"הייתי ×תמול ×‘×—× ×•×ª ספרי×, ור×יתי ×©× ×ת 'המדע החדש' של ויקו", ×מר לי ×¤×¢× ×œ×™×›×˜×©, "ידעתי ש×× ×™ ×œ× ××§×¨× ×ת ×–×” בקרוב, ×בל הפיתוי ×œ×§× ×•×ª ×”×™×” בלתי × ×¡×‘×œ". "הקריטריון שלי, ×ž×”×‘×—×™× ×” הזו, ×”×•× ×“×™ פשוט," ×¢× ×™×ª×™. "×× ×œ×‘×•×¨×—×¡ יש ×ת ×–×” בספריה, ×–×” צריך להיות ×’× ×צלי". למחרת ×”×•× ×§× ×” ×ת הספר. ×× ×™ ×’×.
"ספר הזן של ×’'וֹשוּ" ×”×•× ×חד מ××•×ª× ×¡×¤×¨×™×. יש שוק ×©×œ× ×©×œ ספרי×, שקהל הלקוחות שלו מורכב ×ž×¤×˜×™×©×™×¡×˜×™× ×©×œ תרבות, ×× ×©×™× ×©×¡×¤×¨×™×™×ª× ×ž×•×¨×›×‘×ª ×ž×¡×¤×¨×™× ×©"מן הר×וי" שיהיה לה×. ×ין בכך רע. ×× ×™ ×›×–×”, וסביר ×œ×”× ×™×— ×©×’× ×”×× ×©×™× ×©×™×§× ×• ×ת "ספר הזן של ×’'ושו" ×”× ×›×לה. ×”× ×™×—×–×™×§×• ×ת הספר בספריה, ימוללו מעט ×ת דפיו ×”× ××™× (כריכה קשה, ×¡×™×ž× ×™×” בילט-×ין), ו×ולי ×פילו יקר×ו ×ת כולו. ×חר כך יעבור הספר ×חר כבוד ×œ×¢×•×œ× ×©×™×—×•×ª הסלון, ×•×”×©× ×’'ושו יקשט ×× ×§×“×•×˜×•×ª על ×”×¡×™× ×™× ×”×ž×©×•× ×™× ×”×œ×œ×•. ×›×›×” ×–×”.
ג'ושו הקליד: WTF
"× ×–×™×¨ ש×ל, 'מילתו של ×’'ושו – מהי?'
×’'ושו ×מר, '×ין ×פילו חצי מילה'.
×”× ×–×™×¨ ×מר, 'מורי, ×בל ×”×× ××™× ×š ×›×ן?'
×’'ושו ×מר, '××™× × ×™ מילה'".
×”×‘× ×ª×? סביר ×œ×”× ×™×— של×. ×’'ושו ××™× ×• מסוג ×”× ×–×™×¨×™× ×©×ž×ª××ž×¦×™× ×ž×“×™ להבהיר ×ת עצמ×. ×”×•× ×¡×ª×•×, ×•×”×•× ×¡×ª×•× ×‘×ž×›×•×•×Ÿ. בכדי להבין, ×™×”×™×” ×¢×œ×™×›× ×œ×”×‘×™×Ÿ קצת זן, ×•×›× ×¨××” ×©×’× ×–×” ×œ× ×™×¢×–×•×¨ יותר מדי. ×’× ×”×”×§×“×ž×” ××™× ×” מסייעת במיוחד, וההערות, שמשבצות חלק מקטעי הספר, ממשיכות ב×ותו קו של ×’'ושו.
ציטוט שהיה ב×מת:
"מישהו ש×ל, 'הירח ×”×ž×œ× ×‘×מצע ×”×©×ž×™× – מה מקור ×ורו?'
×’'ושו ×מר, 'מה מקור הירח?'הערה: מה מקורה של ההערה ×”×–×ת?"
