×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×–×ת בווד×ות, ×בל ×× ×™ די ×ž×©×•×›× ×¢ שכת ×”×¦×•×¤×™× ×”××™×¨×•× ×™×™× ×”×™× ×ª×•×¤×¢×” חדשה יחסית. ×”×× ×©×™× ×©×ž×ª××¡×¤×™× ×›×“×™ לצפות ביחד, במכוון, בסרט רע, ×œ× ×—×•×¨×’×™×, בדרך כלל, מגיל ×”-40 פלוס, וזה ×”×’×™×•× ×™, מכיוון ש×לו בדיוק ×”×× ×©×™× ×©×’×“×œ×• בזמן שתעשיית ×”×§×•×œ× ×•×¢ צרכה בקומפולסיביות ×¡×¨×˜×™× ×–×•×œ×™× ×›×“×™ למכור ××•×ª× ×œ×× ×©×™× ×§×˜× ×™×.
×‘×©× ×•×ª ×”×©×ž×•× ×™×, מספרת ויקיפדיה, ×”×–'×× ×¨ החל לדעוך. ×”×•× ×ž×ª כמו ×©× ×•×œ×“, ×ž×ž× ×™×¢×™× ×›×œ×›×œ×™×™×. לצד התרופפות × ×•×¨×ž×•×ª ×©×ž×¨× ×™×•×ª ×‘×§×•×œ× ×•×¢, ש×פשרה להציג ×“×‘×¨×™× ×ž×–×•×•×™×¢×™× ×™×•×ª×¨ ויותר על המסך, הוליווד גילתה פת××•× ×©×”×™× ×ž×¡×•×’×œ×ª ליצור ×‘×œ×•×§×‘×¡×˜×¨×™× ×‘×¢×œ×•×ª ××¡×˜×¨×•× ×•×ž×™×ª ועדיין להרוויח מזה כסף. מ-1976 ועד 1980 העלות הממוצעת של הפקת סרט בהוליווד ×–×™× ×§×” פי ×©× ×™×™× ×•×§×¦×ª – מ-4 מיליון דולר ב-1976 ל-8.5 מיליון ב-1980. עליית התקציב ×¡×™×ž× ×” עלייה ×‘×¡×˜× ×“×¨×˜×™× ×©×œ הקהל, לכל הפחות ×‘× ×•×’×¢ ל××¤×§×˜×™× ×ž×™×•×—×“×™×; ובזה תעשיית ×”×¡×¨×˜×™× ×”×–×•×œ×™× ×œ× ×™×›×•×œ×” היתה להתחרות.
×בל במשך זמן מה ×™×œ×“×™× ×’×“×œ×• על סרטי B ו-Exploitation. ×”× ×‘×œ×¢×• ב×לפיהן יצירות תעשייתיות, ירודות במכוון. לסרטי זבל, כמו לקטשופ, × ×•×ª×¨ מ××– ×˜×¢× ×©×œ ילדות. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×¨×‘×™× ×ž×לו ×©×¦×•×¤×™× ×›×™×•× ×‘×¡×¨×˜×™× ×”×לה ×¢×•×©×™× ×–×ת רק ×œ×©× ×”××™×¨×•× ×™×”. תמיד מתגלגלת ×יזו × ×•×¡×˜×œ×’×™×” על הלשון. וכשהרע חוטף, ×תה תמיד ב×מת קצת שמח.
כתעשייה, סוג ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×–×” מזכיר יותר מכל ×ת תעשיית הקומיקס של ×©× ×•×ª ×”×רבעי×, "תור הזהב". המעט שידוע לי על התקופה מגיע כולו מ"הרפתק××•×ª×™×”× ×”×ž×•×¤×œ×ות של קוו×ליר וקליי", ×בל ×’× ×‘×”×¡×ª×ž×š על מקור המידע היחיד, והמפוקפק מעט, ×”× "ל, קשה להתחמק ×ž×”×¨×•×©× ×©×ž×“×•×‘×¨, ×§×•×“× ×›×œ, בתעשייה. וכתעשייה, הכלכלה שזורה עמוק לתוך ההיגיון ×”×¤× ×™×ž×™ של היצירות ×”×לה.
