פוטר, ×וטוביוגרפיה. הממ |
×ת "Blood Money" של ×˜×•× ×•×•×™×™×˜×¡ שמעתי לר××©×•× ×” ב×וטובוס, בדיסקמן ו××–× ×™×•×ª. במושב ×©×œ×¤× ×™ התיישב דתי. ×”×•× ×¤×©×˜ ×ת הקפוטה והשטריימל, ותלה ×ות×, ×חד ×חרי ×”×©× ×™, על הוו שבחלון. השטריימל × ×¤×œ ר×שון, ×חריו הקפוטה. ×”×•× × ×™×¡×” ×–×ת שוב. השטריימל × ×¤×œ ר×שון. ושוב, ו×ולי עוד פע×. בקצב מדויק, ×ž×¡×•× ×›×¨×Ÿ ×¢× ×”×“×™×¡×§.
כבר השתמשתי ב×× ×§×“×•×˜×” הזו. ×’× ×‘×›×ª×‘. ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— כמה ×ž×ž× ×” עיבדתי מחדש, ×ך ×× ×™ זוכר בווד×ות ×ת ×”×¡×™× ×›×¨×•×Ÿ, שדייק עד לחלקיקי המצי×ות ×”×–×¢×™×¨×™× ×‘×™×•×ª×¨. ×’× ×”×¨×™×¤×•×“ ×”××“×•× ×©×œ ×¤× ×™× ×”×וטובוס השתלב ×¢× ×¦×‘×¢ העטיפה של הדיסק.
משהו קורה כש×תה ×©× ××–× ×™×•×ª. ר×שית, המוזיקה; ו×יתה, מחיקת כל ×”×¦×œ×™×œ×™× ×”×חרי×, שמחוץ לדיסק; ו×חר כך, ×× ×™×©× ×• חסד, רוקד ×”×¢×•×œ× ×œ×¦×œ×™×œ×™× ×©×‘×—×¨×ª.
***
פסי קול של סרטי×, ×ומרת × ×¢×”, ×ž×—×–×™×¨×™× ××•×ª× ×• לחוויית הסרט. מוזיקה × ×§×©×¨×ª לסיטו×ציה מסוימת, ×•×›×©×©×•×ž×¢×™× ×ותה שוב ×”×™× ×ž×‘×™××” עמה משהו מהסיטו×ציה. הלך רוח, למשל. ×בל מוזיקה פועלת ×’× ×”×¤×•×š. ×”×™× ×ž×ž×¡×’×¨×ª מחדש ×ת העול×.
ל××—×¨×•× ×”, ×× ×™ ×œ× ×©×•×ž×¢ מוזיקה ×¢× ×ž×œ×™×. רק ב×ך. ×–'×ק ברל ×’×, ×בל ×œ× ×‘×’×œ×œ המלי×, בגלל ×יך ×©×”×•× ×™×•×¨×§ ×ותן. מוזיקה ממשמעת ×ת המצי×ות די והותר לבדה, והמלי×, כרגע, רק סוגרות ×פשרויות.
×ין לי מושג ×מיתי ×יך ×–×” עובד, ×בל ×× ×™ ×ž× ×™×— שזה קשור לקצב, צלילי×, ×ž×ª×—×™× ×‘×™×Ÿ צלילי×, ×•×”×ž×˜×¢× ×™× ×”×ª×¨×‘×•×ª×™×™× ×•×”××™×“×™×•×¡×™× ×§×¨×˜×™× ×©× ×§×©×¨×• ×ליה×.
***
יש לי חבר ש×הב לשתות בירה ×¢× ×’'××– ישן, ולהיות עצוב. ×”×•× ×ª×–×ž×¨, ×™×•× ×™×•×, מחדש סיטו×ציה שר××” בעשרות סרטי×, ×•×›× ×¨××” ×œ× ×—×•×•×” ×ž×¢×•×œ× ×‘×¦×•×¨×” בלתי מתווכת.
***
×ין לי מושג ×יך ×–×” עובד. ×בל ×œ×¤×¢×ž×™× ×¢×œ×™ ×”×¢×¦×™× ×‘×‘×™×ליק ×–×–×™× ×‘×“×™×•×§ כך, וה×× ×©×™× ×ית×. ×”×¢×•×œ× ×ž×•×—×¨×©, ו×× ×™ מסתכל בו לפי קצב, צליל, מתח, וכל מה ×©× ×§×©×¨ בה×.
ו×חר כך, ×ולי, × ×§×©×¨×ª הסיטו×ציה מחדש למוזיקה. וכש×תה הולך בז'×‘×•×˜×™× ×¡×§×™ ×תה רו××” ×ת ×”×¢×¦×™× ×©×œ בי×ליק, וכש×תה מביט ×‘× ×¢×¨×” ×תה שומע צ'×™× ×¦'×™×ž×™× ×™.
***
ר×שו של התסריט××™ |
בעצ×, ×–×” פוסט על ×“× ×™×¡ פוטר. ר×יתי ל××—×¨×•× ×”, בבולמוס, ×ת "הבלש המזמר", קריוקי", "לז×רוס הקר" ו-"Pennies From Heaven" (הסרט). ובכול×, מלבד "לז×רוס הקר", שיחקה המוזיקה. ובכול×, מלבד Pennies From Heaven", שיחק הסיפור ושיחקה ×”×וטוביוגרפיה. ×”× × ×§×©×¨×• ×צלי ×–×” בזה כך ×©×œ× ×™×›×•×œ×ª×™ להתיר ×ות×, וד××™ ×œ× ×œ×›×ª×•×‘ עליה×. ×‘×™× ×ª×™×™×, ×–×” ×œ× ×”×©×ª× ×” כל כך.
