ב×חד ×”×§×˜×¢×™× ×‘"פחד ותיעוב בל×ס וג×ס" × ×›× ×¡ ×’'×•× ×™ דפ למלון, בידו ×”×חת מזוודה מל××” ×‘×›×™×ž×™×§×œ×™× ×¤×¡×™×›×•××§×˜×™×‘×™×™× ×•×‘× ×—×™×¨ תו×× ×©×ריות קוק ×©×”×•×¡× ×£. במלון × ×¢×¨×›×ª ועידת שוטרי×, ש×ותה ×”×•× × ×©×œ×— לסקר. × ×מן לתפקידו, ×”×•× × ×›× ×¡ ל×חת ההרצ×ות ושומע על ×¡×›× ×•×ª×™×• ×”×—×•×œ× ×™×•×ª של הגר×ס.
כמו ×’'×•× ×™ – כך ×× ×™. בהצטלבות × ×¡×™×‘×•×ª ×”×¨×¡× ×™×ª מצ×תי ×ת עצמי במלון לחוף ת"× ×™×—×“ ×¢× ×›×ž××” ×× ×©×™ ×¢×¡×§×™× ×•×©×™×•×•×§, כדי לה×זין להרצ×ות על "שיווק בעידן ×”××™× ×˜×¨× ×˜". ×”××•×œ× ×”×ž×”; ×§×©×™×©×™× ×›×—×›×—×•; × ×©×™× × ×›×—×•; ול×וויר × ×–×¨×§×• ×ž×©×¤×˜×™× ×›×ž×• "הגולש סלש צרכן" ו"ב××™× ×˜×¨× ×˜ ×’×•×œ×©×™× ×’× ×‘× ×™ גיל הזהב, ×× ×©×™× ×©×”×¤×¨×•×˜×” מצויה בכיס×". ×”×™×” ×›×™×£. כמו מרקסיסט בשדה קוצי×.
כצפוי, השיחה × ×¡×•×‘×” בעיקר סביב כסף. בתחילה הוצגו גר×פי×. מסתבר שכך וכך משקי בית ×ž×—×•×‘×¨×™× ×œ×¨×©×ª, ומסתבר שזה כוח ×§× ×™×” גדול, ומסתבר שהגולש-סלש-צרכן הישר×לי עדיין ×œ× ×—×•× ×š ×œ×©×œ× ×¢×œ ×©×™×¨×•×ª×™× ×‘×¨×©×ª. ובכלל, הסתברו ×©× ×¡×‘×¨×•×ª רבות.
בין היתר, הסתבר ×’×, סופית ומוחלט, שהקיץ ×”×–×” ×”×•× ×¢×•× ×ª ×”×ž× ×”×œ×™×. ×× ×™ ×œ× ×‘×מת כלכלן, ×בל מכ×ן × ×¨××” ×›×ילו רוב החברות ×›×™×•× ×ž× ×•×”×œ×•×ª על ידי ×ž× ×”×œ×™×. ×ž× ×”×œ×™× ×‘×ž×•×‘×Ÿ הצר של המילה: ×× ×©×™× ×©×œ×ž×“×• × ×™×”×•×œ ושיווק, והלכו ×חר כך ×œ× ×”×œ חברה.
ומהו ×ž× ×”×œ? סוג של פילוסוף. ש×, ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×•×¤×©×˜, ×ž×¤×•×¨×§×™× ×¢×™×ª×•× ×™×, רכבות, מ×גרי מי×, בגדי התעמלות ×•×ª×¤×•×–×™× ×¡×™× ×™×™×, ×•×”×•×¤×›×™× ×œ×ž×•×¦×¨×™×. המוצר – וזה חשוב – ×”×•× ×¡×•×¤×• של מה שיוצר; ×”×•× × ×§×•×“×ª ×”×¡×™×•× ×‘×ª×”×œ×™×š הייצור ×•× ×§×•×“×ª ההתחלה של תהליך השיווק והחדירה לשוק.
תהליך הייצור עצמו × ×ž×“×“ ב"חומרי גל×", "עלות" וש×ר ×ž×•× ×—×™× ×ž×¡×•×’ ×–×”, ×©×™×ª×¨×•× × ×”×’×“×•×œ ×”×•× ×”×“×’×©×ª המ××¤×™×™× ×™× ×”×›×œ×œ×™×™× ×©×œ תהליך ספציפי, והפיכתו למט×-תהליך. ×–×” עסק יעיל, מכיוון ×©×”×•× ×ž×פשר ×œ×ž× ×”×œ ×œ× ×”×œ, מבלי להבין כמעט דבר במה ×©×”×•× ×ž× ×”×œ. ×”×•× ×œ× ×¦×¨×™×š. ×”×ž× ×”×œ מבין במוצר, ומבין בשוּק.
