×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ×©×”×™×•× ×”×™×™×ª×™ מצליח ×œ×§×¨×•× ×ת יוליסס. קר×תי ×ותו פע×, בצב×. ישבתי ×¢× ×©× ×™ הכרכי×, ההוצ××” ×”×™×©× ×”, במשך שלושה חודשי×, עובר מכרך ×' להערות ×”×©×•×œ×™×™× ×©× ×ž×¦×ו בכרך ב'. זו היתה קרי××” ×יטית, מתסכלת, ×בל יכולתי לה. יכולתי ×’× ×œ"××™× ×יך הל××”" של בקט, שקר×תי בסופ"ש שמירות ×חד ברמת-דוד. ×›×™×•× ×ין לי שמירות ×רוכות ×‘×¦×‘× ×ו לילות ×‘×”×™×¨×™× ×©×œ×¤× ×™×”× ×ין דבר מלבד ימי תיכון, ×בל הזמן ×”×•× ×œ× ×‘×מת מה ×©×”×©×ª× ×”. ×”×•× ×—×¡×¨, כדרכו, ×•× ×ž×¦×, בדרכו, כל הזמן. ×”×¤× ××™, ×”×¤× ××™ ×”× ×¤×©×™, חסר ×ž×ž× ×•.
עוד ×חזור לזה.
[]
×פשר לדמיין ציר ×¤×©×˜× ×™ שעליו × ×™×ª×Ÿ ×œ×ž×§× ×›×œ יצירת ××ž× ×•×ª על פי קריטריון ×חד – המידה שבה המוען ש××£ להת××™× ×ת היצירה לקהל ×”× ×ž×¢× ×™×. זו ×¤×©×˜× ×•×ª ×יומה, ו×× ×™ יכול להעלות לפחות שלוש הסתייגויות חריפות, ×בל ×”×™× ×’× ×™×¢×™×œ×”, לפחות לצרכי הפוסט ×”×–×”. ×›×™, לפחות בחלקה, מידת ×”×ª×•×‘×¢× ×•×ª של כל יצירה × ×•×‘×¢×ª מהציר המדומיין והבעייתי ×”×–×”, וכי × ×¨××” לי ×©×¨×’×™×œ×™× ×œ×”×ª×™×™×—×¡ ×ליו במובלע ×’× ×›×§×¨×™×˜×¨×™×•×Ÿ שיפוטי-×סתטי כמידת ×”"מסחור" של היצירה.
הציר ×”×–×” × ×•×—, ו×פשר ×œ×ž×§× ×¢×œ×™×• בקלות יחסית יצירות ×©×•× ×•×ª, ×בל ×”×•× ×›×ž×•×‘×Ÿ בדוי לחלוטין. ר×שית, "קהל ×”× ×ž×¢× ×™×" ×”×•× ×ž×•× ×— יפה, ×בל ×”×•× ×ž×¡×ª×™×¨ ×ת הש×לה ב×לו × ×ž×¢× ×™× ×ž×“×•×‘×¨. יצירה תמיד מות×מת ×œ× ×ž×¢× ×™× ×ž×¡×•×™×ž×™×, במידת מה, ×•×œ× ×ª×ž×™×“ ×תה, הקור×, ×”×•× ×”× ×ž×¢×Ÿ שלה. מה ×’× ×©×™×¦×™×¨×•×ª רבות, ×ולי רובן, ×œ× ×ž×•×ª×מות במכוון לקהל מסוי×, והן פשוט × ×•×¦×¨×• מתוך תפיסה ×מורפית, כללית, של מה "× ×›×•×Ÿ" ו"יפה". ×’× ×”×ž×•× ×— "ממוסחר" ×œ× ×ž×ª×™×™×—×¡ ב×מת ליצירה שמות×מת לקהל × ×ž×¢× ×™×, ××œ× ×œ×™×¦×™×¨×” שמיועדת לקהל גדול ובעל תביעות × ×ž×•×›×•×ª. וכמובן, יצירה יכולה להיות ×ª×•×‘×¢× ×™×ª עבורך ×’× ×× ×תה ×”× ×ž×¢×Ÿ ×”×ידי×לי שלה.
