כמו הקדמה
בין ×”×–×ž× ×™×, ×–'× ×™×” כתבה פוסט על ד"ר הו. בין ×”×–×ž× ×™×, קר×תי ×•×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×ותו. ×חר כך קר×תי שוב, בין ×”×–×ž× ×™× ×•×›×•', וז'× ×™×” ×מרה ×ת מה שחשבתי ×©×”×™× ×מרה – הד"ר ×œ× ×מיתי; ×‘×¢×•× ×” החמישית מתגלה שהד"ר ×”×•× ×”×—×‘×¨ ×”×“×ž×™×•× ×™ של ×‘× ×•×ª הלוויה שלו, ×”×יש ×©×œ× ×”×™×” ש×. ×•× ×™×¡×™×ª×™ לחשוב על תגובה, ×בל ×”×™× ×ª×ž×™×“ יצ××” ×רוכה מדי ומבולבלת מדי. ××– ×”× ×” פוסט, בתקווה ×©×œ× ×™×¦× ×§×¦×¨ ומבולבל מדי.
כמו סיכו×
×× ×™ חושב שז'× ×™×” טועה, ×בל ×ין ×©×•× ×“×¨×š להסביר ×ת ×–×” בקלות. כדי ×œ× ×¡×•×ª להסביר, צריך לדבר על סולמות ×¤×¨×©× ×™×™×. כלומר, על כל ×ž× ×™ ×¨×ž×–×™× ×”×¤×•×›×™×, והמשקל ש×תה מייחס לה×. ×›×™ ×–×” בדיוק ×”×¢× ×™×™×Ÿ, ל×? המשקל ש×תה מייחס לדברי×. ולך תוכיח.
×בל, ×œ×”×’× ×ª×™, ×ומר ×©×”×˜×¢× ×” של ×–'× ×™×” ×”×™× ×¨×“×™×§×œ×™×ª ב×מת. ×›×™ מה שז'× ×™×” ×˜×•×¢× ×ª ×”×•× ×©×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ בד"ר הו מ×יין ×ת עצמו. ×‘×¢×•× ×” החמישית, לדבריה, ×ž×¦×˜×‘×¨×™× ×ž×¡×¤×™×§ ×¨×ž×–×™× – ×¨×ž×–×™× ×©× ×ž×¡×¨×™× ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ עצמו – כדי ×©× ×‘×™×Ÿ ×©×”×¢×•×œ× ×”×–×” ××™× ×• מה ×©×—×©×‘× ×•, ×©×”×•× ×ž×©×”×• ×חר בכלל, וש×ין ד"ר, יש רק ×‘× ×•×ª לוויה.
עולמות ×©×‘×•×œ×¢×™× ×ת ×¢×¦×ž× ×›×š ×§×™×™×ž×™× ×‘×¡×¤×¨×•×ª, ובטח ×’× ×‘×˜×œ×•×•×™×–×™×”, ×בל הש×לה ×”×™×, שוב, כמה משקל ×תה מייחס ×œ×“×‘×¨×™× – לעול×, לדמויות, לתמטיקה. מתי מגיע הרמז ×”×ž×¡×•×™× ×”×–×”, שעושה לך ×וף בבטן, ומ×פשר לך לתת ×œ×¢×•×œ× ×œ×§×¨×•×¡. ×× ×™ וז'× ×™×” ×©×ž×™× ×ת הקו ×‘× ×§×•×“×•×ª ×חרות, וזה ×ž×’× ×™×‘ ×ותי ל×ללה.
כמו טיעון
×›×™ ד"ר הו ×”×™× ×¡×“×¨×ª טלוויזיה. מרובת ×¢×•× ×•×ª, מרובת ×©×—×§× ×™×, מרובת במ××™×. סדרה כזו חייבת להיות ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×לית, ×בל בדרך עקומה קצת. ההתגלגלות של הד"ר ×ž×¢×•× ×” ×œ×¢×•× ×” ומשחקן לשחקן הופכת ×ת הד"ר ×œ× ×¦×—×™. החוליה המקשרת בין היצירות ×”×©×•× ×•×ª הללו (כל פרק, כל ×¢×•× ×”) ×”×™× ×”×¢×•×œ× ×¢×¦×ž×• והדמויות שבו. ×–×” מה שעומד מ×חורי הכותרת "ד"ר הו", לזה ×× ×—× ×• ×ž×¦×¤×™× ×‘×›×œ ×¢×•× ×”. והסדרה משחקת ×¢× ×–×”. בסדרות ×חרות ×ילוצי הפקה ×ž×—×œ×™×¤×™× ×©×—×§×Ÿ ×חד ב×חר, ×•×›×•×œ× ×ž×ª×¢×œ×ž×™× ×›×ילו ×œ× ×§×¨×” דבר. ×©×—×§× ×™× ×ž×ª×ž× ×›×™×, מתגבהי×, ×ž×—×œ×™×¤×™× ×§×¨×—×ª ×‘×¤×•× ×™, והכל בשתיקה. בד"ר הו לקחו ×ת ×”×ילוץ ×”×–×” והטמיעו ×ותו לתוך ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’. כן, הד"ר × ×¨××” ×חרת ×ž×¢×•× ×” ×œ×¢×•× ×”. ×בל ×–×” בגלל ×©×”×•× ×—×™×™×–×¨, ×•×”×•× ×™×›×•×œ ×œ×©× ×•×ª ×ת עצמו. כן, הד"ר משוחק ×חרת ×ž×¢×•× ×” ×œ×¢×•× ×”. ×בל ×–×” בגלל ×©×”×©×™× ×•×™ הפיזי ×ž×©× ×” בו ×’× ××œ×ž× ×˜×™× × ×¤×©×™×™×. זו רק ×”×“×•×’×ž× ×”×§×™×¦×•× ×™×ª ביותר, ×בל ההמשכיות ×”×™× ×חד ×”×“×‘×¨×™× ×”×ž×¨×ª×§×™× ×‘×™×•×ª×¨ בסדרה הזו, שכמעט תמיד ×ž× ×ž×§×ª ×ילוצי הפקה ב××œ×ž× ×˜×™× ×ž×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ עצמו: הד××œ×§×™× × ×¨×ו כמו מלחיה מתכתית עוד ×ž×”×¢×•× ×” הר××©×•× ×”, ×בל ×”× ×™×©×רו כך ×œ× ×¦×—, ×•×”× ×¢×“×™×™×Ÿ יהיו ×”×ויב העיקרי של הד"ר; הסייבר-מן × ×¨××™× ×›×¤×™ ×©×”× × ×¨×ו בעבר, ×ž×’×•×—×›×™× ×›×ž×• ×”×ופן שבו × ×ª×¤×¡ העתיד ×‘×©× ×•×ª השישי×, וזה בסדר גמור; ובטח יש עוד, ×בל ×§×˜×•× ×ª×™ והפסקה הת×רכה ממיל×.
×× ×œ× ×¡×— ×–×ת ×חרת, ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ ×”×•× ×”×“×‘×¨ שכל במ××™ מעביר לבמ××™ הב×. ×”×•× ×—×–×§, ×”×¢×•×œ× ×”×–×”, והד"ר ×’×. ×œ× ×§×œ להרוס ×ות×.
