1.
במשחקי המחשב של ×™×ž×™× ×ž×©×›×‘×¨, ×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×œ× ×”×™×• מימטיי×, ××œ× ×¡×ž×œ× ×™×™×. ×בל ×œ× ×›×ן ×”×¢× ×™×™×Ÿ – ×”× ×œ× ×”×™×• ×ž×¡×ž× ×™× ×©×œ צליל שה××ž×¦×¢×™× ×§×¦×¨×• מלחקות, ××œ× ×ž×¡×ž× ×™× ×©×œ משמעות. ×”× ×œ× ×ž×¦×™×’×™× ×ת הצליל של ×”×ירוע, ××œ× ×ž×™×™×“×¢×™× ×ודות ×”×ירוע, ו×ודות תפקידו של ×”×ירוע במשחק.
×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×”×™×• מערכת × ×•×§×©×” ומתודית של ×¤×¨×©× ×•×ª לפעולות ו×ירועי×, וכך ×’× ×”×ובייקט הדה-סוסרי×× ×™ \סטרוקטורליסטי המושל×. לכ×ורה, ממש מערכת צרופה של הבדלי×, שבה כל צליל ×‘×¤× ×™ עצמו ×”×•× ×¦×¤×¦×•×£ שרירותי וחסר ×ופי, הזוכה לתוכן ומהות רק בחברת ×¦×œ×™×œ×™× ×חרי×:
קפיצה עשויה להיות צפצוף גבוה קצר, ו×יבוד פסילה צפצוף × ×ž×•×š ×רוך, ×ו להפך. מרגע שהדבר × ×§×‘×¢, ×פשר כמובן להמשיך ולחלק צליל ×©×•× ×” לגמרי לכל פעולה, ×ך ×פשר ×’× ×œ× ×•×¢ מכ×ן לקר×ת ×יזו לכידות ×©×ž×¡×ž× ×ª יחסי×, כפי ש×כן קרה ×‘×ž×©×—×§×™× ×¨×‘×™×,ולסמן קפיצה גדולה בצפצוף ×רוך יותר, ו×יבוד פסילה סופי בצפצוף × ×ž×•×š חזק יותר (ו××–, ר×ו ×–×” פל×, כבר יש ×œ× ×• ×’× "משפחות מילי×" ×•×©×•×¨×©×™× ×•×”×˜×™×•×ª).
×”× ×”, ×× ×›×Ÿ, מגדל ×”×§×œ×¤×™× ×©×ציע על ×ž× ×ª לפרקו: החומר שרירותי , ו×פשרויות ליכודו לכדי מערכת עשירות ומרובות ל××™× ×¡×•×£ ( מרובות ל××™× ×¡×•×£ שכן כל ביטוי צלילי של דמיון והבדל יכול לקדד ×ת המידע).
×בל, כמובן, ×œ× ×”×¦×¢×ª×™ ×ת ×”×פשריות לפיה מכת מוות תהיה צפצוף חלש יותר מזו של המכה הרגילה, ×ו קפיצה גדולה תהיה צפצוף קצר יותר, ××£ שהקידוד ××™× ×• מ×בד כלל מידע. חשיבה מט×פורית ×וטומ×טית מקשרת חוזק צליל לחשיבות ×ירוע, חשיבה ×¡×™× ×¡×ª×˜×™×ª מקשרת ×ורך צליל למרחק קפיצה (×ו, ×ž× ×§×•×“×ª מבט ×©×•× ×” מעט, משך הזמן של הצליל מות×× ×œ×ž×©×š הזמן של הקפיצה). ××¤×§×˜×™× ×¦×¤×¦×•×¤×™×™× ×©×›×לו ×”× ×ž×¢×¨×›×ª ×ž×¡×ž× ×ª של הבדלי×, ×©× ×™×ª×Ÿ לקדד בה ×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ ××™×¨×•×¢×™× ×‘×מצעות ×”×‘×“×œ×™× ×‘×¤×¨×ž×˜×¨×™× ×©×•× ×™× ×•×ž×©×•× ×™× ×•×©×•×•×™× ×‘×ª×•×¢×œ×ª× (כלומר, ×™×©× × ×¦×™×¨×™× ×¨×‘×™× ×•×©×•× ×™× ×©×œ הבדל צלילי בר-כימות ×‘×”× × ×™×ª×Ÿ לעשות שימוש גובה, חוזק, ×“×™×¡×•× × ×˜×™×•×ª, משך זמן, ×ž×™× ×•×¨ ומ××–'ור, סוגי מלודיה, ועוד ×›×”× ×” ×•×›×”× ×”) , ×ך ×ופן ההבדלה בכל פרמטר מציית, ב×ופן ×©×•× ×”, לתכתיבי חשיבה מטפורית ×”×§×•×‘×¢×™× ×ת הקידוד.
×•×’× ×”×¦×œ×™×œ הבדיד ××™× × ×•, בעצ×, שרירותי. קשה לי תמיד להגיע להתמצ×ות × ×•×—×” ×›×שר במשחק מן ×”×™×ž×™× ×”×”× ×ž×¡×ž× ×™× ×יסוף ×ובייקט ×‘×•× ×•×¡×™ בצליל ×“×™×¡×•× × ×¡×™ , ×’× ×× ×ין כל צליל בלתי ×“×™×¡×•× × ×¡×™ במערכת הצלילי×, ומשחקי × ×•×˜×” להיות זהיר פחות כשצליל ההיפגעות, ××£ ×©×”×•× × ×™×ª×Ÿ להבדלה ×‘×œ× ×›×œ קושי ×ž×¦×œ×™×œ×™× ×חרי×, ××™× ×• ×“×™×¡×•× × ×¡×™ מספיק. הקידוד של ×”××™×¨×•×¢×™× ×›×ž×• ××™× × ×• × ×“×‘×§ כר×וי ×ל ×”××™×¨×•×¢×™× ×‘×ž×§×¨×™× ×”×œ×œ×•.