×בל ×× × × ×™×— לזה רגע, ההפשטה הזו גסה מספיק בשביל להיות ×ž×¢× ×™×™× ×ª. בקצה ×חד של הציר ×פשר ×œ×ž×§× ×‘× ×•×—×•×ª ×ת יצירות ×”× ×•×¡×—×”, היומית, רומן הטיסה, ובקצה ×”×חר ×פשר ×œ×ž×§× ×ת היצירות ×”×וטיסטיות הגדולות של ×ª×§×•×¤×ª× ×•, ×ת ×¤×™× ×™×’× ×¡ ווייק, ×ת בקט המ×וחר, ×ת ×ž×¨×™× ×” ×ברמוביץ. ו×חרי ×©×ž×ž×§×ž×™× ×ת כל ×לו, ×פשר לזרוק לרגע ×ת הציר, ולתהות כמה ×ž×¨×•×ž× ×™ הטיסה, × × ×™×—, ו×לו ×—×œ×§×™× ×ž×”×, × ×•×¦×¨×• ×›× ×•×¡×—×” מחושבת, ו×ילו ×—×œ×§×™× ×ž×”× × ×•×¦×¨×• פשוט מכיוון שה××“× ×©×™×¦×¨ ××•×ª× ×”×™×”, ובכן, טיפוס ×œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ כל כך. כלומר, כמה המחבר ×”×™×” מות×× ×œ× ×ž×¢×Ÿ, שופר ××œ×ž×•× ×™ של התרבות שיצרה ×ותו ו×ת הספר שלו. ו×פשר ×’× ×œ×ª×”×•×ª ל×לו × ×ž×¢× ×™× ×”×ª×›×•×•×Ÿ ×’'ויס, ול××™×–×” סוג קרי××” חתר בקט, ו×יך כל ×לה היו חלק מהפריחה ×”×זוטרית של ×”×ž×•×“×¨× ×™×–×. וכל ×–×” ×ž×’× ×™×‘ מ×וד.
ההפשטה הזו מתפרקת בעיקר ×ž×©×•× ×©×”×™× ×ž×ª×•×רת מהכיוון ×”×œ× × ×›×•×Ÿ – מה×ופן שבו היצירה חוברה. מהכיוון של הקור×, של ×”× ×ž×¢×Ÿ, ההפשטה עדיין ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª. ×ž×‘×—×™× ×ª×•, יש ערך לש×לה עד כמה היצירה מות×מת לו. כמה מעצמו ×”×•× ×™×ž×¦× ×‘×”, ומתי ×”×•× ×™×ž×¦× ×‘×” כל כך הרבה מעצמו, עד שהיצירה תפסיק להיות ×ž×¢× ×™×™× ×ª.
[]
יש בזה משהו, ל×? ×× ×™ לוקח ספר חדש ליד, וחלק מההתרגשות ×”×™× ×ž×›×š ש×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ מה ×× ×™ ××ž×¦× ×‘×•. ×œ× ×™×•×“×¢ במובן העמוק. ×–×” ×œ× ×§×•×¨×” ×¢× ×›×œ ספר. ×–×” ×œ× ×§×•×¨×” לי ×¢× ×¡×¤×¨×™ עיון, ×–×” ×œ× ×§×•×¨×” לי ×¢× ×ž×•×ª×—× ×™ ריגול, ×בל ×¢× "ספרות" כן. ×× ×™ יודע שעד ש×עבור מספר עמודי×, ×œ× ×וכל לדעת ×× ×”×¡×¤×¨ ×”×•× ×—×‘×¨ שלי (כהגדרתה ×”×ž×¦×•×™× ×ª של עדיה), ו×× ×”×•× ×—×‘×¨, ×× ×”×•× ×ž×¡×•×’ ×”×—×‘×¨×™× ×©×× ×™ רוצה ויכול לשמוע כרגע. וקל לי, יחסית, לסווג כך ספרי×. יש ×ת ×”×¡×¤×¨×™× ×©×× ×™ יודע מה ×”× ×™×ª× ×• לי, ויש ×¡×¤×¨×™× ×©××™× ×™ יודע, ושלעתי×, בגלל ×–×”, ×× ×™ חושש לפתוח. יש ×¡×¤×¨×™× ×©×™×ª× ×• לי עוד מ×ותו הדבר, וזה בדיוק מה ש×× ×™ מבקש מה×, ויש ×¡×¤×¨×™× ×©×™×©×‘×¨×• ×ותי לגמרי. יש לה-ק×רה ויש ×¤×™× ×˜×¨.
××– ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×”×§×¨×™××” ל×יטיות ×”×™× ×¤×©×•×˜ ×”×ª× ×’×“×•×ª ×œ×©× ×”×ª× ×’×“×•×ª, ×בל ×× ×™ יודע שיש הרבה ×“×‘×¨×™× ×©× ×™×ª×Ÿ ×œ×”×ª×§×•×ž× × ×’×“× ×‘×ª×¨×‘×•×ª ×©×œ× ×•, והעובדה ×©× ×‘×—×¨×” ×“×•×•×§× ×”×ž×”×™×¨×•×ª ×ומרת משהו. ו×× ×™ יודע ×’× ×©×”×ž× ×™×¤×¡×˜ לכתיבה משתהה × ×¨××” לי יותר ×›×ž× ×™×¤×¡×˜ בשבח ×”×ª×•×‘×¢× ×•×ª מ×שר ×›×ž× ×™×¤×¡×˜ בשבח ×”×יטיות, ×•×ª×•×‘×¢× ×•×ª, ×‘×ž×§×¨×™× ×¨×‘×™×, ×”×™× ×¨×§ × ×’×–×¨×ª של ×חרות.
×–×” מוזר לכתוב ×ת ×–×”. ×ין לי שחפת ×ו עליית ×’×’, ורוב ×”×ž×©×•×¨×¨×™× ×©×¤×’×©×ª×™ היו ×¨×—×•×§×™× ×ž×וד ממה שהייתי ×ž×›× ×” ×’××•× ×•×ª. ×¨×—×•×§×™× ×ž×וד. ×בל ×× ×™ מזדהה ×¢× ×”×§×¨×™××” ליצירה ×ª×•×‘×¢× ×™×ª, ו×× ×™ מזדהה ×פילו ×¢× ×¢×‘×•×“×•×ª ×”-Long Duration של ×ברמוביץ. ×œ× ×‘×’×œ×œ שכל יצירה ×ª×•×‘×¢× ×™×ª ×”×™× ×’× ×™×¦×™×¨×” מתגמלת, כמו בגלל החשד שיצירות מתגמלות הן ×’× ×™×¦×™×¨×•×ª ×ª×•×‘×¢× ×™×•×ª, לפחות ×‘×ž×•×‘× ×™× ×ž×¡×•×™×ž×™×. ו×× ×™ מרוצה מזה ×©×™×©× ×” ×ברמוביץ ששמה שערי ×¢× ×§ ×œ×¤× ×™ היצירה שלה, שערי הסיפור-של×-× ×’×ž×¨ ×›×לה. ×–×” עושה ×ותי ×ופטימי.
בציר המדומיין ההו×, של הת×מה ×œ× ×ž×¢×Ÿ, × ×¨××” לי ש×ברמוביץ עובדת בעיקר ×¢× ×¢×¦×ž×” ולמען עצמה. ו×תה יכול לקחת בזה חלק, ×× ×ª×¨×¦×”, ×בל ×תה ×œ× ×—×™×™×‘. ×›× "ל ×’'ויס, ×›× "ל בקט. ×× ×™ מרוצה מה×, ×’× ×× ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ש×וכל לחלוק ×¢×ž× ×©×•×‘ חדר. וזו, בעצ×, ×”× ×§×•×“×” שפתחתי בה. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×”×¢×•×œ× ×‘×מת × ×¢×©×” מהיר יותר, ×בל ×©×™× ×•×™ כלשהו התרחש, לפחות עבורי, ×•×”×•× ×§×©×•×¨ למהירות פחות מכפי ×©×”×•× ×§×©×•×¨ ×œ×¤× ××™ × ×¤×©×™. בגיל מסוי×, ×¢× ×œ×—×¦×™× ×ž×¡×•×™×ž×™×, קל יותר לחפש יומית. ×פשר לשקוע לתוך "יוליסס", ×ž× ×¡×™×•×Ÿ, ×בל פשוט יותר לר×ות ×ת "מצ'טה". ו×יכשהו, לוקח לי יותר ויותר זמן להתחיל ×œ×§×¨×•× ×ת ×”×¤×•×¡×˜×™× ×‘×‘×œ×•×’×™× ×”××”×•×‘×™× ×¢×œ×™, ו×× ×™ עובר יותר ×¡×¤×¨×™× ×œ×¤× ×™ ש×× ×™ מעז לפתוח ספר כבד, ש×ולי ×™×”×™×” מתגמל ו×ולי ל×.
