ששש, ×”×—×™×” ×”× ×צית מ××–×™× ×”
תמר ×§×¤×œ× ×¡×§×™ כתבה ×¤×¢× ×ª×–×” על סיפורת הדור ×”×©× ×™ לשו××” ×ž×©× ×•×ª ×”×©×ž×•× ×™× ×•×¢×œ המ××¤×™×™× ×™× ×”×›×ž×• ×‘×œ×©×™×™× ×©×™×© לסיפורת הזו. ×”×˜×¢× ×” שלה, ×•×œ× ×§×¨×תי ×ת התזה כולה, ××– ×× ×™ מפרפזת פה, ×”×™× ×©×œ×ž×¨×•×ª ×©×‘×©× ×•×ª ×”-80 כבר ×”×™×” מותר לדבר על השו××” די הרבה זמן, הרי ×©×¨×•×ž× ×™× ×©×–×›×• ל×הדת הציבור והמבקרי×, כמו "שו××” ×©×œ× ×•" ו"חמסין ×•×¦×™×¤×•×¨×™× ×ž×©×•×’×¢×•×ª", ×ž×ž×©×™×›×™× ×œ×”×©×ª×ž×© בז'×× ×¨ המתח והבלש כדי לגלות ×ת הסוד הגדול. כלומר, הבלש ×ו ×”×‘×œ×©×™× ×”× ×”×‘× ×™× ×©×ž× ×¡×™× ×œ×—×–×•×¨ ×ל המודחק, ×ל ×”×—×™×” ×”× ×צית הכלו××” במרתפי הזיכרון של ×”×”×•×¨×™× ×©×œ×”× ×•×©×œ ×”×ומה כולה, במסווה של ××™×–×” סוד ×§×•× ×§×¨×˜×™ שמוסתר ×ž×”× ×‘×ª×™×‘×ª ×ª×›×©×™×˜×™× ×¡×¤×¦×™×¤×™×ª.
Seien Sie ruhig, das deutsche Biest hört
עכשיו מסתבר שזה עובד ×’× ×צל ×”×’×¨×ž× ×™×, לפחות במקרה של "פחד מברלין", ששייך, ×× ×›×™ ×ž×§×“×™× ×ת ×–×ž× ×• בהקשר ×”×–×”, לשורה גדלה והולכת של ×¡×¤×¨×™× ×©×ž× ×¡×™× ×‘×¢×ª ×•×‘×¢×•× ×” ×חת להר×ות ×©×’× ×”×’×¨×ž× ×™× ×¡×‘×œ×• תחת ×ימי המשטר וכן להבהיר ×©×œ× ×›×•×œ× ×”×™×• × ×צי×, ×ו לפחות ×œ× ×›×•×œ× ×”×™×• × ××¦×™× ×‘×©×ž×—×”, ×’× ×× ×”×‘×Ÿ של הסופר הצטרף ×œ×”×™×˜×œ×¨×™×•× ×’×“ (כן, × ×• ×•×”×•× ×’× ×¡×™×¤×•×¨ ×מיתי, ×–×” ×œ× ×›×œ כך ×ž×¢× ×™×™×Ÿ בהקשר ×”×–×”, ×בל פה יש ר×יון מכמיר לב ×¢× ×”×‘×Ÿ של הסופר).
הספר מספר ×ת ×¡×™×¤×•×¨× ×©×œ ×וטו ו×× ×” ×§×•×•× ×’×œ, ש××¤×¢× ×œ× ×”×¦×˜×™×™× ×• ב×יזו ×ž×¨×“× ×•×ª פילוסופית גדולה, ×בל ×‘× × × ×¤×œ במלחמה ×•×”× ×ž×—×œ×™×˜×™× ×œ×”×¤×™×¥ גלויה ×©×˜× ×” × ×’×“ הרייך השלישי בן ×לף ×”×©× ×™×. ×”× ×ž×¡×ª×›× ×™×, כמובן, ×›×™ ברור שהגסטפו יתפוס ×ות×, ×בל ×œ× ×כפת ×œ×”× ×›×™ ×”× ×¨×•×¦×™× ×œ×¢×•×¨×¨ תסיסה בע×. ו×כן הגסטפו תופס ×ות×, ו×× ×™ חושבת שזה ×œ× ×™×”×™×” ספוילר גדול מדי ×× ×ומר ×©×”× ×ž×ª×™× ×‘×¡×•×£.
הספר מחולק ל×רבעה חלקי×: ×”×§×•×•× ×’×œ×™× – בו יסופר על הזוג, על ×©×›× ×™×”×, על ×”×ווירה בברלין ב×ותה תקופה ועל הפצת הגלויות; הגסטפו – בו יסופר על התסכול ההולך וגובר בקרב קצין הגסטפו ×©×ž×ž×•× ×” על החקירה ומפקדיו, ×©×œ× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×ª×¤×•×¡ ×ת הזוג הזהיר; כפות המ××–× ×™×™× × ×•×˜×•×ª × ×’×“ ×”×§×•×•× ×’×œ×™× – בו יסופר על כמה ×ž×”×œ×›×™× ×©×’×•×™×™× ×©×¢×©×• ×”×—×©×•×“×™× ×•×›×ž×” ×ž×”×œ×›×™× ×ž×˜×•×ž×˜×ž×™× ×©×¢×©×• ×”×¦×™×™×“×™× ×•×¢×œ ×יך בכל ×–×ת ×”×—×©×•×“×™× × ×ª×¤×¡×•; הסוף – בו יסופר על דרך ×”×—×ª×—×ª×™× ×©×¢×‘×¨×• ×”×©× ×™×™× ×ž×”×¨×’×¢ ×©× ×ª×¤×¡×• ועד שהגיעו ×œ×’×™×œ×™×•×˜×™× ×”.
שלושת ×”×—×œ×§×™× ×”×¨××©×•× ×™× ×“×™ ×“×•×ž×™× ×œ×ž×” שהולך בכל ×”×–'×× ×¨ ×–×”. ×פשר, ×œ×©× ×”×“×•×’×ž×”, לחשוב על פרק של CSI. ההקדמה, זו ×©×œ×¤× ×™ השיר, מספרת על הרצח. ××¨×‘×¢×™× ×”×“×§×•×ª של×חר מכן מוקדשות לתי×ור מפורט ×•×ž×œ× ×‘×ž×¡×›×™ מגע של ×יך ×”×¦×™×™×“×™× ×ž×¤×¢× ×—×™× ×ת הרצח. שתי הדקות ××—×¨×•× ×•×ª מוקדשות לתי×ור תדהמתו, ×ומללותו וביש המזל של הרוצח. ×בל ב"לבד בברלין" יש חלק רביעי. החלק הרביעי ×”×–×”, שמשתרע על ×¤× ×™ ×›-160 עמודי×, ×”×•× ×¢×•×“×£. ×”×•× ×—×•×¨×’ מהז'×× ×¨. למה ×”×•× ×¢×•×©×” ×ת ×–×”?
