מזמן מזמן כתבה ×יילת, מהטובות ×©×‘×‘× ×™ ×”××“× (ו×ין ×›×ן טיפת ××™×¨×•× ×™×”), על סלידתה מהסרט "סין סיטי". שווה ×œ×§×¨×•× ×ת הפוסט כולו, ×בל ×”× ×” תקציר ×œ×¢×¦×œ× ×™×: הסרט מציג סטרי××•×˜×™×¤×™× × ×ž×•×›×™× ×©×œ × ×©×™×. ×ו שהן חצי עירומות וטיפשות ×ו שהן חסרות ××•× ×™×. "כל ×”×¡×™×¤×•×¨×™× ×ž×¡×•×¤×¨×™× ×ž× ×§×•×“×ª המבט הגברית, בקולו של גבר, על ×’×‘×¨×™× × ×œ×—×ž×™× ×‘×’×‘×¨×™× ×¢×œ כבודן של ×–×•× ×•×ª ×•×–×•× ×•×ª ×‘×¤×•×˜× ×¦×™×”". מזמן מזמן ×× ×™ רוצה ×œ×¢× ×•×ª לפוסט ההו×, ו××£ ×¤×¢× ×ין לי כוח. ×ולי עכשיו, כש×ת רוב הסרט כבר ××™× ×™ זוכר, ×–×” הזמן ×”× ×›×•×Ÿ. ××– בתחילה: כן. הסרט מציג דמויות × ×©×™×•×ª פלקטיות וירודות של × ×©×™×. למעשה, ×”×•× × ×™×’×© למל××›×” הזו מתוך דבקות ומסירות מרשימות. ×”× ×©×™× ×›×•×œ×Ÿ הן ×–×•× ×•×ª ×ו חסרות ××•× ×™× ×ו שתי ×”×פשרויות ×’× ×™×—×“, ×‘×”×§×¦× ×” שהיה × ×™×ª×Ÿ ×œ×§×¨×•× ×œ×” פרודית לו ×œ× ×”×™×ª×” ×›×” ×¨×¦×™× ×™×ª. ×œ×”×’× ×ª הסרט, ר×וי לציין ×©×’× ×“×ž×•×™×•×ª ×”×’×‘×¨×™× ×œ× ×–×•×›×•×ª לייצוג מחמי×. ×”× ×›×•×œ× ×¤×¡×™×›×•×¤×˜×™×, ×לימי×, ×•×§×‘×•×¨×™× ×¢×ž×•×§ בתוך מערכת × ×•×¨×ž×•×ª עתיקה ומעופשת, שגורמת ×œ×”× ×œ×‘×—×•×¨ ב"דבר ×”× ×›×•×Ÿ" תמיד, ×’× ×›×©×–×” ×ž×¡×ª×™×™× ×‘×ž×•×ª×. מצד ×©× ×™, ×”× ×¢×“×™×™×Ÿ גיבורי הסרט ×”×–×”, והדבר ×”× ×›×•×Ÿ ×”×•× ×”×“×‘×¨ ×”× ×›×•×Ÿ, ×•×ž×•×ª× ×צילי. ובעצ×, ×–×” ×œ× ×§×• טיעון ×ž×¢× ×™×™×Ÿ במיוחד. ×œ× ×‘×’×œ×œ ש×ין בו ממש – המודל הגברי של סין סיטי ×”×•× ×בסורד בכסות ×קדח – ××œ× ×‘×’×œ×œ שמעקב בלעדי ×חר ×“×™× ×ž×™×§×ª ייצוגי המגדר של הסרט פירושו וויתור על הסרט כולו, על ההקשר שחולש על ×”×™×™×¦×•×’×™× ×”×ž×’×“×¨×™×™× ×”×œ×œ×•, והופך ××•×ª× ×œ×ž×©×”×• ×חר, ×ž×¢× ×™×™×Ÿ בהרבה. "סין סיטי" מבוסס על קומיקס ב×ותו ×©× ×©×œ ×¤×¨× ×§ מילר. הור×תה של המילה "מבוסס" ×›×ן ××™× ×” רחבה כב"מבוסס על סיפור ×מיתי". הסרט כל כך מבוסס עד ×©×”×•× ×›×ž×¢×˜ קומיקס, עד שהבמ××™ ×œ× ×”×›×™×Ÿ סטורי-בורד, ופשוט השתמש בקומיקס המקורי. מי שר××” יודע שהתוצ××” מדהימה. הבמ××™, רוברט רודריגז, הצליח ×œ×”×›× ×™×¡ ×ת קוביות הקומיקס לסרט. ×œ× ×‘×מצעות גרפיקת מחשב זולה, ××œ× ×‘×מצעות ×©×•×˜×™× ×ž×“×•×™×§×™×. ×”×•× ×œ×§×— ×ת ×ž×“×™×•× ×”×ª×ž×•× ×” ×”× ×¢×”, ומבלי לשבור ×ותו לרגע החזיר ×ותו לימי הסטילס. ×× ×œ×’×œ×•×© קצת ×ž×”× ×•×©×, × ×“×ž×” לי שרודריגז הצליח לתפוס לגמרי ×ת משמעות "הרגע ×”×¤×¨×’× × ×˜×™" של ×œ×¡×™× ×’. ×œ×¡×™× ×’ טען ש××ž× ×•×™×•×ª כציור ופיסול, ××ž× ×•×™×•×ª מרחב, שתופסות רגע ×חד בזמן, יכולות לגעת בשטף הזמן ב×מצעות ייצוג של רגע ×¤×¨×’× × ×˜×™. רגע שבין פעולה לפעולה, שמשתמעת ×ž×ž× ×• הפעולה הקודמת, ומשתמעת הפעולה הב××”. ל×וקון ×•×‘× ×™×•, רגע ×œ×¤× ×™ הרגע ש×חרי. חלק × ×™×›×¨ ×ž×”×©×•×˜×™× ×‘×¡×¨×˜ ×ª×•×¤×¡×™× ×¨×’×¢×™× ×›×לה, ×•×ž×•×ª×—×™× ××•×ª× ×¢×œ חשבון הפעולה עצמה. למרות כל מה שקורה בו, חלק × ×™×›×¨ מהסרט ×”×•× ×¡×˜×טי. הדמויות עומדות זו מול זו, עומדות זו מעל זו, עומדות זו ליד זו. עומדות. ×ž×ª×›×•× × ×•×ª לרגע הב×. ו×× ×œ×—×–×•×¨ ×œ× ×•×©×, סין סיטי ××™× ×• רק עיבוד של קומיקס, ×”×•× ×ž×¢×™×Ÿ מימוש ×§×•×œ× ×•×¢×™ שלו. קומיקס ××™× ×• רק ×ž×“×™×•× ××ž× ×•×ª×™. ×”×•× × ×•×©× ×¢×ž×• ×§×•× ×•×•× ×¦×™×•×ª מסוימות, ש×חת מהן ×”×™× ×”×פשרות להגזי×. קומיקס יכול להציג גיבור, ×©× ×¤×’×¢ מעשרות כדורי רובה וממשיך ללכת. ×ולי זו ירושה מעידן גיבורי העל. כך ×ו כך, ×× ×• ×ž×ª×™×¨×™× ×–×ת. בכל עיבוד ×§×•×œ× ×•×¢×™ ×חר היו ×ž×¨×›×›×™× ×ת ×”×¡×¦×™× ×•×ª ×”×לה, ×•×”×•×¤×›×™× ×ותן לרי×ליסטיות יותר. ×œ× ×‘×¡×™×Ÿ סיטי. הקומיקס של מילר ×©×•× ×” ×ž×”×‘×—×™× ×” הזו. מילר לוקח ×ת ×”×¤×™×œ× × ×•×ר, ומעביר ×ותו לקומיקס. המעבר ×”×–×” ×”×•× ×œ× ×ž×¢×‘×¨ חלק. מילר מקצין דמויות ×•×”×ª× ×”×’×•×™×•×ª, מקצין ×ת חוקיות ×”×¢×•×œ× ×•×ž×§×¦×™×Ÿ ×ת הקוד המוסרי, שסביבו ×—×’ כל ×–×”. הקומיקס סין סיטי ×”×•× ×¢×™×‘×•×“ של ממש, שמותח ×ת ×¢×•×œ× ×”×¤×™×œ× × ×•×ר לתוך ×§×•× ×•×•× ×¦×™×•×ª קומיקס, ומחדד ×ותן ×ד ×בסורדו×. מכ×ן שהסרט סין סיטי ×”×•× ×¡×™×•×ž×• של מהלך ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×לי כפול: ×–'×× ×¨ ×§×•×œ× ×•×¢×™ שהפך לקומיקס, וחזר ×œ×§×•×œ× ×•×¢. ×בל הסרט ×œ× ×ž×—×–×™×¨ ×ת הקומיקס של מילר למקורותיו. ×‘×¢×¦× ×”×™×•×ª×• עיבוד ×›×” מדויק של הקומיקס, ×”×•× ×ž×¦×™×’ ×ת המהלך של מילר לר×ווה. שוב ×ין ×œ× ×• קומיקס מול ×–'×× ×¨ ×§×•×œ× ×•×¢×™ (הקומיקס של מילר מול ×”×¤×™×œ× × ×•×ר), ו×× ×—× ×• ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¦×“×™×§ ×ת ההגזמה ×‘×§×•× ×•×•× ×¦×™×•×ª הקומיקס. עכשיו עומד ×”×¤×™×œ× × ×•×ר ×ל מול סרט, ×ל מול דמות ×¤× ×™×•, במר××” עקומה וברוטלית. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שהסרט ×”×–×” ×©×•×‘×™× ×™×¡×˜×™. ×× ×™ ×פילו ×œ× ×‘×˜×•×— ×©×”×•× ×§×•×‘×¢ עמדה מוסרית של ממש. ×”×•× ×¡×¨×˜ ריק, ×ž×”×‘×—×™× ×” הזו. ×בל ×œ× ×¨×™×§ לגמרי. ×›×™ מהלך הציטוט הכפול ×”×–×” ×œ× ×¨×§ "חושף ×ת התחבולה" ×”×¡×’× ×•× ×™×ª, ומר××” עד כמה ×¡×’× ×•×Ÿ ×ž×¡×•×™× ×”×•× ×¤×¨×™ ×§×•× ×•×•× ×¦×™×”, ×”×•× ×’× ×—×•×©×£ ×ת התחבולה ×”×תית. ×¤×™×œ× × ×•×ר ××™× ×• רק קומץ ×©×•×˜×™× ××¤×œ×•×œ×™×™× ×•-ווייס ×ובר של בלש ממורמר, ×”×•× ×ž×›×™×œ בתוכו ×’× ×ª×¤×™×¡×” ×תית-חברתית (שש×ולה בעצמה, × ×¨××” לי, מה×בירות ×”×—×¦×¨×•× ×™×ª). ×›×שר הסרט ×ומר "כל ×–×” רק ×¡×’× ×•×Ÿ", ×”×•× ×ומר ×–×ת ×’× ×œ×’×‘×™ ×ותה תפיסה ×תית/מגדרית/חברתית. כל ×”×בירות ×”×ž×¢×•×©× ×ª והממורמרת הזו, כל ×”× ×©×™× ×ž×’×•×“×œ×•×ª המחשוף, פשוט ×ž×¦×˜×œ×ž×™× × ×”×“×¨ בשחור לבן.
×œ× ×™×•×“×¢ לגבי התחבולה, ×בל כשר×יתי ×ת הסרט ישבתי בפה פעור ועברה בי תחושה של חיות והרווחה, ש××™ ×פשר לת×ר ×ותה ××œ× ×‘×ž×œ×” "× ×¢×•×¨×™×".
.
פוסט מעולה. ×× ×™ ×œ× ×והבת ×ת ×¤×¨× ×§ מילר (ששש), ×•×œ× ×”×©×ª×’×¢×ª×™ על סין סיטי,×בל הדבר היחיד שב×מת ×הבתי והתפעלתי ×ž×ž× ×• בסרט תומך בתזה שלך: הרגעי××”×ž×¢×˜×™× ×©×‘×”× ×”×ª×ž×•× ×” הופכת למין ×¤×¨×™×™× ×©×—×•×¨-לבן דו ממדי, ×©× ×¨××” כמו ×ž×’×–×¨×•×ª× ×™×™×¨ ×ו תי×טרון צלליות ×ו ×”×ª×ž×•× ×•×ª ההן של ×”×שליות ×”×ופטיות (גביע/×©× ×™×¤×¨×¦×•×¤×™× ×•×›×•â€™), שמצליחות לתמצת בדימוי ויזו×לי חד ×חד ×ת המהות של הפיל×× ×•×ר. בקיצור, ×× ×¤×¨× ×§ מילר ×”×•× ×¨×“×•×§×¦×™×” של ×”×¤×™×œ× × ×•×ר, ורודריגז הו×רדוקציה של ×¤×¨× ×§ מילר, ××– ×”×“×™×ž×•×™×™× ×”×‘×•×“×“×™× ×”×לה ×”× ×¨×“×•×§×¦×™×” של רדוקציה שלרדוקציה, וזה מבריק.
