1.
×œ×¤×¢×ž×™× ×תה כבול כל כך בתוך ×”×ª×—×•× ×©×ותו למדת, עד ש×תה לומד ×’×, בו ×–×ž× ×™×ª, ×œ× ×œ×¨×ות ×ª×—×•×ž×™× ×חרי×. כבר זמן רב ש×× ×™ ×©× ×œ×‘, שהדבר הר×שון ש×× ×™ בוחן ביצירה ×”×•× ×ª×‘× ×™×ª התקשורת (מחבר-קור××™×/דובר-× ×ž×¢×Ÿ) שלה. וכך, השיעור ×”×חרון של מ×יר ×©×˜×¨× ×‘×¨×’ הש×יר ×ותי די המו×. ל×ו ×“×•×•×§× ×‘×’×œ×œ ×”×“×‘×¨×™× ×”×—×“×©×™× ×©× ×מרו, ××œ× ×‘×¢×™×§×¨ בגלל ×”×“×‘×¨×™× ×”×™×©× ×™×. ×“× ×• בתהליך התחלת היצירה. כיצד סופר מתחיל ×œ×‘× ×•×ª ×ת הסיפור שלו. ובעוד ×× ×™ יושב ש×, ×§× ×ž×•×œ×™, מרחף טיזר לקורס ×חר, ×©×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×•×¦×¢ בת"×, ושהייתי שמח להשתתף בו, ב×× ×™×•×§×.
קבלו, טיזר ×‘×¡×’× ×•×Ÿ ידיעון ×‘×¡×’× ×•×Ÿ ××•× ' ת"×:
×דגר ×לן פו מספר ב-"The Philosophy of Composition" כיצד ×”×•× ×”×—×œ לכתוב ×ת "The Raven" – ×”×•× ×—×©×‘ בתחילה על ×ורך השיר, ל×חר מכן על ×”× ×•×©× ×•×”×פקט המרכזי שלו, ל×חר מכן חשב על ×”×¦×œ×™×œ×™× ×©×™×ª×ימו ×œ× ×•×©× (O ו-R) וכן הל××”. ×™×•×¦×¨×™× ××—×¨×™× ×ž×ª×—×™×œ×™× ×חרת. ×¤×•×§× ×¨ כתב ×ת "הקול והזע×" ל×חר שעלתה בר×שו ×ª×ž×•× ×” של ילדה ×’××”, ×©×ª×—×ª×•× ×™×” ×ž×•×›×ª×ž×™× ×‘×‘×•×¥; ×’'וזף הלר החל לכתוב רק ל×חר שהיה לו משפט, שסביבו ×”×•× ×¨×§× ×ת ש×ר הספר; צ'רלס ×“×™×§× ×¡ ×”×™×” זקוק, ×§×•×“× ×›×œ, לכותרת; ×ריסטו ביקש ××¨×’×•×ž× ×˜.
בקורס ×–×” × × ×¡×” ×œ× ×—×© ×ת תהליך היצירה, מתוך ×”××œ×ž× ×˜ הר××©×•× ×™ שלה – המשפט של הלר, הכותרת של ×“×™×§× ×¡ וה×ורך של פו. × ×¢×§×•×‘ כיצד ×”××œ×ž× ×˜, שהוביל לכתיבת היצירה, ושעמד בתחילה בבידודו, × ×§×©×¨ ×¢× ×©×ר ×”××œ×ž× ×˜×™× ×‘×™×¦×™×¨×” ×‘×§×©×¨×™× × ×¨×˜×™×‘×™×™×, ×סתטיי×, ×œ×•×’×™×™× ×•×›×“×•×ž×”, עד ×©×œ× × ×™×ª×Ÿ כמעט להפרידו מהיצירה עצמה. × ×©×ל ×’× ×ž×” היחס בין ×”××œ×ž× ×˜ הר××©×•× ×™ של יצירה מסוימת לבין ×”×פקט הכללי שלה, ומה הסיבה שבשלה החלו ×¡×•×¤×¨×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×œ×›×ª×•×‘ בדרך ×חת, ו××—×¨×™× ×”×—×œ×• לכתוב בדרך ×חרת.
עבודות יש להגיש עד…
2.
