רשות השידור ×”×™× ×”×’×•×£ ×”×ž×©×•× ×” ביותר ×‘× ×•×£ התקשורת ב×רץ. מצד ×חד יש ×œ×”× ×”×ž×•×Ÿ כסף של הממשלה, ×”× ××™× × ×’×•×£ מסחרי ולכן ×”× ×™×›×•×œ×™× ×œ×¢×©×•×ª מה ×©×”× ×¨×•×¦×™×. × ×©×ž×¢ ×חלה, ל×? ××– למה כל מה ×©×”× ×¢×•×©×™× ×›×œ-כך מחורבן? ×›× ×¨××” ×›×™ ×”× ×–×§× ×™× ×ž×‘×•×œ×‘×œ×™× ×•×—×¡×¨×™ כיוון ×©×ž×•×›× ×™× ×œ×¨×“×ª על ×”×‘×¨×›×™×™× ×¢×‘×•×¨ כל פוליטיק××™ שעובר בסביבה ומחייך ×ליה×.
×תמול ×”×ª×¤×¨×¡× ×©×”×¨×©×•×ª טירפדה דיל ×¢× ×¢×ž×•×¡ גית××™. עכשיו גית××™ מ×וד רחוק ×ž×”×˜×¢× ×”×ישי שלי, ×”×מת ×”×™× ×©×× ×™ ×œ× ×¡×•×‘×œ ×ותו ×•×’× ×œ× ×ת ×”×¡×¨×˜×™× ×©×œ×•. ×ך ×”× ×™×ž×•×§×™× ×œ×‘×™×˜×•×œ העסקה ×יתו (שכללה השקעה בסרט החדש השלו ×•×§× ×™×” של תשעה ×¡×¨×˜×™× ×™×©× ×™× ×‘×ž×—×™×¨ מבצע של 200 ×לף דולר) הריחו לי קצת מסריחי×. ×”×ž×©× ×” ליו"ר רשות השידור,דורית ×¢× ×‘×¨ ×ומרת: ×›×™ ×œ× ×¨×וי שרשות השידור תסייע במימון ×¡×¨×˜×™× ×©×œ במ××™ שחי ×©× ×™× ×¨×‘×•×ª מחוץ לישר×ל. ××—×¨×™× ×˜×¢× ×• ×›×™ לסרטיו של גית××™ יש גוון פוליטי וזו עילה מספקת כדי לפסול ×ות×. ×¡×ª× ×ª×”×™×™×” מקרית עלתה במוחי: כשערוץ 1 ×ž×©×œ× ×›×¡×£ כדי לרכוש ×ת זכויות השידור של סרט כלשהו של ×§×œ×™× ×˜ ×יסטווד ×”×× ×’× ××– ×”× ×©×•××œ×™× ×ת ×¢×¦×ž× ×”×× ×¨×וי לתמוך בסרט של במ××™ ×©×œ× ×’×¨ מספיק ×©× ×™× ×‘×רץ? ×”×× ×—×™×™×• ×”××™×©×™×™× ×©×œ גית××™ וכתובת מגוריו בין ×”×©× ×™× 87-92 ב×מת ×ž×¢×™×“×™× ×¢×œ ×יכות ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×©×”×•× ×¢×•×©×”? ×× ×™ בספק ×× ×—×‘×¨×™ הוועדה בכלל ר×ו ×ת הסרטי×.
