מסע ×סוצי×טיבי במרחב ×”×ימה של הוליווד-תחתית
בכל זפזופ לילי ל××—×¨×•× ×”, הממיר שלי מציע לי שלל ×¡×¨×˜×™× ××œ×ž×•× ×™×™× ×”×ž×•×’×“×¨×™× "×ימה". מישהו בHOT ×§× ×” ×›× ×¨××” במבצע סטוק של ×¡×¨×˜×™× ×©×¢×™× ×• של צופה ×§×•×œ× ×•×¢ ×œ× ×©×–×¤×” ××•×ª× ×ž×¢×•×œ×. ×‘×™×ž×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×™×¦× ×œ×™ לבהות ×‘×©× ×™×™× ×ž×”×¡×¨×˜×™× ×”×לה, ×©×œ× ×”×™×• סרטי ×ימה מהסוג המבעית ××œ× ×¡×œ××©×¨×™× ×ž×”×¡×•×’ המגעיל, שמתמקד בכ×ב, ב××™×‘×¨×™× ×›×¨×•×ª×™× ×•×‘×©×¤×¨×™×¦×™× ×©×œ ד×. הדימיון העלילתי המובהק בין ×©× ×™ ×”×¡×¨×˜×™× ×¢×•×¨×¨ בי מחשבות (חיפוש משמעות במיץ של הזבל ×”×•× ×¡×˜×™×™×” ×רוכת יומין ×צלי).
×©× ×™ ×”×¡×¨×˜×™× ×¢×•×¡×§×™× ×‘×מריק××™× ×¦×¢×™×¨×™× ×©×™×•×¦××™× ×ž×רה"ב לחפש הרפתק×ות (כלומר בעיקר סקס) במקומות ×קזוטיי×. עלילת ×©× ×™×”× ×ž×ª×—×™×œ×” ×›×©×”×’×™×‘×•×¨×™× ×ž×’×™×¢×™× ×œ×’×Ÿ-עדן מחוץ למסלול ×”×ª×™×™×¨×™× ×”×›×‘×•×© (הוסטל סלובקי ×ž×œ× ×ž×–×¨×—-×ירופיות ×ž×ª×™×¨× ×™×•×ª ×•×ž×¡×•×œ×§× ×•×ª ב×חד; חוף ברזיל××™ בתולי ×ž×œ× ×ž×•×œ×טיות ×‘×—×•×˜×™× ×™ ×‘×©× ×™). ×‘×©× ×™×”× ×ž×ª×‘×¨×¨ שה×ידיליה ×”×™× ×ž×¡×•×•×” למזימה ×כזרית (×רגון בעל ×¡×ž×ž× ×™× × ××¦×™×™× ×©×¦×“ ×ž×˜×™×™×œ×™× ×œ×ž×˜×¨×•×ª ×¢×™× ×•×™×™× ×¡××“×™×¡×˜×™×™× ×‘×חד; ×¨×•×¤× ×©×§×•×¦×¨ ××™×‘×¨×™× ×œ×”×©×ª×œ×” ×‘×©× ×™) ×”×¦×•×¤× ×ª בחובה מוות ×‘×™×™×¡×•×¨×™× ×œ×’×¨×™× ×’×•×¡ ×ž×”×¢×•×œ× ×”×¨×שון, ובייחוד ל×מריק××™× – ×× ×›×™ ×‘×©× ×™ ×”×¡×¨×˜×™× ×™×© ×’× ×ž×©×ª"×¤×™× ×©×—×•×˜×¤×™× ×¨××©×•× ×™×: שתי ×™×¤× ×™×•×ª ב×חד, זוג ×¡×§× ×“×™× ×‘×™ ×‘×©× ×™.
×¡× ×•×‘, בטווין פיקס כבר היית?
