×œ×¤×¢×ž×™× ×™×© ×¡×¤×¨×™× ×©×”× ×›×œ כך ×ž×¦×•×™×™× ×™×, ש×× ×™×© לך יומרות כלשהן לעסוק ב××•×ž× ×•×ª הסיפור, ×תה רוצה לקחת ××•×ª× ×•×œ×¤×¨×§ ××•×ª× ×œ×’×•×¨×ž×™×, כדי להבין ×יך ×–×” ×‘× ×•×™, ×יך עובד ×”×ž× ×’× ×•×Ÿ ×©×’×•×¨× ×œ×©×¢×•×Ÿ לתקתק ×ת תקתוקו הקצוב. הספר ×”× ×©×™× (הוצ×ת חרגול, תרגו×: ליה × ×™×¨×’×“) ×”×•× ×¡×¤×¨ שכזה, מוקפד ומדוייק, כמו משחק ברור ×—×•×§×™× ×©× ×ž×©×š ל×ורך 484 עמודי×, ×‘× ×™×¦×•×—×• של ת.ק. בויל. ולמה ×”×•× ×ž×©×—×§? (×ולי יש פה ×¡×¤×•×™×™×œ×¨×™× ×¢×œ×™×œ×ª×™×™×. ×בל ××™ ×פשר לדון בט×קי בלי לדבר על כך שמישהו מתישהו שולף ×ת הפלוס ×©×ª×™×™× ×©×’×•×¨× ×œ×š להפסיד ×ת המשחק ל×חר שהכרזת "קלף ×חד")
בגלל הדמויות. ×”× ×©×™× ×”×•× ×›×‘×™×›×•×œ ספר על ×¤×¨× ×§ לויד רייט, ×”×דריכל ×”×’×ון, ×בל ×רבע הדמויות העיקריות בספר הן ×”× ×©×™× ×©×œ×•. קיטי, ×”×ישה הר××©×•× ×” שלו – שלה ×”×™×” × ×©×•×™ במשך ×¢×©×¨×™× ×©× ×” וילדה לו 6 (!) ×™×œ×“×™× â€“ ו×ותה עזב מתוך ×©×¢×ž×•× ×‘×’×™×œ 40. מיימה – ×”×ישה ×”×©× ×™×™×”, ×”× ×¤×© הת×ומה ×•×”×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™×ª המלבבת – ×©× ×¨×¦×—×” בשלב שבו ×”×הבה עוד פרחה. מוד ×ž×¨×™× × ×•×ל – ×”×ישה הפסיכוטית שצמודה למזרק ×”×ž×•×¨×¤×™×•× ×©×œ×” – ×©× × ×˜×©×” ל×חר שעפה על עצמה יתר על המידה. ו××•×œ×™×’×™×‘× ×” ×ž×™×œ× ×•×£ -Â ×”×¨×§×“× ×™×ª הרוסיה – שהתמודדה ×¢× ×›×œ שדי העבר שלו ×•× ×•×ª×¨×” לצידו עד סופו.
×”×—×•×§×™× ×”×¨×’×™×œ×™× ×©×œ הביוגרפיה ×ו הביוגרפיה ×”×‘×“×™×•× ×™×ª ××•×ž×¨×™× ×©×‘×ž×¨×›×– הספר × ×ž×¦× ×ž×•×©× ×”×‘×™×•×’×¨×¤×™×”, ובמקרה ×©×œ× ×• רייט. ×בל בויל כותב ×ת רייט כדמות חד ממדית לחלוטין, בעלת מ×פיין ×חד בולט ש×מור להסביר ×ת כל מעשיו. ו×× ×œ×©×ול מושג מהביוגרפיה המהוללת של סטיב ×’'ובס – "שדה עיוות המצי×ות" שלה×, של רייט ושל ×’'ובס, פועל תדיר, ×•×’×•×¨× ×œ×”× ×œ×”×¢×“×™×£ תמיד ×ת ×”×’××•× ×•×ª על ×¤× ×™ יחסי ×”×× ×•×©, ולכן ×”× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×’×¨×•× ×œ×× ×©×™× ×œ×¢×©×•×ª ×›×¨×¦×•× × ×•×œ×›×Ÿ יש ×œ× ×• ×ת מוזי×ון ×’×•×’× ×”×™×™× ×•×ת ×”×ייפון. וו×ו. ×”×× ×× ×™ עדיין ×מורה לה×מין למיתוס הגבר ×”×’×ון שמעשיו ×ž×“×‘×¨×™× ×‘×©×ž×• יותר מה××’×•×ž× ×™×קיות שלו? ×”×× ×× ×™ ×מורה ×œ×§×¨×•× ×¡×¤×¨ שעוסק ב××“× ×©×¢×•×œ×” מן הציטוט הב×:
(מספר המחבר): "×–×” מזכיר ×ת הסיפור על ×חד ×”×ž×©×¤×˜×™× ×”××–×¨×—×™×™× ×”×¨×‘×™× ×©×¨×™×™×˜×•-סן ×”×™×” מעורב בה×. השופט ש×ל ×ותו מה המקצוע שלו ×•×”×•× ×”×¦×”×™×¨ ×©×”×•× ×דריכל – למעשה ×”×דריכל הגדול בעול×. "הגדול בעול×?" חזר ×חריו השופט. "×יך ×תה יכול לבסס ×ת ×”×˜×¢× ×”" "כבודו," השיב רייטו-סן, "הרי × ×©×‘×¢×ª×™ לומר ×ת ×”×מת."