הפוסט ×”×–×” ×¢×•× ×” לש×לת ×”×¡×’× ×•×Ÿ, ולש×לה מדוע ×œ× ×¨×•×›×š ×”×¡×’× ×•×Ÿ במעבר ×œ×§×•×œ× ×•×¢,"מתוך התחשבות", כפי ×©×¦×™×™× ×” ×יילת. ×כן, ×œ× ×¨×וי שירוכך ×”×¡×’× ×•×Ÿ, והמחשבהעל ×יך הסרט ×”×™×” × ×¨××” ×חרי "החתשבות" כזו גורמת לי לבחילה. ×–×” סרטמדיוו×לי במחשבתו, ב×ופן מוצהר.
הש×לה שלי ×”×× ×כן דמויות ×”× ×©×™× ×”×Ÿ ×›×” חלשות? מקרי××” בקומיקס, ×× ×™ × ×לץלומר של×. הן סקסיות, ומשתמשות ×‘×ž×™× ×™×•×ª שלהן כבפטיש חמש קילו, כלומר,חובטות ×‘×¤× ×™×”× ×©×œ ×× ×©×™× ×‘×ž×™× ×™×•×ª×Ÿ. ×ותן × ×©×™× ×—×–×§×•×ª ×•×ž×™× ×™×•×ª הן ×—×©×¤× ×™×•×ª,מלצריות, ×–×•× ×•×ª – ובקרה ×חד, ×©×“×•×•×§× ×œ× × ×›× ×¡ לסרט, ×רכי-× ×•×•×œ×™×•×ª. מיהו,×©×’× ×¢×œ×™×” יצ××” קיצפה של ×ילת, ×”×™× ×”×ž×§×‘×™×œ×” ×”× ×©×™×ª למ×רוו, ומצילה ×ת הגיבורמספר ×¤×¢×ž×™× ×ž×ž×•×•×ª בטוח. למעשה, ×”×™× ×›×œ×œ ×œ× ×ž×§×‘×œ×ª ×ž×ž× ×• הור×ות, ××œ× ×¨×§×ž×’×™×™×œ, ×ž× ×”×™×’×ª×”.
הגיבור הגברי ×œ× "מציל ×ת ×”× ×©×™× ×”×ž×¡×›× ×•×ª". ×”× ×©×™× ×ž×¤×¢×™×œ×•×ª עליו ×ž× ×™×¤×•×œ×¦×™×•×ª,בלי ×™×•×¦× ×ž×Ÿ הכלל. הן ×ž× ×¦×œ×•×ª ×ת חוש הצדק שלו, ×ת ההתמכרות שלו ×œ× ×©×™×, ×תהעובדה ×©×”×•× ×™×¢×©×” הכל עבור ×ישה (בוכיה) כדי ×œ×’×¨×•× ×œ×• להגן עליהן (מ×רוו)×ו לשמור להן × ××ž× ×•×ª ל×ורך ×©× ×™× ×•×œ×‘×¡×•×£ להת×בד עבורן (×”×רטיגן) – ול×, קשהלי לה×מין שהי
×©×”×™× ×”××ž×™× ×” ×©×”×•× "יסדר ×ת הכל", כדבריו.
מ×רוו ×ידיוט ×•×ž× ×•×¦×œ ×’× ×œ×חר מותה של זו שרצתה ×ת ×”×’× ×ª×•, על ידי×חותה, היורה בו, דורסת ×ותו, משצמשת בו, ולבסוף, מעמדת כוח, ×ž×¢× ×™×§×” לוחסד ×חרון.
× × ×¡×™ רחוקה מלהיות חלשה – ×חד ×”× ×§×•×“×•×ª בסרט ×”×™× ×©×סור לה לצעוק, ו×סור ×œ×”×œ×‘×˜× ×—×•×œ×©×”, ×•×”×™× ×כן ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×¦×•×¢×§×ª. ×”×™× ×§×•×¨×‘×Ÿ, כן, ×ך ×”×™× ×§×•×¨×‘×Ÿ ×œ×™×¦×•×¨×©×”×•× ×¤×רודיה על גבריות, ×©×¤×¢×ž×™×™× ×‘×ž×”×œ×š הסרט "מפורק ×ž× ×©×§×•", ש×ין לו שו×כוח עליה, פרט ×œ× ×™×¡×™×•×Ÿ העקר ×œ×’×¨×•× ×œ×” לצעוק.
×× ×™ יכול להפליג בדוגמ×ות × ×’×“×™×•×ª, ×בל × ×¨××” לי שזה מספיק… × ×¨××” לי ש×ילתפשוט ×œ× ×”×‘×™× ×” ×ת רוח הסרט – ×’×‘×¨×™× ×˜×¤×©×™× ×•×ž× ×•×¦×œ×™×, × ×©×™× ×ž×™× ×™×•×ª ×•×ž× ×¦×œ×•×ª.
×œ× ×¨×יתי ×ת הסרט. ×בל ×§×•× ×‘×¦×™×•×ª ×× ×™ מכירה.
×”×מירהשלך ×”×™× ×‘×¢×™×™×ª×™×ª ×ž×©×•× ×©×œ×”×™×•×ª טיפש ×•×ž× ×•×¦×œ ×œ× ×§×©×•×¨ ×‘×©×•× ×ופן לגוף שלך.× ×©×™× ×¦×¨×™×›×•×ª להשתמש בגוף שלהן כדי להשיג ×ת שלהן, בשיטה ×©×¦×™×™× ×ª. וזוהבעיה.
ו×יתמר, יפה ×מרת.
×”××ž×ª×”×™× ×©×”×§×˜×¢×™× ×”×לו בסרט ×©×•×•×™× ×¤×•×¡×˜ ×‘×¤× ×™ עצמ×. מילר לוקח ×ת ××ž× ×•×ª הצלליותשל ×”×¤×™×œ× × ×•×ר, ומייצר ×ž×ž× ×” פו×טיקה קומיקסית מדהימה. הדמויות מצוירותמתוך המתח שבין ×©× ×™ ×”×¦×‘×¢×™× ×”×œ×œ×•, ×ין ×’×•×•× ×™×. הסרט לוקח ×ת ×–×” הל××”,×•×‘×¨×’×¢×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×”×•×¤×š ×’× ×”×•× ×œ×¡×¨×˜ שחור לבן מושל×, ×œ×œ× ×©×•× ×¦×‘×¢ ×חר.השחור-לבן, שסימן בהתחלה ×ת הקשר בין הקומיקס לבין ×”×¤×™×œ× × ×•×ר, מסמן,×›×©×”×•× ×ž×•×§×¦×Ÿ, ×ת הקשר שבין הסרט לבין הקומיקס. ×וף.
ותודה.
