סל×בוי ×–'×™×–'ק כתב מ×מר ×‘× ×™×• יורק טיימס היו×. כמקובל בקרב השמ×ל הפרו-טוטליטרי, ×”×“×™×•×•×—×™× ×¢×œ הזוועות של המשטר ×”×¡×™× ×™ ×ž×¤×¨×™×¢×™× ×œ×–'יזק הרבה יותר מן הזוועות עצמן. ×”×•× ×¤×•×ª×— ×ת מ×מרו בצו ×”×¡×™× ×™, שקבע ×œ×¤× ×™ כחודש ×›×™ מעתה × ×סר על גלגול × ×©×ž×•×ª ×œ×œ× ×ישור ממשלתי. הצו מגוחך רק על ×¤× ×™×•, ×›×™ מוקד ×”×”×ª× ×’×“×•×ª לכיבוש ×”×¡×™× ×™ בטיבט ×ž×ª×‘×˜× ×‘×“×ª הל×מות, המבוססת על גלגול × ×©×ž×•×ª; הצו מיועד ×œ×•×•×“× ×›×™ רק × ×–×™×¨ המקבל הור×ות ×ž×¤×§×™× ×’ יהפוך לל×מה. משמעותו פוליטית לחלוטין, ×’× ×× ×¢×œ ×¤× ×™×• ×”×•× × ×¨××” מגוחך דתית.
×ת ×”×ופוזיציה הטיבטית ×”×•× ×¤×•×˜×¨ במשפט ×חד: “מוזר לשמוע ×“×ž×•×§×¨×˜×™× ×‘×¢×™× ×™ ×¢×¦×ž× ×”×ž×’× ×™× ×ת ×¨×“×™×¤×ª× ×©×œ תומכי הדל××™ ל×מה, ×©×”×•× ×¨×ש ×ž×“×™× ×” בלתי × ×‘×—×¨". ×× ×™ רחוק מלהיות חסיד של הדל××™ ל×מה ×ו של ×”×‘×•×“×”×™×–× ×‘×ופן כללי, ×בל כן, יש לי בעיה ×¢× ×¨×“×™×¤×ª× ×©×œ ×¤×¢×™×œ×™× ×‘×œ×ª×™ ××œ×™×ž×™× ×©×¨×•×¦×™× ×œ×©×—×¨×¨ ×ת ×¢×ž× ×ž×”×›×™×‘×•×© ×”×רוך ביותר ×”×§×™×™× ×›×™×•×, על ידי המעצמה ×”×“×•×¨×¡× ×™×ª והברברית ביותר כיו×. בהחלט יכול להיות ×©× ×¡×™×’×” ×¡×™× ×™×ª מטיבט תחזיר ×œ×©× ×ת שלטון ×”× ×–×™×¨×™× ×”×œ× ×¡×™×ž×¤×˜×™; יכול להיות ב×ותה מידה ×©×—×ž×™×©×™× ×”×©× ×™× ×©×‘×™×œ×” הדל××™ ל×מה במערב יובילו ×œ×©×™× ×•×™ משמעותי ש×. ×‘×™× ×ª×™×™×, ×ª× ×”×¢×™× ×•×™×™× ×©×œ ×”× ×–×™×¨×™× ×”×•× ×ª×™×ורטי; ×–×” של ×”×¡×™× ×™×, ממשי למדי.
×בל ×–×” בסדר, ×ž× ×—× ××•×ª× ×• ×–'×™×–'ק: ×”×¡×™× ×™× ×¢×‘×¨×• ×ž×¡×ª× ×‘×¨×‘×¨×™×•×ª לשלב מפלצתי הרבה יותר, השלב ×”××ž×¨×™×§× ×™. “×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª ×©×™× ×• ×”×¡×™× ×™× ×ת ×ž×“×™× ×™×•×ª× ×‘×˜×™×‘×˜: ×‘× ×•×¡×£ על כפיה צב×ית, ×”× × ×©×¢× ×™× ×”×¨×‘×” יותר על ×§×•×œ×•× ×™×–×¦×™×” ××ª× ×™×ª וכלכלית… בקצרה, הדימוי התקשורתי של ×—×™×™×œ×™× ×¡×™× ×™× ×‘×¨×•×˜×œ×™× ×”×ž×˜×™×œ×™× ×ימה על × ×–×™×¨×™× ×‘×•×“×”×™×¡×˜×™× ×ž×¡×ª×™×¨ מהפך סוציו-××§×•× ×•×ž×™ ×‘× ×•×¡×— ××ž×¨×™×§× ×™, היעיל הרבה יותר… מהו כוח הדיכוי של משטרה חש×ית, ×ž×—× ×•×ª ×•×©×•×ž×¨×™× ××“×•×ž×™× ×”×ž×©×ž×™×“×™× ×ž×•× ×•×ž× ×˜×™× ×¢×ª×™×§×™×, בהשוו××” לכוחו של ×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×‘×œ×ª×™ מרוסן, כש×× ×• ×“× ×™× ×‘×—×ª×™×¨×” תחת כל ×”×™×—×¡×™× ×”×—×‘×¨×ª×™×™× ×”×ž×¡×•×¨×ª×™×™×?”
×–'יזק, יקיר השמ×ל הפוסט-משהו, כותב ×ת התועבה הזו שבוע בלבד ל×חר דיכויה של התקוממות עממית בבורמה, שבה ×כן ×—×™×™×œ×™× ×©××•×ž× ×• וחומשו על ידי סין רצחו, ×¢×™× ×• וכל×ו × ×–×™×¨×™× ×‘×•×“×”×™×¡×˜×™×, לוחמי חירות ××ž×™×¦×™× ×חרי×, ×•×¢×™×ª×•× ××™×. ×בל, ×”×™×™, לפחות ×”×—×•× ×˜×” של טיבט ×œ× ×ž×¨×©×” קריוקי, ומשתמשת בשיטות מסורתיות ו××•×ª× ×˜×™×•×ª של דיכוי. ×–'×™×–'ק ×”×™×” מ×ד רוצה ×©× ×“×‘×¨ על משהו ×חר, ועל כן ×”×•× ×ž×¡×ª×¢×¨ על המטרה ×”×™×©× ×” והטובה: ×”×ימפרי××œ×™×–× ×”×ª×¨×‘×•×ª×™ המערבי.
