תיירת ישר×לית צעירה הולכת בשדרה רחבה במדריד. ×”×™× ×חרי ×©×ž×•× ×” ×—×•×“×©×™× ×©×œ טיול ולקר×ת שיבה הביתה. מ×חד ×”×“×•×›× ×™× ×§×•×¨× ×ליה ספר. ×”×™× × ×™×’×©×ª ×ל הספר, פותחת ×ותו, קור×ת ×ת השורה הר××©×•× ×”:
“Vine a Firenze para olvidarme por un tiempo del peru y de los peruanosâ€
"× ×¡×¢×ª×™ ×œ×¤×™×¨× ×¦×” כדי לשכוח לכמה זמן מפרו ומהפרו×× ×™×"
×”×™× ×§×•× ×” ×ת הספר, כמובן.
* להמשיך לקרוא Los Hombres que Hablan
כל הפוסטים של קרן
חמש הערות על ×™×•× ×”× ×›×‘×”
1.
הגיבור ×”×מיתי, ×”× ×•×©× ×”×מיתי, המרכז של ×”×ילי×דה ×”×•× ×”×›×•×—. הכוח שה××“× ×ž×¤×¢×™×œ, הכוח שמשעבד ×ת ×”×ד×, הכוח ×©×ž×¤× ×™×• בשרו של ×”××“× ×¡×•×ž×¨. בכל רגע של היצירה ×”×–×ת, × ×¤×© ×”××“× ×ž×•×¦×’×ª ×›×ž×©×ª× ×” על ידי יחסה ×ל הכוח, × ×¨×ž×¡×ª ומוכת ×¡× ×•×•×¨×™× ×‘×™×“×™ הכוח שהיה × ×“×ž×” לה ×©×”×™× ×™×›×•×œ×” להפעיל, מתעוותת תחת משקלו של הכוח שמופעל עליה. […]
כוח ×”×•× ×ž×” שהופך ×ת מי שכפוף לו לחפץ. הכוח ×”×§×™×¦×•× ×™ ביותר הופך ××“× ×œ×—×¤×¥ במובן המילולי ביותר: ×”×•× ×”×•×¤×š ×ותו לגופה. מישהו ×”×™×” ×›×ן, וברגע ×”×‘× ×ין ×›×ן ××£ ×חד […] הכוח המצוי בידיו של ×חר מפעיל על ×”× ×¤×© ×ותה עריצות שמפעיל רעב ×§×™×¦×•× ×™, כיוון ×©×”×•× ×ž×¢×œ×”, בכל רגע, ×ת ש×לת ×”×—×™×™× ×•×”×ž×•×•×ª. ×©×œ×˜×•× ×• קר וקשה ×›×©×œ×˜×•× ×• של החומר. ××“× ×©×™×•×“×¢ ×©×”×•× ×—×œ×© יותר מ××“× ×חר ×”×•× ×‘×•×“×“ יותר בליבה של עיר מ×שר ××“× ×©×בד במדבר. ×ך הכוח חסר-×¨×—×ž×™× ×›×œ×¤×™ מי שמחזיק בו, ×ו חושב ×©×”×•× ×ž×—×–×™×§ בו, ממש כמו כלפי ×§×•×¨×‘× ×•×ª×™×•; ××•×ª× ×”×•× ×“×•×¨×¡, ו×ילו ×ת הר×שון ×”×•× ×ž×©×›×¨. ×”×מת ×”×™× ×©××£ ×חד ××£ ×¤×¢× ×œ× ×‘×מת מחזיק בו. המין ×”×× ×•×©×™ ×œ× ×ž×—×•×œ×§ ב×ילי×דה ×œ× ×›×‘×©×™×, ×¢×‘×“×™× ×•×ž×ª×—× × ×™× ×ž×¦×“ ×חד, ×•×œ×›×•×‘×©×™× ×•×ž× ×¦×—×™× ×ž×¦×“ ×©× ×™. ביצירה ×”×–×ת ×ין ולו ××“× ×חר ×©×œ× × ×לץ, ברגע ×–×” ×ו ×חר, לכוף ×ת ר×שו ×‘×¤× ×™ הכוח.
2.
×ולי כל ×‘× ×™ ×”×ד×, מכורח ×¢×¦× ×œ×™×“×ª×, × ×™×“×•× ×• לסבול ×לימות, ×בל ×”× ×¡×™×‘×•×ª ×וטמות ×ת ×¢×™× ×™× ×• ל×מת ×”×–×ת. למעשה ×”×—×–×§×™× ×œ×¢×•×œ× ××™× × ×—×–×§×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ, ×•×”×—×œ×©×™× ×œ×¢×•×œ× ××™× × ×—×œ×©×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ, ×בל ×œ× ×לה ×•×œ× ×לה ×ž×•×“×¢×™× ×œ×›×š. משותף ×œ×”× ×”×¡×™×¨×•×‘ לה×מין ×©×”× ×©×™×™×›×™× ×œ×ž×™×Ÿ ×חד; ×”×—×œ×©×™× ×œ× ×ž×¡×•×’×œ×™× ×œ×”×‘×—×™×Ÿ ×‘×©×•× ×™×—×¡ ×‘×™× × ×œ×‘×™×Ÿ החזקי×, ולהפך. ל××“× ×©×ž×—×–×™×§ בכוח × ×“×ž×” ×©×”×•× × ×¢ בתוך תווך × ×˜×•×œ-×”×ª× ×’×“×•×ª; בחומר ×”×× ×•×©×™ שמקיף ×ותו ×ין דבר שיכול ×œ× ×˜×•×¢ בין הדחף לפעולה ×ת המרווח הזעיר של הרפלקסיה. וכש×ין ×ž×§×•× ×œ×¨×¤×œ×§×¡×™×”, ×ין ×’× ×ž×§×•× ×œ×¦×“×§ ×ו ×œ×ž×ª×™× ×•×ª. לכן ×× ×—× ×• רו××™× ×× ×©×™× ×—×ž×•×©×™× ×ž×ª× ×”×’×™× ×‘×’×¡×•×ª ובטירוף. ×× ×—× ×• רו××™× ××•×ª× ×§×•×‘×¨×™× ×ת ×—×¨×‘× ×‘×—×–×”×• של ×ויב ל×-חמוש בשעה ×©×”×•× ×ž×ª×—× ×Ÿ ×œ×¤× ×™×”× ×¢×œ ברכיו. ×× ×—× ×• רו××™× ××•×ª× ×—×•×’×’×™× ×ת × ×¦×—×•× × ×¢×œ ×יש גוסס ×›×©×”× ×ž×ª××¨×™× ×œ×• ×ת הזוועות שיעברו על גופתו. ×× ×—× ×• רו××™× ×ת ×כילס חותך ×ת הגרון של ×©× ×™× ×¢×©×¨ × ×¢×¨×™× ×˜×¨×•×™×× ×™× ×¢×œ קברו של פטרוקלוס ב×ותה טבעיות שבה ×× ×—× ×• ×—×•×ª×›×™× ×’×‘×¢×•×œ×™ ×¤×¨×—×™× ×¢×œ קבר. ×”×× ×©×™× ×”×לה, ×”××•×—×–×™× ×‘×›×•×—, ×œ× ×—×•×©×“×™× ×‘×›×š שתוצ×ות ×ž×¢×©×™×”× ×¢×ª×™×“×•×ª לחזור ××œ×™×”× – ×©×’× ×”× ×¢×ª×™×“×™× ×œ×›×•×£ ×ת ר××©× ×‘×¤× ×™ הכוח ×‘×‘×•× ×ª×•×¨×. ×× ×תה יכול ×œ×’×¨×•× ×œ×יש זקן להשתתק, לרעוד, לציית, ב×מצעות מילה ×חת שלך, למה שיעלה על דעתך שקללותיו של ×”×יש ×”×–×” תהיה להן חשיבות ×‘×¢×™× ×™ ×”×לי×? […] כך קורה ש×לו שקיבלו כוח בהש×לה מידי הגורל ×¡×•×ž×›×™× ×¢×œ×™×• יותר מדי ×•× ×”×¨×¡×™×. ×בל בשעת מעשה × ×“×ž×” ×œ×”× ×”×”×¨×¡ ×”×–×” כבלתי ×פשרי. ×›×™ ×”× ×œ× ×¨×•××™× ×©×”×›×•×— ×©×‘×¨×©×•×ª× ×”×•× ×¨×§ בכמות מוגבלת; ×”× ×œ× ×¨×•××™× ×ת ×™×—×¡×™×”× ×¢× ×‘× ×™ ××“× ××—×¨×™× ×›×ž×¢×™×Ÿ שיווי משקל בין כמויות ×œ× ×©×•×•×ª של כוח. כיוון ש××—×¨×™× ×œ× ×›×•×¤×™× ×¢×œ ×ª× ×•×¢×•×ª×™×”× ×ת ההשהייה, ×ת מרווח ההיסוס, שבתוכו גלומה כל ההתחשבות כלפי ××—×™× ×• ×‘× ×™ ×”×ד×, ×”× ×ž×¡×™×§×™× ×©×”×’×•×¨×œ × ×ª×Ÿ ×œ×”× ×”×›×œ, ×•×œ×¤×—×•×ª×™× ×ž×”× ×œ×-כלו×. וברגע ×”×–×” ×”× ×—×•×¨×’×™× ×ž×”×›×•×— שיש ×‘×™×“×™×”× ×‘×מת. ×”× ×ª×ž×™×“ ×—×•×¨×’×™× ×ž×ž× ×• מתישהו, ×›×™ ×”× ×œ× ×™×•×“×¢×™× ×©×”×•× ×ž×•×’×‘×œ. וכעת ×”× × ×ª×•× ×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ בידי המזל; פת××•× ×“×‘×¨×™× ×ž×¤×¡×™×§×™× ×œ×¦×™×™×ª לה×. ×œ×¤×¢×ž×™× ×”×ž×–×œ × ×“×™×‘ ×ליה×, ×œ×¤×¢×ž×™× ×כזר, ×בל בכל מקרה, ×”× ×” ×”×, חשופי×, ×¤×ª×•×—×™× ×œ×סון; × ×¢×œ× ×©×¨×™×•×Ÿ הכוח שהגן ×œ×¤× ×™ כן על × ×©×ž×•×ª×™×”× ×”×¢×™×¨×•×ž×•×ª; ×©×•× ×“×‘×¨, ×©×•× ×ž×’×Ÿ, ×œ× ×¢×•×ž×“ ×‘×™× × ×œ×‘×™×Ÿ הדמעות […] כך ×”×לימות מחסלת ×ת כל מי שחש במגעה. בסופו של דבר רו××™× ×©×”×™× ×—×™×¦×•× ×™×ª למי ×©×’×•×¨× ×œ×” ממש כמו למי שסובל ×ž×ž× ×”. ומכ×ן עולה הרעיון של גורל ×©×‘×¤× ×™×• התליין והקורבן × ×™×¦×‘×™× ×—×¤×™× ×‘×ž×™×“×” שווה, ×©×‘×¤× ×™×• ×”× ×›×‘×© והכובש ×”× ××—×™× ×œ×¡×‘×œ, ומבי××™× ×סון ×–×” על ×–×”.
3.
מרגע שחוויית המלחמה חושפת ×ת ×פשרות המוות ש×ורבת בכל רגע שלה, ×ž×—×©×‘×•×ª×™× ×• ×œ× ×™×›×•×œ×•×ª ×œ× ×•×¢ ×ž×™×•× ×חד ×œ×ž×©× ×”×• בלי לפגוש ×ת ×¤× ×™ המוות. ו××– התודעה × ×–×¨×§×ª ×ל מדרון ×©×”×™× ×™×›×•×œ×” לעמוד בו זמן קצר בלבד; ×בל כל בוקר של ×™×•× ×—×“×© מציג מחדש ×ת ×ותו כורח; ×•×™×ž×™× × ×¢×¨×ž×™× ×¢×œ ×™×ž×™× ×•×”×•×¤×›×™× ×œ×©× ×™×. בכל ×חד ו×חד ×ž×”×™×ž×™× ×”×לו ×”× ×¤×© סובלת ×לימות. ב×ופן קבוע, מדי יו×, ×”× ×¤×© מסרסת ×ת עצמה מש×יפות, ×›×™ המחשבה ×œ× ×™×›×•×œ×” ×œ× ×•×¢ בזמן בלי לפגוש בדרכה במוות. כך המלחמה מוחקת ×ת כל ×”×ž×•×©×’×™× ×©×œ ×›×•×•× ×” ×ו מטרה, כולל ×פילו ×ת 'מטרות הלחימה' שלה-עצמה. ×”×™× ×ž×•×—×§×ª ×ת ×¢×¦× ×”×פשרות ×œ×¡×™×™× ×ת המלחמה. עבור מי ×©× ×ž×¦× ×‘×—×•×¥, ×”×—×™×™× ×‘×ª×•×š מצב ××œ×™× ×›×œ-כך ×”× ×ž×©×”×• ש××™ ×פשר לתפוס; עבור מי ×©×‘×¤× ×™×, הסוף למצב ×”××œ×™× ×”×•× ×”×‘×œ×ª×™ × ×ª×¤×¡. כתוצ××” מכך, ××£ ×חד ×œ× ×¢×•×©×” ×©×•× ×“×‘×¨ כדי ×œ×”×‘×™× ×ת הסוף ×”×–×”. מול ×¦×‘× ×—×ž×•×©, ×יזו יד תרפה ×ž× ×©×§×”? התודעה צריכה ×œ×ž×¦×•× ×“×¨×š החוצה, ×בל התודעה ×יבדה ×פילו ×ת היכולת להביט החוצה. התודעה שקועה לחלוטין ב×לימות כלפי עצמה.