×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×œ×’×ž×¨×™. ××£ מין ×œ× ×™×•×¦× ×™×•×ª×¨ מדי טוב מהסרט ×”×–×”.
×‘×”× ×—×”×©×”×ª×™×™×—×¡×ª לתגובה של רן, ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×”×•× ×ª×•×ž×š בשיטה החברתית שהסרט מציע,×”×•× ×¤×©×•×˜ טוען ×©×”× ×©×™× ××™× ×Ÿ חסרות ××•× ×™×, ×•×©×”×’×‘×¨×™× ××™× × ×ž×¨×©×™×ž×™× ×›×œ כךלעומתן.
× ×¨××” לי
תודה
×.פוסט מעולה. ×•× ×™×ª×•×— ×ž×’× ×™×‘ ממש.
ב. זו בכל ×–×ת, ××™× × ×” תשובה ר×ויה ל×יילת ברטוב ולקייס ×”×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™. ×›×™ ×יןב×מת דבר ×›×–×” סרט ריק ×ž×‘×—×™× ×” מוסרית. ×ולי סרט על ×’×™× ×•×Ÿ. בטח ×œ× ×¡×¨×˜ עלרציחות וירקות דומי×. ×ולי הסרט ריק ×ž×‘×—×™× ×ª ×”×מירה המוסרית ×”×ž×›×•×•× ×ª שלו,×בל ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ ×חר לגמרי.
×ž×©×•× ×©×›×שר ×תה מייצר דימוי חזק במוח של צופה ×ו צרכן ××•×ž× ×•×ª, × × ×™×— ברוסוויליס תולש לצהוב ×”×”×•× ×ת הביצי×, הדימוי ×”×–×” שורד ×œ×¢×™×ª×™× ×§×¨×•×‘×•×ª הרבהיותר מ×שר ×”×§×•× ×˜×§×¡×˜ בו ×”×•× × ×•×¦×¨.
×›×שר ×תה מייצר ×ת ×”×¢×•×œ× ×”×ž×—×¨×™×“ של סין סיטי, בו ×”×’×‘×¨×™× ×”× ×ž×¤×œ×¦×•×ª ×•×”× ×©×™×הן, × × ×™×—, ×–×•× ×•×ª ×ו חסרות ישע, ××– הדבר הר×שון והיחידי שבטוח שעשית, הו×לייצר ×ת ×”×¢×•×œ× ×”×–×” ×ו ×ת ×”×פשרות שלו בתודעה של הצופה.
×”×× ×”×•× ×™×‘×™×Ÿ שבסך הכל × ×™×¡×™×ª להעמיד מר××” מעוותת מול היצירה של מילר שבסךהכל × ×™×¡×” לקחת ×ת חוקי הז’×× ×¨ עד לקצה? זו כבר ש×לה ×חרת לגמרי. עובדה שזההיה מורכב מספיק כדי להצדיק פוסט בסיפור ×”×מיתי והמזעזע
×ישית, ×× ×™ יצ×תי מהסרט ×”×–×” מזועזע. התרשמתי מ×וד מכל מה שהרכיב ×ותו- זהסרט מבריק ב×מת- ×בל הזדעזעתי ×ž×”× ×™×•×•×œ×•×ª ×”×יומה שלו. הדרך בה ×”×•× ×ž×¦×™×’ ×‘× ×™×ד×.
×–×” הזכיר לי קצת, ×גב, ×ת קיל ביל. ×©× ×™×”×.
שוב, סרט מבריק, ×¢× ×¢×ž×“×” מוסרית מעוררת גועל. ×•×œ× ×יכפת לי ×©×˜×¨× ×˜×™× ×• קורץלקהל שלו (×× ×›×™ במקרה שלו ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— עד כמה ×”×•× ×ž×מין לקריצות שלועצמו). ×–×” × ×©×ר מגעיל ב×ותה מידה שזה × ×©×ר מבריק.
×¡×¨×˜×™× ×ž×”×¡×•×’ ×”×–×”, ב×ופן כללי, ממל××™× ×ותי בחשק ×œ×ž×—×•× ×›×¤×™×™× ×•×œ×§×•×“ קידהלג××•× ×•×ª של היוצר, ו××–, כמה שיותר מהר, לתת לו ×ת טיפול הזפת ×•×”× ×•×¦×•×ª×•×œ×”×¢×™×£ ×ותו לעזעזל מהעיירה שלי. ×× ×™ ×œ× ×¦×¨×™×š ×˜×™×¤×•×¡×™× ×›×לה ×‘×©×›×•× ×”
×–×¤×ª×•× ×•×¦×•×ª? לגרש ××ž× ×™× ×•×”×•×’×™× ×ž×”×¤×¨×•×‘×™× ×¦×™×” המחשבתית שלך רק ×›×™ לפיתפישת-×”×¢×•×œ× ×©×œ×š ×”× "בלתי-מוסריי×"? ×”×× ×”×¢×ž×“×” המוסרית הזו – ×©× ×œ×§×—×” ישרמעיירת-×›×•×¨×™× ×מריק×ית – ×œ× ×ž×¢×•×¨×¨×ª בך גועל?
כמובן, יכול להיות ×©×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª לזה ב×ופן מילולי. יכול להיות שהשתמשת בזפתכסמל ×•×‘× ×•×¦×” כדימוי. יכול להיות ×©×”×§×¦× ×ª דברי×. יכול ×פילו להיות ×©×–×¤×ª×•× ×•×¦×•×ª פשוט ×ž×¦×˜×œ×ž×™× ×˜×•×‘ בשחור-לבן של ישר×בלוג. ×בל יכול להיות שמילרורודריגז עשו בדיוק ×ת ×ותו הדבר, ל×?
כך ×ו כך × ×¨××” לי שהצלחת ×œ×”×—×˜×™× ×ת העיר.
×™.
×יתמר, ×–×” בול מה שרציתי להגיד.
(×¢× ×”×¡×ª×™×™×’×•×ª מהמשפט "עובדה שזה ×”×™×” מורכב מספיק כדי להצדיק פוסט בסיפור ×”×מיתי והמזעזע")
הסרט ×–×™×¢×–×¢ ×’× ×ותי. ×בל ×”×× ×–×” ×ומר, כמו ×©×˜×¢× ×ª בהודעה הב××”, שצריך לגרש ×ת רודריגז ומילר מהעיר? ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— בכלל.