הסיפור ×”×–×” מזכיר מקרה מהעבר הקרוב ×›×שר קרן ×¨×‘×™× ×•×‘×™×¥`, ×‘× ×™×’×•×“ להחלטות הוודעה המייעצת, החליטה ×œ× ×œ×ª×ž×•×š בסרט של ×ייל סיוון (הספיצי×ליסט) על המותג JAFFA ×‘×˜×¢× ×” ×›×™ הבמ××™ שמ××œ× ×™ מדי. לרגע התחוללה סערה בכוס תה, ×—×‘×¨×™× ×‘×•×•×¢×“×” התפטרו ל×ות מח××”, והסיפור × ×©×›×—. ×’× ×”×¡×™×¤×•×¨ ×¢× ×¢×‘×¨×™ לידר ×•×”×¦×‘× ×•×›×œ ××•×¤× ×ª צליבת ×”×ž×©×ª×ž×˜×™× ×©×”×ª×§×©×•×¨×ª מלבה ישכח במהרה. מה שיש×ר ×”×•× ×¦× ×–×•×¨×” ×¡×˜×œ×™× ×™×¡×˜×™×ª שתקבע ×¢×‘×•×¨× ×• מיהו ×מן ר×וי. ×”×§×¨×™×˜×¨×™×•× ×™× ×œ× ×™×”×™×• כשרון ×ו ×¢× ×™×™×Ÿ לציבור ××œ× × ××ž× ×•×ª לשלטון. ×× ×ž×™×©×”×• חושב שהמשפט ×”×חרון ×ž×•×’×–× ×ו דמגוגי צריך רק לחשוב שוב על שלושה ××ž× ×™×, ×ž×¦×œ×™×—×™× ×•×¤×•×¤×•×œ×¨×™×™× ×©× ×¤×¡×œ×• על סמך הקריטריון ×”×–×” בדיוק.
××– מה ×™×”×™×”?
×™×”×™×” × ×¤×œ×!
יהיו ×œ× ×• ×¡×¨×˜×™× ×™×¤×™× ×•×©×™×¨×™× ×™×¤×™× ×•×× ×©×™× ×™×¤×™× ×•×“×¢×•×ª יפות והכי חשוב, תהיה ×œ× ×• ×רץ × ×”×“×¨×ª!
הצרה ×¢× ×¡×™×•×•×Ÿ ××™× ×” ×©×”×•× "שמ××œ× ×™ מדי", ××œ× ×©×”×•× ×ž×–×™×™×£ ומשקר.
לגמרי. בכלל, × ×¨××” ×›×ילו ישר×ל × ×§×œ×¢×” ל×יזו ×ž×›×•× ×ª זמן, וחזרה היישר ל×ייטיז.
כל במ××™ משקר ומזייף, ×’× ×‘×¡×¨×˜×™× ×“×§×•×ž× ×˜×¨×™×™×. ×–×” ×ž×“×™×•× ×©×œ ×שליות ועבודה ×‘×¢×™× ×™×™×. ×ת הסרט של סיוון ×œ× ×¨×¦×• לממן מחשש ×©×ž× ×”×•× ×™×‘×™×¢ עמדות ×œ× ×ž×¡×¤×™×§ ×¦×™×•× ×™×•×ª.
בכל ×”×§×¨× ×•×ª ×œ×§×•×œ× ×•×¢ יש סעיף ש×ומר מפורשות ×©×œ× ×™×ž×•×ž×Ÿ סרט השולל ×ת קיומה של ×ž×“×™× ×ª ישר×ל. וזה לגיטימי. ×בל עכשיו ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×¤×¢×™×œ גישה קצת קשוחה יותר ש×ומרת משהו כמו "×œ× ×™×ž×•×ž×Ÿ סרט ש××™× ×• מהלל ×ת ×ž×“×™× ×™×•×ª השלטון."
כשר×יתי ×œ×¤× ×™ ×™×•×ž×™×™× ×ת הסרט ×”×–×”: http://www.youtube.com/watch?v=h6C7KnC-tg0
הרגשתי ש×× ×™ מביט ×ל העתיד.
×™×” ×לוהי×. ×§×•×“× ×›×œ, ×× ×™ חותמת על הפוסט ×”×–×” בשתי ידיי×. ו××– היו-טיוב… מ×ור כהן בגיל 17. צביקה פיק מופיע ×¢× × ×•×©××™ המגבעת. וכל מה ×©×‘×™× ×™×”×.
רדיפת ×”×ž×©×ª×ž×˜×™× ×©×תה מזכיר למעלה, על כל מה ×©×”×™× ×¢×•×©×” ל"תרבות" ×”×רורה, מזכירה לי ×ת ימי ×”×ימה של מלחמת ×œ×‘× ×•×Ÿ ×”×©× ×™×™×”. והרי ×”× ×ž×—×–×™×§×™× × ×’×“× ×• ב×ותו הטיעון – שמ××œ× ×™ ×”×•× ×‘×•×’×“. you don't know how lucky you are back in the USSR.
