×חרי הפוסט ×”×–×”, של ×יתמר, מייד רציתי לר×ות ×ת סין סיטי. ×× ×™ יודעת, ×–×” לקח זמן. בכל ×–×ת, ×’'×™×’×” וחצי. ו××– ר×יתי. ×פתח ו×ומר, סרט ×’××•× ×™. מייד ×’× ×פתח פסקה חדשה ו×תן לריק להוות מעין ×”×¨×›× ×ª ר×ש של כבוד. ×חרי שר×יתי ×ותו חשבתי לעצמי שזה הסרט ×”××œ×™× ×‘×™×•×ª×¨ שר×יתי. כמובן ×©×ž×‘×—×™× ×” ויזו×לית ×ין ×–×” × ×›×•×Ÿ. כל סרט של ×˜×¨× ×˜×™× ×• מר××” יותר ×“× ×מיתי מהסרט ×”×–×”. תחילה סברתי שמדובר ×ולי בפירוק. הרי ידוע שבתרבות המערבית, זו ששומרת על עצמה ×ž×¤× ×™ המוות על-ידי הרחקתו, הגופה צריכה להגיע שלמה לקבורה. לירות ולהרוג ×–×” בסדר, ×בל ×תה ×œ× ×מור לחתוך ×—×œ×§×™× ×ž×”×’×•×¤×”. לגופה יש כבוד, ×•×”×•× × ×•×¢×“ כדי להגן עליך ×ž×¤× ×™ המוות. חילול גופה ×”×•× ×”×ª×¢×¡×§×•×ª ×¢× ×ž×¨-מוות. ובסרט ×”×–×” ×ין גופה ×חת שלמה. למעשה, ×—×œ×§×™× × ×™×›×¨×™× ×ž×Ÿ הסרט מבלה הצופה בבהייה בר×שו הכרות של ×חד, שוטר מושחת. ×חר כך חשבתי שמדובר ×ולי בפירוק מסוג ×חר – פירוק דמות המספר. ×œ×¤×™×œ× × ×•×ר יש מספר. קולו המלחשש מוסר ×ת העלילה ומלווה ×ת ההתרחשות על המסך. ×בל מה? ×”×§×•× ×‘×¦×™×” של ×¤×™×œ× × ×•×ר ×ומרת שיש מספר ×חד. ×ותו ×יש במעיל ×רוך מלווה ×ת הסרט מתחילתו ועד סופו. המספר ×œ× ×™×›×•×œ למות, ×ž×©×•× ×©×”×¡×¨×˜ ×œ× ×™×›×•×œ ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×œ×¢×“×™×•. ×ž×‘×—×™× ×ª הצופה, המספר ×”×•× ×”×¦×•×”×¨ ×ל ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ והצוהר ×”×–×” ×”×•× ×¦×•×”×¨ עלילתי, כמו ×’× ×ž×•×¡×¨×™. ב×מצעות המספר לומד הצופה על ×”"מותר" וה"×סור" ×‘×¢×•×œ× ×”×”×•×. ×œ× ×›×š הדבר ב"סין סיטי", שבו יש שלושה מספרי×, ×œ× ×¤×—×•×ª. (מטרי×ליזציה יפה של ×”×מצעי ×”×–×” × ×™×ª× ×ª בסרט עצמו ×›×שר ×חד ×”×ž×¡×¤×¨×™× ×ž×—×œ×™×£ כל הזמן ×ת מעיל העור שלו במעיל העור של ×§×¨×‘× ×•×ª×™×•.)