×›×™ זו ×¤× ×˜×–×™×”. ולכן הבית של ×יימי ×œ× ×—×™×™×‘ להתפרש תמטית, ××œ× ×›×—×œ×§ מסיפור ×¤× ×˜×–×™×” ספציפי, ×חד ×ž× ×™ רבי×. ×›×™ הבית הריק, ×”×”×•×¨×™× ×©× ×¢×“×¨×™×, ×”× ××œ×ž× ×˜×™× ×©×ž× ×•×ž×§×™× ×‘×ª×•×š הסיפור, כחלק ×ž×”× ×¨×˜×™×‘ ×”×©×œ× ×©×œ ×”×¢×•× ×”. ×פשר לתהות על קיומו של ××œ×ž× ×˜ מסוי×, ×’× ×× ×”×•× ×ž× ×•×ž×§ עלילתית, ×בל יש פחות צורך לעשות כן. ×לו ××œ×ž× ×˜×™× ×ž×©×•×—×¨×¨×™×, ששו××¤×™× ×œ×”×¡×‘×¨. יש ×œ×”× ×”×¡×‘×¨. ×פשר להוסיף הסבר × ×•×¡×£, ×בל ×ין צורך.
×›×™ ×פשר להסתפק בתמה. כל חמש ×”×¢×•× ×•×ª ×”××—×¨×•× ×•×ª של הד"ר הן סיפור התבגרותן של ×‘× ×•×ª הלוויה שלו. במובן ×”×–×”, ×–'× ×™×” צודקת לחלוטין. ×בל התמה הזו יכולה להיש×ר כתמה, כלומר ×›××œ×ž× ×˜ רטורי שכובל ××œ×ž× ×˜×™× ×ž×™×ž×˜×™×™×. ×”×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ תמה לבין ×”×¢×•×œ× ×”× ×ž×©×•× ×™× ×ª×ž×™×“. התמה, שלכ×ורה מתקיימת רק ברמת השדר, ×ž× ×‘×™×¢×” מתוכה ××œ×ž× ×˜×™× ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’. כדי ×©× ×•×›×œ לתפוס ×ת התמה, ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ צריך ×œ×”×ª× ×”×’ בצורה מסוימת; ×‘× ×•×ª הלוויה של הד"ר, למשל, צריכות להתבגר. ×בל התמה ×œ× ×—×™×™×‘×ª ל×יין ×ת העול×, ×”×™× ×™×›×•×œ×” להסתפק בלסדר ×ותו. ו×× ×™ מסכי×, הד"ר, יותר מכל, ×”×•× ×¡×™×¤×•×¨ על התבגרות. וד××™ ×©×‘×¢×•× ×” החמישית. ×בל ×”×•× ×’× ×וסף ×¡×™×¤×•×¨×™× ×§×¦×¨×™×, שמה שמ×חד ×‘×™× ×™×”× ×”×•× ×”×“×ž×•×™×•×ª, ×•×”×•× ×’× ×¡×™×¤×•×¨ על השת×ות, ועל ×הבת ×ד×. וכמו בכל יצירה, כל ×”×“×‘×¨×™× ×”×œ×œ×• ×ž×©×—×§×™× ×‘×™× ×™×”× ×ž×©×—×§ מורכב × ×•×¨×, ×©×œ×¤×¢×ž×™× ×¡×•×ª×¨ ×ת עצמו ×•×œ×¤×¢×ž×™× ×œ×, ×•×œ×¤×¢×ž×™× ×”×¦×‘×¢ ×™×•×¦× ×ž×—×•×¥ ×œ×§×•×•×™× ×•×œ×¤×¢×ž×™× ×œ×. ×•×™×•× ×חד ×ולי ×כתוב על ×–×” דוקטורט, ו×ולי ל×.
יש לי בעיה ×¢× ×›×œ הדיון ×”×–×”.
×”×™× ×“×™ טריווי×לית בעצ×, ×בל ×”×™× ×¢×“×™×™×Ÿ בעיה.
הדוקטור ×œ× ×מיתי. ××£ ×חד מקור××™ הפוסט של ×–'× ×™×” ×œ× ×—×©×‘ ×§×•×“× ×©×”×“×•×§×˜×•×¨ ×מיתי, ממש ×›×©× ×©××£ ×חד ×ž×”× ×œ× ×—×©×‘ שבלייר וולדרוף ×”×™× ×מיתית.
×›×›×” ×–×” ×¢× ×¡×“×¨×•×ª טלוויזיה, הדמויות ×©× ×”×Ÿ ×œ× ×מיתיות.
××– כדי ×©×œ×˜×¢× ×” "הדוקטור ×œ× ×מיתי" תהיה ×יזושהי משמעות עבור ×”×§×•×¨× ×”×™× ×¦×¨×™×›×” ×œ×‘×•× ×‘×ž×§×‘×™×œ ×œ×˜×¢× ×” שלפחות משהו ×ž×”×¢×•×œ× ×©×œ הדוקטור ×”×•× ×›×Ÿ ×מיתי.
עכשיו ×œ× ×¨×יתי ×פילו פרק ×חד ×ž×¢×•× ×” חמש (עוד מעט, ×§× ×™×ª×™ סטרימר ו×× ×™ מתכוון לעשות בו שימוש × ×¨×—×‘), ×בל ×× ×™ בכל ×–×ת ×גיד משהו. יכול להיות ×©×ž×¢×•× ×” חמש עולה ×”×פשרות שהדוקטור ×”×•× ×”×—×‘×¨ ×”×“×ž×™×•× ×™ של ×יימי, ×ž×‘×—×™× ×” עלילתית ×–×” ככל ×”× ×¨××” ×ומר שכל ההיסטוריה שלו ×œ× ×”×™×ª×” ×•×œ× × ×‘×¨××”, ×”×™× ×—×œ×§ מהגוש המדומיין של הדוקטור עבור ×יימי, שהגיע יחד ×¢× ×¡×™×¤×•×¨×™× ×¢×œ ×‘× ×•×ª לוויה קודמות ויחד ×¢× ×›×œ ×ž×™× ×™ ×¡×•×’×™× ×ž×¦×—×™×§×™× ×©×œ חייזרי×. ×–×ת ×פשרות כמובן, ×•×”×™× ×פילו ×œ× ×—×™×™×‘×ª להת×יין כש×יימי תוחלף בבת לוויה חדשה ×©×’× ×”×™× ×¨×§ דמות ש×יימי ×ž×“×ž×™×™× ×ª למרות ×©×”×™× ×›×‘×¨ מחוץ לעלילה.
ו×× ×™ בכל ×–×ת חייב להציק בתהייה מה ×–×” ×ומר על טורצ'ווד?
×בל כן, מצד ×©× ×™, ×œ×¢×¦× ×”×ª×–×›×•×¨×ª לכך שהדוקטור ×œ× ×מיתי יש משמעות. יש בה ×œ×’×¨×•× ×œ× ×• ×œ× ×¡×•×ª ולהבין ×ת מערכת ×”×™×—×¡×™× ×©×œ× ×• ×יתו, למרות ×©×™×“×¢× ×• ×©×”×•× ×œ× ×מיתי מהרגע הר×שון.
×–×” הזמן להזכיר ×ת The Tommy Westphall Universe Hypothesis
http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Westphall
×œ× ×¡×ª× ×ª×’×•×‘×” ××œ× ×¤×•×¡×˜ של×! ועוד ×¢× ×›×•×ª×¨×ª מעולה! תודה לך ×¡× ×˜×”!
