(×זהרת ספוילר: מי ×©×œ× ×¨××” עדיין ×ת הסרט, מוטב ×©×™×§×¨× ×חרי הצפייה. ×ž×ž×™×œ× ×œ×¤× ×™ כן הרשימה הזו ×œ× ×ª×מר לו הרבה)
בועז כהן תיעב ×ת הסרט. ×‘×¢×™× ×™×• זהו פמפלט פוליטי חסר כל הצדקה ××ž× ×•×ª×™×ª.
שמוליק ×“×•×‘×“×‘× ×™ העריץ ×ת הסרט. ×‘×¢×™× ×™×• זוהי יצירת מופת.
הצרה ×©×”×”× ×ž×§×•×ª של ×“×•×‘×“×‘× ×™ משחקות הישר ×œ×™×“×™×™× ×©×œ כהן. ×“×•×‘×“×‘× ×™ ×הב ×ת הסרט בגלל המסר הפוליטי שלו. כהן ×©× × ×ת הסרט בדיוק מ×ותה סיבה. ×•×©× ×™×”× ×”×—×ž×™×¦×• ×ת העיקר.
× ×›×•×Ÿ מ×וד: כפי ש×ומר ×“×•×‘×“×‘× ×™, הסרט ×כן עוסק ברגש ×”×שמה שמלווה ×ת ×—×™×™× ×• ×œ×œ× ×”×¨×£, כמו מצלמה המתעדת ×ת כל ×”×¤×©×¢×™× ×©×œ× ×• בלי לפסוח ×’× ×¢×œ ×”×§×˜× ×™× ×‘×™×•×ª×¨. ×”×•× ×כן דוחס יחד, בצורה מופתית ומדויקת, ×ת ×”×שמה הפרטית, המשפחתית, ו×ת ×”×שמה הקולקטיבית, הפוליטית. כפי שה×× ×§×” עצמו ×מר בר×יון, הכל מתחיל במשפחה ×•×ž×ª× ×§×– למשפחה. ×בל כל ×–×” ×œ× ×ž×¦×™×œ ×ת הסרט מלהיות הרצ××” פוליטית. ×ולי הרצ××” מעמיקה ומדויקת, ×בל עדיין – הרצ××”. כל ×–×” ×œ× ×ž×¨××” ×יך הסרט עומד בפרמטר שה×× ×§×” עצמו קבע (ב×ותו ר×יון) ליצירה שיש לה ערך ××ž× ×•×ª×™:
All important artworks, especially those concerned with the darker side of experience, despite whatever despair conveyed, transcend the discomfort of the content in the realization of their form.
זוהי בדיוק ×”×˜×¢× ×” של כהן: שה×× ×§×” ×œ× ×”×¦×œ×™×— להתעלות על ×”×ª×›× ×™×, על המסר שרצה להעביר, ב×מצעות הצורה שבה העביר ×ותו. ×”×•× ×¨×•××” ×ת כל מה ×©×“×•×‘×“×‘× ×™ ר××”, ×בל ×‘×ž×§×•× ×©×‘×• ×“×•×‘×“×‘× ×™ רו××” × ×™×ª×•×— מבריק ×•×¢×’×•× ×©×œ מצבה של החברה המערבית, כהן רו××” מסר ×©×”×•× ×œ× ×¨×§ ×¤×©×˜× ×™ ××œ× ××£ ×ž× ×™×¤×•×œ×˜×™×‘×™ ומקומ×:
"בבסיס הסיפור של "מחבו××™×" עומד מעשה של ילד שהיה בן 6 ×›×©×”×•× ×¢×©×” ×ותו. בן שש! ר×ב×ק, ×”× ×§×”, ילד בן שש ליכלך על ילד ×לג'יר××™ ×™×ª×•× ×©×”×•×¨×™×• רצו ל×מץ, כדי ×©×”× ×œ× ×™×מצו ×ותו. ×›×™ ×”×•× ×¨×¦×” להיש×ר הילד ×”×הוב של הוריו. × ×•? עד כמה × ×•×¨× ×”×ž×¢×©×” ×©×”×•× ×¢×©×”? לפי ×”× ×§×”, × ×•×¨× ×ž×וד, × ×•×¨× ×¢×“ כדי כך ×©×”×•× ×™×›×•×œ להפעיל חורבן ×©×œ× ×¢×œ ×—×™×™× ×©×œ שתי משפחות 40 ×©× ×” ×חר כך."
