תהיתי ×¤×¢× ×× ×¡×¨×˜×•×Ÿ הדרכה ל×כילת סושי ×”×•× ×¤×¨×•×“×™×”-ס×טירית על ×™×¤× ×™× ×•×¡×¨×˜×•× ×™ הדרכה. בתגובה, ×˜×¢× ×• שורצי הבלוג ×›×™ ×× ×™ "×™×¤× ×•×¤×•×‘". ×—×™×™ ×œ× ×—×–×¨×• למסלול×.
מ××– עבר קצת זמן. × ×©×™× ×©×—×•×¨ × ×‘×—×¨ ב×רה"ב, רה"מ ×ידיוט × ×‘×—×¨ בישר×ל; למדתי קצת זן, ×יבדתי קצת משלוותי; וכן הל××” וכן הל××”, ×בל ×יכשהו ×™×•×¦× ×©×× ×™ עדיין מתעסק ב××•×ª× ×”×“×‘×¨×™×. לכן, בין הש×ר, לקח לי כל כך הרבה זמן לכתוב ×›×ן. ×›×™ ×× ×™×© משהו שהפרויקט שיזמה קרן לימד ×ותי ×”×•× ×–×” – עד כמה ×× ×™ × ×¢ ב×ותן לול×ות. ×ž× ×•×¡×—×•×ª טוב יותר ×ולי, יתכן ×פילו שעמוקות יותר. ×בל ×ותן לול×ות בדיוק. ××– ×כתוב על הפוסט ההו×, ש×× ×™ כתבתי, ×•×œ× ×¢×œ פוסט של מישהו ×חר. ×¢× ×ž×¢×˜ מזל, מישהו יתעצבן מספיק בשביל ×œ×”×ª× ×™×¢ פוסט בעצמו. וכן הל××” וכן הל××”.
×רץ × ×”×“×¨×ª
כחודש ×חרי "עופרת יצוקה", ××™×” הכריחה ×ותי ו×ת ××¡× (×‘× ×•×¢×, ×‘× ×•×¢×!) לצפות ×‘×¤×¨×§×™× ×©×œ "×רץ × ×”×“×¨×ª" על המלחמה. ×–×” ×”×™×” מדהי×. הביקורת על המלחמה היתה גלויה לגמרי. וז×ת ×‘×ª×›× ×™×ª טלוויזיה מגה-פופולרית, ש×חוזי ×”×¨×™×™×˜×™× ×’ שלה ×ž×ª×—×¨×™× ×¨×§ ב×חוזי התמיכה במלחמה.
וזה הטריד ×ותי, ×’× ××–. ×× ×©×™× ×—×ª×ž×• על עצומות שקר×ו לפיטורי ×™×•× ×™×ª מה-שמה, ו××£ ×חד ×œ× ×—×©×‘ על ×œ×™× ×¥' בטל פרידמן. ×יך ×–×”?
××– הסתכלתי שוב. מ×חר שהקטע × ×ž×¦× ×‘×תר "מקו", ו×ין ×פשרות לקישור ישיר ×ו ל××ž×‘×“×™× ×’, ת×לצו להגיע ×ליו בדרך הקשה. ×›× ×¡×• ×”× ×”, חפשו ×ת ×”×§×˜×¢×™× ×ž×”×¢×•× ×” השישית ×•×ž×”×ª×›× ×™×ª מה-3-12.1.09 יש ×©× ×§×˜×¢ ×‘×©× "×ין מטרות, ×ין ×כזבות". צפו בו רגע.
הרמטכ"ל יחד ×¢× ×”×ž×¡×™×™×¢×ª ×¢×•×ž×“×™× ×‘×—×•×¨ כלשהו בעזה. ×הוד ברק מגיע כדי להסביר על יעדי המבצע. ×ין למבצע יעדי×, ×”×•× ×ž×¡×‘×™×¨. ×›×מור, "×ין מטרות, ×ין ×כזבות". ×›×שר שו××œ×™× ×ותו מה השלב הב×, ×”×•× ×ž×¡×‘×™×¨: "עכשיו × ×¢×‘×•×¨ לשלב הדשדוש חסר התכלית שבו ×× ×—× ×• × ×©×יר ××ª×›× ×‘×ותו מקו×, מה שיהפוך ××ª×›× ×œ×ž×˜×¨×•×ª × ×•×—×•×ª ויבי×, כמובן, לעוד ×§×•×¨×‘× ×•×ª".