×יכשהו, עדיין ×ž×©×•× ×” ×‘×¢×™× ×™ שספיידרמן וסופרמן ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×¤×’×© מבלי שעורכי הדין של DC ומרוול יפגשו קוד×. ×ולי בגלל ×©×©× ×™×”× ×’×™×‘×•×¨×™-על, ×ולי בגלל שכל גיבורי העל כל כך ×“×•×ž×™× â€“ תלבושות צמודות, לוגו על ×”×—×–×”, זהות סודית – ו×ולי בגלל שעדיין קשה לי לחשוב על עורכי דין ×›×ª× ××™ ×ž×§×“×™× ×œ×”×ª×¤×ª×—×•×ª עלילתית. ובכל ×–×ת, עורכי הדין ש×.
×בל ×’× ×× ×ž×‘×™×˜×™× ×¢×œ ×”×¢×•×œ× ×©×œ DC ×ו מרוול לבד×, ×œ×‘× ×”×ª×¢×©×™×™×ª×™, מו×ר ×”× ×™×ון, עדיין ×¤×•×¢× ×‘×’×œ×•×™. הבעיה ×”×מיתית בסרטי ב×טמן 3 ו-4 ×œ× ×”×™×ª×” חליפת הפטמות שלבש ו×ל קילמר ו×פילו ×œ× ×•×ל קילמר עצמו. ×לו היו ×”× ×‘×œ×™×. לעומת ×”×’'וקר ×•×”×¤×™× ×’×•×•×™×Ÿ ×ž×©× ×™ ×”×¡×¨×˜×™× ×”×¨××©×•× ×™×, ××£ שחקן ×œ× ×™×›×•×œ להציל × ×‘×œ כמו The Riddler ×ו – סלחו לי – Two Face. ×ת הסרט הרביעי כבר הרסו דמויות מוצלחות עוד פחות – Mr. Freeze ו-Poison Ivy. הדמויות הללו, כולן, הן פרי ההכרח. בתעשייה שמבוססת על חוברת קומיקס שבועית ×ו חודשית, יש דרישה ×œ× ×‘×œ×™× ×—×“×©×™×, ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על סייד-קיקס. ×›×•×œ× ×–×•×›×¨×™× ×œ×‘×טמן ×ת רובין, ×בל ×יכשהו ×”×¦×œ×—× ×• לשכוח לסופרמן ×ת סופר-דוג. חלק מהדמויות × ×›× ×¡×• עמוק לתוך ×”×¤× ×ª×™×ון המיתולוגי של גיבורי העל, ועכשיו כבר ××™ ×פשר להיפטר מהן. ×חרות קמו ומתו, מבלי ×©× ×—×¨×˜×• בזיכרון הקולקטיבי. ×בל ×™×”× ×שר ×™×”×, ××™ ×פשר להפריד ×ת חייהן ומותן ×ž×”×ž×©×‘×¨×™× ×•×”××™×œ×•×¦×™× ×©×œ התעשייה שיצרה ×ותן. הכסף הטביע ×ת חותמו על מיתולוגיית הילדות שלי, ושל ×¨×‘×™× ×חרי×.