ובעצ×, כל ×–×” ×”×•× ×¡×•×’ של הערה בשולי הפוסט של קרן.
×¨× ×ורן ×”×™×” מת למכור ×ת ×ותה כמות ×¡×¤×¨×™× ×©×ž×›×¨ ×’'ויס. ו×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— שסטפן ×§×™× ×’ ×ו פול ×וסטר מכרו יותר ×¡×¤×¨×™× ×ž×ž× ×•.
×× ×™ מ×ד מזדהה. ×”×ª×•×‘×¢× ×•×ª משתלמת ×•×”×©×¢×ž×•× ×œ×˜×•×•×— קצר ×”×•× ×”×¨×‘×” ×¤×¢×ž×™× ×ž×™×Ÿ ×ליהו ×”× ×‘×™× ×›×–×”, שרק מחופש לקבצן ו×× × ×•×”×’×™× ×‘×• כבוד ×–×•×›×™× ×œ×”×’×©×™× ×ž×©×לה. רק ש×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” עד כמה ×ž×¨×™× ×” ×ברמוביץ שייכת לדפוס ×”×–×” ולשמות ×”××—×¨×™× ×©×”×–×›×¨×ª. ×›×™ מעבר לל×ט שלה, מדובר ×‘×¡× ×¡×¦×™×” מהלכת וכוכבת רוק (×œ× ×‘×ž×•×‘×Ÿ הליטרלי, ××œ× ×‘×”×™×œ×”). ×× ×—× ×• ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×”×ישה שערכה 70 ×ž×›×©×™×¨×™× ×©×œ ×¢×•× ×’ וכ×ב על שולחן והודיעה שבשש השעות הב×ות ×”×™× ×œ× ×ª×ª× ×’×“ לכלו×, ×œ× ×ž×©× ×” מה יעשו לה. ועשו לה.
ב×יטיות שלה יש צד ×ª×•×‘×¢× ×™ וש××ž× ×™ ובו בזמן ×’× ×ž×©×”×• סקסי ×•×ž×’×œ×•×ž× ×™. ×–×” חלק ממה שמרתק ×צלה ×›×™ ×–×” כמו ת××•×ž×™× ×¡×™×מיי×, ××™ ×פשר להפריד.
לגבי ×ברמוביץ' – מה שמרית ×מרה, ×•×’× – הקהל ×”×•× ×—×œ×§ בלתי × ×¤×¨×“ מהעבודות שלה, ×”×™× ×œ×’×ž×¨×™ עובדת ×יתו, בלי שזה ×ומר ×©×”×™× ×¢×•×‘×“×ª ×œ×ž×¢× ×• (לפחות ×œ× ×‘×ž×•×‘×Ÿ של קהל כמטרה).
מסכימה מ×וד ×¢× ×”×”×‘×—× ×” בין ×יטיות ×œ×ª×•×‘×¢× ×•×ª, ×ו בין מהירות לחוסר ×¤× ××™.
יש ×“×‘×¨×™× ×©×”×—×“×¤×¢×ž×™×•×ª ×©×œ×”× ×ו המהירות ×©×œ×”× ×”×™× ×–×• ×©×ª×•×‘×¢× ×™×ª, ×”×™× ×–×• שדורשת ממך ×œ×”×ª×¤× ×•×ª ולהתמסר, ×œ×œ× ×™×›×•×œ×ª לדלל בעשייה ×חרת ×ו בשילוב ב×יזו שיגרה (פיסית ×ו תפישתית).
וכמובן ×©×¤× ××™ × ×¤×©×™ ×ž×©×ª× ×” בהת×× ×œ×ª×§×•×¤×” בה × ×ž×¦××™×, יש תקופות בהן ×ž×›×™×¨×™× ×¤×ª××•× ×”×ž×•×Ÿ ×—×‘×¨×™× ×—×“×©×™× ×œ×¢×•×ž×ª תקופות בהן פשוט ××™ ×פשר.
×× ×™ חזרתי ×œ×§×¨×•× ×œ×¤×¢×ž×™× ×›×ž×• פע×, כמו שחשבתי ש××™ ×פשר יותר ×חרי גיל עשרי×, ברגע שהצלחתי ×œ×¡×™×™× ×ת התו×ר (×¤× ××™ × ×¤×©×™, ××ž×¨× ×•).