זו ×כן ביקורת על המבצע. ×הוד ברק (×›× ×¦×™×’ הדרג ×”×ž×“×™× ×™) חוטף על הר×ש. הרמיזות למלחמת ×œ×‘× ×•×Ÿ ×”×©× ×™×” בוטות: ×”×¤×¢× ×ין יעדי×, ×‘× ×™×’×•×“ ×œ×¤×¢× ×”×§×•×“×ž×ª; × ×“×©×“×© עד שיהיו ×œ× ×• המון הרוגי×, כמו ×‘×¤×¢× ×”×§×•×“×ž×ª. ס×טירה.
×בל זו ×œ× ×—×™×™×‘×ª להיות ס×טירה שמ××œ× ×™×ª. הקטע ×”×–×” יכול ב×ותה המידה לומר ×ת הדבר ההפוך – צריך ×œ×”×™×›× ×¡ לעזה עכשיו, בכוח, ולוותר על "שלב הדשדוש חסר התכלית".
הקטע היחיד ×‘×¡×¦×™× ×” ×©× ×•×˜×” שמ×לה בצורה חזקה ×”×•× ×”×ž×©×¤×˜ ×”×–×”: "מיד ×חר כך ×™×—×ª× ×”×¡×›× ×”×¤×¡×§×ª ×ש. כמובן ש×× ×™ ×œ× ×¨×•××” ××£ ×חד ×ומר מה ההבדל ×‘×™× ×• לבין ×”×”×¡×›× ×©×™×›×•×œ× ×• להשיג ×œ×¤× ×™ שבועיי×". ××œ× ×©×”×ž×©×¤×˜ ×”×–×” × ×מר בהקשר. ×× ×”×‘×™×§×•×¨×ª שמובעת ×‘×¡×¦×™× ×” × ×•×‘×¢×ª משמ×ל, המשפט ×”×–×” ×”×•× ×”×¦×”×¨×” שמתייחסת למבצע כולו, ו×פילו לכל מבצע בעזה. מימין, ×ותו משפט מתייחס רק למבצע כפי ×©×”×•× ×‘×•×¦×¢ (יבוצע, בהקשר ×”×–×”) בפועל: ×‘×”×¡×¡× ×•×ª, בדשדוש ובלי מטרות. ההקשר קובע כיצד יש לעגן ×ת המשפט ×”×–×”, וההקשר × ×§×‘×¢ על פי ×”××ž×•× ×” הפוליטית של הצופה. ס×טירה.
×רץ ×חרת
בפוסט ×חר הזכרתי ×¡×¦×™× ×” מתוך "קברט" (זהירות, ספוילר זעיר יופיע בפסקה זו). ×’'ו×ל גריי, ×©×ž×’×œ× ×©×—×§×Ÿ קברט ×‘×’×¨×ž× ×™×” ×‘×©× ×•×ª השלושי×, רוקד על הבמה ×¢× ×’×•×¨×™×œ×”. השיר × ×§×¨× "If you could see her through my eyes", וכמצופה מהכותרת גריי שר על ×הבתו לקופה המגודלת. ×”×™× ×œ× ×ž×¢×©× ×ª ×ו שותה ×’'ין, ×”×•× ×ומר, ×•×”×™× ×—×›×ž×” ומוצלחת. ×× ×™×›×•×œ×ª× ×œ×¨×ות ×ותה דרך ×¢×™× ×™×•, ממשיך גריי, ×”×™×™×ª× ×ž×‘×™× ×™×. ו××– מגיע הסיו×: "×× ×™×›×•×œ×ª× ×œ×¨×ות ×ותה דרך ×¢×™× ×™, ×œ× ×”×™×™×ª× ×—×•×©×‘×™× ×©×”×™× ×™×”×•×“×™×” בכלל".