הס×ב-טקסט של ×”×¡×¨×˜×™× ×”×לה ×¨×•×¢× ×›×œ כך, ×©×”×•× ×”×•×¤×š לטקסט: ×”×¢×•×œ× ×”×’×“×•×œ ×ž×œ× ×ž×˜×•×¨×¤×™× ×©×¨×§ ×ž×—×›×™× ×œ×מריק××™ שייפול ×œ×”× ×œ×™×“×™×™×; ×”×›×™ טוב בבית, ו×× ××ª× ×ž×ª×¢×§×©×™× ×œ×˜×™×™×œ, עדיף שתעשו טיול רכבות ב×ירופה הקל×סית ותפגשו ×ת ×’'ולי דלפי ×œ×¤× ×™ הזריחה. בכל מקרה, ×ל תתערבבו ×¢× ×”×‘×¨×‘×¨×™×, ובטח ×œ× ×¢× ×¤×©×•×˜×™-×”×¢× (סרט ×חד מתרחש בהוסטל לתרמיל××™×; ×‘×©× ×™ ×”×”×’×¢×” לחוף המקולל × ×•×‘×¢×ª מת××•× ×” של ×וטובוס מקומי), ×•×‘×©×•× ×ופן ×ל ×ª×–×“×™×™× ×• ×¢× ×”×™×œ×™×“×™×.
××•×ž×¨×™× ×©×¡×¨×˜×™ ×”×ימה של ×©× ×•×ª ×”-50, שתי×רו פלישות של ×™×¦×•×¨×™× ×¨×¦×—× ×™×™× ×ž×”×—×œ×œ ומוטציות ×¨×¢×‘×ª× ×™×•×ª, שיקפו ×ת החרדות ×ž×¤× ×™ מלחמה ×טומית ו/×ו פלישה רוסית. ×× ×™ × ×–×›×¨ בסל××©×¨×™× ×©×”×™×• ×¤×•×¤×•×œ×¨×™×™× ×‘× ×¢×•×¨×™×™, כמו ×™×•× ×©×™×©×™ ×”-13 והסיוט ברחוב ×ל×. זירת ההתרחשות של ×”×¡×¨×˜×™× ×”×לה היתה בתי הפרברי×, ×ž×§×¡×™×ž×•× ×ž×—× ×” קיץ של הצופי×. ×”×¡×›× ×” ×‘×”× ×‘××” ×ž×‘×¤× ×™× – מתוך הבית, ×”×©×›×•× ×”, הקהילה, המשפחה. במקביל לדייויד ×œ×™× ×¥' (קטיפה שחורה, טווין פיקס), ×”×¡×¨×˜×™× ×”×לה חשפו ×ת ×”×ימה החבויה מ×חורי גדרות ×”×¢×¥ ×”×œ×‘× ×•×ª והמדש×ות המטופחות של ×מריקה ×”×©×ž×¨× ×™×ª. ורי×ציה ×חרת, ש×פשר לזהות ×‘×¡×¨×˜×™× ×›×ž×• ×”×ž× ×¡×¨×™× ×ž×˜×§×¡×¡ והטרמפיסט, שיקפה ×ת הפחד של ×מריקה השבעה (בחוף המזרחי והמערבי) ×ž×¤× ×™ ×”×¨×“× ×§×¡, הווייט-טר×ש וש×ר ×”× ×¤×•×œ×ª ×”×× ×•×©×™×ª ששורצת בלב היבשת.
×ª×”× ×”×–×™×¨×” ×שר תה×, ×”×’×™×‘×•×¨×™× ×”×™×• תמיד ×¦×¢×™×¨×™× ×™×¤×™× ×•×ž×‘×•×¡×¡×™× ×‘×’×™×œ ההתבגרות (ב×רה"ב ×–×” ×ומר ×›× ×¨××” 15-25), והמסר ×”×™×” ש×ין ×ž×§×•× ×‘×˜×•×—, ש×סור לסמוך על ××£ ×חד.