×גב, ובלי קשר, חשבו על כמה כל ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×” ×ž× ×˜×¨×œ קרי×ות פרוידי×× ×™×•×ª רבות של טקסטי×. כיצד יכול ×”×§×•×¨× ×œ×“×¢×ª ×× ×“×ž×•×ª מסוימת עוצבה בצורה מסוימת למטרות רטוריות, עלילתיות, תמטיות ×ו, לחילופין, בגלל השריטה הפסיכולוגית של המחבר. ×’× ×× ×”×“×ž×•×ª עוצבה כך בגלל השריטה הפסיכולוגית, ×”×™× ×¢×œ×•×œ×” להיכבל בתוך הדרישות של הסיפור עצמו, עד ×©×œ× × ×™×ª×Ÿ ×™×”×™×” להפריד בווד×ות ×ת השריטה ×ž×”×¤×•× ×§×¦×™×•× ×œ×™×•×ª שלה ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’. ספרות, ×‘×ž×œ×™× ×חרות, ××™× ×” פליטה פרוידי×× ×™×ª.
תותח. פו (גוגל)
3.
רגע ההתחלה של יצירה תפס ×ותי ×›×™ ×”×•× ×”×ª×—×‘×¨ לי למשהו, שמרחף ×צלי כבר כמה ×—×•×“×©×™× – ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×™×¦×¨× ×™×™×. חשבו רגע על ×¦×™×¨×•×¤×™× ×›×‘×•×œ×™× ("טוב מ×וד", "יותר צדיק מה×פיפיור"). עכשיו חשבו על ×ª×‘× ×™×•×ª ×™×¦×¨× ×™×•×ª (ושוב, הקרדיט ×œ×©×˜×¨× ×‘×¨×’) – "רע מ×וד", "יותר מ×וס מה×פיפיור". ×ª×‘× ×™×ª ×™×¦×¨× ×™×ª, בהכללה, ×”×™× ×¦×™×¨×•×£ כבול, שדרגת הכבילות של ×חד ×”××œ×ž× ×˜×™× ×‘×” × ×—×œ×©×”. ×‘×ž×§×•× ×”×¦×™×¨×•×£ הכבול "יותר צדיק מה×פיפיור" ×§×™×‘×œ× ×• ×ª×‘× ×™×ª ×™×¦×¨× ×™×ª של "יותר [×©× ×ª×•×ר] מה×פיפיור".
ו×× ×™ תוהה ×× ×פשר לדבר על ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×™×¦×¨× ×™×™×. כלומר, ×œ× ×¢×œ ×ª×‘× ×™×•×ª ×œ×©×•× ×™×•×ª, ××œ× ×¢×œ ×ª×‘× ×™×•×ª ×¨×¢×™×•× ×™×•×ª – רעיון תמטי, רעיון לגבי ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’, רעיון תי×ורטי, ×פילו. ×–×” קצת מציק, מכיוון ×©×™×©× × ×¡×•×’×™× ×©×•× ×™× ×•×¨×‘×™× ×©×œ ×¨×¢×™×•× ×•×ª, ×•×¡×•×’×™× ×¨×‘×™× ×•×©×•× ×™× ×¢×•×“ יותר של ×™×¦×¨× ×™×•×ª, וסיווג כל ×לה ×”×•× ×ž×œ××›×” מקוממת, שר×ויה יותר ×œ×¡×˜×¨×•×§×˜×•×¨×œ×™×¡×˜×™× ×¦×¨×¤×ª×™× ×•×’×¨×ž× ×™×.
×× ×œ×”× ×™×— לסיווגי×, יש ×›×ן משהו ×ž×’× ×™×‘ ל×ללה. ×›×™ "רעיון ×™×¦×¨× ×™" ×”×•× ×œ× ×¨×§ ×™×¦×¨× ×™ – כלומר, פתוח – ××œ× ×’×, ו×ולי בעיקר, סוגר. ×”×ª×ž×•× ×” שעלתה ×œ×¤×•×§× ×¨ בר×ש כבלה ×ותו ×œ× ×¨×§ ×œ×¡×¦× ×” מסוימת, ××œ× ×’× ×œ×¢×•×œ× ×ž×™×•×¦×’ ×ž×¡×•×™× (×›×–×” שיש בו ילדות, ×›×–×” שהילדות בו מסתובבות בחצ×ית). ×”×¡×¦× ×” מ"הקול והזע×" ×”×™× ×¤×ª×•×—×” ×ž×©×•× ×©×”×™× ×¡×•×’×¨×ª. ×”×™× ×ž×פשרת ×™×¦×¨× ×™×•×ª מכיוון ×©×”×™× ×ª×•×—×ž×ª ×זור, שבו ×”×™×¦×¨× ×™×•×ª הזו יכולה לתפקד. ×–×” ××™× ×• מיוחד ×œ×¨×¢×™×•× ×•×ª, ×–×” בדיוק מה שקורה ×’× ×¢× ×ª×‘× ×™×•×ª ×œ×©×•× ×™×•×ª ×™×¦×¨× ×™×•×ª. קל כל כך לשחק על "יותר צדיק מה×פיפיור" בדיוק בגלל ×©×”×ª× ××™ ×œ×™×¦×¨× ×™×•×ª – מילת תו×ר ×‘×ž×§×•× "צדיק" – ×ª×•×—× ×§×˜×’×•×¨×™×” ×œ×©×•× ×™×ª מסוימת.
