×”×’×¢× ×• ב×יחור, ישר לתוך היער, ולרגע חשבתי וו×ו ×–×” כמו ×¡× ×—×“×© לגמרי, ×בל ל×, ×–×” ×œ× ×–×”, ×–×” פשוט ×ž×“×™×•× ×—×“×©, כמו להיות ×©× ×‘×™×ž×™× ×”×¨××©×•× ×™× ×©×œ ×”×§×•×œ× ×•×¢: פת××•× ×™×© דרך חדשה להיות בעול×.
×›×ילו בדיוק ×ותו ×ž× ×’× ×•×Ÿ עלילתי כמו במטריקס – ×”×¢×•×œ× ×”×חר ש×ת × ×›× ×¡×ª ×ליו כש×ת ×ž×ª× ×ª×§×ª ×ž×”×¢×•×œ× ×”×–×” ומתחברת ×œ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×”, ו×חר כך ×יחוד העולמות; ×בל ×”××•× ×˜×•×œ×•×’×™×” ×חרת לגמרי, ×›×™ ×”×¢×•×œ× ×”×חר ×”×•× ×¤×©×•×˜ ×ž×§×•× ×חר ×‘×¢×•×œ× ×”×–×” – הגבול מתפרק ×œ× ×¢×œ ידי שבירה ××œ× ×¢×œ ידי התקרבות עד מגע – וזה ×ž×©× ×” ×ת הכל. (משהו על ×יך היחס ×©×œ× ×• ×œ×¢×•×œ× ×”×חר של ×”×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” ×”×©×ª× ×” ×ž×©× ×•×ª ×”×ª×©×¢×™× ×¢×“ עכשיו?)
×©× ×™ × ×•×©××™×, ×× ×˜×™-×§×•×œ×•× ×™××œ×™×–× ×•×× ×˜×™-תיעוש-קפיטליסטי-×•× ×™×ª×•×§-מהטבע. ×ž×¢×•×¨×‘×‘×™× ×›×™ בשביל ××ž×¨×™×§× ×™× ×”××™× ×“×™×× ×™× ×–×” ×©× ×™×”× ×•×›×™ ×–×” סרט ××ž×¨×™×§× ×™. ו×ולי ×’× ×‘×מת ×ž×¢×•×¨×‘×‘×™× ×”×¡×˜×•×¨×™×ª ×›×™ ×”×ž×•×“×¨× ×” ×‘× ×•×™×” על ×©× ×™×”×. ×בל הערבוב ×‘×™× ×™×”× ×’×•×¨× ×œ×–×” שהטיפול ×”×¡× ×˜×™×ž× ×˜×œ×™ ×‘× ×•×©× ×”×©× ×™ מטשטש ×ת הטיפול המבריק בר×שון.
×: "×–×” סרט × ×¤×œ× ×בל יש בו בעיה ×חת, התסריט."
ב: "התסריט ×”×¤×©×˜× ×™ ×”×•× ×ž×” שמ×פשר לסרט להיות × ×¤×œ×, ×”×•× ×©× ×‘×©×‘×™×œ לתת תירוץ ל- ול×פשר לך להתמקד ב-×יך ×–×” לרכב על ×“×¨×§×•× ×™× ×‘×™×Ÿ ×”×¨×™× ×ª×œ×•×™×™× ×‘×ויר בתלת-מימד."
