×”×ž× ×™×¤×¡×˜ לכתיבה משתהה ×”×•× × ×—×ž×“ ×‘×¢×™× ×™×™. ×”×•× ×”×™×” × ×—×ž×“ ×›×©×”×•× × ×›×ª×‘, ב-2008, כשה×ויב העיקרי של ההשתהות ×”×™×” הציווי של גוגל לכתוב עוד ולכתוב מהר, ×•×”×•× ×¢×•×“ יותר × ×—×ž×“ ב-2010, ×¢× ×˜×•×•×™×˜×¨ ופייסבוק ו×פילו טמבלר (×הוב × ×¤×©×™! ×× ×™ מתה על טמבלר!), ×¢× ×”×¤×™×“ ×”××™× ×¡×•×¤×™ ×”×–×”, ש×תה יכול לבהות בו שעות, וכל הזמן קורה בו משהו, מישהו ×ומר משהו, מישהו מגיב מישהו ×©× ×ª×ž×•× ×”, שולח ×œ×™× ×§ ×œ×ž×§×•× ×חר, ו×תה × ×¡×—×£ ×©× ×¤×¡×™×‘×™ על ×”× ×”×¨ הלכ×ורה סוער ×”×–×” (וזוש כתבה על ×–×” יפה מ×ד).
מצד ×©× ×™, ×œ×”×ª× ×’×“ לכך ×©×“×™× ×ž×™×§×ª הרשת ×ž×©×ª× ×” לכיון ×˜×§×¡×˜×™× ×§×¦×¨×™× ×™×•×ª×¨ מרגיש לי ×× ×›×¨×•× ×™×¡×˜×™. כן, ×פשר לצרוך ×˜×§×¡×˜×™× ×›×לו. ×פשר להתמכר לטוויטר. ×פשר לרפרש ×ת פייסבוק. ×בל הרשות לגמרי × ×ª×•× ×”. ×× ×©×™× ×¢×“×™×™×Ÿ ×›×•×ª×‘×™× ×‘×œ×•×’×™× ×¢× ×¤×•×¡×˜×™× ×רוכי×. ×•× ×›×•×Ÿ שפחות ופחות ב×רץ, ×בל ×‘×¢×•×œ× ×¢×“×™×™×Ÿ יש ×¢×™×ª×•× ×•×ª ×יכותית. עדיין יש ×¨×•×ž× ×™× ×ž×•×¤×œ××™× ×¢× ×ž×ות עמודי×. ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על סדרות טלוויזיה, הרומן החדש. ×•×œ×”×ª× ×’×“ להתחדשות ×–×” כמו למות.
ובכל ×–×ת, תרגמתי ×ותו לעברית. תרגמתי ×ותו ×›×™ הרגע ×”×–×” שבו מישהו צועק: עמודו, ×”×•× ×¨×’×¢ ×—×™×•× ×™, במיוחד ×›×™ ×”×•× ×¨×’×¢ ×ו מספר ×¨×’×¢×™× ×‘×•×“×“×™× ×©× ×ž×¦××™× ×ž×•×œ ×”×–×¨× ×”××™× ×¡×•×¤×™ שפוסע לכיוון ×חר. במיוחד ×›×©×”×•× ×ž×ª× ×’×“ לתרבות ×©× ×¢×” בקצב ב×מת משוגע.
וזה קצה ×חד של המחשבה שלי על השתהות. ×סור לשכוח ×ותה, ×ת ההשתהות.
כשהייתי בברלין, ×§× ×™×ª×™ ספר שיחות ×¢× ×ž×¨×™× ×” ×ברמוביץ, ××ž× ×™×ª המיצג ×©×”×™× ×ולי ×”××™×ž× ×©×œ כל ××ž× ×™×•×ª המיצג (×פשר ×œ×§×¨×•× ×¢×œ×™×” עוד בעיר ×”×ושר). בספר ×”×™× ×ž×“×‘×¨×ª שוב ושוב על כמיהתה לעבודות long duration. כלומר, ×œ× ×¢×‘×•×“×•×ª ×©× ×ž×©×›×•×ª חצי שעה ×ו שעה, כמקובל ×‘×ª×—×•× ×”× ×™×ž×•×¡ וקוצר הקשב, ×ו ×פילו כמה שעות, כמקובל בשוליה ×”××•×•× ×’×¨×“×™×™× ×©×œ ×”××ž× ×•×ª, ××œ× ×¢×‘×•×“×•×ª ×©× ×ž×©×›×•×ª ×™×ž×™× ×¢×œ גבי ×™×ž×™× ×ו שבועות על גבי שבועות. לשיטתה, העבודות ×”×לו מסייעות בידה להעביר לקהל ×ת הרעיון המרכזי שלה: ×”×›×™ חשוב ×–×” גוף, וגוף ×–×” משהו ×©×§×™×™× ×‘×›×ן ועכשיו. רק ×× ×ž×ª× ×ª×§×™× ×ž×”×¢×•×œ× ×ž×¡×¤×™×§ זמן ×פשר ×œ×”×ª× ×ª×§ מהש×ון הכללי ולחזור להקשיב לגוף.
העבודה ×”××—×¨×•× ×” של ×ברמוביץ ×”×™× ×¢×‘×•×“×” כזו, long duration, כמו ×©×”×™× ×—×œ×ž×” עליה. קור××™× ×œ×” the artist is present, ובמהלכה יושבת ×ž×¨×™× ×” במוזי×ון המומה ×‘× ×™×•-יורק. ×”×™× ×™×•×©×‘×ª ליד שולחן, מוקפת ב×לומת ×ור, ומולה יש ×›×™×¡× ×¨×™×§. כל מי שרוצה מוזמן לשבת מולה כמה זמן ×©×”×•× ×¨×•×¦×”, כל עוד ×”×•× × ×©×ר בשקט ומביט ×‘×¢×™× ×™×”. ×–×” ×ומר שבמשך כמה ×—×•×“×©×™× ×”×™× ×™×©×‘×” במוזי×ון מתחילת ×”×™×•× ×•×¢×“ סופו. ×•×”×™× ×’××” בזה מ×ד:
The piece I'm doing now in MoMA, during museum opening times, is going to be 586 hours. Every day. 10 hours on Friday and 7.5 hours on the rest of the days! Tuesdays are closed. I think I might even have to do Tuesdays, because sometimes it's opened for disabled people.
ו×× ×™ פשוט ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” להבין ×ת ×–×”. ×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” להבין ×ת ההתעקשות על ×יטיות. ×ת ההפיכה של ×”×יטיות למשהו ×©×”×•× ×¢×¨×š ×‘×¤× ×™ עצמו. למשהו ×©×”×•× ×ª× ××™ ×ž×§×“×™× ×œ×”×™×¤×ª×—×•×ª התודעה. ×ת הרגע ×”×–×” שבו ×ומרי×: רק ×× × ×¢×ž×•×“ ×•× ×ª× ×’×“ ×‘×›×•×•× ×” לקצב של העול×, × ×ª× ×’×“ ×œ×©× ×”×”×ª× ×’×“×•×ª, ×•× ×¢×‘×•×¨ ×ת הרגע ×”×–×” ביחד, רק ××– × ×•×›×œ להתחיל להגיע למקומות ×חרי×, שעד עכשיו ×œ× ×”×¦×œ×—× ×• להגיע ×ליה×.
וזה הקצה ×”×©× ×™ של המחשבה שלי על השתהות: ×סור להמליך ×ותה, ×ת ההשתהות.