מתוך הקומיקס ×”×’××•× ×™ Hipster Hitler (סליחה, ×œ× ×”×ª×פקתי)
מגפיה ×”×ž×ž×•×¡×ž×¨×™× ×”×ž×‘×”×™×§×™× ×©×œ ×”×—×™×” ×”× ×צית
הסיבה הר××©×•× ×” ×”×™× ×‘×¨×•×¨×” למדי: ×”×‘× ×ליות של ×”×—×™×™× ×ª×—×ª הרוע. הספר "לבד בברלין" ×”×•× ×ª×¢×ž×•×œ×”. הדמויות בו שטוחות, המתח בו ×œ× ×”×›×™ מפעי×, והעלילה ×œ× ×ž×‘×¨×™×§×” – כל ×לו ×¡×™×ž× ×™× ×œ×›×š שפ×ל×דה לקח על עצמו חלק מטיהור ×”×¢× ×”×’×¨×ž× ×™ ובעיקר טיהור עצמו, ×× ×™ חושדת. ×”×•× ×¨×¦×” להוכיח משהו. כדי להוכיח ×ת ×ותה ×˜×¢× ×ª "×œ× ×™×›×•×œ× ×• לעשות ×›×œ×•× × ×’×“ היטלר ושלל ××¨×’×•× ×™×• שה××–×™× ×• לכל ×¤×¢× ×©×“×™×‘×¨× ×• ×¢× ×”×©×›× ×”" ×”×•× ×—×™×™×‘ להמשיך ולת×ר ×’× ×ת ×¡×‘×œ× ×©×œ ×‘× ×™ הזוג ×§×•×•× ×’×œ בגסטפו. כך ×”×•× ×ž×¨××” ב×מת ×©×’× ×”×’×¨×ž× ×™× ×¡×‘×œ×•.
×בל ×”×•× ×ž×ª×¢×§×© על ×–×”. ×”×•× ×ž×¤×¨×˜ ×ת ×–×”. ×”×•× ×œ× ×ž× ×™×— לזה. זמן לדוגמה: "×”× ×©×™× ×¤×œ×˜×• צעקה מתוך זעזוע, ×›×™ במרתף הגוויות ×”×מיתי ×”×–×” שכבו ×’×‘×¨×™× ×•× ×©×™×, ×›×•×œ× ×¢×™×¨×•×ž×™× ×›×‘×™×•× ×”×™×•×•×œ×“×. ×”× ×©×›×‘×• ×‘×¤× ×™× ×ž×¨×•×¡×§×•×ª, ×¢× ×¦×œ×§×•×ª דמיות ×©× ×’×¨×ž×• על ידי הצלפות, ××™×‘×¨×™× ×ž×¢×•×•×ª×™×, ×ž×›×•×¡×™× ×“× ×§×¨×•×© ולכלוך. ×יש ×œ× ×˜×¨×— ×œ×¢×¦×•× ×ת ×¢×™× ×™×”×, ×”× ×œ×˜×©×• ×¢×™× ×™×™× ×‘×ž×•×ª×, ו××—×¨×™× × ×¨×ו ×›×ילו ×”× ×ž×ž×¦×ž×¦×™× ×‘×¢×¨×ž×•×ž×™×•×ª, ×›×ילו ×”× ×¡×§×¨× ×™× ×•×©×ž×—×™× ×©×ž×¦×¨×¤×™× ××œ×™×”× ×¢×•×“ בן ×ד×" (עמ' 531-532).
וזו פסקה ×חת. יש עוד ועוד ועוד ×›×לה. על שיטות החקירה. על הת××™×. על ×”×וכל. על הבגדי×. על ×”×× ×©×™×. על התליין. על הרופ×. על מפקד בית הסוהר. ×–×” ×œ× × ×’×ž×¨. ו×× ×™ קור×ת ×ת ×–×” ו×× ×™ מתחילה להרגיש תחושה מוכרת בגוף. ×›×–×ת של גועל מתקתק. וככל ש×× ×™ קור×ת, ×× ×™ מרגישה ×ותה עוד יותר. ו×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” למה בכלל ×× ×™ ממשיכה לקרו×. ו××– ×–×” × ×§×œ×˜: ×× ×™ מרגישה כמו בזמן שקר×תי ×ת ×§×¦×˜× ×™×§, ×ו ×ת ×™×–'×™ ×§×•×©×™× ×¡×§×™, ×ו ×ת חוברות "עדות" ×¢× ×¢×“×•×™×•×ª ×ž×”×ž×—× ×•×ª, ×ו ×ת משפט ×ייכמן.
החלק הרביעי ×œ× ×ž×“×‘×¨ יותר על הב×× ×ליות של הרוע, ×’× ×× ×”×•× ×ž×ª×›×•×•×Ÿ לעשות ×–×ת. החלק הרביעי ×ž×“×’×™× ×ת הב×× ×ליות של ×”×”×ª×¢× ×’×•×ª על הרוע. ×›×™ ×œ× ×ž×©× ×” ×× ×תה ישר×לי ×‘×©× ×•×ª ×”×©×ž×•× ×™× ×ו ×’×¨×ž× ×™ ×‘×©× ×•×ª החמישי×, משהו בך ×ž×ª×¢× ×’ על ×ž×’×¤×™×™× ×ž×ž×•×¡×ž×¨×™× ×©×¤×•×’×¢×™× ×‘×¢×•×¨ החשוף, על גוף ×¦× ×•× ×¨×•×¢×“ מקור ששוכב על דרגש, על כוס ×§×•× ×™×ק ×©× ×©×‘×¨×ª על ר×שו הקודח ×ž×—×•× ×©×œ ×”×סיר למצהלות השמחה של ×”×§×¦×™× ×™× (×× ×™ יכולה להמשיך ×›×›×” ×œ× ×¦×—, ×–×” ×›×™×£ × ×•×¨×). יש לזה סיבה פסיכו-תרבותית די ברורה: הרבה יותר קל ×œ×”×ª×¢× ×’ על מה ש×סור. ×ת ×–×” יודעת כל ×ישה שעברה ×¡×“× ×ª העצמה × ×©×™×ª שבה הסבירו לה בלי מבוכה ובלי ×¦×—×§×•×§×™× ×©×”×™× ×‘×¡×“×¨ ×’× ×›×©×”×™× ×ž×¤× ×˜×–×ª על ×–×” שי×× ×¡×• ×ותה.