×בל בויל לוקח ×ת הגבר החד הממדי ×”×–×”, ×ž× ×™×— ×ותו בתחתית הערימה, ×•×‘×•× ×” מעליו ×רבע דמויות של × ×©×™×, שמעוצבות בכזו ×¤×¨×˜× ×•×ª ×•×—×™×•× ×™×•×ª, ×©× ×“×ž×” ש×× ×ª×¨×™× ×ת מכשיר הטלפון הסלולרי שלך, עדיין תוכל לשמוע ×ת ×ž×¨×™× ×¦×•×¨×—×ª עליך מהצד ×”×©× ×™ של הקו ומהמ××” הקודמת שהרסת לה ×ת ×”×—×™×™×. וכך בויל משחק ×œ× ×¨×§ ×¢× ×—×•×§×™ ×”×–'×× ×¨, ××œ× ×’× ×¢× ×¨×™×™×˜, שבהחלט ×”×™×” בטוח ×©×”×•× ×”×יש החשוב בתבל.
בגלל המספר. הספר מבוסס על המצי×ות, ×בל המספר ×”×•× ×¡×טו טדשי, שולייה ×ž×“×•×ž×™×™× ×ª של ×¤×¨× ×§ לויד רייט. ס×טו ×”×™×¤× ×™ מגיע לביתו הכפרי של רייט מייד ל×חרי לימודי ×”×רכיטקטורה שלו, ×©× ×”×•× ×ž×©×ž×© כמשרת / שוליה / שרטט / עובד מטבח / ×’× ×Ÿ / כל מה שרייטו ס×ן צריך ב×ותו רגע, במשך כמה ×©× ×™×. ××¨×‘×¢×™× ×•×©×© ×©× ×” ל×חר מכן ×”×•× ×›×•×ª×‘ תקציר של הספר. ×ופלהרטי-סן, ×”× ×›×“ ×מריק××™ שלו ×ž× ×™×©×•××™×, ×ž×ª×¨×’× ×ת הספר ל×× ×’×œ×™×ª ×•×ž×©×œ×™× ×ת ×”×—×œ×§×™× ×”×—×¡×¨×™×. ××– זוהי ביוגרפיה, ×©× ×›×ª×‘×” בידי שוליה מומצ×, שכותב ×ת הספר ממרחק של חמישה עשורי×, ×•×‘×ª×¨×’×•×ž× ×ž×•×˜×œ בספק.
"××™× × ×™ ערב לשימוש בביטוי ×”×–×” [השורה ×”×ª×—×ª×•× ×”]. ×× ×™ מסופק ×× ×”×ž×•×©×’ ×”×™×” רווח ×‘×©× ×•×ª העשרי×, ×ולי רק בקרב ×¡×•×—×¨×™× â€“ ×‘×©×•× ×ופן ××™× ×™ זוכר ששמעתי ×ותו ×ו השתמשתי בו בשיחה בעצמ – ×בל ×ופלהרטי-סן מבטיח לי שהו ×מת××™×. ××œ× ×©×”×•× × ×•×œ×“ רק ב-1941. ×‘×ž×§×•× ×‘×©× ×˜×•×˜×œ×¨×“ פולז, וירג'×™× ×™×”".