כתבת '××– למה כל מה ×©×”× ×¢×•×©×™× ×›×œ-כך מחורבן? ×›× ×¨××” ×›×™ ×”× ×–×§× ×™× ×ž×‘×•×œ×‘×œ×™× ×•×—×¡×¨×™ כיוון ×©×ž×•×›× ×™× ×œ×¨×“×ª על ×”×‘×¨×›×™×™× ×¢×‘×•×¨ כל פוליטיק××™ שעובר בסביבה ומחייך ×ליה×.'
×ž×¡×›×™× ×ו ×œ× ×ž×¡×›×™× ×¢× ×”×¤×•×¡×˜, ×œ× ×¨×וי להשתמש במילה '×–×§× ×™×' ×›×ות ×’× ××™. ×–×” × ×§×¨× ×’×™×œ× ×•×ª. ×× ×™ צעיר ומבולבל.
תמיד ×הבתי ×ת ×”×˜×•×§×‘×§×™× ×©×ž×›× ×™× ×ת ×¢×¦×ž× "שמ××œ× ×™ לשעבר". ×›×•×œ× ×—×•×•×™× ×יזו התעוררת ××™× ×¡×•×¤×™×ª ופר×× ×•×ידית שחושפת ×‘×¤× ×™×”× ××•×™×‘×™× ×—×“×©×™× ×‘×›×œ ×¤×™× ×”. במשטרי פר×× ×•×™×” ××ž× ×™× ×”× ×›×ž×¢×˜ על תקן ×ויב ×”×ž×“×™× ×”.
×”×מת ×”×™× ×©×”×ª×›×•×•× ×ª×™ להוסיף ×‘×¡×•×’×¨×™×™× ×ž×©×¤×˜ שמציין ×©×’× ×”×¦×¢×™×¨×™× ×©×¢×•×‘×“×™× ×©× ×”× ×–×§× ×™×. ×ולי ×”×™×” ר×וי להוסיף ×ותו, ×בל מצד ×©× ×™ ×œ× ×ž×¤×¨×™×¢ לי להיות מו××©× ×‘×’×™×œ× ×•×ª. ×”×–×§× ×” ×ליה ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ ×”×™× ×”×œ×š רוח יותר מ×שר × "צ ×›×¨×•× ×•×œ×•×’×™.
×וי. ×וי. ×וי.
×œ× ×”×™×™×ª×™ ×ומר ממש שז×ת הסיבה שפסלו ×ת הסרט של סיוון. ×× ×™ ×ž×¤× ×” ×ותך להוכחות החותכות של טרייסטר ×‘×¢× ×™×™×Ÿ הזיוף של סיוון ב"ספצי×ליסט".
מ×וד ×œ× ×הבתי ×ת ההצהרות שלך שכל ×§×•×œ× ×•×¢ ×“×•×§×•×ž× ×˜×¨×™ ×”×•× ×¡×•×’ של זיוף, הרי ×–×” ב×מת קשקוש ש×ולי רק ×ייל סיוון מ×מין בו. ו×× ×‘×מת כך הדבר ××– מה בכלל ההבדל בין סרט כמו "שו××”" של ×œ× ×¦×ž×Ÿ ל"× ×¦×—×•×Ÿ הרצון"?(קצת חוק גודווין ×בל בכל ×–×ת) הרי הכל תעמולה מצד הבימ××™.
×× ×™ ב×מת ×ž×¡×›×™× ×¢× ×”×¢× ×™×™×Ÿ שהדיון הציבורי בישר×ל ×‘×—×•×“×©×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×’×•×‘×œ בהיסטריה מוחלטת, ×בל בין ×–×” לבין ×¦× ×–×•×¨×” ×¡×˜×œ×™× ×¡×˜×™×ª(?!) ×ין קשר בכלל.