×’'ושו מוזר. ×”×•× ×ž×•×–×¨ ×‘×›×•×•× ×”. ×”×•× ×ž×•×–×¨ ×›×™ ×חד מעמודי התווך של זן ×”×•× ×—×©×“ × ×•×¨× ×‘×ž×™×œ×™×. ×חת ×ž× ×§×•×“×•×ª ×”×ž×•×¦× ×©×œ הבודהיז×, ×”×™× ×©×”×¢×•×œ× ×ž×©×ª× ×” תמיד, ושכל "דבר" בו קשור לכל "דבר" ×חר. ×× ×–×” המצב – ו×ין ×©×•× ×¡×™×‘×” ×œ×”× ×™×— ×חרת – ×”×ž×™×œ×™× ×ž×˜×¢×•×ª ××•×ª× ×•. הן מחלקות ×ת ×”×¢×•×œ× ×œ×—×œ×§×™×, ×•×ž× ×™×—×•×ª שיש לכל חלק ×›×–×” מהות משלו. ×× ×—× ×• ××•×ž×¨×™× "כיס×", ×•× ×“×ž×” ×œ× ×• ×©×ª×¤×¡× ×• משהו בעול×. ×ך ×‘×¢×•×œ× ×ין כיס×, יש רק חומר. השפה מבלבלת, ומי ×©×œ× ×ž×מין בכך, מוזמן להמשיך להתחבט ×¢× ×©×ר ×”×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™× ×©×œ תרבות המערב ב"בעיית העצ×".
זו ×חת מהסיבות לחוסר הבהירות של הספר ×”×–×”. ×× ×–×Ÿ חשדן כלפי מילי×, ×’'ושו חשדן פי כמה. ×”×•× ×ž×“×‘×¨, ×ך בורר מילי×; מדבר, ומעדיף של×.
וזו הסיבה ×”×©× ×™×”: זן ×”×•× ×œ× ×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™×”; ×”×•× ×¤×¨×§×˜×™×§×”. ×”×•× × ×•×¢×“ ×œ×”×‘×™× ×ותך לה×רה, ×œ×”×¤× ×ž×ª ×”×מיתות הבסיסיות לגבי העול×, ×œ× ×¨×§ לידיעה שכלית שלהן. לכן הסתימוּת. ×× ×ª×‘×™× ×• מיד, ×ª×‘×™× ×• ×”×‘× ×” שכלית. הסתימות מ×פשרת ×œ×§×˜×¢×™× ×”×§×¦×¨×™× ×”×œ×œ×• לתפקד כפצצת זמן ×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™×ª. ××™× ×š ×מור להבין; ×§×•×“× ×¢×œ×™×š להתגלגל ×¢×ž× ×ž×¢×˜. ×™×•× ×חד תבין, והקוּ×ן הקצרצר יתפוצץ לך במוח, וכשזה יקרה, ×ולי זו ×œ× ×ª×”×™×” ×”×‘× ×” מילולית. כך ×”×’×™×¢ לה×רה ×’'ושו עצמו.
בריון ×¨×•×—× ×™
ב"×יך ×¢×•×©×™× ×“×‘×¨×™× ×¢× ×ž×™×œ×™×" (×¨×¡×œ×™× ×’. תרגו×: ×’×™× ×לגת), ×וסף הרצ×ות של ×’'ון ×וסטין, ×ž×¤× ×” ×וסטין זרקור לסוג דיבור, שעד ××– × ×¢×œ× ×ž×¢×™×Ÿ. ×”×•× ×ž×›× ×” ×ותו "מבע ביצועי" – דיבור ×©×œ× × ×•×¢×“ לת×ר דבר מה, ××œ× ×œ×‘×¦×¢ פעולה. כומר שמכריז על זוג ×›× ×©×•×™; ×”×•×¨×™× ×©×ž×›× ×™× ×ת ×™×œ×“× ×‘×©×; ××“× ×©×ž×ª×¢×¨×‘ על דבר מה – כל ×לו הן פעולות שמתבצעות ב×מצעות מילי×. ×¢×¦× ×”×‘×¢×ª המילי×, ×”×™× ×”×¤×¢×•×œ×”.