4.
×”×ילי×דה ×”×™× ×—×“-פעמית במרירות שלה, ×©× ×•×‘×¢×ª מתוך רוך ×•×ž×•×¤× ×™×ª כלפי כל המין ×”×× ×•×©×™, חסרת-×¤× ×™×•×ª כמו ×ור השמש. […] ×©×•× ×“×‘×¨ יקר ×œ× ×”×•×¤×š ×ž×•×©× ×œ×œ×¢×’, בין ×× ×”×•× ×¢×ª×™×“ למות ובין ×× ×œ×; ×”×ומללות של ×›×•×œ× × ×—×©×¤×ª בלי הסתרה ובלי ×¤×˜×¨×•× ×•×ª; ××£ ××“× ×œ× × ×™×¦×‘ מעל ×ו מתחת למצב ×”×× ×•×©×™ המשותף לכל ×‘× ×™ ×”×ד×; על כל מה ×©× ×”×¨×¡ מת×בלי×. ×”×™× ×ž×§×¨×‘×ª ××œ×™× ×• ×ת ×”×ž× ×¦×—×™× ×•×”×ž× ×•×¦×—×™× ×‘×ž×™×“×” שווה; ×לו ו×לו × ×ª×¤×¡×™× ×›×¢×ž×™×ª×™×• של המשורר ×•×’× ×©×œ השומע. ×× ×‘×›×œ×œ, ×”××¡×•× ×•×ª של ×”×ויב ×ž×•×¨×’×©×™× ×ולי ××£ ביתר חדות.[…] היצירה ×”×–×ת ×”×™× × ×¡. המרירות שלה ×”×™× ×”×ž×¨×™×¨×•×ª המוצדקת היחידה, ×›×™ ×”×™× ×ž×¨×™×¨×•×ª על השיעבוד של × ×¤×© ×”××“× ×œ×›×•×—, כלומר, בחשבון ×חרון, לחומר. השיעבוד ×”×–×” ×”×•× ×ž× ×ª ×—×œ×§× ×©×œ הכל, למרות שכל × ×¤×© × ×•×©×ת בו ×חרת, על פי המידה הטובה שלה. ×”×•× ×œ× × ×—×¡×š מ××£ ×חד ב×ילי×דה, כפי ש××™× ×• × ×—×¡×š מ××£ ×חד על ×¤× ×™ ×”×דמה. ×–×” ×שר × ×›× ×¢ לו, ×œ× ×”×•×¤×š ×ž×©×•× ×›×š ×ž×•×©× ×œ×‘×•×–. ×–×” ×שר, בתוך × ×¤×©×• ×ו ביחסיו ×¢× ×חרי×, מצליח לחמוק מתחומו של הכוח – × ×הב ×ž×©×•× ×›×š, ×בל × ×הב בעצב, בגלל ××™×•× ×”×”×¨×¡ שמרחף מעליו תמיד […]
הכרת ×”×ומללות ×”×× ×•×©×™×ª ×”×™× ×ª× ××™ ×ž×§×“×™× ×œ×הבה ×ו לצדק. מי ×©×œ× ×ž×‘×™×Ÿ עד כמה כל × ×¤×© ×× ×•×©×™×ª משועבדת למזל ולהכרח ×œ× ×™×›×•×œ לר×ות ×›××—×™×-ל×× ×•×©×™×•×ª, ×•×œ× ×™×›×•×œ ל×הוב כפי ×©×”×•× ×והב ×ת עצמו, ×ת מי שהמקרה פער ×ª×”×•× ×‘×™× ×• ×œ×‘×™× ×. מגוון המגבלות הלוחצות על המין ×”×× ×•×©×™ מייצר ×שלייה של כמה ×ž×™× ×™× × ×¤×¨×“×™× ×©××™× × ×™×›×•×œ×™× ×œ×ª×§×©×¨ ×–×” ×¢× ×–×”. רק מי שמדד ×ת תחומו של הכוח, ויודע ×יך ×œ× ×œ×›×‘×“ ×ותו, מסוגל לצדק ×ו ל×הבה.
×”×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ הגורל ×•× ×¤×© ×”×ד×, המידה שבה כל × ×¤×© יוצרת ×ת גורלה, הש×לה ×לו ×ž×¨×›×™×‘×™× ×©×œ ×”× ×¤×© ×ž×©×ª× ×™× ×œ×’×ž×¨×™ על ידי ההכרח חסר-×”×¨×—×ž×™× ×›×©×”×•× ×’×•×–×¨ ותופר ×ותה בהת×× ×œ×“×¨×™×©×•×ª הגורל ×”×ž×©×ª× ×”, ו×לו מרכיבי×, מצד ×©× ×™, ×™×›×•×œ×™× ×œ×©×¨×•×“ בזכות תרגול של מידה טובה וחסד – הש×לה ×”×–×ת ×˜×¢×•× ×” כולה ×‘×¤×™×ª×•×™×™× ×œ×›×–×‘, ×¤×™×ª×•×™×™× ×©×ž×•×’×‘×¨×™× ×¢×œ ידי ×”×’×ווה, הבושה, ×”×©× ××”, ×”×דישות, הרצון לשכוח ×ו ×œ× ×œ×“×¢×ª. יתר על כן, × ×“×™×¨ מ×וד להיתקל בתי×ור הוגן של ×סון; ×”× ×˜×™×™×” ×”×™× ×ו לתפוס ×ת ×”××“× ×©×”×סון ×רע לו כמי שהקטקסרופה ×”×™× ×™×™×¢×•×“×• הטבעי, ×ו ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×”×”×©×¤×¢×•×ª של ×”×סון על ×”× ×¤×©, כלומר, ×œ×”× ×™×— ×©×”× ×¤×© יכולה לסבול ×סון מבלי שתצולק על-ידו, מבלי שתעוצב מחדש בדמות ×”×סון. […] ×”××“× ×©×œ× ×œ×•×‘×© שריון של ×שליה ×œ× ×™×›×•×œ לחוות כוח בלי שזה ×™×™×’×¢ בו עד עומק × ×¤×©×•. החסד יכול ×œ×ž× ×•×¢ ×ת המגע מלהשחית ×ת ×”× ×¤×©, ×בל ×œ× ×™×›×•×œ להציל ×ž×¤× ×™ הפצע.