××– ×§×•×“× ×›×œ המלצה. ×©× ×™×ª, המובן מ×ליו – ×“× ×™×¡ פוטר כותב על ×—×™×™×, מוזיקה וסיפורי×, ו×יך כל ×לה ×ž×¡×ª×‘×›×™× ×–×” בזה. ×–×” × ×›×•×Ÿ על "הבלש המזמר" ו"קריוקי", ×•× ×›×•×Ÿ קצת פחות על "לז×רוס הקר" ו-"Pennies From Heaven". ו××£ ×חד ×œ× ×¦×¨×™×š ×ותי בשביל לומר ×–×ת.
××– מה כן? התועבות. במשך יותר משלושה ×¨×‘×¢×™× ×ž×›×œ יצירה שלו, פוטר משרטט ×ת ×”×רכיטקטורה של ×”×’×”× ×•×. ×•×”×’×”× ×•×, יש לדעת, מרוצף תמיד בשירי×, ×¡×™×¤×•×¨×™× ×•×‘×—×ª×™×›×•×ª זיכרון. ב"בלש המזמר" שקוע הגיבור, פיליפ מרלו (×œ× ×”×‘×œ×©, ×חד ×חר), במצב ×ž×ª×§×“× ×©×œ פסורי×זיס, סוג של מחלת עור. ×”×•× ×©×•×›×‘ בבית חולי×, מבלי ×©×”×•× ×™×›×•×œ ×פילו לפתוח ×ת ×גרופיו, והוזה סיפור ×‘×œ×©×™× ×•×ת ילדותו וסיפור ×‘×œ×©×™× × ×•×¡×£, שבו ×”×•× ×”×‘×œ×© וה×קסית ×”×™× ×”× ×‘×œ. בוויקיפדיה גיליתי שפוטר סבל מפסורי×זיס ×ž×ª×§×“× ×‘×¢×¦×ž×•, כולל ×”××’×¨×•×¤×™× ×”×§×ž×•×¦×™×, פלוס ההזיות. צוות הרופ××™× ×•×¦×•×•×ª ×”×—×•×œ×™× ×ž×ª×•×–×ž×¨ ל×ולדיז מתקדמי×. ב"קריוקי" תסריט××™ טלוויזיה ×חד חושד שהתסריט שכתב ×ž×ª×’×©× ×‘×ž×¦×™×ות; ×ת הסדרה ×©×”×•× ×›×ª×‘ ×¢×•×¨×›×™× ×¢×ª×”, וגיבורה × ×¨××” בדיוק כמו פוטר; ב"לז×רוס הקר" ר×שו של התסריט××™ משוחזר בעתיד, ×•×”×•× ×ž×§×¨×™×Ÿ ×ת ×–×™×›×¨×•× ×•×ª×™×• על מסך ×¢× ×§. ב-"Pennies From Heaven" מוכר ×©×™×¨×™× ×‘×©× ×•×ª השפל הגדול ×—×™ במחזמר שבתוך ר×שו.
כל הדמויות שלו חיות, בעצ×, במחזמר שבתוך ר×ש×. ברוב מחזות הזמר, השיר ×‘× ×¤×ª×ו×. רגע ×חד עלילה, ברגע ×”×‘× ×”× ×©×¨×™× ×•×¨×•×§×“×™×. ×”×”× ×ž×§×” לכך ×”×™× ×›×ž×¢×˜ תמיד רטורית: "Singin' in the Rain" ×œ× ×ž×ª×¨×—×© ×‘×¢×•×œ× ×¤× ×˜×¡×˜×™, שתושביו ×—×©×™× ×¦×•×¨×š ×¢×– לרקוד ולשיר. הריקוד והשירה ×”× ×™×™×¦×•×’, ×ž×˜×¢× ×”×ž×—×‘×¨, של מצבן ×”× ×¤×©×™ של הדמויות. כך ×’× ×צל פוטר, רק שהריקוד והשירה ×”× ×ž×˜×¢× ×”×“×ž×•×™×•×ª. ייצוג של מצב × ×¤×©×™, ×ך ייצוג מדויק. ×–×” מה שהדמויות חושבות עליו כרגע. ×œ× ×¢×œ המצב ×”× ×¤×©×™, על השיר.
ויש ×ת השירי×. בתוך כל ×”×—×¨× ×©×œ השפל הכלכלי וה×טימות הגרוטסקית של ×”×’×‘×¨×™× ×‘-"Pennies From Heaven", שיר ×”× ×•×©× ×”×•× ×–×Ÿ מוחלט; ×ת בית ×”×—×•×œ×™× ×©×œ מרלו מלווה השריקה של ×ביו; וזו הפתיחה של קריוקי.