×•×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×תה צודק לגמרי. הסרט × ×•×˜×¢ בך כמה ×“×™×ž×•×™×™× ××›×–×¨×™×™× ×ž×וד,ורוב ×”×¡×™×›×•×™×™× ×©×ž×¨×‘×™×ª ×”×¦×•×¤×™× ×œ× ×œ×§×—×• מהסרט ×”×–×” יותר מ××•×ª× ×“×™×ž×•×™×™×.ועדיין, מה ש×תה מציע ×”×•× ×“×™×œ×•×œ הרוח ×‘×©× ×”×–×”×™×¨×•×ª, חסימה של סוגי ××ž× ×•×ª×ž×¡×•×™×ž×™× ×‘×’×œ×œ ×©×”× ×ž×¡×•×›× ×™× ×—×‘×¨×ª×™×ª. ×œ× ×¨×§ שזו ×× ×›×œ ×”×ž×“×¨×•× ×•×ª החלקלקי×, ×–×•×’× ×”×‘×¢×ª חוסר ×מון ×‘×™×›×•×œ×ª× ×©×œ ×× ×©×™× ×œ×”×¤×¨×™×“ בין הסרט לבין ×”×¢×•×œ× ×¢×¦×ž×•. מעטמ×וד ×× ×©×™× ×”×•×œ×›×™× ×•×¨×•×¦×—×™× ×ž×™×©×”×• בגלל ×©×”× ×¨×ו ×ת ×–×” ×§×•×“× ×‘×¡×¨×˜, ×•× ×¨××” לישכל ×©×”× × ×–×§×§×• לו ×”×™×” תירוץ ×ž×¡×•×’× ×Ÿ, ×›×–×” ×ו ×חר.
ל×ס×, כמובן, זכות התגובה.
×בל ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” למה ×תה וי. כל כך ×ž×ª×¢×¦×‘× ×™×. הבן ××“× ×מר ×©×”×•× ×¨×•×¦×” לקוד קידה ו××– לעשות ×ת כל ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×¢× ×–×¤×ª ×•× ×•×¦×•×ª.
כן, ×”××ž× ×•×ª מבריקה, המוסריות מבחילה.
למהזה חייב להיות ×חד מה×? וממתי ×–×” ש×תה מסתייג מעמדה מוסרית של סרט ×ומרש×תה חושב שמי שר××” ×ותו יילך וירצח? מישהו ר××” בקהל ×¨×¤×•×‘×œ×™×§× ×™?
זהו,ש×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שזו המוסריות של הסרט. ממה ש××¡× ×ומר משתמע שכל סרט מורכב,שמציג ×¢×•×œ× ×ž×–×¢×–×¢ מצד ×חד ×•×˜×¢× ×” תמטית ×חרת מצד ×©× ×™, ×”×•× ×¡×¨×˜ ×œ× ×¨×וי. ×לתחשבי על סין סיטי, חישבי על ×ž× ×“×¨×œ×™×™ (×©×œ× ×¨×יתי, ו×× ×™ בטח מ×יית ×ת הש×שלו ב×ופן מביך במיוחד).
ומ×חר ×©×œ× × ×¨××” לי ש××¡× ×”×¡×ª×™×™×’ ×ž×”×˜×¢× ×” המוסרית של הסרט, ×בל ×¢× ×–×ת הסתייגמהסרט עצמו, עולה הש×לה למה. ×•×”× ×—×ª×™ שהתשובה עליה ×”×™× ×›×™ הסרט מסוכןחברתית. ×¢× ×™×ª×™ למה ×©× ×¨××” ×”×™×” לי שהשתמע מהדברי×.
×תה ו×פלטון ×™×›×•×œ×ª× ×œ×”×™×•×ª ×חוקי×.
ל×ו דווק×. ל×פלטון לפחות היתה ××™×¨×•× ×™×”.
לכל מי שהזדעזע מה"זפת ×•×”× ×•×¦×•×ª". שימו לב טוב טוב למשפט שכתבתי. כתבתי ×©×–×”×ž×ž×œ× ×ותי ב"חשק" לגרש ××•×ª× ×ž×”×¢×™×¨. ×œ× ×”×¦×¢×ª×™ ×‘×©×•× ×ופן לעשות ×ת ×–×” הלכהלמעשה.
חופש ××•×ž× ×•×ª×™ כרוך לבלי הפרד בחופש הדיבור ×•×”×™× ×• דבר קדוש ×‘×¢×™× ×™. ××™× × ×™×ž×¦×™×¢ ×œ×”×ª× ×§×© בו. להיפך, ×× ×™ מוכן לצ×ת לרחובות ×¢× ×©×œ×˜×™× ×‘×©×‘×™×œ הזכות ×œ×™×¦×•×¨×¡×¨×˜×™× ×›×לה ולהקרין ×ות×.
×בל מותר לי להביע ×ת הגועל שלי ×ž×”× ×•×ž×™×•×¦×¨×™×”× ×•×’× ×ת החשש שלי ×ž×”×“×™×ž×•×™×™× ×©×”× ×ž×—×“×™×¨×™× ×œ×ž×¢×¨×›×ª ההדמיות התרבותיות ×©×œ× ×•
ממליץ ל××¡× ×œ×¨×ות ×ת
http://www.imdb.com/title/tt0290673/http://www.imdb.com/title/tt0290673/">http://www.imdb.com/title/tt0290673/>
"×›×™ ×ין ב×מת דבר ×›×–×” סרט ריק ×ž×‘×—×™× ×” מוסרית. ×ולי סרט על ×’×™× ×•×Ÿ. בטח ל×סרט על רציחות וירקות דומי×. ×ולי הסרט ריק ×ž×‘×—×™× ×ª ×”×מירה המוסרית ×”×ž×›×•×•× ×ª×©×œ×•, ×בל ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ ×חר לגמרי." – ×× ×™ ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ מבין מה המשפט ×”×–×” ×ומר.
×. הערכתי המל××” על שתפסת ×ותי במילה
ב. ×‘× ×™×’×•×“ ליוצרי סין סיטי, ×× ×™ יודע ל×ן הדימוי שלי מכוון. ×× ×™ יודע ×ל מי ×× ×™ מדבר ×›×ן בבלוג.
ב. ר××” תשובה למטה.