כד××™ ×œ×©×™× ×œ×‘, ×גב, שהמשפט "יותר מ×וס מה×פיפיור", סוגר ×ת הקטגוריה ×”×œ×©×•× ×™×ª עוד יותר. ×ת "צדיק" יש להחליף עתה ×œ× ×¨×§ ×‘×©× ×ª×•×ר, ××œ× ×‘×©× ×ª×•×ר שלילי. ×יכשהו, "יותר מושחת מה×פיפיור" ×”×•×œ× ×™×•×ª×¨ מ×שר "יותר × ××” מה×פיפיור" (ו×ולי ל×, בעצ×, ×בל ×’× ×–×” רק בגלל ש"× ××”" × ×ª×¤×¡ ×›×מירה ××™×¨×•× ×™×ª, בהתחשב ב×פיפיור ×”× ×•×›×—×™).
4.
רמז: התחלת הפוסט רפלקסיבית.
5.
ב×חד ×”×¤×•×¡×˜×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×©×œ×”, "×©× ×§×•×“: ×—× ×•×š לוין", כתבה מיטל על ×ורלי קסטל-בלו×, וכיצד ×”×™× ×—×•×–×¨×ª לטפל ב××•×ª× × ×•×©××™× ×‘×“×™×•×§. הכותרת מרמזת (ובתגובות הפך הסב-טקסט לטקסט) שלוין סובל מ×ותה בעיה. ×–×”, כמובן, די × ×›×•×Ÿ.
בד"×›, התמות של לוין הן ×ותן תמות, וכמעט תמיד מדובר ב×ותו סוג של ×¢×•×œ× ×ž×™×•×¦×’. ×”×¢×•×œ× ×‘×ž×—×–×•×ª של לוין כמעט תמיד מהווה מעין ×ž×‘× ×” עומק של מה ×©×”×•× ×ª×•×¤×¡ כחולש על ×”×“×™× ×ž×™×§×” החברתית ×‘×¢×•×œ× ×©×œ× ×•. ×‘× ×™×¡×•×— ×חר, הדמויות ×צל לוין ×ומרות במפורש ×ת מה שלוין מ×מין (×ו שממחזותיו מצטייר ×©×”×•× ×ž×מין) שהן חושבות במצי×ות. "×ª×¦×˜× ×Ÿ ותמות. כן".
×× ×™ מבין למה ×–×” יכול להימ×ס. ×בל עלי ×–×” ×œ× × ×ž×ס עדיין, ×•× ×¨××” לי שזה קשור למה שדיברתי עליו קוד×. התמה ×•×”×¢×•×œ× ×©×œ לוין ×”× ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×™×¦×¨× ×™×™×, וכמעט תמיד ×כן מדובר ב×ותו סוג רעיון. ×¢× ×–×ת, יש פער תמידי בין הסגירות של רעיון ×ž×¡×•×™× ×œ×‘×™×Ÿ הפתיחות שלו, בין ×ž×‘× ×” העומק ×œ×ž×‘× ×” השטח.
×›×™ לוין מצליח לחדש. ×œ× ×ª×ž×˜×™×ª, דווק×, ×בל במימוש ×”×ž×¡×•×™× ×©×œ התמה. קחו ×œ×“×•×’×ž× ×ת הקטע ×”×–×” משיץ (×•×”×¤×¨×—×™× ×œ×‘×¨×˜×•×‘):
[×קספוזיציה: לפפכץ בת ×‘×©× ×©×¤×¨×›×¦×™. צ'רכס רוצה להתחתן ×¢× ×©×¤×¨×›×¦×™. ×”×•× ×‘× ×œ×ביה, ודן עמו ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”× ×“×•× ×™×”]
"פפכץ: ×תה תסלח לי ש×× ×™ מתערב, ×בל ×× ×™ ×”×ב×, וה××‘× ×©×•×ל ממה הזוג הצעיר חושב ל×כול.