***
שלושה ×¨×‘×¢×™× ×ž×›×œ יצירה כזו, ×›×מור, ×”× ×ª×•×¢×‘×”. לפחות שלושה רבעי×. ×–×” × ×”×™×” יותר ויותר מגעיל, יותר ויותר מ×וס, ולכל חתיכת גועל כזו × ×¦×ž×“ שיר ×ופטימי, זיכרון ×ו שבר בדיון. המוזיקה ××™× ×” פסקול הסדרה, ×”×™× ×”×¤×¡×§×•×œ של הדמויות. מישהו שומע שיר, וזה × ×œ×›×“ בתוך הרגע, × ×›×‘×œ בו, ועתה ××™ ×פשר לשמוע ×–×ת שוב, מבלי לשחזר ×ת הרגע מחדש. כך יכולה מוזיקה, ×’× ×”×ž×•×רת ביותר, לרצף ×ת ×”×’×”× ×•×. סמיוטיקה ××™×“×™×•×¡×™× ×§×¨×˜×™×ª.
×בל יש עוד רבע. ×ת " Pennies From Heaven" ר×יתי ×¢× ×ס×. ×”×¤×¡×§× ×• ×ת הסרט בגועל ×©× ×™×” ×חת ×ž×•×§×“× ×ž×“×™. קצת ×חר כך, × ×¢×©×™×ª בחירה, ×•×”×©×™×¨×™× ×ž×§×‘×œ×™× ×ת ×ž×©×ž×¢×•×ª× ×”×ž×§×•×¨×™×ª. ×–×” × ×›×•×Ÿ ×’× ×‘"בלש המזמר" ו"קריוקי". כך ×’×, בערך, ב"לז×רוס הקר". ברבע ×”×חרון, ×”×’×™×‘×•×¨×™× ×©×œ פוטר ×ž×©×™×œ×™× ×ת ×”×¡×™×¤×•×¨×™× ×©×œ עצמ×, ×ת השירי×, ×ת הבדיון, ×•×‘×•×—×¨×™× ×‘×ž×¦×™×ות. והכל קצת ×וטוביוגרפי, כזכור, כך שהדמות שמוותרת על הסיפור, ×”×™× ×§×¦×ª ×’× ×¤×•×˜×¨ עצמו, ×•×›×©×”×™× ×‘×•×—×¨×ª בעול×, ×”×™× ×‘×•×—×¨×ª בסיפור שכתב פוטר. ×בל כל הרפלקסיה הזו (עדיה: פזילה) ×œ× ×›×œ כך ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª. ×›×™ ×›×©× ×¢×©×™×ª הבחירה, ×ž×‘×™× ×™× ×¤×ª××•× ×œ×ž×” צייר פוטר ×ת ×”×’×”× ×•×. כל ×–×” × ×•×¢×“ רק להר×ות ×ת יפי ×”×ª×›× ×™×ª ×”×לוהית.
×‘×™× ×ª×™×™× ×ª×’×•×‘×” על הצורה בלבד: ×–×” מדרון חלקלק, ×תה יודע. ×ž×ª×—×™×œ×™× ×‘××™×“×™×•×¡×™× ×§×¨×˜×™×•×ª. ו××– מגיע ×§×•× ×˜×™×’× ×˜×™ ו×חריו ××œ×•×”×™× ×™×©×•×¨× ×• ו×תה ×ž×•×¦× ×ת עצמך ×ומר "כמעט מטבע הדברי×".
×•×”×ž×˜×¢× ×™× ×”×ª×¨×‘×•×ª×™×™× ×•×”×¤×¨×˜×™×™× ×©× ×§×©×¨×• ×ליה×.
סמיוטיקה פרטית.
למעשה, המילה "××™×“×™×•×¡×™× ×§×¨×˜×™×•×ª" × ×›×ª×‘×” ×ž×˜×¢×ž×™× ××™×“×™×•×¡×™× ×§×¨×˜×™×. כלומר, כדי לעצבן ×ותך 🙂
×©× ×™×ª, מה ×–×” מדרון חלקלק? בקרוב ×הפוך למשטר ×”× ×צי.
כשהייתי בתיכון שודרה בערוץ 1 "שפתון על צוו××¨×•× ×š" שעדיין ×”×™× ×”×¡×“×¨×” החביבה עליי ביצירתו של פוטר, ×ולי ×’× ×›×™ ×”×™× ×”×ž×¢×™×˜×” לעסוק ×‘× ×•×©××™ בתי-חולי×, × ×’×¢×™×, מכ××•×‘×™× ×•×‘×“×™×§×•×ª ×¤×•×œ×©× ×™×•×ª ×ž×¢× ×•×ª – המ×וד ×וטוביוגרפיי×, כידוע לכל חובב פוטר ×¨×¦×™× ×™, ×ו לפחות למי שצפה בר×יון ×”×חרון עימו ×©× ×ª×Ÿ על ערש דווי, ×›×©×”×•× ×ž×¤×ž×¤× ×œ×¢×¦×ž×• מדי רבע שעה ×ž×•×¨×¤×™×•× ×‘××™× ×¤×•×–×™×” לתוך הוריד. ×ת "לזרוס הקר" המתכתבת ×¢× "קריוקי" כמעין המשכון ×¢×ª×™×“× ×™ שלה ×”×•× ×œ× ×”×¡×¤×™×§ ×œ×”×©×œ×™× ×‘×™×ž×™ חייו, ו×ולי ×ž×©×•× ×›×š, בין היתר, ×”×™× × ×¨×ית קצת ×œ× ×©×™×™×›×ª וחיוורת-משהו ביחס ל×חרות בשורה.