×–×” ×ומר שייתכן שיוצרי הסרט ×œ× ×ž×ª×›×•×•× ×™× ×œ×™×™×¦×¨ ×מירה מוסרית, ×בל המעשי××©×”× ×ž×¨××™× ×˜×¢×•× ×™× ×ž×וד ×ž×‘×—×™× ×” מוסרית ×‘×¤× ×™ עצמ×. ×”× ××™× × ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×ž× ×¢×ž×œ×¢×¡×•×§ ×‘×”× ×’× ×›×©×œ×¢×¦×ž× ×•×œ× ×¨×§ כחלק מהז’×× ×¨/×”×¡×’× ×•×Ÿ ש×ותו מצטט הסרט
×בל מדוע ×”×ž×¢×©×™× ×©×”× ×ž×¨××™× ×˜×¢×•× ×™× ×ž×וד ×ž×‘×—×™× ×” מוסרית?×יך × ×›× ×¡ ×›×ן בכלל ××œ×ž× ×˜ מוסרי? ו×× ×”× ×˜×¢×•× ×™× ×œ× "×‘×¤× ×™ עצמ×", ××œ× ×‘×™×—×¡×œ×”×ª× ×”×œ×•×™×•×ª של ×¦×•×¤×™× ×©×”× ×× ×©×™× ×”×ž×ª× ×”×œ×™×, ×”×ž×–×”×™× "×ת הטובוהרע" [ו××™× × ×™ טוען ×›×ן למה ×©×§×¨×•× "יחסיות"] – מדוע ×”× ×מורי×לעסוק "×‘×”× ×›×©×œ×¢×¦×ž×"? ובכלל, מדוע ×”× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×¢×¡×•×§ בזה, ×× ×”× ×œ××ž×ª×›×•×•× ×™× ×œ×™×™×¦×¨ ×מירה מוסרית?
×× ×™ ×œ× ×ž×™×ª×ž×, ×× ×™ ממש ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ ×ותך. ×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™×ª ×›×–×”. ר××” ×ת ש×לותי ×œ× ×›×‘×™×§×•×¨×•×ª ××œ× ×›×©×לות ×ž× ×—×•×ª.
×. ר××” תגובה שלי למטה, ××™× × ×™ מציע ×©×•× ×“×‘×¨ ×›×–×”.
ב. כן, ×× ×™ מטיל ספק ביכולת של ×× ×©×™× ×œ×”×¤×¨×™×“ בין בדיון ומצי×ות. ×תה ל×?
×’.ההשפעה של בדיון עוצמתי ×•×”×¨×¡× ×™ על ×‘× ×™ ××“× ××™× × ×” כל כך ×¤×©×˜× ×™×ª ומגוחכת כמו"ללכת לרצוח ×›×™ ר×יתי ×ת ×–×” בסרט". ההשפעה ×”×™× ×¡×•×‘×˜×™×œ×™×ª הרבה יותר. ×”×™×מחדירה הצעות ×§×˜× ×•×ª לתוך ר×יית ×”×¢×•×œ× ×©×œ×š. ×“×‘×¨×™× ×›×ž×•: "×ולי השכן שלי הו××’× ×›×Ÿ פסיכי במסווה של בן ××“× × ×•×¨×ž×œ×™? ×–×” ×œ× ×¡×‘×™×¨, ×בל ×–×” יכול להיות,ל×?" (המסורת המכובדת של סרטי השכן ×”× ×•×¨×ž×œ×™ לכ×ורה, ×©×”×•× ×œ×ž×¢×©×” רוצחפסיכי).
ההשפעה ××™× × ×” מיידית כל כך, ××œ× ×ž×ª×‘×˜×ת ×‘×”×¤× ×ž×” ל×וך זמן של ×¨×¢×™×•× ×•×ª כלליי××ודות החוקיות של ×”×¢×•×œ× ×•×©×œ החברה בה ×תה ×—×™. שוב, ××™× × ×™ מציע כפיתרון ×תהסילוק של ××ž× ×•×ª ×—×•×œ× ×™×ª, ×× ×™ חושב ×©×”× ×–×§ ×™×”×™×” רב על התועלת, ×× ×™ רק טועןשיש חשיבות קריטית לכך ש×× ×™×©×™× ×©×—×©×™× ×’×•×¢×œ ×ž×“×‘×¨×™× ×›×לו, ×›×ž×•× ×™, יביעו ×תהגועל שלה×. ובקול ×¨× ×›×›×œ ×©× ×™×ª×Ÿ.
×”××œ×ž× ×˜ המוסרי × ×›× ×¡ בכל ×¤×¢× ×©×× ×• מר××™× ×ª×ž×•× ×” של, ×ו ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ בן ×ד×שפוגע ב×ופן חמור בבן ××“× ×חר. ×”×•× × ×›× ×¡ ×ž×©×•× ×©×›×•×œ× ×• ×ž×•× ×¢×™× ×‘×ž×™×“×” זו ×ו×חרת בידי הרצון ×œ×”×™×ž× ×¢ ממצוקה ×•×›×•×œ× ×•, בהכללה, ×—×¨×“×™× ×ž×¤×’×™×¢×” ×’×•×¤× ×™×ª חמורה×ו מוות מעל כל חרדה ×חרת.
מה ש×× ×™ רוצה לומר הו×, שבעיטה ×‘×‘×™×¦×™× ×©×תה רו××” על המסך, גורמת ×œ×›×œ×”×’×‘×¨×™× ×‘×—×“×¨ להתכווץ. וזה ×œ× ×ž×©× ×” ×× ×–×” בתוך פ×רודיה, קומדיה ×¨×•×ž× ×˜×™×ª ×וסרט ×ימה.
הבעיטה גוררת עימה זיכרון בעיטות שחטפת ×תה, בלי קשר ×œ×¤×•× ×§×¦×™×” ×©×”×™× ×ž×ž×œ×ת ×צל היוצר בסרט
כן! – ×ת ×–×” ×× ×™ מבין.. ×בל דיבור על בעיטות בביצי×, על כל ×”×›×ב ×ו הצחוק(לפעמי×) – ויש ×’× ×”×ª×™×™×—×¡×•×™×•×ª ×חרות ×‘×”×§×©×¨×™× ×¨×‘×™×, ××™× ×• תמיד, כך × ×¨××” לי,מהול ×‘×ª×›× ×™× ×ž×•×¡×¨×™×™× (×ו × ×•×¨×ž×˜×™×‘×™×™×), ×”×§×©×•×¨×™× ×‘×©×¤×™×˜×” מוסרית ×©×œ× ×• ×ובהתייחסות כזו ×ו ×חרת מן ×”×‘×—×™× ×” המוסרית. – ×ו ×ולי ×× ×™ ל×מבין ×יך ×תה רו××” ×ת ×”×¢× ×™×™×Ÿ.
×וקיי,×בל כדי לייצר ×ת חלק מה××¤×§×˜×™× ×”×¨×’×©×™×™× ×©×”×¡×¨×˜ מייצר: פחד, ×ימה, גועל, הו×מציג ב×ופן גרפי ומוחשי מ×וד ×ž×¢×©×™× ×©×™×© לה×, ×‘×ª×¨×‘×•×ª× ×•, השלכות מוסריותמרחיקות לכת.
מקובל שרצח ×”×•× ×˜×בו ×‘×ª×¨×‘×•×ª× ×•. בתור ××“× ×©×™×© לו ×—×‘×¨×™× ×©×”×•×¨×©×¢×• ברצח, ×× ×™ יכול להעיד על עוצמת הט×בו התרבותי ×”×–×”.