צ'רכס: ×–×” תלוי כמה ×”××‘× ×™×ª×Ÿ.
פפכץ: ×”××‘× ×¢× ×™. ×ין לו.
צ'רכס: ל××‘× ×™×© שתי מש×יות וחצי שופלדוזר וזה רק מעל ×œ×¤× ×™ השטח.
פפכץ: המש×יות מפסידות. [צ'רכס צוחק] מפסידות.
צ'רכס והשופלדוזר.
פפכץ: שמועות. ×”××‘× ×ž×›×—×™×©.
צ'רכס: ולפיכך יתן ×”××‘× ×“×™×¨×” של שלושה ×—×“×¨×™× ×‘×¢×™×¨, ×ו, לחילופין, דירה של שלושה ×—×“×¨×™× ×ž×—×•×¥ לעיר פלוס ×ž×›×•× ×™×ª פלוס מ××ª×™×™× ×•×—×ž×™×©×™× ×לף במזומן, בין בעיר בין מחוץ לעיר.
[…]
פפכץ: ×”××‘× ×™×ª×Ÿ משכורת ×”×•×’× ×ª פלוס דירה של ×©× ×™ ×—×“×¨×™× ×¢×“ הילד הר×שון.
צ'רכס: הר×שון כבר בדרך.
פפכץ: ×”××‘× ×™×ª×Ÿ שלושה ×—×“×¨×™× ×‘×ª× ××™ שיש ×›× ×™×¡×” לחופה ×œ×¤× ×™ שרו××™× ×‘×˜×Ÿ.
צ'רכס: הדירה תהיה בעיר.
פפכץ: עשר דקות מהעיר – כמו בעיר.
צ'רכס: עשר דקות מהעיר ×ž×‘×™× ××•×ª× ×• לסעיף ×”×ž×›×•× ×™×ª.
[…]
צ'רכס: ×× ×”××‘× ×¨×•×¦×” לר×ות ×ת ×”× ×›×“ שלו יותר ×ž×¤×¢× ×‘×©× ×ª×™×™×, ×”××‘× ×™×ª×מץ ויתן ×ž×›×•× ×™×ª.
פפכץ: ×”××‘× ×›×‘×¨ ×™×‘×•× ×ל ×”× ×›×“.
צ'רכס: ×œ× ×™×¤×ª×—×• לו. ×”× ×›×“ ×™×‘×•× ×ל ×”×ב×.
פפכץ: ×”××‘× ×™×ª×¨×•× ×˜× ×“×¨.
צ'רכס: החתן ×œ× ×ž×•×‘×™×œ עופות, החתן מוביל × ×›×“×™×".
התמה ×•×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ ×œ× ×ž×›×ª×™×‘×™× ×œ×œ×•×™×Ÿ לעבור פת××•× ×œ×©×¤×” כמו משפטית (×”×ב×, החתן) – ×בל ×”× ×ž×¢×œ×™× ×ת ×”×פשרות; ×•×©×•× ×“×‘×¨, ×בל ×©×•× ×“×‘×¨, ×œ× ×ž×›×ª×™×‘ ללוין ×ת השורה המבריקה הזו: "החתן ×œ× ×ž×•×‘×™×œ עופות, החתן מוביל × ×›×“×™×". השורה הזו ××ž× × ×›×‘×•×œ×” היטב לתמה ולסוג השיחה המסוי×, ×בל ×”×™× ×ž×™×ž×•×© היסטרי של הכבילות.
6.
×¤×¢× ×™×¦× ×œ×™ לומר לז'× ×™×” ש×× ×™ ×œ× ×והב כל כך קרי×ות תמטיות. ×× ×™ חושב שעכשיו יש לי ×”×–×“×ž× ×•×ª טובה לחדד ×ת ×”× ×§×•×“×”. ×ין לי בעיה ×¢× ×ª×ž×•×ª, ×ו ×פילו ×¢× ×§×¨×™×ות תמטיות. פשוט קשה לי ×œ×”×¡×›×™× ×¢× ×”× ×˜×™×” ל×תר תמה מסוימת ביצירה, ולהחליט על פיה ×× ×”×™×¦×™×¨×” ×”×™× ×˜×•×‘×” ×ו רעה. יש תמות ×ž×¢× ×™×™× ×•×ª מ×וד, יש תמות ×™×©× ×•×ª ושחוקות ויש תמות מטופשות, גסות וחסרות טע×. ×בל היצירה ××™× ×” התמה שלה, ×”×™× ×”×™×—×¡ בין התמה, הרעיון ×”×™×¦×¨× ×™, לבין המימוש הסופי שלו. ובמימוש הסופי, ×—× ×•×š לוין תמיד מצליח לחדש, ×’× ×× ×”×ª×ž×” × ×œ×¢×¡×” כבר עד דק.