וזה ×”×™×” ×ž×’× ×™×‘ ×× ×פשר ×”×™×” ×œ× ×¦×œ ×ת ×–×” למוצרי תרבות מפורשי×: ×¡×¤×¨×™× ×ו ×¡×¨×˜×™× ×©×‘×”× ×™×¨×ו ×’×¨×ž× ×™× ×ž×›×™×, ×ו ×œ×‘× ×™× ×ž×ª×¢×œ×œ×™× ×‘×פריק××™× ×¢× ×™×”×œ×•×ž×™× ×ו ×©×™×¢×™× ×•×¡×•× ×™× ×¨×‘×™× ×ž×ž×©. בלי מסווה של עלילה ×ו הסבר. רק ×”×”×”×ª×¢× ×’×•×ª על הרוע, עירומה ומפורשת. ×בל הבעיה ×”×™× ×©×–×” חייב להיות מוסתר, ×–×” חייב ×œ×”×ª×—×‘× ×‘×ª×•×š מוצר לגיטימי: בכתבת עיתון ×¢× ×¤×™×¨×•×˜ של ××•× ×¡, בכתבה בטלוויזיה שבה מר××™× ×©×•×‘ ושוב ×ת ×”×ª×ž×•× ×” של עדן ×ברג'יל, ×‘×¡×¤×¨×™× ×¢×œ השו××”. ו×לו, ×יך לומר, כבר קצת ב×× ×ליי×.
×–×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×יך הספר ×”×–×” מייצר ×©× ×™ סוגי תגובות ורגשות ×צל קור×יו. ×©× ×™ ×¡×•×’×™× ×ž× ×•×’×“×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ.
×”×חד מהסוג של הפוסט ×”×–×” ש×ומר שהספר משתייך לז'×× ×¨ ×”"כמה קשה ×”×™×” ×œ×’×¨×ž× ×™× ×‘×©×•××”" וכמובן שסוג ×›×–×” של רגש מוביל לתגובה ×¦×™× ×™×ª/משועשעת/כועסת/מלגלגת
הסוג ×”×©× ×™ ×”×•× ×¡×•×’ ההתייחסות ש×פשר לר×ות ×צל ×¡×¨× ×” בפוסט שלו "מסע ×ל הבן של פ×לדה"
http://igalsarna.wordpress.com/2010/08/27/%D7%9C%D7%91%D7%93-%D7%91%D7%91%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%A1%D7%A2-%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%91%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%A4%D7%90%D7%9C%D7%90%D7%93%D7%94/
×ו מה ש×× ×™ (×× ×™×•×ª×¨ לי להעיד על × ×—×ª×•×ž×™) כתבתי כבר ×‘×©× ×™ פוסטי×, כשהר×שון × ×›×ª×‘ תוך כדי קרי××”:
http://2nd-ops.com/esty/?p=67936
לעומת ×–×ת ×ת ×”×©× ×™ כתבתי ×פרופו פרשת ההשתלחות ×‘×©×—×§× ×™× ×©×—×ª×ž×• על מכתב הסירוב להופיע ב×רי×ל "לבד בתל ×ביב (×ו ברלין)"
http://2nd-ops.com/esty/?p=68304
ו×× ×™ רק רוצה להזכיר לך ×œ×¤× ×™ ש×ת מלגלגת ×›×›×” על הזוג ×§×•×•× ×’×œ "×”× ×ž×¡×ª×›× ×™×, כמובן, ×›×™ ברור שהגסטפו יתפוס ×ות×, ×בל ×œ× ×כפת ×œ×”× ×›×™ ×”× ×¨×•×¦×™× ×œ×¢×•×¨×¨ תסיסה בע×. ו×כן הגסטפו תופס ×ות×, ו×× ×™ חושבת שזה ×œ× ×™×”×™×” ספוילר גדול מדי ×× ×ומר ×©×”× ×ž×ª×™× ×‘×¡×•×£.", שמדובר ×›×ן בסיפור ×ž×‘× ×•×™ על דמויות ×מיתיות ש×כן בצעו ×ת המעשה ×”×–×” במשך שלוש ×©× ×™× ×•×כן × ×ª×¤×¡×• והוצ×ו להורג. ×ליזה ו×וטו המפל.
×œ× ×™×•×“×¢×ª מה ×יתך, ×בל ×× ×™ מ××– עמדתי בילדותי על סיפור השו××”, עסוקה כל ×”×©× ×™× ×‘×©×לה – ×יך ×× ×™ הייתי ×ž×ª× ×”×’×ª במצב ×›×–×”. ×ין לי תשובות. רק חששות גדולי×. לעומת ×–×ת ×× ×™ רו××” יפה ×יך ×ž×ª× ×”×’×™× ×¨×‘×™× ×ž×¡×‘×™×‘× ×• תחת שלטון ×©×”×•× ×œ×›×ורה דמוקרטי, ×יך ×”× ×¤×•×¢×œ×™× ×•×ž×” ×”× ×¨×•×ž×¡×™× ×‘×“×¨×›× – רק ×›×™ ×”× ×™×›×•×œ×™×.
×‘×¢×™× ×™ "לבד ססרלין, ×”×•× ×¡×¤×¨ שמחייב לחשבון × ×¤×© עמוק ו×כזרי.
×ופססס
המשפט ×”×חרון צריך להיות: ×‘×¢×™× ×™ "לבד בברלין" ×”×•× ×¡×¤×¨ שמחייב לחשבון × ×¤×© עמוק ו×כזרי.
×•×œ× ×›×ž×• שברח ממקלדתי ×œ×¤× ×™ שהספקתי לתקן.
×גב, עוד משהו. ×פשר לר×ות שהתי××•×¨×™× ×ž×ž×¨×ª×£ הגסטפו ××™× × ×¤×¨×™ ×“×ž×™×•× ×• הקודח של הסופר שמחפש סוג של ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×” ××œ× ×—×•×•×™×•×ª ×ישיות לגמרי.
ועוד ×גב ×חד – ×‘× ×™×’×•×“ לק.×¦×˜× ×™×§ ול"ציפור הצבועה" של ×™×–'×™ ×§×•×©×™× ×¡×§×™, ×›×ן ×“×•×•×§× ×ין כמעט תי××•×¨×™× ×¤×œ×¡×˜×™×™× ×©×œ ×¢×™× ×•×™×™×.
