הביטו ×‘×ª×ž×•× ×” הזו.
שביתת ×”×ž×•×¨×™× ×¢×•×ž×“×ª להשבר ×‘×™×ž×™× ×”×§×¨×•×‘×™×. משרד ×”×וצר שלף ×ת × ×©×§ ×™×•× ×”×“×™×Ÿ, ×•×”×•× ×™×›×¨×™×— ×ת ×”×ž×•×¨×™× ×œ×”×ª×™×™×¦×‘ בכיתות בצו בית משפט. ×× ×™ ×ž× ×™×— שסירוב לשבור ×ת השביתה יגרור, ×ו יכול לגרור, העמדה לדין על בזיון בית הדין.
×ž×¡×¤×¨×™× ×œ× ×• במשך יותר מחודש שרן ×רז ×”×•× ×¢×§×©×Ÿ גדול, ×©×ž× ×”×œ מלחמת ×גו. ×ž×¡×¤×¨×™× ×œ× ×• ×©×”×•× ×ž×§×‘×œ משכורת ×©× ×ª×™×ª של 450 ×לף שקלי×. יכול להיות. בחישוב חודשי, ×גב, ×–×” ×™×•×¦× 37,500; ×œ× ×›×œ כך גבוה. ×”×× ×©×™× ×©×ž×•×—×™× ×¢×œ שכרו של ×רז, ×גב, ×”× ×‘×“×™×•×§ ××•×ª× ×× ×©×™× ×©×—×’×¨×• שק ו×פר כשהעבירה שלי יחימוביץ' הצעת חוק שקבעה ×©×ž× ×”×œ חברה ×œ× ×™×¨×•×•×™×— יותר מפי 50 ממקבל השכר ×”× ×ž×•×š ביותר. ×œ×ž× ×”×œ×™× – ×ותה קסטה מקודשת – מותר להרוויח כל סכו×; למורי×, וד××™ ×ž×•×¨×™× ×–×§× ×™×, ×סור ×œ×”×¨×™× ×ת ×”××£.
×× ×©×™× ×©×›×“××™ לה×מין לה×, כמו מוטי גילת, ××•×ž×¨×™× ×œ× ×• שרן ×רז גורר ×חריו קופת ×©×¨×¦×™× ×©×”×™×ª×” מרשימה ×פילו פוליטיק××™. יכול להיות. יכול להיות מ×ד, ×פילו. ×בל ×–×” ×œ× ×¨×œ×•×•× ×˜×™.
הדבר ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™ ×”×•× ×©×¨×Ÿ ×רז מקובל על ×”×ž×•×¨×™× ×›×ž× ×”×™×’×, ×•×©×”×•× ×”×ž× ×”×™×’ שבו ×”× ×‘×—×¨×• ×œ× ×”×œ ×ž×©× ×•×ž×ª×Ÿ מול ×”×וצר, ×•×©×”× ×”×ž×©×œ×ž×™× ×ת משכורתו. ×× ×™ ×œ× ×‘×—×¨×ª×™ בו ×•×’× ×ž×•×˜×™ גילת ל×, ×בל ×”×ž×•×¨×™× ×“×•×•×§× ×›×Ÿ. ××– בו×ו × ×©×™× ×ת ×רז בצד, ×•× ×¢×‘×•×¨ ×ž×˜×™×¢×•× ×™× ×œ×’×•×¤×• של ××“× ×œ×˜×™×¢×•× ×™× ×¢× ×™×™× ×™×™×. מה הדרישות של המורי×?
די ×¦× ×•×¢×•×ª, בעצ×. ×”× ×¨×•×¦×™× ×ª×•×¡×¤×ª שכר של 8.5%, ירידה מדרישה של 15%. הממשלה מסכימה, ×›×ילו – ×בל ×”×™× ×¨×•×¦×” להעלות ×ת המשכורת בשלוש פעימות. ×× ×™ מצטער, ×בל ממשלת ישר×ל ×”×™× ×—×“×œ×ª פרעון בכל מה שקשור ל×שר××™ ציבורי. בתחילת החודש ×”×™×” שכר ×”×ž×™× ×™×ž×•× ×מור לעלות ×‘×¡×›×•× ×ž×¢×•×¨×¨ חלחלה של 140 ×©×§×œ×™× ×˜×‘×™×Ÿ ותקילין. ×–×” ×”×™×” ×¡×›×•× ×©×”×ž×ž×©×œ×” התחייבה לו, בעת הקמתה, ×›×©×“× ×• על העל×ת שכר ×”×ž×™× ×™×ž×•×. ×œ×¤× ×™ ×©×‘×•×¢×™×™× ×—×–×¨×” בה הממשלה מהבטחתה, והמשכורת ×œ× ×ª×¢×œ×” עד יולי 2008. מה יקרה ביולי? ×ולי תהיה הור×ת שעה. ×חרי הכל, ×ין ספק שעליה של 140 ש"×— בשכר ×”×ž×™× ×™×ž×•× ×ª×¨×¡×§ ×ת דירוג ×”×שר××™ של ישר×ל.
רצוי לציין ש-140 ×”×©×§×œ×™× ×”×œ×œ×• היו ×‘×¢×¦× ×¤×™×¦×•×™ על שחיקת השכר. ×”×ž×—×™×¨×™× ×©×œ כל דבר, מבשר ועד שכר דירה, עלו משמעותית ×‘×©× ×” ×”××—×¨×•× ×”. ×”×ž×—×™×¨×™× ×¢×œ×•, ×בל השכר ל×. ××– ×חרי ×–×”, מדוע ×¦×¨×™×›×™× ×”×ž×•×¨×™× ×œ×”×מין ×œ× ×•×›×œ×™× ×ž×Ÿ ×”×וצר, שבהבטחות ×”× ×˜×•×‘×™× ×•×‘×§×™×•× – קצת פחות? מה יקרה ××, ×‘×‘×•× ×¢×ª הפעימה, יחליט ×”×וצר ×©×œ× ×‘× ×œ×•? שוב יצ×ו לשביתה?
הל××”. ×”×ž×•×¨×™× ×“×•×¨×©×™× ×ת הורדת מספר ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×‘×›×™×ª×•×ª. ×”×וצר מסרב – “×‘×˜×¢× ×” ש×ין ×–×” ×¢× ×™×™× × ×©×œ ×”×ž×•×¨×™× ××œ× ×©×œ הממשלה". ×‘×™× ×ª×™×™×, ×œ× × ×¢×¨×™ ×”×וצר ×”× ×לה ×©×¦×¨×™×›×™× ×œ×©×‘×ª בכיתות ×¢× 40 תלמידי×. מספר ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×‘×›×™×ª×” ×”×•× ×‘×”×—×œ×˜ חלק ×ž×ª× ××™ השירות של המורי×. ×˜×¢× ×ª ×”×וצר ×ומרת דבר פשוט מ×ד: מספר ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×‘×›×™×ª×” ×œ× ×™×•×¤×—×ª.
×”×ž×•×¨×™× ×ž×•×›× ×™× ×œ×ª×•×¡×¤×ª של שעות עבודה ×‘×ž×ª×›×•× ×ª ×חד-על-×חד, ×”×וצר דורש שזו תהיה הור××” ×¤×¨×•× ×˜×œ×™×ª. כלומר, ×”×וצר מציע תוספת שכר עבור תוספת עבודה, מה שהופך ×ת דרישות העל×ת השכר של ×”×ž×•×¨×™× ×œ×¡×‘×™×¨×•×ª עוד יותר. הל××”. דרישה × ×•×¡×¤×ª של המורי×, ×©× ×¨×ית לי כל כך בסיסית ×©×œ× ×‘×¨×•×¨ לי למה ×”×™× ×‘×›×œ×œ × ×ª×•× ×” ×œ×ž×©× ×•×ž×ª×Ÿ, ×”×™× ×œ×ž× ×•×¢ ×ת ביטול ×”×’×ž×•×œ×™× ×©×›×‘×¨ צברו.
הדרישה הקריטית של ×”×ž×•×¨×™× ×”×™× ×”×—×–×¨×” של שעות לימוד, ×›-110 ×לף מהן, 20 ×לף מדי ×©× ×”. תחת שרביטה של לימור ×œ×‘× ×ª, קיצץ ×”×וצר – ×‘×”× ×”×’×ª סילבן ×©×œ×•× ×•×‘× ×™×ž×™×Ÿ × ×ª× ×™×”×• – 200 ×לף שעות לימוד. ההצעה של ×”×וצר מגוחכת: ×”×•× ×ž×¦×™×¢ להחזיר רק שישית מהשעות ×©×“×•×¨×©×™× ×”×ž×•×¨×™×.