כוחות, ×”× ×‘×›×œ מקו×
"מצ'טה" ×”×•× ×œ× ×¡×¨×˜ טוב, ×’× ×× ×”×•× ×›× ×¨××” הסרט היחיד ×©× ×•×œ×“ מטריילר. ×›×שר רוברט רודריגז ×•×§×•×•× ×˜×™×Ÿ ×˜×¨× ×˜×™× ×• פרסמו ×ת הד×בל-פיצ'ר שלה×, "מצ'טה" ×”×™×” ×חד ×”×˜×¨×™×™×œ×¨×™× ×”×ž×–×•×™×¤×™× ×‘×”×ª×—×œ×”, מעין גרסה חיוורת ×œ×¡×™×¤×•×¨×™× ×”×§×¦×¨×™× ×©×œ בורחס. השמועה ×ומרת ×©×”×ž×¢×¨×™×¦×™× ×“×¨×©×• להפוך ×ת הטריילר לסרט, ורודריגז × ×¢×ª×¨. דף הוויקיפדיה מספר סיפור קצת ×©×•× ×”. ×בל ×–×” ×œ× ×—×©×•×‘. מה שחשוב ×”×•× ×©×›×ž×• "×¤×œ× ×˜ טרור", ×’× "מצ'טה" ×”×•× ×¡×•×’ של פרודיה על ×¡×¨×˜×™× ×¡×•×’ ×–' ×ž×©× ×•×ª השבעי×.
סוג של ×ž×©×•× ×©×ž×וד קשה לעשות פרודיה על יצירות מהז'×× ×¨. הכורח ליצור ×¡×¨×˜×™× ×–×•×œ×™× ×•×‘×ž×”×™×¨×•×ª (יש ×¡×¨×˜×™× ×©× ×¢×©×• רק כדי ×œ×”×§×“×™× ×¡×¨×˜×™× ×©×œ ××•×œ×¤× ×™× ×ž×ª×—×¨×™×) × ×ª×Ÿ לז'×× ×¨ כמה מ××¤×™×™× ×™× ×ž×’×•×—×›×™×. כמעט ש××™ ×פשר להגחיך ××•×ª× ×™×•×ª×¨. ×פשר רק לחקות ××•×ª× ×‘×“×™×™×§× ×•×ª, ולקוות שההקשר יציל ×ת הסרט. ×–×” ×œ× ×¢×•×‘×“. הסרט עדיין גרוע, ×’× ×× ×ž×¦×—×™×§ מ×וד, ×•×™×ª×¨×•× ×• היחיד ×”×•× ×‘×”×™×•×ª×• ×סופה מרשימה של תחבולות × ×¨×˜×™×‘×™×•×ª זולות. יותר מכל ×”×•× ×ž×–×›×™×¨ סדרות גיבורי על מצוירות. הכורח ליצור × ×¨×˜×™×‘ חדש, שימשך 20 דקות ×ª×§× ×™×•×ª, השיר מהסדרות הללו כל ××œ×ž× ×˜ עודף. ×× ×–×” ×œ× ×ž×§×“× ×ת העלילה, ×–×” ×œ× × ×›× ×¡ לפרק. לכל ×¡×¦×™× ×” יש תפקיד עלילתי, ×ž×©×•× ×©×ין זמן ×œ×ª×¤×§×™×“×™× ×חרי×. כך ×’× "מצ'טה" – × ×§×ž×ª×• של ×יש משטרה ×ž×§×¡×™×§× ×™ שמגיע כעובד ×œ× ×—×•×§×™ ל×רה"ב ומופלל ×‘× ×™×¡×™×•×Ÿ לרצוח ×¡× ×˜×•×¨. בסרט ×”×–×”, ×× ×”×ž×¦×œ×ž×” מתעכבת על פותחן ×™×™× ×•×ª, המצלמה תתעכב מ×וחר יותר על חדירת הפותחן לגופו של מישהו. ×”×¡×¦×™× ×•×ª היחידות (כמעט) שבסרט שהן מיותרות עלילתית הן ×”×¡×¦×™× ×•×ª שבהן מצ'טה, ×יש גדול ×•×œ× × ××” במיוחד, כובש ×ת ליבן ×•×ª×—×ª×•× ×™×”×Ÿ של ×”× ×©×™×. לכיבוש ×ין × ×™×ž×•×§, מלבד היותו של מצ'טה מצ'טה. כלומר, הגיבור.