בעולמו ההפוך של סל×בו, העובדה ×©×‘× ×™ טיפש עשרה ×ž×§×©×™×‘×™× ×œ×‘×¨×™×˜× ×™ ספירס ×‘×ž×§×•× ×œ×–×ž×¨×” המקומית גרועה יותר מהגול××’. העובדה ×©×ž×§×“×•× ×œ× ×“ פתחו ×¡× ×™×£ × ×•×¡×£ ×ž×¡×•×›× ×ª הרבה יותר מפתיחת בסיס חדש של המשטרה החש×ית. × ×¢×™×œ×ª × ×™×™×§ ×‘×ž×§×•× ×¡× ×“×œ הופכת ×ותך למשת"פ – ×’× ×תה מעדיף, בכל מ×ודך, ×ת הקיטש של ×“×™×¡× ×™ על ×”××•×ª× ×˜×™×•×ª הקודרת × ×•×¡×— ×§×•× ×¤×•×¦×™×•×¡ שחזרה ל××•×¤× ×” בסין ×œ× ×‘×’×œ×œ שיש לך משהו × ×’×“ ×§×•× ×¤×•×¦×™×•×¡, ××œ× ×‘×’×œ×œ ש×תה, ×יך לומר, רוצה קצת חופש. חופש פוליטי ×”×•× ×œ× ××•×ª× ×˜×™, ×”×•× ×–×™×•×£ מערבי.
ו×× ×”×©×˜×•×ª הזו × ×©×ž×¢×ª ×œ×›× ×ž×•×›×¨×ª, ×–×” ×œ× ×‘×ž×§×¨×”. יש לה גרסה מקומית. כשהמפלגות החרדיות מדברות על "השו××” השקטה" – ×‘×—×™×¨×ª× ×©×œ ×™×”×•×“×™× ×œ×—×“×•×œ להיות ×™×”×•×“×™× – הן משתמשות בדיוק בטיעון ×”×–×”: גדול המחטי×ו יותר מהורגו. קבלתה מרצון של תרבות ×חרת, “×œ× ××•×ª× ×˜×™×ª", שקולה – ל×, למעשה גרועה יותר – לרצח ×‘×¢×™× ×•×™×™×, ל×חר ×©× ×©×œ×œ ממך כל ×¦×œ× ×× ×•×©.
×–'×™×–'ק קרוב מ×ד לעמדה הזו. למעשה, ×”×•× ×ž×ª×¢× ×’ על הלהט של ×× ×©×™ ×”×ויב. בדברו על השמדת פסלי ×”×‘×•×“×”× ×‘××¤×’× ×™×¡×˜×Ÿ על ידי ×× ×©×™ הט×ליב×ן, ×”×•× ×›×•×ª×‘ "×‘× ×™×’×•×“ ××œ×™× ×• המתוחכמי×, ×”× ×‘×מת ×”××ž×™× ×• בדת שלה×, ועל כן ×œ× ×—×©×• כבוד רב לערך התרבותי של ×ž×•× ×•×ž× ×˜×™× ×©×œ דתות ×חרות". בקיצור, ×”×¤× ×ט ×”××•×ª× ×˜×™ עדיף על הסובלן "התלוש"; ×”×•× ×¢×“×™×™×Ÿ מסוגל לחוש להט.
שי×ן ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי של 40 ×©× ×•×ª פוסט-משהו, כפי ×©×”×•× ×ž×ª×’×©× ×¢×œ ידי ×–'×™×–'ק ×•×”×©×•×˜×™× ×”×ž×¢×¨×™×¦×™× ×ותו, ×”×•× ×¢×¨×’×” × ×•×שת למשהו לוהט, משהו ×œ× ×ž×ª×•×¨×‘×ª, משהו ×œ× ×ž×¢×•×“×Ÿ, משהו ×œ× ×¤×•×©×¨. ×”×¤× ××˜×™× ×ž×¨×’×©×™× ×ותו. התרבות המערבית מעוררת בו תיעוב: כל כולה ×“×™×¡× ×™×œ× ×“ וקריוקי וצריכה. ×‘×©× ×”×¡×•×‘×œ× ×•×ª ×™×”×•×“×™× ×—×•×’×’×™× ×ת כריסטמס ×•× ×•×¦×¨×™× ×ž×©×ª×ª×¤×™× ×‘×¡×¢×•×“×•×ª פסח. ××£ ×חד ×œ× ×ž×מין ×‘×©×•× ×“×‘×¨. מי יתן ×œ× ×• קצת חושך, קצת ימי ×‘×™× ×™×™×, קצת גסות, קצת ××ž×•× ×” – ×›×™ כידוע, ×”××ž×•× ×” ×”×™× ×’×¡×” וימי ×‘×™× ×™×™×ž×™×ª וחשוכה. בקצרה, מי יעשה ×œ× ×• טובה ויכבה כבר ×ת ×”×ור, ישמיד כבר ×ת התרבות העייפה והסוטה הזו.
×–×” ×œ× ×ž×ª×—×™×œ בז'×™×–'ק, כמובן. כבר פוקו × ×™×¡×” לטעון שהדמות החשובה ב×מת בחברה ×”×™× ×–×• של הסוטה, כלומר של משמיד החברה, של פורע ×”× ×•×¨×ž×•×ª שלה. ×”× ×™×”×™×œ×™×–× ×”×–×” מזכיר ×œ× ×•, ב×ופן מטריד, שמקורה של ×”×ª× ×•×¢×” הפוסט ×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×ª ×”×•× ×‘×—×‘×¨ ×”× ×œ×”×‘ במפלגה ×”× ×צית, מרטין היידיגר, ובמשת"פ הבלגי ×”×× ×˜×™×©×ž×™, פול דה מ×ן.
וכש×× ×—× ×• ×ž×ª×‘×•× × ×™× ×¢×œ ×”×ידי×ולוגיה הפוסט ×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×ª כעל ×ידי×ולוגיה של ×©× ×ת התרבות (המערבית, בכל מקרה), של ש×יפה להשמדתה, של עייפות מן ×”×¢×•×œ× ×”×ž×ª×•×¢×©, של חזרה בלתי ×פשרית ל××™×–×” ××•×ª× ×˜×™ ×¨×•×ž× ×˜×™, הכל מתבהר. פת××•× ×”×›×œ מובן. ברור מדוע ×”×× ×©×™× ×”×לה תמיד ×¢×•×ž×“×™× ×‘×¦×“ ×”×©× ×™ – ×™×”×™×” הצד ×”×©× ×™ עריץ רוסי ×ו ×וליגרכיה קפיטליסטית ×¡×™× ×™×ª, רודן עיר×קי, דמגוג ×יר×× ×™ ×ו רוצח ×¢× ×™×•×’×•×¡×œ×‘×™. תרבות ×”×”×ž×•× ×™× – ×ו, ליתר דיוק, התפיסה ×”×ליטיסטית ×©×œ×”× ×©×œ תרבות ×”×”×ž×•× ×™× – מגעילה ××•×ª× ×¢×“ כדי כך ×©×”× ×©×•×פי×, במודע ובתת מודע, להכחדתה.