×•×‘×™× ×™×”×, ×”×™× ×ž×¢×¡×™×§×” ×ת מחשבתי רבות: ×”×יטיות. ההשתהות. וכמה ×ž×ž× ×” צריך ×ו רצוי ×ו כד××™ ועד כמה ×”×™× ×—×©×•×‘×” כלשעצמה וכמה ×”×™× ×—×©×•×‘×” רק ×›×”×ª× ×’×“×•×ª וכמה ×”×™× ×ª×ž×™×“ רק × ×¦×™×’×” של ×”×ª× ×’×“×•×ª ×œ×©×™× ×•×™.
מצד ×©× ×™, ×œ×”×ª× ×’×“ לכך ×©×“×™× ×ž×™×§×ª הרשת ×ž×©×ª× ×” לכיון ×˜×§×¡×˜×™× ×§×¦×¨×™× ×™×•×ª×¨ מרגיש לי ×× ×›×¨×•× ×™×¡×˜×™. כן, ×פשר לצרוך ×˜×§×¡×˜×™× ×›×לו. ×פשר להתמכר לטוויטר. ×פשר לרפרש ×ת פייסבוק. ×בל הרשות לגמרי × ×ª×•× ×”. ×× ×©×™× ×¢×“×™×™×Ÿ ×›×•×ª×‘×™× ×‘×œ×•×’×™× ×¢× ×¤×•×¡×˜×™× ×רוכי×. ×•× ×›×•×Ÿ שפחות ופחות ב×רץ, ×בל ×‘×¢×•×œ× ×¢×“×™×™×Ÿ יש ×¢×™×ª×•× ×•×ª ×יכותית. עדיין יש ×¨×•×ž× ×™× ×ž×•×¤×œ××™× ×¢× ×ž×ות עמודי×. ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על סדרות טלוויזיה, הרומן החדש. ×•×œ×”×ª× ×’×“ להתחדשות ×–×” כמו למות.
ובכל ×–×ת, תרגמתי ×ותו לעברית. תרגמתי ×ותו ×›×™ הרגע ×”×–×” שבו מישהו צועק: עמודו, ×”×•× ×¨×’×¢ ×—×™×•× ×™, במיוחד ×›×™ ×”×•× ×¨×’×¢ ×ו מספר ×¨×’×¢×™× ×‘×•×“×“×™× ×©× ×ž×¦××™× ×ž×•×œ ×”×–×¨× ×”××™× ×¡×•×¤×™ שפוסע לכיוון ×חר. במיוחד ×›×©×”×•× ×ž×ª× ×’×“ לתרבות ×©× ×¢×” בקצב ב×מת משוגע.
וזה קצה ×חד של המחשבה שלי על השתהות. ×סור לשכוח ×ותה, ×ת ההשתהות.
כשהייתי בברלין, ×§× ×™×ª×™ ספר שיחות ×¢× ×ž×¨×™× ×” ×ברמוביץ, ××ž× ×™×ª המיצג ×©×”×™× ×ולי ×”××™×ž× ×©×œ כל ××ž× ×™×•×ª המיצג (×פשר ×œ×§×¨×•× ×¢×œ×™×” עוד בעיר ×”×ושר). בספר ×”×™× ×ž×“×‘×¨×ª שוב ושוב על כמיהתה לעבודות long duration. כלומר, ×œ× ×¢×‘×•×“×•×ª ×©× ×ž×©×›×•×ª חצי שעה ×ו שעה, כמקובל ×‘×ª×—×•× ×”× ×™×ž×•×¡ וקוצר הקשב, ×ו ×פילו כמה שעות, כמקובל בשוליה ×”××•×•× ×’×¨×“×™×™× ×©×œ ×”××ž× ×•×ª, ××œ× ×¢×‘×•×“×•×ª ×©× ×ž×©×›×•×ª ×™×ž×™× ×¢×œ גבי ×™×ž×™× ×ו שבועות על גבי שבועות. לשיטתה, העבודות ×”×לו מסייעות בידה להעביר לקהל ×ת הרעיון המרכזי שלה: ×”×›×™ חשוב ×–×” גוף, וגוף ×–×” משהו ×©×§×™×™× ×‘×›×ן ועכשיו. רק ×× ×ž×ª× ×ª×§×™× ×ž×”×¢×•×œ× ×ž×¡×¤×™×§ זמן ×פשר ×œ×”×ª× ×ª×§ מהש×ון הכללי ולחזור להקשיב לגוף.
העבודה ×”××—×¨×•× ×” של ×ברמוביץ ×”×™× ×¢×‘×•×“×” כזו, long duration, כמו ×©×”×™× ×—×œ×ž×” עליה. קור××™× ×œ×” the artist is present, ובמהלכה יושבת ×ž×¨×™× ×” במוזי×ון המומה ×‘× ×™×•-יורק. ×”×™× ×™×•×©×‘×ª ליד שולחן, מוקפת ב×לומת ×ור, ומולה יש ×›×™×¡× ×¨×™×§. כל מי שרוצה מוזמן לשבת מולה כמה זמן ×©×”×•× ×¨×•×¦×”, כל עוד ×”×•× × ×©×ר בשקט ומביט ×‘×¢×™× ×™×”. ×–×” ×ומר שבמשך כמה ×—×•×“×©×™× ×”×™× ×™×©×‘×” במוזי×ון מתחילת ×”×™×•× ×•×¢×“ סופו. ×•×”×™× ×’××” בזה מ×ד:
The piece I'm doing now in MoMA, during museum opening times, is going to be 586 hours. Every day. 10 hours on Friday and 7.5 hours on the rest of the days! Tuesdays are closed. I think I might even have to do Tuesdays, because sometimes it's opened for disabled people.
ו×× ×™ פשוט ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” להבין ×ת ×–×”. ×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” להבין ×ת ההתעקשות על ×יטיות. ×ת ההפיכה של ×”×יטיות למשהו ×©×”×•× ×¢×¨×š ×‘×¤× ×™ עצמו. למשהו ×©×”×•× ×ª× ××™ ×ž×§×“×™× ×œ×”×™×¤×ª×—×•×ª התודעה. ×ת הרגע ×”×–×” שבו ×ומרי×: רק ×× × ×¢×ž×•×“ ×•× ×ª× ×’×“ ×‘×›×•×•× ×” לקצב של העול×, × ×ª× ×’×“ ×œ×©× ×”×”×ª× ×’×“×•×ª, ×•× ×¢×‘×•×¨ ×ת הרגע ×”×–×” ביחד, רק ××– × ×•×›×œ להתחיל להגיע למקומות ×חרי×, שעד עכשיו ×œ× ×”×¦×œ×—× ×• להגיע ×ליה×.
וזה הקצה ×”×©× ×™ של המחשבה שלי על השתהות: ×סור להמליך ×ותה, ×ת ההשתהות.
×•×‘×™× ×™×”×, ×”×™× ×ž×¢×¡×™×§×” ×ת מחשבתי רבות: ×”×יטיות. ההשתהות. וכמה ×ž×ž× ×” צריך ×ו רצוי ×ו כד××™ ועד כמה ×”×™× ×—×©×•×‘×” כלשעצמה וכמה ×”×™× ×—×©×•×‘×” רק ×›×”×ª× ×’×“×•×ª וכמה ×”×™× ×ª×ž×™×“ רק × ×¦×™×’×” של ×”×ª× ×’×“×•×ª ×œ×©×™× ×•×™.
×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×— להבין ×ת חוסר ×”×”×‘× ×” שלך.