×בל, ×›×מור, היעדר ×”× ×™×ž×•×§ ××™× ×• מייחד ×ת הסרט ×”×–×”. ×”×•× ×—×™×§×•×™ מושל×, ×œ×œ× ×¡×˜×™×•×ª, של ×¡×¨×˜×™× ××—×¨×™× ×‘×¡×’× ×•×Ÿ. התחבולות הרטוריות הן גסות ושקופות, עדות לטרחה ×”×ž×™× ×™×ž×œ×™×ª שהשקיעו בכתיבתן. זו ×œ× ×”×’×–×ž×”. ×™×¦× ×œ×™ לר×ות סרט ×‘×©× "Story of Ricky" (מתחילת ×©× ×•×ª התשעי×, דווק×), שבו הגיבור שולט ב××ž× ×•×ª לחימה ×‘×©× "צ'יקו", ××ž× ×•×ª ×©×”×•× ×ž×©×›×œ×œ ב×מצעות × ×™×ª×•×¥ מצבות בבעיטות. ×¢×•×œ× ×”×¡×¨×˜×™× ×”×ž×—×•×¨×‘× ×™× ×”×•× ×¨×—×‘ ×•× ×”×“×¨, ו×ין ×ž×§×•× × ×ž×•×š מדי.
×בל משהו מוזר קורה ×‘×¡×¨×˜×™× ×”×œ×œ×•, ×•×”×•× ×§×•×¨×” כל הזמן. ×”×¢×•×œ× ×”×•×¤×š ל×פי. ב"מצ'טה" ×”×¢× ×™×™× ×™× ×ž×ª×’×œ×’×œ×™× ×œ×™×“×™ מלחמה זעירה בין ×”×ž×§×¡×™×§× ×™× ×œ×‘×™×Ÿ שומרי הגבולות ×ž×˜×¢× ×¢×¦×ž×. ×”×ž×§×¡×™×§× ×™× ×ž×’×™×¢×™× ×œ×§×¨×‘ ×‘×ž×›×•× ×™×•×ª ששופצו בהת××, ×¢× ×ž×©×’×¨×™ ×”×˜×™×œ×™× ×”×ž×ª×‘×§×©×™×. ×”× ×¤×•×¨×¦×™× ×ת חומות המצודה, × ×›× ×¡×™× ×¤× ×™×ž×”, ולפתע הסרט × ×¨××” כמו גרסה קומית של ×”×ילי×דה. ב"מצ'טה" יש שלושה סוגי דמויות – הגיבור, דמויות ×”×ž×©× ×” ×•×”× ×™×¦×‘×™×. ו×ין לך דמות ×ž×©× ×”, ולו ×”×ž×©× ×™×ª ביותר, ש×ין לה כוח על. כך, לדוגמ×, שתי ×חיות שטיפלו במצ'טה בבית ×”×—×•×œ×™× ×œ×¡×¦×™× ×” קצרה, חוזרות ×’× ×›×ן, ×¢× ×ž×™× ×™ זעיר ו×קדחי×; כומר שמצ'טה מגיע ×ליו, ×חד מחבריו ×”×™×©× ×™×, ×”×•× ×§×˜×œ× ×™ ×¢× ×¨×•×‘×” קצוץ ×§× ×”; ×©× ×™ שוטפי כלי×, שהופיעו ×œ×¡×¦×™× ×” ×חת, מיותרת לכ×ורה, ×ž×•×¤×™×¢×™× ×©×•×‘, ×•× ×œ×—×ž×™× ×–×” לצד ×–×”. וכמו ב×ילי×דה, היכן שדמויות ×”×ž×©× ×” הללו פוסעות, × ×™×¦×‘×™× ×ž×ª×™×. כמו ××™×ס, ×”× ×”×•×œ×›×™× ×¨×’×•×¢×™× ×‘×§×¨×‘, ×–×•×¨×¢×™× ×¡×‘×™×‘× ×ž×•×•×ª.