×יך ×ת יכולה להשוות ×œ×§×¦×˜× ×™×§ ×•×§×•×©×™× ×¡×§×™?
×צל ×§×¦×˜× ×™×§ יש ×וירת המכשפה של ×”× ×–×œ וגרטל פגשה ×ת צל×ן, ×•×§×•×©×™× ×¡×§×™ ×”×•× ×œ×’×ž×¨×™ קמפי. לבד בברלין ×”×•× ×¡×ª× ×‘× ×לי ×•×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×ž×™. קר×תי שוב ושוב ×©×”×•× × ×›×ª×‘ בזמן ×©×™× ×›×–×”, של ×©×‘×•×¢×™×™× ×ו שלושה, במובן תר×ו-××™×–×”-הר געש-התפרץ-לו, ×בל יש ב×מת תחושה של סקיצה ×•×—×¤×¤× ×•×ª ספרותית וסרט ×מריק××™ ×›×–×” שבו הכל ×”×›×™ ברור וחד משמעי, ×”×˜×•×‘×™× ×•×”×¨×¢×™× ×•×”×¡×•×£ הטוב שממתיק ×ת הסוף הרע. ×יך שכחת ×ת התקווה?
ו×גב – קורס×ווה עשה ×ת רפסודיה ב×וגוסט על הסבל של ×”×™×¤× ×™× ×‘×ž×œ×—×ž×”, וזה סרט צלול ×•× ×”×“×¨, ופשוט, שזה כמו ×¤×©×˜× ×™, רק הפוך.
×× ×™ ×œ× ×ž×œ×’×œ×’×œ×ª על הזוג המפל. ×•×’× ×œ× ×¢×œ ×”×¢× ×”×’×¨×ž× ×™ ועל ×”×ופן שבו ×”×•× ×ž×ª×ž×•×“×“ ×¢× ×”×“×‘×¨ ×”×–×” ×©×”×”×•×¨×™× ×©×œ×• הורישו לו. ×–×” כשלעצמו ×œ× ×ž×¢×•×¨×¨ בי ×©×•× ×¦×™× ×™×•×ª. כל הכבוד להמפלי×. וכל הכבוד ×œ×¢× ×”×’×¨×ž× ×™. ×”×•× ×¢×•×©×” ×ת ×–×” הרבה יותר טוב מ××™×ª× ×•.
מה ש×× ×™ ×ומרת פה ×”×•× ×¡×¤×¨×•×ª×™. ×× ×™ מלגלגת על הדרך שבה הסופר בחר להציג ×ות×.
הבחירה בכתיבה של ×–×” כסיפור מתח וההתעקות על ×”×¤×¨×˜×™× (שייתכן ×©×”× ×מיתיי×, ובכל ×–×ת ×”× × ×›× ×¡×• לסיפור על ידי סלקציה כלשהי) ×”×™× ×‘×—×™×¨×” ×©×”×™× ×œ× ×¨×§ ×‘× ×לית מר×ש, ×”×™× ×’× ×¢×©×•×™×” רע ×‘×¢×™× ×™×™.
×–×” ×©×§×•×©×™× ×¡×§×™ ×”×•× ×§×ž×¤×™ ×–×” × ×›×•×Ÿ!
×ת ×§×¦×˜× ×™×§ ×× ×™ ×œ× ×והבת.
×בל ×× ×™ משווה ×‘×™× ×™×”× ×¨×§ ב××œ×ž× ×˜ של ×”×”×ª×¢× ×’×•×ª על הרוע, ×©× ×“×ž×” לי שכן ×§×™×™× ×‘×©×œ×•×©×ª×. ×ת ×œ× ×—×•×©×‘×ª?
ו×כן, לבד בברלין ×”×•× ×‘×מת סקיצה ×¢× ×ª×§×•×•×”.
×œ× ×¨×יתי ×ת רפסודיה ב×וגוסט, ×בל ×–×” ×œ× ×©×× ×™ ×˜×•×¢× ×ª שכל × ×™×¡×™×•×Ÿ להתמודד ×¢× ×–×•×•×¢×•×ª ×©×”×¢× ×©×œ×š ייצר ×”×•× ×‘× ×לי מר×ש, כן?
מרית,
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שהתי××•×¨×™× ×‘"לבד בברלין" ×”× ×—×“ ×ž×™×ž×“×™×™× ×•×¤×©×˜× ×™×. ×”×˜×•×‘×™× ×”× ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ ×˜×•×‘×™× ×•×”×¨×¢×™× ×’× ×”×… × ×•, ×יך × ×’×™×“ ×ת ×–×” – ×פשר להבין מה מוביל ××•×ª× ×œ×ž×§×•×ž×•×ª ×©×”× ×ž×’×™×¢×™× ×ליה×. ×–×” הכוח של הספר ×©×‘×¢×™× ×™ ×”×•× ×‘×—×œ×˜ ×œ× ×¡×§×™×¦×”. ×–×” ×©×”×•× ×›×ª×‘ ×ותו ב24 ×™×ž×™× ×–×” ב×מת ×œ× ×ž×•×‘×Ÿ ×•×œ× ×‘×¨×•×¨ ×בל בהחלט ×œ× ×ž×—×œ×™×© ×ת הספר ×ו עושה ×ותו ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×ž×™ ×•×‘× ×לי כפי ש×ת מגדירה ×ותו. לפחות ×œ× ×œ×“×¢×ª×™.
×•×§×¦×˜× ×™×§ ×•×§×•×©×™× ×¡×§×™ בהחלט ×™×•×¦×¨×™× ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×” של שו××”, ×œ× ×ž×©× ×” ×ת העובדה ×©×§×¦×˜× ×™×§ ב×מת חווה ×ת הזוועות.
ורפסודיה ב×וגובט זו יצירת מופת.
×©× ×” טובה.
×–×” ×œ× ×©×לה של ×הבה. ×ž×§×¦×˜× ×™×§ ×גב, קר×תי רק ×ת כוכב ×”×פר, ספרון ×©×™×¦× ×‘×©×¢×ª×• בספריית תרמיל. ×–×” מופרע ×בל ×ž×”×¤× ×˜ בדרכו המלחששת, ×œ× ×›×¢×“×•×ª על השו××” ××œ× ×›×¤×•×¨×˜×¨×˜ של מי שכתב ×ותו, כמו כל הספרי×.
×•×”×ª×¢× ×’×•×ª על הרוע ×–×” לגמרי בדי ×ן ××™×™ של הוליבוד. ×˜×¨× ×˜×™× ×• עשה מזה צימעס.