×™×”×™×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ בוד××™, ליצור מערכת ××¤×§×˜×™× ×§×•×œ×™×™× ×ž×”×¡×•×’ הישן, ש××™× × ×” סימולציה של ×¦×œ×™×œ×™× ××œ× ×¡×™×ž×•×Ÿ של ×ירועי×, ב××ž×¦×¢×™× ×ž×•×“×¨× ×™×™×, שמ××¤×©×¨×™× ×œ×™×¦×•×¨ מערכות מורכבות של יחס, ו××¤×§×˜×™× ×‘×“×™×“×™× ×‘×¢×œ×™ ×פקטיביות גבוהה . ×™×©× ×• REZ, הידוע לשבח, שעוסק בזה בדיוק, ×בל REZ מופשט כולו. מה ב×שר למשחק מימטי, ×פילו × ×˜×•×¨×œ×™×¡×˜×™ בצורה גבולית, Half Life 2 למשל, בו יוחלפו ×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×”×ž×™×ž×˜×™×™× ×‘××¤×§×˜×™× ×§×•×œ×™×™× ×ž×¤×¨×©×™× ×•×ž×¡×ž× ×™×?
×“×•×’×ž× ×חת למימוש ×›×–×” עולה בדעתי: ×¡×¦× ×ª הדקירה במקלחת בפסיכו, ×× ×¨×§ ×ž×•×›× ×™× ×œ×—×©×•×‘ על מוזיקת הרקע ×©× ×›××¤×§×˜×™× ×§×•×œ×™×™×, ×•× ×“×ž×” לי שיש בה קורל×ציה מיקרוסקופית מספיק בין צליל ו×ירוע כדי שיהיה בכך טע×.
2.
× ×§×•×“×ª השבירה של השרירותית של מערכת ×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×”×ž×¡×ž× ×™× ×”×™× ×”×ª×•×¤×¢×” ×ותה ×ž×›× ×” ×‘× ×™×ž×™×Ÿ הרשב "מצלול ×קספרסיבי" . זוהי ×”×–×“×ž× ×•×ª סבירה לתהות לרגע על ×§× ×§× ×• של המושג ×”×ž×©×•× ×” ×•×”×—×™×•× ×™ ×”×–×” , המ×גד בתוכו כמה תופעות ×©×•× ×•×ª מ×וד:
ברור למדי ×”×•× ×”×ž×§×¨×” של כעין ××•× ×•×ž×˜×•×¤×™××” ×¡×™× ×¡×ª×˜×™×ª, שבה צליל × ×ª×¤×¡ ×›×× ×לוגי לדבר מה ×ž×ª×—×•×ž× ×©×œ ×”×—×•×©×™× ×”××—×¨×™× (למעשה, כמעט תמיד חוש הר××™×”) ×ו למהותו הפיזית של דבר, בעקבות ×”× ×˜×™×™×” ×”×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™×ª לר×ות משך זמן ,גובה, כוח, וגודל פיזי כתופעת מקבילות. כך החד הברתיות של Shoot, Stab, Flash ודומיה×, ×”×ורך של Gargantuan ו Humongous, וכך הל××”, × ×¢×©×™× ××§×¡×¤×¨×¡×™×‘×™×™× ×‘×”×§×©×¨ פו×טי (מן הר×וי ×”×™×” ×œ×”×‘×™× ×“×•×’×ž×ות בעברית, ×ך × ×“×ž×” לי ×©×”×™× ×ž×¦×˜×™×™× ×ª פחות ×‘×ž×§×¨×™× ×ž×•×‘×”×§×™× ×ž×¡×•×’ ×–×”).
ברור יחסית ×”×•× ×’× ×”×ž×§×¨×” שבו יש קישור ×ž×˜×•× ×™×ž×™ ביסוד ×”×קספרסיביות, כמו למשל בין צליל גבוה ×•×§×˜× ×•×ª, צליל × ×ž×•×š וגודל. כך ×’× ×קספרסיביות ×©× ×•×‘×¢×ª מ××•× ×•×ž×˜×•×¤×™××” ושרשרת ×§×©×¨×™× ×ž×˜×•× ×™×ž×™×™×- ×”×¦×˜×™×™× ×•×ª×Ÿ של S וס' וש' ×©×•×¨×§× ×™×•×ª בכל ×”× ×•×’×¢ ל×פלוליות מ×גית × ×™×ª× ×ª להסבר ב×מצעות ×”××•× ×•×ž×˜×•×¤×™××” ×”× ×—×©×™×ª, ושורת ההקשרי×, ×”××™× ×¡×˜×™× ×§×˜×™×‘×™×™× ×•×”×“×ª×™×™×, בין ×”× ×—×© ×•×ž×™× ×™ ×©×§×¦×™× ×©×˜× ×™×™×. × ×™×ª×Ÿ ×ולי לכלול ×›×ן ×’× ×ת ×”×ž×§×¨×™× ×©×‘×”× ×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª של מצלול ×ž×¡×•×™× ×‘×—×ª×š של ×ž×™×œ×™× ×‘×¢×œ×•×ª ×ž×›× ×” משותף ×¨×œ×•×•× ×˜×™. כל ×זור ×”"רוע ירקרק", ×›×©×ž×•×©×™×‘×™× ×‘×§×‘×•×¦×” ר' וע' וק' וי'. × ×•×¦×¨×ª מקבילה לתופעה שהר-שב ×ž×›× ×” "מצלול ממקד", שבו השיר יוצר ערבוב וקירוב בין משמעויותיהן של ×ž×™×œ×™× ×‘×מצעות הדגשת ×“×ž×™×•× ×Ÿ המצלולי, ××œ× ×©×‘×ž×§×¨×” ×”×–×” התופעה × ×•×¦×¨×” כבר ברמת הל×× ×’ (השפה ככלל), וכל מילה בעלת מצלול ×–×” ,תמימה ככל שתהיה, מקבלת ×¤×•×˜× ×¦×™×ל תמידי להיות ×קספרסיבית במיוחד ×‘×ª×—×•× ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™ ×’× ×‘×œ×™ שהשיר יחשוף מחדש ×ת הדמיון המצלולי ×‘×™× ×” לבין (למשל) "רוע". ×בל, × ×™×ª×Ÿ בהחלט לחשוד שבשורש ×¢×¦× ×”×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª של מצלול בקבוצת ×ž×™×œ×™× ×‘×¢×œ×•×ª ×ž×›× ×” משותף תמטי, עומדת התופעה הב××” בתור והסופית לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ.