ווס קרייבן, שיצר ×ת הסיוט ברחוב ××œ× ×‘×©× ×•×ª ×”-80, תימצת ×ת ×”× ×•×¡×—×” ×”×–×ת ו×ולי ×’× ×ž×™×¦×” ×ותה כעבור עשור, בסדרת הצעקה. ×”×¡×¨×˜×™× ×”×לה התרחשו בקולג', ×”×ª×—× ×” הר××©×•× ×” מחוץ לבית של ×מריק××™× ×ž×”×ž×¢×ž×“ ×”×‘×™× ×•× ×™ ומעלה שיוצ××™× ×œ×¢×•×œ×. הרוצח לבש מסכה, ×”×™×›×” בכל ×ž×§×•× ×•×™×›×•×œ ×”×™×” להיות כל ×חד: הילד המקובל ×ו הילד הדחוי, השרת ×ו המורה ×ו ×”×¢×™×ª×•× ××™ ×ו ×מ×. ×‘×¢×¦× ×œ× ×ž×ž×© ×ž×©× ×” מי הרוצח, ×›×™ מיד ×חרי ×©×”×•× ×™×™×—×©×£ וימות, יתפוס מישהו ×חר ×ת מקומו. ×”×’×™×”× ×•× ×”×•× ×”×–×•×œ×ª, ו×ין ×ž×¤× ×™×• מקלט.
×”×™×•× ×רה"ב שוב במלחמה, כמו ×‘×©× ×•×ª ×”-50, ושוב ×”×™× ×ž×¨×’×™×©×” מ×וימת מבחוץ. וכמו בכל קהילה מ×וימת, ×ימת השכן × ×“×—×§×ª ×‘×¤× ×™ ×ימת הזר. Better the devil you know. פרדי קרוגר, המפלץ ×©× ×•×œ×“ בחלומות, ×‘×™×˜× ×‘×©× ×•×ª ×”-80 ×ת ×”×ימה של ×רה"ב ×”×ž×”×•×’× ×ª מהסיוט החבוי בתוכה, ×בל ×”×™×•× ×™×© מספיק סיבות לד××’×” בחוץ. ×”"×חרי×", The Great Unwashed, ×”× ×”×¡×™×•×˜×™× ×”×¢×›×©×•×•×™×™×.
פיתוי? ×§×˜×œ× ×™!
×ž×›× ×” משותף של כל הסל××©×¨×™× ×‘×¢×‘×¨ ובהווה, ×•×œ× ×ž×©× ×” ×יפה ×”× ×ž×ª×¨×—×©×™×, ×”×•× ×ימת הסקס: הרציחות מופיעות תמיד במקביל ×œ×’×™×œ×•×™×™× ×¨××©×•× ×™× ×©×œ ×ž×™× ×™×•×ª; ×”×ž×ª×™×¨× ×•×ª הורגת; וכל צופה סל××©×¨×™× ×©×¢×™× ×™×• בר×שו יודע שמי שמשתרלל (ובעיקר משתרללת) במערכה הר××©×•× ×” גוזר על עצמו מוות ×כזרי עד המערכה השלישית, ולרוב הרבה ×œ×¤× ×™ כן. ×× ×”×¡×¨×˜×™× ×©×¨×יתי השבוע ×ž×™×™×¦×’×™× ×ž×’×ž×”, הרי ×©×›×™×•× "גילויי ×”×ž×™× ×™×•×ª" ×”×לה × ×•×©×§×™× ×œ"×¤×•×¨× ×•" רך. הקשר בין סל××©×¨×™× ×œ×¡×•×¤×˜-קור ×œ× × ×’×ž×¨ ש×. ×‘×”×™×•×ª× ×–'×× ×¨×™× ×¤×©×˜× ×™×™× ×פילו יחסית להוליווד, ×”× ×ž×ž×—×™×©×™× ×‘×‘×•×˜×•×ª תֵמה רווחת ×‘×§×•×œ× ×•×¢ ההוליוודי, שקושר בעקביות סקס ×¢× ×ž×•×•×ª (×‘× ×™×’×•×“ ×œ×¤×•×¨× ×•, שמזהה סקס ×¢× ×—×™×™×); בפוסט הר×שון בבלוג שלי תי×רתי ×יך ×”×¡×¨×˜×™× ×”×ž×›×•× ×™× "×רוטיי×" – החל מרבי-מכר ×‘× ×•×¡×— ××™× ×¡×˜×™× ×§×˜ בסיסי ודומיו, וכלה ×‘×–×‘×œ×•× ×™ הסופט-קור של ×©× ×•×Ÿ טווייד ושות' – ×”× ×œ×ž×¢×©×” סיפורי מוסר ×¤×•×¨×™×˜× ×™×™× ×©×ž×–×”×™× ×©×—×¨×•×¨ ×ž×™× ×™ ×¢× ×¤×©×™×¢×” ×לימה. ×× ×˜×™-×רוטיקה במסווה של פס×ודו-×רוטיקה. ק×רי של ברי×ן דה פלמה ×”×‘×™× ×œ×™×“×™ ביטוי קולע ×ת ×”×©× ×™×•Ö¼×ª המתחסדת ×”×–×ת; ×’× ×¡×§×•×¨×¡×–×” × ×’×¢ ×‘× ×•×©× ×‘×¤×¡×’×ª הפחד. ב×חד זוהי ×”××ž× ×”×דוקה ×©× ×—×¨×“×ª ×ž×”×ž×™× ×™×•×ª המתעוררת של בתה, ×‘×©× ×™ זהו ×”×ב השמרן.
