בהתחלה היתה ×ת התחבולה, שהפכה לקל×סיקה:
×ך מהר מ×וד התחבולה ×יבדה ×ת עוקצה, וכדי לחדש ×”×™×” צריך לערטל ×ת התחבולה (2:55-3:15 בפרק ×”×–×” של ×”×¡×™×ž×¤×¡×•× ×¡).
וכעת ×פשר להגיע לתחבולה המעורטלת:
Jokes.com | ||||
Slovin & Allen – Abbott & Costello | ||||
|
טוב, ×œ× ×‘×˜×•×— שזה ×”×ž×§×•× ×”×ž×“×•×™×™×§ להי××—×– בו, ×בל ×יכשהו יצ×תי מכ×ן למשהו שמטריד ×ותי ×œ× ×ž×¢×˜ ל××—×¨×•× ×”.
×ª×‘×™× ×•, ×× ×™ רו××” די הרבה ×¤×¨×§×™× ×©×œ הפיג'מות ל××—×¨×•× ×”. למי ×©×œ× ×ž×›×™×¨, מדובר בסדרה מוצלחת מ×וד של ערוץ ×”×™×œ×“×™× ×©× ×ž×¦×ת עכשיו ×‘×¢×•× ×” הששית שלה. עוד ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ להחליט סופית ×יפה ×”×™× × ×ž×¦×ת על הקו שבין תחבולה מעורטלת לבין ערטול התחבולה. ×× ×™ מ×מין שהיומרות הן בהחלט בכיוון הערטול. הדמויות, החל ×ž×”×¢×•× ×” הר××©×•× ×” מודעות להיותן דמויות בסדרת טלוויזיה, הן מרבות לדבר על ×¡×¦×™× ×•×ª קודמות בפרק, מתייחסות למה שהחוזה שלהן מבטיח, ועוד הרבה מ×וד דוגמ×ות.
עכשיו ×”× ×§×•×“×” ×”×™× ×©×‘×ž×•×‘×Ÿ ×ž×¡×•×™×™× ×× ×™ חושב שהמערכון המקורי של ×בוט וקוסטלו ×”×™×”, לפחות קצת, ערטול התחבולה. רק ×©×”×•× ×”×¤×š לקל×סיקה ו××œ×ž× ×˜ הערטול × ×’×–×œ ×ž×ž× ×•. ×”×•× ×”×¤×š לתחבולה, ותחבולות, בסופו של דבר מגיעות לרגע שבו ×ž×¢×¨×˜×œ×™× ×ותן.
××– ×ולי ×”×¤×¨×©× ×•×ª שלי ×›×ן ×œ× ×ž×ž×© הולמת, ×בל ×›×מור, ×–×” התחבר לי מ×וד ×œ× ×•×©× ×”×¤×™×’'מות (כמו ×’×, × ×’×™×“, לכל ×ž×™× ×™ ×§×ž×¤×™×™× ×™× ×•×™×¨××œ×™×™× ×ž×”×¡×•×’ המעורטל). ×× ×—× ×• × ×ž×¦××™× ×”×™×•× ×‘×ž×¦×‘ שבו ×× ×—× ×• ×—×©×•×¤×™× ×œ×œ× ×ž×¢×˜ ערטולי תחבולה, ×× ×—× ×• מ××ž×™× ×™× ×©×‘×–×›×•×ª הערטול ×”×–×” ×× ×—× ×• ×‘×™×§×•×¨×ª×™×™× ×™×•×ª×¨ (×•×’× ×”×™×œ×“×™× ×©×œ× ×• שרו××™× ×”×¤×™×’'מות). ×בל ×× ×™ חושש שהגיע הזמן להודות שהערטול הפך לתחבולה בעצמו. ×œ× ×‘×˜×•×— ש×× ×™ יודע ×יך לעשות ×ת ×–×” וה×× ×–×” ×פשרי ×בל ×”×תגר ×”×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×”×‘× ×”×•× ×œ×¢×¨×˜×œ ×ת תחבולת הערטול.