***
לקחתי ×¤×¢× ×§×•×¨×¡ לפסיכומטרי. המרצה, ×©×‘× ×” קריירה מהטלת ×× ×§×“×•×˜×•×ª, סיפר ×ת הסיפור ×”× "ל: ×ž× ×”×œ של חברת משחות ×©×™× ×™×™× ×”×’×™×¢ ל×× ×©×™ השיווק שלו, ותבע ×ž×”× ×œ×”×’×“×™×œ ×ת מכירות המוצר ב-25% עד ×”×©× ×” הב××”. גידול של 25%, יש לדעת, ××™× ×• בגדר ×”×פשר (×× ×œ×”×מין לדברי המרצה), וכך ×’× × ×™×¡×• ×× ×©×™ השיווק להסביר. ×”×ž× ×”×œ התעקש. התעקש והלך.
ישבו ×× ×©×™ השיווק, ×‘× ×• פרסומת, שכרו ×“×•×’×ž× ×™×•×ª × ×ות-×©×™× ×™×™×, מצ×ו סלוגן, והריצו ×ת ×–×” בקמפיין ×˜×œ×•×•×™×–×™×•× ×™. המכירות ×–×™× ×§×• ב-3%. חלף רבעון, עשו פרסומת × ×•×¡×¤×ª. המכירות דהרו ב-2% × ×•×¡×¤×™× ×§×“×™×ž×”. ל×חר לילות ×œ×‘× ×™× ×•×¡×™×’×¨×™×•×ª רבות, עלה ×חד ×ž×”× ×¢×œ הקטע. ×”× ×¤× ×• למחלקה ×”× ×›×•× ×”, ותבעו להרחיב מעט ×ת החור, ×©×ž×ž× ×• יוצ×ת המשחה. יותר משחת ×©×™× ×™×™× ×ž×ª×‘×–×‘×–×ª, יותר ×§×•× ×™× ×œ×ž×©×—×”. המכירות עלו על הציפיות. היו×, כך × ×¨××”, ×›×•×œ× ×ž×—×¤×©×™× ×יפה להרחיב ×ת החור.
×ž×¨×§×¡×™×¡×˜×™× ××•×”×‘×™× ×œ×“×‘×¨ על ×”× ×™×›×•×¨ של הפועל מעבודתו. במפעל ×œ× ×¢×œ×™×™×, למשל, קשה לילד הטייוו×× ×™ להתמוגג מכל זוג × ×¢×œ×™×™× ×©×”×•× ×ž×™×™×¦×¨. ×בל גרוע מכך ×”×•× ×”× ×™×›×•×¨ של ×”×ž× ×”×œ. ×ž×‘×—×™× ×ª×•, יכול מפעל ×”× ×¢×œ×™×™× ×œ×”×™×•×ª מפעל "תוכן", בטיוו×ן ×ו בישר×ל. ×ž×‘×—×™× ×ª×•, יש מוצר, כל מוצר, ויש שוק, ולמוצר יש מחיר ויש עלות, ו×פשר לשחק ביחס בין ×”×©× ×™×™×.
***
×בל עבודה ×œ× ×™×›×•×œ×” להתבצע ×‘× ×™×›×•×¨ מוחלט. ולכן, בעוד ×©×”×ž× ×”×œ מתפקד בספירת ×”×ידי×ות, העובד × ×“×¨×© לגלות ×הבה לעבודתו. מישהו צריך להבין בהליך הייצור. ×ותו ××“× ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×™×”×™×” קרוב ב×מת ×œ×ž× ×”×œ, שכן יש לו × ×˜×™×™×” לבקש יותר כסף עבור ייצור המוצר, ×בל ×”×•× ×—×™×™×‘ להיות ש×, ×•×”×•× ×—×™×™×‘ ל×הוב ×ת ×–×”.