מה ×‘× ×§×•×“×, העגל ×ו הפרה?
(וג×: ×יך לעז×זל ××•×ž×¨×™× ×“×™×¡×§×œ×™×™×ž×¨ בעברית?)
×ין ב×מור לעיל ×ž×©×•× ×™×•×ž×¨×” לספק סקירה מקיפה של תולדות ×”×ימה ×”×§×•×œ× ×•×¢×™×ª לדורותיה. ×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×ž×¨×ש ×¢× ×›×œ מי שיטען ×©×”×§×™×©×•×¨×™× ×©×¢×©×™×ª×™ ×סוצי×טיביי×, ×ו יציע × ×¨×טיב חלופי. הש×לה המתבקשת ×”×™× ×”×× ×¡×¨×˜×™× ×›×לה × ×•×ª× ×™× ×‘×™×˜×•×™ ל×ימה ××•×ª× ×˜×™×ª "מלמטה", כלומר של קהל היעד, ×ו ×©×ž× ×”× ×ž×©×§×¤×™× ××™× ×“×•×§×˜×¨×™× ×¦×™×” "מלמעלה" (כלומר של הממסד, ×”×œ× ×”×•× ×“×•×¨ ההורי×, שמפיק ×ת הסרטי×). התשובה המתבקשת ×”×™× ×’× ×•×’×, ×בל ×פשר להמשיך ולתהות ×”×× ×”×¤×¨×” רוצה להפחיד יותר משהעגל רוצה לפחוד? ×”×× × ×•×˜×¨×™ הסדר הישן ×ž×œ×‘×™× ×ת ×”×¤×—×“×™× ×”×לה כדי ×œ×”× ×—×™×œ ××•×ª× ×œ×“×•×¨ ×”×‘× ×•×›×š לקפד ב×יבה כל חתירה ל××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×” ולשמר ×ת ×ž×¢×ž×“× ×”×ž×™×•×—×¡? הש×לה ×”×–×ת קשורה לדעתי לש×לה שהעלתה מיטל שרון בפוסט שלה. ×”×™× ×›×ª×‘×” ××ž× × ×¢×œ ×©× ××”, ×•×œ× ×¢×œ פחד, ×בל התהייה ×‘×¢×™× ×” עומדת: ×יפה × ×’×ž×¨×™× ×”×ž×‘× ×™× ×”×—×‘×¨×ª×™×™× ×•×ž×ª×—×™×œ×•×ª ×ª×›×•× ×•×ª ×”×ופי? ×ו ×©×ž× ×—×“ ×”×, ×•×”×ž×‘× ×” החברתי ×”×•× ×¤×©×•×˜ שיקוף ×—×™×¦×•× ×™ של ×”×ž×‘× ×” ×”×ישי, ×”×’× ×˜×™ ×•×”×”×•×¨×ž×•× ×œ×™?