×× ×™ צריכה לחשוב על ×–×” עוד, ×בל ×‘×™× ×ª×™×™× ×›×ž×” הערות מיידיות:
×. ×חרי שכתבתי ×ת הפוסט ×”×”×•× ×¨×יתי קטע מ"מ×חורי הקלעי×" שבו סטיבן מופ×ט טוען שה×סימון × ×¤×œ לו ברגע ×©×”×•× ×”×‘×™×Ÿ שדוקטור הו ×–×” ×œ× ×¡×™×¤×•×¨ מדע ×‘×“×™×•× ×™ ××œ× ×¡×™×¤×•×¨ ×¤× ×˜×¡×™×”. למה ×–×” חשוב? (וזה כבר ×œ× ×ž×•×¤×ט ××œ× ×× ×™). ×× ×™ ×סביר. ×’× ×¤× ×˜×¡×™×” ×•×’× ×ž×“"ב, ×›×©×”× ×˜×•×‘×™×, ×”× ×לגוריות. ×בל ×”× ×לגוריות ×œ×©× ×™ ×“×‘×¨×™× ×©×•× ×™×. הקטע במד"ב ×”×•× ×œ×‘× ×•×ª ×¢×•×œ× ×—×‘×¨×ª×™/×˜×›× ×•×œ×•×’×™ ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×™ ×©×”×•× ×לגוריה פוליטית/מדעית ×œ×¢×•×œ× ×”×ž×ž×©×™. הקטע ×‘×¤× ×˜×¡×™×”, לעומת ×–×ת, ×”×•× ×œ×‘× ×•×ª ×¢×•×œ× ×©×”×•× ×™×™×¦×•×’ ×œ×¢×•×œ× ×”× ×¤×©×™ (תחשוב למשל על ×‘×¨×•× ×• בטלהיי×, ועל כל ×”×¤×•×¡×˜×™× ×©×œ מרית בן ישר×ל ×©×¢×•×¡×§×™× ×‘×גדות ×¢×. תחשוב על מרי ×¤×•×¤×™× ×¡. תחשוב על ×רץ ×œ×¢×•×œ× ×œ×). יש יצירות שהן על קו התפר ×ו משלבות ×¨×›×™×‘×™× ×ž×©× ×™ ×”×¡×•×’×™× (למשל ×”×¡×¤×¨×™× ×©×œ צ'×™×™× ×” מי×ייויל, ×ו ×ורסולה לה גווין, וכמובן פיליפ ק דיק ×•×œ×¢×ª×™× ×’× ×§×¤×§×), ×בל בגדול ×× ×™ חושבת שהקטגוריזציה ×”×–×ת תופסת. עכשיו, מה שמופ×ט עשה ×–×” ×œ×©× ×•×ª ×ת שיווי המשקל בין רכיבי ×”×¤× ×˜×¡×™×” והמד"ב בדוקטור הו, ×•×”×©×™× ×•×™ ×”×–×” מ×יר מחדש, ברטרוספקטיבה, ×’× ×ת ×רבע ×”×¢×•× ×•×ª הקודמות.
ב. הרבה ×חרי שכתבתי ×ת הפוסט × ×–×›×¨×ª×™ בספר "×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×‘×˜×—×ª×™ לך גן של ורדי×". בספר ×”×וטוביוגרפי ×”×–×” מתו×ר ×”×¢×•×œ× ×”× ×¤×©×™ של × ×¢×¨×” שסובלת ממחלת × ×¤×© (בספר ההגדרה ×”×™× ×¡×›×™×–×•×¤×¨× ×™×” ×בל ×”×‘× ×ª×™ ×©×›×™×•× ×–×” ×©× ×•×™ במחלוקת), ×©×‘× ×ª×” בילדות המוקדמת ×¢×•×œ× ×“×ž×™×•× ×™ מיתי ש×מור להגן עליה ×ž×¤× ×™ המצי×ות, ×בל ל×ט ל×ט ×”×¢×•×œ× ×”×“×ž×™×•× ×™ ×”×–×” מתפתח ומשלב בתוכו ××œ×ž× ×˜×™× ×ž××™×™×ž×™× ×©×—×•×“×¨×™× ×ž×”×ž×¦×™×ות, ×ž×§×‘×œ×™× ×’× ×”× ×ž×ž×“×™× ×ž×™×ª×™×™× ×•×ž××™×™×ž×™× ×œ×¤×¨×§ ×ת ×”×¢×•×œ× ×”×“×ž×™×•× ×™ ו×ותה. בדיוק התהליך שמתו×ר ×‘×¢×•× ×” 5, כשכל היסודות המ××™×™×ž×™× ×ž×ª×§×‘×¦×™× ×•×¢×•×ž×“×™× ×œ×”×¨×•×¡ ×ת ×”×¢×•×œ× ×•×œ×ž×—×•×§ ×ותו ו×ת ×יימי מן הקיו×. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª ×× ×× ×™ מצליחה להסביר ×ת עצמי, ×בל מה ש×× ×™ ×ž× ×¡×” להגיד ×–×” שה×יון העצמי של ×”×¢×•×œ× ×”×‘×“×™×•× ×™ בדוקטור הו ××™× × ×• ×יון של הבדיה ××œ× ×”×•× ×‘×¢×¦×ž×• חלק מה×לגוריה, חלק מה×גדה.
×’. ×œ× ×¦×¨×™×š להיות כל כך דיכוטומי ולחשוב ש×ו שזה סיפור מד"ב על דמות ×‘×©× ×”×“×•×§×˜×•×¨, ×ו שזו ×¤× ×˜×¡×™×” על ×‘× ×•×ª הלוויה. לדעתי ×ין ×©×•× ×ž× ×™×¢×” להחזיק בשתי ×”×¤×¨×©× ×•×™×•×ª ×”×לה במקביל ×•×œ×©×™× ×œ×‘ לכך שמופ×ט ×ž×©× ×” ×ת הדגשי×.
ד. דוקטורט על דוקטור הו! כן!
ר×ית ×ת הספויילר ×לרט היפה ×©×”×™× ×©×ž×” בר×ש הפוסט? רו××” ×ת ×–×” ש×תה שמת? ××”, ×œ× ×©×ž×ª.
×× ×™ ×œ× ×ž×ª×•×•×›×—×ª על דוקטור הו ×›×™ ×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨×” ×ותו. ×בל ×× ×™ (בתמימותי) ×”×‘× ×ª×™ הפוך ×ת הפוסט ×”×”×•× ×©×œ ×–'× ×™×”. ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ש×ין דוקטור הו, ××œ× ×©×”×•× ×ž×ª×§×™×™× ×‘×™×§×•× ×”×ž×§×‘×™×œ של ×”×—×‘×¨×™× ×”×“×ž×™×•× ×™×™× ×›×¤×™ שקור××™× ×œ×”× ××•×ª× ×—×™×¨×©×™× ×•×¢×•×•×¨×™× ×œ×™×§×•×ž×™× ×ž×§×‘×™×œ×™×.
×”×™×™, ×–×” ×œ× ×ומר ש×יימי ×“×ž×™×™× ×” ×ת ×‘× ×•×ª הלוויה הקודמות. ×–×” ×ומר ×©×’× ×œ×‘× ×•×ª הלוויה הקודמות ×”×•× ×ž×™×œ× ×ª×¤×§×™×“ של ×¤× ×˜×–×™×”, כלומר השלמה ×œ×¦×¨×›×™× × ×¤×©×™×™× ×©×œ×”×Ÿ (דמות ×ב בעייתית ×ו חסרה, בין היתר). ×–×” כמו ×”×גדות ×”×לה שבהן חפץ מתגלגל מדמות לדמות וכל ×חת עושה בו שימוש ×חר.
