ניקוד כושל בפרסומי תאגיד

דווקא נחמד הרעיון הבסיסי בפרסומת החדשה של נירלט, אני בעדו באופן כללי.

שמות מסחריים שהפכו לחלק מהשפה הם תופעה מעניינת. בדרך כלל זה קורה כשלמותג יש בלעדיות בתחומו שהופכת אותו לשם נרדף לתחום עצמו (פלאפון או ארטיק למשל) או לפחות דומיננטיות מוחלטת (לגגל). הרעיון של מהלך יזום כזה הוא נחמד. אני לא מאמין שהוא יצליח כמובן, אני אפילו לא מאמין שהוא מבקש להצליח, ובכל זאת יש בו משהו נחמד – “הצבע שלנו כל כך הרבה יותר מוצלח מכל המתחרים* עד שאין טעם להמשיך ולהשתמש בפועל המשעמם לצבוע” אומרת הפרסומת.

אבל אז מגיע סוף הפרסומת עם הסיסמא, מישהו אפילו טרח לצבוע (אתם רואים מה עשיתי כאן?) בצהוב את הוויץ הלשוני שאמור להיות הפאנץ’ של הכל.

אבל המישהו הזה, מי שחשב על הרעיון, מי שעלה על האפשרות להפוך את נ.ר.ל.ט לשורש מרובע ולהטות אותו בהתאם, לא טרח לפתוח מילון או ספר לשון, אז הוא פיזר על התחדיש הלשוני שלו כל מיני סימני ניקוד אקראיים**.

זלזול בכללי ניקוד מצליח לעצבן אותי לפעמים, אבל אני מבין שזה יכול להיות קטנוני. זלזול בכללי ניקוד כשכל הפואנטה שלך היא משחק לשוני זה כבר באמת יותר מדי עבורי.

Screenshot_2015-07-05-09-15-08

* אולי כדאי להזכיר בהקשר הזה שהמתחרה הבולטת ביותר של נירלט כבר רשמה לעצמה הישג לשוני דומה בדמות ה”טמבוריות” כשם נרדף לחנויות לכלי עבודה, הישג שלא ברור לי בכלל עד כמה הוא מועיל לה.

** יש קישור וסימנתי את השגיאות, אבל רק כדי שיהיה ברור, הניקוד הנכון הוא לְנַרְלֵט ולא לֵנָרְלֵט.

5 תגובות ל“ניקוד כושל בפרסומי תאגיד”

  1. כאילו, מילא הקמץ במקום הפתח, אבל לא לדעת ש-ל' השימוש זה בשווא?

    [להגיב לתגובה זו]

  2. בפייסבוק פעילה כבר כמה זמן קבוצת "הקישוטים היפים האלה שמפזרים באקראי מסביב לאותיות"

    [להגיב לתגובה זו]

    אבנר Reply:

    …שכמובן כבר קישרו לזה לפני כמה ימים.

    [להגיב לתגובה זו]

    שחר Reply:

    זו לא קבוצה, זה עמוד! (הייתי חייב)
    האמת היא שזכרתי במעומעם משהו כזה אבל לא זכרתי את השם המדוייק ומנגנון החיפוש של פייסבוק הכזיב.
    סביר להניח שאם הייתי מוצא הייתי מוותר על הפוסט למרות שאני חושב שיש בו יותר מסתם ניטפיקינג.

    [להגיב לתגובה זו]

  3. אני חושב שגם הפועל עצמו גרוע בטירוף. לא מתגלגל נכון ונשמע מאולץ לחלוטין.

    [להגיב לתגובה זו]

השארת תגובה

Subscribe without commenting