בקצרה, זו עוד כת מוות, עוד קבוצה ×”×ž×ž×ª×™× ×” בכליון ×¢×™× ×™×™× ×œ×›×œ×™×•×Ÿ ×•×œ×™×•× ×”×“×™×Ÿ. ×¤×¢× ×”× ×”×™×• ×ž×“×œ×™×§×™× ×œ×¤×™×“×™× ×‘×¨×שי גבעות; ×”×™×•× ×”× ×ž×¤×¨×¡×ž×™× ×ž××ž×¨×™× ×‘× ×™×• יורק טיימס.
ומלבד ×–×ת, יש להפסיק ×ת רצח ×”×¢× ×‘×“×רפור
פוסט מעולה.
סוף סוף ×”×‘× ×ª×™ מה מפריע לי בז'×™×–'ק. ובכל ×–×ת, יש משהו כל-כך ×¨×•×ž× ×˜×™ בתפישה ×”×–×ת שקשה ×©×œ× ×œ×”×“×œ×§ עליה.
יוסי, ×× ×™ חייב לומר שקר×תי ×ת המ×מר של ×–'×™×–'ק ×•×œ× ×ž×¦×תי על מה ×תה × ×–×¢×§. ×× ×™ ××ž× × ×ž×—×‘×‘ ×ת ×–'×™×–'ק ×ישית (שמעתי ×ותו ×¤×¢× ×‘×™×¨×•×©×œ×™× ×•×”×™×” ממש ×§×•× ×¦×¨×˜) ×בל ×œ× ×ת תורתו, ובווד××™ ×©×”×•× × ×’×•×¢, כפי שכתבת, ב×ותו עיוות ערכי שמ××œ× ×™ ×§×™×¦×•× ×™/×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™ ש×תה ×ž×’× ×” בצדק.
×בל: המ×מר שלו ×”×–×” די מתון, ב×מת. מה ×”×•× ×‘×¢×¦× ×ומר? ×©×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×ž×—×¡×œ תרבויות טוב יותר מקלצ'× ×™×§×•×‘. ×–×” × ×›×•×Ÿ מ×וד, ×•×’× ×תה תודה בזה. מה עוד? ×”× ×”:
"While there are of course many religious believers in the West, especially in the United States, vast numbers of our societal elite follow (some of the) religious rituals and mores of our tradition only out of respect for the “lifestyle†of the community to which we belong: Christmas trees in shopping centers every December; neighborhood Easter egg hunts; Passover dinners celebrated by nonbelieving Jews."
רגע, × ×›×•×Ÿ ×ו ל×? ×–'×™×–'ק כבר מזמן זועק × ×’×“ השטחיות שבדת ×•×‘×¨×•×—× ×™×•×ª הפוסט-×ž×•×“×¨× ×™×ª, ובכך ×”×•× ×¦×•×“×§ לדעתי. ×”×•× ×˜×•×¢×Ÿ במ×מר ×”× "ל שמפחיד ××•×ª× ×• שיש ×× ×©×™× ×©×ž×ž×© מ××ž×™× ×™× "בשטויות ×”×לו", ×•×’× ×‘×–×” ×”×•× ×¦×•×“×§. ×–×” כל מה ×©×”×•× ×ומר. המרחק בין ×–×” לבין "כת מוות, עוד קבוצה ×”×ž×ž×ª×™× ×” בכליון ×¢×™× ×™×™× ×œ×›×œ×™×•×Ÿ ×•×œ×™×•× ×”×“×™×Ÿ" דומה לזה שבין לה×סה לבייג'×™× ×’.
×) ×–'×™×–'ק "פוטר ×ת ×”×ופוזיציה הטיבטית במשפט ×חד" ×›×™ המ×מר שלו ×œ× ×¢×•×¡×§ ב×ופוזיציה הטיבטית. ×”×•× ×ž×–×›×™×¨ ×ותה בהערת ×גב ×•×”×•× ×œ× ×ž×¦×“×™×§ ×ת הדיכוי שלה, ×”×•× ×¤×©×•×˜ מצביע על כך שצריך לזכור ×©×”×™× ×‘×¡×•×¤×• של דבר תומכת בתי×וקרטיה טוטליטרית.
ב) ×œ× ×ž×ž×© × ×˜×¢×Ÿ במ×מר ×©×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×”×ž×¢×¨×‘×™ גרוע יותר מהשלטון ×”×¡×™× ×™. המ×מר בכלל ×œ× ×¢×•×¡×§ בש×לות של מוסר. ×”×•× ×ומר ×©×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×™×¢×™×œ יותר לשליטה ב×וכלוסייה, ×בל ×–×” × ×מר ×ž× ×§×•×“×ª מבט פוליטית פרגמטית, בלי קשר לש×לות של טוב ×ו רע.
×’) ×–'×™×–'ק ××ž× × ×ž×‘×™×¢ ××™-× ×—×ª מסוימת מכך שבחברה הליברלית לה×מין במשהו ×‘×¨×¦×™× ×•×ª × ×—×©×‘ ×œ×ª×›×•× ×” רעה, ×בל × ×¨××” לי שיש מרחק די × ×™×›×¨ בין ×–×” לבין ×”×˜×¢× ×” ×©×”×›× ×¡×ª לו לפה, לפיה "×”×¤× ×ט ×”××•×ª× ×˜×™ עדיף על הסובלן "התלוש"".
ד) ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×יפה פוקו טען ש"הדמות החשובה ב×מת בחברה ×”×™× ×–×• של הסוטה", ×בל ×× ×™ די ×ž×©×•×›× ×¢ ×©×”×•× ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×’×“×™×¨ סוטה ×›"משמיד החברה". ×”×¢× ×™×™×Ÿ של פוקו ×‘×¡×•×˜×™× ×ž×ª×ž×§×“ פחות במה ×©×”×¡×•×˜×™× ×¢×¦×ž× ×¢×•×©×™× ×•×™×•×ª×¨ במה שעומד מ×חורי ×–×” שחברה ממסוימת ×ž×¡×ž× ×ª פרקטיקות מסוימות ×›"סוטות". הסוטה ×”×•× ×œ× "פורע ×”× ×•×¨×ž×•×ª" של החברה – ×× ×›×‘×¨, החברה מגדירה ×ת ×”× ×•×¨×ž×•×ª שלה ב×מצעות ×”×“×¨×ª× ×©×œ הסוטי×.
×”) ×œ× ×ž×ž×© ברור לי למה ×תה ×§×•×¨× "×”×ידי×ולוגיה הפוסט-×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×ª". היידגר × ×—×©×‘ ב×ופן די ×§×•× ×¦× ×¡×•×לי ל×חד ×”×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™× ×”×—×©×•×‘×™× ×©×œ המ××” ×”-20 ×•×”×•× ×ž×§×•×‘×œ על ×סכולות רבות. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×¤×•×§×• התייחס לדה מ×ן, ×בל ×× ×™ מעריך ×©×”×•× ×הב ×ותו בערך כמו ×©×”×•× ×הב ×ת דרידה, כלומר, ×©× × ×ותו בכל × ×™×ž×™ × ×¤×©×•. ×œ× × ×¨××” לי ×’× ×©×–'×™×–'ק מעריך ×ת דה מ×ן במיוחד, ו×× ×¤×•×§×• ×”×™×” ×—×™ סביר ×œ×”× ×™×— ×©×”×•× ×”×™×” די סולד מה××•×¨×™×™× ×˜×¦×™×•×ª הפסיכו×× ×œ×™×˜×™×•×ª של ×–'×™×–'ק. ×‘×ž×™×œ×™× ×חרות, כל ×חד ×ž×”×”×•×’×™× ×©×”×–×›×¨×ª עומד ×‘×¤× ×™ עצמו ו×ין ממש קשר ×‘×™× ×™×”× ×œ×‘×™×Ÿ ×יזושהי "×ידי×ולוגיה פוסט ×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×ª", תהיה ×שר תהיה.
ו) × ×¨××” לי ×©×”×¤×¢× ×”××—×¨×•× ×” שהגבתי למשהו שכתבת היתה ב××•×œ×˜×™× ×˜ ×œ×¤× ×™ ××™×–×” 15 ×©× ×”. ×’× ××– ×œ× ×”×¡×›×ž×ª×™.
תיקון קצר: ×”×ופוזיציה הטיבטית כבר מזמן ×œ× ×ª×•×ž×›×ª ב"תי×וקרטיה טוטליטרית". × ×›×•×Ÿ ×©×œ×¤× ×™ הכיבוש ×”×¡×™× ×™ והגלות, ×”× ×–×™×¨×™× ×‘×˜×™×‘×˜ היו די פי××•×“×œ×™×™× (×œ×”×‘× ×ª×™ ×”× ×”×™×• בעלי ×”×דמה שה××™×›×¨×™× ×¢×™×‘×“×•), ×בל בעשרות ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª הדל××™ ל×מה הפך ×ת ×”×ž× ×”×™×’×•×ª הטיבטית הגולה לדמוקרטית הרבה יותר. ×©×™× ×”×ª×”×œ×™×š ×”×™×” במש×ל ×¢× ×‘×§×¨×‘ ×”×˜×™×‘×˜×™× ×”×’×•×œ×™×לגבי הש×לה ×”×× ×”× ×¨×•×¦×™× ×©×”×•× ×™×™×¦×’ ×ת ×”×¢× ×”×˜×™×‘×˜×™ מול סין. עכשיו, ×× ×™ ×œ× × ×יבי עד כדי כך כדי לחשוב שזה מש×ל ×¢× ×ž×™×™×¦×’, והעובדה שהטיבטי ×”×ž×ž×•×¦× ×ž×ª×™×™×—×¡ לדל××™ ל×מה ×›×ל ×ל (סוג של, תומר פרסיקו ×”×™×” מסביר ×ת ×–×” טוב יותר) בווד××™ קצת משפיעה במש×ל ×›×–×”, ×בל עדיין, ×ין דין הממשלה הטיבטית הגולה כדין המפלגה ×”×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™×ª.
×’× ×œ×’×‘×™ שיטות הדיכוי ×”×¡×™× ×™×•×ª, הרי שחלק מהותי מהדיכוי ×”×¡×™× ×™ ×”×•× ×”×¢×‘×¨×” של ×וכלוסיות של ×ž×”×’×¨×™× ×¡×™× ×™× ×œ×ª×•×š טיבט, תוך פיתוח מ×סיבי של ×”×יזור. למעשה, כבר ×”×™×•× ×ž×¡×¤×¨ ×”×ž×ª× ×—×œ×™× ×”×¡×™× ×™× ×‘×˜×™×‘×˜ גדול כמעט כמו מספר הטיבטי×. העברה של ×וכלוסיה בצורה שיטתית, תוך פיתוח ××•×¨×‘× ×™ ×™×–×•× (כולל מבצע ×דיר של רכבת סין-טיבט) *××™× ×* דוגמ×ות לדיכוי קפיטליסטי, ××œ× ×œ×”×™×¤×š, דוגמ×ות לדיכוי ×©× ×•×¦×¨ על ידי שלטון מרכזי וכלכלה ריכוזית.
×ין בכך לומר שסין ×œ× ×ž×¤×¢×™×œ×” *×’×* דיכוי קפיטליסטי, ×ך ההתמקדות של ×–'×™×–'ק ×“×•×•×§× ×‘×¡×•×’ דיכוי ×חד ×•×œ× ×‘×חר × ×•×‘×¢×ª, ככל ×”× ×¨××”, מההטיה ×”×ידי×ולוגית שלו, ודבר ×–×” מחזק, לדעתי, ×ת העמדה ×©× ×“×‘ מת×ר בפוסט.
בשורה ×”××—×¨×•× ×” ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ כמובן לעמדה שיוסי מת×ר בפוסט.