×–×” קשור ×œ×¢× ×™×™×Ÿ ×”"×œ× ×מיתי": ×’× ×מיל טישביין ×œ× ×מיתי, יש ×”×˜×•×¢× ×™× ×©×’× ×ž×©×” ×¨×‘× ×• ויש ×פילו ×›×לה ש××•×ž×¨×™× ×ת ×–×” על קוו×רקי×. מה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× _ב××™×–×” סוג_ של ×œ× ×מיתי מדובר ומה התפקיד ×©×”×•× ×ž×ž×œ×. ×”×˜×¢× ×” שלי ×”×™× ×©×ž×“×•×‘×¨ במשהו קרוב למיתוס ×ו ×גדת ×¢× ×ישית. תחשוב על ×ž×™×ª×•×¡×™× ×©×ž×•×¤×™×¢×™× ×‘×’×œ×’×•×œ×™× ×©×•× ×™× ×‘×ª×¨×‘×•×™×•×ª ×©×•× ×•×ª, ועכשיו ×‘×ž×§×•× ×ž×™×ª×•×¡ ×ª×©×™× "דמות ×¤× ×˜×¡×™×” ×‘×©× ×”×“×•×§×˜×•×¨" ×•×‘×ž×§×•× ×ª×¨×‘×•×™×•×ª ×ª×©×™× "×§×•×ž×¤× ×™×•× ×¡".
×’× ×•×’×. כלומר, כן, ×”×•× ×כן ×‘×™×§×•× ×”×ž×§×‘×™×œ של ×”×—×‘×¨×™× ×”×“×ž×™×•× ×™×™×, ×בל ×× ×œ×•×§×—×™× ×ת ×–×” עד הסוף (×•×”×¢×•× ×” × ×•×ª× ×ª מספיק ×¨×ž×–×™× ×©×ž××¤×©×¨×™× ×œ×§×—×ª ×ת ×–×” עד הסוף), ×ž×§×‘×œ×™× ×ž×©×”×• דומה לקרי××” שלך ב"הילדה ×יילת".
×ללי, ×יך השתלטתי על מרחב התגובות, ×›×ילו שזה פוסט שלי. סליחה ×יתמר!
מצטער, ×בל ×–×” ×œ× ×¢×•×‘×“.
כלומר, ×–×” ×ולי עובד, ×בל ×–×” מצריך הרבה יותר השעיית ×”××™-××ž×•× ×” מה×פשרות של לקבל ×ת ×”×¢×•×œ× ×©×œ הדוקטור כפשוטו, ×ו מה×פשרות ש×× ×™ הצעתי.
×× ×™ יכול ללכת על × ×™×˜×¤×•×§×™× ×˜×›× ×™×™× ×©×™×“×’×™×ž×• עד כמה ×–×” בלתי מסתבר (×יך קורה שרוז, ×“×•× ×” ומרתה ×ž×“×ž×™×™× ×•×ª ×ת ×ותו חבר ×”×™× ×”×¤×©×•×˜×” שבהן).
הדרך היחידה שבה ×פשרות כזו ×”×™× ×כן מסתברת (×•× ×“×ž×” לי שבקומיקס × ×¢×©×• × ×¡×™×•× ×•×ª ×›×לה) ×”×™× ×œ×ž×§× ×ת כל ×”×¢×•× ×•×ª ×”× ×•×›×—×™×•×ª (החל מהדוקטור התשיעי) ×‘×¢×•×œ× ×©×‘×• הסדרות הקודמות התקיימו, כך שכל ×‘× ×•×ª הלוויה החדשות הן ילדות שגדלו ×¢× ×©×™×“×•×¨×™× ×—×•×–×¨×™× ×©×œ הדוקטור (× ×“×ž×” לי שזה ×œ× ×ª×§×£ לגבי ×יימי, עד כמה ×©×”×‘× ×ª×™, ×בל ×›×מור ×ין לי מושג לגבי ×¢×•× ×” 5).
×”×מת ×”×™× ×©×ž×ž×© ×œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי ×× ×–×” עובד ברמה ×”×˜×›× ×™×ª שבה ×תה טוען שזה ×œ× ×¢×•×‘×“. ×× ×™ ×œ× ×ž×—×¤×©×ª ×‘×¤× ×˜×¡×™×” ×¢×•×œ× ×”×¨×ž×˜×™ ×•× ×˜×•×œ סתירות ×¤× ×™×ž×™×•×ª, בדיוק כמו ש×× ×™ ×œ× ×ž×•×¤×ª×¢×ª כשמתגלות סתירות בתת-ההכרה. ×× ×™ מצביעה על מוטיב ×ו תמה, ×›× ×¨××” ×חת ×ž× ×™ רבות, בדוקטור הו. ×ž×‘×—×™× ×ª×™ ×–×ת תמה שמסבירה ×ת הכוח ×”×¢×¦×•× ×©×™×© לסדרה ×”×–×ת עלי (כן, ×× ×™ יודעת שזה ×ד ×”×•×ž×™× ×. ×’× ×–×” ×œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי). ברור לי לחלוטין שהסדרה ×”×–×ת ×œ× ×”×™×ª×” ×ž×¢× ×™×™× ×ª ×ותי בשיט ×× ×”×™× ×œ× ×”×™×ª×” מהדהדת משהו חזק מתת ההכרה. ולדעתי, ×ו לפחות ×ž×‘×—×™× ×ª×™, פיצחתי ×ת הצופן ×”×–×”, ×”×‘× ×ª×™ מה מחבר ×ותי ×¢× ×¨×•×– ומרתה ×•×“×•× ×” ו×יימי. ×œ× ×ž×“×‘×¨ ×ליך? ×œ× ×ž×©×›× ×¢ ×ותך? ×תה ×œ× ×ž×–×”×” ×©× ×ת עצמך? ×ין בעיה, ×ולי ×–×” פשוט ×œ× ×¢×œ×™×š. ×œ× × ×•×¨×, ת×מין לי שעדיף לך ×›×›×”. הלוו××™ עלי.
מקובל עליי לגמרי, כמעט.
כל מה ש×× ×™ ×ž× ×¡×” להגיד ×–×” ×©×”×˜×¢× ×”, כמו ש×× ×™ מבין ×ותה, ×”×™× "הדוקטור ×”×•× ×”×—×‘×¨ ×”×“×ž×™×•× ×™ ×©×œ× ×• (הצופי×)", ושכדי לחדד ×ת ×”×˜×¢× ×” הזו ×פשר להשתמש בתחבולה של זריעת ספק לגבי ×¢×¦× ×§×™×•×ž×• של הדוקטור ×‘×¢×•×œ× ×©×œ הסדרה.
×–×ת × ×§×•×“×ª פתיחה ×ž×¦×•×™×™× ×ª לדיון שבו הדגש עובר לסדרת ×¤× ×˜×–×™×” שגיבורותיה הן ×‘× ×•×ª הלוויה.
×בל יש לי בעיה ×¢× ×”×§×‘×œ×” של סתירות ×¤× ×™×ž×™×•×ª בסדר הגודל ש×ת ×ž×•×›× ×” לקבל, ושוב, ×לה ככל ×”× ×¨××” בעיקר הבדלי גישה הרבה יותר ×ž×™× ×•×¨×™×™× ×ž×›×¤×™ ×©×”× ×”×•×¤×›×™× ×œ×”×™×•×ª בדיון ×”× ×•×›×—×™. ×“×•×•×§× ×ž×¢×•×œ× ×¤× ×˜×–×™×” ×× ×™ מרשה לעצמי לצפות הרבה יותר הרמטי בחוקיות שלו. מותר לה להיות מופרכת להחריד כמובן (×œ×©× ×›×š ×”×¤× ×˜×–×™×”) ×בל מופרכת ב×ופן לכיד.