במובן מסוי×, ×פשר להתייחס ל×וסף הקוּ×× ×™× ×”× "ל כצרור ×ž×‘×¢×™× ×‘×™×¦×•×¢×™×™×. ×ך ×× ×‘×¨×•×‘ הדוגמ×ות של ×וסטין, המבע הביצועי פירושו פשוט ×œ×›× ×•×ª משהו בש×, ×צל ×’'ושו שמור ×œ×ž×™×œ×™× ×ª×¤×§×™×“ ×חר. ×’'ושו ×œ× ×ž× ×¡×” לת×ר ×ת ×”×”×רה – התי×ור פירושו לעבור ×ž×”×¢×•×œ× ×¢×¦×ž×• ×œ×¢×•×œ× ×”×ž×•×©×’×™× ×”×ž×•×¤×©×˜×™×, ×œ×¢×•×œ× ×”×ž×™×œ×™× – ×”×•× ×ž× ×¡×” לעורר ×ותה. "מה משמעות '×× ×ª×—×–×•×¨ ×ל המקור, תשיג ×ת ×”×מת'?" שו×ל ×ותו מישהו. "×× ×”×™×™×ª×™ ×¢×•× ×” לך," משיב ×’'ושו, "×œ× ×”×™×™×ª×™ ר×וי ל××ž×•× ×š" (ספר הזן של ×’'ושו, 342).
×’'ושו, ×‘×ž×™×œ×™× ×חרות, ×”×•× ×‘×¨×™×•×Ÿ ×¨×•×—× ×™. ×ž×™×œ×™× ×”×Ÿ רק חלק מקשת ×”×ª× ×”×’×•×™×•×ª שלמה, שכל מטרתה ×”×™× × ×™×ª×•×¥ המופשט לטובת ×”×§×•× ×§×¨×˜×™. כדי להצליח לעשות ×–×ת, ×”×•× ×—×™×™×‘ לצ×ת מהמסגרת שש×לות ×”× ×–×™×¨×™× ×›×•×¤×•×ª עליו. לכן ×”×•× ×¢×•× ×” תשובות ×©×•× ×•×ª ל×ותן הש×לות; לכן ×”×•× ×¢×•× ×” ×©×œ× ×œ×¢× ×™×™×Ÿ; לכן ×”×•× ×¦×•×—×§.
פת×ו×, ×חרי ×›-100 עמודי×
×בל ×’× ×’'ושו, ×›×שר ×”×’×™×¢ לה×רה, כבר תרגל זן. סביר ×œ×”× ×™×— ×©×’× ×™×•×ל הופמן, ×©×ª×¨×’× ×ת הספר ×ž×¡×™× ×™×ª ל×× ×’×œ×™×ª (דרור בורשטיין ×ª×¨×’× ×œ×¢×‘×¨×™×ª ×ž×”×ª×¨×’×•× ×”×× ×’×œ×™) והוסיף ×ת ההערות, מכיר ×ת ×”× ×•×©×. ×›× ×¨××” שזה ×œ× × ×›×•×Ÿ לגבי רוב קהל היעד של ספר ×–×”. בשביל×, הספר ×™×”×™×” ×סופת חידות חסרת פשר, הבל ×¡×™× ×™ מתמשך.
×’'ושו × ×˜×•×¢ עמוק בתוך ×¢×•×œ× ×חר, עמוס רמיזות ×œ×ž×©×œ×™× ×©×œ הבודהה ולסוטרות בודהיסטיות. חשוב מכך, הטקסט שקוע עמוק בתוך כמה מש×לות היסוד של הזן-בודהיז×: כיצד × ×™×ª×Ÿ להגיע לה×רה ×©×”×™× ×—×¡×¨×ª תשוקות, ×× ×תה משתוקק להגיע לה×רה? כיצד × ×™×ª×Ÿ להשתמש בשפה, מבלי להיתפס ×œ×¢×•×œ× ×”××‘×—× ×•×ª? מהי ×”"דרך", ו×יך × ×™×ª×Ÿ לפסוע בה? כל ×”×“×‘×¨×™× ×”×œ×œ×• ×ž×¨×—×¤×™× ×©×, מעל כל די×לוג. ×œ×¢×ª×™× ×”×”×¢×¨×•×ª מועילות מ×וד, ×œ×¢×ª×™× ×œ×. וה×מת, ×ולי ×–×” ×œ× ×ž×©× ×”. ×›×™ ×’× × ×–×™×¨×™×• של ×’'ושו, ×©×œ× ×—×¡×¨ ×œ×”× ×¨×§×¢ בבודהיז×, ×œ× ×ª×ž×™×“ ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×”×‘×™×Ÿ. וכי קרי××” בספר ×”×–×”, ×’× ×›×©×œ× ×ž×‘×™× ×™×, ×‘×•× ×” דבר מה. פת×ו×, ×חרי ×›-100 עמודי×, הקו×× ×™× ×”×œ×œ×• ×ž×¦×˜×‘×¨×™× ×œ×›×“×™ תחושה של סדר. ×•×’× ×× ××™× ×š מבין קטע מסוי×, משהו בו מתחיל לדגדג מוכר, כמעט ×”×’×™×•× ×™.