והצופה? ×”×•× × ×“×¨×© להתמודד ×¢× ×—×™×œ×•×¤×™ המספרי×. בכך עובר הצופה מעין דיכוי כפול. כמו בכל סרט, ×”×•× × ×“×¨×© להעמיד ×ת עולמו המוסרי ×ל מחוץ ל××•×œ× ×”×§×•×œ× ×•×¢, ולהפקיר ×ת עצמו ×œ× ×¨×˜×™×‘ המיוצג. ×בל ×©×œ× ×‘×›×ž×• כל סרט ×חר, סין סיטי מהתל בו שוב ושוב. המהתלה הזו, שיכולה לקרות, ×›× ×¨××”, רק ×‘×¢×•×œ× ×”×§×•×ž×™×§×¡ שבו המוות ××™× × ×• חד משמעי, מותירה ×ת הצופה בעמדה פסיבית במיוחד. כל החלפת מספר כזו × ×•×ª× ×ª לו עוד ×–×‘× ×’ על הר×ש. ×תה, ×ומר לו הסרט, הצופה וככזה ×ין לך זכות דיבור, רק זכות הקשבה ו×תה תקשיב למי ×©× ×ž×¦× ×ž×•×œ×š, ×’× ×× ×”×•× ×ž×ª×—×œ×£ כל הזמן. כמו בצב×, ×תה × ×“×¨×© להצדיע לכל בעל דרגה גבוהה ממך, ויהיה ×–×” הסמל התורן ×ו הרמטכ"ל. ×ולי לכן ×“×•×•×§× ×”×¤×•×¡×˜ על הסרט ×”×–×” עורר שרשרת תגובות ×©×“× ×• במעמדו המוסרי של הסרט. כשהצופה × ×ž×¦× ×‘×¢×ž×“×” כזו פסיבית, ×”×•× ×ž×¨×’×™×© ×©×”×¢×•×œ× ×”×ž×•×¡×¨×™ שלו × ×ž×¦× ×‘×¡×›× ×” גדולה יותר, ×•×”×˜×›× ×™×§×•×ª שבהן ×”×•× ×¨×’×™×œ להשתמש כדי לשמור על עצמו ×ž×¤× ×™ חדירת ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ הן ×פקטיביות פחות. ×ין תמה ××™×¤×•× ×©×‘×ª×•× ×”×¡×¨×˜ ×”×•× ×ž×¨×’×™×© ש×לימות גדולה התחוללה מול ×¢×™× ×™×• ויש לו חשק לקחת ×ת מילר ורודריגז מן העיר ולגולל ××•×ª× ×‘×–×¤×ª ×•×‘× ×•×¦×•×ª.
תי×וריה מבריקה. ×§× ×™×ª×™ לגמרי.
מה שפל××™ ×מר. לחלוטין.
תודה תודה.
חן חן.
לי, לפחות, ×–×” ×œ× ×ž×ª××™×. מידת ’××™ ×”× ×—×ª המוסרית’ שלי בזמן הצפייה דווק×ירדה בתלילות מסיפור לסיפור, וכמעט ×œ× ×”×‘×—× ×ª×™ בהחלפת ×”×ž×¡×¤×¨×™× – כלומר,ההחלפה היתה לי חלק מ×וד ×–× ×™×— בחווית הסרט. × ×“×ž×” לי שבגלל ×©×”×¢×•×œ× ×©×œ הסרטמוקצן ומוגדר כל-כך, והדמויות שטוחות כל-כך, הן ×œ× ×‘×מת × ×ª×¤×¡×•×ª כמו ×× ×©×™××©×•× ×™×, ××œ× ×œ×’×ž×¨×™ כמו ××™×‘×¨×™× ×©×•× ×™× ×©×œ ×ותה ×—×™×” ×¡×™× ×¡×™×˜×™×ª – העמדה המוסריתשמולה ×ת עומדת ×”×™× ×›×œ הזמן זו של סין סיטי, ×œ× ×לו של מ×רב ודוייטוהשלישי, וזו ×œ× ×ž×©×ª× ×” בכלל.
חוץ מזה, וד××™ ×©×œ× *בכל* סרט הצופה "× ×“×¨×© להעמיד ×ת עולמו המוסרי ×ל מחוץ ל××•×œ× ×”×§×•×œ× ×•×¢".
בסדר גמור, ×–×” ×œ× ×—×™×™×‘ להת××™× ×œ×›×•×œ×.