×פשר להתפלמס רבות בש×לה ×”×–×ת, ודילמת תורשה-סביבה ×כן ×¤×¨× ×¡×” קריירות ×קדמיות שלמות. ההגות ×”×זוטרית,*+ מצידה, פותרת ×ת הקושייה בשיטת הקשר הגורדי:
As above so below, ×©× ×• ×”×לכימ××™×, ×•×”×˜× ×˜×¨×™× ×ž×¦×™×™×¨×™× ×ž× ×“×œ×•×ª שמשקפות ×ת המיקרוקוסמוס והמקרוקוסמוס ×›×חד. חכמ(ולוג)×™ הזן, מציד×, ×™×™×ª× ×• לשו×ל מכת מקל בר×ש כשו×לי×: מה ×–×” ×ž×©× ×” בעצ×? בין ×× ×”×¤×—×“×™× ×”×לה ×”× ×ª×•×¦×¨ ×”×•×¨×ž×•× ×œ×™ "××•×¨×’× ×™" ובין ×× ×”× ×”×ª× ×™×” ×—×™×¦×•× ×™×ª "מל×כותית", הבל ×”×‘×œ×™× ×”×›×œ הבל – ×שליית מ××™×”, תל×ות סמסרה. ל××“× × ×ª×•× ×” היכולת (הזכות?) להשליך מעליו ×ת כבלי התורשה והסביבה ×›×חד ×•×œ×”×§×™× ×‘×ž×• ידיו ×ž×‘× ×™× ×—×“×©×™×, שית×ימו יותר ×œ×¨×¦×•× ×• – ושיֵהרסו ×’× ×”× ×‘×ª×•×¨×, ×›×™ הרי ××™ ×פשר ×œ×”×™×›× ×¡ ×¤×¢×ž×™×™× ×œ×ותו × ×”×¨. זהו ×‘×¢×¦× ×ž×•×ª×¨ ×”××“× ×ž×Ÿ הבהמה. זוהי ×’× ×”×“×¨×š לשחרר ×ת הילדוּת מהכל×, הן עבור "הילד ×”×¤× ×™×ž×™" ×©×‘×ª×•×›× ×• והן עבור ×–×” ×”×—×™×¦×•× ×™ שב××—×¨×™×•×ª× ×•.
* מה לעשות, כל משפט ש××•×ž×¨×™× ×‘×ž×¨×ž×™×˜×™×ª ×ž×¡×ª×™×™× ×‘×לכימ××™ ×¢× ×ž× ×“×œ×”, ×פילו ×× ×”×•× ×ž×ª×—×™×œ בברזיל ×ו בהוליווד ×¢× ××‘× ×•×’×•× ×–×™×œ×”.
+ קצת ×œ× × ×•×— לי לכתוב ×ת הצירוף "ההגות ×”×זוטרית". ×”×זוטריקה ×ž×¢×•× ×™×™× ×ª בר×ש ובר××©×•× ×” בפרקטיקה. ההגות רק ממשיגה ×ת ×”×˜×›× ×™×§×•×ª, ×•×œ× ×©×•×•×” ×›×œ×•× ×‘×œ×™ העבודה.)
ר×שית, פוסט משובח.
×בל ×”× ×” מקבץ מחשבות: למה ×¡×¨×˜×™× ×ž×©×§×¤×™×? מה ×’×•×¨× ×œ× ×• לחשוב שהחיבור בין מין למוות ×”×•× ×™×•×ª×¨ מחיבור בין מין למוות, חיבור פופולרי בזכות כוח המשיכה הבסיסי של ×©× ×™ ×”× ×•×©××™× ×”×œ×œ×•. ××™× ×¡×˜×™× ×§×˜ בסיסי ×”×•× ×–×‘×œ×•×Ÿ, והמין בו ×œ× ×—×™×™×‘ להתקשר לשחרור ×ž×™× ×™ דווק×, לרעיון תמטי, כמו לכך ×©×”×•× ×ž×ž×œ× ×¤×•× ×§×¦×™×ª מכירה פשוטה.