×’: "×“×•×•×§× ×”×¤×©×˜× ×•×ª של התסריט מ×וד מדויקת בכל ×ž×™× ×™ דברי×. ב×יך ×”×›×•×‘×©×™× ×™×•×¦×¨×™× ×œ×¢×¦×ž× ×• ××•×™×‘×™× ×›×“×™ להצדיק ×œ×¢×¦×ž× ×• ×ת ×–×” ש×× ×—× ×• ×’×•×–×œ×™× ×ž×”×. ב×יך ×ž×¦×“×™×§×™× ×“×™×›×•×™ בצריך ×œ×”×™×œ×—× ×‘×˜×¨×•×¨ ×¢× ×˜×¨×•×¨. × ×›×•×Ÿ ×©×‘×¢×•×œ× ×¨×•×‘ ×”× ×¡×™×‘×•×ª ×œ× ×§×™×¦×•× ×™×•×ª כל כך, ו×ולי הסרט משרת ×ת ×”×”×’×ž×•× ×™×” ×›×™ ×’×•×¨× ×œ×›×œ × ×¡×™×‘×•×ª ×©×œ× ×§×™×¦×•× ×™×•×ª כל כך להיר×ות כמו משהו ×חר לגמרי. ×בל מה ×©×ž×“×”×™× ×–×” ×©×’× ×‘×ž×¦×™×ות יש מקומות שבהן הן ×“×•×•×§× ×›×Ÿ ×¤×©×˜× ×™×•×ª בדיוק ×›×›×”: ×× ×©×™× ×¢× ××‘× ×™× ×ž×•×œ ×× ×©×™× ×¢× ×¨×™×ž×•× ×™× ×•×ž×›×•× ×•×ª ירייה שב×ו לגזול ×ת ×דמת×."
×–×” שהגיבור ×©×‘× ×ž×§×¨×‘ ×”×›×•×‘×©×™× ×”×•×¤×š ×œ×ž× ×”×™×’ של ×”× ×›×‘×©×™×: ברור שיש פה ×’×–×¢× ×•×ª מוסווית בקושי, ×× ×—× ×• יותר ×˜×•×‘×™× ×ž×”× ×פילו בלהיות עצמ×, ×בל יותר מזה משהו ×חר: ×”×¤× ×˜×–×™×” להיות תמיד מהטובי×, ×œ× ×œ×”×™×ª×§×¢ ×‘×ž×§×•× ×”×ž×‘×™×š של הכובש ×יש השמ×ל.
כמה ×’××•× ×™×ª ×ž×‘×—×™× ×” עלילתית העובדה ×©×”× ×§×¦×ª ×’×“×•×œ×™× ×™×•×ª×¨, כלומר ×’× ××—×¨×™× ×•×ž×¤×—×™×“×™× ×•×’× ×˜×•×‘×™× ×™×•×ª×¨, וכמה מדויק ×”×ž×™×§×•× ×”×¢×œ×™×œ×ª×™ של הגילוי שלה, ב×מצע הקרב ×”×חרון: חדוות ההכרה הפת×ומית, חדוות הדברי×-×”×-כמו-שה×-צריכי×-להיות, שיוצרת ההתגשמות המוחשית הפת×ומית בגוף של הגדלוֹּת המוסרית המופשטת שכבר ×”×‘× ×•. ×–×” רגע ×’××•× ×™ ×›×™ ×”×•× ×¢×“×™×™×Ÿ יוצר קצת זרות פת×ומית, × ×™×›×•×¨ ופחד, שהיו ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×•×ª ×ž×ª×•×¨×’×ž×™× ×œ×”×–×“×”×•×ª חדשה ×¢× ×”×× ×•×©×•×ª, ×בל בשלב ×”×–×” ×× ×—× ×• ×ž×¢×“×™×¤×™× ×œ×–× ×§ בבת-×חת, כמו הגיבור, כבר לזרוק ×ת ×”×× ×•×©×•×ª ×”×§×˜× ×•× ×™×ª ×”×™×©× ×” ×”×–×ת ולהישכב כמוהו בזרועותיה הגדולות והכחולות של ×”×× ×•×©×•×ª החדשה.
×‘×¢×¦× ×–×” רק הסיפור הדתי הישן והטוב: ×”×¤× ×˜×–×™×” על להשיל ×ת חט×יך ×”×§×•×“×ž×™× ×•×œ×”×¤×•×š ל××“× ×”×—×“×© ולחיות בגן עדן, ושש×ר ×”×× ×•×©×•×ª תיש×ר ×‘×’×™×”×™× ×•× ×©×œ×”.