×–×” מזכיר קצת סרטי ×§×•× ×’ פו ×ž×”×¡×‘× ×˜×™×–. כל ×חד, ×œ× ×ž×©× ×” כמה × ×—×•×ª מעמד, יודע ×§×•× ×’ פו. ×•×œ× ×¨×§ ×§×•× ×’ פו, ×”×•× ×ž×•×ž×—×” עולמי בשיטה המסוימת שלו. ב-Drunken Master מתגלה × ×•×›×œ רחוב ×›"ר×ש ברזל", בלתי פגיע ×•×”×¨×¡× ×™. ×‘×¡×¨×˜×™× ××—×¨×™× ×לו דמויות ×חרות. ×¤×•×˜× ×¦×™×לית, כל דמות יכולה להתגלות ×›××ž× ×™×ª לחימה. ×”×™× ×ª×¤×¡×™×“ לגיבור לבסוף, ×בל ×”×™× ×œ× ×ª×™×¤×•×œ בקלות.
ב"×¤×œ× ×˜ טרור" ×–×” ×’× ×§×•×¨×”, ×•×‘×“×¨×›×™× ×ž×©×•× ×•×ª. ×חות בבית ×—×•×œ×™× ×©×©×•×ž×¨×ª ×ž×–×¨×§×™× ×‘×‘×™×¨×™×•×ª רגלה, ויודעת להשתמש ×‘×”× ×‘×œ×—×™×ž×”, ×”×™× ×”×“×•×’×ž× ×”×¨××©×•× ×” שעולה לי לר×ש. ב"סיפורו של ריקו" כל ×חד ×ž×”×¡×•×”×¨×™× ×‘×‘×™×ª ×›×œ× ×ž×¡×•×™× ×”×•× ×¡×•×’ של × ×™× ×’'×” מעוות, ×¢× ×›×•×—×•×ª בלתי סבירי×. ×ת ×›×•×œ× ×¨×™×§×• ×™× ×¦×—, מבלי לחסוך ×‘×“× ×ž×–×•×™×£ ×•×‘×¤×œ×¡×˜×œ×™× ×” בצבע עור. ×בל עד ריקו, ×”×× ×©×™× ×”×œ×œ×• ×”× ×™×•×ª×¨ מ×ד×. מגע ×”×§×¡× ×©×”×¤×š ×ת ריקו לבלתי ×ž× ×•×¦×—, הפך ××•×ª× ×œ×—×¦×™ ×לי×, להקטורי×, ×ž× ×œ×וסי×, ××’×ž×ž× ×•× ×™×, ×©×–×•×¨×¢×™× ×ž×•×•×ª בכל ×שר סביב×.
×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ למה ×–×” כך, ×בל ×× ×™ ×ž× ×™×— שזה קשור למופרכות הבסיסית של כל ×”×–'×× ×¨. ×”×™×ª×›× ×•×ª×• של ב×טמן ×‘×¢×•×œ× ×ž×פשרת, ×יכשהו, ×’× ×ת ×”×’'וקר. ×œ× ×¨×§ בגלל שב×טמן זקוק ל××•×™×‘×™× – כלומר, שההתפתחות העלילתית זקוקה ×œ×”× – ××œ× ×’× ×ž×©×•× ×©×‘×טמן ×”×•× ×’×™×‘×•×¨ על (כן, בלי כוחות, שתקו), וקיומו ×‘×¢×•×œ× ×”×•×¤×š ×ת ×”×¢×•×œ× ×”×–×” ×œ×ž×§×•× ×©×‘×• גיבורי על ×™×™×ª×›× ×•. מרגע שהמסגרת הבסיסית הזו × ×©×‘×¨×ª, מרגע ש×תה מ×פשר לב×טמן ×ו סופרמן להתקיי×, ×תה מודה ב×פשרות קיומ×. ו×× ×”× ×פשריי×, הכל ×פשרי.