ו××– הגעת לפרה ולעגל, ×•×”×‘× ×ª×™ שזה ×œ× ×ž×ž×© ×ž×©× ×”. הוליווד ××™× ×” שומרת על הסדר הישן. ×”×™× ×¤×©×•×˜ ×”×™×. ×”×¡×¨×˜×™× ×”×œ×œ×• × ×¢×©×™× ×‘×œ×™ ×§×•× ×¡×¤×™×¨×¦×™×”, ×בל ×ž×™×™×¦×¨×™× ×§×•× ×¡×¤×™×¨×¦×™×”. והפסקה ×”××—×¨×•× ×”, ×”×™× ×ž×•×¤×œ××” ב×מת.
עד ×œ× ×ž×–×ž×Ÿ הייתי שותף לר××™×™×” המרקסיסטית העולה מהכתוב, לפיה יש מי שמכתיב מהי תרבות ויש מי שמוכתב על ידה, ושעל ידי ×‘×—×™× ×ª יצירות ×זוטריות/שוליות/ ×‘×™× ×•× ×™×•×ª ש××™× ×Ÿ תלויות כביכול ×‘×ž× ×’× ×•×Ÿ ×”×–×” × ×™×ª×Ÿ לזהות ×ת קווי התפר ורחשי הלב ×”"×מיתיי×" ×”×§×™×™×ž×™× ×‘×—×‘×¨×”.
×בל ×”×™×•× × ×¨××” ×©×”×ž× ×’× ×•×Ÿ ×”×–×” × ×¢×©×” ×œ× ×¨×œ×•×•× ×˜×™, ×ž×©×•× ×©×”××ž× ×•×ª, כמו המצי×ות ×ותה ×”×™× ×ž× ×¡×” לשקף, כמו ש×ר תחומי ×”×—×™×™×, הפכו ×ž×•×“×¢×™× ×œ×¢×¦×ž× ×‘×ופן מוחלט. ××ž× ×•×ª ×מיתית, כזו ×©×ž× ×¡×” ×œ×”×ª× ×’×“ ולזעזע, × ×¢×©×™×ª בלתי ×פשרית ×‘×¢×•×œ× ×©×‘×• הכל מוכר ומקובל בדרך זו ×ו ×חרת.
במובן ×–×” ×–'×× ×¨ סרטי ×ימה (×”×ž×”×•×•×™× ××ž× ×•×ª לפחות ×œ×¢× ×™×•×ª דעתי) ×”× ×—×œ×§ מ×ותו משבר. ×”×ž×™× ×™×•×ª המודחקת והחרדה ×ž×¤× ×™ המלחמה, שתידלקו יצירות ×ימה במשך ×©× ×™× ×¤×©×•×˜ ×œ× ×§×™×™×ž×™× ×™×•×ª×¨. (לר××™×™×”, המלחמה של ×רה"ב בעיר×ק/×פג×× ×™×¡×˜×ן קיבלה ×ת ייצוגה ×”×§×•×œ× ×•×¢×™ ×“×•×•×§× ×‘×ª×—×•× ×¡×¨×˜×™ הפעולה ×•×”×¤×¢×œ×•×œ×™× ×”×ž×ž×•×¡×—×¨×™× – כמו ×יירון מן ×ו ×”×¨×•×‘×•×˜×¨×™×§×™× ×ו וו×ט×בר – ×©× ×ין ב×מת חרדה ×•× ×›×•× ×” שליטה מוחלטת בגורל העלילה by definition).
התי×וריה שלי, ×× ×ª×‘×—×¨ לקבלה, ×”×™× ×©×¡×¨×˜×™ ×”×ימה ×”×™×•× ×ž×•× ×¢×™× ×¢×œ ידי חרדה מכך ש×ין יותר חרדה. מ×ובדן היכולת ×œ×ž×¦×•× ×ž×©×ž×¢×•×ª מתחת ×œ×¤× ×™ השטח כפי שהורגלו לעשות. × ×¨××” ×©×”× ×ž×¨×¤×¨×¨×™× ×©×•×‘ ושוב ×œ×™×™×¦×•×’×™× ×”×‘×¡×™×¡×™×™× ×”×ž×•×›×¨×™× ×œ×”× ×ž×”×–'×× ×¨ (ד×, ×¢×™× ×•×™×™× ×•×§×¨×‘×™×™×)פשוט בכדי ×œ× ×¡×•×ª להזכיר ×œ×¢×¦×ž× ×ž×ž×” ×”× ×ž×¤×—×“×™×, מה × ×ž×¦× ×ž×ª×—×ª לצורת ×”×—×™×™× ×”××“× ×•×ª×™×ª וחסרת המשמעות בה ×”× ×›×œ×•××™×.