5.
×ולי ×”×ירופ××™× ×™×’×œ×• מחדש ×ת ×”×’××•× ×•×ª ×”×פית, כשילמדו ש×ין מפלט מהגורל, כשילמדו ×œ× ×œ×”×¢×¨×™×¥ ×ת הכוח, ×œ× ×œ×©× ×•× ×ת ×ויביה×, ×œ× ×œ×œ×¢×•×’ לחסרי-המזל. מתי ×–×” יקרה, זו כבר ש×לה ×חרת.
(ההערות לקוחות מתוך "×”×ילי×דה, ×ו שירת הכוח", מ×מר שכתבה סימון וייל ב-1940, ×ª×¨×’×•× ×©×œ×™ ×ž×”×ª×¨×’×•× ×”×× ×’×œ×™)
עוד פוסט שמ××œ× ×™ ×‘× ×לי על סער סקלי וה××— הגדול
((×–×” ×רוך, מה לעשות. ××ª× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¤×¡×™×§ ×›×©× ×ž×ס לכ×, ××£ ×חד ×œ× ×ž×¦×œ× ×תכ×))
×”×¤×¨×¡×•× ×” של סער סקלי, כפי ×©× ×‘× ×ª×” במהלך ×”×¢×•× ×” הרביעית של "×”××— הגדול", הכילה בתוכה שלושה ×”×™×‘×˜×™× ×ž×©×œ×™×ž×™× ×•×©×•×•×™-משקל: ×”×ידי×ולוגי, ×”×ישיותי והסוציולוגי, ×ו מזווית ×חרת – הידוע-מר×ש, המפתיע והמודחק-קלות. ר×שית, ×”×•× ×”×™×” "השמ×לן הרדיקלי"; כך הוצג ×œ×¦×•×¤×™× ×‘"תעודת הזהות" של תחילת ×”×¢×•× ×”, ×•×”×•× ×¤×¨×¢ ×ת החוב ×‘×”×–×“×ž× ×•×™×•×ª רבות שהודגשו ×‘×ª×•×›× ×™×ª הערוכה. ×©× ×™×ª, במשך שלושת חודשי ×”×¢×•× ×” ×”×•× ×”×ª×’×œ×” בתור "××“× × ×¤×œ×"; כל ×”×“×™×™×¨×™× ×”×חרי×, והרבה צופי×, שיבחו ×ותו על ההתחשבות ×•×”× ×“×™×‘×•×ª שלו, על ×©×œ× ×”×™×” ×גרסיבי ×•×œ× ×–×œ×–×œ ב×חרי×, ועל כך שהיה, פשוט, חבר טוב. לבסוף, סער ×”×™×” "מלח ×”×רץ", × ×¦×™×’ ×ידי×לי יותר מ×שר טיפוסי של ×”×ליטה הסוציו-××§×•× ×•×ž×™×ª: יהודי, ××©×›× ×–×™, ממעמד גבוה, ×—×™×œ×•× ×™, × ××” בצורה גברית, שהיה "במקומות ×”×›×™ טובי×" בתיכון, ×‘×¦×‘× ×•×‘××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×”. שתי ×”×¤× ×™× ×”×¨××©×•× ×•×ª ×©×¦×™×™× ×ª×™ מרכיבות ×ת הסיפור הרשמי של סער ×‘×¢×•× ×”, â€œ×”×•× ×”×’×™×¢ בתור שמ××œ× ×™ ×בל ×œ×ž×“× ×• לר×ות בו ×ת ×”××“× ×”× ×¤×œ× ×©×”×•× ×ž×¢×‘×¨ לדעות ×”×§×™×¦×•× ×™×•×ª שלו", ×בל ×’× ×”×©×œ×™×©×™×ª הוזכרה תכופות בצורה מוסווית רק קצת, ×’× ×‘"תעודת הזהות" של סער ×ž×˜×¢× ×”×”×¤×§×” ×•×’× ×‘×™×“×™ ×”×“×™×™×¨×™× ×•×”×¦×•×¤×™× â€“ למשל בשבח הפופולרי "×יכותי" ×ו ×‘×’×™× ×•×™ המקביל, "×ž×ª× ×©×". ×× ×™ זוכרת טוקבק ששמט ×ת מסכת ההסוו××” הקלה ושיבח ×ת סער בתור "××“× × ×¤×œ× â€“ רהוט, ×יכותי, ××©×›× ×–×™, משכיל, רחב ×ופקי×", ×•× ×¢× ×” בטוקבק שהצהיר "×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×œ×’×ž×¨×™, חוץ מ×שר לגבי ×”'××©×›× ×–×™' – ×יך ×–×” קשור לכל ×”×ª×›×•× ×•×ª הטובות ×”×חרות?â€
×ולי ×–×” הרגע לציין שסער ×”×•× ×—×‘×¨ ×הוב מ×וד שלי מזה ×©× ×™× ×¨×‘×•×ª, ×›×™ ×× ×™ עומדת ×œ×”× ×™×— בהמשך שכל שלוש ×”×¤× ×™× ×”×לו הן ×מיתיות, ו××£ ×חת מהן ×œ× × ×™×ª× ×ª לרדוקציה ל××£ ×חת ×חרת. ברור ××ž× × ×©×”×ž×•×¦× ×•×”×”×©×›×œ×” של סער היוו מצע ש×יפשר לתפוס ×ותו בתור "מיטב ×‘× ×™× ×•" למרות הדעות שלו, ולכן בתור "×‘× ××“× × ×¤×œ×". ×בל ×ותו שיוך סוציולוגי, בעיקר ×›×©×”×•× ×ž×§×•×©×¨ לשמ××œ× ×•×ª, ×”×™×” יכול בקלות להוביל לתיוג של סער בדעת הקהל בתור ×¡× ×•×‘ תל ×ביבי יהיר שחושב רק על עצמו, ××™×œ×•×œ× ×”×¢×•×‘×“×” ×©×”×•× ×œ×’×ž×¨×™ ×œ× ×”×ª× ×”×’ ×›×›×”. בקיצור, ×× ×™ מ××ž×™× ×” שסער × ×ª×¤×¡ ×›×‘× ××“× × ×¤×œ× ×›×™ ×”×•× ×‘×מת ×‘× ××“× × ×¤×œ× ×‘×ž×•×‘×Ÿ ×”× ×יבי ביותר של המילה. ×בל ×–×” ×œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ.