×œ× ×ž×©× ×” ב××™×–×” ×§×•× ×˜×§×¡×˜ מוצג רצח ×‘×›×•×•× ×” תחילה, ×”×•× × ×•×ª×¨ רצח ×‘×›×•×•× ×” תחילה.ולמושג "רצח" ×‘×ª×¨×‘×•×ª× ×• יש השלכות מוסריות ×¨×¦×™× ×™×•×ª מ×וד בלי כל קשר ×œ×›×•×•× ×”×©×œ היוצר. כך, יוצר יכול להתכוון להציג רצח בתור ×ובייקט ×סתטי בלבד, ×בל×× ×”×•× ×ž×¦×™×’ ×ת ×–×” ×œ×¤× ×™ ×¦×•×¤×™× ×‘× ×™ תרבות הרו××” ברצח מעשה ×œ× ×ž×•×¡×¨×™, ××– הו×מציג מעשה ×œ× ×ž×•×¡×¨×™, ×•×œ× ×ž×©× ×” מה הייתה ×›×•×•× ×ª×• המקורית.
×œ× × ×›×•×Ÿ
× â€™. [email protected], 12:49 21/2/2006:
(× ×§×˜×¢ ××– ×משיך:) וש×ל ×ת מדוע ההבדל בין ×”×¡×¨×˜×™× ×”×œ×œ×•, ×ž×‘×—×™× ×ª תגובת הצופי×, ×”×•× ×”×‘×“×œ ×”×•× ×”×‘×“×œ ××œ×ž× ×˜×¨×™.
×צטרך לר×ות ×ת הסרט ×”×”×•× ×œ×¤× ×™ ×©× ×•×›×œ להמשיך בדיון ×”×–×”. ×× ×™ ×עשה ×–×ת ×•× ×“×‘×¨.
××¡× ×•×•×œ×¤×¡×•×Ÿ [email protected], 21:19 21/2/2006:
× ×¡×œ×—, כמובן.
×¡×ª× ×ž×ª×•×š ×¡×§×¨× ×•×ª: מה העמדה המוסרית ×”×ž× ×•×’×“×ª (×ו ×©×•× ×”) שבה ×תה תומך ?
××¡×™× ×§â€™×”, ×©×™× ×œ×‘ מה עשית. השתמש בדימוי ×ž×•×’×–× (זפת ×•× ×•×¦×•×ª) ×‘×”× ×—×” ×©×™×‘×™× ×•×ותך. ×œ× ×”×‘×™× ×• ×ותך, ולכן ב×ת והסברת יפה. ב×ת ו×מרת: "×–×” ×œ× ×©×גרש ×ות×מהעיר, ××œ× ×©×™×© לי חשק ×›×–×”". עכשיו, ×ולי ×‘×ž×§×•× ×œ×”×‘×™×¢ גועל × ×¤×© מסרט ש××ª×”×ž×¡×›×™× ×©××™× ×• "×לי×" (×ו ×יך שתרצה ×œ×§×¨×•× ×œ×–×”), פשוט ×ª×‘×•× ×•×ª×מר לכל ××œ×•×©×œ× ×”×‘×™× ×•: תשמעו, ×œ× ×”×‘× ×ª×. הסרט ×‘×¢×¦× ×¢×•×©×” כך וכך. למה להביע גועל × ×¤×©×ž×¡×¨×˜ טוב ×•× ×‘×•×Ÿ, רק בגלל שכמה ×× ×©×™× ×¢×œ×•×œ×™× ×©×œ× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×ותו?
×וי ב×מת.
למילה "רצח" יש משמעות ×œ× ×ž×•×¡×¨×™×ª ×‘×ª×¨×‘×•×ª× ×•, ×•×”× ×” ×תה השתמשת בה עכשיו שובושוב, מבלי ×œ×”× ×™×“ עפעף. ×ולי בגלל שסמכת על ×ותו ×§×•× ×˜×§×¡×˜ חמקמק, שכה מיהרתלהיפטר ×ž×ž× ×• קוד×?
×›×שר ×תה מציג מעשה ×œ× ×ž×•×¡×¨×™, ×–×” ×œ× ×‘×”×›×¨×— ×ומר ש×תה טוען ×˜×¢× ×” ×œ× ×ž×•×¡×¨×™×ª.×¢×¦× ×”×¢×•×‘×“×” שסרט מציג ×לימות ×œ× ×”×•×¤×›×ª ×ותו לסרט שמטיף ל×לימות.
ל×××™×ª×ž×¨×™× ×§â€™×”, ×œ× ×”×¡×‘×¨×ª×™ מכיוון שהשתמשתי בדימוי מוגז×. הסברתי בגלל ×”× ×˜×™×™×”×©×œ ×× ×©×™× ×œ×”×ª×¨×©×œ ×‘×”×‘× ×ª ×”× ×§×¨× ×©×œ×”× ×›×©× ×“×ž×” ×œ×”× ×©×”× ×ž×‘×™× ×™× ×ž×©×”×• ×©×ž×§×•×ž× ×ות×× ×•×¨×.
ולרגע ×œ× ×מרתי ש×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×©×”×¡×¨×˜ ××™× × ×• "×לי×". ×”×•× ××œ×™× ×ž×וד, בלי מרכ×ות. וסרט טוב, ×פילו ×’××•× ×™ ×ž×‘×—×™× ×” ×סתטית, ××™× × ×• בהכרח × ×‘×•×Ÿ
יפה, ×× ×©×™× ×”×ª×¨×©×œ×• ×‘×”×‘× ×ª ×”× ×§×¨×, ו×תה הסברת. ×œ× ×”×œ×›×ª ועשית לעצמך "טפו, ×™× ×ž×›×•×¢×¨". למה ×ותה ×ופציה ××™× ×” ×פשרית לגבי הסרט ×”×–×”?
וש×לה × ×•×¡×¤×ª: ×”×× ×תה חושב שהסרט ×”×–×” מתייחס ב×הדה ל×לימות שמופיעה בו?
×וי ב×מת ×תה בעצמך
×œ× ×–×” מה ×©×˜×¢× ×ª×™ ידידי, ×ל תתבלבל ותבלבל. כל מה ×©×˜×¢× ×ª×™ ×”×•× ×©×¡×¨×˜×©×ž×ª×™×™×—×¡ ×œ× ×•×©× ×›×–×” ××™× ×• יכול להיות "ריק ×ž×‘×—×™× ×” מוסרית". כלומר, ×™×™×ª×›×Ÿ×©×”×•× ×ž×˜×™×£ לרצח וייתכן ×©×”×•× ×ומר משהו ×›× ×’×“×•. בכל ×ופן, × ×™×™×˜×¨×ליות ××™× × ×”×ופציה.