×–×” × ×›×•×Ÿ ×’× ×œ×’×‘×™ מצ'טה ×ו ריקו. ×§×™×•×ž× ×¤×•×ª×— ×ת הדלת ×œ×§×™×•×ž× ×©×œ ×’×™×‘×•×¨×™× ×חרי×, ×˜×•×‘×™× ×ו רעי×. ×בל ×–×” ×œ× ×ž×¡×‘×™×¨ הכל. ×–×” ×œ× ×ž×¡×‘×™×¨ ×ת הריבוי המשוגע, היצירתי להחריד, של כוחות ותחפושות. ×–×” ×œ× ×ž×¡×‘×™×¨ ×ת הרגע היחיד המוצלח ב"×¤×œ× ×˜ טרור", הסיו×. [ספוילר] הסרט, שהחל בהשתלטות ×–×•×ž×‘×™× ×¢×œ עיירה ×§×˜× ×”, ×ž×¡×ª×™×™× ×‘×¦×¢×™×“×” ×יטית של ××—×¨×•× ×™ ×‘× ×™ ×”××“× ×©× ×•×ª×¨×• בעול×, תקוותה ×”××—×¨×•× ×” של ×”×× ×•×©×•×ª. ב×חת, הסרט הופך ל×פוס, לסיפור על ×—×•×¨×‘× ×• של המין ×”×× ×•×©×™ [/ספוילר]. משהו ×חר קורה ש×. ו×ולי זו מופרכותה הבסיסית של העלילה ×‘×¡×¨×˜×™× ×”×œ×œ×•. כלומר, ×œ× ×¢×¦× ×”×™×ª×›× ×•×ª הגיבור ××œ× ×¢×¦× ×”×™×ª×›× ×•×ª הסיפור. ×›×™ ×× ×—× ×• ×—×™×™× ×‘×¢×•×œ× ×©×‘×• ×¡×™×¤×•×¨×™× ×ž×”×¡×•×’ ×”×–×” ×œ× ×§×•×¨×™×. ×¢×•×œ× ×©×’×™×¨×© ×ת סיפורי ההרפתק×ות שלו ל××–×•×¨×™× × ×™×“×—×™× ×•×œ× ×ž×ž×•×¤×™×; ש××“× ×™×›×•×œ למות במלחמה ×ו, במקרה מיוחד, מרצח, ×בל ×”×•× ×œ× ×™×¨××” מפלצת, ×•×œ× ×™×©×—×˜ דרקון. סרטי ×”×ימה פשוט החזירו ×ת ×”×“×¨×§×•× ×™× ×œ×¢×•×œ×, וסרטי הפעולה החזירו לו ×ת גיבוריו. ו×יכשהו, ×× ×”×ª×—×œ×ª, קשה לסיי×. ×”×פוס תמיד ש×, ×ורב בקצה ×”×–'×× ×¨.
הכותרת: מכ×ן
×גב, הייתי ×ומר ×©×¡×¨×˜×™× ×‘×¡×’× ×•×Ÿ של מ×צ'טה, כמו למשל ×¤×œ× ×˜ טרור ×•×‘×¢×¦× ×›×ž×¢×˜ כל סרט ×חר של ×™×•×¦×¨×™× ×›×ž×• רודריגז ×ו ×˜×¨× ×˜×™× ×•, ×”× ×™×•×ª×¨ פסטיש מ×שר פרודיה. המטרה ×©×œ×”× ×”×™× ×œ× ×‘×מת להגחיך ×ת ×”×–'×× ×¨×™× ×©×¢×œ×™×”× ×”× ×ž×‘×•×¡×¡×™×, למרות שזה כמובן בלתי × ×ž× ×¢ במקרה ×”×–×”, ×•×‘× ×•×¡×£ לכך ×œ×™×•×¦×¨×™× ×©×œ×”× ×“×•×•×§× ×™×© הערכה רבה, ×ו ליתר דיוק ×הבה רבה ×œ×¡×¨×˜×™× ×”×לה ×©×¢×œ×™×”× ×”× ×’×“×œ×•. ×‘× ×™×’×•×“ לפרודיה שהמטרה שלה ×”×™× ×‘×¢×™×§×¨ לצחוק על היצירה שעליה ×”×™× ×ž×‘×•×¡×¡×ª, ×‘×¡×¨×˜×™× ×”×לה מדובר יותר בסוג של הומ××–' קליל ×•×œ× ×ž×—×™×™×‘.