זהו המקרה המסובך ומיי×ש, המופשט של קשר בין צליל לבין… × ×¤×™×œ×ª×” של ממלכה, משחק שח-מט, ×הבת ×מת, חשיבה פילוסופית, ×רוחת צוהריי×. הקשר בין ×ª×‘× ×™×ª הצליל ore**** לבין תוגת העול×, מקור הסוגסטיביות ×”× ×¤×œ××” של המילה eerie. ×× ×œ×”×ž×©×™×š בקו ×”×פלולי ש×× ×™ × ×•×§×˜ ×–×” מספר פסק×ות, חידת המושלמות עוכרת השלווה של Something wicked this way comes. בשפה ×˜×›× ×™×ª יותר, יחס בין מצלול לבין ×¢×¦× ×ž×•×¤×©×˜, ×©× ×™×ª×•×— מט×פורי ×ו ×ž×˜×•× ×™×ž×™ ×œ× ×ž×¡×’×™×¨ ×ודותיו דבר, ×•× ×™×ª×Ÿ ×ולי ×œ× ×—×© שכ×× ×”×©×לה מתחילה לחפוף ×¢× ×›×œ קופת ×”×©×¨×¦×™× ×ודות ×ª×•×›× ×” ×”×§×•×’× ×˜×™×‘×™ והרגשי של מוזיקה ××™× ×¡×˜×¨×•×ž× ×˜×œ×™×ª, ×ª×•×›× ×• המימטי של ציור מופשט, ועוד ×›×”× ×” ×•×›×”× ×”.
מה שמטרף כל כך במקרה של ×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×”×•× ×”×ž×™× ×ž×œ×™×•×ª המושלמת שלו. × ×“×ž×” ×›×ילו יש ×›×ן ×ת המעט שבמעט הדרוש כדי ×©× ×•×›×œ לדבר ×ודות מערכת של ×ž×¡×ž× ×™×, ×ת ×”×ž×§×¨×™× ×”× ×§×™×™× ×•×”×‘×¨×•×¨×™× ×‘×™×•×ª×¨ של יחס מט×פורי, × ×™×¦× ×™× ×¨××©×•× ×™× ×©×œ ×קספרסיביות מופשטת. כעין יצור חד ת××™ מ×ותו סוג-של-×“×‘×¨×™× ×ליו שייכת שפת הספרות, כפי שה×מבה שייכת ל×ותו סוג-של-×“×‘×¨×™× ×›×ž×• בן ×× ×•×©.
מתוך דמיון קלוש ל×יזו ×ª×ž×•× ×” ×ודות השיטה המדעית, מתוך ×יזו הקבלה מעורפלת למשחקי השפה ×”×ž×™× ×™××˜×•×¨×™×™× ×©×œ ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ, ומתוך ×”× ×˜×™×™×” הבלתי × ×™×ª× ×ª ×œ× ×™×¢×•×¨ לחשיבה הרמטית, ×× ×™ חושד ש×× ×ביט ×ל תוך הסוגיה ×‘× ×—×™×©×•×ª בלתי מעורערת ×גלה בה ×ת סוד הלשון, ×ו ×ת תמציתה של השירה, ×ו ×ת ×¤× ×™ ×”×לוהי×.
פל××™, דע: ×תה מלך.
×וסיף משהו ×ž×—×•×›× ×™×•×ª×¨ כשיהיה לי זמן לחשוב.
יפה ×מרת!
×¤× ×˜×¡×˜×™, ×חד ×”×“×‘×¨×™× ×”×ž×¨×ª×§×™× ×©×§×¨×תי ל××—×¨×•× ×”. תודה.
מ×וד קשה ×œ×§×¨×•× ×¨×¦×¤×™ ×ž×™×œ×™× ×©×›×לו. יותר לפסק, יורת לחלק ×œ×¨×¢×™×•× ×•×ª מרכזיי×. מה ××ª× ×ž× ×¡×™× ×‘×›×œ×œ לומר?
×”×©×ž×™×™× ×›×—×•×œ×™×, וכחול ×”×•× ×¦×‘×¢ ש××™× ×• ירוק.
כמו כן התפיסה המטפיסית של הקוו×לייה הכחול ×”×™× ×˜×¨×¡× ×“× ×˜×™×ª ×‘× ×•×’×¢ ×œ×¡×™× ×¨×’×™×™×ª ×—×•×©×™× ×›×ž×• שמע.
×וקי, ××–?
×× ×™ רוצה לש×ול משהו, ו×× ×™ מקווה ש×צליח לש×ול בלי להתפרש כגסת רוח ×ו חסרת תרבות.
ככל ש×× ×™ יכולה לזהות מבעד לסבך ×”×¦×•×¨×ž× ×™ של השפה ×”×˜×›× ×™×ª (ובעיקר משתיהפסק×ות היפות ×”××—×¨×•× ×•×ª) ×כן יש ×›×ן ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×ž×¢× ×™×™× ×™×. ×בל ×”×× ×‘×מת ××™×פשר ×”×™×” לכתוב ××•×ª× ×‘×©×¤×” ×©×œ× ×ª×™×©×ž×¢ ×›×ילו × ×œ×§×—×” מן המדריך ×œ×ž×›×•× ×ות הרכבשל השכל?
זו ×œ× ×©×לה רטורית, ב×מת. ×× ×תה חושב שזה בלתי ×פשרי ×שמח לשמוע ×ž×”× ×”× ×™×ž×•×§×™× ×©×œ×š.
סוג של יוהרה, לחשוב ש×× ×תה ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ משהו, ×–×” ×›×™ ×”×•× ×’â€™×™×‘×¨×™×©, ו×יש ל×יכול ×œ×”×‘×™× ×•, ל×? למה בכלל ×תה ממשיך ×œ×§×¨×•× ×›×ן ב×דיקות כזו, ×× ×תה ל××ž×•×¦× ×›×ן תוכן ××œ× ×¨×§ רעש וצלצולי×?
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שזה בלתי ×פשרי, ×בל ×ו שזה ×™×’×¨×•× ×œ×¡×¨×‘×•×œ עצו×, ×ו יפחיתמ×וד-מ×וד ×ת רמת הדיוק. מה שרציתי לומר הו×, בחלקו, ×˜×›× ×™ וקוו××–×™ מדעי.××œ× ×× ×›×Ÿ שפה ×˜×›× ×™×ª ×”×™× ×ž×•×§×¦×” תמיד, × ×¨××” לי טבעי להביע ×ת ×”×ספקטי××”×˜×›× ×™×™× ×©×œ רעיון בשפה ×”×˜×›× ×™×ª שמות×מת לשרת ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×›×לה.
×ין צורך להעלב. יש × ×•×©××™× ×©×•× ×™× ×•×¡×’× ×•× ×•×ª/×›×•×ª×‘×™× ×©×•× ×™×.
