×× ×™ לוקח קורס על מיכ×יל ב×חטין, ת×ורטיקן ספרות רוסי חשוב, שבזכותו (ובזכות הזיווג ×”×˜×ž× ×©×œ×• ×¢× ×§×¨×™×¡×˜×‘×”) יש ×œ× ×• ×”×™×•× ×ž×•×©×’×™× ×ž×¨× ×™× ×™× ×›×ž×• "××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליות". דרור בורשטיין, שמעביר ×ת הקורס, זיווג בין ב×חטין לבודהיז×, ×•× ×’×¢, × ×¨××” לי, ×‘× ×§×•×“×” חשופה.
×œ×§×¨×•× ×ת "הדיבר ברומ×ן" מרגיש כמו ×œ×§×¨×•× ×ת הבודהה, רק של השפה. כלומר, ×œ× ×¡×•×ª ×œ×§×¨×•× ×ž×™×©×”×• שהבין שהכל קשור להכל, שהכל ×ž×©× ×” ×ת הכל כל הזמן, ושמעז בכל ×–×ת לתת בכל ×–×” ×¡×™×ž× ×™×. ×›×שר ב×חטין מדבר, למשל, על הדי×לוגיות שטבועה בדיבר, ×”×•× ×˜×•×¢×Ÿ ×©×ž×‘×¢×™× ×¨×‘×™×, ×ž×©×¤×˜×™× ×¨×‘×™×, ×ž×™×•×¦×¨×™× ×ž×ª×•×š מחשבה על התגובה ×”×ž×ª×•×›× × ×ª ×ליה×. עוד ×œ×¤× ×™ שהמשפט ×™×•×¦× ×ž×”×¤×”, ×”×•× ×›×‘×¨ מתפתל מסביב ×œ×˜×™×¢×•× ×™ ×”× ×’×“ ×©×˜×¨× × ×מרו.
×בל בד"×› ×˜×™×¢×•× ×™ ×”× ×’×“ × ×מרי×. ×”× × ×מרו שוב ושוב ב××™× ×¡×¤×•×¨ שיחות ×חרות. המשפט ×©×œ× ×•, ×–×” ש×× ×—× ×• ×¨×•×¦×™× ×œ×•×ž×¨, ×”×•× ×—×œ×§ מתוך כל ×ותן שיחות, מיוצר מתוך ×”× ×—×ª קיומן. ×›×שר דוד גרוסמן ×¤×•× ×” ל×ולמרט, ×‘× ××•× ×©×œ×•, ו×ומר ×©×”×•× ×©×§×œ ×ת דבריו בזהירות, לקח ×ת הזמן, כדי ×©×œ× ×™×•×›×œ×• לומר שמתוך צערו ×”×•× ×“×•×‘×¨, ×”×•× ×¢×•×©×” ×–×ת ×›×™ ×”×•× ×¨××” ×ת הטיעון ×”×–×” ×ž×•×¤× ×” כבר כלפי ×× ×©×™× ×חרי×. וכ×שר × ×•×¦×™× ×ת ×ותו משפט, ×©×—×™×©×œ× ×• בזהירות כזו, ×”×•× ×™×”×¤×•×š לחלק ממבעי השפה, ויעצב ×ž×©×¤×˜×™× ××—×¨×™× ×צל ×“×•×‘×¨×™× ×חרי×.
כמו ×œ×§×¨×•× ×ת הבודהה. ×–×” די ×ž×¢× ×™×™×Ÿ, בדרך ×גב, לר×ות ×יך ×”×•× ×ž× ×¡×” ×œ× ×¡×— ×ת ×”×”×רה במלי×. ×”×•× ×ž×ª×—×™×œ בדבר ×חד וקופץ לדבר הב×, ×•×ž×©× ×—×•×–×¨ ל×חור, ומתפתל סביב ×–×”, וקופץ קדימה, ו××– ×ומר כמה ×“×‘×¨×™× ×¢×œ שירה, וחוזר לרומ×ן ולדי×לוגיז×. ×›×ילו יש לו ×ª×‘× ×™×ª, מל××” גלגלי ×©×™× ×™×™× ×¢×“×™× ×™× ×ž×וד, בתוך המוח, ש××™ ×פשר ×œ×”× ×™×— ×ותה כמו שצריך בטקסט, ×‘×ž×©×¤×˜×™× ×©× ×§×¨××™× ×‘×¨×¦×£ הזמן, ושהדרך היחידה לת×ר ×ותה × ×›×•×Ÿ ×™×”×™×” כך, כדיגרסיה על דיגרסיה.
בהערת ×©×•×œ×™×™× ×™×מר שר×וי ×”×™×” שב×חטין ישתדל יותר בכל ×–×ת.
פריצ'ר. הכרך הר×שון והמיותר
פריצ'ר ×”×•× ×§×•×ž×™×§×¡ שמת×ר ×ת מסעו של כומר, חברתו (ש×צבעה קלה על ההדק) וערפד ×ירי בעקבות ×לוהי×. ×”×•× ×¢×ž×•×¡ ×לימות לתפ×רה, משלב ×ת הפמליה של מעלה, הפמליה של מטה, קצת ×ž×¢×¨×‘×•× ×™× ×•×”×¨×‘×” ×ž×•×ª×—× ×™× ×•×¡×¨×˜×™ מסעות. מלבד ×–×ת, פריצ'ר, לפחות הכרך הר×שון, × ×™×—×Ÿ ביכולת המופל××” להיעשות ×ž×¢× ×™×™×Ÿ פחות ופחות ככל שהעלילה מתקדמת. ×¢×ž×•×“×™× ×¡×¤×•×¨×™× ×œ×§×¨×ת הסוף ×תה כבר תוהה ×× ×©×•×•×” להמשיך הל××”.
×חת הסיבות לכך, × ×¨××” לי, זו הדי×לוגיות הב××—×˜×™× ×™×ª המוגזמת שלו. פריצ'ר טובע כל כך בתוך הדי×לוג ×”×ž×“×•×ž×™×™× ×™× ×¢× ×›×œ ××•×ª× ×¡×¤×¨×™×/סרטי×/×§×•×ž×™×§×¡×™× ×©×©×™×—×§×• על עלילות דומות, ×©×”×•× ×›×‘×¨ ×œ× ×ž×¡×•×’×œ ×œ× ×•×¢. ×›×שר ×”×•× × ×¢ – ויצויין ×›×™ עלילה ×“×•×•×§× ×™×© ×©× – ×”×•× ×¢×•×©×” ×–×ת תוך כדי דיבור ×¢× ×›×œ ×ותן עלילות ×©×œ× × ×‘×—×¨×•, ×©× ×‘×—×¨×• ×‘×¡×™×¤×•×¨×™× ×חרי×. ×›×שר הרוצח הסדרתי מספר למה ×”×•× ×¨×•×¦×— (כדי לר×ות עד מתי ×”×•× ×™×•×›×œ להתחמק), ×”×•× ×ž×•×¡×™×£ הערת "חשבת שזה בגלל ש××‘× ×©×œ×™ ×× ×¡ ×ותי בילדות ×ו ×—×¨× ×ž×”×¡×•×’ ×”×–×”?". ×פשר לחוש ×ת הרגע שבו התבשלה הסיבה הזו ×צל הכותב, הועלתה ×ל חלל הר×ש, ×•× ×‘×—× ×” ×ל מול ××™× ×¡×•×£ עלילות ×חרות, ש×יתרע מזלן וכבר × ×›×ª×‘×• והוסרטו וצולמו וצוירו.
