Bitch Better Have a Hashtag

אם יש דיון מרתק ומוצדק באינטרנט שאני ממש לא רוצה להיכנס אליו כאן זה הדיון על הקריאה של הקליפ (והשיר) החדש של ריהאנה מנקודת מבט פמיניסטית ו/או של פוליטיקה של זהויות.

זה דיון מרתק כאמור, ויש מקומות שבהם הוא מתנהל ממש עכשיו, תרגישו חופשי לעבור לשם, זה הרבה יותר מעניין.

אני כן רוצה לדבר על התמונה הזו שמופיעה בשניות הסיום של הקליפ.

BBHMM

אולי זו רק בחירת הצבעים, אולי גם לפונט היה חלק בזה, אבל במבט ראשון חשבתי שמדובר בראשי תיבות סובייטיים, לקח לי כמה שניות לקלוט שזה בסך הכל “Bitch Better Have My Money”, כשם השיר.

ואז הבנתי.

יושב אדם מול המחשב (או הטלפון או הטאבלט, כי בטלוויזיה הרי לא ישדרו את זה לעולם) ורואה את “החדש של ריהאנה”. הוא גומר לראות והוא חייב להגיד משהו, חייב לשתף את כולם בסערה הרגשית, החברתית והפוליטית שתוקפת אותו עכשיו. יש לו נגישות מלאה, מספיק להזיז את העכבר כמה מילימטרים, אולי לרחף עם האצבע מעל מסך המגע. בעוד רגע הוא יהפוך את הסערה הפנימית הזו לחלק מדיון סוחף בקנה מידה עולמי שמתנהל עכשיו, ממש עכשיו, בכל מקום.

אבל זה לא באמת זה ככה. זה לא באמת מספיק.

“החדש של ריהאנה פוצץ לי את המוח!!!!” אפשר לצייץ.

או אולי דווקא

“מה זה החרא הזה לעזאזל??????”

להדביק קישור ולראות אותו נסחף בעצלתיים במורד הפיד.

צריך עוד נקודת אחיזה, צריך משהו שיאפשר לך להיות חלק מהכל, לדעת ששני הסנט שלך (Bitch Better Have My Two Cents) לא טובעים ככה סתם.

הקליפ הזה, לפני הכל, הרי נועד לסחוט מהצופים בדיוק את זה.

ובשביל זה צריך לדאוג שכולם גם יידעו איך למסגר את הקריאה המקורית והחתרנית שלהם באופן שישרת את המטרה על צד הטוב ביותר.

צריך לתת להם רצף קצר של אותיות להדביק # לפניו.

אחר כך שיתווכחו כמה שהם רוצים.

ובחלומי

ובחלומי מתגודדים עשרות אלפי ישראלים זועמים בפארק הירקון אחרי ששילמו ממיטב כספם כדי לצפות בריהאנה, נושאים שלטי #BBHMM ואז מתפזרים ויוצרים על הדשא מעגלי דיון סוערים על פרקטיקות של דיכוי ועל BDS.

CHEATED

תגובה אחת ל“Bitch Better Have a Hashtag”

  1. (עוד לא ראיתי את הקליפ, אבל) זה האשתג מעניין. על פניו הוא על הפנים כי הוא לא מילה, הוא ראשי תיבות ארוכים וקאיפטיים לחלוטין שלא מכיר אותו מראש.
    מצד שני דווקא יש בו משהו קליט, בהכפלת האותיות הכפולה הזו.
    מצד שלישי, מחקרים (אהמ אהמ) מראים שכשהאשתג מקודם על ידי ישות מסחרית חזרה* אז הוא תופס גם אם הוא הכי לא אינטואיטיבי. ע"ע HIMYM.

    *כרגע ההאשתג הזה מופיע בהעדער של פרופיל הטוויטר של ריאנה על 48 מיליון עוקביה והוא חוזר ומפציע ברבים מציוציה האחרונים בצורה הזו או כ#BBHMMvideo.

    [להגיב לתגובה זו]

השארת תגובה

Subscribe without commenting