במשך ×©× ×™× ×—×©×‘×ª×™ שזו ס×טירה × ×”×“×¨×ª. קל לחשוב כך, מישר×ל ×‘×©× ×•×ª ×”×לפיי×. מיותר כמעט לפרוט ×ת ×”×˜×¢× ×”: ××™ ×פשר לכפות על ××“× ×ת מי עליו ל×הוב. ×בל ×‘×¢×™× ×™×™× × ×ציות, ×–×” קטע ×©×•× ×” לגמרי. תר×ו, רבותי, ×יך ××“× ×ž×¤×–×– ×¢× ×’×•×¨×™×œ×”. ×יך ×”×•× ×œ× ×¨×•××” ×ת ×–×”?
×œ× ×ž×ž×© ×‘× ×œ×™ לומר שכל ×חד רו××” ×ת ×©×”×•× ×¨×•×¦×” לר×ות. ×× ×©×™× ×ž×’×™×‘×™× ×œ×¡×™×ž× ×™×. ×ת ×™×•× ×™×ª מה-שמה רצו להעיף מהטלוויזיה וכו'. משהו ×חר קורה ×›×ן. ×‘×©× ×™ הקטעי×, הס×טירה ×ž×¢×•×’× ×ª בתוך ×¡×¤×§×˜×¨×•× ×”×“×¢×•×ª המקובל. ב"×רץ × ×”×“×¨×ª", ×’× ×× ×ª×•×¤×¡×™× ×ת הקטע כביקורת שמ××œ× ×™×ª, הטיעון × ×¢×“×¨ ×מפתיה כלפי ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™×. המבצע עלול לסכן ×ת ×—×™×™ ×—×™×™×œ×™× ×•, ×בל ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™× ××™× × ×§×¨×™×˜×¨×™×•×Ÿ. ×× ×™ זוכר ×ת סוג ×”×˜×™×¢×•× ×™× ×”×–×”. השתמשתי בו בכל ×¤×¢× ×©×”×ª×•×•×›×—×ª×™ ×¢× ×ž×™×©×”×• על המלחמה. ×“×™×‘×•×¨×™× ×¢×œ זכויות ××“× ×œ× ×™×•×‘×™×œ×• ×ותך ×œ×©×•× ×ž×§×•×, ××– ×תה גולש לפרקטיקה, למחיר ×•×ž×“×™× ×™×•×ª. ×× ×™ יודע ×©×’× ×§×¨×Ÿ מכירה ×ת ×–×”. כדי להיות שמ×ל ×פקטיבי, עליך לדבר רי×ל-פוליטיק. כך ×’× ×›×ן. ביקורת על המלחמה, ×בל מתוך עמדה שמכירה בה ×›×פשרות, ×œ× ×¨×™×לית ×ך לגיטימית.
ב"קברט" קורה ×ותו הדבר. כדי לטעון ×›× ×’×“ ההפרדה בין ×™×”×•×“×™× ×œ×’×¨×ž× ×™×, צריך להפריד ×‘×™× ×™×”×. יותר מזה, היהודיה ×”×™× ×ž×™ שהופכת לגורילה. ×חרת, כמובן, הס×טירה ×œ× ×”×™×ª×” עובדת בכלל. ×× ×ישה היתה רוקדת ×¢× ×§×•×£, ומסיימת ב"×œ× ×”×™×™×ª× ×—×•×©×‘×™× ×©×”×•× ×’×¨×ž× ×™ בכלל", ×œ× ×‘×¨×•×¨ ×”×™×” ×›× ×’×“ מי הביקורת. ×בל ×’× ×× ×ישה היתה רוקדת ×¢× ×§×•×£ והקוף ×”×™×” ×–×” ששר, עדיין העסק ×œ× ×”×™×” עובד. למה ×”×’×¨×ž× ×™ ×”×•× ×§×•×£? ××£ ×חד ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×’×¨×ž× ×™ × ×¨××” כמו קוף. מ×יפה ×–×” ×”×’×™×¢?