×× ×™ ×ž× ×¡×” להעביר ביקורת ×‘×•× ×”. ו××™× ×™ ×דוק כלל.
×”×‘× ×ª×™ ×ת הרעיון, ×ך סקירת העובדות ×”××™× ×˜×™×œ×™×’× ×˜×™×ª ×œ× ×”×ª×›× ×¡×”, לטעמי, ל×מירה כלשהי.
×× ×™×œ× ×—×•×©×‘×ª ששפה ×˜×›× ×™×ª ×”×™× ×ž×•×§×¦×” תמיד. ×בל יש לי בעיה ×¢× ×–×” ×©×›×•×ª×‘×™× ×¢×œ×™×•×¤×™ בשפה כל כך – ×× ×™ מצטערת, ×בל ×ין לי מילה ×חרת – מכוערת.
×–×” ×œ× ×¨×§ ×¢× ×™×™×Ÿ של ×ž×™× ×•×—. × ×“×ž×” לי שזה יותר ×¢× ×™×™×Ÿ של תחביר, ×¨×¦×¤×™× ×©×œ×ž×™×של ×ž×™×œ×™× ×˜×›× ×™×•×ª במשפט ×¢× ×ž×‘× ×” – טוב, ×ין לי כרגע מילה מדויקת ×œ×‘×˜× ××ª×”×ž×‘× ×” ×”×–×” ×בל ×”×•× ×ž×¢×•×¨×¨ בי תחושה של מערכת ×רוכה של מפרקי מתכת. ×תה ב×מתמרגיש שהרובוט המילולי ×”×–×” מסביר לך ×ת ×”×¤×œ× ×©×œ התופעההטבעית/×× ×•×©×™×ª/×œ×©×•× ×™×ª/××ž× ×•×ª×™×ª ×©×”×•× × ×•×¢×“ להסביר? ×›×™ ×× ×™ מרגישה ×›××™×œ×•×‘×ž×§×•× ×”×“×‘×¨ ×”××œ×’× ×˜×™ ×•×”×ž×•×©×œ× ×©×¢×•×¨×¨ בי פלי××” מר××™× ×œ×™ ×ž×›×•× ×” מסורבלת ×•×ž× ×¡×™××œ×©×›× ×¢ ×ותי שזה בדיוק ×ותו דבר.
טוב × ×•, × ×“×ž×” לי שכבר ×”×™×™× ×• ×¤×¢× ×‘×יזו גירסה של הויכוח ×”×–×”. ×ולי ×לך ×œ×§×¨×•× ×§×¦×ª ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ בשביל להירגע 🙂
×× ×תה ×œ× ×¨×•×¦×” להעליב, מומלץ ×œ×”×ž× ×¢ ×ž×¢×œ×‘×•× ×•×ª.
המשפט ×”×©× ×™ שלך ×”×™×” ג’יבריש ב×וצר ×”×ž×™×œ×™× ×©×œ ×¤× ×•×ž×•× ×•×œ×•×’×™×” בפילוסופיה×× ×œ×™×˜×™×ª עכשוית. הצגת ×ותו כמקביל למה שכתבתי – ×–×” עלבון ×©×—×¦× ×™ ול×-הגון.
×× ×תה ×ž×¢×•× ×™×™×Ÿ, ×”× ×” תמצית הפוסט:
1. ×”×¦×¤×¦×•×¤×™× ×‘×ž×©×—×§×™ מחשב ×™×©× ×™× ×”× ×›×ž×• בן דמות פרמטיבי מ×וד ופשוט מ×וד שלשפת הספרות. מתגלמת ×‘×”× ×‘×–×¢×™×¨-×× ×¤×™×Ÿ מערכת ×”×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ צלילי השפה ×›×ž×¢×¨×›×ª×¡×™×ž× ×™× ×©×œ× ×—×©×•×‘ בה ×˜×™×‘× ×”×ž×¡×•×™× ×©×œ ×”×ž×¡×ž× ×™×, ××œ× ×¨×§ המידע ×©× ×™×ª×Ÿ להעבירב×מצעות×, לבין כל ההשפעות ×”×©×•× ×•×ª ×•×”×ž×©×•× ×•×ª שיש ×œ×¦×œ×™×œ×™× ×”×ž×¡×•×™×ž×™× ×©×œ מילי×והברות ו×ותיות על ×ופן פעולת השפה.
2. בשירה , ובספרות בכלל, ×§×™×™× ×”×ž×•×©×’ "מצלול ×קספרסיבי", המתייחס ×œ×›×œ×œ×”×ž×§×¨×™× ×©×‘×”× ×™×© קשר כלשהו בין צליל של מילה לבין תופעה בעול×. למעשה המושגמורכב מכמה תופעות ×©×•× ×•×ª, ש×חת מהן ×”×™× ×‘×œ×ª×™ × ×™×ª× ×ª ×œ× ×™×ª×•×—, ×•× ×“×ž×ª ××™× ×¡×•×¤×™×ª×•×ž×¢×‘×¨ ליכולת ×ª×¤×™×¡×ª×™× ×•.
מכיוון שצפצופי משחק המחשב ×¤×©×•×˜×™× ×›×œ כך, ×בל ×ž×¦×™×’×™× ×‘×¦×•×¨×” מוגבלת ×ת ×›×œ×ª×›×•× ×•×ª שפת הספרות, עולה בי תחושה ל×-×¨×¦×™×•× ×œ×™×ª ש×× ×חקור ×ות×, תתגלה לי×יזו ×מת מיסטית ×ו תי×ורטית ×ודות היחס בין צליל ומשמ
הצעה ×¤×©×˜× ×™×ª:
×ולי הקשר בין "ore" לבין תוגת העול×, כמו המושלמות עוכרת השלווה שלSomething wicked this way comes, × ×•×‘×¢×™× ×ž×”×©×™×ž×•×© ×‘×”× ×¡×ª×. שכן ×ין שו××˜×¢× ×œ×—×©×•×‘ על ×”×¦×œ×™×œ×™× "רוע" כדבר רע ××œ× ×¨×§ ל×חר שהצליל × ×¢×©×” ×›×‘×•×œ×œ×¡×ž× ×˜×™×§×”, ומכ×ן ש"ירקרק" × ×¢×©×” "רע" רק ×ž×©×•× ×©×”×•× ×›×‘×•×œ ל"רוע" שכבוללמשמעות ×¡×ž× ×˜×™×ª מסוימת.
