חיי הלילה של הריאליטי

חייבים להגיד משהו על מלהקי ריאליטי. או אולי בעצם על האנשים האלה שאחראים לבחור את התיאור הסכמטי: שם, גיל(?), עיסוק, מקום(?) שמלווה כל מתחרה ריאליטי לאורך  עונת התהילה שלו.

קחו לדגמא את השילוש האולטימטיבי משה-מלצר-חולון. כמה תשומת לב לפרטים, כמה השקעה בשילוש הקצר, הלאקוני הזה, של נלעגות שנשזרת בנלעגות. מלצר תל אביבי הוא הרי סיפור אחר לגמרי, כזה שיש לו שאיפות לעתיד, אולי אפילו אמנותיות. אבל השילוש הזה, כל כך מושלם. שם אנכרוניסטי מובהק, עיסוק זניח, מיקום פריפריאלי. עוד לפני שהוא פותח את הפה כולנו יודעים כמה הוא פאתטי.

ובצד השני: זוכרים את אינה? סטודנטית, 31, הרצליה פיתוח? מי שהיתה חייבת לזכות בגמר מאסטר שף? שימו לב לתיאור הארבעה-שלבי שלה. בכל מקום אחר סטודנטית 31 היה נשמע רע. בגיל 31 להיות סטודנט זה להתחמק, לא לקחת אחריות. אבל בהרצליה פיתוח? בהרצליה פיתוח סטודנטית זה מוצא של כבוד. כי האפשרות הנגדית היא אינה, 31, עקרת בית, הרצליה פיתוח. עקרת בית בחולון או באשקלון היא סיפור אחר. גם בגיל 31 היא רק סמדי בומבה בהתהוות, אישה שהחיים מנעו ממנה לממש את עצמה. עקרת בית בהרצליה פיתוח, בטח כשהיא בלונדינית חטובה בת 31, היא שם קוד למי שמבלה את יומה בבתי קפה ומסעות שופינג. לא החומר שממנו קורצו זוכות ריאליטי. אז שיהיה סטודנטית.

אז נעם יורן, בטור קצת בעייתי ב”העין השביעית” כתב משהו על התיאור המלעיג של “היפות” ב”היפה והחנון”. הוא צודק, יורן, כי “סלב בבאר שבע” זה תיאור שכולו לעג בואכה רוע לב מזוקק. אבל הוא גם מחטיא. הוא מחטיא כי “חוקר נוסחאות מתמטיות והסתברויות” הוא רוע לב מזוקק לא פחות. יצא לי בחיי להכיר לא מעט מתמטיקאים, אף אחד מהם, בשום שלב, לא היה מכנה את עצמו כך, אלא אם היה נדרש להפוך לליטרת הבשר של תכנית ריאליטי.

ועדיין, לא הייתי טורח לכתוב על זה אלמלא הליהוק של קשת לעונה הנוכחית של האח הגדול.

אחרי שננפלו עם הליהוק של משפחת בובליל בעונה הראשונה הרגישו בקשת שהזכייה של אלירז היתה תיקון, גם אם חלקי, להתגרות הגלויה שלהם בשד העדתי. עכשיו, אמר  מישהו בישיבה סגורה, אחרי שהאיום הזה הוסר, הגיע הזמן לפרוט על מיתר אחר בנפשה המסוכסכת של החברה הישראלית.

וכך, שלא יהיה לכם ספק לרגע נולדה העונה ההורמונלית של האח הגדול.

זו שבה נשיקה לסבית היא רק הספתח, רמז פרובוקטיבי, לעתיד לבוא.

image

“חיי הלילה של תל אביב” – זה שם הקוד שבו בחרו פרנסי קשת לתאר את הבקכנליה שהם רוצים להביא למסך בחודשים הקרובים. אולי הם נבהלו קצת מעצמם, אולי לא, אבל ההחלטה הזו, לפרוט על מיתרי השד הפוריטני במקום על אלה של השד העדתי, ראוי לזכור, התקבלה ביודעין.

שלא יגידו אחרת מאוחר יותר.

מישהו בקשת, ככה זה נראה כרגע, החליט שהזכייה של אלירז היתה סגירה של חשבון עם השד העדתי של מאבק שפרה-בובליל מהעונה הראשונה. עכשיו, החליט אותו מישהו, הגיע הזמן לתת לקהל משהו אחר. לא עוד שידור חוזר של פער עדתי-תרבותי, את זה כבר מיצינו, משני כיוונים. הגיע הזמן לתת להורמונים לפעפע על המסך.

וכך, כבר בפרק הפתיחה של העונה השלישית קיבלנו שוב ושוב את הצירוף המאגי כמעט “חיי הלילה של תל אביב” מפיהם של המנחים. אירוני ומודע לעצמו אולי, ועדיין נושא איתו איזו הילה של פריצת גבולות חסרת עכבות.

וזה עבד להם.

הציבור הזדעק, ההפקה התערבה, ומי שסומנה כשפרה החדשה הלכה הביתה. לא שזה משנה הרבה, נשארו שם מספיק דמויות שתוכלנה להחזיק ויכוח עבש על ריקנות חילונית הוללת ושטפת זימה מול משהו אחר, לא ממש מוגדר, עד לסוף העונה.

בשנה הבאה, כדי לפצות, בטח תשובץ מתנחלת אלימה וחסרת גבולות מול פעיל תל אביבי מעודן של אנונימוס שיקדיש את המיליון שלו להנצחת זכרו של ביאליק ושל חתולים עזובים.

במשרדי קשת מישהו, כמו בכל עונה, ירשום לעצמו סיבה טובה לדרוש בונוס מכובד.

וזה שהדימוי של תל אביב כסדום ועמורה על מנת יתר של ויאגרה ואקסטזי אל מול ישראליות אותנטית מוחנקת יקבל חיזוק מהעונה הזו? על זה כבר יענה מישהו בקשת": “מה אתם נסחפים? כולה טלוויזיה!”

כן, אה?

image

תגובה אחת ל“חיי הלילה של הריאליטי”

  1. מאת פחדן אנונימי:

    לא יודע מה זו התוכנית הזאת, לא יודע מי זה האנשים האלה, לא גר בארץ. אבל: יואו, איזה כוסית.

    תודה על הפוסט :).

    [להגיב לתגובה זו]

השארת תגובה

Subscribe without commenting