ב"השחקן" של ×לטמן חוזר תמיד המעמד הב×: תסריט××™ יושב מול מפיק, ×•×ž× ×¡×” ×œ×©×›× ×¢ ×ותו להפיק סרט. ×”×•× ×ž×ª×ר ×ת הסרט ב-30 ×©× ×™×•×ª, ועושה ×–×ת ב×מצעות ×¡×¨×˜×™× ××—×¨×™× – "×–×” ×”×¤× ×ª×¨ הוורוד פוגש ×ת ×’×•× ×‘×™ ×”××•×¤× ×™×™×". פריצ'ר מסריח ממ×מץ להיר×ות חדש, ×בל × ×¨××” כמו "דוגמה" פוגש ×ת "×”×רי המזוה×". × ×¨××” ×’× ×©×›×›×” בדיוק חשבו עליו. ובכל ×–×ת, ×’× ×–×” יפה, ×× ×ž×©×ª×“×œ×™×. ×× ×ž×©×ª×“×œ×™× ×פשר לר×ות ×ת ×”×–×¨× ×©× ×’×“×• ×ž× ×¡×” פריצ'ר לשחות, ×•× ×›×©×œ.
יש לי בלוג חדש ומצחיקקק ×¢× ×¡×™×¤×•×¨ מצחיק ×‘×”×ž×©×›×™× ×›× ×¡×• ותגיבו!!!
http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=354756 Target=_BLANK class=msg>http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=354756>
🙂
×חרי שחשבתי על ×–×” קצת, ×”×ª×›×•× ×” הזו ×“×•×•×§× ×—×™×•×‘×™×ª לטעמי. ×× ×™ × ×”× ×” ×ž×¢×¦× ×”×–×™×”×•×™ של העליליות ×©×œ× × ×‘×—×¨×•.
×–×” פשוט הטריק של המודעות העצמית ×©×›×©×”×•× ×ž×©×•×ž×© במידה ×”×•× ×ž×©×¢×©×¢ למדילטעמי. ×”×“×•×’×ž× ×”×‘×•×œ×˜×ª ביותר ש×× ×™ חושב עליה ×”×™× ×‘×פי (×›×ן ×™×‘×•× ×”×¡×ž×™×™×œ×™×—×•×¨×¥ הלשון ×× ×”×™×” ×›×–×”, רק על ×–×” שהזכרתי ×ת ב×פי ×œ×œ× ×©×™×©×ª×™×§×• ×ותי מימיושבי הבלוג ×”×–×”).
××”, ולי ×ין בלוג חדש ומצחיקקקקקקק, מצטער.
×× ×™×גיד ×ת ×–×” למרות שמחר × ×¨×™×‘ בהתפתקות ל×ורך כל השיעור של זיווה: ×יתמר,×‘×”× ×—×” שקר×ת הרבה יותר ב×חטין ×ž×ž× ×™ (×× ×™ הגעתי ×‘×™× ×ª×™×™× ×œ×¢×ž×•×“ 136 ב"הדיברברומן". ו×תה?), ובזהירות-בזהירות, × ×“×ž×” לי שלקחת ×ת משל כוס התה מהשיעורהר×שון של בורשטיין ועשית לו רדוקציה ×¤×¨×©× ×™×ª ×¤×©×˜× ×™×ª.
×× ×™ חושבת ש×לך לשבת מחר ליד רביבה.
בדרך ×גב, × ×›×•×Ÿ ×™×•× ×¨×שון? – ×œ× ×”×‘×¨×–×ª×™ ל×חר שצילמתי לך ×ת כל הספרייה;××œ× ×©×”×©×•×ž×¨ שבידיו הפקדת ×ת הודעתך לי ×œ× ×™×“×¢ עברית. כשש×לתי ×ותו ×× ×‘×—×•×¨× ××” עד ×ימה ×¢× ×—×•×œ×¦×” משובצת הסתובב ×©× ×•×—×™×¤×© ×ותי, ×”×•× ×¢× ×” – "הבחור? הו××מר ×ומרת ×× ×™ ללכת ×צל אָתמר, עכשיו חוזרת". חיכיתי עוד עשר דקות. ï¬¯×ª×ž×¨×œ× ×‘×. וה×יחור × ×‘×¢ מ×כיפתו המחודשת של חוק הפקדת ×”×ª×™×§×™× ×‘×¡×¤×¨×™×”.
כמו כן, ×ין לי בלוג חדש ומצחיקקקקקקקק, ו×× ×”×™×” לי, ×œ× ×”×™×™×ª×™ מגלה לך
כמו כן, ×ין לי בלוג חדש ומצחיקקקקקקקק, ו×× ×”×™×” לי, ×œ× ×”×™×™×ª×™ מגלה לך
×–×” ×כן × ×©×ž×¢ טריק עלוב ומוכר עד זר×.
×בללפעמי×, כשיש לו ×”× ×ž×§×” תמטית, ×”×•× ×“×•×•×§× ×¢×•×‘×“. × ×’×™×“, כשהולדן קולפילד ×ומרמשהו כמו "××ª× ×‘×˜×— ×¨×•×¦×™× ×©×× ×™ ×ספר ×œ×›× ×ž×יפה ב×תי ומה עשו ההורי××”×ž× ×•×•×œ×™× ×©×œ×™ ×•×—×¨× ×‘×¡×’× ×•×Ÿ של דיוויד קופרפילד" (ציטוט מהזיכרון). ×–×” × ×©×ž×¢×”×’×™×•× ×™, וזה ×’×•×¨× ×œ×š לחבב ×ותו (כלומר, לי), ×›×™ ×”×•× ×”×•×œ×“×Ÿ, ×•×”×•× ×™×œ×“×ž×ª×‘×’×¨, וזה של הדמות ×•×œ× ×©×œ הסופר.
×× ×™×œ× ×—×•×©×‘ ש"מודעות עצמית" (המרכ×ות בגלל ×”×§×•× ×•×˜×¦×™×” החיובית) ×”×™× ×—×™×•×‘×™×ª ×ושלילית כשלעצמה. ×× ×œ×§×—×ª ×ת ×”×ורגיה הב××—×˜×™× ×™×ª הזו הל××”, "מודעות עצמית"מקבלת משמעות על רקע ש×ר ×”×“×‘×¨×™× ×›×•×œ×. פריצ’ר, ×‘×¢×™× ×™, ×œ× ×ž×©×¢×©×¢. ×”×•× ×ž×©×ª×ž×©×‘×ž×•×“×¢×•×ª עצמית ככלי שמ×פשר לו לעשות בדיוק ×ת ××•×ª× ×”×“×‘×¨×™× ×©×¢×©×• כול×.במובן ×”×–×”, מודעות עצמית דומה קצת ל×פולוגטיקה של ××™×”, סיד מתחסד לכסות עלהסדקי×.
×ולי ב×מת כד××™ שתשבי ליד רביבה
ר××™ תשובתי ל×ור.
×”×¢×¨×”×§×˜× ×•× ×™×ª: ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ מתי קר×ת ×ת "פריצ’ר", ×בל ×”×•× ×™×¦×, למיטב ×–×›×¨×•× ×™,כעשור ×œ×¤× ×™ "דוגמה" והיה ×—×“×©× ×™ ×‘×–×ž× ×•. ×ולי מה ש×תה כותב מעיד ×¢×œ×”×”×ª×™×™×©× ×•×ª המהירה של ×˜×§×¡×˜×™× ×›×לה, ×ולי על רווייה שיש מה×.
cute, real cute, I"sh
ר×יתי תשובתך ל×ור.
×× ×™ חושבת ש×× ×œ× ×¨×¦×™×ª להגיד ש"מודעות עצמית מוגזמת ×–×” מעצבן" ולהשתמש תוך כדי בב×חטין, ××– ×œ× ×”×‘× ×ª×™ כלו×.
ט.