×× ×™ יכולה רק לת×ר לעצמי ×ת השמחה שחש בויל ×›×©×©× ×¢×œ המצי×ות – ש×ולי עוד ×פשר ×”×™×” לדלות מן ×”×ž×¡×ž×›×™× ×”×”×¡×˜×•×¨×™×™× ×•×ž×§×¨×™×ת ×”×¢×™×ª×•× ×™× ×©×œ התקופה – ×ת כל ×”×¤×™×œ×˜×¨×™× ×”×לו, ×›×ילו ×”×•× ×ž×©×—×§ ב××™× ×¡×˜×’×¨× ×¢× ×›×œ מבקרי הספרות של ×”×¢×•×œ× ×”×™×©×Ÿ.
בגלל השפה. ×”× ×” משפט ×קר××™ מתך הספר: "×¢× × ×™ ×בלות × ×©×¨×›×• מהגגות כמו כביסה ×©× ×ª×œ×ª×” לייבוש, והיה קר עד כדי כך ש×פילו ×”×™×•× ×™× ×”×פורות, ×”×ž×˜×•× ×¤×•×ª כמו חולדות, הצטופפו כדי להתחמ×, שורות כהות ודוממות של × ×•×¦×•×ª קפו×ות ×•×ž×§×•×¨×™× ×ž×•×©×‘×ª×™× ×›×™×¡×• ×ת שיפולי הגגות ×ž×©× ×™ צידי הרחוב, עד ×”×ופק".
×¢× × ×™× ×©×”× ×›×ž×• כביסה, ×™×•× ×™× ×›×ž×• חולדות, × ×•×¦×•×ª, מקורי×, שיפולי גגות. בלי רחמי×. ×–×” משפט שיכול להת××™× ×œ×©× ×™ ×¡×•×’×™× ×©×œ דוברי×; הר×שון ×”×•× ×¤×¨× ×§ לויד רייט, שבלי ספק ×”×™×” מ×והב בצליל קולו שלו והיה ידוע ×‘× ×ומיו ×”××¨×›× ×™×™×. ×”×©× ×™ ×”×•× ×ª.ק. בויל שתופס חלק חשוב במדף סופרי הרומן ×”×מריק××™ הגדול, רחב היריעה ועשיר הדימויי×. ×בל ×ת הספר כותב ×™×¤× ×™, ×”×¢× ×©×œ×ורך הספר מהולל שוב ושוב ×›×¢× ×”×©×•××£ ×œ×ž×™× ×™×ž×œ×™×–× ×סטתי ולפשטות ×¦×•×¨× ×™×ª. ××– מי ×’×•×¨× ×œ×¡×¤×¨ להישמע כמו שהו×? בויל, שבמשך 484 ×œ× ×©× ×œ×‘ ×©×™×¤× ×™ ×œ× ×”×™×” מדבר ×›×›×”? ×ופלהרטי-סן, שהתרחק עד כדי כך מהתרבות ×”×™×¤× ×™×ª, ×©×”×•× ×ž×¢×“×™×£ ×ת ×”× ×ž×œ×¦×•×ª ×”×מריק×ית? רוחו של רייט ששורה על ס×טו? משחק ×”× ×™×—×•×©×™× ×™×•×›×œ להימשך ×œ× ×¦×—.
×ולי בכלל בויל ×”×™×” צריך ×œ×§×¨×•× ×œ×¡×¤×¨ ×ž×•× ×•×¤×•×œ.
בדרך כלל ×¨×•×ž× ×™× ×‘×™×•×’×¨×¤×™×™× × ×ž×¦××™× ×צלי בתחתית הרשימה, ×›×™ ×ž×—×‘×¨×™×”× ×—×¨×•×¦×™× ×•×™×¡×•×“×™×™× ×•×œ× ×ž×¢×–×™× ×œ×”×ª×¨×—×§ מהתעודות והמסמכי×. ×ו ×©×”× ×ž×ª××ž×¦×™× ×œ×”×ª××™× ×ת הסיפור ל×יזו תי×וריה. ×ו ×©×”× ×¡×•×ž×›×™× ×¢×œ ×”×ž×•×©× ×”×ž×¢× ×™×™×Ÿ שיעשה ×ת העבודה. ×בל ההתלהבות שלך מדגדגת והלגור בבית של רייט מוסיף מימד גותי (×•×’× ×”×ž×™×œ×” משחק עושה לי ×ת ×–×”, ×× ×›×™ ×ž×•× ×•×¤×•×œ לדעתי ×”×•× ×¨×™×ליסטי מכדי ×œ×”×™×§×¨× ×ž×©×—×§).