3. ברור.
6. בלי ×œ×”×™×›× ×¡ לסוגיית הקרי××” התמטית (כבר כמה ×¤×¢×ž×™× ×”×¡×‘×™×¨×• לי מה זהועדיין ×× ×™ מצליחה לשכוח כל ×¤×¢× ×ž×—×“×©; × ×¨××” לי שזה ×בוד). ×—× ×•×š לוין,לפחות במחזות שלו, ×œ× ×ž×©×¢×ž× ×ותי ××£ ×¤×¢× ×›×™ ×œ× ×ž×©× ×” כמה ×¤×¢×ž×™× ×™×›×ª×•×‘ על××•×ª× × ×•×©××™× (וכמה ×ž×™×–×•×’× ×™×–× ×•×™×וש ×”×•× ×™×©×¤×¨×™×¥ על הדרך), השפה שלו תמידתיש×ר ×™×§×•× ××•×˜×•× ×•×ž×™ ×•×ž×•×©×œ× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ ש×× ×™ ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×תעייף מלהתפעל ×ž×ž× ×•.
~גל שמתחיל בקצה ×”×ול×, ×ž×¨×™× ×¢×œ רגליו ×פילו ×ת ×חרון הצופי×, ×•×ž×¡×ª×™×™× ×‘×§×¦×”×• ×”×©× ×™ של ×”×ול×, בקול ×וושה דקה של ×›×™×¡× ×ž×ª×§×¤×œ ×©× ×¤×ª×—~
מימוש ×חר של "×’××•× ×™".
3. מה ברור? ×–×” ×œ× ×‘×¨×•×¨! ×–×” ×’××•× ×™, ×ו לפחות מבריק!(!!!1)
6. ×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×œ×’×ž×¨×™. הברוטליות של השפה שלו ×ž×¢× ×’×ª.
תודה!
×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לברוטליות ××œ× ×œ×ž×©×”×• ×חר. ×§×•×“× ×›×œ, לדי××œ×•×’×™× ×צלו יש קצבמדהי×, שלוקח ×ת הקצב של השפה היומיומית ×•×ž×¦×ž×¦× ×ותו (ותוך כדי כך ×תהשפה) לשלד ×”×¢×™×¨×•× ×©×œ×•. ×”×•× ×›×ילו תופש רק ×ת ×”×ª×•×¤×™× ×©×œ השפה.
דבר ×©× ×™, בקטעי הפיוט שלו ×”×•× ×ž×¨×’×© עד דמעות – בין הש×ר בזכות ×ותו סוג של צמצו×.
ובכל מקרה, ×”×•× ×¤×©×•×˜ ××£ פע×, ××£ ×¤×¢× ×œ× ×ž×–×™×™×£. ×ין פר××–×” ×חת ×©×œ× ×™×•×©×‘×ª×‘×•×œ במקו×. ×–×” יוצר תחושה ×©×”×•× ×œ× ×”×ž×¦×™× ×¢×•×œ× ××œ× ×©×‘×מת יש לו ×¢×•×œ× ×¤×¨×˜×™×ž×©×œ×•, ×¢× ×—×•×§×™×•×ª ייחודית, שבו ×”×•× ×—×™ וש×ותו ×”×•× ×¤×©×•×˜ מת×ר על פרטיוודקדוקיו. המחזות שלו ×”× ×ž×¢×™×Ÿ תיעוד של ×”×™×§×•× ×”×¡×’×•×¨ שלו, ×©×”×•× ×¨×“×•×§×¦×™×”×כזרית ×בל ×’× ×ž×וד מ×וד פיוטית של ×”×™×§×•× ×©×œ× ×•.
×וי. יפה ×מרת.
כשכתבתי "ברוטליות" ידעתי שזו ×œ× ×”×ž×™×œ×” המדויקת, ×בל ×œ× ×™×“×¢×ª×™ עד כמה.