הבעייתיות בכך, וזה ×‘×¢×¦× ×ž×” שהרבה ×¤×¢×ž×™× ×ž×¤×¨×™×¢ ×’× ×œ×™ ×‘×¡×¨×˜×™× ×”×לה ובמיוחד במ×צ'טה ×©×’× ×œ×“×¢×ª×™ ×”×•× ×¡×¨×˜ די גרוע (×•×œ× ×’×¨×•×¢ במובן הטוב של המילה ××œ× ×’×¨×•×¢ במובן הרע של המילה) ×”×•× ×©×ž×“×•×‘×¨ בפסטיש חסר תוכן. ×ž×‘×—×™× ×” ×—×™×¦×•× ×™×ª ×•×¡×’× ×•× ×™×ª הכל טוב ויפה ומי שמכיר ×ת ×”×–'×× ×¨×™× ×©×¢×œ×™×”× ×”×¡×¨×˜×™× ×”×לה ×ž×‘×•×¡×¡×™× ×•×©××™×ª× ×”× ×ž×ª×›×ª×‘×™× ×™×›×•×œ להבין הרבה מהרמיזות והקריצות שמופיעות בה×, ×בל מעבר לכך יש תחושה של ×¨×™×§× ×•×ª בלתי × ×ž× ×¢×ª כשיוצ××™× ×ž×”×¡×¨×˜. ×פשר כמובן להעריך ×ת ×”×ž×™×•×ž× ×•×ª ×”×˜×›× ×™×ª של התחבולות ×”×§×•×œ× ×•×¢×™×•×ª ×”×לה, ×בל ×œ× ×”×¨×‘×” יותר מזה.
×× ×™ חושב ש"מצ'טה" ×”×•× ×™×•×ª×¨ פרודיה מפסטיש, בעיקר בגלל ×©×”×•× ×‘×מת ×ž× ×¡×” להיות מצחיק מדי פע×. המחווה של ×˜×¨× ×˜×™× ×• ב"חסין מוות", למשל, הרבה יותר מורכבת, ×›×™ ×˜×¨× ×˜×™× ×• ×œ× ×™×›×•×œ להת×פק.
×בל ×× ×™ מ×וד ×ž×¡×›×™× ×יתך לגבי חוסר התוכן של "מצ'טה". ×–×” × ×—×ž×“ לר×ות ×ת הצ'ק-ליסט של ×”××œ×ž× ×˜×™× ×”×§×•×œ× ×•×¢×™×™× ×ž×”×–'×× ×¨, וזה ×פילו משעשע לפרקי×, ×בל הסרט ×œ× ×ž×¦×œ×™×— ממש ×œ×”×ª×¨×•×ž× ×ž×¢×‘×¨ לזה. ×›× "ל לגבי "×¤×œ× ×˜ טרור".
ומופע ×”×§×•×œ× ×•×¢ של רוקי (1975) ×–×” ×œ× ×¦×•×¤×™× ××™×¨×•× ×™×™×? ו-Mystery Science Theater (הסדרה: 1988, הסרט 1996)? וכל סרט ×©×”×•× ×©×œ ×–×ב רווח?
מופע ×”×§×•×œ× ×•×¢ של רוקי ×–×” ×חושרמוטה ××™×¨×•× ×™, ×בל ב"חדש יחסית" ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ בטווח זמן של כמה עשרות ×©× ×™×, ×œ× ×¢×©×•×¨ ×חד.
יפה. רק הערה לגבי ××•×ª× ×›×•×—×•×ª ×©×ž×ª×’×œ×™× ×¤×ª××•× ×צל כל ×רחי פרחי – הרי ×”× ×”×”×ž×©×š למיתוס הצדיק ×”× ×¢×œ×: הקבצן ש×תה פוגש בקרן הרחוב, ×©×œ× ×”×™×™×ª × ×•×ª×Ÿ לו מבט ×©× ×™, ×”×•× ×‘×¢×¦× ×חד מל"ו / בודהה / גיבור-על / עילוי ×§×•× ×’-פו.