סיון, יכול להיות שז'×™×–'ק ×œ× ×ž×“×™×™×§ בעובדות ×ž×‘×—×™× ×ª שיטת הממשל המועדפת על ×”×˜×™×‘×˜×™× ×ו ×”×ž×“×™× ×™×•×ª הכלכלית של סין, ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™×• מספיק ×‘× ×•×©× ×”×–×” בשביל לשפוט כמה ×”×•× ×ž×‘×™×Ÿ, ×בל ×× ×–×” ×”×™×” כל מה שיוסי ×”×™×” מ××©×™× ×ותו בו ×œ× ×”×™×™×ª×™ × ×–×¢×§ לתקן ×ותו. יוסי מ××©×™× ×ותו ×‘×“×‘×¨×™× ×”×¨×‘×” יותר חמורי×. עכשיו, ×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×©×ž×‘×—×™× ×” פוליטית טהורה הדבר ×”×חר××™ יותר לעשות בהקשר ×”×–×” ×–×” ×œ×’× ×•×ª ×ת סין ולהדגיש ×ת העוול ×©×”×™× ×™×•×¦×¨×ª הן בדיכוי של ×”×˜×™×‘×˜×™× ×•×”×Ÿ ביחסה ל××–×¨×—×™× ×©×œ×”, ×בל צריך ×’× ×œ×–×›×•×¨ ×ת ×”×§×•× ×˜×§×¡×˜ שבו המ×מר ×”×–×” ×ž×ª×¤×¨×¡× – "× ×™×• יורק טיימס" ×–×” עיתון ×œ×œ×™×‘×¨×œ×™× ××™× ×˜×œ×§×˜×•××œ×™×™× ×•×¡×‘×™×¨ ×œ×”× ×™×— ×©×¨×•×‘× ×ž×•×“×¢×™× ×˜×•×‘ מ×וד מי הצד הרע בסבסוך ×”×–×”. ×–'×™×–'ק פשוט ×ž× ×¡×” להעלות כמה ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×©×”× ×¤×—×•×ª קומון-×¡× ×¡×™×™× ×¢×‘×•×¨ הליברל הממוצע. ×פשר ×œ×”×¡×›×™× ×•×פשר ×œ× ×œ×”×¡×›×™× ×¢× ×”×¨×¢×™×•× ×•×ª שלו, ×בל בסופו של דבר ×–×ת × ×¨×ית לי פעולה די חיובית – ×’× ×ž× ×§×•×“×ª מבט ליברלית.
"×בל בעשרות ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª הדל××™ ל×מה הפך ×ת ×”×ž× ×”×™×’×•×ª הטיבטית הגולה לדמוקרטית הרבה יותר." ×™×ž×™× ×™×’×™×“×•, יש לקוות. בכל מקרה, החשש מפי××•×“×œ×™×–× ×˜×™×‘×˜×™ פחות מסוכן ממצי×ות הדיכוי ×”×¡×™× ×™.
"×בל צריך ×’× ×œ×–×›×•×¨ ×ת ×”×§×•× ×˜×§×¡×˜ שבו המ×מר ×”×–×” ×ž×ª×¤×¨×¡× – â€× יו יורק טיימס“ ×–×” עיתון ×œ×œ×™×‘×¨×œ×™× ××™× ×˜×œ×§×˜×•××œ×™×™× ×•×¡×‘×™×¨ ×œ×”× ×™×— ×©×¨×•×‘× ×ž×•×“×¢×™× ×˜×•×‘ מ×וד מי הצד הרע בסבסוך ×”×–×”." זהו, ש×× ×™ בכלל ×œ× ×‘×˜×•×— שזה ×”×§×•× ×˜×§×¡×˜. כמו ש×× ×™ רו××” ×ת ×–×”, ×–'×™×–'ק פשוט מבצע עוד ספין ×× ×˜×™ מערבי, ומצליח ×œ×”×•×¦×™× ×ת ×רצות הברית בתור הבחור הרע בטיבט. ויש מספיק שמ××œ× ×™× ×˜×™×¤×©×™× ×©××•×›×œ×™× ×ת הקש ×”×–×”.
"כמו ש×× ×™ רו××” ×ת ×–×”, ז‘יז‘ק פשוט מבצע עוד ספין ×× ×˜×™ מערבי, ומצליח ×œ×”×•×¦×™× ×ת ×רצות הברית בתור הבחור הרע בטיבט. ויש מספיק שמ××œ× ×™× ×˜×™×¤×©×™× ×©××•×›×œ×™× ×ת הקש ×”×–×”." – טוב, כמו ×©× ×™×¡×™×ª×™ להר×ות בתגובה הר××©×•× ×” שלי, ×–×” ממש ×œ× ×ž×©×”×• שמשתמע בהכרח מהמ×מר שלו, ו×× ×™ ×ומר ×ת ×–×” בתור שמ××œ× ×™ טיפש. ×–'×™×–'ק ×”×•× ×¤×¨×•×‘×•×§×˜×•×¨ וכמו ×©×”×•× ×והב לכתוב על קקי ×ו על ביצי ×§×™× ×“×¨ ×›×ובייקט לעיון פילוסופי, ×”×•× ×והב ×’× ×œ×¢×¨×¢×¨ על ×”××™× ×˜×•×יציות של הליברל הממוצע. ×–×” יכול להיות מעצבן ×œ×¤×¢×ž×™× ×בל ×œ× ×”×™×™×ª×™ ×ומר שזה הופך ×ותו לחבר ב"כת מוות, עוד קבוצה ×”×ž×ž×ª×™× ×” בכליון ×¢×™× ×™×™× ×œ×›×œ×™×•×Ÿ ×•×œ×™×•× ×”×“×™×Ÿ". ×–×ת פשוט ×”× ×™×©×” ×©×”×•× ×ª×¤×¡ בכל ×”×¡×¦× ×” של ×”"תי×וריה הביקורתית" ולדעתי ×”×•× ×‘×¡×•×¤×• של דבר עושה ×ת התפקיד ×”×–×” בצורה די טובה.
לגבי ×', ד' ו-×”' ×× ×™ די ×יתך. ×בל ×× ×™ ×œ× ×ž×ž×© מצליח להבין ×ת ב' ×•×œ× × ×•×— לי ×¢× ×’'.
ב. מה פירוש "×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×™×¢×™×œ יותר לשליטה ב×וכלוסיה"? מי בדיוק שולט? הקפיטליז×? ×›×™, ×תה יודע, לדבר על ×ידי×ולוגיה שלטת ×–×” מ×וד ×©×•× ×” מלדבר על שליטתה המתמשכת של ×—×•× ×˜×”. מה ×’× ×©×פשר לטעון, ×¢× ×›×œ תיעובי לליברטי×× ×™×•×ª החדשה, שה×וכלוסיה ××™× ×” × ×©×œ×˜×ª כפי ×©×”×™× ×ž×¨×•×¦×” מההסדר הקיי×. ×ª×‘×•× ×•×ª×מר ×©×”×™× ×ž×¨×•×¦×” מ×חר שהמערכת מכילה ×ž× ×’× ×•× ×™ ×©×›× ×•×¢, ו×ומר לך ש×עדיף ×ת ×”×ž× ×’× ×•× ×™× ×”×œ×œ×• על ×¤× ×™ הגול××’×™×.
×’. × ×¨××” לי ×©×”×¤×¨×©× ×•×ª של יוסי ×“×•×•×§× ×ž×©×ª×ž×¢×ª יותר מהטקסט. ×–'×™×–'ק ×œ× × ×©×ž×¢ כמי שמביע "××™ × ×—×ª מסוימת", ×”×•× × ×©×ž×¢ כמי ×©×ž×ª×¢× ×’ על ×¤× ×טיות.