×סתי, חשבון × ×¤×© מהסוג שעליו ×ת מדברת מתקשר לי הרבה יותר ל"סיפור של ×’×¨×ž× ×™" http://www.xargol.co.il/index.php?cat=2&name=all&book=1029&nav=1
×•×©× ×” טובה ומתוקה!
×× ×™ חושב שיש ×›×ן בלבול ×–×ž× ×™×.
×ת קור×ת ×ת הספר ב-2010, 64 ×©× ×™× ×חרי ×©×”×•× ×™×¦×. כבר ר×ית סרטי שו××” רבי×, קר×ת עשרות ספרי×. הכל כבר עובר דרך ×”×ž×¡× × ×ª של ×”×‘× ×ליות של הרוע. ×”×¤×¨×˜×™× × ×¨××™× ×œ×š כמו ס×דיז×. כשפ×ל×דה כתב ×ת הספר, ב-1946, ×”×¢× ×”×’×¨×ž× ×™ ×”×™×” עמוק בתוך הכחשה טוט×לית. ×× ×©×™× ×¡×™×¨×‘×• לה×מין למה שקרה, ×˜×¢× ×• ×©×”×ª×ž×•× ×•×ª של ×ž×—× ×•×ª הריכוז מבוימות, ×ו שהן תעמולה של בעלות הברית. משפטי × ×™×¨× ×‘×¨×’ תו×רו כצדק של ×ž× ×¦×—×™× (×œ× ×œ×’×ž×¨×™ ×œ× ×‘×¦×“×§, ×›×©×”×¨×•×¡×™× ×”× ×—×œ×§ מהשופטי×, ×©×’× ×’×œ×’×œ×• על ×”×’×¨×ž× ×™× ×ת טבח ק×טין, שביצעו ×”× ×¢×¦×ž×).
פ×ל×דה, וזה ×›× ×¨××” קשור לעובדה ×©×”×•× ×”×™×” מקורב ×œ×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™×, ×œ× × ×•×ª×Ÿ ×œ×’×¨×ž× ×™× ×œ×©×›×•×—. ×”×•× ×“×•×—×£ ×ת ר××©× ×œ×§×™× ×©×œ×”×: כך ×–×” ×”×™×”, פרט לפרט. כך ×–×” ×”×™×” בבית המשפט העממי, ×›×©× ××©×ž×™× ×¢×ž×“×• בלי חגורה. כך היו בתי הכל×, כך היו החקירות, כך ×–×” ×”×™×”, מ×חורי ×”×‘× ×ליות של הרוע עמד רוע ×מיתי מ×ד ×•×œ× ×‘× ×לי בכלל, ו××ª× ×™×“×¢×ª× ×•×©×ª×§×ª×. ו×× ×™ ×œ× ××™×–×” ×פרטצ'יק סובייטי, ×× ×™ סופר ×’×¨×ž× ×™ מוכר שכותב ×ת ×–×”.
ר×וי לציין ×©×ž×‘×—×™× ×•×ª רבות הגיבורה של הספר, והדמות ×”×ž×¢× ×™×™× ×ª ביותר, ×”×™× ×”×“×•×•×¨×™×ª ×ווה קלוגה. ×”×™× ×¦×¨×™×›×” להתמודד בו ×–×ž× ×™×ª ×¢× ×”×ž×¤×œ×’×” ×•×¢× ×”×‘×¢×œ הלוזר שלה ×©×ž× ×¡×” לגרור ×ותה למטה. ×”×™× ×ž×ª×¤×˜×¨×ª מהמפלגה, למרות שברור לה שיהיה לכך מחיר.
×ולי היתרון היחיד, עבורי, בזה ש×ת בברלין ×”×•× ×”×¤×•×¡×˜×™× ×”×לה. למרות התגובה של יוסי, ×©×”×™× ×‘×”×—×œ×˜ במקומה, יש משהו מ×וד מדויק בלת×ר ×¡×¤×¨×™× ×ž×”×¡×•×’ ×”×–×” ×›"×‘× ×ליות התי×ור של הרוע". בעיקר ×›×™ הרוע, ×’× ×”×•×, ×”×•× ×¡×•×’ של מלכודת ספרותית (ו×× ×™ יודע ×©× ×“×‘×§×ª×™ ×œ×ž×•× ×— ×”×–×”, ×בל ×”×•× ×¨×œ×•×•× ×˜×™ ×›×ן, × ×“×ž×” לי), שההתמודדות ×יתה כמעט תמיד × ×•×¤×œ×ª לקטגוריות מ×וד ×ž×•×‘×—× ×•×ª ×•×§×•× ×‘× ×¦×™×•× ×œ×™×•×ª. ו×ולי ×’× ×‘×’×œ×œ שלחלק ×ž×”×¡×•×¤×¨×™× ×™×© × ×˜×™×” לת×ר ×ת ×”×¡×¤×¨×™× ×©×œ×”× ×›"מחקר של" ×ו ×›"התמודדות ×¢×", וזה הופך ×ת ×”×¡×¤×¨×™× ×©×œ×”× ×œ×’×¨×¡×” הספרותית של מחקר ×קדמי ×‘×™× ×•× ×™. ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— למה – כלומר, יש לי כמה ×˜×¢× ×•×ª מעורפלות ×‘× ×•×©×, ×בל הן × ×•×’×¢×•×ª במיסטיקה – ×ך ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ ×”×–×” "להתמודד ×¢×" כמעט תמיד × ×™×“×•×Ÿ להפוך למרבה-×¢×ž×•×“×™× ×ž×©×ž×™×, שבורח במהירות לעבר המזעזע.
למרות שהספר ×œ× ×ž×•×¨×›×‘ כלל, ×פשר להגיב לו ב×ופן מורכב, ול×ו ×“×•×•×§× ×‘×—×œ×•×§×” ×”×¤×©×˜× ×™×ª ×œ×©× ×™ סוגי תגובות. למשל, ×× ×™ ×œ× ×œ×’×œ×’×ª×™ על ×”"כמה קשה ×”×™×” ×œ×’×¨×ž× ×™×", ×ו חשבתי שזה סוג של ריהביליטציה (××£ ×›×™ מן ×”×¡×ª× ×”×•× ×’× ×–×”). ×בל כן חשבתי ×©×ž×‘×—×™× ×” ספרותית ×”×•× ×œ× ×ž×©×”×•. שהכתיבה רדודה ×•×œ× ×ž×פשרת התעמקות ×’× ×‘×“×‘×¨×™× ×©×©×•×•×™× ×ותה, שהדמויות שטוחות. ×©×”×•× ×‘×¤×©×˜×•×ª, ספר מגויס (×כן ×‘×¡×’× ×•×Ÿ ×”×§×•×ž×•× ×™×¡×˜×™). ×ו כמו שמיטל כתבה ב×ופן קצת פחות דיפלומטי: "הספר 'לבד בברלין' ×”×•× ×ª×¢×ž×•×œ×”".