תי×רת כל כך יפה ×ת עריצות המהירות, ×ת הסחף והדחף להשתתף בה.
והרי המהירות ×”×–×ת מחרישה ×ת ××•×–× ×™× ×• ×œ×ª×”×œ×™×›×™× ××™×˜×™×™× ×™×•×ª×¨, מרגילה ××•×ª× ×• ×œ×¡×™×¤×•×§×™× ×ž×™×™×“×™×™× ×•×œ×ª×•×¦×¨×™ ××™× ×¡×˜× ×˜, ×ž× ×•×•× ×ª ×ת שריר ×”×¡×‘×œ× ×•×ª ×©×œ× ×•.
×—×™×™×‘×™× ×œ×”×ª× ×’×“ לה ב×ופן ×קטיבי כדי לזכור ×•×œ×”×¤× ×™× (×•×”×¤× ×ž×” ×ž×‘×—×™× ×ª×™ ×”×™× ×ž×©×”×• מעבר ×œ×”×‘× ×” ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לית) ×ת ערכה של ההבשלה ×”×יטית, ×ת ×§×™×•×ž× ×©×œ ×ª×”×œ×™×›×™× ×©×œ×•×§×—×™× ×–×ž×Ÿ.
×œ× ×›×™ היופי והערך ×§×™×™×ž×™× *רק* ב×יטיות, ××œ× ×›×“×™ ×©×œ× × ×©×›×— ×ת היופי והערך שיש *×’×* ב×יטיות. ומה ×©×œ× ×ž×ª××ž× ×™× ×‘×•, ×ž×ª× ×•×•×Ÿ. מה ×©×œ× ×ž×–×›×™×¨×™× ×œ×¢×¦×ž× ×•, × ×©×›×—.
××– כן, צריך ×œ×¤×¢×ž×™× ×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ בצמיחת העשב, ×ו לתרגל הליכה ×יטית כשכל חלק של ×›×£ הרגל × ×•×’×¢ בקרקע בתורו – ×œ× ×›×™ ×–×ת הדרך ×”× ×›×•× ×”/יחידה לחיות, ××œ× ×›×“×™ לקבל פרופורציות על הקצב המהיר ×©×”×ª×¨×’×œ× ×• לקבל ×›× ×•×¨×ž×œ×™.
תודה על הפוסט ×”×–×”, ×•×’× ×¢×œ הקוד×.
××– ×”× ×” כתבת על ×”×ž×¨×™× ×”, במין עסקה סיבובית ×”×™× ×œ× ×”×™×ª×” מ×שרת ×ת ×”×ž×™×§×•× ×©×œ×” כתוספת, ×¢× ×”×¦×•×¨×š שלה בתשומת לב (ו×× ×™ ×œ× ×ומרת ×ת ×–×” ב×ופן שיפוטי ××œ× ×œ×’×ž×¨×™ תי×ורי). ×œ× ×¡×ª× ×”×™× ×ž×—×¨×™×ž×” ×œ×¦×•×¤×™× ×ת ×”×˜×œ×¤×•× ×™× ×”×¡×œ×•×œ×¨×™×™× ×•×ž×—×ª×™×ž×” ××•×ª× ×¢×œ חוזה שבו ×”× ×ž×ª×—×™×™×‘×™× ×œ×”×™×©×ר 8-10 שעות. ×”×™× ×§×•×¨×ת לזה "סחר הוגן, זמן תמורת ××ž× ×•×ª".
×•× ×“×ž×” לי שבצד כל ×”×¤×¨×¡×•× ×•×ª ×”×חרות שלה – ש××ž× ×™×ª, × ×¡×™×™× ×™×ª גוף, ××ž× ×™×ª, דיווה וכן הל××” – ×”×™× ×’× ×¡×•×—×¨×ª. ×”×™× ×–×™×”×ª×” ×ת החסך בהשתהות, ×ת הביקוש ×œ×¤× ×™ ×©× ×•×¦×¨, ×•×”×™× ×ž×¡×¤×§×ª ×ותו. כשמישהו רוצה לחוות ×ת הגירסה המל××” של הזמן, ×œ× ×‘×§×¤×¡×•×œ×•×ª של לחיצה על ×”×œ×™× ×§ ×”×‘× ×•×›×œ ×”×“×‘×¨×™× ×©×ת וזו ש כתבתן, ×”×•× ×™×›×•×œ ללכת ×œ×—× ×•×ª של ×ž×¨×™× ×” (ו×× ×™ רק מקווה שז×ת עדיין ×—× ×•×ª ×•×œ× ×ž×™×Ÿ מוזי×ון חווייתי ×›×–×” שמשמר דבר ×©× ×›×—×“).
עכשיו תכתבי על שיעמו×.
×œ×¢×™×ª×™× ×פשר במספיק כשרון ×œ×‘×˜× ×יטיות ו×פילו × ×¦×—×™×•×ª בזמן קצר יחסית. ×”×’××•× ×•×ª ×”×§×•×œ× ×•×¢×™×ª של קובריק מבי××” ××•×ª× ×• לחוש בכמה דקות של תחילת "×ודיס××” בחלל", ×©×”×ž×•× ×•×œ×™×˜ השחור ×”×•× ×¢×ª×™×§ יומין, ומשהו ×ž× ×¦×— הוויתו מוזרק ×œ× ×• ישר לתוך הורידי×.
בסופו של דבר, ×× ×™ בטוח שזה ×¢× ×™×™×Ÿ של מידה. בכל דבר ×פשר להגזי×. ברור ×”×™×•× ×©×”×ž×˜×•×˜×œ×ª × ×•×˜×” יותר מדי לכיוון המהיר והתזזיתי, וה×טיות צריכה לכתוב ×ž× ×™×¤×¡×˜×™× ×‘×ž×—×ª×¨×ª.
×× ×™ ×“×•×•×§× ×‘×›×œ×œ ×œ× ×¨×•××” ×©×•× ×× ×›×¨×•× ×™×–× ×©×™×© ×œ×”×ª× ×¦×œ עליו ×‘×ž× ×™×¤×¡×˜ לכתיבה משתהה. לדעתי ×”×•× ×¨×œ×•×•× ×˜×™ ×”×™×•× ×‘×“×™×•×§ כמו ×©×”×•× ×”×™×” ×œ×¤× ×™ ×©× ×ª×™×™×, ו×ולי ×‘×¢×¦× ×פילו יותר. למעשה, ×¢×¦× ×”×—×©×© ×”×–×” מכך ×©× ×ª×¤×¡ ×›×× ×›×¨×•× ×™×¡×˜×™×™× ×× × ×“×‘×¨ חלילה בשבח ×”×”× ××” שב×יטיות ×”×•× ×‘×“×™×•×§ ×חד ×ž×”×¡×ž×ž× ×™× ×”×‘×•×œ×˜×™× ×©×œ מגמת ×”×”×צה ששולטת בעריצות ברשת.
×œ×¤×¢×ž×™× × ×¨××” שהכול ברשת מתרחש במהירות מופרזת. × ×•×©××™ כתיבה ומגמות ×˜×¨× ×“×™×•×ª ×ž×ª×—×œ×¤×™× ×‘×›×œ יו×. לכתוב על × ×•×©× ×ž×¡×•×™× ×©×›×•×œ× ×›×‘×¨ הקדימו ×ותך וכתבו עליו ×œ×¤× ×™ שבוע × ×ª×¤×¡ כמיושן ×•×˜×¨×—× ×™, ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ בכלל על × ×•×©××™× ×©×›×ª×‘ "×˜×—× ×•" ××•×ª× ×œ×¤× ×™ ×©× ×” ויותר.
כתיבת ×‘×œ×•×’×™× ×¨×¦×™× ×™×™× ×•×ž×•×©×§×¢×™× ×‘×”×—×œ×˜ × ×ž×¦×ת בירידה, ×œ× ×¨×§ ב×רץ ××œ× ×’× ×‘×¢×•×œ×. המעבר ×”×•× ×œ×¨×©×ª×•×ª החברתיות וכבר מזמן ברור ×©×œ× ×ž×“×•×‘×¨ רק ×‘×˜×¨× ×“ ×–×ž× ×™ שעתיד לחלוף מן העול×, ××œ× ×©×–×”×• עתידה של הרשת (העתיד הקרוב לפחות). פייסבוק וטוויטר ×”× ×›×ן כדי להיש×ר. ×”×‘×œ×•×’×™× ×’× ×”× ×™×™×©×רו, ×בל קיימת ירידה מורגשת בכמות ×”×× ×©×™× ×©×ž×•×›× ×™× ×‘×מת להשקיע בכתיבת ×‘×œ×•×’×™× ×¨×¦×™× ×™×™×.
להעלות לבלוג שלך בכל ×™×•× ×¤×•×¡×˜ שכל התוכן שלו ×”×•× ×¡×¨×˜×•×Ÿ ויר×לי מיוטיוב, ×’×™×£ משעשע ×ו ×œ×™× ×§+תקציר לפוסט במ×שבל ×ו טכקר×× ×¥' (במקרה של ×‘×œ×•×’×™× ×©×¢×•×¡×§×™× ×‘×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” למשל) ×–×ת ממש ×œ× ×—×›×ž×” גדולה. לשבת ×•×œ× ×¡×— בבהירות טקסט ×רוך ×•×ž× ×•×ž×§ ×–×” כבר סיפור ×חר לגמרי.
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שביקורת שקולה ×•×ž×ª×•× ×” ×›× ×’×“ מגמות מסוימות ברשת ×”×™× ×‘×”×›×¨×— ביטוי ×œ×˜×›× ×•×¤×•×‘×™×”, × ×™×ו-×œ×•×“×™×–× ×ו ×¡×ª× ×× ×›×¨×•× ×™×–×. ×’× ×›×שר מדובר במה שכבר × ×מר ×œ×¤× ×™×š ומה שלכ×ורה ברור ומובן מ×ליו. ×œ×¤×¢×ž×™× ×¦×¨×™×š לחזור ולהדגיש ×“×•×•×§× ×ת מה שכבר × ×מר בעבר, ×ת מה שלכ×ורה ברור לכול×, ×ת מה שכביכול ×ין מה להוסיף לגביו.
×× ×™ בטוח שכל מי שעוסק בכתיבת ×˜×§×¡×˜×™× ×‘×¨×©×ª מכיר היטב ×ת הפיתוי לכתיבה מהירה, שטחית ×•×¢×“×›× ×™×ª. ×’× ×ž×™ שמשתדל בכל כוחו ×©×œ× ×œ×”×™×¡×—×£ ×¢× ×”×–×¨× ×¢×“×™×™×Ÿ מרגיש צורך ×ž×¡×•×™× ×œ×”×™×•×ª ×¨×œ×•×•× ×˜×™, לכתוב על × ×•×©××™× ×—×“×©×™× ×©×ž×¢× ×™×™× ×™× ×ת הקור××™× ×©×œ×•, ×œ× ×œ×חר ולכתוב פוסט על × ×•×©× ×ž×¡×•×™× ×חרי ×©×›×•×œ× ×›×‘×¨ כיסו ×ותו מכל זווית ×פשרית. ×›×ן התחרות מ×וד קשה והפיתוי ×œ×”×™×›× ×¢ ×œ×–×¨× ×•×œ×›×ª×•×‘ ×¤×•×¡×˜×™× ×§×¦×¨×¦×¨×™× ×•×¨×“×•×“×™× ×ž×וד חזק (וכפי שכבר ×¢× ×” יודה ללוק סקייווקר: הצד ×”×פל ×œ× ×‘×מת חזק יותר. ×”×•× ×¨×§ מהיר יותר, קל יותר ומפתה יותר).
×–×” × ×›×•×Ÿ, צריך ×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ בצמיחת העשב לפעמי×. ×
בל ×œ×¤×¢×ž×™× ×× ×™ חושדת ש×× ×©×™× ×©×ž×˜×™×¤×™× ×œ×”×ª×‘×•× × ×•×ª בצמיחת העשב (×œ× ×תה. ×× ×©×™× ×‘×¨×ž×ª מ×סטר של משהו משהו) ×¢×•×©×™× ×ת ×–×” רק ×›×™ זו ×”×ª× ×’×“×•×ª לקצב "הרגיל".
בטוח ×©×”×™× ×œ× ×”×™×™×ª×” מסכימה.
×ולי ×”×—× ×•×ª שלה ×”×™×, מעבר לחסך ×©×”×™× ×ž×ž×œ×ת, ×’× ×§×¦×ª גימיק?
כן, ××”? ××—×™×” של ההשתהות.
×× ×™ תמיד מתפל×ת ×יך ×× ×©×™× ×™×•×“×¢×™× ×œ×”×¤×¨×™×“. ×œ× ×¨×§ ×צל ×ž×¨×™× ×”. הרי ×–×” ×œ× ×›×ž×• חלמון וחלבון. הכל דבוק ומעורבב. הצורך בתשומת לב ×”×•× ×”×¦×“ ×”×חורי של השמ×× ×™×•×ª, וקו הגימיק עובר כל ×™×•× ×‘×ž×§×•× ×חר. ו×× ×™ ×ומרת ×ת ×–×” על ××£ הספקות ×©×”×™× ×ž×¢×•×¨×¨×ª בי (×‘× ×™×’×•×“ ל××§×•× ×¦'×™ למשל). ×יכשהו תמיד × ×¨××” לי ×©×”×˜×”×¨× ×•×™×•×ª ×”×לה משטיחות.
יופי של עמודו, ותודה על הקישור.
×× ×™ מסכימה ×¢× ×ž×¨×ž×™×˜ לגבי ×”×”×ª× ×•×•× ×•×ª של שריר ×”×¡×‘×œ× ×•×ª ×©×œ× ×•. ×œ× ×”×™×™×ª×™ מוד×גת מחיבתי לטוויטר ומהתקצרותן של מחשבותי ××œ×ž×œ× ×”×™×” לי ברור שזה ×–×¨× ×©×¡×•×—×£ בכיוון ×חד, ×›×™ כפי שיש ×‘×¢×•×œ× ×›×•×— שמושך כל הזמן ל×× ×˜×¨×•×¤×™×”, כך יש ×’× ×›×•×— שמושך ×‘× ×™ ××“× ×œ×פס מ×מץ (ו×ולי ×‘×ž×•×©×’×™× ×× ×•×©×™×™×, ב×פס מ×מץ ×”×× ×˜×¨×•×¤×™×” מתגברת בהכרח ממיל×) , בין ×× ×’×•×¤× ×™, × ×¤×©×™ ×ו ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי.