כך ×’× "Something wicked this way comes". המשפט, שצוטט שוב ושוב, × ×¢×©×” כבול, ויחד ×¢× ×”×›×‘×™×œ×•×ª × ×¢×©×ª×” ×’× ×›×‘×™×œ×•×ª בין צליל למשמעות.
×בל ×–×” יותר מזה, כמובן. ×›×™ למה ×”×•× ×¦×•×˜×˜? ×ולי, בין היתר, בגלל ×”×ž×‘× ×”×”×ª×—×‘×™×¨×™ ×”×ž×©×•× ×” שלו (למה ×”-comes בסוף?) ×ו העמימות הסמ×× ×˜×™×ª (something).כך ×ו כך, מרגע ×©× ×›×‘×œ, שוב ×תה ×œ× ×ž×ª×™×™×—×¡ ×ליו ב×ותה דרך. הצליל × ×›×¤×£×œ×ž×©×ž×¢×•×ª.
ר××” ×¤× ×™ ×לוהי×, וחי!
×ו של×.
×–×ת בהחלט ×פשרות – שלמעשה כל ×”×ž×§×¨×™× ×©××™× × ×ž×‘×•×¡×¡×™× ×¢×œ סוג של ××•× ×•×ž×˜×•×¤×™×השעבר ×ª×™×¢×•×œ×™× ×©×•× ×™× ×•×ž×©×•× ×™×, ×©×™×™×›×™× ×œ×ž×§×¨×” של "מצלול ממקד ×©× ×ž×¦× ×›×‘×¨×‘×œ×× ×’". ×בל… ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢, × ×¨××” לי שבוד××™ קיימת בתודעה של סוג ×¡×™× ×¡×ª×–×™×”×ž×•×¤×©×˜×ª, מורכבת קצת יותר מממט×פורות בסיסיות של גודל\גובה\כיוון\מרחבשעוברות התמרה מחוש לחוש. ×›×™, × ×•, מוזיקה וכ×לה.
×בל, הפוסט ×”×–×” ×”×™×” קצת משחק, ×‘×œ× ×¡×•×ª להפיק מלודרמה תי×ורטית בלי להיותמופרך. ×× ×™ צריך קצת לתפוס מרחק ×•×œ×©× ×•×ª פרספקטיבה כדי לדון בסוגיה ב×ופן×קדמי של ממש.
×× ×™×œ× ×‘×˜×•×— ×©×”×‘× ×ª×™ מה פירוש "מצלול ממקד ×©× ×ž×¦× ×›×‘×¨ בל×× ×’". ולגבי מוסיקה -×”×מת, ×©×’× ×œ×™ ×ין מושג. ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לברר ×¤×¢× ×”×× ×קורד ×ž×™× ×•×¨×™ × ×—×©×‘ ל"×ž×™× ×•×¨×™"(כלומר × ×•×’×”) ×’× ×‘×ª×¨×‘×•×™×•×ª ×חרות, ×¢× ×ž×¢×¨×›×•×ª ×”×‘×“×œ×™× ×חרות (רבעי ×˜×•× ×™×וכו’). ×œ× ×™×•×“×¢.
כך ×ו ×חרת, פוסט ×‘× ×–×•× ×”. במיוחד הבורחס 🙂
הרי מצלול ממקד ×”×•× ×›×©×ž×§×¨×‘×™× ×‘×©×™×¨ בין משמעויות על ידי הקבלה בין מילי×בעלות מצלול דומה ×”× ×•×©×ות ×ת המשמעויות הרצויות – Wolrd ו Wordב×ש-×•×•× ×¡×“×™×™, × ×’×™×“.
כש×× ×™ מדבר על "× ×ž×¦× ×›×‘×¨ בל×× ×’", ×× ×™ מתכוון לכך ש×פשר ×œ×©×™× ×‘×©×™×¨ ×©× ×•×©×ו×פלול ×ת המילה "ירקרק" בלי שתופיע בשיר המילה "רוע", והמצלול של "ירקרק"×™×”×™ טעון ×קספרסיבית במיוחד, בגלל ×©×ž×¢×¦× ×”×¡×ª×•×‘×‘×•×ª שתיהן בכלל-השפה, ×¢×מצלול דומה, "ירקרק" ספג ×יזו ×ž×˜×•× ×™×ž×™×•×ª ל××˜× ×˜×™×ª ל"רוע".
× ×“×ž×” לי שזה פחות ×ו יותר מה ש×תה הצעת עכשיו, ושדיברתי על כך בסוף הפסקה השלישית של חלק 2 בפוסט.
חלילה לי מלהשתחצן. ×¢× ×–×ת ×”×•× ××™× ×• ×”×™×” ג’בריש ××œ× ×˜×וטולוגייה מיותרת. ט×וטולוגייה ×”×™× ×” סוג של ט×וטולוגייה.
1.×œ×•×œ× ×”×¤×•×¡×˜ ×”×™×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×•× ×¤×œ× ×œ× ×”×™×™×ª×™ מגיב. ×–×” ב×מת רעיון יפה.
2.סוג של מצלול ×קסרסיבי ×”×•× ×”××•×ž× ×ª×•×¤××” עלייה דיברת, ×”×©× ×™ ש×× ×™ יכול לחשובעליו × ×•×‘×¢ משימוש ב×מצעי יצור הצליל ב×× ×œ×•×’×™×™×” למובע, למרו ×ª×©×‘×‘× ×™ ××“× ×–×”×™×›×•×œ להיות בעייתי יותר.
3.מה ×œ× × ×™×ª×Ÿ לחקור? מה מעבר ×œ×ª×¤×¡×™×ª× ×•? ×”×פסטימולגויה של השפה עצמה?ב×יזשהו שלב הרדוקציה תמיד מגיעה לבחירה שרירותית של ×‘×™×˜×•×™×™× ×©×ž×™×™×¦×’×™× ×תהיצוג של עצמ×, זו כבר ש×לה פילסופית יותר עמוקה לגבי ×”×‘× ×™×™×” ×”×¡×¤×•× ×˜× ×™×ª שלקוו×ליה ברשתות × ×•×™×¨×•× ×™×•×ª. מהו המקביל ×”× ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ של מחשבה שמייצגת ×ž×§×‘×™×œ× ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ וכד’.
4.יש ×“×‘×¨×™× ×©×¢×“×™×£ ×œ× ×œ×“×¢×ª.