יפי ×”×ª×›× ×™×ª ×”×לוהית?!
עוד ×©× ×™×™×” ו×תה מחזיר ×ת פוטר בתשובה, ו××– ×× × ×× ×™ ב×? ועוד ×חרי ×–×” שהסכמתי ×¢× ×¨×‘ הדרך…
להערכתי: ×ולי ברמת "×קזיסטצי××œ×™×–× ×©×œ חצי הכוס המל××”", ×בל ×œ× ×‘×¨×ž×ª ×יוושת צמרות הגלן גולד.
×”×•× ×‘×˜×— ×”×™×” ×ž×¡×›×™× ×©"הכול ×”×™×” יפה ×•×©×•× ×“×‘×¨ ×œ× ×›×ב." ×בל ב×ותה רמה של מק×בריות ××™×¨×•× ×™×ª.
Sharper: ×˜×¨× ×¨×יתי ×ת "שפתון על צוו××¨×•× ×š", ×בל ×–×” בדרך, יש לקוות. ו×גב, מ×וד ×הבתי ×ת "לזרוס הקר", שזה די מדהי×, ×›×™ הסדרה חיוורת רק ביחס לסדרות ×חרות של פוטר.
×ורי: כן, כרגיל קצת הגזמתי ×¢× ×”×¨×˜×•×¨×™×§×” בשביל הסיו×. ×× ×™ חייב להרגיע ×ת ×”× ×˜×™×™×” הזו. ××§×–×™×¡×˜× ×¦×™××œ×™×–× ×©×œ חצי הכוס המל××” זו הגדרה מדויקת. כלומר, יפי ×”×ª×›× ×™×ª ×”×לוהית, ×בל במובן רי×ליסטי מ×וד, ו×פילו ×œ× ×‘×ž×•×‘×Ÿ של השלה מוחלטת של ×¡×™×¤×•×¨×™× ×ו שירי×, ××œ× ×‘×ž×•×‘×Ÿ של שחרור ×ž×¡×™×¤×•×¨×™× ×©×”×ª×§×‘×¢×•, ומעבר ×œ×¡×™×¤×•×¨×™× ×©× ×™×ª×Ÿ לכתוב עדיין.
(הייתי ×§×•×”×¨× ×˜×™?)
×”×™. חיכיתי הרבה זמן לפוסט ×”×–×”. ותודה עליו בתור ×ž×ª× ×ª היומולדת השבועית שלך. (×œ× ×©×× ×™ ×ž× ×¡×” לבסס חוקיות, כן?) (וג×, מזלטוב.) (-סמיילי ×¢× ×‘×œ×•×Ÿ ×דו×-)
×‘×¢× ×™×™×Ÿ עולמות המחזמר ×”×ž×•×–×¨×™× ×©×‘×”× ×œ× × ×›×•×Ÿ שהדמויות הן ×‘× ×™ ××“× ×©×¢×‘×¨×• ×בולוציה מעט ×©×•× ×” ולכן מתפרצות מדי ×¤×¢× ×‘×ž×—×•×œ בכחי×× ×™ כדי שכל הסביבה תרקוד טלפטית מה הן מרגישות וחושבות:
×”×× ×ž×¢×‘×¨ ×œ×”× ×ž×§×” שהצעת,
שזה בשביל הצופה,
×”×× ×פשר למשמע ×ת ×–×” בתור מש×לה של הדמות לחיות במחזמר? זו ×¤×¨×©× ×•×ª שמתכתבת ×¢× "רוקדת בחשיכה" בה המש×לה, ו×רגון ×”×¢×•×œ× ×ž×•×¦×”×¨×™×- הדמות ×והבת מחזותזמר ×›×™ ×‘×”× ×”×›×œ מסתדר בסוף.
×•×¢× ×‘×חטין, ×›×™ ×צל פוטר, ×–×” × ×©×ž×¢ לי יותר כמו בקשה של הדמויות למחבר המובלע- ××œ×•×”×™× (מחבר מובלע), ×תה יכול להחליף לי ×ת ×”×–'×× ×¨, בבקשה? ממש הייתי מעדיף לחיות במחזמר.
הדמויות של פוטר, מבקשות משליט המבוך ×”×כזרי (המחבר המובלע), בתוך מהלך כללי של פזילות לעברן, ורגרסיה כללית של הגוף וה×ישיות- להעביר ×ת הרגרסיה ×’× ×œ×ž×“×™×•×. לחיות בסרט ×חר, ×‘× ×לי יותר, ×¢× ××¤×§×˜×™× ××—×¨×™× ×¢×œ הקור×, × ×•, הן מבקשות מהמחבר לחיות במחזמר. סרט שבו כל הדמויות ×”×חרות יודעות מה הן מרגישות, ×•×›×•×œ× × ×¢×™× ×‘×›×•×¨×™×•×’×¨×¤×™×” משותפת לעבר סוף טוב.