ומה ×¢× ×”×¡×¨×˜ ×”×™×” × ×’×ž×¨ ×‘×ª×ž×•× ×” שמר××” ×ת ×”× ××•×‘×™× ×—×™×™× ×‘×¢×•×œ× ×“×•×ž×” ×œ×©×œ× ×•, ×›×©×”× ×œ×‘×•×©×™× ×’'×™× ×¡ ×•×©×•×ª×™× ×§×•×§×” קולה?
תיקון – ומה ××?
הכל מתיישב כל כך טוב ×›×™ ×–×” פשוט זיקוק ×ž×•×©×œ× ×©×œ עלילות ×•×ž×™×ª×•×¡×™× ×ž×Ÿ המוכן. ×–×” × ×מר ל×ו ×“×•×•×§× ×‘×–×œ×–×•×œ – כמובן שצריך להיות ×’×ון כדי לייצר סרט ×©×”×•× ×˜×§×¡×˜-בוק סטרוקטורליסטי.
הייתי עוצר ×‘×˜×¢× ×” ב' (שהרי ×”×™× ×ž×©×§×¤×ª בצורה ×œ× ×¨×¢×” ×ת המטרה מ×חורי הסרט), ×•×œ× × ×›× ×¡ למשמעויות של ××•×¤× ×™ הייצוג בסרט. ×”× ×›×•×œ× ×§×•×¤×™-פייסט של מה שכבר × ×œ×¢×¡ ×•× ×•×ª×— מזמן.
×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×›×™×“×•×¢, קיימת מעין × ×•×¨×ž×” ש×ומרת שככל שסרט ×”×•× ×ž×¨×©×™× ×™×•×ª×¨ ×ž×‘×—×™× ×ª ×פקטי×, וויזו×ליות וכד', ×›×›×” ×”×•× ×œ×¨×•×‘ ×§×™×¦×•× ×™ יותר, בוטה יותר וישיר יותר בשירות ×ידי×ולוגיה ×©×ž×¨× ×™×ª וחשוכה (ר××” – רובוטריקי×, 300).
×›×›×” שבלי ×œ×”×™×›× ×¡ למורכבות העלילה ולס×ב-×˜×§×¡×˜×™× ×”×œ×¢×™×ª×™× ×ž×¢×˜ ×‘×¢×™×™×ª×™×™× ×©×œ×”, ×הבתי מ×ד ×ת העובדה שיש להיט קיץ ×¢× ×§ ורדוד ×©×”×•× ×©×”×•× ×‘×ופן מופגן ובוטה ליברלי ומתייפייף. סרט שפחות ×× ×™ לחוץ מזה ×©×™×œ×“×™× ×¨×•××™× ×ותו.
עכשיו × ×™×ª×Ÿ להגיד שהבעיה של הסרט ×”×–×” ×”×•× ×©×”×•× ×ž×—×“×™×¨ ×ž×¡×¨×™× ×’×–×¢× ×™×™× ×•×¢×§×•×ž×™× ×‘×¦×•×¨×” × ×•×¨× ×ª×ª-קרקעית וסמויה ו××™ לכך מ×ד יעילה. ×בל ×× ×™ ×ומר – עדיף ×–×” ×•×œ× ×›×œ ×”××™×“×™×•×˜×™× ×©×ž×¦×“×™×§×™× ×ת ×”×¤×©×™×–× ×”×“×•×—×” של 300 בזה שזה "מבוסס על ××™×¨×•×¢×™× ×”×™×¡×˜×•×¨×™×™×" ×ו "מבוסס על קומיקס".
בדיוק במקרה ר×יתי בעצמי ×ת הסרט ×תמול, החלטתי ×©×‘×ž×§×•× ×œ×”×ª×¢×ž×ª ×¢× ×”×©×לות לגבי כיבוש וקפיטליז×, ×× ×™ ×× ×¡×” להבין למה לכל ×”×™×¦×•×¨×™× ×™×© ×©× ×™ ×ž×—×•×©×™× ×—×•×¥ מל××™× ×“×™×× ×™× (×ו ×לפי×, ×ו משהו) ×©×œ×”× ×™×© מחוש USB ×חד.