×היההר×שון להודות שג×רת’ ×× ×™×¡ ×”×•× ×›×•×ª×‘ ×¦×™× ×™ ודי ×ובר-רייטד, ×¢× × ×˜×™×™×”×œ×©×‘×œ×•× ×•×ª ודמויות שטוחות. ×בל מקוריות עלילתית, בעיקר ×‘×›×¨×›×™× ×”×¨××©×•× ×™×,×“×•×•×§× ×™×© לו.
פריצ’ר ×™×¦× ×œ×ור כחמש ×©× ×™× ×œ×¤× ×™ דוגמה, ×œ× ×¢×©×•×¨. קווין סמית’, ×§×•×¨× ×ž×•×¦×”×¨,×”×™×” ×מור ×œ×‘×™×™× ×ת הגרסה ×”×§×•×œ× ×•×¢×™×ª, ומפצה עצמו בשורת ריפ ××•×¤×™× ×‘×¨×•×¨×™×בדוגמה.
כשפריצ’ר יצ×, ×§×•× ×¡×¤×™×¨×¦×™×” דתית פוגשת מערבון פוגשת פ×לפ פיקשן ( ספרותזולה 1994 ×בל חייב די הרבה לסין סיטי הקומיקס 1991), ×”×™×” די ×—×“×©× ×™. זהבעיקר עשור של ×ž×•×¦×¨×™× ×”×™×¤×¨-פוסט-×ž×•×“×¨× ×™×™× ×‘×ž×•×‘×Ÿ הקוקטיילי של המילה שגור×לו להרגיש מיושן.
לקומיקס המתועש ×”×מריק××™ יש הרבה מ×וד מגרעות, ×בל ×ž×™× ×™ תת ז’×× ×¨×™× ×©×œ×§×•×œ× ×•×¢ וטלויזיה, ×“×•×•×§× ×”×§×•×ž×™×§×¡ ×”×™×” ×חר××™ מרכזי על תחייה מחדש של כמהז’×× ×¨×™× ×–× ×•×—×™× ×©×”×¤×›×• ×œ×’×“×•×œ×™× ×ž×וד ×‘×§×•×œ× ×•×¢ ×חר כך. ×§×•× ×¡×¤×™×¨×¦×™×”, גותיקה××•×¨×‘× ×™×ª, ופ×לפ ×ž×¢×¨×‘×•× ×™ ×”× ×©×œ×•×©×” מה×, ×•×©×œ×•×©×ª× ×ž×•×¤×™×¢×™× ×‘×¤×¨×™×¦â€™×¨.
×ובר ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליות (יותר קריסטוית מב××—×˜×™× ×™×ª) של יצירות ××ž× ×•×ª ×–×ת ×ž×—×œ×”× ×¤×•×¦×” מ×וד, הש×לה של מי×וס ×”×™× ×יכותית, ×œ× ×›×ž×•×ª×™×ª. × ×¨××” לי. ×בל ×œ×ª×§×•×£×“×•×•×§× ×§×•
×“×•×•×§× ×§×•×ž×™×§×¡ ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×ž×™ ×‘×™× ×•× ×™ (×× ×›×™ רב סלר) מבית DC ×–×ת התעללות בחלשי×.
לדוגמ×ות ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליות קומיקס ×ž×¨× ×™× ×•×ª יותר – × ×™×œ גיימן, ×לן מור, ×ו להבדיל ×לף ×לפי – כריס ווייר.
יפהדברת, ×בל ×× ×™ חושב ש×× ×©×™× ×ž×¤×¡×¤×¡×™× ×§×œ×•×ª ×ת העיקר ×›×ן. ×”××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליותהכושלת, ×¢× ×”×”×§×©×¨-××™× ×¡×˜× ×˜ למשבר המקוריות הפוסט-×ž×•×“×¨× ×™ ופסטיש ומודעותז’×× ×¨×™×ª ועוד ×›×”× ×” ×•×›×”× ×” ×”×™× Red Herring, ×•×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×‘×ª×‘× ×™×ª הכמו-שיחתיתשל ×”×ª× ×¦×œ×•×™×•×ª, ×”×ª×’×•× × ×•×™×•×ª, ×זכורי ×גב, דיבוב מח×ת ×”× ×ž×¢×Ÿ, הערות סוגריי×ודוגמ×ות ההיפותטיות שלובש ×”×ž×‘× ×” העלילתי של פריצ’ר, וברעיון ×©× ×™×ª×Ÿ לה×יר×ת הכשל מתוך המודל השיחתי ×›× ×™×¡×™×•×Ÿ מ×ומץ מדי עד ×œ× ×§×•×“×ª ×”× ×œ×¢×’×•×ª לבצר ××ª×”×¤× ×™×™×” ×ž×¤× ×™ כל תגובה של ×”× ×ž×¢×Ÿ על ידי ספיחת ×”× ×ž×¢×Ÿ ×›×ž×ª× ×’×“ ×¤× ×™×ž×™ וכלילתקולו כפקטור ×‘×‘× ×™×™×” של ×קט התקשורת.
×•×“×•×•×§× ×ת מור ו-ווייר הייתי מבדיל ×לף ×לפי מגיימן, ומוסיף ×œ×¦×“× ×תמוריסון, במיוחד ×‘× ×•×©× ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליות ×ž×¨× ×™× ×”, שמוריסון משתמש בה ,×‘×¢×™×§×¨×‘×“×•× ×¤×˜×¨×•×œ, כדי לעצב מעין הצעת סדר-×™×•× ×œ×”×חדת הק×× ×•×Ÿ הקומיקסי-מד"ביוהד×ד×יסטי-×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™ כחלופה ×œ× ×¡×™×•× ×•×ª הקומיקס לחדור ×œ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×”×¡×¤×¨×•×ª×™.×בל ×–×” כבר סיפור ×חר.
×× ×™ מקווה שזה בסדר ×× ×× ×™ ××¢× ×” תשובה קצת פרימיטיבית…
קר×תי מספיק ג’×רת’ ×× ×™×¡ ×‘×—×™×™× ×©×œ×™ כדי להיות די ×ž×©×•×›× ×¢ ש×ין מצב ×©×”×•× ×›×œ כך מורכב כמו ×©×”× ×™×ª×•×— שלך מציג ×ותו.
ברמההפשוטה, ×›"ז’×× ×¨ וורק" בידורי פריצ’ר יותר מוצלח מרב מה ×©×™×•×¦× ×œ××•×¨×‘×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×”×מריק××™, ×•×”×•× ×›×™×£ ×œ× × ×•×¨×ž×œ×™ "××™×£ יו לייק ת’×ת סט××£" כיצירת××ž× ×•×ª ×”×•× ×§×œ×•×©, כתוצר תרבותי – כמעט וחסר משמעות.
הגישה שלי לקומיקס, ול××ž× ×•×ª בכלל, ×–×” ש×ין ×©×•× ×¡×ª×™×¨×” בין ל×הוב ×ת הגבוהו×ת ×”× ×ž×•×š, כל עוד ×ופק הציפייה ×ž×‘×—×™× ×” ×ª×–×•× ×ª×™×ª מחובר למצי×ות.
הסרט ’דוגמה’ רק משל ×”×™×”. ×œ×¤× ×™×•, ×•×œ×¤× ×™ פריצ’ר, ×”×™×” ×ת "הבי×ו לי ×ת ר×שושל × ×¡×™×š החלומות", למשל, ×©×™×¦× ×‘-91’, ×רבע ×©× ×™× ×œ×¤× ×™ הכרך הר×שון שלפריצ’ר. לקומיקס יש זכויות רבות בכל מה שקשור לעירוב בין תרבות ×’×‘×•×”×”×œ× ×ž×•×›×” ולמיקס הז’×× ×¨×™× ×©×—×“×¨ ××—"×› ×œ×§×•×œ× ×•×¢ ×”××ž×¨×™×§× ×™, ×בל ×”×•× ×ž×‘×˜× ×ž×’×ž×”,×•×œ× ×ž×—×•×œ×œ×” הבלעדי.