ו××– הייצוג הרגשי, ×”×•× ×œ× ×¨×§ של המצב ×”× ×¤×©×™ שלהן במצי×ות המיוצגת- ××œ× ×’× ×™×™×¦×•×’ שלהן בתור דמויות, בז×× ×¨ מסויי×, בדי×לוג קטן ×¢× ×”×ž×—×‘×¨ המובלע,
×–×” בטח ×œ× × ×›×•×Ÿ. ×œ× ×”×‘× ×ª×™ מה ×–×” ×ומר -שהשיר ×”×•× ×™×™×¦×•×’ × ×¤×©×™ של היחס שלהן כלפי השיר עצמו. (שזה מה ש×תה כתבת…) (×ולי ×–×” ×œ× ×ž×” שכתבת? : " ×–×” מה שהדמויות חושבות עליו כרגע. ×œ× ×¢×œ המצב ×”× ×¤×©×™, על השיר. ") ( ×’×, ×בל ×œ× ×¨×יתי ×פ×חת מהיצירות ×”×לו…)
(חשיפת ×”× ×—×•×ª היסוד של התגובה כמהלך פותח להסתייגות ×פשרית מכל מה ×©× ×›×ª×‘ בה.)
×בל ×× ×™×© בזה משהו, ××– מה שכתבת על "×”×ª×›× ×™×ª ×”×לוהית" מ×וד מדכ×.
×›×™ ××– ההתבגרות וההתפקחות (×›×›×” ×›×•×ª×‘×™× ×ת ×–×”?) ש×תה מציע, הן הסכמה שלהן להש×ר בגבולות ×”×–'×× ×¨. ×–×” הסרט שלכן! ×תן ×œ× ×™×›×•×œ×•×ª לברוח! והן מוותרות.
ו×ולי, ×× ×›×œ מה שכתבתי פה קשור במשהו לפוטר ×”×ל, שליט המבוך, המחבר המובלע
××– מה ש×× ×™ ×ž×‘×™× ×” בתור הקשר של ×–×” ליפי ×”×ª×›× ×™×ª ×”×לוהית (×©× ×›×ª×‘×” במכוון כביטוי שזולג מהפוסט על פוטר ×œ×¢×•×œ× ×”"×מיתי".)
×”×•× : ×–×” קשור ×œ× ×¨×§ לפוטר בתור המחבר המובלע, המדבר ×¢× ×“×ž×•×™×•×ª×™×•, ×•× ×¢× ×” לתפילותיהן – בכך שמ×פשר להן להכיל ×ת הזוועות ×©×”×•× ×ž× ×—×™×ª עליהן
ולהפסיק להיות ×¤×•×–×œ×™× ××™× ×¤× ×˜×™×œ×™× ×©×¨×•×¦×™× ×œ×—×™×•×ª במחזמר.
×–×” מדבר ×’× ×¢×œ תחילת הפוסט. ×¢×œ×™× ×• בתור ×¤×•×–×œ×™× ××™× ×¤× ×˜×™×œ×™×™× ×©×ž×‘×§×©×™× ×ž××œ×•×”×™× ×œ×—×™×•×ª בתוך מחזמר. ומבט××™× ×ž×©×לה ×œ× ×ž×•×“×¢×ª,
×©×”× ×¢×¨×” ×©×ž× ×’× ×ª ×œ× ×• צימ ×¦×™×ž×™× ×™ בר×ש תהיה ×”"×•×”× ×—×™×• ב×ושר ו×ושר עד ×¢×¦× ×”×™×•× ×”×–×”" ×”×ישי ×©×œ× ×•.
(×”×™× ×“×•×•×§× ×‘×מת בדיוק ×–×”, ×בל ×–×” ×§×•× ×˜×™× ×’× ×˜×™ ו××™×“×™×•×¡×™× ×§×¨×˜×™. (רק במקרה, ×–×” בדיוק כך, הפע×. ××™ ×פשר להציע ×ת ×–×” בתור חוקיות))
ו(×–×” מדבר ×’× )על כל המש×לה לעצב ולמשמע ×ת המצי×ות בעזרת פסי קול, וספרי×, ×•×˜×›× ×™×§×•×ª סמיוטיות בתור די×לוג "×‘×—×˜×™× ×™" ×©×œ× ×• ×¢× "ההו×" -המחבר המובלע של הכל.)
ו×ולי בגלל ×–×” ×ין ×יש שיושב ×‘×—× ×•×ª ×¡×¤×¨×™× × ×¤×œ××” וקסומה(×¢× ×בק זהוב בתוך קרן שמש, ×›×–×ת.) מר×יין ××•×ª× ×•, ומציע ×œ× ×• ×ª×›× ×™×ª מושלמת לעיצוב מצי×ות לפי מש×לות ×œ×™×‘× ×• הכמוסות, בעזרת ×©×™× ×• פרדיגמתי ×©× ×•×‘×¢ ×ž×ª×–×•× ×” תרבותית הולמת. (××”, ×ת רוצה להרגיש ×©×ž×‘×™× ×™× ×ותך, וש×פשר לדבר ×¢× ×ובייקטי×, × ×•, מה הבעיה תקר××™ ×ת "×”×—×™×™× ×”×•×¨×ות שימוש, ו×ת "קייגס" ותקשיבי בו"×– לזה וזה)…
טוב, בקרי××” ×©× ×™×” פוזלת, קצת קפצתי מעל הפופיק,
ו×ולי ×’× ×œ× ×™×¦×תי ברורה כלכך…
×בל ×× ×™ מסוגלת לעמוד מ×חורי מה שכתבתי לך, למרות ש×ולי ×”×•× ×ž×•×¤×¨×š מכל וכל.