ועכשיו ×× ×™ מביימת לי בר×ש סרט ×“×•×§×•×ž× ×˜×¨×™ קצר משלי, ובו מר כהן ומר ×”×× ×§×” × ×¤×’×©×™× ×™×•× ×חד במקרה על שפת הבריכה, וכהן צורח על ×”×× ×§×” ×ת ×”×ž×©×¤×˜×™× ×”×לה בדיוק. מה ×”×× ×§×” עושה בתגובה?
בסרטון שלי ×”×× ×§×” מחייך, מלטף לכהן ×ת הר×ש ו×ומר לו: × ×›×•×Ÿ מ×וד בועז. ×תה צודק לגמרי. ועכשיו צפה שוב בסרט ותגיד לי מהי ×”×¡×¦× ×” החשובה ביותר.
ומהי ב×מת ×”×¡×¦× ×” החשובה ביותר?
×”×× ×–×• ×”×¡×¦× ×” המזעזעת ביותר בסרט, שבה הגבר ×”×לג'יר××™ שוחט ×ת עצמו ×œ× ×’×“ ×¢×™× ×™×• של
×”××™× ×˜×œ×§×˜×•×ל הצרפתי? זו, ×× ×™ מהמרת, התשובה של כהן.
×”×× ×–×• ×”×¡×¦× ×” ×”×œ×¤× ×™-××—×¨×•× ×”, שבה המצלמה מר××” ×œ× ×• ×ת גירושו של הילד ×”×לג'יר××™ מבית הוריו של ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•×ל הצרפתי? זו, × ×¨××” לי, התשובה של ×“×•×‘×“×‘× ×™. זוהי ×”×¡×¦× ×” המעמידה ×ת רגש ×”×שמה בתפקיד של מצלמה ×©×œ× ×ž×¨×¤×” מ××™×ª× ×• ×ž×™×•× ×”×•×œ×“×ª× ×• ועד ×™×•× ×ž×•×ª× ×•.
ו×ולי זו ×¡×¦× ×ª הסיו×, שכביכול מציעה פתרון לתעלומה שהסרט לכ×ורה סובב סביבה? זוהי התשובה ש×ולי יבחרו בה ×לה ש××•×”×‘×™× ×œ×¨×ות ×¡×¨×˜×™× ×›×¤××–×œ×™× ×ž×ª×•×—×›×ž×™× ×©×”×¦×•×¤×” צריך ×œ×¤×¢× ×—.
×œ× ×œ× ×“×•×“×™×, ××™× ×›× ×™×•×“×¢×™×. ×”×¡×¦× ×” החשובה ביותר מוחב×ת היטב ××™ ×©× ×‘×מצע הסרט, כמו ספר בספרייה ×¢× ×§×™×ª, ובה ×× ×• רו××™× ×ת ×–'ורז' בעבודה: יושב מול ×¦×™×œ×•×ž×™× ×œ× ×¢×¨×•×›×™× ×©×œ ×ª×•×›× ×™×ª הטלביזיה ×”×‘×¨× ×ר-פיבו×ית שלו, וכמו ××œ×•×”×™× ×§×˜×Ÿ חותך ×× ×©×™× ×‘×מצע המשפט, גוזר ומדביק ועורך ×ת החומר כדי שית××™× ×œ×ž×” ×©×”×•× ×—×•×©×‘ ×©×”×¦×•×¤×™× ×©×œ×• ×™×הבו.