"×–×ת פשוט ×”× ×™×©×” ×©×”×•× ×ª×¤×¡ בכל ×”×¡×¦× ×” של ה“תי×וריה הביקורתית“ " – ×•×”× ×™×©×” הזו ×”×™× ×œ×•×ž×¨ שהמערב ××©× ×‘×”×›×œ, ×•×’× ×‘×ž×” ×©×”×•× ×œ× ××©× ×”×•× ×‘×¢×¦× ××©× ×’×. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×”×ž×§×•×¨ ךתפיסה הזו ×”×•× ×כן ברצון מודע/ל×-מודע להכחדתה של התרבות המערבית, כפי שיוסי טוען, ×ו פשוט מרצון לעצבן (סליחה, ל×תגר ×ת הליברל המערבי), ×בל זו בטוח עמדה × ×•×¨× ×ž×©×¢×ž×ž×ª.
מה ×©× ×™×¡×™×ª×™ לומר ×§×•×“× ×”×•× ×©×–'×™×–'ק מעוות ×ת העובדות לצורך צרכיו, מכיוון שהדיכוי ×”×¡×™× ×™ ×”×•× ×“×•×•×§× ×‘×ž×•×‘× ×™× ×¨×‘×™× ×ž×וד מסורתי ×•×œ× ×§×¤×™×˜×œ×™×¡×˜×™. סליחה, ×בל ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ש"להעלות כמה ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×©×”× ×¤×—×•×ª קומון-×¡× ×¡×™×™× ×¢×‘×•×¨ הליברל הממוצע" זו סיבה מוצדקת כדי ל×סוף ×וסף של חצ××™ ×מיתות ×•×ž×©× ×œ×”×’×™×¢ ×œ×ž×¡×§× ×” מופרכת.
סיון – ×‘×©×•× ×ž×§×•× ×‘×ž×מר של ×–'×™×–'ק ×œ× × ×מר ש"המערב ××©× ×‘×”×›×œ", ×–×” משהו שיוסי ×”×›× ×™×¡ לו לפה, ולדעתי ×ין לו ×©×•× ×‘×™×¡×•×¡, וז×ת הסיבה ×©×’× ×›×ª×‘×ª×™ ×ת התגובה שלי. ×× ×ž×” ×©×”×•× ×›×•×ª×‘ ×ž×©×¢×ž× ×ותך, ×ת ×œ× ×—×™×™×‘×ª ×œ×§×¨×•× ×ת ×–×”. ×× ×™ בטוח שהרבה ×“×‘×¨×™× ×©×ž×¢× ×™×™× ×™× ×ותך ×ž×©×¢×ž×ž×™× ×ותי וזכותו של כל ×חד ×œ×§×¨×•× ×ת מה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותו. בכל מקרה, × ×¨××” לי שעל ×–×” שסין הפכה ×œ×ž×“×™× ×” יותר קפיטליסטית מ××– התקופה של ×“× ×’ שיי××•×¤×™× ×’, ובטח ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª, ×œ× ×ž×ž×© יש מה להתווכח. להחליט ×× ×”×“×™×›×•×™ ×”×•× 60% קפיטליסטי ×ו 30% קפיטליסטי × ×¨××” לי ×’× ×›×Ÿ די חסר טע×. כמו שכתבתי בתגובה הקודמת שלי, ×ין לי מספיק ידע בשביל לשפוט כמה ×–'×™×–'ק מדייק ×ו ×œ× ×ž×“×™×™×§ בעובדות. ×בל ×’× ×× ×”×•× ×˜×•×¢×” בהן, ×œ× × ×¨××” לי שזה חלק מ×יזושהי ×§×•× ×¡×¤×™×¨×¦×™×” סבוכה להכפיש ×ת שמו של המערב. ×”×•× ×ž× ×¡×” להעלות ×©× ×ž×¡×¤×¨ ×¨×¢×™×•× ×•×ª (ש×ת ×—×œ×§× ×”×•× ×¤×™×ª×— כבר ×‘×¡×¤×¨×™× ×©×œ×• בעבר), ויכול להיות שהדוגמה ×©×”×•× ×œ×§×— ×”×™× ×œ× ×”×›×™ מוצלחת, ×בל ×–×ת ×œ× ×¡×™×‘×” לקפוץ לכל ×ž×™× ×™ ×ž×¡×§× ×•×ª מרחיקות לכת.
× ×“×‘, ×ין ספק שהעמדה שיוסי מציג בפוסט שלו ×œ× × ×™×ª× ×ª להסקה ×ך ורק מהמ×מר ×”×§×¦× ×©×œ ×–'×™×–'ק, ויוסי עצמו מדבר על ×–'×™×–'ק בהכללה ועל "שמ×ל פוסט-משהו" "שמ×ל פרו-טוטליטרי" וכו'. ×× ×™ ×œ× ×ž×ª×›×•×•×Ÿ להגן על העמדה של יוסי כפי ×©×”×™× ×ž×•×¦×’×ª ×צלו, ×•×œ× ×”×ª×™×™×—×¡×ª×™ ×’× ×œ×©×ª×™ הפסק×ות ×”××—×¨×•× ×•×ª שלו, ×©× ×¨××” לי שהפריעו לך מ×וד.
×בל כן, ×× ×™ סבור שיש לז'×™×–'ק ××’'× ×“×” ×× ×˜×™-מערבית, וה××’'× ×“×” הזו מתפרצת בצורה ברורה ב×מצע המ×מר במשפט "Beijing finally learned the lesson: what is the oppressive power of secret police forces, camps and Red Guards destroying ancient monuments compared to the power of unbridled capitalism to undermine all traditional social relations?"
×× ×™ כן שותף ×œ×˜×¢× ×” של יוסי שמשפט ×›×–×”, בשבוע שבו ×× ×• רו××™× ×“×™×›×•×™ טוטליטרי בבורמה ×”×•× ×—×¨×¤×”.