×‘× ×•×’×¢ לדרישה להעמיד ×ת עולמך המוסרי מחוץ ל×ול×: × ×™×¡×•×— קצת קלוקל, ×× ×™×ž×¡×›×™×ž×”. ×”×›×•×•× ×” שלי הייתה ×©×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ בסרט × ×•×©× ×יתו עמדה מוסרית,והעמדה המוסרית הזו × ×ž×¦×ת במ×בק כוחות ×¢× ×”×¢×ž×“×” המוסרית של הצופה. הו×יכול, ×‘×ž×§×¨×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™×, ×œ×”×¡×›×™× ×יתה, ×בל בכל מקרה ×”×•× ×—×™×™×‘ ×œ× ×”×œ ×יתהדי×לוג.
×•×¡×ª× ×ž×ª×•×š ×¡×§×¨× ×•×ª, חשבת שזה סרט טוב?
תר××™, כמו כול×, חשבתי ×©×”×•× ×¢×•×©×” טוב ×ת מה ×©×”×•× ×ž× ×¡×” לעשות, וכמו חלק×,חשבתי שמה ×©×”×•× ×ž× ×¡×” לעשות גרוע. במקרה ×× ×™ ממשקלת ×ת ×”×’×•×¨×ž×™× ×”×לה בערךשבעי×-שלושי×. ××– כן, חשבתי שזה סרט טוב. ×œ× ×’××•× ×™. ×©×‘×¢×™× ×›×–×”.
×ž×¢× ×™×™×Ÿ,×¢× ×™×™×Ÿ ×”×’× ×ª התרבות על עצמה מהמוות ×¢"×™ הדחקתו כפי ×©×”×™× ×ž×¦×˜×™×™×¨×ª מקדושתהגופה, לעומת הפשטות והכפיות של הירי ,המוות וההתעללויות.
הדחקה של הסוף הקרב ×”×™× ×”×›×œ×™ ×”×›×™ פופל×רי ×‘×™×ž× ×™× ×•.
בעבר, בעזרת הדתות השולטות זה היה הכחשה.
×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ש×פשר להגיד ×©×›×•×œ× ×הבו ×ת מה ×©×”×•× × ×™×¡×” לעשות. ×בל ×וקיי.
×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ×©×”×‘× ×ª×™ ×ת ההבדל בין הדחקה והכחשה. ×תה יכול להרחיב? (×‘×ž×§×¨×”×‘×™×ž×™× ×לו ×× ×™ קור×ת כמויות עצומות של חומר על ×”×ופן שבו תרבויות ×©×•× ×•×ª,בדגש על המערבית כמובן, מתייחסות לגופות)
שוב ×תן ×¢×•×©×™× ×ת ×–×”, מיטל ×–×” ×©× ×”×‘×œ×•×’, וזה ×©× ×©×œ זכר, ×ו ש××ª× ×–×•×’? ×ו ש×תה ×˜×¨× ×¡×’â€™× ×“×¨? ×ו ש×תן ×œ× ×‘×˜×•×—×™× ×¢×“×™×™×Ÿ?
🙂
הכחשה: תמצית ×”××“× ×”×™× ×”× ×¤×© המט×פיסית בת ×”×למוות ×©×œ× ×™×›×•×œ×” למות,ובמות הגוף הגשמי × ×¤×© זו עוברת גלגול מחדש/×—×™×™×” ×œ× ×¦×— בגןעדן/×’×™×”× ×•×/מסתובבת כרוח רפ××™× ×•×›×“â€™. ×× ×תה מ×מין ש×תה ×œ× ×œ× ×‘×מת ×ž×ª×ž×‘×—×™× ×” פסיכולוגית לפחות ×–×” × ×§×¨× ×”×›×—×©×”. (בלי קשר ל××ž×•× ×” תלויית התרבותבעתיד ×”× ×¤×©)
הדחקה: ×œ× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×–×”, ×œ× ×©×¨×™× ×¢×œ ×–×”, ×œ× ×§× ×™× ×¢×œ ×–×”, ×–×” ×œ× ×—×œ×§ מהתרבותהפופל×רית. ×ž×©×—×§×™× ×©×‘×”× ×”×•×¨×’×™× ×“×ž×•×™×•×ª, סרטי מלחמה וה×ללת וה×דרת הגיבורי××”×™× ×›×Ÿ חלק מהתרבות. כך ×’× ×œ×¢×™×ª×™× ×™×•×ª×¨ × ×“×™×¨×• ×ª×”×§×™× ×” על ×”×הוב מתוךסימפטייה בסיפור, ×¢× ×–×ת ×ין הזדהות ×¢× ×ª×—×•×©×ª השו×-דבר =המוות.