יצירות × ×‘× ×•×ª על ×”× ×—×•×ª של ידע ×•× ×•×¨×ž×•×ª ×©×ž×©×•×ª×¤×™× ×œ× ×ž×¢×Ÿ ולמחבר. ×’× ×¡×טירות. בדרך כלל, ס×טירות מלעיגות על משהו בהתבסס על ×ותן × ×•×¨×ž×•×ª. ×‘×ž×§×¨×™× ×©×‘×”×Ÿ הס×טירה מלעיגה על × ×•×¨×ž×”, ×”×™× ×ª×¢×©×” ×–×ת בהתבסס על × ×•×¨×ž×” ×חרת, ש×ותה ×”×™× ×ª×¦×™×’ כמרכזית יותר. ×בל כדי שס×טירה תהיה ×פקטיבית, עליה לחלוק ×¢× ×”× ×ž×¢×Ÿ לפחות חלק ×ž×”× ×•×¨×ž×•×ª שעומדות בבסיסה. ×‘× ×™×¡×™×•×Ÿ לעשות ×–×ת, "×רץ × ×”×“×¨×ª" ויתרה על ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™×, ו"קברט" ×ימץ ×ת ר×יית ×”×¢×•×œ× ×”× ×צית.
תרגיל בדמיון מודרך
כיצד יפרש קהל ישר×לי ×ת ×ותה ×¡×¦×™× ×” מ"קברט", ×‘×©×™× ×•×™ קל: ×’'ו×ל גריי רוקד ×¢× ×”×’×•×¨×™×œ×”. ×× ×™×›×•×œ×ª× ×œ×¨×ות ×ותה דרך ×¢×™× ×™×•, וכן הל××”. השיר מתקרב לסיומו. ×× ×™×›×•×œ×ª× ×œ×¨×ות ×ותה דרך ×¢×™× ×™×•, וכן הל××”, "×œ× ×”×™×™×ª× ×—×•×©×‘×™× ×©×”×™× ×¢×¨×‘×™×” בכלל".
….×ו ×ž×ª× ×—×œ×ª, לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ.
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘. ×”×©× ××” ×œ×ž×ª× ×—×œ×™× ×œ×•×‘×©×ª הרבה צורות, ×בל בד"×› ×”×™× ×œ× × ×•×©×ת ×ופי ×’×–×¢× ×™
ברוך משיב ×ž×ª×™× ×ž×”×©×ול
מדוייק. ו×ין ספק. ×–×” מספיק מטריד כדי לכתוב על ×–×” פוסט המשך. רק שזמן ×ין לי. וככה × ×©×רתי ×¢× ×”×©×לה ×”×˜×•×¨×“× ×™×ª: ×”×× ×–×• ב×מת ס×טירה?. ×ו שמה סטירה מעוקרת. ×›×™ בעוד שבקברט, ×ו במחזות של ×—× ×•×š לוין, ×× ×œ×”×“×’×™× ×ž×ž×§×•× ×חר, ×”×™×” ברור מה המקור ומה עמדת הטקסט כלפיו – ×’× ×× ×”× ×”×ª×‘×¡×¡×• על ×”×¡×˜×¨×™×•×˜×™×¤×™× ×”×ª×¨×‘×•×ª×™×™×. ב×רץ × ×”×“×¨×ª ×ין עמדה פוליטית ברורה. ×›×›×” ×תה ×˜×¢× ×ª. (מה שקשור לבלבול העמוק בחברה ×©×œ× ×• בין ימין מרכז ושמ×ל, ובין ציווי מוסרי לשמירה על ×§×™×•× ×œ×ומי ×ž×“×™× ×™). ולכן ×’× ×ין כל עיסוק ב×חר. ×”×•× ×œ× ×ž×ª×§×™×™× ×›×©×ין ×œ× ×• ×מת מידה מסוימת. כשהגדרות בסיסיות ××™× ×Ÿ קיימות יותר. לכן ×’× ×”×חר ××™× × ×•. ×•×’× ×”×ž×™×ž×“ הס×טירי הופך, כחלק ×ž×§×¨× ×‘×œ הזהויות והדעות הרלטיוויסטי, לחסר כל השפעה על הממשות. ×’× ×‘×¡×טירה ×”×–×ת "×ין מטרות, ×ין ×כזבות". ×™×©× ×• רק התמלול הידוע מר×ש ×œ×›×•×œ× ×•, ×œ× ×ž×©× ×” מי ×× ×—× ×• ומה ×¢×ž×“×ª× ×•?