יופי של פוסט.
שתי הערות קשורות למחצה.
×ת טרילוגיית הב×רוק של × ×™×œ ×¡×˜×™×‘× ×¡×•×Ÿ ×˜×¨× ×§×¨×תי, ×בל זכור לי משהו שקר×תי ב×חת הביקורות. ×¡×˜×™×‘× ×¡×•×Ÿ חוזר ×©× ×œ×©×•×¨×©×™× ×©×œ ×”× ×•×©××™× ×”×ž×¨×›×–×™×™× ×©×”×¢×¡×™×§×• ×ותו קצת ×§×•×“× ×‘×§×¨×™×¤×˜×•× ×•×ž×™×§×•×Ÿ. ×”×•× ×‘×•×—×Ÿ ×ת הרגע ההיסטורי שבו × ×•×œ×“×” הכלכלה ×”×ž×•×“×¨× ×™×ª ובמידה רבה ×’× ×”×ž×“×¢ ×”×ž×•×“×¨× ×™ (וזה ×©×œ× ×™×•×˜×•×Ÿ ×”×™×” תפקיד משמעותי ×‘×©× ×™×”× ×–×” ×‘×•× ×•×¡ ×ž×’× ×™×‘). חלק מהדמויות הן ××‘×•×ª×™×”× ×”×§×“×ž×•× ×™× ×©×œ דמויות ×ž×§×¨×™×¤×˜×•× ×•×ž×™×§×•×Ÿ (ודמות מסתורית ×חת ×”×™× ×©×œ בן ×למוות תמוה שמופיע ×’× ×©×). ב×חת הביקורות × ×›×ª×‘ ×©×¡×˜×™×‘× ×¡×•×Ÿ עסוק כל כך (כהרגלו, יש לציין) ×‘×”×¤×’× ×ª עומק התחקיר ההיסטורי והמדעי שערך עד ש×ין ××£ דמות, ולו שולית ביותר, ×©× ×§×œ×¢×ª לעלילה בלי ×©× ×’×œ×” ×©×”×™× ×’× ×“×ž×•×ª היסטורית מרכזית.
×שתי התחילה ללכת ל××—×¨×•× ×” לקורס שמעביר ×”× ×¨×™ ××•× ×’×¨ על וודי ×לן. בשעור ×”×חרון ש×ל ××•× ×’×“ ×× ×לן ×”×•× ×ž×•×“× ×™×¡×˜ ×ו פוסט-×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜ ו××– טען שהתשובה לש×לה ×”×™× ×©×לן ×”×•× ×”×•×ž× ×™×¡×˜. ×× ×™ חולק על הקביעה הזו בגדול (×לן × ×¨××” לי כמו ×ž×™×–× ×˜×¨×•×¤ ×œ× ×§×˜×Ÿ וקצת קשה לי, למרות שזה ×פשרי, ליישב ×”×•×ž× ×™×–× ×¢× ×ž×™×–× ×˜×¨×•×¤×™×•×ª), ×בל ×”×¢× ×™×™×Ÿ, בהמשך לדיון ×¢× ×לי למעלה ×”×•× ×©×¡×¨×˜×™ הפסטיש\פרודיה ×”×לה ×”× ×ž×©×—×§ פוסט-×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™ ×œ×©× ×”×ž×©×—×§ הפוסט-×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™ עצמו, וזה די מייגע. ×צל ×לן, ×•×œ× ×¨×§ ×צלו, יש ×ž× ×™×¢ ×יד×ולוגי ×œ×ž×©×—×§×™× ×”×לה (ו××– ×”×•× ×ž×™×™×’×¢ ×¡×ª× ×›×™ ×”×•× ×•×•×“×™ ×לן).