× ×›×•×Ÿ ×’× ×©×–×” ×œ× ×”×•×’×Ÿ כל כך לתקוף ×ת פריצ’ר, ×בל פריצ’ר שימש לי בעיקר קרשקפיצה ×•×œ× ×ובייקט לסיקור. ×”×•× ×¤×©×•×˜ ×”×™×” הדבר הר×שון שסיימתי מ××– שקר×תיקצת ב×חטין, ×•×”×•× ×”×ª×™×™×©×‘ יפה על הדברי×. המי×וס, ×גב, ××™× ×• כמותי ×ו×יכותי, ×”×•× ×©×™×œ×•×‘ מלבב של ×©× ×™×”×, כמו כל ×”×“×‘×¨×™× ×”×¨×¢×™×. כלומר, ×× ×—× ×•×§×•×‘×¢×™× ×ת ×יכותו של הטריק הרטורי ×œ× ×¨×§ ביחס לעצמו ××œ× ×’× ×‘×™×—×¡ לטריקי××¨×˜×•×¨×™× ××—×¨×™× ×‘×™×¦×™×¨×•×ª ובשיחות ×•×‘×ž×‘×¢×™× ×חרי×.
ו×לןמור ×ולי מתעסק ב××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליות, ×בל ×”×•× ×¢×•×©×” ×–×ת בחן רב יותר. לגביגיימן ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—. ×’× ×× ×™ ×œ× ×ž×ª×œ×”×‘ מדי מהשילוב ההו-×›×”-×ž×ª×•×—×›× ×©×œ×ž×™×ª×•×œ×•×’×™×•×ª וז’×× ×¨×™×, ×בל ×”×•× ×¢×•×©×” ×–×ת יפה, ×•× ×™×›×¨ ×©×”×•× ×¢×•×©×” ×–×ת ×’× ×›×ž×¢×˜×‘×¨×¦×™× ×•×ª ×מיתית. ×ת ווייר ×œ× ×§×¨×תי.
×•× ×§×•×“×” ×חת – ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליות ×”×•× ×ולי ×ž×•× ×— קריסטביי×× ×™, ×בל ×”×™× ×™×•×¦×תמתפיסת השפה של ב×חטין ×•× ×¢×©×™×ª חובקת כל. ו×× ×”×›×œ ×”×•× ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×לי, ביןהיתר בגלל ש×× ×—× ×• פשוט ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×¡×™×ž× ×™×, × ×¨××” לי שב×חטין שימושי יותר, ×’××× ×‘×¢×™×¨×‘×•×Ÿ מוגבל.
לגמרי מה ש×תה ×מרת (בפסקה הר××©×•× ×”. רק ××œ×•×”×™× ×•×ורי ×™×•×“×¢×™× ×ž×” ×מרת ×‘×©× ×™×”).
זהו,×–×” ×œ× ×©×’×רת’ מורכב כל כך כמו שפל××™ מורכב. בקצרה, × ×¨××” שפריצ’ר × ×›×ª×‘ מתוךמודעות עמוקה מדי לתהליך הכתיבה וליצירות ×חרות. ×”×•× ×›×œ כך מודע לקיומן עדשכל פעולה בעלילה × ×›×ª×‘×ª ביחס לעלילות ולפעולות ×חרות, וכך ×’× ×›×œ שיחה ×•×›×œ× ×™×ž×•×§. המודעות העצמית, ×זכורי ×”×גב וה×פולוגטיקות הקצרות הן פשוט הדרך שלג×רת’ ×œ×¢× ×•×ª מר×ש לביקורת, ×©×”×•× ×ž×“×ž×™×™×Ÿ ×©×ª×•×¤× ×” × ×’×“×•.
×œ×©× ×“×•×’×ž×, דמיין ש×תה מתכוון לכתוב ספר על ×¤×œ×¡×˜×™× ×™. × ×¡×” עכשיו ×œ×‘× ×•×ª×“×ž×•×ª, ותגלה שהביצה הספרותית מגבילה ×ותך, ולכל בחירה שלך יש השלכותכמו-מוסריות ×‘×¢×™× ×™ הביקורת. סביר ×œ×”× ×™×— שבמהלך הכתיבה, ×œ× ×ž×©× ×” ×יזו בחירהעלילתית תבחר, ×ª× ×™×— מערכת ×¤×™×¦×•×™×™× ×›×œ×©×”×™, ×©× ×•×¢×“×” להבהיר ×œ×§×•×¨× ×©×œ×, ×תה ל×גזען, ול×, ×תה ×œ× ×ž×ª×—×¡×“, ול×, ×תה ×œ× ×™×¤×” × ×¤×©, ול×, ×תה ×œ× ×™×ž× ×™. ×תהכותב מתוך די×לוג. בפריצ’ר פשוט רו××™× ×”×™×˜×‘ ×ת הסדקי×.
ל×.רציתי לומר שמודעות עצמית × ×”×™×™×ª מוגזמת, בין היתר, על רקע של יצירות×חרות. כיו×, מודעות עצמית יכולה להיעשות מוגזמת בקלות יתרה. ר××™ מקרהב×פי.
צר לי על זה
×וי, עמימות ×× ×•×©×” × ×¤×œ×” בתגובה שלי, ×—×•×©×©× ×™. הבהרה ×—×™×•× ×™×ª:
×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לומר ש×× ×™×¡ משתמש ב××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליות כרד-×”×¨×™× ×’. ×”×ª×›×•×•× ×ª×™×œ×•×ž×¨ שזה רד-×”×¨×™× ×’ בפוסט של ×תמר: שסיח ×ת הדעת, ×בל ×× ×ž×ª×ž×§×™× ×‘×• מחמיצי××ת ×”× ×•×©× ×”×ž×¢× ×™×™×Ÿ יותר של המודל השיחתי. המודל השיחתי, כמו ש×תמר ציין,×”×•× ×›×ž×•×‘×Ÿ ×œ× ×יזו הברקה ×’××•× ×™×ª של ×× ×™×¡, ××œ× ×¤×©×•×˜ ×¡×ž×¤×˜×•× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×œ× ×™×ª×•×—×©×œ חרדת-היתר של ×× ×™×¡ לגבי תגובת הקור×.
×ž×¡×›×™× ×יתך לחלוטין לגבי פריצ’ר, בגדול, רק ×©×‘×¢×™× ×™ ×”×•× ×§×¦×ª × ×“×¤×§ במ×זןהכוחות בין ×”×˜×•×‘×™× ×œ×¨×¢×™×, שמוטה לצד ×”×˜×•×‘×™× ×‘×¦×•×¨×” ×§×™×¦×•× ×™×ª כלכך שטיפת ×ž×ª×—×œ× × ×©×רת.
מהשכן, ×× ×¨×ž×–×ª ש×ת ×ל×ן מור ר×וי ×œ×ž×§× ×‘× ×ž×•×š דווק×, הרשה לי להגיב בזע×.××™× ×˜×œ×§×˜×•×ל גדול ×ל×ן מור ×”×•× ×œ×, ×בל יוצר גדול – כן, כן, בהחלט ובעליל.
הו × ×¢×•×¨×™×.
חס ושלו×. כמובן של×.
יובהר מיד: ל×לן מור יש ×ת הזין ×”×›×™ ×רוך ×•×”×‘×™×¦×™× ×”×›×™ גדולות. ×œ× ×™×œ×’×™×™×ž×Ÿ יש זין ×רוך ×בל ×‘×™×¦×™× ×‘×™× ×•× ×™×•×ª. למוריסון ו×ליס ×‘×™×¦×™× ×’×“×•×œ×•×ª ×•×–×™×Ÿ×‘×™× ×•× ×™, לג×רת’ ×× ×™×¡ בעיקר רוח וצלצולי×. וכריס וויר ×”×•× ×’×œ×’×•×œ של ××œ×•×”×•×ª×ž×™×™×¡×•× ×™×ª.