יש הרבה מ×וד מופרכויות ×‘×¢×•×œ× ×©×œ הדוקטור, ו×פילו יותר ×¤×¨×“×•×§×¡×™× ×©×œ מסע בזמן מ×שר ב"חזרה לעתיד 2". ×× ×™ ×œ× ×ž×•×˜×¨×“ מהן. ×בל ×˜×¢× ×” שהדוקטור ×”×•× ×—×‘×¨ ×“×ž×™×•× ×™ צריכה להיות ×‘× ×•×™×” ב×ופן מ×וד מרהיב (ושוב, יכול להיות ×©×”×™× ×›×–×•) כדי ×œ× ×œ×”×¤×•×š ×œ×”×•× ×ת הקהל בסדר גודל של פרק ×”×¡×™×•× ×©×œ ×בודי×.
×§×•×“× ×›×œ, ×ולי כד××™ ×©× ×ž×©×™×š בשיחה ×”×–×ת ×חרי שתר××” ×ת ×”×¢×•× ×” ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª 🙂
×©× ×™×ª, ×”×˜×¢× ×” שלי ×”×™× ×§×¦×ª יותר מורכבת, ×ולי. ×”×˜×¢× ×” ×”×™× ×©×™×© ×¤× ×˜×–×™×” × ×©×™×ª מסוימת, על גבר שיג×ל ויפצה על כל ×”×—×¡×›×™× ×•×”×—×•×¡×¨×™× ×©×œ ×”×—×™×™× ×”×ž×ž×©×™×™×, ×•×”×¤× ×˜×–×™×” ×”×–×ת ×”×™× ×›×œ כך × ×¤×•×¦×” ומשותפת עד ש×פשר לתת לה ייצוג כדמות ×§×•× ×§×¨×˜×™×ª שהרבה × ×©×™× ×¤×’×©×• ×ותה והן ×’× ×™×›×•×œ×•×ª לפגוש ×חת ×ת ×”×©× ×™×” ולדבר על הגבר ×”×–×”, להחליף ×¨×©×ž×™× ×ž×ž× ×•, ×œ× ×—× ×חת ×ת ×”×©× ×™×” וכו'. (×גב, ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לחשוב מהי ריבר בסיפור ×”×–×” – ×”×× ×”×™× ×שה שמצליחה להתעלות על ×”×¤× ×˜×–×™×” וליצור לעצמה ורי×ציה מעצימה יותר, ×ו ×©×”×™× ×ž×¢×™×Ÿ דמות מיתית × ×©×™×ª שמתפקדת לצד הדמות הגברית של הדוקטור, ×ו ×ולי שתיהן).
עכשיו, ×”×¤× ×˜×–×™×” ×”×–×ת יכולה להופיע ברמות ×©×•× ×•×ª של ×§×•× ×§×¨×˜×™×•×ª עבור × ×©×™× ×©×•× ×•×ª. עבור ×“×•× ×” למשל ×”×™× ×”×›×™ פחות ×§×•× ×§×¨×˜×™×ª, ×”×›×™ ×¤× ×˜×–×™×”. עבור רוז ×”×™× ×”×¨×‘×” יותר ×§×•× ×§×¨×˜×™×ª, עד כדי כך שרוז ×œ× × ×¨×’×¢×ª עד ×©×”×™× ×ž×•×¦×ת בן זוג שמשכפל ×ותה. ועבור ×יימי ×”×™× ×¢×“ כדי כך ×§×•× ×§×¨×˜×™×ª, ×ו שהיציבות ×”× ×¤×©×™×ª שלה ×”×™× ×¢×“ כדי כך מעורערת, ×©×”×™× ×ž×יימת להוביל ×ותה ל×ובדן השפיות. ועדיין, ×–×ת ×ותה ×¤× ×˜×–×™×”, ×©× ×©×™× ×©×•× ×•×ª לוקחות ×ותה למקומות ×©×•× ×™× ×‘×ž×§×¦×ª בכל פע×.
מ××‘×•×“×™× ×¨×יתי רק כמה ×¤×¨×§×™× ×‘×¢×•× ×” הר××©×•× ×”, ולשמחתי הרבה ×–×” ×œ× ×ª×¤×¡ ×ותי.
ושוב סליחה מ×יתמר על ההשתלטות על מרחב התגובות. ×–×” רק בגלל שהפקרת ×ת הפוסט ×•× ×¢×œ×ž×ª!
×× ×™ רוצה להגיד מה שז'× ×™×” ×מרה רק בצורה יותר חריפה. שלמויות מרהיבות ועקביות שייכות ×œ×ª×—×•× ×”×ž×•×“×¢, ובמין דרך הפוכה – קיומן ×”×™×” מפריך ×ת ×”×¤×¨×©× ×•×ª ×”× ×¤×©×™×ª והופך ×ת הסדרה לתרגיל ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי. משחק. הסתירות ×“×•×•×§× ×”×•×¤×›×•×ª ×ת ×–×” ליותר ×מיתי. ×× ×™ ×œ× ×ומרת ×ת ×–×” על דוקטור הו ש×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨×”, ××œ× ×‘×›×œ×œ. וזה ×œ× ×ליבי ×œ×¨×©×œ× ×•×ª. פשוט, הסתירות ×•×”×¤×¢×¨×™× ×”× ×ž×§×•×ž×•×ª ×”×§×™× ×•×Ÿ של ×”× ×¤×©. ×”×™× ×™×›×•×œ×” לסדר ××•×ª× ×יך ×©×”×™× ×¨×•×¦×”.
×× ×™ ×œ× ×ž×’×™×‘ ×›×™ ×× ×™ קצת עסוק, וכי חלק מהתגובות דורשות תגובה מושקעת. לכי על ×–×”. הדיון ×ž×’× ×™×‘ ל×ללה.
מרית – × ×›×•×Ÿ!
× ×¨××” לי שעכשיו ×›×•×œ× ×”×©×ª×ª×§×• בציפיה ×œ×ž×•×¦× ×¤×™×š.
בהקשר של "×× A ×œ× ×מיתי ××– מה ×¢× B?" ×—×™×™×‘×™× ×œ×”×–×›×™×¨ ×ת היפוטזת ×”×™×§×•× ×©×œ טומי ווסטפ×ל, לפיה חצי מסדרות הטלוויזיה מתקיימות רק ×‘×“×ž×™×•× ×• של ילד ×וטיסט: http://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Westphall
×ž× ×¤×œ×ות הדוקטור ובמיוחד ×ž× ×¤×œ×ות ×”×¢×•× ×” הר××©×•× ×” של מופט ×”×™× ×©×ž×©×—×§×™ המצי×ות/דמיון/בדיון הללו ×”× ×—×œ×§ ×ž×•×‘× ×” ×ž×”×™×§×•× ×”×§×× ×•× ×™ כפי ×©×”×•× ×ž×•×¦×’ על המסך. הדוקטור של מופט מפגין ×ת ×ותו זלזול בגבולות ×–'×× ×¨ שר××™× ×• בדוקטור ובטורצוו'ד תחת ×”× ×—×™×™×ª×• של דיוויס, ×בל מרחיב ×ת ממלכתו ממדע ×‘×“×™×•× ×™ ×•×¤× ×˜×¡×™×” ×ל סיפורי ×גדה (Fairy Tales): דוקטור הו ×”×™× ×œ× ×¨×§ מיתולוגיה בריטית, ×”×™× ×ž×™×ª×•×œ×•×’×™×” בריטית מודעת לעצמה.