שוב, ג’יבריש. שמע, במיקרה ×™×¦× ×©×”×ª×—×•× ×”×™×—×™×“×™ של פילוסופיה ש×× ×™ ×ž×ª×ž×¦× ×‘×•×”×™×˜×‘ ×”×•× ×§×•×•×ליה, ו××£ ×œ× ×חד ×ž×”×ž×©×¤×˜×™× ×©×œ×š ×©×ž×¢×¨×‘×™× ×ת המילה ×”×•× ×‘×¢×œ צורהכלשהי של הגיון. כן, יש "קוו×לה", יש "מקביל × ×•×™×¨×•×œ×•×’×™", יש"מט×-פיזי", יש"×¡×™× ×¨×’×™×”" ויש"×˜×¨× ×¡× ×“× ×˜×™", ×•×›×•×œ× ×§×©×•×¨×™× ×œ×ותו × ×•×©×, ×בל ×”× ×œ× ×™×•×¦×¨×™× ×©×•×משפט ב×ופן בו ×תה מחבר ×‘×™× ×™×”×.
חבל.
××– ×œ× × ×•×ª×¨ לי ××œ× × ×¡×™×•×Ÿ לשימוש הוגן ×‘×¤×ª×’× ×”×œ× ×”×™×•×•× ×™ העתיק ×”"פוסל במומו פוסל".
×חרי שה×שמת ×ותי ב××™ ×”×‘× ×”, ויחוס ג’יבריש לך, ×תה מייחס לי ×ת ×ותו הדבר מתוך ××™ ×”×‘× ×” מוצהרת. פעמיי×.
וזה עוד כש×תה מצטט ×ת עצמך ×‘×ž×™×œ×™× ×ž×—×•×¥ להקשר כמו "×˜×¨× ×¡×“× ×˜×™", שכלל ×œ× × ×מרו.
"כמו כן התפיסה המטפיסית של הקוו×לייה הכחול ×”×™× ×˜×¨×¡× ×“× ×˜×™×ª ×‘× ×•×’×¢ ×œ×¡×™× ×¨×’×™×™×ª ×—×•×©×™× ×›×ž×• שמע"
×גב, ×”×•× ×œ× ×˜×וטלוגיה, ××œ× ×ž×©×¤×˜ שחלקו שגוי וחלקו ×œ× ×‘×”×™×¨. שמע ××™× ×•×¡×™× ×¨×’×™×™×ª חושי×, ××œ× ×§×•×•×ליה של חוש ×חד (וזה רק ×× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ קוו×ליתשמע- ×œ× ×›×œ מובן של שמע מתייחס לקוו×ליה"). התפיסה המטפיזית של הקוו×ליההכחול ××™× ×” ×˜×¨× ×¡× ×“× ×˜×™×ª ×‘× ×•×’×¢ שמע, מכיוון ×©×”×™× ××™× × ×” ×©×•× ×“×‘×¨ ×‘× ×•×’×¢ לשמע-×”×™× ×ª×¤×™×¡×” מטפיזית (מה ×©×œ× ×ª×”×™×” ×›×•×•× ×ª×š ×›×ן – ×ין "התפיסה המטפיזית", ישתפיסות מטפיזיות מתחרות) של קוו×ליה של ר××™×”.
ו×גב, מהו המקביל ×”× ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ של מחשב שמייצגת מקביל × ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ ×פשר לבדוקבלי ×©×•× ×‘×¢×™×”, בדיוק ב×ותה מידה ש×פשר לבדוק מה המקבילה ×”× ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ שלחשיבה על פיצה ×ו של ×›×ב. שילוב בין ×“×™×•×•×—×™× ×’×•×£ ר×שון למיפוי מוחי. ×יןכ×ן ×©×•× ×¡×•×’×™×” מיוחדת ×©×©×•× ×” מכל חקר ×חר של הקשר בין קוו×ליה ומוח.
כמו ש×מר הסייף לסיצילי×× ×™ – ××™×™ ×“×•× ×˜ ×ªâ€™×™× ×§ ×יט ×ž×™× ×– ווט יו ×ªâ€™×™× ×§ ×יט ×ž×™× ×–.
×”"×˜×¨×¡×“× ×˜×™" כמובן התייחס למשפט הכביכול ט×וטולוגי, למעשה ג’יברישי שלך.ו×× ×™ יודע שהבעיה ×”×™× ××™× × ×” ×‘×”×‘× ×ª×™ ××œ× ×‘×—×•×¡×¨ ×§×•×”×¨× ×˜×™×•×ª שלך מכיווןשכ×מור, במקרה רצה הגורל וקוו×לה ×”×•× ×ª×—×•× ×”×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™×” היחיד שבו ×× ×™ מתמצ×ביותר, מכיר היטב ×ת ×”×ž×™× ×•×—×™×, ויודע שהשימוש שלך ×‘×”× ×”×•× ×—×¡×¨ פשר.
×× ×™ חושב שזו דרך טובה להסביר ×ž×œ×™× ×›×ž×• "eeire" (שהרי כל דובר ילידי שלשפה ×ž×©×•×›× ×¢, בשלב כלשהו של חייו, ×©×”×ž×œ×™× ×‘×©×¤×” זו × ×©×ž×¢×•×ª בדיוק כמו שצריךלהישמע הדבר שהן מייצגות. מצד ×©× ×™, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— כלל ש"ירקרק" ×”×™×” מזכיר לי"רוע" ×œ×•×œ× ×לתרמן. מה ×’× ×©×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— שתמיד עומדת מ×חורי ×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª שלמצלול ×ž×¡×•×™× ×‘×ž×œ×™× ×ž×¡×•×’ ×ž×¡×•×™× "התופעה הב××” בתור". לעתי×, מה שהיה מסמןשרירותי × ×›×‘×œ ×סוצי×טיבית לדבר ×©×”×•× ×ž×™×™×¦×’, ל×חר זמן מה.
×× ×™×œ× ×ž×‘×™× ×” ×ת הדוגמה ×”×–×ת. הרי יש ×ž×™×œ×™× ×¢× ×ותו מצלול ×©×œ× ×¡×¤×’×• ×ž×™×˜×•× ×™×ž×™×•×ª×œ×¨×•×¢ – רקיע, רֵעַ, יער – ירוק, למען הש×. ולעומת ×–×ת ×’× ×œ×¦×”×‘×”×‘, ×פרפר,ורדרד יש ×§×•× ×•×˜×¦×™×•×ª שליליות.
