×”×•× ×”×™×” ×חד הבימ××™× ×”×ž×¡×ª×•×¨×™×™× ×‘×™×•×ª×¨ שידע ×”×§×•×œ× ×•×¢, ×”×•× ×ž×™×¢×˜ להתר×יין, ×”×¤×¨×¤×§×¦×™×•× ×™×–× ×©×œ×• ×”×™×” ידוע לשמצה, כך ×’× ×˜×›× ×™×§×ª בימוי ×”×©×—×§× ×™× ×©×œ×• ששלחה ×ת שלי דוב×ל לפרישה מוקדמת מעסקי ×”×©×¢×©×•×¢×™× ×”×™×©×¨ לבית המשוגעי×. מרטין סקורסזה ×מר עליו ×©×”×•× ×חד משלושת הממצי××™× ×©×œ ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×ž×•×“×¨× ×™ (×”×©× ×™×™× ×”××—×¨×™× ×”× ×’×¨×™×¤×™×ª` ו×ורסון וולס), ×”×ª×ž×•× ×•×ª ×”×§×•×œ× ×•×¢×™×•×ª ×”×ž×•× ×•×ž×˜×œ×™×•×ª שלו צרובות עמוק בתודעה הקולקטיבית. ×’× ×ž×™ ×©×œ× ×¨××” סרט של קיובריק מימיו ×™×–×”×” ×ת הקוף שמעיף ×¢×¦× ×ל הרקיע הריק, ×ת ×לכס הסדיסט הסקסי של התפוז ×”×ž×›× ×™ ו×ת ×’`ק × ×™×§×•×œ×¡×•×Ÿ דוחף ×ת פרצופו המטורף דרך הדלת השבורה.
×›×©×™×¦× "×”× ×™×¦×•×¥" ש×ל ×ותו ×¢×™×ª×•× ××™ מדוע ×”×•× ×ª×ž×™×“ עושה ×¡×¨×˜×™× ×›×œ-כך פסימיי×, קיובריק השיב שכל סרט בו ×˜×•×¢× ×™× ×©×™×© ×—×™×™× ×œ×חר המוות ×”×•× ×ופטימי במהותו. ו×כן, ×œ×¤× ×™ זמן מה ×”×ª×‘×©×¨× ×• שמתחילה עבודה על סרט חדש של קיובריק. ××ž× × ×¢×§×‘ מצבו כבר-×ž×™× ×Ÿ ×”×•× ×œ× ×™×‘×™×™× ×ת הסרט בעצמו, ×בל ×”×•× ×™×”×™×” מבוסס על ×˜×¨×™×˜×ž× ×˜ ×©×”×•× ×›×ª×‘ ××™ ×©× ×‘×©× ×•×ª ×”×—×ž×™×©×™× ×•× ×ž×¦× ×–×¨×•×§ ב××™×–×” ×רגז/מחסן/×רכיון.
×‘×™×ž×™× ×• ×–×” כבר די ×¡×˜× ×“×¨×˜×™ ש××ž× ×™× ×ž×¤×•×¨×¡×ž×™× ×œ× × ×•×ª× ×™× ×œ×ž×•×•×ª לעצור ×ות×, עבור קיובריק מדובר כבר בסרט ×”×©× ×™ שלו מ××– המוות, קצב עבודה שקיובריק ×”×—×™ ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×™×” מצליח לעמוד בו. הסרט הר×שון ×”×™×” A.I, שיתוף הפעולה הידוע לשמצה ×¢× ×¡×˜×™×‘×Ÿ שפילברג. הסרט החדש ×›× ×¨××” ×™×§×¨× (×‘×ª×¨×’×•× ×—×•×¤×©×™) "×ž×©×•×’×¢×™× ×‘×©×˜×—" ומתי×ור העלילה, שכוללת עובדי ×§×¨× ×‘×œ מעוותי×, ×ž×¨×“×¤×™× ×¢×œ פסי רכבת ובקתות × ×˜×•×©×•×ª על צלע הר, × ×©×ž×¢ שזה ×”×™×” ×מור להיות בי-מובי קל×סי.
קיובריק עבד על הסרט במשך תקופה קצרה בסוף ×©× ×•×ª ×”×—×ž×™×©×™× ×בל ××–, כפי שמספרת ××œ×ž× ×ª×•, ×“×‘×¨×™× ××—×¨×™× ×§×¨×•. ×”×•× × ×לץ לעזוב ×ת הסרט "×›×©×’×‘×¨×™× ×©×•× ××™×" בעקבות ×¨×™×‘×™× ×¡×•×¢×¨×™× ×¢× ×ž×¨×œ×•×Ÿ ×‘×¨× ×“×•. ×”×גדה מספרת שבישיבת פיוס הפקתית הקצה ×‘×¨× ×“×• שתי דקות לכל משתתף בהן כל ×חד ×”×™×” ×מור לדבר על ×יך ×”×•× ×ª×•×¤×© ×ת הסרט. ×›×©× ×’×ž×¨ הזמן ×‘×¨× ×“×• דפק על ×’×•× ×’ ורשות הדיבור הייתה עוברת ל××“× ×”×‘×. כשקיובריק התחיל לדבר ×”×•× ×©× ×œ×‘ ×©×‘×¨× ×“×• ××™× ×• מקשיב ורק מביט על השעון, ×‘×ª×•× ×”×–×ž×Ÿ ×‘×¨× ×“×• דפק על ×”×’×•× ×’ וקיובריק המשיך לדבר, ×‘×¨× ×“×• המשיך לדפוק, קיובריק התרגז, עזב ×ת ×”×ולפן ×•×œ× ×—×–×¨. למזלו של קיובריק דבר דומה קרה על הסט של ספרטקוס בין ×× ×ª×•× ×™ מ×ן וקירק ד×גלס, וכך הוזמן קיובריק ×œ×‘×™×™× ×ת הסרט ×©×©×™× ×” ×ת חייו ושלף ×ותו ב×ופן סופי מעסקי הבי-מוביז.