×. ×”×מת ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ מה ההבדל המהותי בין "שו××”" ל"× ×¦×—×•×Ÿ הרצון", ×ž×¢×•×œ× ×¦×œ×—×ª×™ ××£ ×חד מה×. ×œ×§×•×œ× ×•×¢ ×”×“×§×•×ž× ×˜×¨×™ יש חוזה ×©×•× ×” ×¢× ×”×§×”×œ מ×שר ×œ×§×•×œ× ×•×¢ העלילתי, וב×ופן פרדוקסלי זהו חוזה המ×פשר ×œ×™×•×¦×¨×™× ×ž×¨×•×•×— גדול יותר ×œ×ž× ×™×¤×•×œ×¦×™×”. מול סרט תעודה ×× ×—× ×• ×”×•×¤×›×™× ×—×–×¨×” לצופה תמי×, השהיית-××™-×”×מון ×©×œ× ×• מרקיעה ×ž×©×•× ×©×× ×• ×‘×˜×•×—×™× ×©"הכל ×מיתי".
×’× ×”×¦×•×¤×™× ×”×™×•×ª×¨ ×ž×•×“×¢×™× ×ž×‘×™× ×™× ×•, ×לו ×©×—×•×©×‘×™× ×©×ž×‘×—×™× ×” פילוסופית × ×§×•×“×ª המבט של המצלמה ×ו חיתוכי העריכה ×”× ×›×‘×¨ קביעת עמדה ×‘×¤× ×™ עצמה, × ×•×˜×™× ×œ×—×©×•×‘ שהסיטו×ציות עצמן הן ×מיתיות. ×בל ×פילו ×–×” ×œ× × ×›×•×Ÿ, ×›×™ סרט תעודה ×ž×‘×™×™×ž×™× ×œ× ×¤×—×•×ª ממה ×©×ž×‘×™×™×ž×™× ×¡×¨×˜ עלילתי.
ב. ברגע ×©×¤×•×¡×œ×™× ×מן ×ž×©×•× ×©×‘×™×œ×” יותר מדי ×©× ×™× ×‘×—×•"ל ×–×” כמעט כמו לה××©×™× ×ותו בחוסר × ××ž× ×•×ª ×œ×ž×“×™× ×”. ×‘×ž×§×¨×™× ×©×¦×™×™× ×ª×™ טיב ×”××•×ž× ×•×ª ×”×™×” ×œ× ×¨×œ×•×•× ×˜×™, רק דעותיו וחייו ×”××™×©×™×™× ×©×œ היוצר. לי ×–×” מיד מזכיר ×ת סטלין.
הופה היי
×× ×™ יכול ×‘×¢×¦× ×œ×”×ª×™×™×—×¡ להצהרה ×”×–×ת שלך ×‘×©× ×™ ××•×¤× ×™×(עוד ×œ× ×”×—×œ×˜×ª×™ מי ×ž×”× ×™×•×ª×¨ גרוע):
1. ש×תה ב×מת מ×מין בכל לבך ש×ין ×©×•× ×”×‘×“×œ מהותי בין תעמולה × ×צית פרועה(שעליה ×גב × ×©×¤×˜×• ×‘×›×™×¨×™× ×•×”×•×¦×ו להורג), לבין ×¡×¨×˜×™× ×“×•×§×•×ž× ×˜×¨×™×™× ×”×™×¡×˜×•×¨×™×™× ×›×ž×• "שו××”".
2.שזה ×‘×¢×¦× ×ž×” שלמדת בשעות ידועות ב×קדמיה(×× ×™ מקווה מ×וד שזה ×œ× ×ž×” ×©×ž×œ×ž×“×™× ×©× ×‘×—×•×’×™× ×œ×§×•×œ× ×•×¢).
×גב ×–×ת, ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ש×תה מזלזל בצורה כל כך בוטה בקהל ×”×–×” ×”×ª×ž×™× ×©×תה דו××’ לו ×©×œ× ×™×™×¤×’×¢ ×ž×¦× ×–×•×¨×” ×¡×˜×œ×™× ×¡×˜×™×ª.