ובעיקר יש בו בעיה ×חת גדולה: שמוזיקה ב×מת ×ž×©× ×” ×ת ×”×¢×•×œ× ×‘×ž×œ×™×•×Ÿ דרכי×. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שהן כולן תפילה פוזלת ו××™× ×¤× ×˜×™×œ×™×ª, ×ו רגרסיה לתפיסת מצי×ות מפגרת בכלל. כלומר, הרבה ×¤×¢×ž×™× ×”×Ÿ מפתיעות ×ותך כשהן מתגשמות. ×“×•×•×§× ×¨×¦×£ ×”×¤×•×¡×˜×™× (× ×•×¢×”-×תה) מצביע ×‘×¢×™× ×™ על הפלי××” ×©×œ×›× (ש×× ×™ מ×וד מזדהה ×יתה) על ×”×ופן בו מוזיקה פועלת על העול×. ו××– ×“× ×™×¡ פוטר, פשוט עושה לה רדוקציה מבוגרת ×•×œ× ×ž× ×•×ž×¡×ª.
×ו, בעצ×, ×’× ×× × × ×™×— שהן תפילה מפגרת ×•×œ× ×ž×•×“×¢×ª, ×פילו ×“× ×™×¡ פוטר ×”×ל ×”×כזר × ×¢× ×” לה, ו×פשר לדמויות שלו להכיל ×ת חוקיות ×”×¢×•×œ× ×”×–×•×•×¢×ª×™×ª של סוגתו.
בקיצור,
×œ× ×™×•×“×¢×ª…
מה ××ª× ×—×•×©×‘×™×?
סליחה שזה ×™×¦× ×›×œ×›×š ×רוך. ב×מת. סליחה.
×וף ×× ×™ רוצה לכתוב משהו, ×בל ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª ×× ×ž×•×ª×¨.
ו×× ×–×” ×ž× ×•×ž×¡,
×›×™ קשקשתי ×›×ן המון, זוה ×œ× ×‘×“×™×•×§ הבית שלי ×›×™ ××ª× ×¢×“×™×™×Ÿ ×”×”×, ×•×œ× ×× ×—× ×•,
××– ×× ×™ ×כתוב ×ת הדבר המוזר שקרה לי היו×
ו×× ×‘×יזשהו ×ופן ×”×•× ×œ× ×”×•×œ×, ×œ× ×ª×•××, ×œ× ×ž× ×•×ž×¡ כלפי קצובת ×”×ž×§×•× ×©×‘× ×œ×›× ×œ×”×¢× ×™×§ לי, בבקשה תמחקו ×ותו (××ª× ×ž"×”×”×") ×•×’× ×ª×ª×§× ×• ×ותי,
כדי ש××ª× ×”×’ יותר טוב בעתיד.
יופי.
××– ×–×” מה שקרה ושהיה מוזר, ושרציתי ×œ×”×‘×™× ×œ×›×ן:
חיכיתי ל×וטובוס, ×‘×ª×—× ×” המרכזית ×”×™×©× ×” בר×שון, והקשבתי (כמובן, ×œ×›×œ×ž× ×™ ×©×™×¨×™× (×חרת מה הקשר…))
הקשבתי לויקטוריה דה לוס ×× ×’'לס שרה ××™×–×” ×¤×¨×™×ž×“×•× ×ª ×ופרה, ושתי רוסיות ששמחו לפגוש זו ×ת זו × ×”×™×• ×ž×˜×¨×•× ×™×˜×•×ª ×ופרה ב××“×•× ×•×פור. (ב×מת)
ו××– ×”×™×” שיר ×חר,
ו×ישזר ×חד שחיכה ל×וטובוס ×’×, התחיל לרקוד. סת×כך. ברחוב. (ישר ידעתי ×©×”×•× ×œ× ×ž×¨×שון)
וחשבתי- קול. ×ולי ×”×•× ×—×™ במחזמר בר×ש שלו.
××– ש×לתי ×ותו, ×× ×”×•× ×‘× ×ž×¢×•×œ× ×”×ž×—×–×•×ª×–×ž×¨,
×•×”×•× ×מר ×©×‘× ×ž×”×¢×•×œ× ×©×œ ×”×”×™×¤×™× ×©×§×•×¨××™× ×ª×§×©×•×¨×™× ×•×–×”. (!!!)
ו×× ×™ חושבת שזה סימן ×זהרה. ש×× ×œ× ×‘×•× ×™× ×ת מדרגות המשמוע היטב, ב×ופן הדוק,
ויפה מ×וד,
וששומר על ×¤×•×˜× ×¦×™××œ×™× ("במובן של שחרור ×ž×¡×™×¤×•×¨×™× ×©×”×ª×§×‘×¢×•, ומעבר ×œ×¡×™×¤×•×¨×™× ×©× ×™×ª×Ÿ לכתוב עדיין.")
××– ×וי ווי בוי.
×•×‘×¢×•×œ× ×”×”×™×¤×™, ×–×” ×”×™×” מסר מ×ת המחבר המובלע, שחשוב לצרף לדיון בתור ×זהרה. ×›×™ הדיון ×”×–×” כבר ×וטוטו רוצה לגעת במט×פיסיקה ×ישית.
×בל מה ×–×” ×ומר?
(בקשה לעזרה. בבקשה.)