×–×” × ×•×©× ×©×™×© להתעכב עליו. × ×ª× ×™×”×• וחבר מ××—×–×™ ×”×¢×™× ×™×™× ×©×œ×• חזרו שוב ושוב על ×”×ž× ×˜×¨×”, על פיה "תן למישהו דג, ×•×”×•× ×©×‘×¢ ללילה; תן לו ×—×›×”, ×•×”×•× ×©×‘×¢ לש×רית ימי חייו". כלומר, למד ××“× ×œ×”×ª×¤×¨× ×¡, ×•×”×•× ×ž×¡×•×“×¨. ×”×™×” × ×™×ª×Ÿ לצפות, ×× ×›×Ÿ, ×©×“×•×•×§× ×©×¨×™ ×”×וצר ×”×לה ישקיעו ×‘×—×™× ×•×š, ×בל – ר××” ×–×” ×¤×œ× – ×”× ×”×¢×“×™×¤×• לקצץ בו.
×œ×¤× ×™ חמש ×©× ×™× ×”×™×” ×œ×”× ×ª×™×¨×•×¥. קר×ו לו המיתון. ×”× ×˜×¢× ×• שבעת מיתון, יש לקצץ ×ת הוצ×ות הממשלה. ×”× ×¡×™×•×Ÿ ההיסטורי – למשל, ×–×” של רוזוולט והשפל הגדול; במידה מסוימת, זו של ×’×¨×ž× ×™×” והיצי××” מהשפל – ×ומר ×“×•×•×§× ×ת ההיפך: על הממשלה להגדיל ×ת הוצ×ותיה, ×œ×™×–×•× ×ž×¤×¢×œ×™× ×’×“×•×œ×™×, כדי לגרור ×חריה ×ת המשק. זו יכלה להיות ×”×–×“×ž× ×•×ª × ×”×“×¨×ª מ×ין כמוה להשקעה ×‘×—×™× ×•×š, בחכה ×רוכה. × ×ª× ×™×”×• ו×× ×©×™×• העדיפו לקצץ ×ת החכות של ילדי ישר×ל.
×œ× ×ž×©× ×”. ×× ×—× ×• ×œ× × ×ž×¦××™× ×›×¢×ª בשפל. ×”×›× ×¡×•×ª הממשלה ×ž×ž×™×¡×™× ×’×•×ות. יש כסף. משרד ×”×וצר שב×מת ×”×מין ב"לתת ×œ×”× ×—×›×•×ª", ×”×™×” מחזיר ×ת השעות ×”×בודות, ומוסיף עליהן ביד × ×“×™×‘×”. ×‘×ž×§×•× ×–×”, ×”×•× ×ž×¦×™×¢ להחזיר רק שישית מהשעות ×©× ×’×–×œ×•.
מה קורה ×›×ן? יש שתי תשובות ×פשריות. ×”×חת, ×”×וצר מ×מין שמגע ×¢× ×ž×¢×¨×›×ª ×”×—×™× ×•×š הישר×לית פוגעת ×‘×™×›×•×œ×ª× ×©×œ תלמידי ישר×ל לצ×ת לשוק העבודה, ועל כן יש להמעיט ×ת החיכוך בין מורי×, ×¡×¤×¨×™× ×•×ª×œ×ž×™×“×™×. התשובה ×”×פשרית ×”×©× ×™×” ×”×™× ×©× ×¢×¨×™ ×”×וצר ×œ× ×ž××ž×™× ×™× ×‘×מת בחכות, ×—×™× ×•×š וכל ×”×ž× ×˜×¨×•×ª ×©×”× ×ž×¤×–×¨×™× ×‘×¦×™×‘×•×¨: ×”× ×ž××ž×™× ×™× ×©×ין ×–×” תפקידה של הממשלה להתערב בכלכלה, ושיש ×œ×¦×ž×¦× ×ת הוצ×ותיה עד ×œ×ž×™× ×™×ž×•×. מי שיש לו, ויכול להרשות לעצמו, כבר ×™×¢× ×™×§ לילדיו ×—×™× ×•×š × ×ות. מי ש×ין לו – ובכן, תמיד ×™×”×™×” צורך בעובדי דחק.