(×•×‘×¨×¦×™× ×•×ª, ×לן מור ×”×•× ×חד ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•××œ×™× ×”×›×™ ×’×“×•×œ×™× ×©×™×©, ×–×” ×©×”×•× ×ולי××™× ×• ×›×–×” בתחומי הבון טון של התי×וריה הביקורתית, ולהערכתי בעיקר מבחירה,×œ× ×ž×©× ×” ×ת העובדה ×”×–×ת. ויוצר גדול, ×’×, ששי×ו מ×חוריו מרב ×”×‘×—×™× ×•×ª.)
מוריסון טוב ממור, ×גב. ×בל ×–×” ויכוח לשבוע ×חר.
no effin’ way
×–×” ב×מת הדבר ×”×›×™ תמוה ששמעתי בשיחה ×”×–×ת.
הייתי רוצה לשמוע ×ת הקייס ×”×–×” במלו×ו ×‘×”×–×“×ž× ×•×ª. בטח ל×ור ×¢×•× ×•×ª הטר×בסטי שלו ×¢× ×”×œ×™×’×”.
ל×לן מור יש מ××¡×˜×¨×¤×™×¡×™× ×œ×–×›×•×ª×•. למוריסון, מה? ×רקה×? ××™× ×‘×™×–×™×‘×œ×–?
×וקיי – בשבוע ×חר.
×ו ב×חטין, ב×חטין – × ×¢×•×¨×™×™ ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•×ליי×.
×גב, מה דעתך ×œ×§×¨×•× ×ת הרומן המסעיר:
×ž×‘× ×” של המהפכות המדעיות של קון?!
מרתק, סוחף ×•×ž×œ× ×“×ž×™×•×Ÿ.
פל××™- ש×לה ברטוריקה, ×סתטיקה ותקשורת – כש×תה מדבר ×תה ×’× × ×•×©× ×‘×מצע לפעמי×?×תה × ×•×”×’ לגוון ×ת הטקסט הדיבורי שלך בהטעמות קול? במחחות ידיי×,×‘×ª× ×•×¢×ª×™×•×ª של הגוף.
×× ×™, ×ישית, ×חרי המילה ×”×©×ž×™× ×™×ª ×©× ×›×ª×‘×ª ב××™×–×” ×¡×™× ×˜×§×¡ ×’×¨×ž× ×™ מימיה××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” העברית ×‘×©× ×•×ª ×”×¢×©×¨×™× ×©×œ×”, במשפט ×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™ ×-לה ×ª×¤×™×¡×ª×”×¨×™×–×•× ×”×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×ª ומשבר המקוריות ומודעות לז’×× ×¨ .. ×™×דה, ×™×דה,×™×דה מתפהק לי ומפסיק לקרו×.
ש×לה – ×”×× ×‘×¨×¦×•× ×š שיקר×ו ×ותך ×‘×¨×¦×™× ×•×ª?
טוב,טוב, שיהיה עכשיו: למוריסון יש ×ת The Filth, ×‘×™× ×ª×™×™× ×™×¦×™×¨×ª הספרות הדגולההיחידה של העשור, ×ת Seaguy המבריק עד ×›×ב, ×ת סיפור הקויוטי-גוספל מ×× ×™×ž×œ×ž×Ÿ, ×ת ×”×מצע של ×”××™× ×•×™×–×‘×•×œ×¡, ×•×—×œ×§×™× × ×¨×—×‘×™× ×ž×“×•× ×¤×˜×¨×•×œ. ×•×’× ×”×ž×™×¡×˜×¨×™×¤×œ×™×™, ×©×›×•×œ× ×©×•× ××™×, ×”×•× ×›×‘×™×¨ ×‘×¢×™× ×™, ×בל יותר ככעין מ×מר על הז’×× ×¨ הבלשימ×שר כחווית קר××™×”.
×בל, מוריסון ×”×•× ×ž×‘×—×™× ×ª×™ ב×ופן מוחלט יוצר שהבשיל רק ×‘×©× ×•×ª ×”×לפיי×, ×•×œ×¤× ×™ חן ×”×™×” ×’×ון ×‘×¤×•×˜× ×¦×™×” בלבד.
כשה×תוס ×”×× ×¨×›×™×¡×˜×™ שלו × ×¢×©×” ××ž×‘×™×•×•×œ× ×˜×™ וקרוע ×‘×™× ×• לבין עצמו, ומט×-פיזיקהוהפוליטיקה שלו התחילו ×œ×”×ª× ×’×© ×חת ×‘×©× ×™×”, והיצירות שלו התחילו יותר ויותרלסבוב סביב × ×¡×™×•× ×•×ª ליישב ×ת הסתירה הזו (בחיי, × ×•×¨× × ×™×•-×§×¨×™×˜×™×¡×™×–× ×ž×¦×™×“×™,×”×?), כמו בסי-×’××™ ובפילת’, ×”×•× ×¤×©×•×˜ שוגר לספרה של ×’××•× ×•×ª שמ×יתי××”×™×•×¦×¨×™× ×”×—×™×™× ×©×–×•×›×™× ×œ×˜×™×™×œ בה, ×‘×¢×™× ×™.
×”×•× ×œ× ×•×™×¨×˜×•×וז של ×”×ž×“×™×•× ×‘×¨×ž×” של מור, ×–×” × ×›×•×Ÿ, ×בל ×”×•× ×•×™×¨×˜×•×וזלמדי\מ×וד, והשליטה שלו המטען ×”×סוסיצי×טיבהי, ×”××™× ×˜×¨×§×˜×§×¡×˜×•×לי והז’×× ×¨×™×©×‘×” ×¢× ×”×ž×“×™×•× ×¢×œ×™×•× ×” על זו של מור, ×‘×¢×™× ×™. Seaguy, ×× ×œ× ×§×¨×ת, ×–×” ממשתמצית של גדולת מוריסון ×”×ž×•×“×¨× ×™.
שמע, זכותך ×œ×”× ×™×— ש×× ×”×›×ª×™×‘×” דחוסה ×–×” מטעמי ד×ווין, ×•×œ× × ×¡×™×•×Ÿ למסור כמות גדולה מ×וד של מידע במגבלות ×ž×§×•× ×—×ž×•×¨×•×ª. ×תה טועה, ×בל.
בו×× ×”,×× ×™ מקווה שכש×תה ×ומר יצירת ספרות, ×תה ×œ× ×ž×ª×›×•×•×Ÿ לספרות מעבר לקומיקס,×›×™ ××– ×–×” ×™×”×™×” ×פילו יותר מופרך. ×פילו רק בספרות ×מריק×ית צעירה קורי××“×‘×¨×™× × ×¤×œ××™× ×‘×¢×©×•×¨ ×”×חרון, לדעתי.
×ž×‘×—×™× ×ª קומיקס, ×× ×™ ×‘× ×ž××’â€™× ×“×” תרבותית די ×חרת, ומודה ×‘× ×˜×™×•×ª×™×™×”×¤×•×¨×ž×œ×™×¡×˜×™×•×ª. מבין ×ת הכיוון ×©×ž×’× ×™×‘ ×ותך, ×בל חושב ש××£ ×חד ×ž×”×“×™×¡× ×™×§×™×ש×תה מרפרר ××œ×™×”× ×œ× "מחזיק × ×¨" לווייר.
עד ×›×ן, תעייפתי.
כן, ×תה צודק- קומיקס ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי יותר כצורה של ×רט-פופ מ×שר בזכות ×ª×›×•× ×•×ª×™×• המדיומ×ליות הטהורות.
