×‘×ž×§×•× ×§×˜×œ×•×’ – על ×”×¢×•×œ× ×”×¢×¦×•×‘ והבלוי והמתעתע והמשובש והמצולק והמגובב ×•×”×¢×ª×™×“× ×™ והמו×ר ×•×”×ž×œ× ×™×•×¤×™ של ×™×•×¨× ×§×•×¤×¨×ž×™× ×¥
מצב × ×¤×©×™, ×”×תר של ×™×•×¨× ×§×•×¤×¨×ž×™× ×¥
עוד ×¦×œ× ×מן – פיוטי במובן הקשה והעמיד של המילה – על ×”×× ×©×™× ×”×™×©×Öµ× ×™× ×©×œ ×ל×ן בצ'×™× ×¡×§×™
×¤×•×¨×¡× ×œ×¨××©×•× ×” בעיר ×”×ושר
בחרת יופי של ×ª×ž×•× ×•×ª.
מה ×©×ž×“×”×™× ×ותי תמיד ×צל ×§×•×¤×¨×ž×™× ×¥ ×–×” ש×ין לו שטיק. ×”×•× ×œ× "×מן ×”× ×¦× ×¦×™×" ×ו "×מן הייסורי×" ×ו "×”×יש ×©×ž×ª×‘×•× ×Ÿ היטב ×‘×–×•× ×•×ª". כל ×ª×ž×•× ×” לבד ×”×™× ×ž×‘×˜ ×¢× ×–×•×, מהוקצע ×ו מבדר ×ו × ×•×ש ×ו מיוסר ×ו מתוסכל ×ו מתרגש ×ו מבויי×. ו×חת ליד ×”×©× ×™×™×”, ×–×” פ××§×™× ×’ ×—×™×™×.
× ×›×•×Ÿ, × ×›×•×Ÿ, ×–×” מה ×©× ×¤×œ×, ×ין שטיק ויש סתירות, ×בל ×–×” פיזור רק לכ×ורה, יש × ×•×›×—×•×ª מ×ד חזקה של מי שמביט, ×œ×¤×¢×ž×™× ×”×•× ×›×œ כך קרוב ש×פשר כמעט לגעת בו.
וזה ×’× ×¤××§×™× ×’ מדע ×‘×“×™×•× ×™-×¤× ×˜×¡×™×” במובן שעליו ×× ×™ מדברת ב×ותה שיחה ×©×œ× ×”×ª×§×™×™×ž×”.
×וי, שיבושי ×”××•×¨×™×™× ×˜×¦×™×” ×‘×¦×™×œ×•×ž×™× ×¢×‘×¨×• לתגובות.
הסדר התחלף ×ž×©×•× ×ž×”. התגובה ×”×©× ×™×™×” ×”×™× ×”×©×œ×™×©×™×ª ×‘×¢×¦× (כמו ×©×˜×•×¡×‘×¨×”×™× ×“×™ הגיבור ×כל ×‘×™×•× ×”×©×œ×™×©×™ ×ת ×”×ריה הרביעי)
×¦×™×œ×•×ž×™× ×ž×“×”×™×ž×™×. רציתי להגיד "במיוחד ×”…", ×בל ×›×•×œ× ×›×לה. ו×× ×™ עדיין חושב על הפוסט על.
×× ×™ כל הזמן חושבת על ×”×ª×ž×•× ×” של הזין-×קדח. על ×–×” ×©×‘×¢×¦× ×–×• ×פילו ×œ× ×ž×—××” פוליטית-חברתית. ×–×” ×œ× "×”× ×”, ×× ×™ מודה, הזין שלי יכול להרוג". וזה ×œ× "בו×ו × ×“×‘×¨ על הקשר בין זין ל×לימות". ×–×” כל ×–×” פלוס "×× ×™ ×¢×™×™×£ ×ž×“×™×‘×•×¨×™× ×¤×•×œ×™×˜×™×™×. עכשיו ××ª× ×¨×§ ×¦×¨×™×›×™× ×œ× ×—×© ×× ×”×¦×œ×§×ª הזו ב××” ממלחמה". פלוס "מצחיק, × ×›×•×Ÿ, ש×פשר ×œ×”×¢×œ×™× ×ת הזין?"