××”, ל×.
×× ×™ השתתקתי בשביל להוריד סוף סוף ×ת ×”×¡×¤×™×™×©×œ×™× ×©×‘×™×Ÿ ×”×¢×•× ×” הרביעית לחמישית.
מתישהו ×חזור לדיון ×¢× ×§×¦×ª יותר מושג על מה ×× ×™ מדבר.
מקווה.
ברור שהדוקטור ×œ× ×מיתי. ×בל ×”×•× ×œ× ×מיתי במשמעות ×חרת ×ž×”×œ× ×מיתי שז'× ×™×” מתייחסת ×ליו. כלומר, ×”×•× ×œ× ×מיתי ×‘×¢×•×œ× ×©×œ× ×•, ×בל כן ×מיתי ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’. ×‘× ×™×’×•×“ ×œ×˜×¢× ×” של ×–'× ×™×”, לפיה ×”×•× ×œ× ×מיתי ×‘×©× ×™ העולמות.
×–'× ×™×”: זו ×¤×¨×©× ×•×ª ממש ×ž×’× ×™×‘×”, ×בל ×”×™× ×œ×’×ž×¨×™ × ×•×›×—×ª בסדרה. כלומר, הדוקטור ×”×•× ×ž×™×ª×•×¡, ×ž×©×•× ×©×”×™×›×•×œ×ª שלו ×œ× ×•×¢ בזמן מ×פשרת לו להתגלגל בכל ×ž×§×•× (ור××™ הפרק הר×שון של ×”×¢×•× ×” הר××©×•× ×”). הסדרה בולעת ×ת ההסבר ×”×–×”, ×•×ž× ×ž×§×ª ×ותו בתוך ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’.
(מצטער על התשובות הקצרות. ××œ×•×”×™× ×™×•×“×¢ ×יך ×ספיק ×œ×¢× ×•×ª ×›×ן לכול×)
×. ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ש×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×¢× ×”×§×˜×’×•×¨×™×–×¦×™×” שעשית, ×בל ×× ×™ ב×מת צריך לחשוב על ×–×” יותר לעומק. ×¢× ×–×ת, ×”×˜×¢× ×” ×©×”×¢×•×œ× ×©×œ הדוקטור ×”×•× ×לגורי ×œ×¢×•×œ× ×”× ×¤×©×™ ×œ× ×ž×—×™×™×‘×ª ×ת היעלמותו של הד"ר, ל×?
ב. ×œ× ×”×‘× ×ª×™ 🙁
×’. ×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×©×ž×•×¤×ט ×ž×©× ×” דגש, ×בל ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ש×פשר להחזיק בשתי ×”×¤×¨×©× ×•×™×•×ª. ר×שית, ×”×חת סותרת ×ת ×”×©× ×™×”. ×©× ×™×ª, בריכוך ×ž×¡×•×™× ×©×œ ×”×˜×¢× ×” שלך – החלפה של "הד"ר ××™× ×• ××œ× ×—×™×–×™×•×Ÿ" ב"הד"ר ×ž×•×¦× ×ת ×”×× ×©×™× ×©×”×›×™ ×–×§×•×§×™× ×œ×• כדי לברוח, ובבריחה ×’×•×¨× ×œ×”×Ÿ להבין מדוע עליהן להיש×ר" – ×פשר להצליח להחזיק ×ת שתיהן.
ד. ×œ× ×‘×“×™×•×§ על הדוקטור, יותר על היחס בין ×¢×•×œ× ×œ×‘×™×Ÿ ×¤×¨×©× ×•×ª. ×ו, ×‘× ×™×¡×•×—×” ההיסטרי של עדיה: ×¤×•×˜× ×¦×™×•×ž×˜×¨.
×œ× ×¨×יתי ולו ×¡×¦×™× ×” מדוקטור הו, ×›×›×” ש×× ×™ די בור ×•×’× ×§×•×¨× ×¨×§ חצי ×ž×”×¤×•×¡×˜×™× ×›×“×™ ×œ×”×™×ž× ×¢ ×ž×¡×¤×•×™×œ×¨×™× ×›×™ ×”×‘× ×ª×™ ש×× ×™ כן צריך לר×ות.
×בל ×× ×™ ×§×•×¨× ×¢×›×©×™×• ×ת "על סיפורי פיות" של טולקין- מ×מר שלדעתי קולע ללב הרעיון של ×¤× ×˜×–×™×”, ×•×”×•× ×ž×ª×¢×§×© ×©× ×©×ž×¨×›×™×‘ חשוב של ×”×¤× ×˜×–×™×” ×”×•× ×©×”×™× ×ª×ª×¢×§×© בכל הכוח על ×–×” ×©×”×™× ×מיתית בלי ליצור פרצות ומקומות בריחה. ×”×•× ×“×™ מתעצבן ×©× ×¢×œ סיפורי "הכל ×”×™×” ×‘×¢×¦× ×—×œ×•×/×”×–×™×”/טריק/דרך מט×פורית לת×ר ×ת המתרחש"
×’× ×”×¨×¢×™×•×Ÿ של ×¤× ×˜×–×™×” כייצוג ×œ×¢×•×œ× ×”× ×¤×©×™ ×—×•×˜× ×œ×ž×•×©×’ ×”×–×” לפי דעתי. סיפור הפיות משרת לפי המ×מר ×ת שלושת × ×§×•×“×•×ª המבט הב×ות:
the Mystical towards the Supernatural; the Magical towards Nature; and the Mirror of scorn and pity towards Man
ר×ית ×›×ן ספוילר? ×›×™ ×× ×›×Ÿ, ×שי×. ×בל ×œ× ×—×©×‘×ª×™ שכתבתי ספוילר בכלל.
×× ×™ מת על התגובות שלך 🙂
שזה כמו לייק, בעצ×.
טוב, עד ש×צפה ×‘×¢×•× ×” המדוברת.
*****×¡×¤×•×™×œ×¨×™× ×œ×ž×•×¢×“×•×Ÿ קרב********
בו×ו × ×“×‘×¨ על מועדון קרב.
הגילוי בסוף הספר\סרט שטיילר דרדן ×”×•× ×œ× ×מיתי עובד מצויין. ×× ×™ משער ש×פשר ×œ×ž×¦×•× ×›×ž×” ×›×©×œ×™× ×˜×›× ×™×™×, ×בל ×”× ×‘×”×—×œ×˜ ×§×‘×™×œ×™× ×‘×”×™× ×ª×Ÿ מצבו ×”× ×¤×©×™ המעורער של המספר.
×בל הגילוי ×”×–×”, מעבר ל×פקט ×”"וו×ו!" הב×מת ×ž×”×ž× ×©×œ×• ×”×•× ×›×ž×¢×˜ חסר משמעות. בו×ו × × ×™×— שזה ×œ× ×”×™×” קורה, שטיילר ×”×•× ××“× ×מיתי, ××– מה? ××– ×”×™×™× ×• ××•×ž×¨×™× ×©×”×ž×¡×¤×¨ פגש דמות ×ž×•×§×¦× ×ª ×•×§×™×¦×•× ×™×ª ×©×”×™× ×”×לטר-×גו של ×”×‘×•×¨×’× ×™ המובס ×©×”×•× ×”×¤×š להיות.