בכל מקרה, ×מרו לי שיש ××™×–×” משמעות ×‘×©× ×”×’×™×‘×•×¨ (SULLY), מישהו יכול לשתף ×ותי מהי?
×”×™×” לי ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לקרו×.
×œ× × ×¢×™× ×œ×™ להרוס, ×בל ×ž×’×œ×™× ×©×”× ×’×“×•×œ×™× ×™×•×ª×¨ ממש בתחילת הסרט, ×›×©×”×•× × ×›× ×¡ לגוף החדש שלו ×‘×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×”. ×בל ×–×” ×כן ×”×™×” מ×וד ×ž×¨×©×™× ×× ×”×™×• ×ž×’×œ×™× ×ת ×–×” ×‘× ×§×•×“×” ×”×”×™×.
ב×יחור:
שירה, ××– ×–×” ×”×™×” סרט ×חר 🙂
×™× ×•×Ÿ, × ×¨××” לי שמה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×›×ן ×”×•× ×’× ×”×¤×™×ª×•×— ×•×’× ×”×©×™×œ×•×‘ של חומרי ×”×’×œ× ×”×ž×™×ª×•×œ×•×’×™×™×. ו××™×ž× ×©×œ×š קופי פייסט.
זיו, ×× ×™ מסכימה לגמרי.
×‘× ×™, ש×לה ×ž×¢× ×™×™× ×ª. הייתי יכולה ×œ×”×ž×¦×™× ×”×¡×‘×¨×™× ×בל × ×¨××” לי ×©×”× ×’× ×™×œ×›×• לכיוון הכיבוש והקפיטליז×: ×”××™× ×“×™×× ×™× ×”× ×”××“×•× ×™× ×•×”×¦×¨×›× ×™× ×©×œ ×”×™×¦×•×¨×™× ×”×חרי×, ×“×‘×¨×™× ×›×לה, ×ו ×× ×œ×§×©×¨ חזרה לתזה ×”××—×¨×•× ×” שלי – ×›×™ ×”××“× ×‘×’×Ÿ-העדן חוזר ותופס ×ת מקומו ×›×דון הברי××”, וההבדל בין ×”×ž×—×•×©×™× ×–×• הדרך ×œ×‘×˜× ×ת ×–×”. ×בל ב×מת, החיבור ההזוי והס×דו-מ×זוכיסטי ×”×–×” בין ×”××™× ×“×™×× ×™× ×œ×™×¦×•×¨×™× ×–×” משהו שפשוט הדחקתי ×›× ×¨××”.
ר"ש, תודה. ×•×›× ×¨××” שב×מת ×–×” ×©×”×’×¢× ×• ב×יחור ×’×¨× ×œ×›×š שר××™× ×• סרט טוב יותר than god intended.