×•×“×•×•×§× ×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לקומיקס בלבד, ×גב. ×× ×™ דיי סקרן לשמוע מה ×”×™×” שוס ×‘×¢×•×œ× ×”×¡×¤×¨×•×ª בעשר ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª ×‘×¢×™× ×™×š, ×”×מת.
ו×וי, סליחה על הכתיבה ×”×¤×•× ×˜×™×ª בהודעה ×©×œ×¤× ×™ הקודמת. דיסגר×פיית ×”× ×¢×•×¨×™× ×©×œ×™ מתפרצת ×ž×¤×¢× ×œ×¤×¢× ×‘×œ× ×”×¡×‘×¨.
××– ×חרי כל הרעש ×•×”×¦×œ×¦×•×œ×™× ×”×’×¢× ×• לזה ש×תה ×‘×¢×¦× "×ª×¨×‘×•×ª× ×™×§" ושקומיקס ×ž×¢× ×™×™×Ÿ כסימפתו×, ×•×œ× ×›×¦×•×¨×ª ××ž× ×•×ª סיפורית ייחודית ×‘×¤× ×™ עצמה?
פת××•× ×›×œ השיחה × ×”×™×™×ª×” מיותרת.
×©×•×¡×™× ×‘×¡×¤×¨×•×ª ×מריק×ית צעירה, לטעמי: ספרן-פויר, ×’â€™×•× ×ªâ€™×Ÿ לת’×, × ×™×§×•×œ קר×וס.
×× ×©×™× ×©×™×© ××¦×œ×›× ×’× ×ª×•×›×Ÿ, ×•×’× ×¡×בטקסט, ×’× ×—×“×©× ×•×ª פורמלית, ×’× ×©×™×ž×•×© וירטו×וזי בשפה, ×’× ×“×‘×¨×™× ××ž×™×ª×™×™× ×œ×”×’×™×“.
×בל ×× ×× ×™ ×§×•×¨× × ×›×•×Ÿ ×ת מפת ×”×ידי×ולוגיה התי×ורטית שלך (×× ×›×™ מרב××’â€™× ×“×” ×× ×™ קצת מתקשה לר×ות _×ותך_) מן ×”×¡×ª× ×ª×§×˜×•×œ ותבוז על הבחירות ×”×לה.
×בל מה ×× ×™ מבין? תזה דרופ-××וט שכמותי. ××™× ×˜×•×¢×œ×§×˜.
מה? ×וי, ל×, ×œ× ×œ×. ×× ×™ מסתבך ×›×ן ברגליי שלי שוב ושוב, ×”×?
כל ×©×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לומר ×”×•× ×©×”×הבה שלי לקומיקס, למרות ×©×”×¢× ×™×™×Ÿ בSequentialArt, וכל הפל××™× ×”×¤×•×¨×ž×œ×™×¡×˜×™×™× ×©× ×•×‘×¢×™× ×ž×ž× ×” ×”×•× ×—×œ×§ גדול ×ž×ž× ×•, × ×•×‘×¢×ª ×’×מה×הבה שלי למסורות שגורלן × ×§×©×¨ בגורלו של הקומיקס – מד"ב, ×¤× ×˜×–×™×”, פ×לפפיקשן, ×‘×ž×•×‘× ×™× ×ž×¡×•×ž×™× ×’× ×’×œ×× ×•×¤×× ×§.
כש×× ×™ ×ומר "×רט פופ", ×× ×™ ממש, ממש ×œ× ×ž×ª×›×•×•×Ÿ לרמוז למסורת של "חקרהתרבות הפופולרית", ××œ× ×œ×”× ×™×“ ר×ש לכיוון של מעין ×–×¨× (מוגדר ב×ופן ×—×™×¦×•× ×™×œ×’×ž×¨×™, מן הסת×) של ×™×•×¦×¨×™× ×©× ×™×¡×• למזג בין הז’×× ×¨×™× ×”×לה, ש××”×•×‘×™× ×¢×œ×™×ž×וד ×‘×¤× ×™ עצמ×, לבין ×ž×™× ×™ ×¨×¢×™×•× ×•×ª, גישות ×•×”×’× ×‘×•×ª ×©×œ×§×•×—×™× ×‘×¢×™×§×¨×ž×”××•×•× ×’×¨×“ ×”×ירופי של תחילת המ××” ×”×¢×©×¨×™× ×‘×¨×™×ן ××™× ×•, ×’×¨× ×˜ מוריסון, דברי××›×לה. ×–×” פשוט מעין-×–×¨× ×©×הוב עלי במיוחד ומ×וד, ×•×”×•× ×–×•×”×¨ במיוחדבקומיקס, וה×הבה שלי לקומיקס × ×•×‘×¢×ª בחלקה מכך שהקומיקס ×”×™×” הבית ×”× ×”×“×¨×ž×›×•×œ× ×œ×ž×¢×™×Ÿ-×–×¨× ×”×–×”.
(המשך)
×”×›×•×•× ×” ×”×™× ×‘×¡×š הכל ×©×ª×‘× ×™×•×ª ×¡×™×§×•×•× ×¡×™× ×’ מ×לפות מלהיבות ×ותי ×™×•×ª×¨×›×©×”×—×•×ž×¨×™× ×©×”×Ÿ מלהטטות בהן ×ž×ª×—×‘×¨×™× ×œ×™ ישר למרכז העצבי×, ושלמרות שיש ×œ×™×¢× ×™×™×Ÿ גדול ×‘×¤×•×˜× ×¦×™×ל של קומיקס בהגדרה ×”×ž×™× ×ž×œ×™×ª שלי, ×›×¡×™×§×•×•× ×©×™×ל ×רט, ישלי ×¢× ×™×™×Ÿ גדול עוד יותר ×‘×¤×•×˜× ×¦×™×ל של ×”××’×£ הדיסי××™\מ×רוולי, וכל סט הכלי××©×”×•× ×ž×¦×™×¢ לכותב ×”× ×‘×–×™ והמוכשר בדמות שכתובי ×§× ×•×Ÿ (על לשון "הגרסה ×”×§× ×•× ×™×ª×©×œ מות ×”×”×•×¨×™× ×©×œ בטמן", ×œ× ×¢×œ לשון "×”×§× ×•×Ÿ המערבי"), מולטיברסי×, פרודיותעצמיות, ×©×™× ×•×™ המטען המט×פורי של ×—×•×ž×¨×™× ×©× ×§×‘×¢×• מר×ש, שבירת ×•×‘× ×™×™×ª חוקיז’×× ×¨, ועוד ×ž×™× ×™ מטעמי×. כמובן ×©×œ× ×וכל ×œ×”×ª×¢× ×’ ב×מת על יצירה ×©×ž× ×¦×œ ××ª×”×¤×•× ×¦×™×ל ההקשרי של ×”×ž×“×™×•× ×•×œ× ×¢×•×©×” ×›×œ×•× ×¢× ×”×¤×•×˜× ×¦×™×ל היסודי ×©×œ×™×›×¡×™×§×•×•× ×©×™×ל ×רט, ×בל ×”× ×§×•×“×” ×”×™× ×©×ž×¨×ש יש לי יותר ×¢× ×™×™×Ÿ ×’× ×‘×•×™×¨×˜×•×וזיותמדיומ×לית טהורה ×›×©×”×™× × ×•×¦×¨×ª בהקשר של ×”×ž×™× ×™-ספרה ×”×–×ת בתוך ×”×§×•×ž×™×§×¡×©×ž×¢× ×™×™× ×ª ×ותי במיוחד.