×–×” שדברי×, ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×•×ª ×¡×™×ž× ×™× ×ž×ž×© ×˜×•×‘×™× ×‘×ª×•×š שיח ×חד,
ומתוך ×–×” לגעת ב×ופן ××˜×•× ×œ×ž×©×ž×•×¢ בשיח ×חר? (×–×” כמו פלישה. הדיון ×©×œ× ×• ×”×™×” יפה, והת××™× ×œ×”×›×™×œ ×ת ×”×יש הרוקד ברחוב. ו××– ×”×יש ×”×–×” רצה להיות סמל של דיון ×חר וקצת מכוער.)
×בל למה? מהיה לו רע להיות ×ž×¢×•×œ× ×”×ž×—×–×•×ª×–×ž×¨?
טוב, סליחה וזה.
×וקיי. ×× ×™ מרגיש שבתגובה הקודמת שלי ×œ× ×מרתי מספיק.
×תה יודע, ×יתמר, ×× ×—× ×• ×ž×›×™×¨×™× ×œ× ×ž×תמול, והרבה בגלל הגלגול ×”×§×•×“× ×× ×™ מרשה לעצמי לכתוב ×ת ×–×”:
×›× ×§×•×“×ª ×ž×•×¦× ×¦×¨×™×š לזכור ב×מת ×ת הביוגרפיה של פוטר, צריך לזכור מה השטן שלו.
ו××–, מה ש×× ×™ מבין, ×–×” דבר פשוט.
כל קטעי השירה ×צל פוטר ×§×©×•×¨×™× ×ª×ž×™×“ למצב של ×¤× ×˜×–×™×”. וזה ×‘× ×™×’×•×“ למחזמר, שמציג ×ת השיר כחלק ×ž×¢×•×œ× ×©×–×ת החוקיות שלו. ×צל פוטר יש מודעות לזה שהשיר ×ž×ª×§×™×™× ×‘×¤× ×˜×–×™×”.
וז×ת בדיוק ×”× ×§×•×“×”.
×›×™ ×× ×—×•×–×¨×™× ×œ×”×‘×“×œ בין דמיון ×•×¤× ×˜×–×™×”, ×•×”×”×ª× ×©×ות המסוימת של רב הפסיכו×× ×œ×™×–×” כלפי ×”×©× ×™×™×”, ××– ×× ×™ מבקש ×œ×¡× ×’×¨ ולפצל ×ת ×ž×—× ×” ×”×ž×¤× ×˜×–×™× ×œ×©× ×™×™×. ×”×ž×¤× ×˜×–×™× ×”×œ× ×ž×•×“×¢×™×, ×•×”×ž×¤× ×˜×–×™× ×”×ž×•×“×¢×™×.
ופוטר ×”×•× ×ž×”×ž×•×“×¢×™×. ×”×•× ×ž×לה ×©×‘×•×—×¨×™× ×‘×¤× ×˜×–×™×” ×•× ×©××¨×™× ×יתה ×›×™ ×”×—×œ×•× ×”×•× ×œ× ×פשרי, ×›×™ ×”× ×›×‘×¨ ×œ× ×ž×¡×•×’×œ×™× ×œ×“×ž×™×™×Ÿ ×ת ×”×ž×™×ª×•×¡×™× ×”× ×©×’×‘×™× (×הבה ×¨×•×ž× ×˜×™×ª, למשל), ×”× ×בדו ×ת ×”××ž×•× ×”.
ו××–, המט×פורה המושלמת למה ×©× ×©×ר ×œ×”× ×‘×™×“ בסוף, ×–×” ליפ-×¡×™× ×§.
זהו.
×צל פוטר ×–×” ליפ-×¡×™× ×§ של ×™×™×וש. ×–×” ×œ× ×”×œ×™×¤-×¡×™× ×§ של ×”×¦×¢×™×¨×™× ×©×”×•× ×œ×™×¤-×¡×™× ×§ של תקווה (יש פוסט ×’× ×•×– על "בין קריוקי וליפ-×¡×™× ×§").
×× ×™ ב×מת חושב ש×× ×ž×—×ž×™×¦×™× ×ת ×–×”, ×ž×—×ž×™×¦×™× ×ת פוטר.
×‘×ž×™×œ×™× ×חרות, ×× ×œ×—×–×•×¨ ל×ספקט ×”×’×™×”× ×•×ž×™ – שלושת-רבעי צדקת.
× .ב. ל×, ×× ×™ ×œ× ×¢×œ סף הת×בדות.
עדיה:
מש×לה של הדמות לחיות במחזמר: ×× ×™ חושב שזה × ×›×•×Ÿ, ×ולי, רק לגבי "Pennies From Heaven", למרות שזו ×ופציה יפה × ×•×¨×. ב"בלש המזמר", לעומת ×–×ת, הדמות ×—×™×” – רוצה לחיות – בתוך סיפור בלשי, עד ×©× ×ž×ס לה ×’× ×ž×–×”.
השיר ×”×•× ×™×¦×•×’ × ×¤×©×™ של היחס שלהן כלפי השיר עצמו: כלומר, השיר ××™× ×• פסקול ×ž×˜×¢× ×”×ž×—×‘×¨, ×©×‘× ×œ×”×¨×ות ×ת מצבן ×”× ×¤×©×™ של הדמויות; השיר ×”×•× ×ž×©×”×• שהדמות חושבת עליו, ×©× ×•×‘×¢ מתוך מצבה ×”× ×¤×©×™, ×ך ××™× ×• ×סתטיזציה שלו.