פילוסופיה ××§×–×™×˜× ×¦×™×ליסטית ×”×™× ×”×¡×¨×‘×¨×œ×™×•×ª ×”×וליטמיטיבית, ומכ×ן ×”×›×™ ×”×›×™ × ×“×™×¨×”.
למעשה, ×”×™× ×›×ž×¢×˜ ×”×›×™ ×”×›×™ × ×¤×•×¦×”.
מה ×”×›×™ × ×¤×•×¦×”, הפילסוופייה מהסוג המדובר?
כלל ל×.
מרווה יקר – ×œ× ×›×–×” מסובך. בלוג ×¢× ×›×ž×” כותבי×. × ×§×¨× "×”×”×", על ×©× ×”×”××©×›×•×ª×‘×™× ×‘×•. ×× ×™, מיטל, × ×§×‘×” למהדרין, כולל הקריזות, ×”×¨×—× ×•×”×¨×—×ž×™×העצמיי×, ×חת מהכותבי×.
מלבד ×–×ת, ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª ש×× ×™ מסכימה ×œ×©×•× ×“×‘×¨ ממה שכתבת. חוץ ×ולי ×ž×”×”×‘×—× ×” שלך בין הדחקה להכחשה.
×בל ×–×” ×רוך מדי, מסובך מדי ×•×œ× ×›×™×£ מדי עבורי להסביר ×ת עמדתי. ××– ×× ×—× ×• × ×™×•×•×ª×¨ ×‘× ×§×•×“×” של זו מחלוקת, ×•× ×¦×¤×” ביחד בשקיעה, בסדר?
×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™× ×¢× ×ž×” שכתבת לגבי המילה ×”××—×¨×•× ×” בתגובתך.
×בל ×–×” ×רוך מדי, מסובך מדי ×•×œ× ×›×™×š מדי עבורי, ××– בו××™ × ×›× ×¡ לכריזה ×•× ×¨×—× ×¢×œ ×¢×¦×ž×™× ×• ×‘×¨×—× ×”×לוקי×.
× ×• טוב, ו×פשר ×’× ×œ×”×“×œ×™×§ ×ת השקיעה.
×”× ×”.
לעזעזל ! יפה ×מרת!!!!
הכבוד ל×יבר החשיבה שלך
×תה מתכוון ל×יבר ×©×”×•× ×§×•× ×¡×˜×¨×•×§×˜ שלוח ×¤× ×™×ž×”?
תודה, תודה.
LOL
LOL
רציתי להגיד ש×× ×™ חושבת שהסרט × ×•×’×¢ ×’× ×‘×–×× ×¨ המערבון,
(×”×•× ×ž×ª×¨×—×© בעיירה × ×™×“×—×ª במדבר )
ושב×יזשהו ×ופן, סוג ×”× ×©×™× ×©×ž×•×¤×™×¢×•×ª ×‘×ž×¢×¨×‘×•× ×™× (×–×•× ×•×ª, מלצריות, ×•× ×©×™× ×—×¡×¨×•×ª ××•× ×™× ) משתקף ×’× ×‘×¡×¨×˜…
×בל ×× ×™ ×œ× ×ž×ž×© מסוגלת להגן על ×–×”, ××– ×ל תתקפו ×ותי.