×•×’× ×× ×™ חשה ש×ולי ×”×”×ª× ×’×“×•×ª לכיוון ×”×ª× ×•×¢×” הטבעי שיוצרת ×”×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” ×”×™× ×¢× ×™×™×Ÿ ×× ×›×¨×•× ×™×¡×˜×™, ו×יך ×–×” מתיישב ×¢× ×”×“×™×ž×•×™ העצמי שלי כמישהי שששה ×œ× ×¡×•×ª כל דבר חדש ולהיטמע בתוכו? ו×ולי ×–×ת ×”×”×–×“×§× ×•×ª ×”×מיתית – הרגע שבו ×ž×’×œ×™× ×©×›×‘×¨ ×œ× ×ž×•×‘×Ÿ מ×ליו שצריך ×œ× ×•×¢ ×¢× ×”×–×ž×Ÿ? והרי ברור ×©×ª×•×‘× ×” ×›×–×ת תשלח ×ותי מבועתת ×œ×§× ×•×ª ××™×–×” ×’×דג'ט חדיש ומיד. בר×שי יש × ×›×“×™× ×“×ž×™×•× ×™×™× ×©×œ×•×¢×’×™× ×œ×¡×‘×ª× ×©×œ×”× ×©×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” ×פילו ×œ×”×•×¦×™× ×›×¡×£ מהכספומט, ×•×”× ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×’×—×š ×‘×™× × ×œ×‘×™×Ÿ ×¢×¦×ž× ×‘×›×œ ×¤×¢× ×©×× ×™ ×–×•× ×—×ª ×יזו ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” חדישה, ×ו ×œ× ×§×•× ×” ×ייפון, ×›×¨×•×ž×–×™× ×©×–×• תחילת הדרך לכספומט ×”×”×•× (שפועל הולוגרפית ×•×”×•× ×‘×מת מסובך! על ××£ שלדעתי ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” בעתיד תהיה ×“×•×•×§× ×™×•×ª×¨ × ×’×™×©×”, ×œ× ×¤×—×•×ª). העובדה ש××™× ×™ ×ž×ª×›× × ×ª × ×›×“×™× ×ž×›×œ סוג ×œ× ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª כמובן.
השימוש ברשת ×’×¨× ×œ×™ ×¢× ×”×–×ž×Ÿ להצמיח ×›×™×©×•×¨×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×•×œ×בד ×חרי×. כל ×–×” כבר × ×—×§×¨, ×’× ×× ×œ× ×œ×¢×™×™×¤×” – ×בל לדוגמה לעוסה במיוחד, יכולתי למולטיט××¡×§×™× ×’ גברה, בעוד היכולת שלי להתרכז ×‘×˜×§×¡×˜×™× ×רוכי×, כגון ספרי×, פחתה. הפסקות מהרשת הוכיחו ×©×¢× ×”×–×ž×Ÿ היכולות משתקמות, ×בל ל×טן. וזה מעורר תהייה לגבי ×”×ž×‘× ×™× ×”×—×“×©×™× ×©× ×•×¦×¨×™× ×‘×ž×•×— ×ž×¢×¦× ×”×©×™×ž×•×© ×©×œ× ×• בדפוס ×›×–×” ×ו ×חר, ×•×œ×”×©×¤×¢×ª× ×¢×œ יכולת החשיבה ×©×œ× ×•. ×”×× ××“× ×©×—×•×©×‘ מהיר, ×¨×‘×›×™×•×•× ×™ ושטחי ×™×’×™×¢ ×œ×ª×•×‘× ×•×ª פחותות מזה שחושב ×טי, משתהה, מתעמק?
עוד ש×לה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ לש×ול ×”×•× ×”×›×•×— של ההמון, כלומר, ×× ×›×œ קבוצת הייחוס החברתית שלי (בהגזמת מה) ×–× ×—×” ×ת ×”×™×•×ž×™×•× ×”×טי לטובת × ×”×ž×ª ×ž× ×•×¢×™ ×”××™× ×˜×¨× ×˜, ×”×× × ×›×•×Ÿ לי לעצור ולרדת מהרכבת המהירה, ×ו שעלי להתיישב בקרון ולהגיד, ×ž×’× ×™×‘, × ×•×¡×¢×™× ×œ×ž×§×•×ž×•×ª חדשי×, ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ל×ן × ×’×™×¢?
ההתמכרויות החדשות ×”×לה הן ×–×¨× ×ž×וד סוחף. פייסבוק, למשל. רק ×›×©× ×—×œ×¦×™× ×ž×ž× ×• ×פשר ב×מת להביט מהצד ב×× ×©×™× ×©×ž×¨×›×– ×—×™×™×”× ×¢×‘×¨ ×œ×©× ×•×œ×ª×”×•×ª על כך בכמה ×ž×•×‘× ×™×, החל מהעובדה שכל המידע ×”×–×” × ×גר, ×ž× ×•×¦×œ ×•×™× ×•×¦×œ על ידי ת×גיד ×¢× ×§ ×–×” ×ו ×חר, וכלה בעובדה שהקלות הבלתי × ×¡×‘×œ×ª של ××™× ×˜×¨×קציה בפייסבוק יוצרת ×שליה של ×§×©×¨×™× ×—×‘×¨×ª×™×™× ××ž×™×ª×™×™× ×‘×ž×§×•× ×©×‘×• ×™×©× ×Ÿ ×‘×¢×¦× ×¨×§ מחוות סימבוליות.
בקיצור, ×× ×™ מתלבטת בין ×œ×”×‘×™× ×–×•×’ מסרגות לבין ×œ×§× ×•×ª סופסוף סמ×רטפון ×›×–×” ×ו ×חר.
זו ×œ× ×˜×”×¨× ×•×ª. ×–×” ×œ× ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ להגיד "כך צריך". ××œ× ×”×©×לה מה × ×›×•×Ÿ עבורי. הש×לה ×”×× ×× ×™ רוצה ×©×”×™× ×ª×”×™×” הש×מ×× ×™×ª שלי.
×¢× ×™×™×Ÿ של מידה, כמובן. ×ž× ×™×¤×¡×˜×™× ×‘×ž×—×ª×¨×ª ×–×” יפה 🙂
×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ש×× ×™ לגמרי מסכימה שזהו עתידה של הרשת. ×× ×™ חושבת שהרשת ×”×™× ×ž×§×•× ×’×“×•×œ, ×¢× ×ž×¨×—×‘ להרבה מ×ד ×˜×¨× ×“×™×. ו×× ×™ חושבת שמהירות ושטחיות ×”× ×œ×—× ×—×•×§×• של ההמון. וככל שיש יותר המון שמגיע ל××™× ×˜×¨× ×˜, כך יש יותר מהירות ושטחיות ב××™× ×˜×¨× ×˜.
×¢× ×–×ת, ×ž×ª×§×™×™×ž×™× ×’× ×˜×¨× ×“×™× ×חרי×, ש×ולי ×”× ×œ× ×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×, ×בל ×”× ×§×™×™×ž×™×. × ×’×™×“, longform.org ו×חיו. ×•× ×’×™×“ הזליגה של ×”×¡×¤×¨×™× ×ל תוך המרחב הדיגיטלי. ×›×›×” ש×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” שהעתיד של הרשת ×”×•× ×›×œ כך קבוע ×•× ×™×“×•×Ÿ בווד×ות לכיוון של המהירות.
כן! בדיוק מה ×©×”× ×›×“×™× ×”×•×•×™×¨×˜×•××œ×™×™× ×¦×•×—×§×™× ×¢×œ×™!