×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— שזה ב×מת ×ומר משהו (×× ×›×™ ×× ×™ די ×ž×©×•×›× ×¢ ש×תה טועה ×‘× ×•×’×¢ לסטפן ×§×™× ×’ ופול ×וסטר). ×•×“×•×•×§× ×’'ויס ×”×•× ×“×•×’×ž× × ×”×“×¨×ª, ×›×™ ×”×•× ×ž×•×›×¨ כספר ש×× ×©×™× ×§× ×• כדי ×œ×”× ×™×— על שולחן הסלון.
×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨ ×ת ×ž×¨×™× ×” ×ברמוביץ בכלל בכלל. ×œ× ×¨×יתי ××£ עבודה שלה, והמעט שידוע לי עליה ×”×•× ×ž×ž×š ומהסיפור. ××– יכול מ×וד להיות ×©×”×›× ×¡×ª×™ ×ותה ×œ×ž×§×•× ×œ× ×œ×”. ×בל מהמעט שקר×תי, ×•×’× ×ž×”×“×•×’×ž× ×©×œ×š ×›×ן, קיבלתי ×ת התחושה ×©×”×™× ×¢×•×©×” ×ת העבודות שלה ×œ× ×¨×§ עבור קהל, ××œ× ×’× (בעיקר?) עבור עצמה, כסוג של עבודה ×¤× ×™×ž×™×ª. וזה בדיוק סקסי ובדיוק ×ž×’×œ×•×ž× ×™, ובדיוק ××™ ×פשר להפריד 🙂
טוב, ר×שית – ר××™ תגובתי למרית, על ×©× ×™ חלקיה.
×× ×™ מ×וד מקווה ×©×¤× ××™ × ×¤×©×™ ×™×ª×¤× ×” לי קצת. ×× ×™ מתגעגע ×œ×¤× ××™ ×”×–×”. ובעצ×, ×’× ×¢×œ ×–×” ×“×™×‘×¨× ×• ×œ× ×¤×¢×.
×–×” פוסט ×ž×’× ×™×‘. והציר שמצ×ת בין "היצירה ×”×™× ×ž×©×”×• שהיוצר עושה בשביל [×œ×‘×˜× ×ת] עצמו" לבין "היצירה מיועדת לספק ×ת הקהל" – ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ×©× ×™×¡×—×ª בפוסט מספיק במפורש ×ת הקוטב הר×שון שלו – ×”×•× ×ž×’× ×™×‘ במיוחד, למרות ובגלל ×”× ×יביות ×”× ×¨×˜×•×œ×•×’×™×ª המסויימת שלו.
×בל כמו שכתבת בעצמך, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” שהציר ×”×–×” ×–×”×” לציר "רמת ×”×ª×•×‘×¢× ×•×ª של היצירה".
×× ×™ ×ž×¤× ×” ×ותך לפיסקה הסימפטומטית הב××” מתוך ביקורת שהתפרסמה במוסף ×¡×¤×¨×™× ×”×©×‘×•×¢ (http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1203901.html):
""×œ× ×•×›×— ×”×¦×ž× ×©×—×©×™× ×”×§×•×¨××™× ×”××™× ×˜×œ×™×’× ×˜×™× ×œ×יזו תחבולה ספרותית ×ו תרגיל שיחלץ ×ת עצמות ×“×ž×™×•× × ×•×ª××™ מוח×, קשה ×©×œ× ×œ×©×ול: מדוע ×œ× ×œ×”×¡×ª×™×¨ מעט ולסמוך ×¢×œ×™× ×• ×©× ×‘×™×Ÿ מהג'סטות, ×”× ×™×•×× ×¡×™×, ×”×ž×©×¤×˜×™× ×•×‘×—×™×¨×ª הסוודר של הגיבור ×ת המתחולל ×‘× ×¤×©×•? ×”×× ×œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ יותר לספר ×ת סיפורו של גיבור המתחיל ×ת דרכו יחד ××ª× ×•, הקור××™×, ב×פילה ×œ× ×ž×•×“×¢×ª, ×•×¢× ×”×ª×§×“×ž×•×ª הסיפור × ×¦× ×™×—×“ ×תו ×ל ×”×ור בתגלית