×× ×™ כן סבור ×›×™ המשפט ×”×–×” × ×•×‘×¢ ×צל ×–'×™×–'ק מתוך עעיוות, ככל ×”× ×¨××” מכוון של ×מצעי הדיכוי בסין: ממ×וד מ×וד ×ž×©× ×” ×× ×”×“×™×›×•×™ של סין ×”×•× ×§×¤×™×˜×œ×™×¡×˜×™ (מה ××ª× ×¨×•×¦×™× ×ž×¡×™×Ÿ, ×”×™× ×‘×¡×”"×› עושה מה שקורה במערב כבר ×©× ×™×, ×–×” המסר) ×ו שזהו דיכוי מרכזי, ×לי×, מהסוג ×©×œ× ×™×™×ª×›×Ÿ ×›×™×•× ×›×ž×¢×˜ ב××£ ×ž×“×™× ×” דמוקרטית (×בוי ×œ× ×•, בחלק ×ž×”×“×‘×¨×™× ×”×›×ž×¢×˜ ×”×•× ×‘×’×œ×œ× ×•, ×בל ×–×” × ×•×©× ×חר). העובדה שז'×™×–'ק בוחר בעמדה הר××©×•× ×”, העובדה ×©×”×•× ×ž×¢×•×•×ª ×ת המצי×ות כדי לבחור בה, ×”×™× ×–×• שגרמה לי לכתוב ×©× ×¨××” ×©×”×•× ×ž××©×™× ×ת המערב בכל דבר. ×ולי ×œ× ×‘×›×œ דבר, ×בל בטח ×’× ×‘×“×™×›×•×™ של סין.
יש ×›×ן תפיסה, ששותפה ל×ותה "× ×™×©×” ביקורתית" שבמסגרתה ×ž× ×¡×™× ×œ×”×¨×ות ×›×™ כל סוג של דיכוי וחולי טוטליטרי, ×”×•× ×‘×¢×¦× ×¤×¨×™ של ×”×§×•×œ×•× ×™××œ×™×–× ×”×ž×¢×¨×‘×™, המקורי ×ו התרבותי.
הסיבה ששמתי מלכתחילה דגש על העובדות, ×”×•× ×©× ×¨××” לי ×›×™, ×’× ×‘×ž×מר ×”×–×”, המחבר ×§×•×“× ×™×¨×” ×ת ×”×—×¥ ×”××’'× ×“×” שלו, ורק ××—"×› התחיל לצייר ×ת עיגולי המטרה ×”×¢×•×‘×“×ª×™×™× ×¡×‘×™×‘×•. ומה לעשות, שככה ×œ× ×‘×•× ×™× ×˜×™×¢×•×Ÿ.
ב. במקרה הספציפי של סין, מי ששולט ×”×•× ×”×‘×™×¨×•×§×¨×˜×™×” הגבוהה של המפלגה ×”×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™×ª, ×©×”×™× ×‘×¡×•×¤×• של דבר סוג של ×—×•× ×˜×”. קפיטליז×, בכל ×ופן, ××™× ×• ×ידי×ולוגיה, ××œ× ×©×™×˜×” להסדרת יחסי ייצור ומסחר. ×‘×”× ×—×” ש×תה מקבל ×ת ×”×˜×¢× ×” שפוליטיקה וכלכלה ××™× × ×ª×—×•×ž×™× ××•×˜×•× ×•×ž×™×™× ×œ×’×ž×¨×™, ××œ× ×©×œ×•×‘×™× ×–×” בזה לפחות במידה מסוימת (×˜×¢× ×” שמקובלת הן על רוב השמ×ל ["הפוליטיק××™× ×ž×©×¨×ª×™× ×ת ×”××™× ×˜×¨×¡×™× ×©×œ בעלי ההון"] והן על רוב הימין ["דמוקרטיה ×œ× ×™×›×•×œ×” ×œ×”×ª×§×™×™× ×œ×œ× ×©×•×§ חופשי"]), הרי ש×× ×™ ×œ× ×¨×•××” מה הבעייה ב×מירה ×©×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×™×›×•×œ לשמש ככלי ×פקטיבי בידי השלטון ×”×¡×™× ×™. הש×לה ×”×™× ×¨×§ מה ×”×פקט שלו. ×‘× ×™×’×•×“ לטיעון ×”×™×ž× ×™ שהעלתי לעיל, הרי שז'×™×–'ק טוען ×©×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×”×¡×™× ×™ ×œ× ×‘× ×œ×פשר יותר זכויות ×זרחיות, ××œ× ×“×•×•×§× ×œ×”×¢×ž×™×§ ×ת הדיכוי של השלטון.
×”×˜×¢× ×” שה×וכלוסיה ××™× ×” × ×©×œ×˜×ª ×× ×”×™× ×ž×¨×•×¦×” מהסדר ×”×§×™×™× ×‘×¢×™×™×ª×™×ª ×‘×¢×™× ×™ משתי סיבות:
1) ×”×˜×¢× ×” הזו מעודדת ×¨×œ×˜×™×‘×™×–× ×ž×•×¡×¨×™. הרי ב×ותה מידה ×תה יכול להשתמש בה כדי לתמוך בכל ×ž×™× ×™ ×ž× ×”×’×™× ×ž×¤×œ×¦×ª×™×™× ×›×ž×• מילת × ×©×™×, ×‘×˜×¢× ×” שזה מה שמקובל על רוב ×”×וכלוסייה ב××•×ª× ×ž×§×•×ž×•×ª ×©×‘×”× ×”×ž× ×”×’ ×”×–×” רווח ושה×וכלוסייה מרוצה מההסדר ×”×–×”.
2) מעבר לכך, ×”"×וכלוסיה" ככלל ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×ž×¨×•×¦×” מהסדר הקיי×. תמיד יהיו ×’×•×¨×ž×™× ×©×™×ª× ×’×“×• לו, ו×ין דרך ×מפירית למדוד בדיוק מה ×ž×©×§×œ× ×©×œ ××•×ª× ×’×•×¨×ž×™× ×‘×וכלוסייה. ×’× ×‘×“×ž×•×§×¨×˜×™×•×ª ליברליות יש ×× ×©×™× ×¨×‘×™× ×©×ž×ª× ×’×“×™× ×œ×¡×“×¨ הקיי×, ×•×’× ×‘×ž×“×™× ×•×ª טוטליטריות יש ×× ×©×™× ×¨×‘×™× ×©×ª×•×ž×›×™× ×‘×©×œ×˜×•×Ÿ. השלטון, מצידו, תמיד ×™× ×¡×” לייצר ×ת מר×ית העין של "×וכלוסייה" טוטלית כלשהי שתומכת בסדר הקיי×, בעוד ×©×”×ž×ª× ×’×“×™× ×™×•×¦×’×• ×›"סהרוריי×" (כלומר, ×¤×’×•×ž×™× ×ž×‘×—×™× ×” × ×¤×©×™×ª), "גיס חמישי" (כלומר, ×¤×’×•×ž×™× ×ž×‘×—×™× ×ª × ××ž× ×•×ª ל×ומית), וכו'. התפקיד ×©×œ× ×• (טוב, שלי ושל החתולה שלי) כקור××™× ×‘×™×§×•×¨×ª×™×™× ×”×™× ×œ× ×¡×•×ª ולר×ות מעבר למר×ית העין הזו. ×× ×”×ž× ×’× ×•× ×™× ×”×œ×œ×• ×¢×“×™×¤×™× ×¢×œ הגול××’×™× ×–×” ×œ× ×¨×œ×‘× ×˜×™ בהקשר ×–×”, מ×חר וז'×–'ק ××™× ×• מציע ×ת הגול××’×™× ×›××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×”.