×בל ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª בקשר ליכולות. כבר שמעתי ×ת הטיעון ×”×–×”. ו×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª. יכולתי ×œ×§×¨×•× ×¡×¤×¨×™× ×œ× × ×¤×’×ž×” כלל, מצד ×חד. ומצד ×©× ×™, ×× ×™ ×œ× ×—×©×” שפיתחתי ×יזו יכולת ×ž×•×œ×˜×™×˜×¡×§×™× ×’ מופל××”. ×× ×™ די גרועה בזה ×’× ×”×™×•×. ×בל ×× ×™ משתמשת ××™× ×˜×¨× ×˜ פרימטיבית. ×× ×™ ×œ×™× ×רית לחלוטין. ××– ×ולי ×× ×™ ×¡×ª× ××™×–×” זן × ×›×—×“ ×•×œ× ×ž×™×™×¦×’.
×•×‘× ×•×’×¢ לסמר×רפון, ברור!
×× ×™ כל כך הולך להגיב ב×ריכות, וזה כל כך ×œ× ×”×•×œ×š להיות ×”×™×•× 🙂
×× ×™ מתפתה לכתוב ×ž× ×™×¤×¡×˜-× ×’×“ (מצד ×©× ×™, ×–×” ×™×”×™×” ×¢× ×™×™×Ÿ קצר מ×וד), ×בל × ×¨××” לי שבכלליות ×× ×™ מסכימה ×יתך. יש משהו עקר בעשייה ×œ×©× ×¢×©×™×™×”, וב×יזשהו ×ž×§×•× ×©× ×™ ×”×¤×•×¡×˜×™× ×ž×“×’×™×©×™× ×ת ×–×” (ו×ולי ×ת הקושי ×”×ישי שלי ×¢× ×¤×•×¡×˜ ×ž×•×“×¨× ×™×–×). רוצה ללכת להעלות מיצג שבו ×× ×©×™× ×™×•×©×‘×™× ×•×ž×¡×ª×›×œ×™× ×‘×¢×™× ×™×š ×ו לשחזר ××™×¨×•×¢×™× ×¤×•×œ×™×˜×™×™× ×›×ž×¢×©×” ××ž× ×•×ª×™ ש×ין בו ×מירה פוליטית כפר×פר××–×” על ××ž× ×•×ª ×©×”×™× ×œ×›×ורה ×-פוליטית, ×ו לתת לכלב לגווע ברעב במוזי×ון ×œ×¢×™× ×™ ×”×¢×•×‘×¨×™× ×•×©×‘×™×, כדי להזכיר ×œ×”× ×©×›×œ×‘×™× ×›×ž×•×”×• ×’×•×•×¢×™× ×‘×¨×¢×‘ מדי ×™×•× ×‘×¨×—×•×‘…-
טוב. בסדר. ×יך ×מרה ×©× ××™×” טוויין? that don't impress me much.
×”×—×™×™× ×§×•×¨×™× ×‘×§×•× ×˜×§×¡×˜ ×•× ×”×’×™× ×‘×§×•× ×˜×§×¡×˜. בלתי ×פשרי ×‘×¢×™× ×™ (לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ) להפריד בין ×”×ž×“×™×•×ž×™× ×©×‘××ž×¦×¢×•×ª× ×”×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” מעודדת (×©×œ× ×‘×”×›×¨×— במודע- למרות ש×פשר ור×וי להתווכח על ×–×”) ××•×ª× ×• להביע ×ת ×¢×¦×ž× ×• לבין ××•×¤× ×™, קצב וטיב ההבעה. כן, ×× ×™ עדיין קור×ת ×¡×¤×¨×™× ×•×ž×‘×™×˜×” ב××ž× ×•×ª ומוטרדת ×ž×™× ×™×ª ומ×כילה חתולי רחוב, ×בל כל ×”×’'××– ×”×–×” ×ž×ª×¨×’× ×œ×ª×•×•×š שבין ×”×™×•×ž×™×•× ×œ××•× ×œ×™×™×Ÿ. ויותר מזה: ×”×•× ×ž×ª×—×™×œ להתרחש לפי התווך שבין ×”×™×•×ž×™×•× ×œ××•× ×œ×™×™×Ÿ.
×× ×™ חושבת שלמשך זמן קצר הרשת השלתה ××•×ª× ×• לחשוב שהמילה הכתובה חשובה יותר מכפי ×©×”×™× ×‘×מת. ×בל ××– ב××” ההתפתחות ×”×˜×›× ×•×œ×•×’×™×ª והדביקה ×ת ×‘×•×¨×™×™× ×•×ª× ×©×œ ×”×”×ž×•× ×™×. המילה הכתובה חשובה רק במידה ×©× ×™×ª×Ÿ לצרוך ×ותה. רק במידה ×©×”×™× ×™×›×•×œ×” לרפרר ולהיות מרופררת ל-; לחבר קצוות תועי×.
×× ×™ ×סתכן ×‘×¢×’×‘× ×™×•×ª רקובות, ×בל ×× ×™ חוששת של××ž× ×•×ª ש××£ ×חד ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ ×ין ערך. ×–×” × ×—×ž×“ ש×× ×©×™× ×ž×¢×œ×™× ×ž×™×¦×’×™× ×•×œ×ž×•× ×” ליזה יש שפ×. ×–×” הצחיק ×ת ×”×™×œ×“×™× ×‘×›×™×ª×” שלי, ××™ ××– ב99 הרחוקה.
××– ×›×”×™×•× ×× ×™ × ×”× ×™×ª להיות חלק מ×ליטה של יודעי דבר (×לה ש×הבו ×ת שילה ×•×”×‘×™× ×• ×ת פיק×סו), ×× ×™ מעריכה ×ת היכולת להיות × ×•× ×§×•× ×¤×•×¨×ž×™×¡×˜×™×ª מבחירה. וזה ×ž×’× ×™×‘, מה יכול להיות ×ž×’× ×™×‘ יותר? ×× ×™ פשוט חוששת שבמבחן התוצ××” (×–×” ש××™× × ×• מבחן ×”×מת ×”×¤× ×™×ž×™×ª ×ו מבחן המ××’× ×™×‘×•×ª), ×”×ידי×ולוגיה הזו × ×›×©×œ×ª.
השרשור × ×§×˜×¢ ××– ×× ×™ עוברת לפה.
ל×מץ ×ותה כש×מ×× ×™×ª דורש ×מון ש×ין ל××£ ×חת ×ž×©×ª×™× ×•, ×בל ×–×” ×œ× ×”×›×œ ×ו ×œ× ×›×œ×•×. ××£ ×¤×¢× ×œ× × ×›×—×ª×™ ב××ž× ×•×ª ×—×™×” שלה, ×בל ×× ×ª×”×™×” לי ×”×–×“×ž× ×•×ª ×× ×™ ××©×œ× ×œ×” כמה זמן שתרצה. ×•× ×¨××”.