מיכ×ל ×”×× ×§×” ×œ× ×¨×¦×” לתת ×œ× ×• רק × ×™×ª×•×— פוליטי של המערב הדכ×× ×™ והמזרח המדוכ×, ושל התפקיד ×©×ž×ž×œ× ×¨×’×© ×”×שמה המודחק כמתעד בלתי-× ×œ××” של הדיכוי ×”×–×”. יש לו מה לומר ×’× ×¢×œ התפקיד הפעיל של רגש ×”×שמה ×”×–×” ועל ×”×ופן שבו ×”×•× ×ž×ª×œ×›×“ ×¢× ×™×™×¦×•×’×™ המדיה – ×•×’× ×”××ž× ×•×ª – ומלובה על ידיה×. ×”×•× ×¨×•×¦×” להר×ות ×œ× ×• ×יך המצפון, וכל מי ×©× ×•×˜×œ לעצמו ×ת תפקיד המצפון – בין ×× ×ž×“×•×‘×¨ ברגש ×”×שמה הפרטי, ×‘×¢×•×¨×›×™× ×©×œ כתבות בטלביזיה ×ו בבמ××™ ×§×•×œ× ×•×¢ – ××™× × ×• רק מתעד ×ת מה ש×× ×• ×¢×•×©×™× ××œ× ×’× ×¢×•×¨×š ב×ופן מגמתי ×ת החומר: משמיט ×ת מה ש××™× × ×• מתיישב יפה ×¢× ×”×ž×¡×¨, מדגיש ×•×ž× ×¦×™×— ×ת מה שמשרת ×ת הפו×× ×˜×”. ועבודת העריכה הזו הופכת ×ותו ממתעד לשותף פעיל במתרחש, למישהו ×©×ž×‘×™×™× ×•×“×•×—×£ ×ת מהלך ×”×¢× ×™×™× ×™× ×œ×›×™×•×•×Ÿ מסוי×, תכופות טר××’×™ ומלודרמטי, מבין ××™× ×¡×¤×•×¨ × ×ª×™×‘×™× ××¤×©×¨×™×™× ×חרי×. הסרט ×”×–×” ××™× × ×• ×ž×ª×‘×•× ×Ÿ רק ×‘×¦×•×¤×™× ×•×ž×©×§×£ ×œ×”× ×ת עצמ×. בר×ש ובר××©×•× ×” הסרט ×”×–×” ×ž×ª×‘×•× ×Ÿ בעצמו.
היכולת של ×”×× ×§×” לדחוס ×ת המורכבות הזו, ללכד יחד ×ת רגש ×”×שמה הפרטי ×¢× ×”×™×™×¦×•×’ התקשורתי וה××ž× ×•×ª×™ ולהר×ות ×יך ×©× ×™×”× ×¤×•×¢×œ×™× ×›×חד ×•×™×•×¦×¨×™× ×ž×›×•× ×” המעצבת במגמתיות ×ת ×”×ופן בו ×× ×• רו××™× ×ת המצי×ות ×•×ž×’×™×‘×™× ×ליה; ובעיקר ×”×¢×“×™× ×•×ª ×•×”×ª×—×›×•× ×©×‘×”× ×”×•× ×¢×•×©×” ×–×ת, ב××ž×¦×¢×™× ×§×•×œ× ×•×¢×™×™× × ×–×™×¨×™×™× ×©×‘×”× ×›×ž×” ×ž×™×ž×“×™× ×ž×§×•×¤×œ×™× ×œ×ž×™×ž×“ ×חד ×•× ×¤×¨×©×™× ×¨×§ מזווית מ×וד מ×וד מסוימת – ×–×” מה שהופך ×ת "מחבו××™×" להרבה יותר מפמפלט פוליטי, בין ×× ×¢×ž×•×§ ובין ×¢× ×©×˜×—×™, ומעמיד ×ותו בין ×ותן יצירות המתעלות על התוכן המציק שלהן בזכות ×”×ופן שבו הן מתממשות בצורה שלהן.