× ×¨××” לי שכדי להבין ×ת ההבדל המהותי בין מה שעשה למשל ×ייל סיוון לבין עריכה ובימוי ×¡×˜× ×“×¨×˜×™×™× ×¦×¨×™×š ×× ×œ×•×’×™×”: ×‘×•× × ×’×™×“ שקור××™× ×œ× ×• פרופ' חמי סמוסה ו×× ×—× ×• חברי ×קדמיה ×ž×›×•×‘×“×™× ×‘×¤×§×•×œ×˜×” למדעי ×”×’×–×¢× ×•×ª ההש×וותית ×ו משהו ×›×–×”.
ובתור פרופ' חמוסה ×”×—×œ×˜× ×• לכתוב מחקר ×קדמי מקיף על "×™×—×™×¡×™× ××™× ×˜×’×¨×˜×™×‘×™×™× ×˜×›× ×• ××ª× ×™×™× ×’× ×˜×™×™× ×‘×¨×•×—×‘ העורלות של יוצ××™ הכוזרי×"(קרי:×”×× ×œ××©×›× ×–×™× ×™×© זין קטן). ×•×‘×ž×—×§×¨× ×• מצ×× ×• ×“×•×•×§× ×©×œ×™×•×¦××™ ×”×›×•×–×¨×™× ×ין ×©×•× ×‘×¢×™×” סוציו-×’× ×˜×™×ª ×›×–×ת, ××– יש ×œ× ×• שתי ×פשרויות:
1.×פשרות ×ייל סיוון: לזייף ×ת ממצ××™ המחקר ב×ופן שיתמוך בהשערה ×©×œ× ×•.
2.×פשרות של ××“× × ×•×¨×ž×œ×™:להציע תיזה ×©×•× ×” ×œ×¢× ×™×™×Ÿ, ×ו לחילופין לה××©×™× ×ת כלי המחקר(השיטה שלי).
לדעתי ההשוו××” מסבירה ×ת עצמה.
לגבי ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×©× ×™: ×× ×™ מ×מין ×©×‘×ž×“×™× ×” שבה המש××‘×™× ×ž×•×’×‘×œ×™× ×•×ין תקציב בלתי × ×’×ž×¨ לתמיכה ×‘×§×•×œ× ×•×¢ ×“×•×§×•×ž× ×˜×¨×™, צריך וחייב לתת בידי ×× ×©×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×ž×ž×•× ×™× ×•×ž×•×¡×ž×›×™× ×ת הכוח להחליט ×יך לחלק ×ת הכסף ש×× ×™ משל×, ×פשר להתווכח על ×”×ž× ×™×¢×™× ×©×œ×”× ×•×פשר לדרוש בהחלט ×ת ×¤×™×˜×•×¨×™×”× ×× ×”× ×ž×¨××™× ×—×•×¡×¨ ידע ×ו × ×˜×™×™×” ×œ×¦× ×–×•×¨×” עצמית. בין ×–×” לבין ×¦× ×–×•×¨×” ×¡×˜×œ×™× ×¡×˜×™×ª ×ין ×©×•× ×“×‘×¨ חוץ ×ž×¤×¨× ×•×™×” מוגזמת בהחלט.
×וי ×וי ×וי ×œ× ×• ×× ×–×ת ×”×סוצי×ציה שלך למלחמת ×œ×‘× ×•×Ÿ ×”×©× ×™×” ו"×ימה". ×× ×™ ×—×™ ×‘×™×§×•× ×ž×§×‘×™×œ ×ו משהו?