×–×” ספר × ×”×“×¨!
התזה ×œ× ×”×™×™×ª×” על הסיפורת של ×©× ×•×ª ×”×©×ž×•× ×™×, ××œ× ×¢×œ הסיפורת המ×וחרת, ועל העובדה ×©×”×™× ×¢×“×™×™×Ÿ מתקבלת ב×ותה התלהבות משתוממת, ×”×”, תר×ו מה מסתתר במרתף. לכן ×× ×™ חושבת שהטיעון שלך על הבלשיות של לבד בברלין קצת ×× ××›×¨×•× ×™×¡×˜×™.×”×•× ×œ× × ×›×ª×‘ עכשיו, ××œ× ×‘×ª×§×•×¤×” שבה הבלש ב×מת ×”×™×” בלשי והשוד ב×מת ×”×™×” סודי.
כן הייתי מתעכבת על ×”×¦×™×™×ª× ×•×ª היפה שבו ×”×ž×‘× ×” ×”×–×” מתקבל פה – כלומר בקרב קהל הקור××™× ×”×™×©×¨×לי. תמיד התגלית הזו, ××¨×‘×¢×™× ×©× ×” ×חרי, ×©×™×©×™× ×©× ×” ×חרי ×”×•× ×ž×’×œ×”… (×× ×™ כבר רו××” ×ת ×”×ž×©× ×”) ו×וי, תר××™, ××¦×œ× ×–×” ×’× ×›×›×” סוד והכל. בשו××” ×©×œ× ×• יש ×›×–×” ×’×¨×ž× ×™, ×ª×ž×•× ×ª הר××™ של הגיבור הישר×לי, ×©×’× ×”×•× ×’×“×œ ב×ווירת על ×¤× ×™ השטח ומתחת ×ל תש×לי. ×œ×¤×¢×ž×™× × ×¨××” לי שזו כבר × ×”×™×™×ª×” ברירת המחדל לכתיבה על השו××”. ממש ××™×–×” שט×× ×¥ ×–'×× ×¨×™. ושוב ושוב ×–×” עובד, ומדובר ברב מכר לוהט.
לגבי העודפות של ×”×”×ª×¢× ×’×•×ª: יפה ×מרת. הש×לה ×”×–×ת: למה ×–×” ×©× (ועוד 160 עמודי×!)
יש טקסט ממש יפה של דייויד טרוטר על הבלש, שבו ×”×•× ×ž×ª×•×•×›×— ×¢× ×ž×™ שטוען שכל הקטע של הבלש ×”×•× ×”×”×ª×¨×” (שזה פחות ×ו יותר כול×). ×‘×ž×§×•× ×œ×“×‘×¨ על הבלש כעל ×–'×× ×¨ ×”×¨×ž× ×•×™×˜×™, שמה ×©×ž×©× ×” בו ×–×” החידה ×•×”×¤×¢× ×•×—, ×”×•× ×ž×“×‘×¨ על הגופה ועל העודפות החומרית שלה. ×›×™ הגופה, ×”×•× ×ומר, ×”×™× ×œ× ×¡×™×ž×Ÿ לכלו×. ×”×™× ×œ× ×—×œ×§ מהתחביר ××œ× ×¢×•×“×£ רטורי, שהתפקיד שלו ×”×•× ×œ×¢×•×¨×¨ הל×, בחילה. העודפות הזו ×”×™× ×œ×‘ ×”×¢× ×™×™×Ÿ, ו×× ×™ מצטטת, ×›×™ בעברית ×–×” ×œ× ×¢×•×‘×“: matter shocks and shock matters. ו×ת ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×” מחמיצות רוב ×”×¤×¨×©× ×•×™×•×ª של הבלש. ×–×” ×›×ילו מפריע להסברי×.
ועוד דבר שרציתי להגיד על ×¤×•×¨× ×• שו××”, ×–×” לגבי ק.×¦×˜× ×™×§. עד ×©× ×•×ª ×”60, ש××– הופיע ×פלפלד, היו פחות ×ו יותר שתי ×ופציות מרכזיות לכתיבה על השו××”: ××‘× ×§×•×‘× ×¨ (טרלהלה, שו××” וגבורה, כצ×ן לטבח וכו'), ×•×”×¤×œ× ×˜×” ×”×חרת של ק.×¦×˜× ×™×§. ××‘× ×§×•×‘× ×¨ ×”×™×” התפיסה ×”×”×’×ž×•× ×™×ª וק.×¦× ×˜×™×§, ולמרות התפקיד המרכזי מ×וד שלו בתי×ור השו××” ובטח ב×יך ×©×ž×“×‘×¨×™× ×”×™×•× ×¢×œ השו××” בישר×ל, × ×‘×¢×˜ מהק×× ×•×Ÿ הספרותי. עד כדי כך ×©×‘×©× ×•×ª ×”-90, שזה כבר די הרבה זמן ××—"×›, דן מירון עדיין קוטל ×ותו ברמות (×§×•×¨× ×œ×• ספרות ×ושוויץ מטפיזית-×פוקליפטית גסה, מה ×©× ×›×•×Ÿ).
×בל המעמד של ×”×”×ª×¢× ×’×•×ª הזו ×”×©×ª× ×”. בגלל ×–×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ המקרה של ×§×¦×˜× ×™×§ (קר×תי על ×–×” דבר מוצלח של שכחתי מי, ×בל ×× ×™ ×בדוק כדי ×œ× ×œ×¦×ת בהמה) – ×–×” ×©×”×•× × ×—×©×‘ לספרות סופר גרועה ובו ×–×ž× ×™×ª ×’× ×”×¤×š ×œ× ×¦×™×’ ב-×”' הידיעה של "ש×".
×”×™×•× ×–×” כבר ×œ× ×ž×©× ×” כמה ×”×•× ×¡×¤×¨×•×ª גרועה. ×¤×¢× ×–×” ×”×™×” משהו שקור××™× ×ž×ª×—×ª לשולחן. ×‘×¢×©×•×¨×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×–×” כבר × ×”×™×” פחות ספרות זולה ויותר עדות מזעזעת, משהו ×”×›×™ חומר חובה לתלמידי תיכון.