קטע ×–×” ×¤×•×¨×¡× ×œ×¨××©×•× ×”, ×‘×©×™× ×•×™×™× ×§×œ×™×, ×‘× ×¢× ×¢ 10. ×× ×™ ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ מרוצה ×ž×ž× ×•, ×›×™ יש עוד המון לומר, ופחדתי לחרוג ממגבלת ×”×ž×™×œ×™× ×•×ž×”×“×“-ליין. דיון יתקבל בברכה.
יופי של פוסט. לדעתי, ברגע ש×תה קולט ×ת ההיגיון הבסיסי של הקו×× ×™× ×”×לה, ×תה יותר ויותר מבין ×©×”× ×œ×ž×¢×©×” ×¤×©×•×˜×™× × ×•×¨×. ×–×” ×תה ×–×” שרגיל להסתבכות במלי×, הגדרות וקטגוריות וכש×תה מחפש ×ת ההסתבכות ×‘×ž×§×•× ×©×‘×• ×”×™× ××™× × ×” × ×ž×¦×ת, ב×ופן טבעי ×תה × ×ª×§×œ בדרך ×œ×œ× ×ž×•×¦×. מבוי סתו×.
×œ× ×ž×‘×™× ×” ×›×œ×•× ×‘×“×‘×¨×™× ×”×לו. ×בל ×חלה פוסט.
הצלחת ×œ×©×›× ×¢ ×ותי שזה הספר ×”×›×™ חשוב שעדיין ×œ× ×§×¨×תי.
עבורי ×¢×¦× ×”×ž×¤×’×© (הרפיטטיבי כש×תה ×§×•×¨× ×¡×¤×¨ ×›×–×”) ×¢× × ×§×•×“×ª מבט שכל-כך ×ž×ª× ×’×“×ª ×œ×§×™×‘×¢×•× ×•×ª ש×תה מכיר, עובדת עלי כמו מין שטיפת מוח מבורכת. זהו ×›× ×¨××” ×פקט "עמוד 100", מתישהו המוח מפסיק ×œ×”×œ×—× ×•×ž×ª×—×™×œ להבין.
הבעיה שזה ×פקט קצר טווח (בהקשר קרי×ת הספר), ×œ×¤×¢×ž×™× ×ž×¡×¤×™×§×” שעה ×חת בלבד של חוסר תרגול והמוח מיד קופץ חזרה לתצורה המקורית שלו.
×œ× ×›×•×œ× ×¤×©×•×˜×™× ×›×œ כך. חלק מהקו×× ×™× ×”×לה ×”× ×•×™×›×•×—×™× ×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™×™× ×ž×¨×•×ž×–×™×, שקשה עד בלתי ×פשרי ×œ×”×‘×™× × ×œ×œ× ×”×ª×¢×¨×‘×•×ª×• של יו×ל הופמן. ×בל כן, ×¨×‘×™× ×ž×”× × ×™×ª× ×™× ×œ×”×‘× ×”, ברגע ×©×§×•×œ×˜×™× ×ת העיקרון.
🙂
×הבתי ×ת "×פקט עמוד 100". יתכן ×©×”×•× ×§×¦×¨ טווח, ×בל ×× ×™ ×ž× ×™×— שבליווי ×ימון מסוי×, × ×™×ª×Ÿ לה×ריך ×ותו. וכן, ×–×” ספר × ×”×“×¨.