מה ש×מרתי ×œ× ×©×•× ×” בהרבה, בסופו של דבר, ממישהו שיסביר ×©×”×¢× ×™×™×Ÿ שלוב××•×ž× ×•×ª ×”×¤×¡× ×ª×¨ × ×•×‘×¢ יותר מה×הבה שלו לג’××– מ×שר מה×הבה שלו ×œ×¤×•×˜× ×¦×™×להבלתי-תלוי של הכלי, ולכן ×”×•× ×ž×ª×¢× ×™×™×Ÿ יותר ב×שפ
×”×מתש×× ×™ קצת ×”×œ×•× ×ž×›×œ הדיון ×”×–×”, ×•×ž× ×¡×” להסתכל ×חורה ולהבין ×יך ×›×¡×˜×•×“× ×˜×œ× ×¨×טולוגיה, פורמליסט, בעל פוביה מקרי×ות סימפטומטיות , מפקפק ×‘×¤×•×˜× ×¦×™×להפוליטי של ××•×ž× ×•×ª ×ו של שיח ×קדמי, ×•×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™ להגעיל יצ×תי ×›×ן ר××“×™×§×œ×ª×¨×‘×•×ª× ×™×§. ×”××’â€™× ×“×” התי×ורטית היחידה שלי ×”×™× ×œ×’×‘×™ טבעה של סיבתיות ×‘×¢×•×œ×ž×•×ª×‘×“×™×•× ×™×™×.
בין מדליקי ×”× ×•×¨×” ×”×™×” השבח למוריסון על בסיס פוליטי, ×× ×™ ×ž× ×™×—, ××‘×œ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ ×©×”×•× ×”×™×” בטריפ ×× ×¨×›×™×¡×˜×™ טין ×ייג’רי, והסתירות ×”×¤× ×™×ž×™×•×ª גרמו לולהתפתח ולהשתפר ולהבריק. ×ת ×’â€™×•× ×ª×Ÿ ×œ×ªâ€™× ×× ×™ ×והב, ועוד הרבה יוצרי×מהעשור ×©×œ× ×•, ×בל השתמשתי ב"יצירת מופת" (×ו "יצירה דגולה", ×ו מה של××מרתי) ×‘×ž×œ×•× ×”×ž×©×§×œ: דה פילת’ ×”×•× ×¤×©×•×˜ היצירה הבודדת מהעשור ×”×–×” ×©× ×ª×§×œ×ª×™×‘×” ש×× ×™ רו××” שורדת מ××” ×©× ×™× ×‘×§×œ×™×œ×•×ª. ×›×ן שורש ×”×ותות המטעי×, ×ולי: ישלי ×˜×¢× ×ž×”×¡×•×’ ×©×˜×•×¢× ×™× ×œ×¨×•×‘ ×‘×ž×˜×¢× ×™× ××ª×™×™× ×ו ×¤×•×œ×™×˜×™×™× ×©×•× ×™× ×•×ž×©×•× ×™×. ×× ×™×והב ××•×ž× ×•×ª שוברת ×©×™× ×™×™×, מוזרה, פ×סט ×× ×“ פיוריוס, ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לית במידהמוגזמת ×בל מל×ת ×”×’× ×•×‘×ª ומחליקה בגרון ××– מוריסון ×”×•× ×¤×©×•×˜ ×יד×ל. ו×ת מור×× ×™ מעריץ, ×בל ×›××™× ×˜×œ
– ב×שפי ג’××–.
×›××™× ×˜×œ×§×˜×•×ל ×”×•× ×ž×–×›×™×¨ לי יותר מדי ×ת *ג’י×* מוריסון.
×וקי, סיימתי, תודה וסליחה.
מצטער, כתיבה דחוסה ×× ×™ מכיר בשירה, וזה ×ž×•× ×— ש×תה שו×ב ×ž×ª×—×•× ×”×¤×•×טיקה ותורת הספרות, ו×ין לו כל משמעות בשיח/×” ×œ× ××•×ž× ×•×ª×™×ª.
×˜×¢× ×ª×™ ×חרת לגמרי. ×ימוץ כללי ×”×¡×™× ×˜×§×¡ ×”×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×™×, ×”"ריזומיי×" × ×•×¡×—×œ×•×¡×§×™ [×—×™×™× ×“×¢×•×ל] ×ו הכתיבה המייגעת עד טירוף של עדי ×ופיר ב’לשון לרע’מעוררת ספק ב×שר לרצון ×”×מיתי של הכותב לתקשורת.
×¡×’× ×•×Ÿ ×ž× ×“×¨×™× ×™ מוביל לתרבות ×ž× ×“×¨×™× ×™×ª, שלבסוף צריך ××™×–×” "×’×ון חצוף" שיגלה ×ת שירי ×”×¦×•×¢× ×™× ×•×™×¢×‘×“ ××•×ª× ×›×š, שיהפכו לתרבות "עילית".
בקיצור, × ×™×¡×•×— התגובות ×”×חרות שלך סבירות הרבה יותר. כלומר ×תה יכול ×חרת, לו תרצה.
שמע, בחור, "כתיבה דחוסה" ×ומר בדיוק מה שזה × ×©×ž×¢ שזה ×ומר: שימוש במילה×יזוטרית ×חת כדי להחליף מספר ×ž×™×œ×™× ×יזוטריות פחות, כתיבה משפט מורכבהמשתמש ב×× ×פורות ×‘×ž×§×•× ×œ×¤×ª×•×— × ×•×©× ×•× ×©×•× ×—×“×©.
הרבה מידע בפחות מקו×, ×œ× ×”×¨×‘×” מידע × ×¨×ž×–, ×œ× ×”×¨×‘×” מידע מובלע, ×œ× ×œ×”×¨××•×ª×‘×ž×§×•× ×œ×•×ž×¨, פ××§×™× ×’ הרבה מידע בפחות מקו×, על ידי שימשו ×‘×ž×™×œ×™× ×¢× ×”×’×“×¨×”×רוכה וספציפית ×•×ž×‘× ×™× ×ª×—×‘×™×¨×™×™× ×©×ž×§×©×™× ×¢×œ הקרי××” ×ך ×—×•×¡×›×™× ×‘×ž×¡×¤×¨ התוי×כדי שית××™× ×œ×’×•×“×œ הודעת תגובה בישר×.ב×ותה מידה ×–×” יכול ×”×™×” להיות שימושבר×שי תיבות.
להיות מותקף ×–×” בסדר, להיות מותקף על קריקטורה ×©×¢×•×©×™× ×ž×ž× ×™ ×’×, ×בל להיותמותקף על עמדה ×©×”×™× ×”×”×¤×š המוחלט מעמדתי ×–×” כבר ×ž×•×’×–× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ. ×ין לי שו×קשר ×©×‘×¢×•×œ× ×œ×›×ª×™×‘×” ×ו תפיסה דלזי×× ×™×ª, דרידי×× ×™×ª, ל××§× ×™×× ×™×ª ×ו קריסטב×ית,התחביר שלי ×œ× ×¨×™×–×•×ž×˜×™, ×× ×™ ×œ× ×ž×©×ª×ž×© בז’רגון פוס-×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™ (ו×× ×œ× ×”×‘× ×ª×©×‘×”×“×•×¢×” המקורית הזכרתי "פסטיש, משבר מקוריות וכו’" כקליש×ות שמושכות ×תהעין ×ך ש*××™× ×Ÿ* ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×›×ן ××– ×תה חייב ללמוד לקרו×, ×œ× ×ž×©× ×” כמה מפותל×תה חושב שהיה התחביר של ×–×”), ×—×™×™× ×œ×•×¡×§×™×Ÿ מטורף, ו×תה.. ×œ× ×‘×¨
×œ× ×‘×¨×•×¨ מה ×תך, בעצ×.
×יך ×פשר להגיד ×ת ×–×” על מור ×חרי שקור××™× ×ת פרו×-הל, ×ין לי מושג.