וכמעט בדיוק ב×ותו ×¢× ×™×™×Ÿ — ×”× ×™×• יורק פוסט ×¤×™×¨×¡× ×§×¨×™×§×˜×•×¨×” שמשווה ×ת ×וב×מה ×œ×©×™×ž×¤× ×–×”, ×בל רק בערך:
http://scatter.wordpress.com/2009/02/18/apparently-this-isnt-racist/
🙂 ×× ×™ מורידה ×ת הכובע ×‘×¤× ×™ הספיץ' ×קט, ו×ת הפי××” ×”× ×•×›×¨×™×ª ×‘×¤× ×™ התוכן ×”×˜×¢× ×ª×™, של הפוסט שלך.
ברור ×©×’× ×¡×ª× ×‘×™×§×•×¨×ª ×•×’× ×‘×™×§×•×¨×ª דרך ס×טירה × ×©×¢× ×•×ª על × ×•×¨×ž×•×ª ותפיסות שהן מקבלות בשתיקה ×•×›×ž×•×‘× ×•×ª מ×ליהן, וברור ××™× ×˜×•×יטיבית ×’× ×©×›×œ ×חת מהן עושה ×ת ×–×” ×חרת. ×”×˜×¢× ×” המרכזית, המפתיעה-לרגע-×בל-מיד-ברגע-×חר-כך-ברורה-××™× ×˜×•×יטיבית של הפוסט שלך ×‘×¢×™× ×™ ×”×™× ×©×¡×טירה ×”×™× ×יכשהו ×“×•×•×§× ×¤×—×•×ª ×ž×¡×•×›× ×ª עבור ×”×§×•× ×¦× ×–×•×¡, בגלל סוג ×”×”×™×©×¢× ×•×ª ×”×חר שלה. ×בל ×חרי שהסתובבתי בתוך (בין הש×ר) ×”×œ×•×¤×™× ×©×œ הפוסט שלך במשך הסופשבוע, ×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” לת×רטז ×ת ×”××™× ×˜×•×יציה ×”×–×ת ×œ× ×™×¡×™×•×Ÿ לומר למה ×–×” ×›×›×”, מה ההבדל.
לפחות, ×œ× ×ž×¢×‘×¨ לעמדה הב××—×˜×™× ×™×ª ×”×‘× ×œ×™×ª שביקורת ×”×™× ×œ×§×™×—×ª קול ×חד בתוך המכלול × ×’×“ קולות ××—×¨×™× ×•×¡×טירה ×”×™× 'דיבור משתבר', מבע משולב ×©×œ× ×ž×ª×—×™×™×‘ ל××£ קול, ולכן ×œ× ×ž×ª× ×’×“ ל××£ קול, ולכן ×œ× ×™×›×•×œ ×‘×¢×¦× ×œ×¢×©×•×ª ×©×•× ×“×‘×¨.
× ×™×¡×™×•×Ÿ ×©× ×™: ×ולי הדרך המרכזית שבה דיבור של מישהי יכול ב×מת להשפיע על מישהו ×חר ×”×™× ×›×©×”×“×™×‘×•×¨ פשוט × ×•×©× ×יתו כמובן-מ×ליו × ×•×¨×ž×•×ª ותפיסות ×חרות מ×לו של הדיבור שלו, ×בל ×יכשהו מבלי שיופעל ×”×ž× ×’× ×•×Ÿ שמתייג דיבור ×›×–×” כשייך-לשיח-×חר-ול×-×¨×œ×•×•× ×˜×™ (מה שיו×ב ×ž×›× ×”, "להתחיל להסתובב ×¢× ×©×ž××œ× ×™×"). ס×טירה ×œ× ×¢×•×©×” ×ת ×–×”, ×›×™ ××– ×”×™× ×œ× ×ª×”×™×” מצחיקה. ההפתעה-ההומור ×—×™×™×‘×™× ×œ×¢×‘×•×“ על ×פקט של זיהוי של ×”×§×™×™× –
זיהוי של ×”× ×•×¨×ž×•×ª-תפיסות הקיימות שלך ×‘×ž×§×•× ×œ× ×¦×¤×•×™ ×ו ×¢× ×פקט ×œ× ×¦×¤×•×™.