מיכל- ×× ×™ ×œ× ×והב ×ת הטיעון ×”×–×”, ש×מן ×©× ×—×©×‘ לחשוב מפספס ×ת המטרה מכיוון ×©×”×•× ×œ× ×ž×ª×§×©×¨ ×¢× . ×œ× ×”×’×™×•× ×™ שכל ×מן ×™×’×™×¢ לקהל של ×ž×™×œ×™×•× ×™×- ×œ× ×¨×§ ×ž×‘×—×™× ×ª ×”×™×ª×¨×•× ×•×ª של ×”××•×•× ×’×¨×“ והשיט ×”×–×”, פשוט ×›×™ ×œ× ×›×•×œ× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×¢×“ כדי כך. ×× ×ž×¡×¤×™×§ ×× ×©×™× ×‘××™× ×œ×ª×¦×•×’×” של ×”××ž× ×™×ª ×”×–×ת כדי ×©×”×™× ×ª×ª×§×™×™×- כלומר, שיהיה לה מי לשבת מולו במשך ×™×ž×™× ×¢×œ גבי ימי×- העבודה שלה × ×¨×ית לי מספיק חשובה ×’× ×‘×¨×ž×” הפרקטית, ×פילו ×× ×”×™× ×œ× ×¢×•×ž×“×ª ב×ידי×ל של "×”×מן ×”×§×•×ž×•× ×™×§×˜×™×‘×™". ×›× "ל לגבי ×”×ž×•× ×” ליזה המשופמת, למשל; התהודה שלה ×§×˜× ×” מזו של ×”×ž×•× ×” ליזה המקורית, לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ, ×בל גדולה יותר משל הרבה יצירות ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×ž×™×•×ª. ×× ×ž×™×©×”×• טוען שכל ×מן ×‘×¢×•×œ× ×¦×¨×™×š לעבור ×œ×ž×™×¦×’×™× ×ž×•×–×¨×™× ×•×ª×•×‘×¢× ×™×™×, ××– כן, ×”×•× ×“×™ ×ž× ×•×ª×§ מהמצי×ות, ×בל ×× ×™ ×ž× ×™×— ×©×’× ×œ×¨×•×‘ יוצרות ויוצרי ×”×ž×™×¦×’×™× ×”×לה ×ין ×שליות ×‘×¡×’× ×•×Ÿ.
(×× ×™ × ×©×ž×¢ × ×—×¨×¥. ×× ×™ ל×. ×× ×™ ×¡×ª× ×›×•×ª×‘ ×ž×©×¤×˜×™× ×רוכי×, מל××™ ×ž×™×œ×™× ×’×‘×•×”×•×ª ×•× ×˜×•×œ×™ דיסקליימרי×. ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ ×¡×’× ×•× ×™ שקורה לי לפעמי×, ×× ×™ ×ž× ×¡×” להיפטר מזה)
*×œ× ×ž×ª×§×©×¨ ×¢× ×ידי×ל כלשהו של קהל ×œ× ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי. מתברר שכש×× ×™ ×¡×ª× ×ž×™×œ×™× ×‘×™×Ÿ הן × ×¢×œ×ž×•×ª בצורה מסתורית
×œ×¢× ×™×™×Ÿ ×”×ž×•× ×” ליזות – המקורית, המשופמת והמגולחת, ×–×ת של דוש×ן וז×ת של בויס – ב"חיוכי ×”×תמול והמחר" http://wp.me/pSKif-f9r (×œ× ×™×›×•×œ×” לשתוק להלעזות)
× ×•×™- ×× ×™ חושבת שצריך להפריד לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ בין ××ž× ×•×ª כתכלית לבין ××ž× ×•×ª ×›×ž×“×™×•× (×ו במובן מסוי×: כל ×ž×“×™×•× ×›×¡×•×’ של מוליך). הפוסט (כפי שקר×תי ×ותו) מדבר (בין הש×ר) על ×”××™× ×˜×¨×§×¦×™×” שבין ×מצעי הכתיבה – הרשת, המחשב, הטוויטר, הבלוג – לבין ×ופי הכתיבה, ×•×”×“×™× ×ž×™×§×” שיוצרת כתוצ××” משימוש ×‘×ž×“×™×•× ×ž×¡×•×™×. ×יך ×–×” משפיע על הכתיבה ×©×œ× ×•, עד כמה ×× ×—× ×• ×ž×ª×ž×¡×¨×™× ×œ×”×©×¤×¢×” הזו. עד כמה ×× ×—× ×• ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×ª×ž×¡×¨ לה. ו××– עשתה מיטל דילוג ועברה ל××ž× ×•×ª מיצג: ×›×™ ×’× ×©× ×”×“×™×‘×•×¨ משפיע על/×ולי ×פילו יוצר ×ת- המדובר וה"×יך" על ×”"מה".
××ž× ×•×ª ×œ×©× ××ž× ×•×ª ×”×™× ×¢× ×™×™×Ÿ ×חד. ×× ×©×™× ×¢×•×©×™× ××ž× ×•×ª ×›×™ ×”× ×ž×–×“×™×™× ×™× ×‘×©×‘×™×œ ×ורגזמה וקור××™× ×©×™×¨×” ×›×™ ×–×” יותר ×ž×¢× ×™×™×Ÿ מסודוקו. ×œ× ×œ×›×œ דבר יש תכלית ×ופרטיבית. ×בל ל××ž× ×•×ª יכולה להיות -×’×- תכלית ×ופרטיבית: ××ž× ×•×ª ×”×™× ×’× ×מצעי.
×בל כש×תה קושר כלב במוזי×ון ו×יש ×œ× ×‘× ×œ×©×—×¨×¨ ×ותו, ×ו מעלה מיצג פוליטי ×‘×¤× ×™ כל המי ומי ×©×“×¢×•×ª×™×”× ×‘×œ×ו ×”×›×™ זהות לדעותיך ×•×œ× ×™×•×‘×Ÿ על ידי מי ×©×œ× ×¢×©×” תו×ר ר×שון, ××–×™ ×ין ערך ל××ž× ×•×ª שלך. ×”×™× ×œ× ×ž×©×™×’×” ×ת מטרתה.
×× ×™ מסכי×. × ×¨××” לי ×©×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ להבהיר ×ת ×”×›×•×•× ×” שלי. ×× ×™ חושב ×©×’× ×× ×”×™×¦×™×¨×•×ª ×”×לה ×ופרטיביות לקהל מ×וד מצומצ×, זו ×œ× ×¡×™×‘×” לזלזל בהן, ×פילו ברמה ×”×ופרטיבית. ×× ×תה מעביר ×ת ×”×¨×¢×™×•× ×•×ª שלך רק ל×× ×©×™× ×©×ž×¡×›×™×ž×™× ××™×ª× ×ž×¨×ש, ×–×” ב×מת קצת חסר פו×× ×˜×”; ×בל ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שקבוצת ×”×× ×©×™× ×©×¤×ª×•×—×” ×œ×ž×™×¦×’×™× ××ž× ×•×ª×™×™× ×ž×”×¡×•×’ עליו מדובר בהכרח מסכימה, לחלוטין ובלי צורך במחשבה × ×•×¡×¤×ª, ×¢× ×›×œ רעיון שכל מיצג מסוג ×–×” מציג. כלומר, למיצג יש תכלית ×ופרטיבית *עבור ×ותה קבוצה*. ×× ×”×מן יודע מר×ש ×©×”×•× ×ž×›×•×•×Ÿ לקבוצה הזו, ×–×” ×œ× ×‘×”×›×¨×— רע. מכיוון ×©×’× ×מן ×©×¤×•× ×” ×œ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×œ× ×™×›×•×œ לצפות ×וטומטית ×œ×ž×™×œ×™×•× ×™ מעריצי×, ×’× ×ª×”×•×“×” יחסית גדולה במיעוט ×”× ×•× ×§×•× ×¤×•×¨×ž×™×¡×˜×™ המ××’× ×™×‘ (ש×× ×™ ×œ× ×—×œ×§ ×ž×ž× ×•, במקרה ×”×–×”- בפועל ×× ×™ כמעט ×œ× ×ž×›×™×¨ ×œ× ××ž× ×•×ª חזותית ×•×œ× ×ž×™×¦×’×™×) ×”×™× ×‘×¢×œ×ª ערך. ולמרות ×–×ת, הרבה ×× ×©×™×, ×¨×•×‘× ×œ× ×ž×©×ª×™×™×›×™× ×œ×§×‘×•×¦×”, ×ž×ª×™×™×—×¡×™× ×œ×›×š שהתכלית ×”×ופרטיבית מוגבלת ל×ותה קבוצה ×›×ילו התכלית ×”×ופרטיבית ×œ× ×”×™×™×ª×” קיימת כלל (×œ× ×ž×ª×§×©×¨ ×¢× ×¨×•×‘ ×”×× ×©×™×=×œ× ×ž×ª×§×©×¨ ×¢× ××£ ×חד, יש לו ערך רק ×›××ž× ×•×ª ×œ×©× ××ž× ×•×ª).