ו×× ×™ עדיין ×œ× ×ž×§×‘×œ×ª ×¢×“×›×•× ×™×!
××™×–×” יופי.
הפסקה ×”××—×¨×•× ×” הזכירה לי קצת ×ת הפוסט הישן ×”×”×•× ×¢×œ "×”×× ×–×• פרודיה". ×”×× ×”×ž×¦×™×ות מעוותת ×ו שהייצוג שלה מעוות. וזה די ×ž×’× ×™×‘ ×©×’× ×›×ן, כמו בסרטון הסושי ההו×, ×× ×—× ×• ×œ× ×™×•×“×¢×™× ×ž×¡×¤×™×§ על ×”×¢×•×œ× ×›×“×™ להכריע.
× .ב.
××—"×› התגלה ×גב שזו ×כן פרודיה.
מרית, למה ×“×•×•×§× ×ž×™×ž×“ גותי? (×‘×¢×™× ×™×™ ×–×” מוסיף מימד של ×ובססיה, ×©×œ× ×”×™×” לי ×יך ×œ× ×¡×— ×ותו)
×יתמר, תודה 🙂 × ×›×•×Ÿ. ×’× ×× ×™ חשבתי על הפוסט ההו×.
×ובססיה ×–×” ×‘×ž×•× ×—×™× ×¤×¡×™×›×•×œ×•×’×™×™×.
וגותי ×–×” ×ותו דבר, רק שקור××™× ×œ×–×” רוחות ×©×ž×§× × ×•×ª ×‘×œ×‘Öµ× ×™× ×•×ž×©×ª×œ×˜×•×ª על ×”×“×™×™×¨×™× ×•×›×•'.
×–×” ×גב בהמשך ×œ×¢× ×™×™×Ÿ הרי×ליז×-×¤× ×˜×–×™×” ×©×œ× ×•. לפי הר×שון ×”×ובססיה × ×•×‘×¢×ª ×ž× ×¤×©×• של הסופר, לפי ×”×©× ×™ – כל ×”×¢×•×œ× ×”×•× × ×¤×©×• של הסופר, ×”×× ×™ ×”×•× ×¨×§ דמות בתוכו ×•×’× ×œ×ובססיה לפיכך, יש ×§×™×•× × ×¤×¨×“ וממשי.
הסבר יפה!
כמעריצה × ×œ×”×‘×ª ל×חר ביקור בבית ב×וק פ×רק בשיקגו × ×”× ×ª×™ מ×וד
×œ×§×¨×•× ×ת הביוגרפיה. כבר קר×תי בעבר ספר × ×•×¡×£ ×©× ×›×ª×‘ עליו
– לצערי שכחתי ×ת שמו. הספר כתוב ×ž×“×”×™× ×•×ž×¨×ª×§ כולל כל התי×ורי×
של ×—×™×™ השוליות ×‘×§×•×ž×•× ×” של ×¤×¨× ×§ (בעברי ×× ×™ בוגרת קיבוץ)
ממליצה מ×וד ×•×’× ×× ×—×œ×§×™ ×‘×“×™×•× ×™ – זהו ספר ×©× ×§×¨× ×‘× ×©×™×ž×” עצורה
הדמיות מ×וד ×ž×’×•×•× ×•×ª ×•×ž×¢× ×™× ×•×ª. חויה ספרותית × ×¢×™×ž×” מדהימה.
×’× ×× ×™ ×”×ª×¢× ×’×ª×™ על הספר, הדמויות ×”×—×™×•× ×™×•×ª ×•×›×©×¢×™×™× ×ª×™ בספר ×¢× ×ª×ž×•× ×•×ª ×”×‘×ª×™× ×©×œ×•×™×“ ×ª×›× ×Ÿ, ממש התרגשתי לר×ות ×ת הבית של צ'×™×™× ×™, שדרכו ×”×•× ×”×›×™×¨ ×ת מיימה. ספר בלתי × ×©×›×— שקשה לה×מין שיש לו ×›×–×ת ××—×™×–×” במצי×ות.