(בעעע)
וג×, לופי×!
××– ברור ש ו. ×בל × ×¨××” לי שזה מפתיע ××•×ª× ×• רק ×›×™ ×œ×§×—× ×• ×ת × ×¨×˜×™×‘ ×”×‘×™×œ×“×•× ×’ ×”×œ×™× ×™×רי לרי×ות מדי. בדרך כלל שהתקדמות מחשבתית מתרחשת כשבעיות ([סמי-]×ישיות ×ו [סמי-]מוסריות ×ו [סמי-]תי×ורטיות, ×œ× ×ž×©× ×”) ×©× ×¨×ו הרות-גורל ול×-פתירות הופכות ×יכשהו להיר×ות × ×יביות ול×-פתירות ×•×ž×•× ×—×•×ª לפיכך הצידה בבת-×חת לטובת בעיות ×חרות. בתור ×‘×™×œ×“×•× ×’××™×, ×× ×—× ×• ×ž×™×™×©×‘×™× ×ת ×–×” בתוך הסתכלות על ×—×™×™× ×• כעל × ×¨×˜×™×‘ הגלי×× ×™, של התקדמות ×œ×™× ×™×רית על ידי הכללה (במובן של 'התבגרתי ולמדתי שזו ×‘×¢×¦× ×œ× ×”×©×לה, הש×לה ×”×מיתית ×”×™×…') ×בל ×–×” ×œ× ×›×œ כך ×›×›×”. ×–×” פשוט לקפוץ בין מקומות ×ž×—×©×‘×ª×™×™× ×©×•× ×™×. ו××– כל ×¤×¢× ×ת מופתעת מחדש לגלות ×©×”×ž×§×•× ×”×ž×—×©×‘×ª×™ ×”×§×•×“× ×œ× ×ž×¤×¡×™×§ ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×¨×’×¢ שיצ×ת ×ž×ž× ×•, ×•×‘×¢×¦× ×–×” פשוט ×¢× ×™×™×Ÿ של לפתוח חצי-במקרה, חצי מתוך זיהוי ×ž×¢×•×ž×¢× ×©×œ ×”× ×ª×™×‘ הישן, ×ת הדלת שיצ×ת ×ž×ž× ×”, ×•×œ×”×™×›× ×¡ ×ליו בחזרה.
×ו בקיצור, http://xkcd.com/255
(×ופס, שכחתי ×©×¡×•×’×¨×™×™× ×ž×©×•×œ×©×™× ×”× ×¡×¤×™×¥'-×קט ×•×œ× ×ª×•×›×Ÿ ×˜×¢× ×ª×™. צ"ל "××– ברור ש[×מפתיה!] ו[הזדהות!!!]. ×בל × ×¨××” לי שזה מפתיע ××•×ª× ×•…", רק ×¢× ×¡×•×’×¨×™×™× ×ž×©×•×œ×©×™×, ×•×œ× ×›×¤×™ שכתוב.)
ב×מת פוסט טוב ×•× ×§×•×“×” × ×›×•× ×” ×•×ž×¢× ×™×™× ×ª. ב×רץ × ×”×“×¨×ª חזרו מדי ×¤×¢× ×ž×Ÿ "הלצות" ×›×לה ×¢× ×¢× ×™×™×Ÿ ×›×–×” ×ו ×חר וזה בדרך כלל × ×¨××” כמו ש×תה מת×ר.
ב×ופן טבעי ×–×” קשור לשיטה של שימוש ×‘×ž×™×ª×•×¡×™× ×ž×שר -×× ×œ×•×ž×¨ ב×ופן יבש- הגדרת × ×•×¨×ž×•×ª.