ולגבי ×”×ª×›× ×™×ª ×”×לוהית, ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שזה מדכ×, ו×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שהן מוותרות. ×× ×™ חושב שהן מקבלות ×ת מה שיש, ו×× ×™ חושב שזה × ×”×“×¨.
ולגבי המוזיקה – ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ×©×”×‘× ×ª×™. כלומר, ×× ×™ חושב ×©×”×•× ×והב מוזיקה, למרות ×©×”×•× ×ל ×כזר. ×בל ×”×•× ×œ× ×¨×•×¦×” לדבר על דמויות בדויות ×‘×—×™×™× ×‘×“×•×™×™×, ×‘×¢×•×œ× ×©×פשר להחליף בו ×–'×× ×¨, כמו ×©×”×•× ×¨×•×¦×” לדבר על ×יך להחזיק ×ת המוזיקה ×‘×—×™×™× ×”×לה, מבלי למות בתוכה. ו××– ×–×” בסדר גמור. קצת כמו הסיפור שלך, בתגובה הב××”.
×ורי: ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ×©×”×‘× ×ª×™, ×בל ×× ×¡×”.
[×זהרת ספוילרי×]
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שפוטר בוחר ×‘×¤× ×˜×–×™×”. ×”×•× ×œ× ×¢×•×©×” ×–×ת ב"בלש המזמר" ×ו ב"קריוקי" ו"לזרוס הקר", ו×ת ×”×©× ×™×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×”×•× ×›×ª×‘ ×‘×—×•×“×©×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×œ×—×™×™×•, ×›×©×”×•× ×™×•×“×¢ על מותו הקרב. ×בל הליפ-×¡×™× ×§ של ×”×™×וש ×œ× ×ž×—×–×™×§ עד לסוף היצירה, ×”×•× × ×©×‘×¨. תמיד ×”×•× × ×©×‘×¨. מרלו ממית ×ת עצמו ×•×§× ×ž×—×“×©; ×“× ×™×ל פילד מסרב ×œ×”×™×›× ×¢ לתכתיבי התסריט שלו, וכותב לחייו ולחיי ×¡× ×“×¨×” ×¡×™×•× ×—×“×©; ב"לזרוס הקר" פילד מעדיף למות על ×¤× ×™ ×—×™×™× ×‘×ª×•×š ×–×›×¨×•× ×•×ª×™×•. ××–, כן, בשלושת רבעי ההתחלה ×–×” כך, כפי ש×מרת. ×בל ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שזה מסביר ×ת הדרך שבה כל ×חת מהיצירות הללו מסתיימת.
"מה חשבת על הפוסט שלי, × ×‘×œ×”?!" דרש ×”×יתמרמר תגובה בדרכו המרומזת. "תגובה,עכשיו. ושיהיה בה לפחות ×¤×¢×ž×™× '×יתמר ×תה תותח'".
ובכן:
×œ× ×¨×יתי ×ž×¢×•×œ× ×“× ×™×¡ פוטר, ×בל-
הפוסט שלך (וההתכתבות שלו ×¢× ×”×¤×•×¡×˜ של × ×•×¢×”, והתגובות של עדיה) גרמו לי ×œ×©×™× ×œ×‘ שוב לתסריטי המצי×ות ש×× ×™ יוצרת בה××–× ×” למוזיקה ב××•×–× ×™×•×ª.
×œ×¤× ×™ כמה ×™×ž×™× ×™×¦× ×œ×™ לר×ות ×ישה רצה בחדר כושר ×¢× ××•×–× ×™×•×ª, מצטרפת ×ל השיר מבלי-×ž×©×™× ×œ×¨×’×¢×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™×, ×ž×“×¨×‘× ×ª ×ת עצמה דרכו. ×–×” ×”×™×” קצת מצחיק, כמו משהו שתר××” ב"קצרי×",×בל מעבר לזה- ×פשר לחשוב ×יך ×× ×—× ×• ×ž×›×•×•× ×™× ×ת ×¢×¦×ž×™× ×• להיות דמויות מסויימות בה××–× ×” ל"פסקול ×—×™×™× ×•". (וזה ×œ× ×¨×§ ×יך שהמבט ×‘×¢×™× ×™×™× ×œ×ž×™ שיושב מולי ב×וטובוס הופך למבט חצוף הרבה יותר ×›×©×¤×™×•× ×” ×פל ב××•×–× ×™×•×ª- יש הרי פסקול ×©×œ× ×©×œ ×©×™×¨×™× ×©×’×•×¨×ž×™× ×œ×™ ×œ×”×ª× ×”×’ יותר ב×ומץ, ×ו יותר בכעס).
××– ×ולי ×× × ×•×¢×” הציבה ×ת המ×זין בעמדה של במ××™- ×× ×™ חושבת ×©×”×•× ×’×, במידה רבה, × ×ž×¦× ×‘×¢×ž×“×” של שחקן. ו×ת ×–×” ×œ× ×¨×§ הדמויות ×צל ×“× ×™×¡ פוטר עושות, ×ת ×–×” ×’× ×× ×—× ×• עושות, ל×?מה ×תה חושב?
וג×:
×יתמרמר ×תה תותחתח