×•×›×©×ž×¡×ª×›×œ×™× ×¢×œ ×”× ×•×©× ×ž×”×–×•×•×™×ª הזו, הרבה מ×ד ×“×‘×¨×™× ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×¡×ª×“×¨. למשל, מ×מציו של ×”×וצר להסתיר ×ת ×”×”×›× ×¡×•×ª ×”×מיתיות של ×”×ž×“×™× ×” ממיסי×; למשל, תחזיות הצמיחה המוטות ×©×”×•× ×ž×•×›×¨ לחברי ×”×›× ×¡×ª; המערכה הבלתי פוסקת ×›× ×’×“ ההשכלה הגבוהה; המרוץ ×”× ×¦×—×™ לעבר ההפרטה של כל דבר שזז – כש"הפרטה" ×”×™× ×ž×™×œ×ª קוד שמשמעה, כמו ברוסיה של ילצין, הפשטת הציבור ×ž× ×›×¡×™×• ×•×”×¢×‘×¨×ª× ×œ×™×“×™ ×וליגרכי×, במקרה ×©×œ× ×• 18 המשפחות.
וכשרו××™× ×ת כל ×–×”, השימוש של ×”×וצר בבתי המשפט הופך ×œ×¦×™× ×™ עוד יותר. הרי התוצ××” ההפוכה – הור××” של בית המשפט ל×וצר לממש, עד סוף חופשת ×—× ×•×›×”, ×ת כל דרישות ×”×ž×•×¨×™× – כלל ×œ× ×¢×•×œ×” על הדעת. ×”×וצר ×–×›×” בעוד כלי תעמולה: עכשיו ×”×•× ×™×•×›×œ להציג ×ת המורי×, ×©× ×œ×—×ž×™× ×¢×œ טובת הציבור יחד ×¢× ×˜×•×‘×ª×, כפורעי חוק.
×”×וצר × ×™×¦×— ×ת המורי×. כרגיל כשה×וצר ×ž× ×¦×—, תושבי ישר×ל מפסידי×. ×”×ž×•×¨×™× ×™×—×–×¨×• ללמד, ×× ×•×¡×™× ×ž×›×•×— הפקודה. מה ××™×›×•×ª× ×©×œ ×œ×™×ž×•×“×™× ×›×לה, כמה ישקיעו ×‘×”× ×›×©×”× ×ž×§×‘×œ×™× ×©×›×¨ ×”× ×ž×•×š, המוטל בספק, כשמ×ות ×לפי שעות לימוד ×בדו לעד – יכול כל ×חד ×œ× ×—×©. עוד פחות מה×יכות ×”× ×•×›×—×™×ª, ×©×’× ×”×™× × ×—×•×ª×” ממה שהיתה ×œ×¤× ×™ ×œ×‘× ×ª.
ועוד ×©× ×”, כשתלמידי ישר×ל – מלבד מיעוט קטן, ויש הת×מה ברורה בין מעמד כלכלי ובין הצלחה ×‘×œ×™×ž×•×“×™× – ייכשלו שוב במבחן ×‘×™× ×œ×ומי כלשהו, × ×©×ל ×ת ×¢×¦×ž× ×• ×יך ×–×” קרה, ומה ×פשר לעשות. ×”×ž×•×¨×™× ×™×”×™×• כבר מעמד שבור, שעמד בשביתה 50 ×™×•× ×‘×˜×¨× × ×¤×œ, שלמד מן השביתה רק לקח ×חד: ש×ין ×˜×¢× ×œ×¦×ת למ×בק חסר שוויון מול ×”×וצר, החמוש מלכתחילה בצווי בית משפט.
והחכות שהבטיח ×”×וצר? הן יישמרו ב×ותו ×ž×§×•× × ×¡×ª×¨ מן העין, שבו שמורות החיות המיתולוגיות, דוגמת החדקרן והעושר המחלחל מן ×”×¢×©×™×¨×™× ×›×œ×¤×™ מטה.
ומלבד ×–×ת, יש להפסיק ×ת רצח ×”×¢× ×‘×“×רפור
×œ× ×™×•×“×¢×ª מה להגיד בתור תגובה ×©×œ× ×ª×™×©×ž×¢ כמו צקצוק ×•× ×™×“ ר×ש של "ב×מת × ×•×¨×". ×בל ×–×” ב×מת × ×•×¨×.
קולע ועצוב. והשיעור שילמדו ×”×ž×•×¨×™× ×”×•× ×‘×“×™×•×§ ×–×”. כמו ×”× ×™×¡×•×™ ×”×–×”, ×¢× ×”×›×œ×‘ בכלוב ×¢× ×”×¨×¦×¤×” המחושמלת. "חוסר ××•× ×™× × ×¨×›×©" – הידיעה ש×ין לך ×יך לשלוט בחייך ××– כבר עדיף שתרבוץ על הרצפה ותקבל ×ת מכות החשמל כשהן ב×ות.