הדבר ×”×ž×¢× ×™×™×Ÿ הר×שון ×”×•× ×©×©×œ×•×©×ª ×”×”×‘×˜×™× ×”×לו, ×©×œ×©× ×™ הר××©×•× ×™× ×©×‘×”× × ×ª×¤×¡×• בדרך כלל ×›×ž×ª× ×’×©×™×, למעשה ×ž×©×œ×™×ž×™× ×–×” ×ת ×–×” ב×ופן שבזכותו סער, למרות מר×ית העין ההפוכה, ×”×™×” למעשה דייר ××— גדול ×”×›×™ ×רכיטיפי ש×פשר (בדיעבד קל, מדי, לר×ות ×ותו, ×ת תמיר ו×ת קותי בתור שלושה ×˜×™×¤×•×¡×™× ×©×•× ×™× ×©×œ הדייר המושל×, ו×יך ×©×œ×•×©×ª× ×”×™×• ×ž×•×“×¢×™× ×œ×’×ž×¨×™ ל×רכיטיפ ×©×œ×”× ×•×”×¦×™×¢×• ורי×ציות ופרודיות עליו). הטיפוסיות של סער × ×‘×¢×” מהעובדה ×©×”×•× ×”×™×” ×œ× ×ž×¢×•× ×™×™×Ÿ – חסר ××™× ×˜×¨×¡×™×, קור××™× ×œ×–×” ב×× ×’×œ×™×ª – בהטבות החומריות שיש ×œ×ª×•×›× ×™×ª להציע: ×–×›×™×™×” במליון, היש×רות ×רוכה ככל ×”×פשר ×‘×ª×•×›× ×™×ª, חמש עשרה דקות של תהילה, ×פילו ×”×פשרות לפתח רומן בין כתלי הבית. זו × ×§×•×“×” קריטית, ×›×™ "×”××— הגדול" כולה ×‘× ×•×™×” סביב מתח ×חד בסיסי: מצד ×חד, ×”×™× ×ž×©×—×§ ×¡×›×•× ×פס, מ×בק הישרדות של ×”×›×©×™×¨×™× ×‘×™×•×ª×¨ משבוע לשבוע, עד שהטוב ביותר זוכה בכל הקופה (ההיבט ×”×–×” משגשג ×’× ×¢×œ מ××‘×§×™× ×ž×§×•×ž×™×™×, כמו בין ×©× ×™ ×“×™×™×¨×™× ×¢×œ ליבה של דיירת שלישית וכדומה); מצד ×©× ×™, ×”×™× ×ž×”×œ×œ×ª חברות, × ×“×™×‘×•×ª, “××•×ª× ×˜×™×•×ª", â€œ× ×¤×©×•×ª טהורות", “הקרבה עצמית", ×•×ž×¢× ×™×©×” על ת×וות בצע, רכילות ×•×§× ××”. כל ×”×“×™×™×¨×™× ××•×ž×¨×™× ×›×œ הזמן ×©×”× ×©× "כדי לעבור תהליך", ×•×“×™×™×¨×™× ×©×ž×¤×’×™× ×™× ×¢× ×™×™×Ÿ ×× ×•×›×™ גלוי מדי ×¢×œ×•×œ×™× ×œ×”×™×•×ª מודחי×. המתח ×”×–×” עובר כחוט ×”×©× ×™ ×‘×ª×•×›× ×™×ª כולה – מה×ופן שבו ×”×“×™×™×¨×™× ×ž×“×‘×¨×™× ×‘×–×ž×Ÿ ההדחות ועד לבחירה בין ××¤×§×˜×™× ×§×•×œ×™×™× 'מצחיקי×', 'מרגשי×' ×ו 'דרמטיי×' ×‘×ª×•×›× ×™×ª הערוכה. ×פשר לר×ות ×ת ×ותו מתח ×’× ×‘×™×—×¡ של ההפקה ×ל הדיירי×, ×©×”×•× ×ª×¢×¨×•×‘×ª ×ž×©×•× ×” של × ×™×¦×•×œ בוטה ×¢× ×“××’×” ו×כפתיות.
×’× ×‘×œ×™ להיות הילד שצועק "בורדייה בורדייה", ×פשר ×œ× ×¡×— ×ת המתח ×”×–×” בתור עיקרון מוסרי פשוט: “מה שיש צריך ללכת ל×לה שהכי פחות ×¨×•×¦×™× ×ותו". כיוון ש×לה שהכי פחות ×¨×•×¦×™× ×ותו ×”× ×לה שהכי פחות ×¦×¨×™×›×™× ×ותו ×›×™ ×”× ×לה שכבר יש לה×, זהו עיקרון פוליטי ×©×ž×¨× ×™ מ×וד, דרך להלבין שיעתוק חברתי. רוב ×”×“×™×™×¨×™× ×”×™×• בעמדה דו-קוטבית ביחס לציווי הכפול ×”×–×”, ×›×™ ×”× ×¨×¦×• לזכות בפרס ×בל ×”×‘×™× ×•, וחלקו, ×ת ×”×יסור על ×× ×•×›×™×•×ª. על רקע ×–×”, העמדה של סער ×פשרה לו עקביות יוצ×ת דופן ×•×”×¢× ×™×§×” לו מידה מסויימת של כוח וחופש, ×בל ×’× ×¢×©×ª×” ×ותו ×”×›×™ ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×©×פשר, ×•×¢× ×”×–×ž×Ÿ ש×בה ×ותו יותר ויותר עמוק ×ל לב המשחק, ×’× ×›×™×•×•×Ÿ שעמדת ×”'×œ× ×ž×¢×•× ×™×™×Ÿ' שלו × ×¡×“×§×” קצת ×¢× ×”×–×ž×Ÿ (ולו רק כיוון שהתחיל לרצות להיש×ר) ולכן ×”×©×ª× ×ª×” ב×ופן ×¢×§×¨×•× ×™. ×בל, וזו × ×§×•×“×” ×©× ×™×”, בעמדה ×”×–×ת ×”×™×” ×’× ×ž×©×”×• ×—×ª×¨× ×™, ×›×™ ×”××™× ×˜×¨×¡ של מי ×©× ×ž×¦× ×‘×”, כלומר של סער, ×”×™×” ×œ×§×“× ×¡×•×œ×™×“×¨×™×•×ª בין הדיירי×, וסולידריות ×›×–×ת ×כן התגבשה במידה מפתיעה במשך ×”×¢×•× ×”, בין הש×ר בזכותו (בהחלט ×œ× ×¨×§). ב"סולידריות" ×× ×™ ×ž×ª×›×•×•× ×ª לכך ×©×”×“×™×™×¨×™× ×–×™×”×• במהלך ×”×¢×•× ×” ×ת ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×”×ž×©×•×ª×¤×™× ×©×œ×”× ×›×§×‘×•×¦×”, ו×ת ×”× ×™×’×•×“ ×”×פשרי בין ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×”×לו ל××™× ×˜×¨×¡×™× ×©×œ הפקת ×”×ª×•×›× ×™×ª. זיהוי ×›×–×” ×ž× ×•×’×“ ישירות למחוות של הקרבה עצמית וחוסר ××™× ×˜×¨×¡×™×, “להיות טהור", â€œ×œ×”×ª× ×”×’ כמו קדוש" (שבחי ×˜×•×§×‘×§×™× × ×¤×•×¦×™×), ×•×”×•× ×ž×¢×©×” פוליטי מ×וד, לפחות בתוך גבולות הבית – ולכן, לפחות ×ž×‘×—×™× ×” סימלית, ×’× ×ž×—×•×¦×” לו.