קר×תי ×ת רוה ו××—"×› ×ת קליין ועכשיו ×ת ×–×” ו×× ×™ עדיין ×œ× ×ž×©×ª×›× ×¢ שזה סרט שיש מה להגיד עליו. כן, כן, תופעה תרבותית, חידוש ×§×•×œ× ×•×¢×™, ××™ ×פשר להתעל×. הכל × ×›×•×Ÿ. ועדיין, ×ין ×‘×¢×¦× ×ž×” להגיד. ×× ×˜×™ ×§×•×œ×•× ×™××œ×™×–× ×ž×‘×¨×™×§? ×œ×§×•×œ× ×•×¢ ההוליוודי יש מסורת ××™× ×¡×•×¤×™×ª של סרטי גבורה ×©×˜×—×™×™× ×©×‘××™× ×œ×ž×¨×§ למצפון ×ת הצופה, ולהיפך. ×‘×¢×™×“× ×™× ×¨×™××§×¦×™×•× ×¨×™×™× ×©×œ מלחמה ב×ויב ×—×™×¦×•× ×™ מבעית ×”× ×ž×ª×’×œ×ž×™× ×‘×גדות ויג'×™×œ× ×˜×™×•×ª סטייל "רמבו" ×ו "דת' וויש". בתקופות שבהן הציבור מ×וכזב מהממשלה יש בד"×› ×’×œ×™× ×©×œ סרטי "×”×ויב ×”×•× ×× ×—× ×•", ×©×ž×©×¨×ª×™× ×¢×¦×œ×•×ª פוליטית ומחשבתית דומה. ×¤×¢× ×”×™×• ×œ× ×• סרטי ×•×™×™×˜× ××. ×”×™×•× ×™×© גל של סיי-פיי מכה על ×—×˜× (×¢"×¢ "דיסטריקט 9"). ×× ×™ מבין ×©×”×¢× ×™×™×Ÿ עכשיו ×”×•× ×œ× ×œ×”×’×™×“ ×× ×”×ª×¡×¨×™×˜ טוב ×ו רע – ברור ×©×”×•× ×—×¨× – ××œ× ×œ× ×¡×•×ª לפרק ×•×œ×¤×¢× ×— ×ת ×”×¤× ×˜×–×™×” הקמ×ית שהסרט × ×•×’×¢ בה ×צל ×›"×› הרבה צופי×. ××œ× ×©×”×¤× ×˜×–×™×” ×”×–×ת, שסיכמת ×ותה היטב במשפט פשוט ×חד בפסקה ×”××—×¨×•× ×”, הופיעה כבר במיליון סרטי×, ×•×’× ×œ× ×ž×¢×˜ בעת ×”××—×¨×•× ×” (שוב, ×¢"×¢ דיסטריקט 9"). במובן ×”×–×” "×ווטר" ×œ× ×ומר ×©×•× ×“×‘×¨ ספציפי ×ž×¢× ×™×™×Ÿ על התקופה. ×”×•× ×¤×©×•×˜ עוד ×חד ×ž×ž×œ× ×›×לה, רק בתלת מימד.
יכול להיות שיש עוד ×ž×œ× ×›×לה ו×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª (×œ× ×¨×יתי ×ת דיסטריקט 9 ×•×›× ×¨××” ×’× ×œ× ×ת הש×ר), ×בל ×× ×™ ×ž× ×—×©×ª שהייתי חושבת ×©×”× ×œ× ×ותו דבר בגלל סוג המטריקס ×”×ž×¡×•×™× ×©×œ ×ווטר והיחס ×”×ž×¡×•×™× ×•×”×ž×¢× ×™×™×Ÿ בין ×”×× ×—× ×• ×•×”×”× ×©×ž×ª×פשר דרכו, כולל ×”×˜×¨× ×¡×¤×•×¨×ž×¦×™×” הדתית המסויימת של הגיבור. ×בל יש מצב ש×× ×™ ×—×™×” בסרט וזה ×›×›×” בכל ×ž×§×•× ×¢×›×©×™×•.
מה שכן, ב×ופן ×œ× ×¤×•×¤×•×œ×¨×™ ×× ×™ ×›×מור די ×ž×©×•×›× ×¢×ª שהתסריט ×œ× ×—×¨×, ולמשל שהטיפול ×‘×§×•×œ×•× ×™××œ×™×–× ×›×Ÿ מבריק. ××ž× × ×ž×¨×§×¡ ו'מטריקס בבילעין' עשו ×ת ×–×” קוד×, ×בל "×× ×—× ×• ×¨×•×¦×™× ×œ×”×¨×•×•×™×— כסף ממשהו שיש לה×, ו××– ×× ×—× ×• ×”×•×¤×›×™× ××•×ª× ×œ××•×™×‘×™× ×›×“×™ להצדיק ×ת ×–×”" זו שורה יפה מ×וד בשביל סרט הוליוודי, ×•×’× ×”×ופן שבו ×”×§×•×œ×•× ×œ ×ž×—×ž× ×ת ×”×—×™×™×œ×™× ×œ×¦×ת ב×ומץ למלחמה צודקת בטרור ×”×™×” מ×וד מדויק, וכדומה.