×’. טוב, בדיוק ×יך ×–'×™×–'ק מרגיש עמוק ×‘×¤× ×™× ×œ× ×× ×™ ×•×œ× ×תה (ו×פילו ×œ× ×™×•×¡×™) יודעי×. ×× ×™ ×œ× ×”×¨×’×©×ª×™ ×©× ×™×•×ª×¨ ×”×ª×¢× ×’×•×ª ממה שהל×ק×× ×™×× ×™ הממוצע מחויב להביע. בכל מקרה, ×× ×™ יכול לגלות לך בסוד שהקטע על ×”×¤× ××˜×™× ×œ×§×•×— כמעט מילה במילה מההקדמה ל"הבובה והגמד" (×ª×•×¨×’× ×‘×¢×‘×¨×™×ª ×›"הסובייקט ש×מור לה×מין"), ספר ×©×œ× ×‘× ×œ×¤×ר ×ת ×”×¤×•× ×“×ž× ×˜×œ×™×–× ×”×ž×•×¡×œ×ž×™, ××œ× ×“×•×•×§× ×œ×¤×ª×— תי×וריה פוליטית מטרי×ליסטית-× ×•×¦×¨×™×ª, כלומר, מערבית למהדרין.
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש לז'×™×–'ק ××’'× ×“×” ×× ×˜×™-מערבית (כמה ×× ×˜×™-מערבי יכול להיות בן ××“× ×©×›×ª×‘ טקסט לקטלוג של ×ברקרומבי ×× ×“ פיטש?), ×בל ×’× ×× ×™×© לו ××’'× ×“×” כזו ×–×” ×œ× × ×¨××” לי כל כך חשוב. לכל ×חד מ××™×ª× ×• יש ×ת ×”××’'× ×“×” שלו, ובסופו של דבר צריך להתייחס למה שכתוב בטקסט, ×œ× ×œ× ×”×œ מרדף ×חר ××’'× ×“×•×ª חבויות.
×œ× ×‘×¨×•×¨ לי כיצד ×”×˜×¢× ×” שהדיכוי ×”×¡×™× ×™ ×”×•× ×§×¤×™×˜×œ×™×¡×˜×™ שוות ערך ×œ×˜×¢× ×” שהמערב ××©× ×‘×›×œ דבר. ×–'×™×–'ק ×œ× ×ומר שהמערב הכריח ×ת סין להיות קפיטליסטית, ×”×•× ×ומר שהשלטון ×”×¡×™× ×™ החליט בעצמו ×©×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×™×›×•×œ לשמש ×›×מצעי דיכוי יעיל יותר, כש"דיכוי יעיל יותר" משמעותו ל×ו ×“×•×•×§× ×™×•×ª×¨ ×לימות ××œ× ×¤×©×•×˜ × ×™×˜×¨×•×œ של כל מוקד ×”×ª× ×’×“×•×ª. הציטוט שהב×ת מתחיל בדוגמה של ×ž×¦×‘× ×©×œ ×”××™× ×“×™×× ×™× ×‘×מריקה. ×œ× × ×¨××” לי שז'×™×–'ק ×‘× ×œ×˜×¢×•×Ÿ שהרציחות ×”×”×ž×•× ×™×•×ª שקורטס ובעלי בריתו (כן, ×× ×™ יודע, ×¨×•×‘× ×”×™×• ××™× ×“×™×× ×™× ×‘×¢×¦×ž×) ביצעו בתחילת המ××” ×”-16 היו × ×•×¨×יות פחות מסגירת ×”××™× ×“×™×× ×™× ×‘×©×ž×•×¨×•×ª ×©×œ×”× ×¢× ×”×§×–×™× ×• וה×לכוהול. ×”×•× ×¤×©×•×˜ × ×•×ª×Ÿ דוגמה לכך ×©×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×ž×פשר דיכוי יעיל יותר של ×”×ª× ×’×“×•×ª. ×œ× ××œ×™× ×™×•×ª×¨, ×œ× ×¨×¢ יותר, פשוט יעיל יותר.
ולגבי ירייה של ×”×—×¥ וסימון המטרה סביבו, ×יך היית מגדיר × ×˜×™×œ×ª מ×מר די ×ª×ž×™× ×©×œ ×–'×™×–'ק, תיבולו ×‘× ×™×™×ž×“×¨×•×¤×™× ×’ ×קר××™ (× ×™×˜×©×”, פוקו, היידגר, דה מ×ן) והצגתו כעדות ×—×™×” לפעילותה של כת ×©×˜× ×™×ª המבקשת לערער ×ת יסודות ×—×‘×¨×ª× ×• ×”×ž×”×•×’× ×ª?
ומלבד ×–×ת למה ××£ ×חד ×œ× ×ž×“×‘×¨ על רצח ×”×¢× ×‘×“×רפור?
(×פרופו דרידה)
×× ×™ חושב ש×תה ×œ× ×ž×ž×© מבין ×ת ×”× ×™×ª×•×— התרבותי של ×–'×™×–'ק ו×תה לוקח ×ותה יותר מדי במובן הליטר×לי. הביקורת שלו ×œ× × ×•×¢×“×” ×œ×›×•× ×Ÿ ×ž×©×˜×¨×™× ×˜×•×˜×ליט××¨×™×™× ×ו לתמוך בה×, זו ×”×‘× ×” מ×ד רדוקטיבית. המטרה שלו ×”×™× ×œ×—×©×•×£ ×ת הסתירות ×”×¤× ×™×ž×™×•×ª של התרבות הקפטליסטית המערבית, להצביע על תופעות די×לקטיות בתוכה. ×”×˜×¢× ×” שלו ×”×™× ×©×”×¨×•×“×Ÿ הליברלי פועל בצורה משלו כמו שהרודן הטוט×ליט×רי פועל בשיטתו ×•×©×©× ×™×”× ×ž×ª×•×¢×‘×™×. לו היית מתעמק בעבודתו היית מגלה ×›×™ חלק × ×™×›×¨ מהביקורת שלו ×ž×•×¤× ×ª ×“×•×•×§× ×›×œ×¤×™ השמ×ל, בדיוק כמו הימין, כך שההצגה שלך שגויה להחריד.