כלומר, ×”×™×•× ×”×›×™ לגיטימי ×œ×”×ª×¢× ×’ על הדבר ×”×–×”, וכמה שיותר מזעזע, כך יותר טוב. ×× ×™ חושבת שזה חלק מההכשרה ×©×—×™×™×‘×™× ×œ×¢×‘×•×¨ כדי להפוך לדור ×©× ×™ קולקטיבי. חלק ×ž×”×§×•× ×‘×¨×¡×™×• שמ×פשר לך ל×מץ ×ת החוויה כשלך, ×’× ×× ×™×© לך סרייה מל××” של ×¡×‘×™× ×•×¡×‘×ª×•×ª ×©× ×•×œ×“×• ×‘×ž×“×™× ×•×ª ששזפתן השמש ×•×œ× ×¨×ו מגף מימיה×.
הקומיקס מעולה!
ועוד: גברת, כותרת ×›×–×ת, ממישהי ×©×”×—×™×™× ×©×œ×” ×›×” דבש זו חוצפה ש×יפשרת×ר (×¢×™×¨×•×ž×™× ×‘×‘×¨×œ×™×Ÿ ×לק, ל×, פשוט תדרכי ×œ× ×• על היבלות ודי).
×ורן סגל! ×–×” מי שכתב על ק.×¦×˜× ×™×§ ועל ההתקבלות שלו.
×תה צודק לגמרי. עשיתי ×›×ן טעות ×‘×›×¨×•× ×•×œ×•×’×™×”. מזל שיש פה הסטוריון ×‘×©×›×•× ×” 🙂
×ולי ×”×˜×¢× ×” שלי הייתה צריכה להיות שממרחק הזמן ×–×” × ×§×¨× ×›×ž×• ×‘× ×ליה.
×בל ×× ×™ חושבת ש×תה טועה ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×ווה קלוגה. הסטורית ×”×™× ×ולי ייצוג ×ž×¢× ×™×™×Ÿ. ×בל ×ž×‘×—×™× ×” ספרותית ×”×™× ×“×ž×•×ª של ×ישה שקיימת בספר כמה וכמה פעמי×: זו שמגרשת ×ת בעלה השיכור/המכה/המהמר ×ל מחוץ לבית. הן מתחלקות רק ל×לו ש×חרי שהן מגרשות ×ת הבעל הולכות ×œ×–× ×•×ª ול×לו שהולכות להיות ×ישה ×”×’×•× ×” מחדש.
עכשיו ב××™×? היית יכול לחסוך לי ×ת כל הפוסט ×¢× ×”×ž×©×¤×˜ ×”×–×”: ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ ×”×–×” "להתמודד ×¢×" כמעט תמיד × ×™×“×•×Ÿ להפוך למרבה-×¢×ž×•×“×™× ×ž×©×ž×™×, שבורח במהירות לעבר המזעזע.
(×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×œ×›×ª לתחתת בברלין פע×. הקפה שחור פה משהו משהו).
כן, ×–×” × ×›×•×Ÿ שיצ×תי ×× ×›×¨×•× ×™×¡×˜×™×ª. ×œ×¤×¢×ž×™× ×™×•×¦××™× ×›×לה 🙂
×•×˜×¢× ×” מהממת, ×”×˜×¢× ×” של דיוויד שלך. מזכיר לי ××™×–×” × ×™×ª×•×— של ציור של ××œ×•×”×™× ×–×•×›×¨ מי שרו××™× ×‘×• ×רבעה ×’×‘×¨×™× ×ž×›×•×‘×“×™× ×ž× ×ª×—×™× ×’×•×¤×ª ×ישה בוהקת ×‘×œ×•×‘× ×”. וממש רו××™× ×‘×¦×™×•×¨ ×יך יוצ××™× ×§×•×•×™× ×ž×”×¢×™× ×™×™× ×©×œ×”× ×œ×¢×‘×¨ הגופה. ×›×ילו כדי לסמן ×œ×¦×•×¤×™× ×ž×” קורה ×©× ×‘×מת בחדר ההו×, מעבר ×œ× ×™×ª×•×—.
×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×§×¦×˜× ×™×§, × ×¨××” לי שמשרד ×”×—×™× ×•×š ×”×•× ×”×¢× ×™×™×Ÿ בתהליך ההכשרה שלו. ספרות גרועה ×ולי, ×בל ×”×•× ×ž×—×œ×§ ×ת ×”×—×¨× ×”×–×” ×œ×ª×œ×ž×™×“×™× ×‘×—×™× ×. כמו הספר ×”×”×•× ×¢×œ ×יך לדבר על ×§×•× ×“×•×ž×™× ×¢× ×”×—×‘×¨ שלך. פלוס, ×–×” ב×מת ספרות חר×. זו ×œ× ×שמתו של דן מירון.
×•×‘×¢× ×™×™×Ÿ המגף והשמש, מצחיקה!
×× ×™ ×œ× ×¢×™×¨×•×ž×” בברלין. ×× ×™ לבושה בחולצה קצרה, ×›×™ ×”×™×•× ×™×•× ×™×¤×”, ו×× ×™ בדיוק הולכת לקחת ×ת המחשב שלי ל××™×–×” בית קפה פה ×‘×©×›×•× ×”. ו××– למ×ו×ר פ×רק להציץ קצת על ×”×”×ž×•× ×™× ×©×‘××™× ×œ×©×•×§ הפשפשי×. ו××– × ×¨××”. יכול להיות ש×× ×™ ×לך ל×כול במסעדה. ויכול ש×× ×™ ×חזור הביתה ל×כול ×ת הפסטה סלק ו×ס×בי ×©×§× ×™×ª×™ ×תמול בשוק ×יכרי×. בערב בטח × ×¦× ×œ×יזו מסיבה, ×›×™ יש פה עכשיו ×ת שבוע המוזיקה, ויש סירות סול×ריות מהממות שמבי×ות ×ת ×”×—×•×’×’×™× ×¢×œ ×”× ×”×¨ ×ž×ž×§×•× ×œ×ž×§×•× ×‘×—×™× ×.
×–×”, גברת, לדרוך על הפצעי×!
לדרוך על ×”×¤×¦×¢×™× ×–×” מצחיק. ×–×” כמו ×”×‘×™×˜×•×™×™× ×©×œ גלי חברה שלי: × ×¤×œ×” לי ×בן ×œ×ª×—×ª×•× ×™×.