עכשיו, תודות ×œ×—×ª× ×• ומפיק ממולח, חווה קיובריק מין × ×•×¡×˜×œ×’×™×” מ×ולצת וחוזר ×ל ימי תחילת הקריירה שלו ו×ל תסריט ×©× ×¨××” ×œ× ×¨×וי להפקה עוד ×œ×¤× ×™ חמישה עשורי×. "×‘×©× ×•×ª החמישי×," ×ומר המפיק ×דוו×רד וויסמן. "×–×” ×”×™×” ×מור להיות סרט ×קטו×לי ×•×—×“×©× ×™, ×”×™×•× ×× ×—× ×• ×¢×•×©×™× ×ותו כסרט תקופתי. בתקופת הפוסט-×˜×¨× ×˜×™× ×• ×¡×¨×˜×™× ×›×לה ×”×•×¤×›×™× ×œ×—×“×©×™× ×‘×¦×•×¨×” מסוימת." ×¢× ×›×œ הכבוד ×œ×ž×¢×’×œ×™× ×•×¤×•×¡×˜-×˜×¨× ×˜×™× ×• קשה מ×וד לה×מין שהתסריט ×”×–×” ×”×™×” מופק ××œ×ž×œ× ×”×™×” שמו של ×”×–"ל ×ž×ª× ×•×¡×¡ מעליו. ×ת מקומו בהיסטוריה ×œ× ×§× ×” קיובריק בזכות סרטי הפשע שלו וקצת חבל ×©×”×•× ×”×—×œ×™×˜ לקחת צעד כל-כך × ×¤×¡×“ ×חורה בקריירה שלו.
×œ× ×©×× ×™ חלילה ×ž×ª× ×’×“ ל××ž× ×™× ×©×ž×ž×©×™×›×™× ×œ×¢×‘×•×“ ל×חר המוות, ×דרב×, כל ××“× (×’× ×‘×¨-×ž×™× ×Ÿ) זקוק לתעסוקה ומי ×× ×™ ש×גזול ×ת פת לחמו של ×חר. ×בל לפחות שיעשו משהו טוב. למשל ספרי הפוסט-×ž×•×¨×˜× ×©×œ ×”×ž×™× ×’×•×•×™ היו × ×¤×œ××™×, ××™×™× ×‘×–×¨× ×•×”×רוחה ×”× ×¢×” × ×ž× ×•×ª בין יצירותיו הטובות ביותר. ×’× "××“× ×”×¨×שון" של ק×מי ×”×•× ×™×¦×™×¨×” מופל××”. ב×ופן כללי × ×“×ž×” שהמוות מיטיב ×¢× ×¡×•×¤×¨×™× ×™×•×ª×¨ מ×שר ×¢× ×‘×ž××™×. הש×לה מה קיובריק ×”×™×” חושב על ×–×” ×œ× ×ž×¢× ×™×™× ×ª, ×”×•× ×›×‘×¨ ×œ× ×—×•×©×‘ על כלו×, ×”×דישות ×”× ×¤×©×¢×ª שלו ×”×™× ×”×“×‘×¨ שמ×פשר ×ת יצירת הסרט ×”×–×”. ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×œ×§×™×•×‘×¨×™×§ היו עוד המון ×¨×¢×™×•× ×•×ª, למשל, תסריט גמור ומוכן להפקה על חייו של × ×¤×•×œ×™×•×Ÿ, ×•×”× ×‘×—×¨×• ×“×•×•×§× ××™×–×” רעיון × ×™×“×— ומטופש במיוחד. ×× ×›×‘×¨ ×× ×• מ××¤×©×¨×™× ×œ×ž×ª×™× ×œ×”×ž×©×™×š ליצור ×סור ×œ× ×• ×œ× ×”×•×’ ×›×œ×¤×™×”× ×‘×¡×œ×—× ×•×ª, יש לשפוט ×ת יצירות המוות ב××•×ª× ×¡×˜× ×“×¨×˜×™× ×‘×”× ×× ×• ×©×•×¤×˜×™× ×ת יצירות ×”×—×™×™×. ×”×× ×‘×›×œ ×–×ת יש ××™×–×” סיכוי שהסרט ×”×–×” ×™×”×™×” שווה משהו? כל מה ×©× ×•×ª×¨ לומר ×”×•× × ×—×™×” ×•× ×¨××”.
"×דישות × ×¤×©×¢×ª". ×הבתי.
×בל הייתי מעדיף ×©×œ× ×™×¢×©×• סרט על ×—×™×™ × ×¤×•×œ×™×ון, ×’× ×œ× ×‘×©× ×§×•×‘×¨×™×§. ×¤×•×˜× ×¦×™×ל הקטסטרופה גדול מדי.
×ולי צריך ב×מת להרחיב ×ת חוק זכויות היוצרי×, ול×סור חתימה של ××“× ×¢×œ יצירה ×חרי מותו. ו×ולי ל×, בעצ×.
×“×•×•×§× ×הבתי ×ת AI. מרגש. חוץ מהסוף, ×וקי. ×בל ×הבתי.
×× ×™ ×הבתי ×’× ×ת הסוף.