כמה עצוב. מי שפוי ×•×™×¡×›×™× ×©×™×œ×“×™×• ילמדו במערכת ×—×™× ×•×š ×›×–×ת. ו×× ×–×” מה שיש ×›×ן, ××– מחוייבות ×”×”×•×¨×™× ×œ×™×œ×“×™×”× ×—×¡×¨×™ הישע ×”×™× ×œ×§×—×ª ××•×ª× ×œ×ž×§×•× ×©×‘×• יקבלו ×—×™× ×•×š סביר.
כל מילה בסלע.
ההפרטת ×”×—×™× ×•×š ×”×™× ×× ×›×œ חט×ת.כרגיל שוב ×™× ×–×§×• ×”×—×œ×©×™× ×‘×¤×¨×™×¤×¨×™×”. זו ×ž×“×™× ×™×•×ª ×ž×›×•×•× ×ª.
×”×¤×¢× ×סור ×©×”×ž×•×¨×™× ×™×©×‘×¨×• יש ×œ×§×¨×•× ×œ×ª×ž×™×›×” גורפת ×‘×”× ×©×œ כל תושבי ישר×ל
מדויק. ו×× ×™ תוהה מתי ייגמר ×›×ן השלטון של משרד ×”×וצר? ×× ×™ ×œ× ×‘×—×¨×ª×™ ב×× ×©×™ משרד ×”×וצר ×œ× ×”×œ לי ×ת ×”×—×™×™× ×•×œ×§×‘×•×¢ סדר עדיפויות ×‘×ž×“×™× ×” הזו. ×יפה הממשלה? ×יפה ×”×©×¨×™× ×”×חרי×? ר×ש הממשלה?
טוב, ××– ×תרע/התמזל מזלי ור×יתי רק עכשיו ×ת הפוסט, ×חרי ×©× ×’×ž×¨×” השביתה, ויש הסכ×, ו×פילו רן ×רז ×מר תודה לשר ×”×וצר ושרת ×”×—×™× ×•×š.
ובכל הסיפור ×”×–×” ×× ×™ עדיין ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ למה ×”×ž×•×¨×™× ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×™× ×œ×”×’×“×™×œ ×ת המשכורת ×©×œ×”× ×ª×ž×•×¨×ª יותר שעות. ×œ× ×¨×יתי הרבה השוו×ות לגבי שכר המורה לפי שעה. למעשה ר×יתי רק ×חת, ×•×”×™× ×˜×¢× ×” ×›×™ בשכר לשעה השכר של ×”×ž×•×¨×™× ×œ× ×›"×› × ×ž×•×š בהשוו××” ×‘×™× ×œ×ומית. הבעיה ×¢× ×”×”×©×•×•××” הזו ×”×™× ×©×”×™× ×¤×•×¨×¡×ž×” במ×מר בדה-מרקר של מירב ×רלוזורוב ×©×”×™× ×©×•×¤×¨ של מקורות מה×וצר, ×בל לפחות ×”× ×ª×•× ×™× ×”× ×›× ×¨××” די ××ž×™× ×™×.
למעשה, המ×בק של ×”×ž×•×¨×™× ×©×”×•×‘×œ ×¢"×™ רן ×רז (×•×›× ×¨××” יש לזה קשר לעובדה שמדובר ב××“× ×›×•×—× ×™ ומושחת, ×’× ×ž×‘×œ×™ ×œ×”×™×›× ×¡ ×œ×˜×™×¢×•× ×™× ×œ×’×•×¤×• של ×ד×) ×”×™×” מ×בק ×©× ×•×¢×“ לכך שיהיו מה שיותר מורי×, שירוויחו קצת יותר. לכן ×’× ×”×™×” חשוב ×œ×”× ×©×ž×¡×¤×¨ ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×‘×›×™×ª×” יירד (כלומר, יותר כיתות ולכן יותר מורי×) ושמספר השעות ×œ× ×™×¢×œ×” (×›×™ ××– יצטרכו פחות מורי×). יותר ×ž×•×¨×™× ×¤×™×¨×•×©×• יותר ×× ×©×™× ×©×©×™×™×›×™× ×œ×רגון המורי×. ×‘×ž×§×•× ×”×פשרות ×œ×¦×ž×¦× ×‘×ž×™×“×” מסויימת ×ת מספר ×”×ž×•×¨×™× ×•×œ×”×¢×œ×•×ª ×ת ××™×›×•×ª× (לפחות בשלב ר×שון, שהרי ברור ×›×™ בסופו של דבר מספר ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×‘×›×™×ª×•×ª גבוה מדי), המלחמה היתה על שימור ×ותו קבוצה רחבה ככל ×”×פשר של ×¢×•×‘×“×™× ×©×ž×¨×•×•×™×—×™× ×ž×¢×˜ ×בל ×’× × ×•×ª× ×™× ×ž×¢×˜. וזה חבל.