×תמול ישבתי בבית קפה בעמק רפ××™× ×‘×™×¨×•×©×œ×™×, וכתבתי על הצד הריק של כרטיס ×וטובוס ש×× ×™ צריך לטלפן לציפר ולהציע לו לכתוב על הספר ×”×–×”. ומה רציתי לכתוב? מה שכתבת. כלומר לבד ×ž×©×‘×—×™× ×œ×’'ושו, הופמן ×•×‘×•×¨× ×©×˜×™×™×Ÿ, לכתוב על העובדה המצחיקה שהספר ×”×–×” ×”×•× ×¨×‘ מכר, בעוד שברור שרוב ×¨×•×‘× ×©×œ ×§×•× ×™×• (ודוק: ×œ× 'קור×יו') ×œ× ×ž×ž×© יוכלו להבין ×ו להתעמק בו, ו×פילו ×œ× ×ž×ž×© ×יכפת ×œ×”× ×ž×–×”. × ×•×ª×¨ לי ×× ×›×š רק לברך ×ותך על יכולת קרי×ת המחשבות המפותחת שרכשת 🙂
×ין לך מושג ×יך חששתי מהתגובה שלך 🙂
×•×’× ×œ×¢×¦× ×”×¢× ×™×™×Ÿ, יופי של מ×מר. וב ×©×”×•× ×œ× ×”×•×’×‘×œ לקור××™ × ×¢× ×¢. ×’× ×”×§×™×©×•×¨ לג'ון ×וסטין פוקח ×¢×™× ×™×™×, ועליו לצערי ×œ× ×—×©×‘×ª×™.
×ž×’× ×™×‘. תודה.
כן, ל×חר ההקר××” הקצרה שהב×ת לי ×ין לי ברירה ××œ× ×œ×”×¡×›×™×.
×›× ×¨××” ×× ×™ ×¡×ª× ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ, בור ×•×¢× ×”×רץ, ×בל ×–×” × ×¨××” לי ×¡×ª× ×ž×©×—×§ מילי×. ו×× ×™ ×ומר סת×, ×œ× ×ž×©×—×§ ×ž×™×œ×™× ×ž×©×¢×©×¢, ×ו יפה, ×ו ××œ×’× ×˜×™. ×¡×ª× ×’×™×‘×•×‘ חסר משמעות ×¢× ×”×ª×™×ž×¨×•×ª ל"×”×‘× ×”" כלשהי שכמובן × ×¢×œ×ž×ª מהקור×.
×× ×™ חושב שזה ×¡×ª× ×ž×©×—×§ ×ž×œ×™× ×‘×ותה מידה שמגריט ×”×•× ×¡×ª× ×”×ª×—×›×ž×•×ª. יש הקשר לקו×× ×™× ×”×œ×œ×•, ×•×”×•× ×§×¨×™×˜×™. למרות ש×פשר ×œ×”× ×™×— שמדובר במשחקי ×ž×œ×™× ×©×©×¨×“×• בזכות המ×מץ ×”×¤×¨×©× ×™ הקולקטיבי של הקור××™×, ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש סיבה ×œ×”× ×™×— ×–×ת. ×•×’× ×œ×• היתה, המ×מץ ×”×¤×¨×©× ×™ הקולקטיבי ×”× "ל מוסיף למשחק ×”×ž×œ×™× ×”×–×” עומק ממשי, שהופך ×ותו לר×וי בזכות עצמו.
×”×× "מבע ביצועי" ×–×” ×ª×¨×’×•× ×œ-speech act (×œ× ×ž×›×™×¨ ×ת ×וסטין חוץ מהש×, ×בל לג'ון סרל יש ספר ×‘×©× ×”×–×”, שכמובן ×œ× ×§×¨×תי). לעז×זל, כמה שזן-×‘×•×“×”×™×–× ×“×•×ž×” ×œ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ. מישהו שמבין בזה ×œ× ×™×›×•×œ לכתוב על ×–×” פוסט?
כן, סרל המשיך ×ת ×וסטין. ולגבי ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ, ×× ×™ ב×מת ×œ× ×™×•×“×¢.
× .ב.
צריך ×”×™×” להיות כתוב: ולגבי ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ ×× ×™ ב×מת ×œ× ×™×•×“×¢, ×בל הבקשה שלך ×ž×’× ×™×‘×” ל×ללה.
הרי ×œ×›× ×§×•×ן ש×× ×™ ×ž×‘×™× ×”:
×ישה ×חת ב××” לגו'שו וביקשה שיספר לה ×ת ×”×מת ×©×ž×¢×•×œ× ×œ× × ×©×ž×¢×”.