ו×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨ ×ת פילת’, ×בל יכול לחשוב על ×“×‘×¨×™× ×©×™×—×–×™×§×• מ××” ×©× ×” די בקלות, ×פילו ×ž×ª×—×•× ×”×§×•×ž×™×§×¡ (ג’ימי קוריגן, למשל).
×‘×•× × × ×™×— לזה.
×× ×™ מבין יותר ממה ש×ולי ×תה ×ž× ×™×—, ×›×™ ×’× ×× ×™ ביליתי ×ת ×©× ×•×ª ×”×קדמיהשלי ×‘×ª×—×•× ×©×תה מציין, ×•× ×©×¨×ª×™ ×œ×¤× ×™ התזה של התו×ר ×”×©× ×™ (על ×ž× ×’× ×•× ×™××¨×˜×•×¨×™×™× ×•× ××¨×˜×™×‘×™×™× ×‘×§×•×ž×™×§×¡, תמר יעקבי, מורתי, היתה ×מורה ×œ×”× ×—×•×ª) ×›×“×™×œ× ×¡×•×¢ ×œ×œ×•× ×“×•×Ÿ בעקבות הקריירה. ×× ×™ ממשיך ×œ×™×™×©× ×¨×‘×™× ×ž×”×“×‘×¨×™× ×©×œ×ž×“×ª×™, ××‘×œ× ×§×•×“×•×ª המוצ×, וכמו כן ×”×¡×’× ×•×Ÿ, הן מ×וד מ×וד ×©×•× ×•×ª. ממש תהו×.
ו×ולי ל×. בכל מקרה, ×× ×™ מגיע ל×רץ בזמן של ק×בו×, ו×מור לתת ×©× ×”×¨×¦××” על קומיקס, שייתכן ×•×ª×ž×¦× ×‘×” ×¢× ×™×™×Ÿ.
וב×מת עד ×›×ן, ×›×™ השרשור כבר × ×”×™×” בלתי ×§×¨×™× ×’× ×¤×™×–×™×ª, ×•×œ× ×¨×§ ×ª×›× ×™×ª.
×הבתי ×ת ×”×”×ª× ×©×ות "שמע בחור", כמו ×—×›× ×”×©×‘×˜ מו×יל בטובו ללמד מעט חכמה ×ת הדרדק העלוב והשוטה.
עכשיוהצלחת לכתוב בלי "דחיסות" ×¢×לק וש×ר השטויות בהן הצדקת ×ת ×¡×’× ×•×Ÿ הכתיבההבלתי ×§×¨×™× ×©×œ×š בעליל, ויתרה מכך, מתברר שקר×ת ×ת כול×, חוץ מעדי ××•×¤×™×¨×›× ×¨××”, ויש לך ×פילו שמות ×’× ××™ ×ž×œ×•× ×”×›×™×¡ ×›× ×’×“×.
מתברר ש×תה יכול, בלי מ×מץ רב, כש××™× ×š עסוק ב"דחיסה" על פי מגבלות ישר×לכתוב ברור, ×§×¨×™× ×•×פילו טיפה ×•×ž×¢× ×™×™×Ÿ [בכל ×ופן השתלחת קצת, ×”×ª× ×©×ת עליי,הר×ית ש×תה גבר].
והכי חשוב, ×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨ ×ותך בכלל, כך ש×ין ×›×ן ×¢× ×™×Ÿ ×ישי מ××™×–×” סוג, ×ל×דחייה בסיסית מכתיבה מסורבלת ×•×œ× ×ž×¢× ×™× ×ª ×©× ×—×©×‘×ª ×‘×—×•×’×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™× ×›×‘×™×˜×•×™×¢×™×œ××™ ל××™× ×˜×œ×§×˜×•×ליות, לחכמה, לרב ×’×•× ×™×•×ª ובכלל ל-IN.
ו×ולישמת לב, עובר ×ורח יקר, שההודעה הבלתי קרי××” בעליל ×”×™× ×”×™×—×™×“×” ×©×œ× ×—×¨×’×”×ž×ž×’×‘×œ×•×ª ×”×ª×•×™× ×©×œ ישר×? ×ולי, דו ××™×™ דר סיי, בגלל ×©× ×¢×©×” בה מ×מץ *לדחוס*הרבה מידע?
ו×תה יודע, רטוריקה זו ×œ× ×¤×¢×•×œ×ª ×§×•×ž× ×“×• חש×ית, ו×תה ×œ× ×¢×•×©×” ×©×•× ×©×¨×™×¨×‘×œ×“×•×•×— ×œ×¢×•×œ× ×©×תה מודע לרטוריקה הפועלת בהודעה ×ליה ×תה מגיב (×× ×™,לפחות, ×’× ×ž×•×“×™×¢ לך שהרטוריקה שלך × ×¨×¤×” ובלתי ×פקטיבית כש×× ×™ עושה ×ת ×–×”).מה שר×וי שתעשה ×”×•× ×œ×”×ª× ×¦×œ על ×–×” שייחסת פוזה להודעה מדויקת ×œ×¢×™×œ× ×©×™×¦××”×œ× × ×¢×™×ž×” ×‘×¢×™× ×™×™× ×‘×’×œ×œ × ×¡×™×•×Ÿ כושל להתמודד ×¢× ×ž×’×‘×œ×•×ª המקו×, ×בל ×× ×™ ל×משלה ×ת עצמי שזה יקרה.
×ין ש×ר שטויות. יש ×˜×¢× ×” פשוטה עד ב×סה ×חת: מעט מקו×, הרבה מידע, התחבירסובל ×•×”×ž×™×œ×™× × ×¢×©×•×ª ×רוכות (×›×™ מילה ×רוכה תופסת הרבה פחות ×ž×§×•× ×ž×©×¨×©×¨×ª×”×ž×™×œ×™× ×”×œ× ×רוכות שיכולות להחליף ×ותה). ×•×”×™× ×’× × ×›×•× ×” לחלוטין, ××– ×יןלך הרבה מה לעשות ×‘×¢× ×™×™×Ÿ חוץ ×ž×œ×”×ª× ×¦×œ, ×›×מור.
××™-מייל יש?
יש לי עוד קצה ×–× ×‘ פעוט לגבי מושג ×”×¤×•×¨×ž×œ×™×–× ×©×œ×š ×©× ×¨××” לי מעט צר מדי,במיוחד בהקשר היעקבי-×©×˜×¨× ×‘×¨×’ (×”×”, ×’× ×©× ×§×‘×•×¦×ª×™ ×•×’× ×”×©× ×”×ž×œ× ×©×œ×”, ×ותי זהמשעשע) וההתעקשות ×©×œ×”× ×©×›×•×—×” הפורמליסטי של יצירה בספרות הכתובה ××™× ×•×ž×ª×—×™×œ ×•×ª× ×‘×¡×•×’×™×•×ª של ××ž× ×•×ª הלשון ככזו, ורציתי לש×ול ×¤×¨×˜×™× × ×•×¡×¤×™× ×œ×’×‘×™×”×”×¨×¦××” וכו’.
×œ×”×ª× ×¦×œ?על מה בדיוק? על ×–×” שכפיתי עליך מודעות חדשה ×œ×¡×’× ×•×Ÿ הכתיבה הבלתי ×פשרישלך? בכלל, לדעתי ×תה חייב להגיד לי תודה על ×–×” שטרחתי ×œ×§×¨×•× ×•×’× ×œ×”×¢×™×¨,ו×ולי ×œ×’×¨×•× ×œ×š לכתוב בצורה קצת יותר סבירה. תגיד בבלוג שלי בכלל היית? ×תמלחמותיי ×‘×“×•×¡×™× ×§×¨×ת?
מודעות חדשה בתחת שלי.
×œ×”×ª× ×¦×œ על ×–×” שקיטלגת ×œ× ×›×”×œ×›×” ודבקת בקטלוג.