×‘×©×™× ×ž×¨×—×¥ ×”×“×ž×™× ×‘×¢×–×” העיזו כותבי "×רץ × ×”×“×¨×ª" לומר בקול ×¨× ×ž×” שחשבו רוב ×”×™×”×•×“×™× ×‘×™×©×¨×ל על המלחמה הקודמת, ×”×œ×‘× ×•× ×™×ª, ×חרי ×©× ×’×ž×¨×”: ×œ× ×¢×©×• ×ותה כמו שצריך.
הש×לה המהותית ×”×™× ×œ× ×›×ž×” ×מפתיה יש בס×טירה הזו כלפי ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™×, ××œ× ×× ×™×© בה × ×™×¡×™×•×Ÿ כלשהו ל×תגר ×ת התפיסה הפוליטית הרווחת, לש×ול ש×לות ×ž×¡×•×›× ×•×ª ב×מת: למה המלחמה הזו? מה ההבדל ×‘×™× ×” לבין הלחימה שב××” ×œ×¤× ×™×”? מה מקווה ממשלת ישר×ל להשיג? למה ×”×™× ×ž×¤×§×™×¨×” ×ת תושבי שדרות, × ×ª×™×‘×•×ª והסביבה למטחי הקס×מי×? ×יך ×ª×•×¤×¡×™× ×”×¤×œ×¡×˜×™× ×™×, במיוחד ×לו ×”×—×™×™× ×‘×’×‘×•×œ×•×ª 1948, ×ת המלחמה הזו? ×לו חלופות יש ללחימה ×œ×œ× ×¡×•×£?
ס×טירה יכולה להיות חדה ×•× ×•×©×›×ª, ×’× ×¡×טירה פוליטית. ×בל ×× ×ין בה × ×™×¡×™×•×Ÿ ×מיתי ומסוכן ל×תגר ×ת המובן מ×ליו המשותף ×œ×›×•×ª×‘×™× ×•×œ×¦×•×¤×™×/קור××™×, ×”×™× ×™×›×•×œ×” לכל היותר להצחיק ×ו להרגיז. ו×× ×™ ב×מת מ×מין שס×טירה יכולה לעשות הרבה יותר.
×–×” × ×›×•×Ÿ ×’× ×œ×’×‘×™ צורות ×חרות של יצירה ביקורתית. ×× ×ין לך ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×—×œ×•×¤×™×™× ×•×›×•×•× ×•×ª להסתכן בהצעת ××ª×’×¨×™× ×œ×§×”×œ שלך, ×ת יכולה ×ולי ליצור ××ž× ×•×ª יפה, ×בל ×ž×‘×—×™× ×ª תוכן הביקורת, הרחבת גבולות השיח הקיי×, ×–×” בזבוז זמן.
ומי ×× ×œ× ×”×”× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×“×¢×ª? ו"×”×œ× ×‘×¨×שי ×”×× ×©×™× ×”×”×".
הטיעון מ×וד ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×•×ž×©×›× ×¢, ×בל ×‘×§×˜× ×” ×תה עושה עוול ל"×רץ × ×”×“×¨×ª". במבחן ×”"משתמע לשתי ×¤× ×™×" ×”× ×ולי × ×•×¤×œ×™× ×‘×¦×•×¨×” ×§×•× ×¡×™×¡×˜× ×˜×™×ª, ×בל לטעון שהס×טירה ×©×œ×”× ×¨×•××” רק ×ת הצד הישר×לי והרי×ל פוליטיק ×–×” ×œ× ×ž×“×•×™×§. ס×טירה שלוקחת צד מוסרי ×’× ×”×™×ª×” ×©× – למשל בפרודיות על ×ברי גלעד, ×ו על חדשות ערוץ 2 (×©× ×”× ×’× ×¢×§×¦×• בעקיפין ×ת ×ותו ציבור ×©×§×¨× ×œ×”×—×¨×ž×ª ×™×•× ×™×ª לוי), ×ו על ההסברה הישר×לית (קטע ההיפ הופ המבריק במיוחד).