הכל × ×›×•×Ÿ, ×בל רק למען הדיוק, כל ×”×¤×¨×•×™×§×˜×™× ×”×ž×ž×©×œ×ª×™×™× ×חרי ההתמוטטות של 1929 ×œ× ×”×•×¦×™×ו ××•×ª× ×ž×”×ž×™×ª×•×Ÿ. רק מלחמת ×”×¢×•×œ× ×”×©× ×™×” עשתה ×ת ×–×” סוף סוף. ×× ×™ מקווה ש×תה ×œ× ×ž×ž×œ×™×¥ ×œ× ×• על ×”×ž×¨×©× ×”×–×”.
×œ× ×§×¨×תי ×ת כל המ×מר ×בל ×”×‘× ×ª×™ ×ת רוח הדברי×. ברמה ×”×¢×§×¨×•× ×™×ª רן ×רז ××™× ×• הפתרון ××œ× ×—×œ×§ מהבעיה. העובדה ×©×œ× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×”×¢×™×£ ×ותו ××™× ×” מעידה על הפופולריות שלו ××œ× ×¨×§ על שליטתו ×‘×ž× ×’× ×•×Ÿ ותמיכת ההסתדרות. ברור לחלוטין שהשביתה ×œ× × ×•×¢×“×” לשפר ×ת מערכת ×”×—×™× ×•×š ××œ× ×‘×¢×™×§×¨ לרסק כל × ×™×¡×™×•×Ÿ לרפורמה ×•×œ×”× ×¦×™×— ×ת שליטת ×”××¨×’×•× ×™× ×‘×ž×¢×¨×›×ª. הדרך לשיפור מערכת ×”×—×™× ×•×š עוברת דרך מתן סמכות ו×חריות ×œ×ž× ×”×œ×™ בתי הספר (×¢"×— ××¨×’×•× ×™ ×”×ž×•×¨×™× ×•×ž× ×’× ×•×Ÿ הפיקוח של משרקד ×”×—×™× ×•×š), הצבת ×™×¢×“×™× ×‘×¨×™ מדידה ×•× ×™×”×•×œ מעק ברמה ×”×ישית על ביצועי ×”×ž×•×¨×™× ×•×ª×™×’×ž×•×œ× ×‘×”×ª×× ×•×–×ת ×‘× ×™×’×•×“ ×›×מור ×œ×ž× ×’× ×•×Ÿ התגמול ×”×חיד ש×ותו ×ž×•×‘×™×œ×™× ××¨×’×•× ×™ המורי×. כל מי ×©×ž×ª×ž×¦× ×‘×ž×¡×¤×¨×™× ×™×•×“×¢ שההשקעה הכספית בתלמיד ב×רץ ×”×™× ×ž×”×’×‘×•×”×•×ª ×‘×¢×•×œ× ×‘×¢×•×“ התוצ×ות עלובות. כך שברור ×©×™×©× × ×›×™×¡×™ שומן ×¨×‘×™× ×©×ž×”× × ×™×ª×Ÿ ×”×™×” לשפר ×ת המערכת, ×ך ל×לו ××£ ×חד ×œ× ×”×’×™×¢.
×חרי כל ×–×” ר×וי להזכיר ×©×œ× ×“×™×‘×¨× ×• עדיין על שיטת ×”×—×™× ×•×š ×”× ×”×•×’×” ב×רץ (×”×›× ×” לבגרות), ×”×¢×¨×›×™× ×•×™×“×¢ ההיסטוריה ×©× ×©×—×§×• (מי צריך ×¦×™×•× ×•×ª) ועל ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×©×ž×©×œ×ž×™×ž× ×ת מחיר ההתעללות של ××¨×’×•× ×™ ×”×ž×•×¨×™× ×‘×ž×©×š ×©× ×•×ª דור ×•×©×§×•×œ× ×œ× × ×©×ž×¢.