טל, ×× ×™ ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ מסכימה ש×ין יותר חרדות. לדעתי יש, והרבה, ×›×™ התקשורת (בעידוד הממשלה בדר"×›, בדרך ישירה ×ו עקיפה) דו×גת להזין ×ותן. ×›×›×” ×¢×•×©×™× ×—×“×©×•×ª.
בצורה זו ×ו ×חרת, כל ×”×§×™×•× ×”×× ×•×©×™ סובב סביב חרדות מסוימות, ו×פשר לומר ×©×’× ×§×•×ž×“×™×•×ª ×¨×•×ž× ×˜×™×•×ª הן סוג של התמודדות ×¢× ×—×¨×“×”. ר××” הפי ×× ×“ ×‘×¡×¨×˜×™× ×©× ×•×¢×“ להפיג ×ת החרדה ולהעמיד ×¤× ×™× ×©×פשר להתגבר עליה.
סרטי ×”×ימה פשוט ×ž×ž×—×–×¨×™× ×¡×•×’ ×ž×¡×•×™× ×©×œ חרדות, ×©×¤×•× ×™× ×œ×§×”×œ מסוי×, ×©×ž×›× ×™×¡ כסף ל××•×œ×¤× ×™×. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שזה ×©×•× ×” ×¢×§×¨×•× ×™×ª מכל ש×ר תעשיית הסרטי×. ×ž×™× ×™×•×ª מודחקת ×•×¢×•× ×©×™× ×¤×•×¨×™×˜× ×™×™× ×•×›×•' רו××™× ×’× ×‘×“×¨×ž×•×ª ×•×¡×¨×˜×™× ××—×¨×™× (×›×™ ×–×” חלק מהתרבות המערבית עד היו×). רק ×›×ן הביטוי ×”×•× ×œ× ×™×™×¦×•×’ ×ž×ª×•×—×›× ×©×œ החרדה ממה מסתתר ×‘×¤×¨×‘×¨×™× ×”×מריק××™× × ×•×¡×— ×מריקן ביוטי ×ו ×”×¡×¨×˜×™× ×©×œ טוד ×¡×•×œ×•× ×“×–, ×ו ×פילו ×ž×”×”×œ× ×©×ין הפי ×× ×“ כמו ב×רץ קשוחה, ××œ× ×ולי ב×מת כמו ש×תה ×ומר, סרטי ×ימה ×ž×¦×œ×™×—×™× ×‘×’×œ×œ החרדה ×ž×”×¨×™×§× ×•×ª, ×”×‘× ×ליות וקהות ×”×—×•×©×™× ×”×™×•×ž×™×•×ž×™×ª, והצורך להרגיש פחד ×¡×™× ×ª×˜×™ ודפיקות לב מו×צות ×©× ×•×‘×¢ ממתח צפוי מר×ש ובימוי/עריכה מוצלחי×.
ו×גב, ×× ×™ ממש ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×” ש××™ ×פשר יותר ×œ×”×ª× ×’×“ ולזעזע ×× ×©×™× ×‘×מצעות ××ž× ×•×ª. ×”× ×” תר××” ×ת הפרויקט ×”× ×”×“×¨ של "ספר ההדרכה למלחמה" של מעיין ×¤×¨×•×™× ×“ http://www.myfirstwar.co.il
ויש עדיין ×¡×¨×˜×™× ×ž×‘×¨×™×§×™× ×©×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×”×ª× ×’×“ ולזעזע, כך ×’× ×¡×¤×¨×™×, ציורי×, יצירות מולטימדיה וכל דבר ××ž× ×•×ª×™ ש×פשר לחשוב עליו.