שחר –
×× ×™ חושב ש×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×יתך במובן מסוי×. ×× ×œ×¦×˜×˜ מהתגובה של קרן שהתחילה ×ת כל הסיפור בפוסט ההו×:
"מה ×“×¢×ª×›× ×¢×œ ההיפותזה-בשקל (בשבילך גיברת בחצי מחיר) הב××”: ×ולי ×פשר ×œ× ×¡×— ×ת ההבדל ×”×¢×§×¨×•× ×™ בין X גבוה ל-X × ×ž×•×š, בזה ש-X × ×ž×•×š מציע ×ת ×”×”× ×ות ×”××•×¤×™×™× ×™×•×ª/ייחודיות לX ב×ופן גלוי ומפורש, ו-X גבוה ×”×•× X ש×פשר ×œ×”×ª×¢× ×’ עליו ב××•×ª× ××•×¤× ×™× ×בל מבלי להכיר בכך ×©×¢×•×©×™× ×ת ×–×”, תוך העמדת ×¤× ×™× ×©×œ× ×™×¦× ×œ×›× ×ž×–×” כלו×, ×¢× ×™×™×Ÿ-× ×˜×•×œ-××™× ×˜×¨×¡ וכל ×–×” (×”×¢×’×‘× ×™×•×ª לבורדייה)? כלומר, בקיצור, שההבדל בין הגבוה ×œ× ×ž×•×š ×”×•× ×‘×›×š ×©×”× ×ž×•×š ×”×•× ×–×” שמבצע ×ת התחבולה ×›×©×”×™× ×ž×¢×•×¨×˜×œ×ª?".
××– ייתכן ×©×›×™×•× ×”×ª×—×‘×•×œ×” המעורטלת יכולה להתפס ×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×•×ª כגבוהה, ×›×™ ×”×™× ×ž×•×“×” בכך ×©×”×™× ×ª×—×‘×•×œ×” ולכן מ×פשרת ×œ× ×• לצרוך ×ותה ב×ופן "××™×¨×•× ×™ ומודע לעצמו" – והביטוי ×”×–×” מת××™× ×›×ן בצורה יוצ×ת דופן. כלומר כש×× ×—× ×• רו××™× "פיג'מות" ("×× ×—× ×•" ב×ופן היפותטי, כמובן) ×× ×—× ×• ×ž×ª×™×™×’×™× ××•×ª× ×›×ž×©×”×• ×ž×ª×•×—×›× ×™×•×ª×¨ ×›×™ ×”× ×œ× ×¡×ª× "×ª×›× ×™×ª ילדי×" ××œ× "×ª×›× ×™×ª ×™×œ×“×™× ×”×ž×•×“×¢×ª לעצמה" ולכן – כפי ש×מרת – ביקורתית יותר ו×יכותית יותר.
×× ×œ×”×©×ª×ž×© ×‘×“×•×’×ž× ×©×œ קמפיין ויר×לי פופולרי – ×“×•×’×ž× ×©×× ×™ יכול להבין ×ותה יותר – ××– הקמפיין המ×וד מצליח ל-Old Spice משתמש בדיוק בטריק ×”×–×”. ×”×•× ×œ×•×§×— ×ת הקליש×ות של פרסומות למוצרי טיפוח ומערטל ×ת התחבולה של השימוש הפרסומי בה×. כשהשחקן זורק ×‘×¤× ×™× ×• "I'm on a Horse" ×”×•× ×ž×¢×¨×˜×œ ×ת התחבולה של הדימוי ×”×–×” בהקשר של הפרסומות, ומשתמש בערטול ×”×–×” כתחבולה ×‘×¤× ×™ עצמה! ×›×›×” ×× ×—× ×• ×™×›×•×œ×™× ×œ×”× ×•×ª מהפרסומות הללו.
ערטול התחבולה, בכל ×”×ž×§×¨×™× ×”×œ×œ×•, ×œ× ×™×›×•×œ ×”×™×” להתממש בלי שהתחבולה עצמה ×ª×§× ×” לעצמה ××—×™×–×” ×›×” חזקה עד ×©×”×™× ×¢×•×¨×˜×œ×” ל×ורך ×©× ×™×. מי ×©×™× ×¡×” לעשות ×”×™×•× ×ž×¢×¨×›×•×Ÿ ×בוט וקוסטלו ×œ× ×™×¦×—×™×§ ××£ ×חד, ×›×™ הדבר ×”×–×” כבר שחוק ×•×›×•×œ× ×• ×”×‘× ×• ×ת הבדיחה (לכן ×’× ×§×©×” לי לצפות בכל הדקות ×”×רוכות של המערכון ×›×ן.) ב×ופן דומה, ×× ×לן וסלובין היו ×ž× ×¡×™× ×œ×¢×©×•×ª ×ת המערכון ×©×œ×”× ×‘×ž×§×‘×™×œ ל×בוט וקוסטלו ×–×” ×”×™×” חסר משמעות. בדיוק כמו ש×× ×”×§×ž×¤×™×™×Ÿ של Old Spice ×”×™×” ×™×•×¦× ×œ×¤× ×™ 30 ×©× ×™× ××£ ×חד ×œ× ×”×™×” מבין מה הרעיון שלו.