בכל מקרה: פחחח, ××™× × ×™ מתרשמת כלל וזה ×œ× ×ž×–×™×– לי. מה ×”× ×—×™×™×š לעומת שלי? ×©×¢×ž×•× ×§×•×œ×•×¡×לי וסבל.
×”× ×”, תר××™ ×ותי. הטלפון שלי טבע ×מש בי×, ×”×ª×™× ×•×§ שלי משלשל בריח ×’×™×”×™× ×•×, ×× ×™ מזיעה ברמות ×©×™× ×œ×ž×¨×•×ª שהבטיחו הקלה, ויש לי ערימות כביסה מטורפות לקפל. כל ×–×” ×œ×¤× ×™ ש×× ×™ הולכת ×œ×‘× ×§ ×œ×”×—×ª×™× ×”×•×¨×ת קבע לצהרון המזדיין של ויצ"ו ("×× ×—× ×• ×œ× ×¢×•×‘×“×™× ×¢× ×›×¨×˜×™×¡×™ ×שר××™", לש×לתך ×”× ×›×•× ×”), ×•×ž×©× ×œ×¢×‘×•×“×” שלי, שיש בה מזגן ×•×ž×©×œ×ž×™× ×‘×” בזמן ויפה, ולכן ×œ× ×לין עליה כלל.
יש ×’× ×¤×¨×§ ×œ×¤× ×•×ª ערב, ×בל ×–×” ב×מת ×™×”×™×” יותר מדי משמח ×•×ž×§×¡×™× ×•×œ× ×‘× ×œ×™ להשוויץ. × ×•×‘×די ל×בז × ×©×•×•×™×¦×¨ ×©×ž× ×¤× ×£ בחיי ×”×ª×¢× ×•×’×•×ª שלו!
ברלין ×לק. ×× ×™, גברת, ×—×™×” ×ת ×”×—×™×™× ×”×˜×•×‘×™×.
(×מרה והלכה להת×בד שלו×)
לגמרי!
טוב, ×תן רק עושות לי חשק לחזור לק ×¦×˜× ×™×§. כש×× ×™ הייתי ×§×˜× ×” ×”×•× ×”×™×” ×”×©×•×œ×™×™× ×•×œ× ×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×. קר×תי ×›×מור רק ×ת כוכב ×”×פר, ×•×ž×ž× ×• ×× ×™ זוכרת רק קטע שבו עלמה ×’×¨×ž× ×™×” מתכסה בשמיכה ממול×ת בשיער ×חותו של הכותב. ופת××•× ×©×¢×¨×” מבצבצת מן הציפה והעלמה ×”×’×¨×ž× ×™×” מושכת מושכת ×ת השערה ×”×רוכה, ופת××•× ×–×” מתחלף ×‘×¤× ×™×™×” ישירה ×ל העלמה בתביעה שתשיב לו ×ת ×חותו. ×–×” לגמרי כחול-זקן ב×ווירה ומין לורליי מבותר, והפת××•×ž×™× ×§×©×•×¨×™× ×œ×ž×ª×— הכמעט צ'יזבטי, והשילוב של זוועה ×•×¡× ×˜×™×ž× ×˜×œ×™×•×ª – לפחות מהמותן ומקוצר הזיכרון ובלי בדיקה × ×•×¡×¤×ª, × ×“×ž×” לי שמשרד ×”×—×™× ×•×š ש×ימץ ×ת ק ×¦×˜× ×™×§ הסתיר מכן ×ת המופרעות המרתקת שלו. ×™×•× ×חד כשיהיה לי זמן, ×× ×™ ×חזור.
×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª ×× ×–×” ×”×™×” בתקופתי, ×§×¦×˜× ×™×§ ומשרד ×”×—×™× ×•×š. ×בל בכל מקרה ×–×” ×œ× × ×•×£ הקרי××” של ילדותי. במקיף ×' בע×שדוד ×œ× ×¤×ª×—×• חמש יחידות ספרות, ×ולי זו הסיבה.
×בל ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שהסתירו ×ת המופרעות של ×–×”, ×œ× ×‘×˜×¢×•×ª ×•×œ× ×‘×›×•×•× ×”.
כשזה ×™×¦× ×•×‘×¢×©×•×¨×™× ×©×חרי ×–×”, ×–×” × ×—×©×‘ לספרות בזויה וירודה, שקור××™× ×‘×”×™×—×‘× (פטריק ×§×™× ×¤×•×’×© ×ת ×ין לי רעיון). ×¢× ×”×©× ×™× ×–×” × ×”×™×” לגיטימי. ×ž×©× ×•×ª ×”-60 ו×ילך, ובטח ×חרי ××“× ×‘×Ÿ כלב, × ×”×™×” לגיטימי לדבר על ×רץ ש×, לדבר ×ותה. ו×ת השיגעון,החולשה, ×”×§×•×¨×‘× ×•×ª וכן הל××”. ×”× ×¨×˜×™×‘ ×”×–×” הפך ×œ× ×¨×˜×™×‘ ×”×”×’×ž×•× ×™ של השו××”.
כך ש×× ×™ חושבת שמשרד ×”×—×™× ×•×š ×œ× ×”×ª×›×•×•×Ÿ ×‘×©×•× ×©×œ×‘ להסתיר ×ת המופרעות של ×–×” ××œ× ×œ×”×¤×š – ×ימץ ×ותה והפיץ ×ותה ככזו.
×œ× ×œ×ž×“×ª×™ ×ת ×–×” בבית הספר, ×בל ×–×” ×”×™×” ×“×•×•×§× ×ž×•×¨×” בתיכון ×©×§×¨× ×œ×™ ×ת הסיפור ×”×–×” מכוכב ×”×פר, ×ותו מורה ×גב, ×©×§×¨× ×ž"×”× ×¡×™×š הקטן" – ×œ× ×‘×ותה ×”×–×“×ž× ×•×ª, ×בל ×©× ×™×”× ×”×™×• ×ž×©×•×™×™×›×™× ×œ×¢×ž×•×“×ª הפיוט בטבלה, ובהחלט ×œ× ×œ×¢×ž×•×“×ª המופרעות.
ו×× ×™ חייבת ×›×מור ×œ×§×¨×•× ×ת ×–×” שוב, ×›×™ מכל החירויות בעול×, × ×“×ž×” לי שחירות ×”×˜×¢× ×”×¨×¢ זוכה להכי פחות ×”×’× ×”. וזה תמיד ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי מה כל כך מבהיל ×©× ×©×ž×—×™×™×‘ פסילה ×›×–×ת מקיר ×ל קיר.
ו×× ×™ חשבתי שרק ×× ×™ ×›×›×”…