ומכ×ן החלו לפרוח ×ž×™× ×™ ×ž×•×©×’×™× × ×•×¡×¤×™×, שהמלבב ×©×‘×”× ×”×•× "דימוי ×¤× ×™×-××¨×’×•× ×™". כדי להגדיל ×ת התפוקה, ×˜×¢× ×• בכתבת × ×™×”×•×œ ×חת, מומלץ להשוות בין הדימוי ×”×¤× ×™×-××¨×’×•× ×™ של החברה לדימוי החוץ-××¨×’×•× ×™ שלה. לקח לי זמן עד ×©×”×‘× ×ª×™: דימוי ×¤× ×™×-××¨×’×•× ×™ ×”×•× ×”×ž×•×ª×’ של החברה ×‘×¢×™× ×™ העובדי×, ודימוי חוץ-××¨×’×•× ×™ ×”×•× ×ž×•×ª×’ החברה בשוק. ×–×” ×œ× ×§×œ ×œ× ×”×œ חברה, ×תה צריך למכור ×ותה ×œ× ×¨×§ בחוץ ××œ× ×’× ×‘×¤× ×™×, ×’× ×œ×¢×•×‘×“×™×.
חשוב שהעובד ×™×הב ×ת החברה. ×”×•× ×™×©×§×™×¢ יותר, והתפוקה תעלה. ב×ופן כללי, עדיף שהעובד ייתן כמה שיותר מעצמו, ועדיף שיעשה ×–×ת מ×הבה ×•×œ× ×ž×›×¡×£. כסף עולה כסף. ×”×ž× ×”×œ יכול לעבוד בכל חברה, ×בל ×—×™×•× ×™ שהעובד, ×יש המקצוע, ×™×הב ×ת מה ×©×”×•× ×ž×™×™×¦×¨, ×ת מה שמכרו לו ×©×”×•× ×ž×™×™×¦×¨. ×”×ž× ×”×œ עוסק במוצר, העובד מייצר × ×¢×œ×™×™×, עיתון, ×ª×¤×•×–×™× ×¡×™× ×™×™×.
עליך ל×הוב ×ת החברה שלך, ל×הוב ×ת המותג, ×›×™ ×× ×תה ×œ× ×ª×¢×©×” ×–×ת, ×”×ž× ×”×œ ×œ× ×™×¢×©×” ×–×ת במקומך. עבוד שעות × ×•×¡×¤×•×ª, ב×הבה, ×›×™ ×–×” כמו משפחה ×›×ן, וכי ×”×ž× ×”×œ חוסך, ×בל חשוב שהמוצר ×™×”×™×” ר×וי, שתתג××” בו. שתתג××”, כמו ×©×›×•×œ× ×• × ×•×¨× ×’××™× ×‘×š.
ו××™ ×פשר ×©×œ× ×œ×”×–×›×™×¨ בהקשר ×–×” ×ת טקסט המופת של ×¨×•× ×Ÿ שמיר
http://www.nrg.co.il/online/10/ART/757/441.html
ויפה ×מרת.
וו×ו, ×œ× ×”×›×¨×ª×™ ×ת ×–×” בכלל. ×–×” היסטרי.
×™×¦× ×œ×š קטע ז’יז’קי ×›×–×”, רק ×©×”×˜×§×¡×˜×™× ×©×œ ז’יז’ק × ×¨××™× ×›×ž×• מפס ייצור, וזה ל×.
×חלה פוסט. ועיצוב הלוגו(××™×) של הפרויקט ×”×•× ×ž×¦×•×™×Ÿ.
×יתמר הגבר – יפה כתבת.
🙂
משעשע ×©×©×œ×•×©×ª× ×• כבר ×œ× ×—×‘×¨×™× ×‘×ž×¤×¢×œ ×”×’××” ההו×.
חייב לציין שהזדעזעתי לזהות ×ת עצמי בתור העובד ×”×והב וחסר הפרוטה בטקסט ×”×–×” שלך.
×’× ×‘×ª×•×¨ ×ž× ×”×œ ×›×™×•× ×× ×™ ×והב ×ת הדברי×, כיוון ש×× ×™ ×’× ×”×ž×™×™×¡×“ וה××‘× ×”×ž×©×•×ª×£ של הילד.
×יתמר תודה,
×חרי תקופה ×רוכה של לבטי×, בזכות כתיבתך המ×לפת ×”×‘× ×ª×™, כמה זמן יקר ×× ×™×ž×‘×–×‘ בחברה ש×× ×™ ×©×•× ×. קמתי והלכתי. דרך ×גב זו חברת ××™× ×˜×¨× ×˜…..
הרבה מהפוסט ×”×–×” התבשל ×‘× ×¢× ×¢, ×–×” × ×›×•×Ÿ, ×בל דע – יש מקומות ×¨×¢×™× ×‘×”×¨×‘×”.
×”×™!
תודה, שי החתיך. תודה רבה.