החשיבות של המעשה הפוליטי ×”×¤× ×™×ž×™ ×”×–×” מתבלטת ×’× ×œ×ור העובדה שהדמות הפוליטית היותר גלויה של "סער השמ×לן הרדיקלי" שעוצבה ל×ורך ×”×¢×•× ×” עסקה כמעט ×ך ורק בסכסוך הישר×לי-×¤×œ×¡×˜×™× ×™ ×•×œ× ×‘× ×•×©××™× ×¤×•×œ×™×˜×™×™× ×חרי×. סיבה ×חת לכך ×”×™× ×›× ×¨××” העובדה שעבור ×”×“×™×™×¨×™× ×”×חרי×, עבור ההפקה, עבור ×”×¦×•×¤×™× ×•×‘×ž×™×“×ª מה עבור סער עצמו, הסכסוך הו×-×”×•× ×”'פוליטי', בעוד שהפוליטיות של המ×בק החברתי, המ×בק המזרחי ×ו המ×בק ×”×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™ מודחקת ×›× ×’×“×•. סיבה ×©× ×™×” וקשורה ×”×™× ×”×ª×¤×™×¡×” של ×”'פוליטי' ×›× ×™×’×•×“×• של ×”'×ישי'. ×’×–×¢× ×•×ª ××©×›× ×–×™×ª ×•×©×•×‘×™× ×™×–× ×¢×œ×• ×‘×ª×•×›× ×™×ª בהקשר של ×™×—×¡×™× ××™×©×™×™× ×‘×™×Ÿ דיירי×, ×בל ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×”×™×• במובהק משהו ×©× ×ž×¦× ×‘×—×•×¥, משהו '×ידי×ולוגי' ש×פשר 'להתווכח עליו ב×ופן תרבותי'. ההישג הגדול של סער ×”×™×” בעובדה ×©×”×•× ×”×¦×œ×™×— להיות פוליטי ×‘×¤× ×™× ×•×œ×§×©×¨ במידת מה בין ×©× ×™ סוגי הפוליטיות. ×’× ×ת ×–×” ×”×•× ×›×ž×•×‘×Ÿ ×œ× ×¢×©×” לבד. למעשה, ×”×× ×œ×•×’×™×” ×”×™×©× ×” בין משק הבית ×œ×ž×“×™× ×” טבועה במידה רבה בפורמט הבסיסי של ×”×ª×•×›× ×™×ª. הייתי ×פילו מרחיקה ×•×˜×•×¢× ×ª שזה ×ולי מקור המשיכה המרכזי שלה: “ה××— הגדול" ×”×™× ×ž×™×ž×–×™×¡ ×’××•× ×™, פרודי ומוקצן ×ך בעומקו מדויק מ×וד, של ×ž×“×™× ×” ×ž×•×“×¨× ×™×ª. ×’× ×‘××— הגדול ×•×’× ×‘×™×©×¨×ל, למערכת יש הרבה הרבה יותר כוח מ×שר ליחידי×, ×”×™× ×©×•×œ×˜×ª ב×לימות הלגיטימית, במש××‘×™× ×”×›×œ×›×œ×™×™× ×•×‘×מצעי הייצוג, ×בל ×”×™×—×™×“×™× ×¢×“×™×™×Ÿ ×¡×•×‘×™×™×§×˜×™× ×¤×•×œ×™×˜×™×™×, ×•×™×›×•×œ×™× ×œ×¤×¢×•×œ ביחד כדי ×œ×§×“× ×ת ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×©×œ×”× ×›×¤×™ ×©×”× ×ª×•×¤×¡×™× ××•×ª× â€“ ×’× ×× ×¨×•×‘ ×”×¡×™×›×•×™×™× ×”× ×©×”×ž×¢×¨×›×ª תטמיע ותסובב לטובתה כל מהלך ×›×–×”, כל תפיסה ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×™×ª, ×ו ×× ×œ×¡×›× ×‘×©×© מילי×, “מופז: ×× ×™ ×× ×”×™×’ ×ת המח××” בקיץ". ×’× ×‘××— הגדול ×•×’× ×‘×™×©×¨×ל, ×× ×©×™× × ×©×œ×—×™× ×œ×”×™×œ×—× ×–×” בזה על ידי מערכת שמספרת ×œ×”× ×©×לו חוקי המשחק – המליון יכול ללכת רק למשתתף ×חד ותסמסו כדי שזה ×™×”×™×” מי שהכי ר×וי לו, רק '×”×ž×•×›×©×¨×™× ×‘×™×•×ª×¨' ×©×’× '×¢×•×‘×“×™× ×§×©×”' ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¨×•×•×™×— מספיק כדי להרשות ×œ×¢×¦×ž× ×œ×§× ×•×ª בית, ×”×רץ ×”×–×ת יכולה להיות המולדת של ×¢× ×חד בלבד ו×× ×—× ×• ×”×™×™× ×• פה קוד×. ×בל לפעמי×, ×× ×©×™× ×ž×‘×—×™× ×™× ×©×—×•×§×™ המשחק ×”×לו ×”× ×œ× ×›×•×¨×— טבעי ××œ× ×ž×©×”×• שמשרת ×ת ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×©×œ בעלי הכוח, ×•×”× ×ž×¡×ª×•×‘×‘×™×, ×ž×©×™×‘×™× ×ž×‘×˜ ל××—×™× ×”×’×“×•×œ×™× ×©×¦×¤×• ×‘×”× ×‘×œ×ª×™ × ×¨××™×, ×•×‘×ž×§×•× ×œ×”×™×œ×—× ×–×” בזה על חסדו של הכוח, × ××‘×§×™× ×ž×•×œ הכוח למען ×”××™× ×˜×¨×¡ המשותף שלה×. (×–×” תי×ור ×וטופי כמובן וזה ××£ ×¤×¢× ×œ× ×¢×•×‘×“ בדיוק כך, ×בל משהו מזה × ×ž×¦× ×‘×ª×•×š כל × ×™×¡×™×•×Ÿ ×œ×”×‘×™× ×œ×©×™× ×•×™ פוליטי חיובי.) סער עזר ליצור ×ת הסבת המבט בווילה ×©×‘× ×•×•×” ×ילן, רק ×œ×¤×¢×ž×™× ×•×¨×§ ב×ופן ×–×ž× ×™, ו×× ×™ חושבת שזה, למרות כל הדיסקליימרי×, מהלך פוליטי מ×וד ×•× ×¤×œ× ×ž×וד, ולו רק בתור הוכחת ×”×™×ª×›× ×•×ª.