וזה, כמובן מייתר ×ת ש×ר הטיעון שלך ×›×ן.( שהשתמשתי שוב ושוב במילה רצח בלי ×œ×”× ×™×“ עפעף – חצוף ×©×›×ž×•× ×™)
שתי תשובות:
×. ×ž×©×•× ×©×”×ž×“×™×•× ×©×œ הסרט ××™× × ×• מ×פשר ×ת ×–×” ו×ילו ×”×ž×“×™×•× ×”××™× ×˜×¨× ×˜×™ כן.סרט ×”×•× ×”×¨×¦××”, בלוג ×”×•× ×©×™×—×”. ×•×’× ×ž×©×•× ×©×× ×™ השתמשתי בביטוי ו×ילו הו×משתמש בגרפיקה מתוחכמת ומדהימה שתומכת בתפיסת ×¢×•×œ× ×©×œ×ž×” ומגעילה ש×פילומקבלת ריח של רי××œ×™×–× ×‘×’×œ×œ ×”× ×˜×™×™×” ×©×œ× ×• להחליף רוע במצי×ותיות.
ב. בהחלט כן. ×× ×™ חושב שהסרט עושה ×וו×× ×˜×•×ª של מודעות ז’×× ×¨×™×ª וכדומה, ×בל×ין ספק שהיוצר מתלהב מה×פשרות שלו להר×ות עקירת ביצי×, יד ש×כלו ×ותה,×¢×™× ×™×™× ×©× ×ž×—×¦×•×ª ×ל תוך הגולגולת במחווה דרך ×גבית.
×›×™ ×–×” ×ž×’× ×™×‘. ב×מת. ×–×” ×ž×’× ×™×‘ ×’× ×ותי, ×ת ×”×ž× ×¦â€™×§×™×Ÿ הקטן שבי. ×ת שחקן ×”×ª×¤×§×™×“×™× ×‘×Ÿ ×”-12 שבי.
×–×” מלהיב ×’× ×ת הדבר המכוער ×‘× ×• ×©× ×ž×©×š ×œ×ª×ž×•× ×•×ª של זוועה ו×לימות.
"וצר יכול להתכוון להציג רצח בתור ×ובייקט ×סתטי בלבד, ×בל ×× ×”×•× ×ž×¦×™×’ ×תזה ×œ×¤× ×™ ×¦×•×¤×™× ×‘× ×™ תרבות הרו××” ברצח מעשה ×œ× ×ž×•×¡×¨×™, ××– ×”×•× ×ž×¦×™×’ מעשה ל×מוסרי, ×•×œ× ×ž×©× ×” מה הייתה ×›×•×•× ×ª×• המקורית"
×ž×œ×™× ×©×œ×š.
ועכשיו, ×‘×•× × ×œ×š רגע ×œ×ž×œ×™× ×©×œ×™ (בפוסט עצמו): "×”×•× ×¡×¨×˜ ריק, ×ž×”×‘×—×™× ×” הזו.×בל ×œ× ×¨×™×§ לגמרי. ×›×™ מהלך הציטוט הכפול ×”×–×” ×œ× ×¨×§ "חושף ×ת התחבולה"×”×¡×’× ×•× ×™×ª, ומר××” עד כמה ×¡×’× ×•×Ÿ ×ž×¡×•×™× ×”×•× ×¤×¨×™ ×§×•× ×•×•× ×¦×™×”, ×”×•× ×’× ×—×•×©×£ ×תהתחבולה ×”×תית".
כלומר, הסרט ××™× ×• "ריק" ×ž×‘×—×™× ×” מוסרית. ×”×•× ×ž×¦×™×’ ×לימות, ×”×•× ×ž×¦×™×’ × ×©×™×ברוכות דדיי×, ×בל ×”×•× ×œ× ×¢×•×©×” ×–×ת מכיוון ×©×”×•× ×ž×מין שכך ר×וי, ×•×”×•× ×œ×עושה ×–×ת רק בגלל ×©×”×•× ×˜×•×¢×Ÿ "×–×” ×ž×’× ×™×‘".
×. בלוג ××™× ×• שיחה. ×× ×›×‘×¨, בלוג ×”×•× ×©×™×—×” פתוחה, שיחה ×©× ×•×ª×¨×ª. כלומר, זו××™× ×” שיחת בית קפה ×©×©× ×™×™× ×¢×“×™× ×œ×”, וסופה ×œ×”×™×¢×œ× ×©× ×™×•×ª ל×חר ×©× ×מרה. ×ž×”×”×˜×¢× ×”? על יצירות ××ž× ×•×ª × ××ž×¨×™× ×“×‘×¨×™×. ×× ×©×™× ×§×•×¨××™× ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×”×לו, ×× ×©×™×××•×ž×¨×™× ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×”×לו. ×œ×“×‘×¨×™× ×”×לו, לעתי×, יש הד. מדוע, ×‘×ž×§×•× ×œ×”×™×בק עלכוחו של ההד, ×תה מעדיף לומר "× ×• × ×• × ×•" ליוצרי×?
ב. ×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™× ×‘×›×œ×œ. חלק מהתשובה שלי מופיעה בתגובה למטה, וחלק בפוסטעצמו. ו×× ×›×ן × ×¢×•×¦×” ××™ ההסכמה ×‘×™× ×™× ×•, ××– ×“×™×™× ×™. כלומר, ×× ××™× ×š ×ž×¡×›×™× ×¢××”×¤×¨×©× ×•×ª שהוצעה, ××– ×”"× ×• × ×• × ×•" מובן לחלוטין, ומתבקש. ×× ×™, ×›×מור, חושבש×תה טועה ×ו טועה למחצה. ×× ×™ חושב שהיוצר × ×’× ×‘ מה×לימות, ×בל ××™× ×• מציע×ותה ×›×ופציה, ו××™× ×• רוצה בה. ×•× ×¨××” לי שהסרט הרבה יותר ביקורתי כלפיה×לימות שמופיעה בו מכפי ש×תה מ×מין.
× ×™×¤×’×© לר×ות ×ת הסרט שוב? 🙂
כמובן!!!
על ×–×” כבר ×“×™×‘×¨× ×• ו×ין ×˜×¢× ×œ×—×¨×•×© ×ת ×–×” שוב. ×“×¢×•×ª× ×• לגבי "×›×•×•× ×ª הטקסט" ×›×ן, ×©×•× ×•×ª
ובכן, ×”×©×—×ª× ×• ×ž×œ×™× ×œ×¨×™×§. ×’× ×–×• לטובה.