ר×שית, ברוכה הב××”.
×©× ×™×ª, ×œ× ×”×ª×פקתי וקר×תי ×œ×¤× ×™ שר×יתי ×ת הסרט.
×ž×©×•× ×ž×” ×× ×™ חושבת ש×× ×™ ××¡×›×™× ×¢× ×”×יש שטוען שזהו פמפלט פוליטי. ×בל בכל מקרה, עכשיו ×× ×™ בטוח רוצה לר×ות ×ת הסרט.
שלישית, ×›×ž× ×”×’ המקו×, יפה ×מרת.
רוצה לומר שהסרט ×רס פו×טי ?
×œ× ×¨×יתי ×ת הסרט, הפוסט בכל ×–×ת מרתק ×•×ž×¢× ×™×™×Ÿ. ×ž×¡×›×™× ×יתך, יוצר משקףבר×ש ובר××©×•× ×” ×ת ×”×ª×‘× ×™×ª ×”×¤× ×™×ž×™×ª הפרטית שלו, מה ×©×”×ž×‘×§×¨×™× ×•×”×§×•×¨××™× ×¨×•××™××חר כך, מצביע בעיקר עליה×. כל ×חד רו××” ×ת מה ×©×”×•× ×ž×¡×•×’×œ ומזדהה ×יתו. ×¢××–×ת, ×œ× ×ž×¡×›×™× ×יתך ×©×”× ×˜×•×¢×™×, הביקורת ×©×œ×”× ×”×™× ×”×™×¦×™×¨×” שמשקפת ×ות×,וככזו ×ין ×ž×§×•× ×œ×“×‘×¨ על טעות .
ר×שית, תודה.
×©× ×™×ª, למר×ית עין זהו ×כן פמפלט פוליטי.
שלישית, תודה.
×××œ× × ×•×— לך ×¢× ×”×ž×™×œ×” טועה ×× ×™ מוותרת עליה. מה שכן, ×”× (×ו לפחות בועז כהן)ר×ו רק ×ת ×¤× ×™ השטח של הסרט, ×ו יותר × ×›×•×Ÿ ×ת התוכן המפורש והגלוי שלו,×•×œ× ×ת ממד העומק ×©× ×—×©×£ בצורה שלו. ×ª×§×¨× ×œ×–×” ×יך ש×תה רוצה, מה ×©×‘×˜×•×—×ž×‘×—×™× ×ª×™ ×”×•× ×©×”× ×œ× ×¨×ו משהו ×©× ×ž×¦× ×©×.
×œ× ×¨×יתי ×ת הסרט עדיין (ו×צלי "עדיין" ×”×•× ×‘×¢×œ טווח קרוב לבלתי מוגבל), ×בל ×‘× ×–×•× ×” של פוסט. ברוכה הב××”.
תודה. ×× ×™ מ×וד ממליצה על הסרט.
ב×ופן ×œ× ×¦×¤×•×™ משהו, ×’× ×× ×™ ×œ× ×”×ª×פקתי וקר×תי בלי לר×ות ×ת הסרט. וכן, ××™× × ×™ מתחרט.
×ולי ××¦× ×ž×¢×•×¨×™ ו×לך לר×ות ×ת סרט ×”×יכות ×”×–×”.
×וי, ×יך ש×תה ×ª×©× × ×ותו!
×œ× ×¨×יתי,
קר×תי.
ברוכה הב××” ×œ×ž×§×•× ×•×¡×—×ª×™×™× ×™ על ×›× ×™×¡×” ×¢× ×¤×•×¡×˜ ×ž×’× ×™×‘.
(×× ×›×™ × ×¨××” לי ש×ת הסרט ×œ× ×ר××”)
תודה.