×’'ושו ×מר: הסיר שעל ×”×ש × ×›×¨×—
×”×–×§× ×”: ××™× ×š מתכוון ×œ×¢× ×•×ª לש×לתי?
ג'ושו צחק
(כשתתי×שו ×× ×™ ×ž×•×›× ×” לחלוק ×ת ×ž×¡×§× ×•×ª×™)
×× ×™ מבין שזה ×”×™×” קצת ×™×•×ž×¨× ×™ לכתוב רק ×ת ×”×©× ×”×¤×¨×˜×™ שלי (למרות מיעוט ×”×¡×™×•× ×™× ×”×’×‘×¨×™×, ×בל ×–×” עדיין מבלבל). ××– ×וסיף פ. ×œ× ×”×ª×פקתי מלהוסיף עוד כמה ×ž×™×œ×™× ×¢×œ ×–×”: חוץ מהעובדה ש×× ×™ די בטוח שבידרמן עשה ×¤×¢× ×§×™×©×•×¨ מפורש בין ×‘×•×“×”×™×–× ×œ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ בקורס ×”×ž×‘×•× ×”×ž×”×•×œ×œ שלו, ××– ×”"×—×©×“× ×•×ª כלפי מילי×" הזכירה לי ממש ×ת ויטג' (המ×וחר), ×©×œ× ×”×™×” חשדן כלפי ×”×ž×™×œ×™× ×¢×¦×ž×Ÿ, ××œ× ×¨×§ כלפי הדרך שבה ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×”×Ÿ בדיון הפילוסופי. ×”×•× ×—×œ×§ על הרעיון ×©×œ×ž×™×œ×™× ×™×© הגדרה ברורה ומתוחמת, וסבר ×›×™ תפיסה זו מבי××” לידי טעויות (בעיות/פלי×ות) פילוסופיות, בעיות ×©× ×™×ª×Ÿ לפתור על ידי ×”×ª×‘×•× × ×•×ª ×‘×©×™×ž×•×©×™× ×©×•× ×™× ×©×œ מילי×. × ×¨××” ×›×™ הזן-×‘×•×“×”×™×–× ×¡×‘×•×¨ ×›×™ ×œ×ž×™×œ×™× ×“×•×•×§× ×™×© הגדרה מתוחמת כזו, וזו בדיוק הסיבה שהשפה ××™× × ×” מת×ימה לתי×ור המצי×ות, ×©×”×™× ×¨×§ רצף של חוויות ×ž×©×ª× ×•×ª. כלומר, יש ×›×ן סוג של הסכמה מתוך חוסר הסכמה. ויטג', לעומת ×–×ת, × ×¨××” לי, ×œ× ×™×›×•×œ לקבל ×מירות בודהיסטיות על מה ש"×§×™×™× ×‘×מת", מכיוון ×©×”×•× ×“×•×—×” כל שיח מטפיזי, וסבור ×›×™ כבר בתוך השפה ×©×œ× ×• טבועה "צורת ×—×™×™×" מסויימת ש×ין ×œ× ×• דרך להתעלות עליה (משחק הלשון קובע מה יש). ××™ ×פשר להגיע לה×רה.
×תה ב×מת חושב ש×× ×× ×™ ×¡×ª× ××ž×¦×™× ×ž×¡×¤×¨ ×מרות ב×ותה ×ª×‘× ×™×ª, ו××©×™× ×ותן יחד ×¢× ×מרה של ×’'ושו – ×תה תצליח להבחין בה?
× ×©×ž×¢ לי × ×™×¡×•×™ ×ž×’× ×™×‘
×™×ללה.
× ×–×™×¨ ש×ל ×ת ×’'ושו: ×”×× ×œ×›×œ דבר יש סוף?
×’'ושו ×מר : לכל דבר יש סוף והתחלה.
×”× ×–×™×¨ ×מר: ומתי סוף ×–×”?
×’'ושו ×מר : מ×חוריך.
× ×–×™×¨ ש×ל ×ת ×’'ושו: כיצד ××”×™×” יותר כמוך?
×’'ושו ×מר : לך הביתה.
×”× ×–×™×¨ ×מר: ו×יפה הבית?