×. כן, ×× ×™ מ×מין ש×ין הבדל משמעותי בין תעמולה × ×צית ×•×§×•×œ× ×•×¢ תעודי ×חר, כמו למשל סרט על ×¢×¦×™× ×©×œ הבי.בי.סי. ×‘×©× ×™ ×”×ž×§×¨×™× ×¨×•×¦×™× ×œ×¡×¤×¨ ×œ× ×• סיפור, לעורר ×‘× ×• רגש ×•×œ×©×›× ×¢ ××•×ª× ×• ב×מיתותו. ×œ× ×–×›×•×¨ לי ×©×œ× ×™ ×¨×™×¤× ×©×˜×œ הוצ××” להורג, ×”×™× ×ž×ª×” בשיבה טובה ×›×חת מיוצרות ×”×§×•×œ× ×•×¢ המוערכות בעול×. ההבדל, מן הסת×, ×”×•× ×‘×›×•×•× ×•×ª, ×¨×™×¤× ×©×˜×œ רתמה ×ת ×›×©×¨×•× ×” למטרות מזוויעות. ×‘×©×•× ×ופן ×× ×™ ×œ× ×ž×§×‘×œ ×ת ×”×˜×¢× ×” ×©×”×™× ×”×™×™×ª×” רק ××ž× ×™×ª תמימה. ליוצר יש ×חריות, ×”×•× ×”××‘× ×•×”××ž× ×©×œ הסרט ו×× ×™ ×œ× ×ž×¡×•×’×œ לעשות הפרדה בין ×”×ידיולוגיה של הסרט ל×ידיולוגיה של הבמ××™.
ב. ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×œ×ž×“×ª×™ ×§×•×œ× ×•×¢ ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×”, ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª עסקתי ×‘×ª×—×•× ×”×“×§×•×ž× ×˜×¨×™ ו×× ×™ יכול לומר לך שכל סרט משתמש ×‘×˜×›× ×™×§×ª "הזיופי×" שהשתמש בה ×ייל סיוון (די××œ×•×’×™× × ×—×ª×›×™×, ×•×“×‘×¨×™× ×ž×•×¦××™× ×ž×”×§×©×¨× ×›×“×™ לחזק ×ת מה שהבמ××™ רוצה להעביר) הבעיה שהשו××” ×”×™× × ×•×©× ×¨×’×™×© במיוחד, ×•×›×©× ×•×¦×¨×™× ×¢×™×•×•×ª×™× ×ž×©×ž×¢×•×ª×™×™× ×–×” עלול לגרור בעיה ×תית. ×œ× ×‘×“×§×ª×™ ×ת × ×•×©× ×”×¡×¤×¦×™×ליסט לעומק ולכן ×ין לי ×©×•× ×“×¢×” לגביו.
×’. ×× ×™ ×œ× ×ž×–×œ×–×œ בקהל, ×’× ×× ×™ קהל וכך ×× ×™ צופה בסרטי×. ×× ×™ מ×מין שהתקשורת צריכה לחשוף מגוון של דעות ×•× ×§×•×“×ª מבט בלי ×¦× ×–×•×¨×” מטעמי פר×× ×•×™×”.
הסיפור על פרו"פ מה-שמו ×œ× ×¨×œ×•×•× ×˜×™ ×‘×¢×™× ×™ ×›×™ ××•×ž× ×•×ª ××™× ×” מחויבת לעמוד ×‘×§×¨×™×˜×¨×™×•× ×™× ×”× ×•×§×©×™× ×©×œ ×”×קדמיה ×ž×©×•× ×©×”×™× "מוכיחה" בעזרת הרגש ×•×œ× ×¢×œ-ידי לוגיקה. ××•×ž× ×•×ª טובה ב×מת ×ª× ×¡×” להציג ×× ×˜×™-תזה ×•×œ×§×™×™× ×“×™×•×Ÿ, ×בל מצד ×©× ×™ ×œ× ×—×¡×¨×™× ×©×¨×œ×˜× ×™× ×’× ×‘×קדמיה (ו×× ×™ יכול לחשוב על כמה דוגמ×ות מזוויעות במיוחד ×©×œ× ×”×™×• מביישות תעמולה × ×צית).