××– ×× ×™ ×ž× ×™×— שככל שהשימוש בתחבולה של ערטול התחבולה (×©×”×™× ×œ×ž×¢×©×” התחבולה של "××™×¨×•× ×™ ומודע לעצמו") יהפוך ×œ× ×¤×•×¥ יותר – ו×× ×™ מ×מין שכמעט ×›×•×œ× ×• ×”×•×œ×›×™× ×•× ×—×©×¤×™× ×™×•×ª×¨ ויותר לתחבולה הזו – × ×–×“×§×§ לתחבולה חדשה. משהו שב×מת יכסה עליה מחדש. יכול להיות ×ž×¢× ×™×™×Ÿ.
(למרות שהקטע של ×לן וסלובין, למען ×”×מת, ×”×•× ×œ× ×ž×¦×—×™×§ בקטע ×”-"××™×¨×•× ×™ ומודע לעצמו" ××œ× ×¤×©×•×˜ ×›×™ ×”× ×‘×מת הצליחו, לדעתי, להשתמש בתחבולה המעורטלת בצורה ×©×•× ×” ומבריקה ממש.)
×. ×–×” × ×”×“×¨.
ב. ×× ×™ חושב שבעוד הקטע של ×”×¡×™×ž×¤×¡×•× ×¡ ×”×•× ×œ×’×ž×¨×™ ערטול התחבולה, הקטע השלישי ×”×•× ×›×‘×¨ משהו ×חר לגמרי. כלומר, התחבולה בהחלט מתערטלת בו, ×בל ×”×™× ×”×™×ª×” חשופה מלכתחילה. מה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ בו ×”×•× ×©×”×•× ×—×•×©×£ ×ת המתמטיקה של התחבולה, ובלעדי התחבולה המקורית (×בוט וקוסטלו) ×”×•× ×œ× ×™×›×•×œ ×”×™×” ×œ×”×ª×§×™×™× ×ו להיר×ות ×”×’×™×•× ×™.
ובכלל, ×× ×™ תמיד מרגיש שקומדיות דומות למתמטיקה יותר מכל יצירה ×חרת, למעט מוזיקה.
כן. יש ב×מת משהו מתמטי ברעיון ×”×–×”. ×× ×—× ×• ×œ×•×§×—×™× ×ž×œ×™× ×•×ž×—×œ×™×¤×™× ×ותן (×ו למעשה, ×ת המשמעות) שלהן כמו × ×¢×œ×ž×™× ×ž×ª×ž×˜×™×™×. ברגע ×©×§×‘×¢× ×• ש-"×˜×™× ×• ×ž×¨×˜×™× ×–" = "Who" ×× ×—× ×• ×ž×—×œ×™×¤×™× ×‘×›×œ ×ž×§×•× ×ž×©×ž×¢×•×ª ×חת ×‘×©× ×™×”.
×× ×™ שמח שפוסט ×›×” קצר (והדיון ש×חריו) הובילו ×ותי לכל-כך הרבה חשיבה ×•×”×‘× ×” של דברי×. תודה.
××™×–×” ×›×™×£ לשמוע. תודה!
×ין לי מה להוסיף על הדיון ×ž×¤× ×™ שבצורה כל כך תמציתית ×”×¦×œ×—×ª× ×œ×–×§×§ ×ת כל מה שהיה לי לומר, ובכל ×–×ת חשוב לי לומר לכ×- ××™×–×” ×ª×¢× ×•×’ צרוף, תודה!
תודה רבה!
×”×¤×•×¨×ž×œ×™×–× ×¢×•×©×” ק×מבק?
תודה על הפוסט kisscartoon