×וקיי. ××– ×יך × ×¡×‘×™×¨ ×˜×§×¡×˜×™× ×©×‘×”× ×™×©× ×• יחס הדוק ×•×ž×¢× ×™×™×Ÿ, תי×ורטית, ביןהתמה, הרעיון ×”×™×¦×¨× ×™ והמימוש הסופי שלו – ובכל ×–×ת × ×•×¦×¨×ª ×ž×•× ×•×˜×•× ×™×•×ª×ž×©×¢×ž×ž×ª?
×× ×™ חושבת ×›×ן על "ז’וסטין ×ו המידה הטובה" של ס×ד, ×©× ×—×œ, כידוע, ×ž×”×œ×š×™×¦×¨× ×™ שמזכיר פיתוח ×לגברי מהסוג שיוצר ×—× ×•×š לוין – חשוב, למשל, על ×¡×¦×™× ×•×ª×©×œ ×ורגיה ס×דיסטית ברומן, בהן ס×ד ×ž× ×¦×œ ×ת כל ×”×—×•×¨×™× ×”×× ×•×©×™×™× ×”×פשריי×כדי להרכיב, כמו לגו, מולקולה ×ž×™× ×™×ª מושלמת ככל ×”×פשר. ובכל ×–×ת, ×–×” משעמ×רצח. ×ולי בגלל ×¤×©×˜× ×™×•×ª התימה? ×ולי ×›×™ ×—× ×•×š לוין משתמש ×‘×™×¦×¨× ×™×•×ª שהזכרתכמקפצה ×œ×™×¦×¨× ×™×•×ª ×”×ž×˜× ×©×œ ההומור. ועל ×–×” כבר ש×לתי ×ותך: ×יפה עובר ×”×’×‘×•×œ×”×™×¦×¨× ×™ בין צירוף פו×טי לבין צירוף הומוריסטי?
בדרך ×גב, שוב ×œ× ×”×ª×§×‘×œ×” הודעה במייל על ×¤×¨×¡×•× ×”×¤×•×¡×˜
×›×™ יחס ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ת×ורטית ×œ× ×ª×ž×™×“ ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ברמות ×חרות. ××“× ×™×›×•×œ, כמו ז’ורז’פרק, להרכיב רשימות על רשימות, ועדיין ×œ× ×™×¦× ×œ×• "W ×ו זיכרון הילדות".
ולגבי צירוף פו×טי/הומוריסטי – ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש לי, עדיין, תשובה טובה.בהומור, ×× ×™ יודע, ×מור ×œ×”×ª×§×™×™× ×“×™×¡×•× × ×¡ ×ž×¡×•×™× (שיכול ×œ×”×ª×‘×˜× ×‘×›×ž×” ×¨×ž×•×ª×©×•× ×•×ª), ×בל ×’× ×‘×¦×™×¨×•×¤×™× ×¤×•××˜×™×™× ×™×© ×œ×¢×ª×™× ×“×™×¡×•× × ×¡×™×, וזה ×œ× ×”×•×¤×š ×ות××œ×”×•×ž×•×¨×™×¡×˜×™× ×‘×”×›×¨×—. הקיצר, צריך לחשוב על ×–×”.
ולגבי המייל – ×× ×™ יודע, וזה מתחיל ממש להרתיח ×ותי.
×•× ×§×•×“×” ××—×¨×•× ×”: מתי רו××™× ×¤×•×¡×˜ שלך: "The Philosophy of Composing Academic Paper"?
×יתמר,
×–×” יותר מגרה מה×פיפיור. מוצלח מ×וד.
×× ×›×™ יש ××™×–×” משהו קטן שמה שעושה לי קצת פריחה. ×× ×™ ×הרהר בו קצת ו×× ×וכל ×גיש לך זר ×¦× ×•×¢.
×•×¦× ×›×‘×¨ מהבית, חל××”.
מהר ×•×‘×•× ×ל הקפה.
תודה. ×× ×—× ×• עוד × ×“×‘×¨ על ×–×” בתחתית, ×× ×™ ×ž× ×™×—. מקסימו×, תן לי בר×ש.
וו×וו. ×©×™× ×—×“×© של גוזמה ב×ובר מט×-×× ×œ×™×–×” של טקסטי×.