ב×ופן כללי, ×”×× ×”×¨×‘×” מזה ××™× ×• פשוט ×¢× ×™×™×Ÿ של ל××™×–×” קבוצת ×¢×™×¦×•×¨×™× ×תהשייך? ×ותיות שורקות, כמו ש×מרת, ×•×’× ×ותיות ×’×¨×•× ×™×•×ª, הן רעות – מן הסת××›×™ הן דומות לקולות של חיות, כולן. ולעומת ×–×ת ×¢×™×¦×•×¨×™× ×©×ž×¤×™×§×™× ×‘×™×¨×™×“×” שלהלשון מתקרת הפה, ×ו מהגרון ×בל בלי ×’×¨×•× ×™×•×ª, ×”× ×ž×ª×•×¨×‘×ª×™×, ולכן ×˜×•×‘×™× -ל’, × â€™, ת’, ×’, ר’ לפעמי×. (כשקר×תי ×ת טולקין לר××©×•× ×” מ×וד בלטה ליה××™× ×¤×œ×¦×™×” ב×ותיות ×”×לה בשמות של ×לפי×.) מן ×”×¡×ª× ×—×œ×•×§×” מדויקת יותר תהיהמועילה יותר. × ×¨××” לי ש×ת "ore" ×פשר ×ולי להסביר במכובדות של ×’ ור’ ×™×—×“×¢× ×ž×©×”×• על ×ורך הצליל.
ו×פשר הסבר לכותרת, בבקשה?
1.××™×–×” ×¤×œ×¦×•× ×™×דה ×תה מייצר מזה.
2.קוו×ליה כחול יכול להיות מקושר לחוש השמע. ×–×” סוג של ×˜×¨× ×¡×“× ×˜×™×•×ª של ×פיק הקלט רגיל של החוש, ל×פיק קלט ×חר. סוג של ×¡×™× ×ª×–×™×”. http://faculty.washington.edu/chudler/syne.html
3.קוו×ליה ×”×™× ×”×‘×¡×™×¡ למחקר ×”×פיסטימולוגי של התפתחות השפה, שהב×ת כמשהומיסטי ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ לחקור. ×ך ×ž×¢×¦× ×”×’×“×¨×ª×• כסובקטיבי לחלוטין ×”×•× , ×›× ×¨××”, בלתי×פשרי לחקירה מדעית/×וביקטיבית.
4.×”× ×” עוד ×חד http://en.wikipedia.org/wiki/Neural_correlate_of_consciousness
5.××“× ×—×›× ×‘×מת יודע ש×ין ×”×•× ×ž×‘×™×Ÿ דבר. ×”×‘× ×” זו ×’× ×”×™× ×§×•×•×ליה. 🙂
× ×”×“×¨!
×œ× ×”×‘× ×ª×™ כלו×, ועד ×”×™×•× ×”×œ×›×ª×™ לישון בשלווה ביודעי ש×× ×™ בחורה חכמה. × ×•
תר×ו,×ולי כד××™ שתציגו מושגי יסוד ש××ª× ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×”×, ×בל תגדירו ××•×ª× ×‘×¦×•×¨×”×‘×¨×•×¨×” להדיוטות כדי ×©× ×•×›×œ לעקוב. ×× ×œ× ×‘× ×œ×›× ×©× ×•×›×œ לעקוב, ×שריכ×.
×תמר וקרן ×›×חד- שימו לב ש×מרתי ×קספרסיביות ל××˜× ×˜×™×ª. כלומר, מצב ×©×‘×•×›×©×”×ž×™×œ×™× ×‘×ות בהקשר התמטי ×”× ×›×•×Ÿ, ×”×§×•×¨× ×™×—×•×© שיש כימיה טובה במיוחד ביןהמצלול והמשמעות.
קרן- ×”×מת שהייתי מעדיף ×œ× ×œ×”×¡×‘×™×¨ ישירות, ×›×™ ×× ×™ דיי מחבב ×ת ×”×©× ×™× ×”×”×§×œ×•×©×” שבכותרת, ולהסביר ×ותה ישלול ×ž×ž× ×” ×ת מעט החן שיש לה. זוהי פר×פרזהעל משפט ב"גן ×”×©×‘×™×œ×™× ×”×ž×ª×¤×¦×œ×™×" של בורחס, ×•× ×“×ž×” לי שהקשר השורה המקוריתמבהיר ×ותה פחות ×ו יותר.
ב×שר לקישור לקולות של חיות – ××– מה ב×שר לשפות שרובן ככולן ×’×¨×•× ×™×•×ª×‘×¢×œ×™×œ? ×ו ש××™× ×Ÿ ×’×¨×•× ×™×•×ª כלל? ×ין בהן ×ž×¦×œ×•×œ×™× ××§×¡×¤×¨×¡×™×‘×™× ×©×•× ×™×?
×–×”×œ× ×‘×›×•×•× ×ª זדון- פשוט, ×›×©×ž×ª×¨×’×œ×™× ×œ×¡×‘×™×‘×” שבה ×˜×¨×ž×™× ×•×œ×•×’×™×” כלשהי ×”×™× ×ž×•×‘× ×ª×ž×ליה, קשה מ×וד לזכור ×יפה ×¢×•×ž×“×™× ×”×’×‘×•×œ×•×ª בין ×ž×•× ×— שמוכר לכל ××“× ×ž×©×›×™×œ,לבין ז’רגון מקצועי. בדיון ×”×™×•× ×× ×™ ו×תמר ×“×™×‘×¨× ×• על ×œ× ×¡×•×ª ול×רגן ××™×–×”× ×•×”×œ של כלילת ×œ×™× ×§×™× ×‘×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” בפוסט שבו מוזכר מושג ×יזוטרי – ×”×‘×¢×™×”×”×™× ×©×œ× ×ª×ž×™×“ × ×™×ª×Ÿ ×œ×ž×¦×•× ×œ×™× ×§ מספק, ×•×”×ž×•×©×’×™× ×œ×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×™-×¤× ×™× ×•×ž×•×¨×›×™×‘×™×מכדי ×©× ×™×ª×Ÿ ×™×”×™×” להסביר ××•×ª× ×‘×’×•×£ הפוסט בלי סטייה עצומה ×ž×”× ×•×©×.