×©×œ× ×œ×”×–×›×™×¨ ×ת ×–×” שהמיצב ×ž×ž× ×• התחיל, בו ×× ×©×™× ×ž×¡×ª×›×œ×™× ×‘×¢×™× ×™ היוצרת, המטרה שלו ×”×™× ×›×œ כולה רגשית- ×œ× ×ž×©× ×” ×× ×תה מתחבר ×œ×§×•× ×¡×¤×˜. במגמת התי×טרון עשיתי תרגיל הסתכלות-×œ×¢× ×™×™×-של-מישהו-×חר במשך שלוש דקות, ולמרות שידעתי מר×ש בדיוק ××™×–×” ערך ×× ×™ ×ž×•×¦× ×‘×ª×¨×’×™×œ, עדיין לחוות ×ותו ×”×™×” ×©×•× ×” לגמרי. כמו ×”×”×‘×—× ×” שמרמיט עשה ×”×¤× ×ž×” ×œ×”×‘× ×” ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לית. ×בל ×–×” כבר יותר ×‘×ª×—×•× ×”"××ž× ×•×ª ×œ×©× ××ž× ×•×ª", לפי ההגדרה שלך.
×ž×‘×—×™× ×ª×™ כל ××ž× ×•×ª צריכה להיות ×§×•×ž×•× ×™×§×˜×™×‘×™×ª. למרבה המזל ××£ ×חד ×œ× ×©×•×ל ×ותי וכך ×× ×™ יכולה להמשיך ×œ×§×¨×•× ×•×œ×¨×ות זבל ×œ×”× ×תי (×›×™ מה ×תה יודע, יש ×× ×©×™× ×©×ž×¡×ª×™×™×’×™× ×ž×ª×—×•×ž×™ ×”×¢× ×™×™×Ÿ שלי, והמרחק ×‘×™× ×™ לבין השתלטות על ×”×¢×•×œ× ×‘×ž×¡×•×•×” של ××‘×¡×•×œ×•×˜×™×–× × ×ור עדיין גדול. למרות ש×× ×™ עובדת על ×–×”!)
מה שכן (×× × ×¤×¨×§ לרגע ×ת הדיכוטומיה המל×כותית ×©× ×•×¦×¨×” כתוצ××” מההפרדה בין ××ž× ×•×ª לש×, לבין ××ž× ×•×ª × ×˜×•)- יכול להיות שמטרידה ×ותי המחשבה שמה ש×מור (×‘×¤× ×˜×–×™×” שלי) להיות תרבות ×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™× ×”×•×¤×š לתרבות ×”×©×•×œ×™×™× (של ×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×, שעסוק ×‘×˜×•×•×™×˜×™× ×’). התחושה ×©×”×ž× ×™×¤×¡×˜ ×ומר: ×ולי כד××™ להשמע ולהשמיע חשוב ×œ× ×¤×—×•×ª להשתהות, ×בל ×”×”×‘× ×” ש-רב×ק, במצי×ות ×תה צריך לצעוק בקצב ×”×ור ורצוי ×‘× ×˜×¡×¤×™×§.
×–×” ××ž× × × ×›×•×Ÿ של××—×¨×•× ×” התחילו לדבר הרבה (בעיקר בחו"ל, ל×ט ל×ט ×’× ××¦×œ× ×•) על slow blogging ×ו ב×ופן כללי יותר על "גישת הווב הרגועה" ×©×ž×ª× ×’×“×ª לקצב ×”×¢×“×›×•× ×™× ×”×ž×”×™×¨ והמסחרר שמ×פיין ×›×™×•× ×ת הרשת ודוגלת לעומת ×–×ת בהתייחסות יותר ×ž×ª×•× ×” ו×יטית לכתיבת וצריכת ×ª×›× ×™× ×‘×¨×©×ª.
×¢×§×¨×•× ×™×ª ×× ×™ ×›×מור בהחלט בעד הגישה ×”×–×ת ×בל לצערי קשה לי לר×ות ×ת ×–×” הופך ×œ×˜×¨× ×“ סוחף ×•×”×ž×•× ×™ כמו ××•×¤× ×ª ×”"זר×" שמ××¤×™×™× ×ª כל כך ×ת טוויטר ופייסבוק. תכל'ס ×–×” ×œ× ×ž×ž×© מדבר לרוב ×”×× ×©×™× ×©×ž×¢×•× ×™×™× ×™× ×™×•×ª×¨ בריגוש מיידי, מהיר וקל לעיכול, ×•×—×™×™×‘×™× ×œ×”×•×“×•×ª שה××™× ×˜×¨× ×˜ ×”×•× ×ž×“×™×•× ×©×‘×ופן "טבעי" מת××™× ×™×•×ª×¨ לגישה המהירה והסוחפת (עובדה ×©×’× ×לה מ××ª× ×• ×©×œ× ×ž×ª×§×©×™× ×œ×§×¨×•× ×¡×¤×¨×™× ×¢×‘×™ כרס לרוב ×ž×ª×§×©×™× ×ž×וד ×œ×§×¨×•× ×‘××™× ×˜×¨× ×˜ טקסט של מעל 500-700 מילי×).
בכל מקרה דיברתי ×›×מור על העתיד הקרוב. ×× ×™ ×œ× ×¢×ª×™×“×Ÿ ו×ין לי ×©×•× ×”×ª×™×™×ž×¨×•×ª לדעת מה יקרה בעתיד הרחוק, ברשת ×ו מחוץ לרשת. 🙂
כרגע בכל ×ופן × ×¨××” לי לצערי שהרוב הולך לכיוון הרשת המהירה, ×”×“×™× ×ž×™×ª ×•×”×¢×“×›× ×™×ª. לכן ×—×™×•× ×™ כל כך להמשיך ולדבר על החשיבות שב×יטיות, ×פילו ×× ×”×›×œ × ×מר ×•× ×›×ª×‘ כבר ×œ×¤× ×™ כמה ×©× ×™×.
× ×™×¤×˜×•×§ – ×œ× ×”×™×” ×©× ×©×•×œ×—×Ÿ. היו רק ×©× ×™ כס×ות. ×¤× ×™× ×ל מול ×¤× ×™×. ×œ× ×¤×¢× ×”×™×• דמעות.
למשל הפוסט הזה של גילמור
http://techcrunch.com/2010/12/18/the-mention-cloud/
שבו ×”×•× ×‘×¢×¦× ×¡×•×¤×¨ כמה ×§×œ×™×§×™× × ×“×¨×©×™× ×œ×¤×ª×•×— ×¦×™×•×¦×™× ×©×ž×’×™×¢×™× ×ליו. יותר מקליק וחצי ×–×” ל×ט מידי.