×ולי ההבדל ×”×›×™ קריטי בין ×”×¡×“×™×¡×¤×œ×™× ×•×ª של מדעי הרוח למדעי ×”×ž×“×¢×™× ×”×•××”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×”. כמה מחשבה וזמן וכתיבה ×ž×•×©×§×¢×™× ×œ× ×™×ª×•×— של ×˜×§×¡×˜×™× ×¡×•×¤×™×™×ועתיקי×,. כמו ×”×—×¨×“×™× ×©×ž× ×¡×™× ×•×œ×‘×¡×•×£ ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×ž×¦×•× ×›×œ ×ž×™× ×™ ×מיתות × ×¡×ª×¨×•×ª×ž×•×—×‘×ות ×•× ×¨×ž×–×•×ª בתוך הטקסט, בדילוגי ×ותיות, ×‘×¡×’× ×•×Ÿ ×”× ×™×§×•×“….די!
×œ× ×™×•×ª×¨× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ופחות מכיל ×שלייה עצמית בהקשר ליצירת משהו חדש ×ו ערך מוסף ,ממש ללכת ולצור ערך מוסף ×ו משהו חדש?
"The essential paradigm of cyberspace is creating partially situatedidentities out of actual or potential social reality in terms ofcanonical forms of human contact, thus renormalizing the phenomenologyof narrative space and requiring the naturalization of theintersubjective cognitive strategy, and thereby resolving thedialectics of metaphorical thoughts, each problematic to the other,collectively redefining and reifying the paradigm of the parable of themodel of the metaphor."
×–×” ×גב מופיע פה : http://www.fudco.com/chip/deconstr.html
×”×™. רק רציתי לציין שקר×תי ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×•×¢×•× ×’ רב.
×יתמר ידידי, ×תה תותח.
×ישית, יש הרבה ×ž×—× ×•×š לוין ש×× ×™ ×œ× ×¡×•×‘×œ, ×בל כך ×× ×™ ו×ין לכך ×‘×¢×¦× ×›×œ קשרלמבריקותו של פוסטך (פשוט רציתי לומר עוד ×”×¤×¢× ×©×× ×™ ×œ× ×›×œ כך ×והב ×תלוין).
הכבוד לך
פוסט מרתק ומורכב. × ×”× ×™×ª×™ לקרו×.
×‘×¢× ×™×™×Ÿ הקורס.
הגישה המכ×× ×™×ª שלך מקוממת ×ותי, ×›×ילו השר××” ×ו כשרון ×”× ××œ×ž× ×˜ ×˜×›× ×™,וצריך רק ×œ×ž×¦×•× ×ת ×”×ž× ×•×ל ×”× ×›×•×Ÿ שידע להפריד ×ת המוץ מהתבן. ברור שזה ל×עובד ×›×›×”.
×× ×”×‘× ×ª×™ ×ותך × ×›×•×Ÿ, ×תה ×‘×¢×¦× ×ž×¦×™×¢ ×›× ×™×¡×” מושכלת לתוך חדר ×”×ž×›×•× ×•×ª×”×חורי של טקסט מסויי×, וחיטוט שמטרתו בדיקת ×”××œ×ž× ×˜ הר××©×•× ×™ ×ž×ž× ×•×”×˜×§×¡×˜ החל ×œ×”×‘× ×•×ª? במחשבה ר××©×•× ×”, ×–×” × ×©×ž×¢ לי מחורטט. ×תה ×ž× ×™×— מר×ששהטריגר לכתיבה של יצירה ×”×•× ×”×—×œ×§ היותר משמעותי, ו×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” שההיררכיההזו תופסת. הטריגר רק ×ž× ×™×¢ ×ת כדור השלג להתגלגל, ולך תחפש בסוף התהליך×יפה הגרגר הר××©×•× ×™ ×”×–×” × ×ž×¦× ×‘×ª×•×š הכדור הגדול שמתמוסס לך ביד תוך כדיבדיקה. כל ××“× ×›×•×ª×‘ יספר לך ×©×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×•×ª ×“×•×•×§× ×”×˜×¨×™×’×¨ ×”×–×” ×¢×£ בעריכה, ××•×©×”×•× ×ž×¨×—×£ ב×ופן היולי מעל הטקסט מבלי ×œ×‘×•× ×œ×™×“×™ ביטוי מילולי ×§×•× ×§×¨×˜×™×‘×ª×•×›×•. ×יזו משמעות יש לעובדה שטקסט ×’ התחיל מהזייה קודחת של גבר בגילהעמידה ×œ× ×•×›×— שפע ×ª×œ×ª×œ×™× ×‘×œ×•× ×“×™× ×™×™× ×©×œ ילדה בת 11? יש ביצירה מרכיבמיסטי. ×•× × ×™×— ×ª×ž×¦× ×ת המרכיב ×”×–×”, מה ×”×•× ×™×ª×Ÿ לך? דבורה מערבבת רוק בתוךהדבש ×©×”×™× ×ž×™×™×¦×¨×ª, ועדיין, ×–×” רק רוק. ×œ× ×“×‘×©.