וזה בדיוק מה ש×× ×—× ×• ××•×ž×¨×™× ×’× ×¢×›×©×™×•, רק ×©×‘×ž×§×•× ×“×ž×•×ª ×©×”×™× ×לטר ×גו יש ×œ× ×• דמות ×©×”×™× ×”×ª×ª-מודע שלו. ×–×” ×œ× ×ž×©× ×” ×©×•× ×“×‘×¨ בעצ×.
ב×ותה מידה ×’× ×¢×›×©×™×• ×ין הבדל ×מיתי בין ×¤×¨×©× ×•×ª ×©×˜×•×¢× ×ª שהדוקטור ×œ× ×מיתי לבין ×¤×¨×©× ×•×ª ×©×˜×•×¢× ×ª ×©×”×•× ×מיתי ושתפקידו ×‘×¢×•×œ× ×©×œ הסדרה ×”×•× ×œ×¢× ×•×ª על ×¦×¨×›×™× × ×¤×©×™×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™× ×©×œ ×‘× ×•×ª הלוויה.
לכן קשה לי לקבל ×ת ×”×ª×©×œ×•× ×”×›×‘×“ ברמה העלילתית שמצריכה קבלת התזה לפיה הדוקטור ×”×•× ×œ× ×מיתי.
××– מה? ×× ×™ מסבירה מה המשמעות ×”×לגורית של היכולת של הדוקטור ×œ× ×•×¢ בזמן.
ל×. ×”×˜×¢× ×” שלי ×”×™× ×©×”×“×•×§×˜×•×¨ ×œ× ×מיתי ×‘×¢×•×œ× ×©×œ× ×•, וה×מיתיות שלו ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ בעייתית ×ו מוטלת בספק. כלומר, ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ פתוח לשתי ×”×פשרויות.
×× ×™ ×צטט ×›×ן ×ת המשפט שבשבילו, לדעתי, ×’'. ק. ×¨×•×œ×™× ×’ כתבה ×ת כל ספרי ×”×רי פוטר: "ברור שזה קורה בתוך הר×ש שלך, ×”×רי, ×בל למה, תגיד לי, ×–×” ×ומר שזה ×œ× ×מיתי?"
×. ×’× ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ש×× ×™ מסכימה ×יתה. ולמרות ×–×ת ×”×™× ×ž×•×¢×™×œ×” במידה מסוימת.
ב. יש שתי רמות של ×יון. ×חת ברמה של הסיפור העלילתי, שבה ×”×¢×•×œ× ×¢×•×ž×“ להתפרק. ×–×” מייצג תהליך של התפרקות × ×¤×©×™×ª כתוצ××” מחוסר יכולת ל×זן בין מצי×ות ודמיון (בערך). לזה ×× ×™ ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ בסעיף ×”×–×”. ×”×©× ×™×” ×–×ת הרמה ש×תה מדבר עליה, שבה הדוקטור ×ומר על עצמו: ×× ×™ החבר ×”×“×ž×™×•× ×™ של ×יימי. לדעתי, הרמה ×”×–×ת יותר מדי × ×•×›×—×ª ×‘×¢×•× ×” 5 מכדי שתוכל ×œ× ×¤× ×£ ×ותה בקלות שבה ×תה עושה ×ת ×–×”. תזכור למשל ×יך כשהדוקטור עומד ×œ×”×ž×¨×™× ×‘×ª×•×š ×”×¤× ×“×•×¨×™×§×” ×”×•× ×ומר לה: יהיו לך ××ž× ×•×ב×, ×ת ×œ× ×ª×¦×˜×¨×›×™ יותר ×ת החבר ×”×“×ž×™×•× ×™ שלך. ×תה מפרש ×ת ×–×” כבדיחה תוך עלילתית, ×בל ×ž×‘×—×™× ×ª×™ הבדיחה ×”×–×ת חוזרת יותר מדי ×¤×¢×ž×™× ×ž×›×“×™ ש×פשר ×™×”×™×” להמשיך להתייחס ×ליה כבדיחה.
×–'× ×™×” ושחר, ×× ×™ ב×מת חושב ש×ת הויכוח ×‘×™× ×™×›× ×פשר לתלות בעובדה ששחר ×œ× ×¨××” עדיין ×ת ×”×¢×•× ×” החמישית. ×× ×× ×—× ×• ×ž×“×‘×¨×™× ×¨×§ על ×רבע ×”×¢×•× ×•×ª הר××©×•× ×•×ª של הסדרה החדשה ××– ×× ×™ חושב שזה ×כן די מופרך לטעון ש×פילו ברמה ×”× ×¨×˜×™×‘×™×ª הדוקטור ×”×•× "רק ×שליה", שכל מה שקורה ב(×¢×•×œ× ×”×“×ž×™×•× ×™ של ×”)סדרה מתרחש למעשה רק ×‘×¤× ×˜×–×™×” של ×‘× ×•×ª הלוויה שלו. ×בל לגבי ×”××™× ×˜×¨×¤×¨×˜×¦×™×” המחודשת של מופ×ט ×‘×¢×•× ×” החמישית ×–×” כבר סיפור ×חר לגמרי.
למעשה קר×תי ×œ× ×ž×–×ž×Ÿ שכמה ×ž×‘×§×¨×™× ×›×‘×¨ "×”×שימו" ×ת מופ×ט בכך ×©×”×•× ×”×¤×š ×ת הדוקטור ×‘×¢×•× ×” החמישית לסוג של "חתול תעלול" (דוקטור מי? דוקטור סוס!) ×ו פיטר פן ×ž×•×“×¨× ×™, מעין חבר ×“×ž×™×•× ×™ ×©×‘× ×•×œ×•×§×— ××•×ª× ×• למסעות מופל××™× ×‘×¢×•×œ×ž×•×ª ×¤× ×˜×–×™×” רחוקי×. ×–×” ××ž× × ××£ ×¤×¢× ×œ× × ×מר בצורה מפורשת ×ו ×¨×¦×™× ×™×ª בסדרה, הו×יל וזה יחתור לגמרי מתחת ליסודות של ×¢×•×œ× ×”×¤× ×˜×–×™×” של הסדרה, ×בל יש ×œ× ×ž×¢×˜ ×¨×ž×–×™× ×‘×¢×•× ×” החמישית שהדוקטור ×”×•× ×œ× ×“×ž×•×ª "×מיתית" ××œ× ×œ× ×™×•×ª×¨ מ×שר חבר ×“×ž×™×•× ×™ של ×‘× ×•×ª הלוייה שלו (×לוהי×, ×”×•× ×פילו ×ומר ×ת ×–×” על עצמו בצורה מפורשת ×œ×”×•×¨×™× ×©×œ ×יימי…).