×’'ושו ×מר : לבש × ×¢×œ×™×™×š ×•×¦× ×”×—×•×¦×”.
×”× ×–×™×¨ ×מר: ×”×× ×œ×¤× ×•×ª מזרח ×ו מערב?
×’'ושו ×מר : ×¢×¥ ×”×לון יפה.
× ×–×™×¨ ש×ל ×ת ×’'ושו: ×”×× ×œ×š יש ×ת טבעו של הבודהה?
×’'ושו ×מר : מיהו ×× ×™?
× ×–×™×¨ ש×ל ×ת ×’'ושו : ×”×× ×œ×¢×¥ ×”×לון יש ×ת טבעו של הבודהה?
×’'ושו ×מר : כן, יש לו.
×”× ×–×™×¨ ×מר: מתי קיבל ×¢×¥ ×”×לון ×ת טבעו של הבודהה?
×’'ושו ×מר : ×—×›×” עד ×©×”×™×§×•× ×™×ª×ž×•×˜×˜.
×”× ×–×™×¨ ×מר: ומתי ×”×™×§×•× ×™×ª×ž×•×˜×˜?
×’'ושו ×מר : ×—×›×” שעץ ×”×לון יקבל ×ת טבעו של הבודהה.
× ×–×™×¨ ש×ל ×ת ×’'ושו: כיצד הכלב מזהה ×ת ××“×•× ×•?
×’'ושו ×מר : ×”×ª×¨× ×’×•×œ×ª מטילה ביצי×.
זה היה שלי.
רשימה יפה וקולעת. ×× ×™ חייב לומר שהקרי××” הולידה בי ×ת הצורך ליצור ×ימרות ×’'ושו ×שר כל תפקידן ×”×•× ×œ×”×¦×—×™×§ ×ותי.
× ×–×™×¨ ש×ל: מבלי להצביע על ×©×•× ×“×¨×š, כיצד × ×™×ª×Ÿ להבין ×ת ×”×”×רה?
×’'ושו ×¢× ×”: ×•×ž× ×™×™×Ÿ לך שיש דרך?
×”× ×–×™×¨ ×¢× ×”: ×תה ×œ× ×‘×¡×“×¨.
בתגובה לכך גירבץ ג'ושו.
×”× ×–×™×¨ פרץ בבכי.
הערה: ×”× ×–×™×¨ ×œ× ×”×‘×™×Ÿ ×ת ×›×•×•× ×ª×• של ×’'ושו ×שר רמז שרק ×‘×ž×§×•× ×©×©×•×¨×¨ בו ריק, הכל ×™×©× ×•.
יו×ל הופמן ×ª×™×¨×’× ×ת הספר ×ž×™×¤× ×™×ª(!) ×œ× ×ž×¡×™× ×™×ª…
יש ×¡×¤×¨×™× × ×•×¡×¤×™× , בקו החשיבה ×”×–×” ש×תה / ×ת×, ×ž×ž×œ×™×¦×™× , ×ž×›×™×¨×™× ?
תודה
×ין לת×ר ×‘×ž×™×œ×™× (!) כמה ×ž×¢× ×’ ×”×™×” עבורי להיתקל בכזה פוסט, שמציב פילוסופיה על ר×ש שמחתו. שמתי ×›×ן סימן קרי××” ×›×™ ×–×” בדיוק חלק מה"מסר" ×”×—×©×“× ×™ של הספר ביחס למילי×. ×ין לת×ר במילי×, כיוון שהחוויה – במקרה ×”×–×”, שלי – תמיד ובעיקרון ××™× ×” תו×מת ×ת ×”×ž×™×œ×™× ×©×‘×”×Ÿ ×שתמש לת×ר ×ותה.
×§×•×“× ×›×œ, ד', הספר ×כן ×ª×•×¨×’× ×ž×¡×™× ×™×ª ×•×œ× ×ž×™×¤× ×™×ª. על ××£ שהזן ב×מת מזוהה ×¢× ×™×¤×Ÿ, הרי שג'ושו התגורר בצפון סין, כפי שמצוין בכריכת הספר, ו"×—×™ מ××” ×•×¢×©×¨×™× ×©× ×”".