"ומה הסיבה שבשלה החלו ×¡×•×¤×¨×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×œ×›×ª×•×‘ בדרך ×חת, ו××—×¨×™× ×”×—×œ×• לכתוב בדרך ×חרת"
זההמשפט שעורר ×ת חמת זעמי הקדושה. ×ולי ×”×›×•×•× ×” טובה, ×בל ×–×” קצת מזכיר ×תמדור ההורסקופ בעיתון השבועי, ×ותו ×× ×™ כמובן קור×ת ב×דיקות רבה.×פיפיורית.
לומר גוזמה ×–×” קל. לומר ×יפה, קצת פחות.
תודה רבה
× ×•, ידעתי שתגיד ×ת ×–×”.
×‘×¢× ×™×™×Ÿ הקורס:
×× ×™ ×œ× ×‘×מת חושב ×©× ×™×ª×Ÿ להתחקות ×חר תהליך היצירה מה××œ×ž× ×˜ הר××©×•× ×™×©×œ×”. ×בל ×× ×™ כן חושב שזה ×™×”×™×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×œ× ×¡×•×ª. ו×× ×™ חושב שזה ×™×”×™×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ×¢×•×“ יותר לר×ות כיצד ×”××œ×ž× ×˜ הר××©×•× ×™, שהופיע ×œ×¤× ×™ הסופר ×‘×ž× ×•×ª×§, × ×›×‘×œ ביןש×ר ×”××œ×ž× ×˜×™× ×‘×™×¦×™×¨×”, והפך לחלק ×ž×ž× ×”. על ×–×” הייתי רוצה לשמוע קורס.
מזכיר לי, למרות שזה ×“×•×•×§× ×œ× ×ž×”×©×™×¨×™× ×”×—×‘×™×‘×™× ×¢×œ×™ של המשורר ×”×¢× ×§ ×”×–×”:
Why I am Not A Painter
Frank O’Hara
I am not a painter, I am a poet.
Why? I think I would rather be
a painter, but I am not. Well,
for instance, Mike Goldberg
is starting a painting. I in.
"Sit down and have a drink" be
says. I drink; we drink. I look
up. "You have SARDINES in it."
"Yes, it needed something there."
a color: orange. I write a line
about orange. Pretty soon it is a
whole page of words, not lines.
Then another page. There should be
so much more, not of orange, of
words, of how terrible orange is
and life. Days go by. It is even in
prose, I am a real poet. My poem
is finished and I haven’t mentioned
orange yet. It’s twelve poems, I call
it ORANCES. And one day in a gallery
I see Mike’s painting, called SARDINES.
התחרבש לגמרי, קבלו ×œ×™× ×§ במקו×:
http://www.nothing-new.com/poetry/notapainter.html Target=_BLANK class=msg>http://www.nothing-new.com/poetry/notapainter.html>
זה שיר מעולה!
×בל ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×יך ומה ×–×” הזכיר.
פשוט, הדגמה של כל הסוגיה – ×”×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ זרע היצירה, תהליך היצירה, והמוקד התמטי של היצירה הסופית.
ציורמופשט ×©×ž×•×¡×™×¤×™× ×œ×•, בשביל לסבר ×ת העין, ×¡×¨×“×™× ×™×, ×•× ×–×ž×•×¦×™××™× ×ת ×”×¡×“×¨×™× ×™××›×™ ×ž×—×œ×™×˜×™× ×©×”× ×œ× ×ž×ª××™×ž×™× ×•×™×–×•×לית, ו××– ×ž×—×œ×™×˜×™× ×œ×§×¨×•× ×œ×¦×™×•×¨ "×¡×¨×“×™× ×™×".פו×מה שמתחילה מהמחשבה Orange, × ×›×ª×‘×ª בלי ×זכור לצבע, ובסוף × ×§×¨×ת Oranges.
ויש עוד ××™×–×” ×ספקט, של לה×יר ××™×–×” דמיון בין שירה וציור ב×ספקט ×”×–×”, ×ו חוסר דמיון – ×× ×™ ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ בטוח.
וו×לה. הייתי צריך להבין ×ת ×–×”.
×תה ×›× ×¨××” חירש תמות.
🙂