×ו שזה רק בדמיון שלי?
×× ×™ כמובן חושבת על conversins של ויטו ××§×•× ×¦'×™. העבודה שבה ×”×•× ×ž× ×¡×” להפוך ×ת עצמו ל×ישה, על ידי שריפת שיער ×”×—×–×”, × ×¡×™×•×Ÿ ללוש ×©×“×™×™× ×ž×—×–×”×•, ותרגול פעולות ×©×•× ×•×ª כשהזין תחוב בין רגליו. ×× ×ת זוכרת, בחלק ×”×חרון של העבודה ×”×•× ×ž×˜×™×™×œ בפרופיל כשבחורה ×ž×¡×›× ×” שקצת הזין שלו תקוע בפיה (וה××£ שלה לכן תקוע בתחת שלו) מדדה ×חריו על ×רבע.
ומצד ×©× ×™ × ×–×›×¨×ª×™ ×’× ×‘×§×˜×¢ מ"הילד חול×" של ×—× ×•×š לוין, שבו הפילגש של המפקד מכריחה ×ת ×”×ב למצוץ ×ת ×”×קדח ×©×”×™× ×ž×—×–×™×§×” כזין.
×פשר לר×ות ×ת ×–×” ×‘×œ×™× ×§ ×”×–×”, החל מהדקה השביעית:
http://www.youtube.com/watch?v=dB2JBNKsLSU
×בל מה ×©× ×¤×œ× ×צל ×™×•×¨× (×•×’× ×“×™ ××•×¤×™×™× ×™) ×–×” שהזין-×קדח ×”×•× ×›×œ כך קטן ועלוב ומודבק. ×–×” בדיוק מה ×©×œ× ×ž×פשר להפוך ×ת ×–×” לסיסמ×. והייתי ממשיכה להסביר ×בל ×–×” מסוכן, ×›×™ העבודות ×”×לה ×œ× ×¡×•×‘×œ×•×ª ×”×¡×‘×¨×™× ×™×©×™×¨×™× ×›×¤×™ שגיליתי בזמן הכתיבה.
ו×× ×™ מ×ד מ×ד שמחה על התגובה ×”×–×ת. בפוסט שכולו ×ª×ž×•× ×•×ª ב×תר ×©×”×•× ×”×›×™ של יש מן הפרובוקציה, ×בל רק לכ×ורה, ×”×ª×ž×•× ×•×ª מדברות ב×ופן ×”×›×™ מיידי ×¢× ×›×œ ×”×“×‘×¨×™× ×©×¢×•×œ×™× ×›×ן וממש קוויתי שתפתח שיחה.
מחכה ×‘×¡×‘×œ× ×•×ª 🙂
בדיוק, קטן ועלוב.
וג×, חשבתי על זוש, שתמיד ×ומרת ×©×”×™× ×ž×§×‘×œ×ª כל כך הרבה תגובות על ×”×ž×™×œ×™× ×©×œ×” וכל כך מעט ×ž×™×œ×™× ×¢×œ ×”×ª×ž×•× ×•×ª. ועל ×יך שקשה הרבה יותר להגיב על צילומי×. תהיתי ×× ×–×” בגלל ×©×ž×›×©×™×¨×™× ××•×ª× ×• כל ×”×—×™×™× ×œ× ×ª×— ×˜×§×¡×˜×™× ×בל ×ž×œ×ž×“×™× ××•×ª× ×• כל כך מעט לתמלל ×ת מה ש×× ×—× ×• ×ž×¨×’×™×©×™× ×ž×•×œ צילומי×. ו×× ×–×” כך, כמה ×–×” ×ידיוטי ×‘×¢×•×œ× ×©×œ× ×•.
×ופס, צריך להיות: בפוסט שכולו ×ª×ž×•× ×•×ª ב×תר ×©×”×•× ×”×›×™ של ×ž×™×œ×™× – יש מן הפרובוקציה וגו'. ×“×•×•×§× ×”×ž×™×œ×™× × ×©×ž×˜×” לי.
כרגיל, לקח לי קצת זמן, ×בל קר×תי שוב ×ת הפוסט שלך. ×”×•× ×”×–×›×™×¨ לי משהו שלמדתי ×¤×¢× ×‘×©×™×¢×•×¨ על ×§×•×’× ×™×¦×™×” ×•×¤×¨×©× ×•×ª – מסתבר שה×סטרטגיות ×”×¤×¨×©× ×™×•×ª של ×¤×¨×©× ×™× ×ž×•×¡×ž×›×™× (×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×œ×¡×¤×¨×•×ª, × × ×™×—) לבין "×”×יש מן היישוב" (××™×–×” ביטוי × ×”×“×¨!) ××™× ×Ÿ ×©×•× ×•×ª כל כך, בד"×›. ×”×”×‘×“×œ×™× ×”×¢×™×§×¨×™× ×ž×ª×’×œ×™× × ×•×›×— יצירות "קשות", שיר ד×ד×יסטי, למשל. ××–, בעוד שה××“× ×”×¤×©×•×˜ יסתבך ויתבלבל, הפרשן המוסמך יעבור לדרגת המט×, ויתחיל לדבר על ×”×ופן שבו היצירה רומזת ליצירות/×ידי×ולוגיות-××ž× ×•×ª×™×•×ª ×חרות.
עכשיו, ×ž× ×¡×™×•× ×™, ×–×” ×œ× ×›×œ כך × ×›×•×Ÿ. ו×ולי שווה ×¤×¢× ×œ×›×ª×•×‘ על ×–×” ×‘×¨×¦×™× ×•×ª. ×בל ממש ×”×‘× ×ª×™ ×ת הפוסט שלך כך, ×›× ×™×¡×™×•×Ÿ להצביע על יופי דרך הצבעה על יופי שייצרו ×חרי×. וזה ×ž×’× ×™×‘, ×›×™ הש×רת ×ת ×”×ª×ž×•× ×•×ª המדהימות הללו כפי שהן, והצבעת – ×–×” דומה, וזה דומה וזה דומה. ו×ולי ×–×” הדבר היחיד ש×פשר ב×מת לעשות.
×יתמר, ב×ופן כללי ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×”. ×–×” × ×©×ž×¢ קצת רעוע עובדתית ומפוקפק עד פרודי ×ž×‘×—×™× ×•×ª ×חרות. ולי ×ישית יותר קל ×¢× ×™×¦×™×¨×•×ª "קשות" (מסוג שיר-ד×ד×יסטי) ×›×™ ×›×›×” ×× ×™ חושבת, בעוד שהיצירות "הפשוטות ×•×”× ×•×¨×ž×œ×™×•×ª" תמיד × ×•×ª×¨×•×ª קצת ×טומות.
×בל זו ××‘×—× ×” יפה. ב×מת יש ביצירות ×”×לה משהו ×©×ž×ª× ×’×“ לכתיבה ישירה. בכל ×¤×¢× ×©× ×™×¡×™×ª×™ לכתוב בישירות ×–×” מחק ×ת ×”×ª×ž×•× ×” (כמו ×”×¡×¦× ×” הבלתי × ×©×›×—×ª ב"רומ×" של ×¤×œ×™× ×™, כשפועלי הביוב ×—×•×©×¤×™× ×¤×¨×¡×§×ות × ×”×“×¨×™× ×•×‘×¨×’×¢ ש×ור השמש × ×•×’×¢ ×‘×¦×™×•×¨×™× ×”× ×ž×ª×—×ž×¦× ×™× â€“ ×ו ××™×–×” פועל כימי ×חר – ×•× ×ž×—×§×™×). וזה ×œ× ×§×¨×” כשציטטתי ×ת ולטר ×‘× ×™×ž×™×Ÿ ×ו ×ת ברוס × ×ומן ×ו ×ת יודית שחר.
×בל ×–×” ×œ× ×¨×§ עקיפין רטורי. ×× ×™ ב×מת חושבת ×©×”×”×‘× ×” של ×”×ª×ž×•× ×•×ª חסרה בלי הקשר לפופ ×רט ול××§×¡×¤×¨×¡×™×•× ×™×–× (שעליו רק הצבעתי ××ž× ×). ×–×” כמו לכתוב ביוגרפיה בלי להזכיר הורי×.
×•×’× – במשיכה של ×™×•×¨× ×œ×©×˜×•×— ולמשועתק יש משהו מטעה. ×›×™ התודעה והעין שלו ספגו המון ××ž× ×•×ª והעוצמה של ×”×¦×™×œ×•×ž×™× ×”×™× ×œ× ×¨×§ רגשית ××œ× ×’× ×ª×¨×‘×•×ª×™×ª ו××™× ×˜×œ×§×˜×•×לית (×× ×›×™ ×צל ×™×•×¨× ×”×›×œ ×ž×ª×¨×’× ×‘×¡×•×¤×• של דבר לזיכרון רגשי).
וזה הרבה יותר מושך להיות ×”×יש המסתורי מן היישוב מ×שר פרשן מוסמך.
הלכתי לבדוק.
http://www.yoramkupermintz.com/?paged=15
(×–×” ×”×œ×™× ×§ ×œ×¡×§×¨× ×™×) ×”×¦×™×œ×•× ×©×ž×¢×œ מגדיר ×ת ההקשר שמתוכו × ×•×¦×¨ (?) הצילו×, ×בל מרגע ×©× ×•×œ×“ ×”×•× ×ž×ª×—×™×œ לייצר ×”×§×©×¨×™× × ×•×¡×¤×™×. ×œ× ×¨×§ ×—×“×©×™× ××œ× ×’× ×›×לה שהיו ×˜×ž×•× ×™× ×‘×• מר×ש.
והיה לי ברור שחלק ×ž×”×ª×ž×•× ×•×ª צולמו ×œ×œ× ×ž×’×¢ עין. ×× ×™ חושבת שזה, עוד ×œ×¤× ×™ ×”×ור, מה שהזכיר לי ×ת דליה ×מוץ. ×× ×™ מצטטת זיכרון של שרה ברייטברג מתוך "קשה שפה", הספרון ×”× ×”×“×¨ שכתבה על ×מוץ. הן × ×ž×¦×ות ביחד בשדה. השמש שוקעת ו××–:
"×× ×™ רו××” ×ת דליה קמה ממקומה בשקט. כל פעולותיה בשקט. ברור מה עומד לקרות. ×× ×™ מחייכת ×¤× ×™×ž×” לקר×ת מה ש×ר××” שוב, מה שמצליח תמיד לשעשע ×ותי: פעולת ×”×¦×™×œ×•× ×”×”×¤×•×›×” של דליה, × ×’×˜×™×‘ של "×”×¦×™×œ×•× ×”× ×›×•×Ÿ".
דליה עומדת זקופה ×›×©×¤× ×™×” ×ל השמש, ממש מולה. הר×ש גלוי, חופשי, ×œ× × ×ž×¢×š מ×חורי מצלמה, ×¢×¨× ×™ ומשוטט בין שרידי השמש והשדה. ×”×™×“×™×™× ×ž×©×•×›×•×ª כלפי מטה, ×וחזות בחביקה מעורסלת ×ת המצלמה ב×זור ×”×גן. חושך יורד. דליה מתחילה ×œ×¦×œ× ×‘×—×•×©×š מהבטן.
וכמו ש×מרת לי – ×ין ×× ×©×™× ×‘×ª×ž×•× ×•×ª, ××– ×”×¦×•×¤×™× ×ž×›× ×™×¡×™× ×ת עצמ×.
מה, ×”×דון על המגש (×–×” מגש, × ×›×•×Ÿ?) ×”×•× ×× ×¡?
×”×™×” לי ברור שבחלק ×ין מגע עין בגלל המבט המוזח ×©×œ× ×§×•×œ×¢ ×œ× ×§×•×“×”, ובגלל ×©×œ×¤×¢×ž×™× ×™×© תחושה ×©×”×¦×œ× ×”×•× ×¨×§ מדיו×.
×בל עכשיו ×× ×™ ×¡×§×¨× ×™×ª כמובן, מ×יפה ×תה מצל×? גוף ×–×” × ×•×©× ×©×œ× ×צלי.
×•×’× ×œ×’×‘×™ הכותרת.
כן? ×”×•× ×× ×¡?
×”×˜×¢× ×” ×”×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™×ª הזו ×ž×©×•× ×” מ×וד, וכ×מור, ×ž× ×¡×™×•× ×™ ×”×™× ×œ× ×ž×“×•×™×§×ª. ×›×שר בדקתי עבודות של ×¡×˜×•×“× ×˜×™×, ×”×™×” ממש ×פשר לר×ות בל××’× ×™× ×¤×¨×©× ×™×™× ×ž×¨×—×™×§×™ לכת, ש××™× × ×ž×©×•×ª×¤×™× ×œ× ×œ×יש מן היישוב ×•×œ× ×œ×¤×¨×©×Ÿ ×”×ž× ×•×¡×”.
ו×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×יתך לגבי הקשר לפופ ×רט ו××§×¡×¤×¨×¡×™×•× ×™×–×, ×œ× ×¨×§ בגלל התודעה של ×§×•×¤×¨×ž×™× ×¥, ש×ין לי מושג לגביה, ××œ× ×’× ×‘×’×œ×œ שהיצירות הללו מזכירות בדיוק ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×”×לה, לי, כצופה סת×.
×יתמר, ×’× ×œ×™ ×ין מושג. ×–×” ×œ× ×©×“×™×‘×¨×ª×™ ×¢× ×™×•×¨× ×¢×œ ×–×”. ×–×” ×¡×ª× ×“×™×‘×•×¨ ×רכי×ולוגי-בלשי ×›×–×” של ר×יות.
ובקשר לדבר הר×שון – ×× ×™ חושבת שהבעייתיות מתחילה כבר ×‘×¢×¦× ×”×—×œ×•×§×” בין ×× ×©×™× ×ž×Ÿ היישוב ×œ×¤×¨×©× ×™× ×ž× ×•×¡×™×. ×–×ת מין סטטיסטיקה של גילדות. קריטריון צחיח ×©×ž×—×˜×™× ×ת העיקר במפגש ×¢× ×™×¦×™×¨×ª ××ž× ×•×ª.
×•×’× ×× ×”×•× ×œ× ×”×× ×¡ המילה כבר דבקה בו. כמה סליזי ×”×•× × ×¨××” פת××•× ×•×›×ž×” תמימה בת זוגו.
מהמ×.
× ×›×•×Ÿ. ×•×’× ×›×œ השיחה. חבל שזו ש ×œ× ×¤×”.
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שלכך החלוקה × ×•×¢×“×”, ××œ× ×¨×§ בשביל לבדוק ×× ×›×œ ×”××™× ×“×•×§×˜×¨×™× ×¦×™×” ×”×¤×¨×©× ×™×ª ×©×ž×˜×ž×™×¢×™× ×‘×š ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ות ×כן משפיעה על צורת הקרי××” שלך. בהתחשב בכך ש×× ×—× ×• ×œ×•×ž×“×™× ×יך ×œ×§×¨×•× ×›×‘×¨ מגיל בית ספר (×”×©× "חווה" יכול להיות ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×לי בקרי××” בשיר, ×בל ×©× ×¤×©×•×˜ בכתבה בעיתון), זו ×œ× ×”× ×—×” מופרכת לגמרי.
×בל ×יתמר (עברתי ×ת מכסת השרשור ×›× ×¨××”, ×”×•× ×œ× ×ž×¦×™×¢ לי להגיב לתגובה, ××– ירדתי לכ×ן) – ל××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” ×ין בעלות על ×”×ž× ×’× ×•×Ÿ ×”×–×”. לכל ×”×× ×©×™× ×™×© ×סוצי×ציות. ×תה פוגש מישהו ×•×”×•× ×ž×–×›×™×¨ לך מישהו ×חר, ×ו ×©×”×•× × ×¨××” כמו מרגל מזרח ×’×¨×ž× ×™ וכן הל××”. ו×× ×תה ×§×•×¨× ×ו ×ž×ª×¢× ×™×™×Ÿ ב××ž× ×•×ª – ××– ×’× ×”×™×“×¢ ×”×–×” / ×”×–×›×¨×•× ×•×ª ×”×•×¤×›×™× ×œ×—×œ×§ מהמ×גר. ×”×יש יכול להזכיר דמות של ו×ן ×ייק ×ו של ×“×™×§× ×¡ ×ו של ×¤×™× ×” ב×וש. עבודה של בויס מעלה שיר של פ×ול צל×ן וכן הל××”. ×× ×™×© לך חוש לצורה ×תה ×œ× ×™×›×•×œ ×œ×”×ž× ×¢ מזה. ×•×’× ×œ× ×§×©×” להבחין בין ×סוצי×ציות פרטיות (כמו ×”×’'קומטי של יור×) לבין ×לה שיש להן רגליי×. עשיתי ×ת ×–×” הרבה ×œ×¤× ×™ שהגעתי ל××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” (וכיוון ש×ין לי ×פילו בי ××™×™, ×× ×™ יכולה עדיין להשיג ויזה של ××“× ×ž×”×™×™×©×•×‘.)
עכשיו ×× ×™ ×ž× ×¡×” להצליב ×ת ×”×¦×œ×ž×™× ×”×©×•× ×™× ×¢× ×”×ין-שמש, וזה ×™×•×¦× ×פילו עוד יותר מצחיק ומפוזר במרחב.
×•×’× ×ž×¡×‘×™×¨ היטב עוד ×ª×ž×•× ×” ש×הבתי במיוחד בתערוכה הזו: ×–×ת ×¢× ×”×‘×™×ª ל×ור הירח, ×©× ×¨×ית כמו ×”×ª×ž×•× ×” שהבלש מגיש למזמין העבודה ×‘×¤×™×œ× × ×•×ר, רק שהדמויות המתמזמזות הרגילות הוחלפו בקיר שיש לו ×™×—×¡×™× ×¢× ×”×™×¨×—.
וג×, מרית, ×יך בחרת ×ת הסדר של ×”×ª×ž×•× ×•×ª? יש לוגיקה ש×פשר להגיד עליה ×“×‘×¨×™× ×ו שהן הסתדרו מעצמן?
יור×, ×× ×™ מ×ד מ×ד ×והבת ×ת ×”×ª×ž×•× ×” ×¢× ×”×”×©×ª×§×¤×•×™×•×ª, ×בל ×œ× ×—×©×‘×ª×™ בכלל ×‘×›×™×•×•× ×™× ×¡×ž×œ×™×™× ××œ× ×יך ×תה צולח ×ת כל הקליש×ות. ×›×™ השתקפויות ×–×” בדרך כלל ×¢× ×™×™×Ÿ ×¢× ×•×’ ×•×¨×•×—× ×™, ו×צלך הן רעש חזותי-×¢×™×¨×•× ×™.
ל×, ×ין ×©×•× ×œ×•×’×™×§×”. ×ולי בדיעבד. לוגיקה יכולה להרוג במקרה ×”×–×”. התהליך ×”×™×” יותר דומה ×œ× ×¡. כמו במרי ×¤×•×¤×™× ×¡ ×›×©×”× ×ž×©×—×§×™× ×‘×œ×¡×“×¨ ×ת החדר.
×× ×™ חושבת שבגלל ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×–×” יותר דומה ללערוך סרט מ×שר לתלות תערוכה. ×”× ×™×’×•×“×™× ×•×”×—×™×‘×•×¨×™×. הקצב.