××”, ×× ×™ מקווה ש×תה ×©×œ× ×¢× ×”×”×—×œ×˜×” הזו. ×× ×›×Ÿ, ×× ×™ שמח שעזרתי.
× .ב.
יופי של בלוג יש לך 🙂
×œ×©× ×™×” ×œ× ×˜×¢× ×ª×™ ×›×™ × ×¢× ×¢ ×”×™× ×ž×§×•× ×¨×¢. × ×”×¤×•×š הו×, מדובר ב×חד ממקומותהעבודה ×”×›×™ ×›×™×¤×™×™× ×©×”×™×• לי ××™ פע×, ו×× ×™ ידוע בתור חובב ×§×™×™×˜× ×•×ª תעסוקתיות.
(×›×©×—×•×©×‘×™× ×¢×œ ×–×”, ×ין ×©×•× ×¡×™×›×•×™ ×‘×¢×•×œ× ×©×”×™×™×ª×™ שורד 4 ×©× ×™× ×‘×ž×§×•× ×©×œ× ×הבתי מ×וד לעבוד בו)
השפה שתי×רת ×”×™× ×”×™× ×”× ×™×• ספיק החדש. (פ×ן ××™× ×˜× ×“×“)
כן, ×× ×™ יודע ומכיר
כן,בערך. ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×”×ž×œ×™× ×”×œ×œ×• ××™× ×Ÿ רק דילול של השפה ×ו ×× ×˜×•× ×™× ×©×œ מלי××חרות (×©×œ×•× ×”×•× ×ž×œ×—×ž×” וכו’), ××œ× ×©×”×Ÿ ×ž×•× ×—×•×ª תכלית. "כוח ×ד×", "מוצר","מותג" – ×לה ×ž×œ×™× ×©×ž×ª×™×™×—×¡×•×ª ל××œ×ž× ×˜×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×‘×ž×¦×™×ות ×ž×¤×¨×¡×¤×§×˜×™×‘×”× ×™×”×•×œ×™×ª, חובקת כל. בעיקרון, ×–×” ×פילו עובד. הבעיה ×”×™× ×©×”×¤×§×•×œ×˜×•×ª ×œ× ×™×”×•×œ×ž×•×¦×™×ות מדי ×©× ×” עדרי שכירי חרב, ×©×”×•×œ×›×™× ×œ× ×”×œ ל×-×ž×©× ×”-מה, ×›×™ ×¢× ×¢×¨×™×ž×ª×”×ž×•× ×—×™× ×”×œ×œ×• ×–×” ×פשרי.
"הבעיה ×”×™× ×©×”×¤×§×•×œ×˜×•×ª ×œ× ×™×”×•×œ מוצי×ות מדי ×©× ×” עדרי שכירי חרב, ×©×”×•×œ×›×™× ×œ× ×”×œ ל×-×ž×©× ×”-מה, ×›×™ ×¢× ×¢×¨×™×ž×ª ×”×ž×•× ×—×™× ×”×œ×œ×• ×–×” ×פשרי."
וו×הו! ר×שית – תודה על המ×מר. ×©× ×™×ª, למה זו בעיה? הודית ×¤×¢×ž×™×™× -בקטע המקורי ובתגובה הזו – שהשיטה *פועלת*. ×× ×™ מ×מין ×©×”×ž×§×•× ×‘×• ×× ×™ ל×מבין ×ת הבעיה שלך × ×•×‘×¢ מחוסר הסכמה ×‘× ×•×’×¢ למובן המילה "פועלת" במשפטהקוד×.
השיטההזו ×כן פועלת, ×בל יעילותה × ×ž×“×“×ª ביחס למטרות מסוימות. המטרה של בתי ×”×¡×¤×¨×œ× ×™×”×•×œ ×–×” לעשות בדיוק ×ת ×–×” – ×œ×”×•×¦×™× ×›×š וכך ×× ×©×™× ×©×™×›×•×œ×™× ×œ× ×”×œ כמעט כלחברה שהי×.
מה פירוש ×™×›×•×œ×™× ×œ× ×”×œ? ×™×›×•×œ×™× ×œ×¤×§×“ על חברה, שמוצי××” מוצר מסוי×, ולגרו×לה להרוויח. ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×‘×“×¨×š ×ל ×ותו רווח × ×•×¦×¨×•×ª כל ×ž×™× ×™ תופעות לוו××™,ש××™× ×Ÿ חיוביות לטעמי, ו×ת חלקן ×ž× ×™×ª×™ בפוסט.