ד. ×מרת "×× ×™ מ×מין ×©×‘×ž×“×™× ×” שבה המש××‘×™× ×ž×•×’×‘×œ×™× ×•×ין תקציב בלתי × ×’×ž×¨ לתמיכה ×‘×§×•×œ× ×•×¢ ×“×•×§×•×ž× ×˜×¨×™, צריך וחייב לתת בידי ×× ×©×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×ž×ž×•× ×™× ×•×ž×•×¡×ž×›×™× ×ת הכוח להחליט ×יך לחלק ×ת הכסף ש×× ×™ משל×". ובכן, כך בדיוק עובדת קרן ×¨×‘×™× ×•×‘×™×¥', ×™×©× ×” ועדה מקצועית (יוצרי×, מבקרי×, ×ž×¨×¦×™× ×œ×§×•×œ× ×•×¢) שמחליטה מי ר×וי ומי ל×. הוודעה החליטה ש×ייל סיוון ר×וי לקבל תקציב. החלטה זו בוטלה על ידי ×× ×©×™× ×©×ין ×œ×”× ×©×•× ×§×©×¨ ×œ×§×•×œ× ×•×¢, על סמך ×ž× ×™×¢×™× ×¤×•×œ×™×˜×™×™× ×‘×œ×‘×“.
×.×× ×™ מקווה ש×תה ×œ× ×¢×•×©×” ×¡×¨×˜×™× ×“×•×§×•×ž× ×˜×¨×™×™× ×‘×¨×•×— ×”×–×ת. ×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ ×“×•×•×§× ×œ×œ× ×™ ×¨×™×¤× ×©×˜×ל שעשתה ×ת הסרט(למרות ש×שמתה ×”×™× × ×•×©× ×œ×“×™×•×Ÿ).
×”×ª×›×•×•× ×ª×™ למשל ליוליוס שטרייכר ×שר ×כן ×”×•×¦× ×œ×”×•×¨×’ על פשעיו ×”× ×ª×¢×‘×™×. ×× ×™ בטוח למשל ש×× ×’×‘×œ×¡ ×”×™×” × ×ª×¤×¡ בווד××™ היו מוצי××™× ×ותו להורג על פשעיו.
ב.×ת ההבדל בין עריכה והוצ×ת ×“×‘×¨×™× ×ž×”×§×©×¨× ×‘×›×“×™ לחזק תחושה של ×מת שיש לבמ××™ ×•×”×•× ×¨×•××” ×ותה במצי×ות, לבין זיוף של מצי×ות ש××™× ×” קיימת כלל(×¢"×¢ ×ייל סיוון ×ž× ×¡×” להציג ×ת ×ייכמן בתור פקיד ×פור למרות שבמשפט ×ין לכך זכר), ×ין צורך להסביר.
×’. מגוון של × ×§×•×“×•×ª מבט ×–×” ×חלה וסבבה ×•×ž×’× ×™×‘ וכ×לה, ×בל ×›×ן ×ין קשר לפר×× ×•×™×”. ×תה דורש ×ž×ž×“×™× ×ª ישר×ל מוסר ש××£ ×חד ×‘×¢×•×œ× ×›×•×œ×œ ×תה ×œ× ×”×™×™×ª מוכן ×œ×§×™×™× ×ותו. ×”×× ×‘×©× ×ž×’×•×•×Ÿ הדעות ×¢×œ×™× ×• לממן חלק בסרט ×שר משמש להצדקה של ××™ ×§×™×•×ž× ×•? ברור של×(×פילו ×× ×–×” × ×•×¨× × ×•×¨× ×ž×•×¦×“×§ ×ž×‘×—×™× ×” ××•×ž× ×•×ª×™×ª).
×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ מה היו ×”×ž× ×™×¢×™× ×”×¡×¤×¦×™×¤×™×™× ×œ×¤×¡×™×œ×ª הסרט של סיוון(למרות ש×× ×™ יכול לדמיין ×ת התסריט :כמו ש×מר ×חד ×ž×”×›×•×ª×‘×™× ×‘×‘×œ×•×’×™× "×”× ×” ×”×¢×¨×‘×™× ×”×ª×ž×™×ž×™× ×§×•×˜×¤×™× ×œ×”× ×ª×¤×•×–×™× ×•×‘××™× ×”×¦×™×•× ×™× ×”× ××¦×™× ×•×’×•× ×‘×™× ×œ×”× ××•×ª× ×•×’× ×›×•×¨×ª×™× ×ת העצי×").