מול ×–×”, ובפרט מול העובדה שהקשר בין "הדעות הפוליטיות" של סער ובין מעשי הסולידריות ×”"×ž×¨×“× ×™×™×" שלו ×”×™×” מובן מ×ליו ×œ×”×¤×œ×™× ×œ×›×•×œ×, ×ž×¢× ×™×™×Ÿ במיוחד ×©×”×¤×¨×¡×•× ×” הרביעית של סער, וזו שהיתה למעשה המרכזית ביותר לפחות בתקופה הר××©×•× ×” שלו בבית ×”××— הגדול, התפספסה לגמרי. ×× ×™ ×ž×ª×›×•×•× ×ª ×œ×¤×¨×¡×•× ×” של "×מן ×”×¤×¨×¤×•×¨×ž× ×¡", ×ו "השחקן". סער × ×›× ×¡ לוילה ×›×©×”×•× ×ž×ª×™×™×—×¡ ל××— הגדול ×›×ž×“×™×•× ×•×œ× ×›×ª×•×¦×¨, בש×יפה ×œ× ×¡×•×ª ×œ× ×¨×§ להיות ×ž× ×•×¦×œ על ידי ההפקה, ×œ× ×¨×§ להיות ×מצעי ב××ž× ×•×ª שלה×, ××œ× ×’× ×œ×”×©×ª×ž×© ×‘×”× ×œ×¤×¢×ž×™× ×›×מצעי ב××ž× ×•×ª שלו. ×”×•× ×–×›×” להצלחה מפתיעה במשימה ×”×–×ת (ר×ו למשל ×ת הקטע ×”×–×” ושימו לב ל××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™×), ×בל ××£ ×חד ×œ× ×©× ×œ×‘ – וז×ת למרות שהיה ברור לכל שסער עושה ×¤×¨×¤×•×¨×ž× ×¡, ×ו ×¡×ª× ×ž×•×¤×™×¢, במספר × ×™×›×¨ של ×”×–×“×ž× ×•×™×•×ª ל×ורך ×”×¢×•× ×”. למה? בדיעבד, × ×¨××” לי שההיבט ×”×–×” התפספס פשוט ×›×™ ×”×•× ×”×™×” המעשה היותר רדיקלי, ולכן היותר מבלבל (המעשה ×”×—×ª×¨× ×™ ביותר ×‘×¢×•× ×” ×”×™×” היצי××” ×”×¡×¤×•× ×˜× ×™×ª של ברי סימון מהבית ×חרי שבוע וחצי יחד ×¢× ×—×‘×¨×ª×” המודחת זיווה, ×•×’× ×”×•× ×¢×‘×¨ די בשקט). סיבה ×ž× ×•×’×“×ª ו×פורה יותר יכולה להיות העובדה שסער משתייך ×ל הקבוצה החברתית של ×לו שיש ×œ×”× ×ת סוג הכוח הספציפי ×”×–×”, וזה פשוט ×œ× ×›×œ כך ×ž×“×”×™× ×©×”×•× ×ž×¡×•×’×œ לדמיין ×ת עצמו ×‘×ž×§×•× ×™×•×¨× ×–×§, שמשחק ×ת תפקיד ×”××— הגדול; ×”× ×‘×מת ×“×•×ž×™× (כפי ×©×”×˜×•×§×‘×§×™×¡×˜×™× ×”×‘×—×™× ×• במדויק, למרות שייחסו – בטעות, × ×“×ž×” לי – ×ת הדמיון ×”×–×” לכך שההפקה שמ××œ× ×™×ª ×•×œ× ×œ×©×™×•×š חברתי). בהרבה ×ž×•×‘× ×™× ×¡×¢×¨ ×”×™×” × ×¦×™×’ ההפקה בתוך הבית.