-×–×” שקוו×ליה כחול יכול ×œ× ×‘×•×¢ מחוש השמע (שזה, ×גב, × ×›×•×Ÿ, ×בל חסר – ×–×” ל×שיש התרחשות ×§×•×’× ×˜×™×‘×™×ª של שמע ×בל הקוו×ליה הכחול, ××œ× ×”×ª×¨×—×©×•×ª ×§×•×’× ×˜×™×‘×™×ª×©×œ כחול, וקוו×ליה כחול, כתוצ××” ממעבר חריג של מידע מחוש השמע ×ל חושהר××™×”) , ×–×” × ×˜×•×œ כל קשר ×©×”×•× ×œ×ž×©×¤×˜ "התפיסה המטפיזית של הקוו×ליה ×”×›×—×•×œ×”×™× ×˜× ×¡×“× ×˜×™×ª ×‘× ×•×’×¢ ×œ×¡×™× ×¨×’×™×ª ×—×•×©×™× ×›×ž×• שמע". ×תה חייב להתחיל להבין ××ª×”×ž×™×œ×™× ×©×תה מתשמש בהן ברמה גבוהה יותר מזה שהן מקושרות במעורפל למילי××חרות מתחומן, ×—×•×©×©× ×™.
– קוו×ליה ××™× ×” הבסיס למחקר ×”×פיסטמולוגי של התפחות השפה. ×ין ולו פילוסוף×חד שחושב כך – ג’ון סרל חושב (×•×”×•× ×”×™×—×™×“) שההבדל בין ×”×‘× ×ª שפה לבין סת×יכולת ביצוע ×œ×©×•× ×™×ª ×”×•× ×§×™×•×ž×” של קוו×לה, ×ך ×’× ×”×•× ×œ× ×™×¦×™×¢ שיש קשר כלשהובין קוו×ליה להתפתחות השפה. ×תה לחלוטין ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ שקוו×ליה ×”×™× ×ž×•×©×’ ×”×ž× ×•×ª×§×ž×”×ª× ×”×’×•×™×•×ª, ולפיכך ממש ממש ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ מה זו קוו×ליה ובמה מדובר.
-כן. ×× ×™ מכיר ×ת סוגית ×”× ×™×•×¨×œ קורלייטס. ×’× ×ין בעמוד בוויקפדיה ×©×•× ×“×‘×¨×©×™×”×¤×•×š ×ת חיקוי חידת הזן שלך "מה המקבילה ×”× ×•×•×™×¨×•×œ×•×’×™×ª של ייצוג שלמקבילה × ×•×™×¨×•×œ×•×’×™", לבעלת הגיון.
טוב,
שמת לב ×©×‘×©×•× ×ª×’×•×‘×” ×œ× ×©×לת להבהרה, ××œ× ×©×œ×œ×ª משמעות (כולל משמעות רמיזת שלילה שלי)?
×ולי ×תה צריך לש×ול עצמך על מה ×תה ×ž× ×¡×” להגן בכזה חרוף × ×¤×©. על משהורגשי, ×œ× ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי. כפי שחזרת ×¤×¢×ž×™×™× "הדבר ש×תה מבין בו ×”×›×™ טובבפילוסופיה ×”×•× X"×£ ולכן ×œ× ×™×›×•×œ להיות ש-.
×œ×›×•×œ× ×™×© ×¢×™× ×™×™× ×œ×›×•×œ×, חוץ מעצמ×.
×’× ×œ×™ × ×מס, × ×מס לי ×ž×‘× ×™ ×ד×. ×”× ×›×לו ×™×¦×•×¨×™× ×¢×œ×•×‘×™× ×ž× ×˜×œ×™×ª.
"כשמתרגלי×לסביבה שבה ×˜×¨×ž×™× ×•×œ×•×’×™×” כלשהי ×”×™× ×ž×•×‘× ×ª מ×ליה, קשה מ×וד לזכור ××™×¤×”×¢×•×ž×“×™× ×”×’×‘×•×œ×•×ª בין ×ž×•× ×— שמוכר לכל ××“× ×ž×©×›×™×œ, לבין ז’רגון מקצועי"
×ו! פה קבור הכלב. וזה ×’× ×œ×’×‘×™ הרבה ×•×™×›×•×—×™× ×©×”×™×• ×œ× ×• בעבר. חוסר המודעותלגבול בין ז’רגון מקצועי ×•×ž×•× ×—×™× ×ž×•×›×¨×™× ×¢×œ×•×œ להתפרש ×‘×¢×™× ×™ הדיוטות -למשל, ×‘×¢×™× ×™ – כמילה ×”×–×ת ש×תה כל כך מתעב, בצדק, "×¤×œ×¦× ×•×ª". ההדיוטות ×ž×Ÿ×”×¡×ª× ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ ×¦×•×“×§×™× ×›×©×”× ×—×•×©×‘×™× ×›×›×”, ×בל ×”× ×’× ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ טועי×. ××—×“×”×ž×‘×—× ×™× ×”×—×©×•×‘×™× ×©×œ הוגה מכל סוג ×©×”×•× ×”×•× ×”×™×›×•×œ×ª לתקשר ×ת ×”×ž×¡×¨×™× ×©×œ×•×œ×§×”×œ רחב, מבלי להתפשר על היושרה ×ו על התוכן, ×בל ×’× ×ž×‘×œ×™ להיבלע בסבך ×©×œ× ×™×¡×•×—×™× ×˜×›× ×•×§×¨×˜×™×™× ×”× ×”×™×¨×™× ×¨×§ ל××•×—×–×™× ×‘×–â€™×¨×’×•×Ÿ המקצועי. ×–×” ×œ× ×ומר ש×סורלכתוב ×œ×¤×¢×ž×™× ×’× ×‘×“×™×•×§ "מדעי" (מילה מצחיקה ביחס לבלוג שעוסק בסופו של דברבמופשט, ×בל ×× ×× ×™ מבין ממך × ×›×•×Ÿ, זו פחות ×ו יותר המשמעות של הביטוי"× ×¨×˜×•×œ×•×’×™×”" ×©×ž×¨×‘×™× ×œ×”×©×ª×ž×© בו ×›×ן) מירבי, ×פילו במחיר של ×”"זרימה" שלהמסר, ×בל שוב, עד כמה ש×× ×™ מבין ×ת מהות הבלוג ×”×–×”, הקור המדעי ×”×–×” הו×בדיוק מה ש××ª× ×œ× ×ž×ª×›×•×•× ×™× ×œ
…עשות.
תמיד הטקסט × ×§×˜×¢ ×œ×¤× ×™ סוף המילה ×”××—×¨×•× ×”. מ×וד ×ž×©×•× ×”.
(פוסט מרתק, ×גב)