חוצמזה, ×יתמר שלתי×ל, תי×רת בצורה יפה, זהירה ×•×ž×¢× ×™×™× ×ª ×ת הרפתקת הקרי××” שלך, ×©× ×‘× ×ª×” במהלך הקרי××” והתחדדה לקר×ת הסוף, שבו פת××•× ×”×¨×’×©×ª סדר ולוגיקה.
רק רוצה להעיר לגבי המשפט שכתבת: '×× ×—× ×• ××•×ž×¨×™× "כיס×", ×•× ×“×ž×” ×œ× ×• ×©×ª×¤×¡× ×• משהו . ×ך ×‘×¢×•×œ× ×ין כיס×, יש רק חומר'. ×ž×‘×—×™× ×” ×–× ×™×ª-בודהיסטית, ×פילו הקביעה שיש חומר ×”×™× ×©×’×•×™×” (×ו חסרת משמעות), ×›×™ הבודהיסט ×œ× ×—×•×©×‘ שיש חומר ×‘× ×™×’×•×“ למשל לרוח, ×ו ל×× ×¨×’×™×”… ×”×•× ×œ× ×—×•×©×‘ ×›×›×” בכלל. ×”×•× ×¤×©×•×˜ חושב שמה שיש, יש. וזהו. ×”×•× ×œ× ×והב ×ת כל ההגדרות ×”×לה. ו×תה החלפת ×›×ן הגדרה (יש כיס×) בהגדרה (יש חומר).
×‘× ×•×¡×£, שמתי לב לעובדה פרדוקסלית שמצ××” חן ×‘×¢×™× ×™×™. וכ×ן ×× ×™ רוצה לכפור ×‘×˜×¢× ×” שלך ×©×’× ×× ×ª×“×¢ משהו על זן, ×–×” ×œ× ×™×¢×–×•×¨ לך. לדעתי, ×“×•×•×§× ×× ×תה *יודע* דבר מה על זן ×‘×•×“×”×™×–× (כמובן, ×›×ן צריך לש×ול ×”×× ×× ×—× ×• ×™×•×“×¢×™× ×“×‘×¨ מה על משהו בכלל… ×בל לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×× ×™ משתמשת פרגמטית בשפת הדיבור הטריבי×לית ×©×œ× ×•), ×“×•×•×§× ××– יש לך סיכוי גבוה יותר ×œ×”× ×•×ª מקרי××” של ×”×¡×™×¤×•×¨×™× ×”×§×¦×¨×¦×¨×™× ×”×œ×œ×•. ×›×™ מי ששמע קצת ×פילו על ×”×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ השפה לעול×, בין הידע התי×ורטי לידע פרקטי, בין הש×יפה לבין ההגשמה, ירגיש שהסתימות הופכת לצלולה יותר ויותר.
התגובות ×©×ž× ×¡×•×ª להציג ×ת הטקסט ×›× ×•×Ÿ ×¡× ×¡ ×œ× ×¤×•×’×¢×•×ª בערך שלו. ×’'ושו מציג ×ת עצמו ×חרי הכל ×›× ×•×Ÿ ×¡× ×¡, ×× ×”×¡× ×¡ ×”×•× ×”×“×¨×š הרגילה ×•×”× ×•×§×©×” שבה ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×©×¤×”. ×בל ×”×›×•×ª×‘×™× ×©×œ תגובות ×›×לה פשוט ×œ× ×”×‘×™× ×• ×©×•× ×“×‘×¨. ×•×”× ×ž×•×“×™× ×‘×–×”.
למה ×–×” פרדוקסלי במידה מסוימת? ×ž×¤× ×™ שהמטרה של הזן ×”×™× ×œ×”×¨×ות שהחוכמה הרבה ××™× ×” חוכמה של תי×ורטיקן, שמבין ×ת הזן ×‘×•×“×”×™×–× ×‘×’×œ×œ שלקח קורס מהולל של בידרמן ×ו ×§×¨× ×¢×œ ×”× ×•×©×, ××œ× ×—×•×›×ž×ª×• של הפרקטיקן, ×–×” שכבר שכח ×ת כל ×”×—×•×§×™× ×”×לה. ובמקרה ×©×œ× ×•, ×“×•×•×§× ×”×¤×¨×§×˜×™×§×Ÿ הולך ל×יבוד.