×”× ×§×•×“×” ×”××—×¨×•× ×” ×”×™× ×©×לה וכמה הצעות לתשובות: מה ×× ×‘×›×œ×œ המשמעות הפוליטית של ההופעה של סער ב××— הגדול? ×”×”×•×¨×™× ×©×œ×™, שמ×ל מתון, ×—×•×©×‘×™× ×©×”×¦×•×¤×™× ×œ×ž×“×• (כפי שלמד למשל ערן טרט×קובסקי, ×חיו ×œ×ž×•×¦× ×•×ויבו לדעות של סער בתוך הבית, שהפך לידיד קרוב), ×©×’× ×©×ž××œ× ×™× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×•×ª ×× ×©×™× ×˜×•×‘×™× ×•×¢×›×©×™×• ×ולי יתחילו להקשיב לה×. × ×“×ž×” לי שההפך × ×›×•×Ÿ יותר: סער ×”×•× ×¢×•×“ מסמר ב×רון של ההצרה הדי 1984-ית של השיח הפוליטי בישר×ל ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª. “מישהו ×ומר ×©×œ×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ×¦×¨×™×›×•×ª להיות זכויות ×זרח שוות! בו×ו × ×“×•×Ÿ ×”×× ×œ×ž×™×©×”×• ×¢× ×”×“×¢×•×ª ×”×§×™×¦×•× ×™×•×ª ×•×”×ž×¡×•×›× ×•×ª ×”×לו מגיעות זכויות ×זרח!†– וכש×× ×—× ×• ×¢×•× ×™× ×‘×—×™×•×‘ (×•× ×“×ž×” ×©×¨×•×‘× ×• ×¢×•× ×™× ×‘×—×™×•×‘ במקרה של סער), ×× ×—× ×• ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¨×’×™×© הו ×›×” ×“×ž×•×§×¨×˜×™×™× ×¢×œ כך ×©×”×¨×©×™× ×• לסער חופש ביטוי ×•×œ×¢×•×œ× ×œ× ×œ×—×©×•×‘ יותר על ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™×. בהקשר ×–×” ×פשר לחשוב למשל על המקרה המוזר של צבי פורטל, ×”×™×ž× ×™ ×©×”×•×›× ×¡ ×œ×ª×•×›× ×™×ª ב×מצע ×”×¢×•× ×” כדי ×œ×”×™×œ×—× ×¢× ×¡×¢×¨ ×חרי שערן סירב: בסבב דרמטי של הדחות גלויות, צבי × ×ž× ×¢ מלהדיח ×ת סער, ×‘× ×™×ž×•×§ שסער ×”×•× ×ויב ×©×”×•× ×ž×›×‘×“ ורוצה שיהיה בסביבה כדי לריב ×ותו, ×•×‘×ž×§×•× ×–×ת הדיח ×ת ערן, שהיה ×מור להיות ×חד ×ž×©×œ× ×• ×בל ×”×•× "יושב על הגדר" ומסרב לבחור צד. ×”×˜×¢× ×” ×”×–×ת × ×¤×•×¦×” יותר בהקשר של ×¢×¨×‘×™× ×•×©×ž××œ× ×™× â€“ ערן עצמו העלה ×ותה בהקשר ×”×–×” ב"תעודת הזהות" שלו: ×”×¢×¨×‘×™× ×”× ×”×ויב המוכר והמכובד, ×”×חר ש×× ×—× ×• ×¨×•×¦×™× "שיהיה בסביבה", ×בל השמ××œ× ×™× ×”× ×”×¡×›× ×” ×”×מיתית ×›×™ ×”× ×ž×˜×©×˜×©×™× ×ת הגבולות בין ×× ×—× ×• וה×, ×œ× ××•×™×‘×™× ××œ× ×‘×•×’×“×™×, מחלה ×¤× ×™×ž×™×ª. העובדה שתפקידי הערבי והשמ×לן ×”×•×¢× ×§×• על ידי צבי לשמ×לן ×•×œ×™×ž× ×™-הל×-מספיק-×ž×™×œ×™×˜× ×˜×™, ×©×”×™× ×× ×œ×•×’×™×ª לעובדה שי×× ×” יוסף הישר×לית מ×וד והדתייה לשעבר × ×ª×¤×¡×” בתור "המוסלמית של הבית" ו×פילו "הערבייה של הבית" כיוון שיש לה ×¡×‘×ª× ×ž×•×¡×œ×ž×™×ª, מר××” שסער, למרות ובגלל הדעות שלו, ×”×™×” (×’×) חלק ×‘×ž× ×’× ×•×Ÿ ×”× ×™×•×¡×¤×™×§ שעוזר ×œ× ×• ×œ× ×œ×”×¦×˜×¨×š לחשוב על הכיבוש.
מצד ×©× ×™, ברור שיש ×’× ×œ×¤×—×•×ª כמה צופי×, ו×ולי ×“×•×•×§× ×¦×¢×™×¨×™×, ו×ולי ×–×” ×“×•×•×§× ×ž×” שחשוב, שכן חשבו ממש על ×”×“×‘×¨×™× ×©×¡×¢×¨ ×מר, וחשבו ×‘×’×œ×œ× ×•×‘×¢×§×‘×•×ª×™×”× ×ž×—×©×‘×•×ª משל עצמ×. וזה די ×דיר. ×¢×¦× ×”×’×™×œ×•×™ שהעמדה הפוליטית שסער מייצג קיימת בכלל כעמדה ×§×•×”×¨× ×˜×™×ª ועקבית בתוך השמ×ל היהודי בישר×ל, ×”×•× ×—×©×•×‘ ×•×œ× ×˜×¨×™×•×•×™×לי עבור הרבה ×™×”×•×“×™× ×•×”×¨×‘×” ×¤×œ×¡×˜×™× ×™× â€“ ×•×’× ×–×” הישג חשוב של סער. בכל ×–×ת × ×“×ž×” לי ×©×”×“×‘×¨×™× ×”×™×•×ª×¨ ×ž×¢× ×™×™× ×™× ×©×¡×¢×¨ עשה ×©× ×”×™×•, ר×שית, ×ž×¢×©×™× ×©×œ סולידריות ×¤× ×™×ž×™×ª, ×•×©× ×™×ª, השימוש ב××— הגדול בתור ×ž×“×™×•× ×œ××•×ž× ×•×ª של עצמו. ×œ×¤× ×™ ש×× ×™ מפסיקה למלמל ×›×ן שירי הלל לחברי הטוב ב×ריכות ש×פילו ב×די גל×ס ×”×™×” מתחלחל ×ž×ž× ×” וחוזרת ×¤×¢× ×חת ולתמיד לעמול על היותי סובייקט × ×¤×¨×“, ×× ×™ רוצה לציין עוד רק ×ת המשותף ×œ×©× ×™ סוגי ×”×ž×¢×©×™× ×”×לו: ×©× ×™×”× ×ž×¢×©×™× ×©×œ ×קטיביז×, כלומר פעולות פוליטיות בתוך הסיטו×ציה המיידית שבה ×תה × ×ž×¦×, ×œ× ×“×™×‘×¨×•×¨ של עמדה פוליטית מופשטת ביחס ×œ×“×‘×¨×™× ×©× ×ž×¦××™× ×‘×ž×§×•× ×חר; כמו כן, ×©× ×™×”× ×¤×¢×•×œ×•×ª של היפוך המבט הבלתי × ×¨××”, ביסוס של עצמך ושל ×”×× ×©×™× ×©×¡×‘×™×‘×š ×›×¡×•×‘×™×™×§×˜×™× ×‘×ª×•×¨ סיטו×ציה × ×¦×œ× ×™×ª ×•×ž×—×¤×¦× ×ª מ×וד. ××– טוב ×©×”×•× ×¢×©×” ×ות×. וטוב ×©×”×•× ×™×¦× ×•×™×•×›×œ עכשיו לעשות ×’× ×¢×•×“ הרבה ×“×‘×¨×™× ×חרי×.