[ספוילר] ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על ×–×” שלפי ×”×¢×•× ×” החמישית הרבה ××™×¨×•×¢×™× ×—×©×•×‘×™× ×©×”×ª×¨×—×©×• ×‘×¢×•× ×•×ª הקודמות של הסדרה למעשה "××£ ×¤×¢× ×œ× ×‘×מת קרו". למרות שברובד העלילתי ×–×” קשור יותר ×œ×©×™×‘×•×©×™× ×‘×¨×¦×£ הזמן/חלל וכל ×–×”, בכל ×–×ת ×–×” די מערער על מידת הממשות והמצי×ותיות של כל מה שקורה בסדרה, ממש כמו בז'×× ×¨ ×”"ו××– התעוררתי וגיליתי ×©×‘×¢×¦× ×”×›×œ ×”×™×” חלו×". [/ספוילר]
בכל מקרה, × ×¨××” לי ש×× ×™ ×ולי בדעת מיעוט ×›×ן, ×בל ממש הת×כזבתי ×ž×”×¢×•× ×” החמישית, במיוחד ל×ור הציפיות הגבוהות שלי ממופ×ט שכידוע כתב ×ת ×”×¤×¨×§×™× ×”×›×™ ×ž×•×¦×œ×—×™× ×•×”×›×™ ×¢×ž×•×§×™× ×‘×¡×“×¨×”. ×’× ×ž×¤× ×™ ש×× ×™ חושב שסמית ממש ×œ× ×ž×•×¦×œ×— בתור הדוקטור (למרות ×©×”×•× ×”×•×œ×š ומשתפר) ×•×’× ×ž×¤× ×™ ש×× ×™ ×œ× ×›×œ כך ×והב ×ת הכיוון החדש ×”×–×” שמופ×ט לקח ×ליו ×ת הסדרה.
ר×יתי × ×•×¨× ×ž×¢×˜ "דוקטור הו", ×בל ×–×” ויכוח מרתק, למרות ×©× ×“×ž×” לי ש×לה ×‘×¢×¦× ×רבעה ×•×™×›×•×™×—× ×©×•× ×™× ×•×›×œ ×חד ×ž×›× ×ž×ª×•×•×›×— ×חד ×חר, שזה ×’× × ×—×ž×“ (ויש עוד כמה ×©×œ× ×ž×ž×© ×”×¢×ž×§×ª× ×‘×”× ×›×ž×• המודל-התקשורתי בעידן היצירה ×”×˜×œ×•×•×™×–×™×•× ×™×ª וכ×לה). בכל ×ופן × ×–×›×¨×ª×™ בציטוט המצוין של ×יתן כהן בתשובה לש×לה ×”×× ×”×—×¦×™ ×”×©× ×™ של "ברטון ×¤×™× ×§" ×”×•× ×”×–×™×” של הגיבור (בעיקר המשפט ×”×חרון):
It is correct to say that we wanted the spectator to share in the interior life of Barton Fink as well as his point of view. But there was no need to go too far. For example, it would have been incongruous for Barton Fink to wake up at the end of the film and for us to suggest thereby that he actually inhabited a reality greater than what is depicted in the film. In any case, it is always artificial to talk about "reality" in regard to a fictional character.
ר×יתי × ×•×¨× ×ž×¢×˜ "דוקטור הו", ×בל ×–×” ויכוח מרתק, למרות ×©× ×“×ž×” לי ש×לה ×‘×¢×¦× ×רבעה ×•×™×›×•×™×—× ×©×•× ×™× ×•×›×œ ×חד ×ž×›× ×ž×ª×•×•×›×— ×חד ×חר, שזה ×’× × ×—×ž×“ (ויש עוד כמה ×©×œ× ×ž×ž×© ×”×¢×ž×§×ª× ×‘×”× ×›×ž×• המודל-התקשורתי בעידן היצירה ×”×˜×œ×•×•×™×–×™×•× ×™×ª וכ×לה). בכל ×ופן × ×–×›×¨×ª×™ בציטוט המצוין של ×יתן כהן בתשובה לש×לה ×”×× ×”×—×¦×™ ×”×©× ×™ של "ברטון ×¤×™× ×§" ×”×•× ×”×–×™×” של הגיבור (בעיקר המשפט ×”×חרון):
It is correct to say that we wanted the spectator to share in the interior life of Barton Fink as well as his point of view. But there was no need to go too far. For example, it would have been incongruous for Barton Fink to wake up at the end of the film and for us to suggest thereby that he actually inhabited a reality greater than what is depicted in the film. In any case, it is always artificial to talk about "reality" in regard to a fictional character.
כן, ×בל ×”×¤×¨×©× ×•×ª שלך ××™× ×” מתקיימת רק ברמת השדר, ×”×™× ×¤×•×œ×©×ª ×œ×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’.
×”×™, ×× ×™ ×œ× ×ž× ×¤× ×£ ×ותה בקלות בכלל. הבדיחה של הד"ר חוזרת המון פעמי×, ×בל ×”×™× ×—×•×–×¨×ª תמיד ×›×©×”×™× ×ž× ×•×ž×§×ª היטב בתוך ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’. והד"ר חוזר ל×יימי, ולוקח ×ת ×יימי וה×רוס שלה ×יתו. קשה לי לר×ות ×יך ×–×” מתיישב בתוך ×”×¤×¨×©× ×•×ª הזו.
×× ×™ רו××” ב×ופן סדיר ×ת כל פרקי ד"ר הו עד ×¢×•× ×” 5 פרק 6 (×ת פרק 7 לצערי החמצתי). × ×¨××” לי שזה קצת הזוי לר×ות ×ת ד"ר הו ×›×¤× ×˜×–×™×” של המלוות שלו ×‘×¢×•×œ× ×”×ª×¡×¨×™×˜×™. הרי ×צל ×’' ק ×¨×•×œ×™× ×’ ×¢×•×œ× ×”×§×¡×ž×™× ×”×•× ×מיתי. הרי רו××” ×ת המפגש שלו ×¢× ×“×ž×‘×œ×“×•×¨ ל×חר המוות כחזון ×ו כחוויה חוץ גופית (כמו ×©×ž×¢×™×“×™× ×¢×œ×™×” ×× ×©×™× ×©×—×•×• ×“×•× ×œ×‘). ×›×ן ××£ ×חת ×œ× ×¢×•×‘×¨×ª חוויה חוץ גופית. מדובר ×‘×—×™×™×–×¨×™× ×©×‘××™× ×œ×”×¨×•×¡ ×ת ×”×¢×•×œ× ×•×‘×“"ר הו ×©×ž× ×¡×” להציל ×ותו, תוך × ×¡×™×¢×” בזמן, תוך מעין בריחה ×ž×”×¢×•×œ× ×©×”×›×•×›×‘ שלו הפך להיות גליפרי (×©× ×ž×וד דומה לגליפולי). ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שהמלוות של הד,ר ×ž×“×ž×™×™× ×•×ª ×ותו ×’× ×ž×©×•× ×©××—×¨×™× ×©××™× × ×›×¨×•×›×™× ×חריו רו××™× ×ותו, למשל חברה של ×יימי רורי, ×’'ק, ×”×× ×©×™× ×‘×¨×—×•×‘ ועוד. ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ בסדרה ×”×•× ×מיתי. יש בו ×—×™×–×¨×™× ×©×ž××™×™×ž×™× ×¢×œ כדור ×”×רץ, ×•×—×™×™×–×¨×™× ×©×ž× ×¡×™× ×œ×”×¦×™×œ ×ותו (×”× × ×• ×¨×•×‘×•×˜×™× ×©×ž×ª×§× ×™× ×ת ×”×× ×©×™× ×›×š ×©×”× ×ž×“×‘×™×§×™× ×œ×”× ×ž×¡×›×”), הד"ר עצמו, ×’'ק ×©× ×§×¨× ×œ×חר מכן ×”×יש מבו. ועוד. ×× ×”×“"ר ×œ× ×”×™×” ×§×™×™× ×’× ×”××™×•× ×¢×œ כדור ×”×רץ ×ו על ×—×™×™×–×¨×™× ××—×¨×™× ×œ× ×”×™×” קיי×. כך שהויכוח לדעתי ×”×•× ×œ×’×ž×¨×™ ×œ× ×ž×¦×™×ותי.