משחקי הקץ

סיכום פרקים לגיטימי לחלוטין – מדור אורחת חדש.סופי(2)

מדי שבוע לאורך העונה המסכמת של משחקי הכס יעלה כאן סיכום הפרק, שזור בביקורת פוליטית-כלכלית נוקבת, דיאלוג סוקרטי, שירה בהשראה ועירום מיותר.
אם תעשו לי משלוחי יין הביתה אשקול להעלות גם על עונות קודמות בשביל הכיף.


ממצב אימוש?

עונה 8 פרק 1, בסימן ״הציור השבועי לילד״


כיוון שמפיקי הסדרה יודעים שחלק נכבד מהצופים שלהם הם אמריקאים מטומטמים, לא ניתן היה לפתוח את העונה בלי בדיחה עבשה על היעדר אשכים. הלאה.
שבע סצינות שלמות שונות מוקדשות ללהסביר לג׳ון סנואו לאט ובמילים קטנות שהצפון לא אוהב את אהובתו הבלונדינית הרכה בשנים. הוא עדיין לא מבין. ג׳ון בינתיים מוצא עץ שדומה לו, ואריה רומזת לו תוך לחץ פיזי מתון שלא ישכח מאין בא, למרות שעוד רגע הולכים לגלות לו סוד נורא, שכמו כל גיבור טראגי הוא מקבל משימה וטייטל שהוא מעולם לא ביקש.
בינתיים בדרום סרסי מזכירה למי ששכח לשניה שהיא רעה, שהיא רעה, באמצעות, ובכן, שמחה לאיד (אה, המתים פרצו את החומה ונשאר לנו חודש לחיות? מגניב, לפחות גם האחים הבוגדניים שלי ימותו). הדוד יורון בן פייסי מדוסון מחליט ״לזיין את המלכה״ ומצליח. כי כח מבין כח, וגברים זחוחים קולטים מאוחר מדי שנשים תכמניות משתמשות בהם. הוא מודיע לסרסי שישתול אצלה נסיך רטוב בבטן הזהובה שלה, והיא וכולנו יודעים שכבר שתול שם נסיך זהוב. ובכן האם היא שכחה שכל צוות המזכירות שלה ראו אותה כבר מתעוררת בבוקר לצד ג׳יימי?? הא??
היא אגב נורא רצתה פילים, אבל פילים נשמה לא אוהבים אניות וים, למרות שאני ממליצה מאוד לצפות בסרטון היוטיוב של ביילור וטופאלו עושים אמבטיה, הנאה מובטחת.

ביילור וטופלו בבריכה. לצפות עם ווליום חובה.

סרסי גם שוכרת את שירותיו של ז׳ראר דפרדייה כדי לרצוח את האחים שלה באותה דרך שטיריון הרג את אבא. ז׳ראר מעדיף להישאר בפוסיקט, אבל רק אם הן יסתמו כבר את הפה מכל רכילות הכוויות דרגה א׳ ב׳ ד׳. הלאה. השוביניזם חוגג וסאנסה לא אוהבת את דאני כי נשים חזקות לא יכולות להסתדר. בינתיים שירן מלכת הדובים אהובתנו מזכירה לנו שהיא זו ששולטת בתיאטרון הבובות הקפוא שהוא ממלכת הצפון, ומספרת לנו את מה שכולם חושבים – כאמור, ג׳ון סנואו אתה טיפש ואתה המלך שלנו. סאנסה עוקצת את דאני על זה שהדרקונים שלה שמנים, דאני מאיימת עליה בחזרה שהם יאכלו גם אותה אם הם ירצו, והדרקונים בינתיים כזה ״אחותי, מי רוצה את העזי סנפרוסט לקט הצפון שלך? אנחנו רק רוצים לבהות באמא עושה סקס עם אחיין שלה״. האחיין לומד לרכוב בלי גלגלי עזר, מסתבר שמקורות מים טבעיים מחרמנים אותו, באופן קבוע, והוא ודאני עושים את ההורה המאוזנת על רקע רומנטי.

״מה הם אוכלים בכלל?״

אגב המעיל החדש של דאני – למות. אהבתי את הפסים האדומים שמסמלים את כל העמים שהיא מדכאת. טיריון מגלה שהוא לא האיש הכי חכם בשבע הממלכות כבר כמה עונות טובות, וייתכן שהפילו אותו בפח. פוף, התיון סיים לטבול בתה ומגדל זוג ביצים זמני כדי לשחרר את אחותו יערה ואז לברוח מאחריות, כי הוא לא יודע להיות מנהיג, רק להיות סריס מסורס. יאללה לך הביתה מוטי, אומרת לו יערה. לא ברור איך ילך למה הם באמצע הים. חוזרים לווינטרפל, ג׳ורה החלים לגמרי מהאיידס-פסוריאזיס שלו בזכות האפליציה פלוס קרם הפלא שעשה לו סאמווייז גמג׳י שקרא בספר. אל תנסו את זה בבית. דאני רוצה לתת לו פרס על זה שהציל את חייו של הפרנדזון שלה, אז היא מגלה לו שרצחה את המשפחה שלו. באופן מוזר הוא לא טורח לברר אם זה היה באמצעות שריפת כל הבית על יושביו כולל גילי והילד, אבל כנראה שהוא סומך עליה שרצחה רק את הדושים במשפחה. אחלה פרס, דאני. ככה בונות אמון.

אחלה פרס, דאני

קיצר סאמווייז בוכה למרות שאבא שלו היה מניאק, והולך לדבר עם בראן שמוריד לו עוד יותר ומכריח אותו לספר לג׳ון שנד סטארק בעצם שקרן והוא שכב עם דודה שלו, פעמיים. משום מה תמיד יש בצל ירוק בסל בווינטרפל למרות שלא ברור איפה הם מגדלים שיט ואם שלג יכול לעשות פוטוסינתזה. אריה מבקשת מרתך הבית שלה, דני דנון, להכין לה נשק מיוחד.

קופצים לעיירת פראים-רפאים, נזכרים בג׳ינג׳י שחם לבריאן על התחת ובחבר הפיראט שלו, והם מגלים שמלך הלילה, משה פייגלין, השאיר להם מסר בעזרת הציור השבועי לילד. מסתבר שמה שהתחבא בציור הידיים הנעלמות זה זומבי קטן צורח. וואלה לפייגלין יש חוש הומור.
***

בראן, המוריד הלאומי
פייגלין ושלט החוצות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *