[×–×” הר×שון בסדרה של ×©× ×™ פוסטי×. ×ת הפוסט ×”×©× ×™, על "×”×—×œ×•× ×”×™×©×¨×לי", ×× ×™ מקווה לכתוב ×‘×™×ž×™× ×”×§×¨×•×‘×™×. ×יכשהו, ×©× ×™ ×”×¡×¤×¨×™× × ×¨××™× ×œ×™ קשורי×, ×בל הפוסט ×”×–×” הת×רך]
×ת "תת-עול×" ו"רעש לבן" קר×תי מזמן, ×œ×¤× ×™ ×”××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×”. דון דלילו התברג ×צלי ××– לעשירייה הפותחת. מ××–, בקביעות, ×”×•× ×’×•×¨× ×œ×™ להטיל ספק בהערכה ×”×”×™×. ×× ×™ ×œ× ×–×•×›×¨ הרבה מ"כלב רץ", ×›× ×¨××” בצדק; ו"××ž× ×™×ª הגוף" ו"מ×ו II†היו ×ž×—×•×¨×‘× ×™×. "קוסמופוליס", ×”×חרון שלו ×©×ª×•×¨×’× ×œ×¢×‘×¨×™×ª, ×’×¨× ×œ×™ להבין מה ×ולי הבעיה – דון דלילו הופך לסופר חשוב, וזה הורג ×ותו.
×ת "מ×ו IIâ€ ×”×•× ×”×•×¦×™× ×‘-1991, ×›× ×¨××” בהשפעת הפ×תווה שהוטלה על רושדי. "××ž× ×™×ª הגוף", × ×•×‘×œ×” תמוהה ו×וורירית, יצ××” עשור ×חר כך, ב-2001. כל מה ש×× ×™ זוכר ×ž×”× ×•×‘×œ×” הזו ×”×•× ×—×™×‘×” ×ž×©×•× ×” ל"××™× ×˜×¨× ×˜" (במרכ×ות, כן), שמזכירה יותר מכל ×§×©×§×•×©×™× ×¦×¨×¤×ª×™×™× ×¢×œ מות המרחב. "קוסמופוליס" ×™×¦× ×‘-2003, ×©× ×ª×™×™× ×חרי פיצוץ בועת ×”×”×™×™-טק, וכל כולו עוסק בכלכלה ובהמון. ×–×” × ×¨××” קצת ×›×ילו דון דלילו בוחר ×לו ×¡×¤×¨×™× ×œ×›×ª×•×‘ לפי כותרות ×”×¢×™×ª×•× ×™×, קצת ×›×ילו ×”×•× ×ž×ª×מץ להיות ×–×” שמגדיר תקופה. ×יך כתוב במ×חורה? "קוסמופוליס, הרומן ×”-13 של דון דלילו, ×”×•× ×¨×•×ž×Ÿ קצבי, מרגש וקשוב ×œ×”×¤×œ×™× ×œ×¨×’×¢ ההווה".
"קוסמופוליס" מת×ר ×ת מסעו ×”×רוך של מילי×רדר צעיר וג×ון ברחובות העיר, לרקע ש××•× ×” המרצד של קריסת הבורסה. ×œ× ×œ×—×™× × ×”×ž×™×œ×™×רדר, ×ריק פקר, ×”×•× ×’×ון. ×–×” × ×•×ª×Ÿ לדלילו ×”×–×“×ž× ×•×ª לת×ר ×ת שלל ×”×ª×•×‘× ×•×ª המרעישות שלו לגבי ×”×¢×•×œ× ×©×‘×• ×× ×—× ×• ×—×™×™×. למען הש×, יש לו ×פילו "×§×¦×™× ×ª תי×וריה", ×©×“× ×” עמו בהשלכות התי×ורטיות של המרחב הכלכלי. ×”× ×” שיחה לדוגמ×:
"×תה יודע מה מייצר הקפיטליז×. לפי מרקס ו×× ×’×œ×¡."
"×ת ×§×‘×¨× ×™×•," ×”×•× ×מר.
"×בל ×לה ××™× × ×§×‘×¨× ×™×. זהו השוק החופשי עצמו. ×”×× ×©×™× ×”×לה ×”× ×¤× ×˜×–×™×” שהשוק יצר. ×ין ×œ×”× ×§×™×•× ×ž×—×•×¦×” לו. ×ין ×©×•× ×ž×§×•× ×©×ליו ×”× ×™×›×•×œ×™× ×œ×œ×›×ª כדי להיות מחוץ לשוק. ×ין חוץ".
המצלמה ×יתרה שוטר רודף ×חרי גבר צעיר בתוך ההמון, ×ª×ž×•× ×” ×©× ×¨×תה כמתקיימת ב×יזשהו מרחק גדול מן הרגע.
"תרבות השוק ×”×™× ×ž×•×—×œ×˜×ª. ×”×™× ×ž×•×œ×™×“×” ×ת ×”×’×‘×¨×™× ×•×”× ×©×™× ×”×לה. ×”× ×”×›×¨×—×™×™× ×œ×©×™×˜×” ×©×”× ×ž×ª×¢×‘×™×. ×”× × ×•×ª× ×™× ×œ×” מרץ, והגדרה. השוק ×”×•× ×©×ž× ×™×¢ ×ות×. ×”× × ×¡×—×¨×™× ×‘×©×•×§×™ העול×. לכן ×”× ×§×™×™×ž×™×, כדי לדרבן ×•×œ×”× ×¦×™×— ×ת השיטה" (קוסמופוליס, עמ' 81)
הגעתי לציטוט ×”×–×” בדפדוף ×קר××™. ×œ× ×©×ž×¨×ª×™ ×ותו במיוחד. כל הספר × ×¨××” כך, כשהמחשבות של פקר × ×©×ž×¢×•×ª בדיוק כמו התי××•×¨×™× ×©×œ דלילו. ×¢×ž×•×“×™× ×¢×œ ×¢×ž×•×“×™× ×©× ×¨××™× ×›×ž×• שיעור ×מורפי בגילמן. ו×ין ×˜×¢× ×œ×”×ª×•×•×›×—. ×ין ×˜×¢× ×œ×©×ול למה ×ž×¤×’×™× ×™× ×”× "× ×¡×—×¨×™× ×‘×©×•×§×™ העול×". ×›×›×” ×–×”. דלילו ×מר.
לכן ×× ×™ ×’× ×œ× ×™×›×•×œ ×¡×ª× ×œ×”× ×™×— שדלילו ×¡×ª× ×”×ª×“×¨×“×¨ קצת, ו×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ ××œ× ×œ×”×˜×™×œ ספק בהתלהבות ×”×™×©× ×” שלי מספריו הקודמי×. ×›×מור, קר×תי ××•×ª× ×œ×¤× ×™ ×”××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×”. ×× ×™ יכול לדמיין ×ת עצמי × ×”× ×” ×’× ×ž×”×¡×¤×¨ ×”×–×”, ×× ×”×™×™×ª×™ ×§×•×¨× ×ותו ×œ×¤× ×™ עשור. ×“×•×•×§× ×”×™×ª×¨×•×Ÿ הגדול שיש לדלילו – היכולת ל×תר קטגוריות חברתיות – עוברת ×›×ן קריקטוריזציה. והיכולת הזו ×”×™× × ×”×“×¨×ª, ×’× ×‘×¡×¤×¨×™× ×’×¨×•×¢×™×. ב×חד ×”×¨×’×¢×™× ×‘"קוסמופוליס" עובר פקר ליד מפגין שמצית ×ת עצמו. דון דלילו ×œ× ×ž× ×™×— לזה לרגע. ×”×•× ×ž×§×“×™×© פסק×ות על פסק×ות ×œ×”×¤×’× ×” התמוהה הזו, ××“× ×™×•×©×‘ בוער. ×–×” מרתק ×ותו, כמו שזה צריך לרתק כל ×ד×, ×œ×•×œ× ×”×§×œ×•×ª שבה ×× ×—× ×• ×ž×¡×•×•×’×™× ×“×‘×¨×™× ×œ×ª×™×§×™×™×ª הספ×× ×©×œ ×”×יזוטרי. ×בל ×›×ן, ב"קוסמופוליס", הספר ×”×•× ×¨×§ תירוץ לעשרות ××‘×—× ×•×ª ×›×לה, טובות יותר ×ו פחות, כמו יומן של תי×ורטיקן חברתי מתחיל. המסע, דמות ×”×’×ון של ×ריק פקר, העיר, הכל בספר × ×•×¢×“ כדי לשמש במה ל××‘×—× ×•×ª ×”×לה. והן מפרקות ×ותו ×ž×‘×¤× ×™×.
יו, ××™×–×” ×›×™×£ שכתבת ×ת הפוסט ×”×–×”.
ר×שית, ×›×™ שחררת ×ותי מהצורך ×œ×§×¨×•× ×ת דון דלילו, ש×יכשהו ×”×™×” ×›×ן סוג של ×§×•× ×¦×–×•×¡.
×©× ×™×ª, ×›×™ הר×ית שוב ×פשר ×›×ן לכתוב ×¤×•×¡×˜×™× ×¢×œ ספרי×. ×¨×’×™×œ×™× ×›×לו. טובי×. ×בל רגילי×.
קר×תי ×ת רעש לבן ו×הבתי ×ותו.
×הבתי שכמעט היתה לו טקסטורה בתור יוצר ×ווירה..
×ולי בגלל ×©×”×•× ×œ× ×¢×¡×§ ×‘×©×•× ×“×‘×¨ ×קטו×לי, ×”×•× ×”×™×” יכול לקרות ×”×™×•× ×ו ×œ×¤× ×™ ×¢×©×¨×™× ×©× ×”.
כן, כשכתבתי חשבתי כמה ×™×•×¦× ×“×•×¤×Ÿ ×–×” × ×”×™×” בסיפור.
×’× ×× ×™ ×הבתי ×ותו. ו×ולי ×–×” ב×מת ×”×¢× ×™×™×Ÿ – רעש לבן ותת ×¢×•×œ× ×œ× ×¢×•×¡×§×™× ×‘××£ × ×•×©× ×©× ×œ×§×— מהכותרות הר×שיות.
×œ× ×§×¨×תי ××£ ×חד מ×לה ש×הבת. ×ת קוסמופוליס התחלתי, וזה ×”×™×” כמו לפתוח מגירה הפוכה, כשכל ×”×“×‘×¨×™× × ×•×¤×œ×™× ×¢×œ×™×š, רק ×©×”×“×‘×¨×™× ×”×™×• מילי×. והיתה לי הרגשה שככה ×–×” ימשיך ××– הפסקתי. ×œ×¡×¤×¨×™× ×©×”× ×‘×¢×™×§×¨ טקסטורה ×ין חוט שדרה, ××– ×”× ×›×œ הזמן ×ž×ª×¤×¨×§×™× ×¢×œ×™×š וזו צריכה להיות חתכת טקסטורה כדי להחזיק ×ותי. (ובכל ×–×ת ×× ×™ ×בדוק ×‘×”×–×“×ž× ×•×ª ×ת רעש לבן ×ו תת עול×.) קצת הצטערתי ×›×™ ×›×™×£ לדבר עליו, להגיד דון דה לילו ×›×›×” ו×חרת, בגלל ×”×©× ×”×ž×’× ×™×‘ שמתחלק על הלשון, כמו ×©× ×©×œ גמד של ×ž×¨×™× ×™×œ×Ÿ שטקליס.
(ובלי ×©×•× ×§×©×¨, תודה על ההמלצה, ובעיקר על ×–×” ששמת לב ל××ž× ×•×ª.)
לטעמי, קוסמופוליס קצת יותר טוב ממה ש×תה טוען, ×בל ×תה צודק לחלוטין בכל מה שקשור למגמה. הספר ×”×חרון של דלילו ×©×ª×•×¨×’× ×œ×¢×‘×¨×™×ª ×”×•× "× ×§×•×“×ª ×ומגה" (×œ×¤× ×™ כן ×”×™×” "×יש × ×•×¤×œ", ×©×”×•× ×¡×¤×¨ מצוין, ×בל ×œ× ×‘×¡×˜× ×“×¨×˜×™× ×©×œ "תת עול×"), שהדרך הטובה ביותר לת×ר ×ותו ×”×™× ×›×©×œ×“ לספר מצוין של דון דלילו.
× ×¨××” שלדלילו כבר ×ין כוח לספר סיפור, ××– ×”×•× ×ž×¡×ª×¤×§ בשרטוט ×”×¨×¢×™×•× ×•×ª ×”×¢×™×§×¨×™×™× (מצד ×©× ×™, ×”×¨×¢×™×•× ×•×ª של דלילו ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¡×¤×™×§ לשלושה ×¡×•×¤×¨×™× ×‘×™× ×•× ×™×™×).
×œ× ×§×¨×תי ×ת דון דלילו, ו×חרי ×”×¦×™×˜×•×˜×™× ×©×œ×š ×× ×™ ×ž×‘×™× ×” שטוב שכך. המשך לסקור ×›×›×”. ×”×’×™×¢ הזמן שמישהו ×™×מר ×ת ×”×מת על הספרות ×”×§×©×§×©× ×™×ª שמורצת על ידי ×ž×‘×§×¨×™× ×§×©×§×©× ×™×.
צ'יקי ודון דלילו ×ž×ª×‘×§×©×™× ×œ×ž×•×ª בקרוב כדי שיוכלו להתהפך ×‘×§×‘×¨× ×œ× ×•×›×— ההשוו××”, כל ×חד מסיבותיו (למרות ש×× ×™ חושד ש×× ×™ מבין ×ותך. ×ת קוסמופוליס × ×˜×©×ª×™ ב×מצע, ×× ×™ מתקרב לסוף סיפור ×”× ×•×©× ×©×œ ×”×—×œ×•× ×”×™×©×¨×לי).
כמו כן: ליברה ×”×•× ×“×œ×™×œ×• מצויין × ×•×¡×£.
×›×מור, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ש×× ×™ יכול עוד להמליץ ×¢×œ×™×”× ×‘×œ×‘ של×. ×בל התי×ור שלך לקוסמופוליס מדויק.
ובכיף. ×–×” ×”×™×” ×חלה פוסט. ×•× ×©×ž×¢ ×’× ×חלה עבודה.
שמעתי ש"×יש × ×•×¤×œ" ×”×•× ×˜×•×‘, ×× ×›×™ ×× ×™ כבר ×œ× ×‘×˜×•×— ש×× ×™ סומך על ×–×”.
×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×“×œ×™×œ×• מורץ על ידי מבקרי×. × ×¨××” לי ×©×”×•× ×“×™ ×©× ×•×™ במחלוקת ל××—×¨×•× ×”.
🙂
בקרוב ×× ×¡×” להסביר. ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— שיש קשר ×©×”×•× ×™×•×ª×¨ מ×סוצי×טיבי, ×בל × ×¨××” ×יך ×–×” ×™×¦× ×‘×¤×•×¡×˜.
דלילו ×”×•× ×¡×•×’ של × ×‘×™×, ×•× ×‘×™××™× ×ž×ª×§×©×™× ×‘×¤×¨×©× ×•×ª של ××™×¨×•×¢×™× ×©×›×‘×¨ קרו.
תודה על הביקורת ×”× ××”. ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×ת כותרת הפוסט.
קר×תי רק סיפור ×רוך (מ×וד) שלו ×‘×©× ×זמרלדה. לדעתי: כישרון גדול. מסכימה ×תו לחלוטין ×‘×˜×¢× ×•×ª×™×• × ×’×“ ×”×¤×¨×¡×•× ×•×”×ª×§×©×•×¨×ª, ×©×ž×™×™×¦×’×™× ×ת ×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×בל מתעוררת בעיה כלשהי שזה ×‘× ×™×ž×” של הרצ××”, ×יכשהו ×œ× ×ž×ª×—×‘×¨ לסיפור. משהו פה ×•×©× ×œ×˜×¢×ž×™ × ×•×¤×œ קצת למלודרמה ו×פילו שמה של ילדה '×זמרלדה'- קצת מלודרמטי. × ×›×•×Ÿ, הכול ×¢× ×©× ×™×•×ª- כלומר ×’× ×•×’×, ×”× ×•×¦×¨×™×•×ª התמימה של ההמון כן × ×•×’×¢×ª ללב ×ך ×’× ×¢×¦× ×”×‘×—×™×¨×” של הסופר לתת לזה סיכוי קצת פתטית ×’×. ולבסוף – ×”××ž×•× ×” המוחלטת שה×× ×©×™× ×‘×©×›×•× ×•×ª ×”×¢×•× ×™ ×”× ×§×•×¨×‘× ×•×ª ורק ×§×•×¨×‘× ×•×ª ו×ין ×œ×”× ×חריות למצב×. ×œ× ×™×•×“×¢×ª, ×ולי ב×רה"ב ×–×” × ×›×•×Ÿ. כמו כן הכול טובע בגלי ×שפה. בסדר, ×”×•× ×ž×•×—×” על ×ª× ××™×”× ×בל ספר ×©×œ× ×›×–×” ×¢× ×שפה ×œ× × ×¨××” לי ש×שרוד. ××” כן דבר × ×•×¡×£ – ×ין ×¨×¢× × ×•×ª בסיפור, ×ין מבט צעיר.