×× ×™ ×“×•×•×§× ×ž×וד מקווה ×©×œ× ××©× × ×ת ×ותו. מוזר, ×חת המרצות החביבות עלי המליצה עליו היו×.
×ולי תיקח ×תך ×ת ×רוסתך, וכך ×קבל במכה ×חת שתי תגובות מ×× ×©×™× ×©×שכרה ר×ו ×ת הסרט.
מיטל, רוצה ללכת יחד ×יתי?
זה רעיון מצוין.
×“×•×•×§× ×¨×יתי, ×•×œ× ×ת ×¤× ×™ השטח, ××œ× ×ת מה שמבעבע מתחת לשטח השטוח שמהווה ×ת היצירה של ×”× ×§×”.
מעבר ל×יד×ולוגיה זו ×ו ×חרת (×× ×™ ×“×•×•×§× ×ž×¡×›×™× ×œ×’×ž×¨×™ ×©×”×¦×¨×¤×ª×™× ×¢×•×œ×œ×•×“×‘×¨×™× ××™×•×ž×™× ×œ×לג’יר××™× ×•×”×™×©×¨××œ×™× ×ž×—×•×œ×œ×™× ××¡×•× ×•×ª ×œ×¤×œ×©×ª×™× ××™×) "מחבו××™×"×”×•× ×¡×¨×˜ ×¤×’×•× ×‘×ž×•×©×’×™× ×§×•×œ× ×•×¢×™×™× ×¤×©×•×˜×™×.
תסריט ועריכה. ×©× ×™ ××‘× ×™ יסוד במל×כת התשבץ ×”×§×•×œ× ×•×¢×™. ×‘×©× ×™ ×לה כשל מיכ×ל ×”× ×§×” כשלון גדול.
×פשר לומר "×הבתי ×ת ’מחבו××™×’ למרות שהתסריט שלו ×וילי והעריכה שלו ×œ× ×˜×•×‘×”". ×–×” לגיטימי.
×בל ××™ ×פשר להתעל×, ×‘×©× ×”×יד×ולוגיה והמסרי×, מעבודת היצירה עצמה.
וזו כמובן רק דעתי שלי, הפרטית. ×”×ישית. ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×§×¨ ×§×•×œ× ×•×¢ וזה ×œ× ×ž×—×™×™×‘ ××£ ×חד.
×©× ×תי ×ת הסרט.
×‘×§×˜×¢×™× ×©×‘×”× × ×¨××” ז’ורז’ בעבודתו ×œ× ×ž×¦×תי ×›×œ×•× ×ž×¢×‘×¨ לביקורת ×‘× ×לית,מובעת ב××ž×¦×¢×™× ×‘× ×ליי×, על ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª מהזן התרבותי, על מגישי תרבות מעליגירה. היתה ×יזו מבקרת, בוו×לה ×›×ž×“×•×ž× ×™, שהתפעלה ממה ×©×”×™× ×›×™× ×ª×” "טריקג××•× ×™ (×חד ×ž× ×™ רבי×)" – שב×ולפן הטלוויזיה של ז’ורז’ שבו ×“× ×™× ×‘×¡×¤×¨×•×ª ××™×Ÿ×¡×¤×¨×™× ×©×œ ממש ××œ× ×¨×§×¢ דמוי כריכות ריקות.
פוסט מבריק, וסליחה על התגובה המ×וחרת (צפיתי רק ×”×™×•× ×‘×¡×¨×˜). ברשותך ×× ×™ ×ž×œ× ×§×§ ×לייך בפיש××™×™.
חן-חן. ×œ× ×§×§ ×›×וות × ×¤×©×š. למעשה הדיון בעין הדג מ×וד עזר לי להבין ×ת הסרט – בעיקר ×“×‘×¨×™× ×©×›×•×ª×‘ הסקירה כתב ×©× ×‘×ª×’×•×‘×•×ª.