חדשה על ×¢×¦×ž× ×•, ×–×•×œ×ª× ×• ופשר ×”×§×™×•× ×”×—×ž×§×ž×§? מה שווה הספרות ×œ×œ× ×ותו תהליך גילוי, שכ×שר ×”×•× ×§×•×¨×” בצורה יסודית, ×טית ובלשית ×× ×• ×ž×¨×•×•×™×—×™× ×•×œ×• ×œ×©× ×™×™×” ×ת התחושה (ש×ולי ×”×™× ×ž×“×•×ž×”, ×בל למי ×כפת) של ×¤×¢× ×•×— סוד ×”×—×™×™× – וכמה × ×¤×œ××” תחושה זו. ×”×™× ×œ× ×™×›×•×œ×” להתרחש ×›×שר ×”×“×‘×¨×™× ×ž×¡×•×¤×¨×™× ×‘×’×™×œ×•×™ בוטה כל כך. ""
למרבה הזוועה ×× ×™ חוששת שהפיתרון החלקי × ×ž×¦× ×›×ª×ž×™×“ בשוק-×”× ×›×¡×™×-הסמליי×-×¢×-הרחבות, × × ×™×— ×ž×œ×§×¨×•× ×ת הרומן של רדוויי (×‘×¢×¦× ×“×™×‘×¨× ×• כבר על ×”×“×‘×¨×™× ×”×לה, על הכל כבר ×“×™×‘×¨× ×•). בשדה הייצור של הספרות המסחרית, שבה ×ž×™×™×¦×¨×™× ×›×“×™ למכור, שבה קהל ×”×™×¦×¨× ×™× ×”×•× ×ž×¦×•×ž×¦× ×•×ž×§×¦×•×¢×™ וקהל ×”×¦×¨×›× ×™× ×”×•× ×¨×—×‘ ומ×ופיין, הספרות ×”×™× ×ž×•×¦×¨ שצריך להיות קבוע ומוכר וקל וכללי כדי להיות רווחי; בשדה המצומצ×, שבו ×תה מייצר בשביל ×× ×©×™× ×›×ž×•×š ×•×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×”×”×™×‘×“×œ×•×ª ומצי×ת עמדה מקורית ביחס לקודמיך ×•×‘× ×™ ×–×ž× ×š, מה ש×תה מייצר ×”×•× ×חד ×¢× ×ž×™ ש×תה (והמידה שבה ×תה כן ×ž×›×•×•× ×Ÿ לקהל מטושטשת על ידי העובדה ש×תה-בעצמך הקהל ×”×–×”). וב×מצע יש ×ת הספרות היפה המיוצרת לקהל המשכיל הרחב, ×©×”×™× ×ž×™×Ÿ יצור ×‘×™× ×™×™× ×©×ž×™×™×¦×¨ יחס כמו ×–×” שבביקורת לעיל.
×× ×™ קצת חושבת ש×תה עושה ×¨×•×ž× ×˜×™×–×¦×™×” של העבר. כלומר, ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢×ª ×יך ×תה קר×ת יצירות ×ª×•×‘×¢× ×™×•×ª בעבר, ×בל ×× ×™ יודעת ×יך ×× ×™. ×•×œ× ×§×¨×תי ×ת יוליסס. ×בל × ×’×™×“ קר×תי ×ž×œ× ×‘×œ×–×§, ו××ž× × ×”×§×“×©×ª×™ לזה שעות, ×בל כן ספרתי ×¢×ž×•×“×™× ×›×œ העת. ×•× ×”× ×™×ª×™ ל×ללה, ×בל עדיין ספרתי עמודי×. ×–×” ×œ× ×©×”×©×§×¢×ª×™ זמן ×›×›×”, ×›×ילו ×–×” מה שהיצירה תובעת ×ž×ž× ×™ ××– ×–×” מה ש×× ×™ עושה, × ×˜×•×œ×ª ×”×ª× ×’×“×•×ª.
×‘×ž×œ×™× ×חרות, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” כמה קו הגבול עובר בין "פע×" ו"עכשיו", ×‘×”×ª×›×•×•× ×•×ª לתרבות בכללותה, וכמה ×”×•× ×¢×•×‘×¨ בין "תוך כדי לימודי×" לבין "×חרי לימודי×" 🙂
ושכחתי: פוסט יפה.
המממ… ×תה מ×ד × ×“×™×‘ כהרגלך, ×•×’× ×¦×•×“×§, ×›×™ הכל מעגלי והכי ×¤× ×™×ž×™ ×”×•× ×’× ×”×›×™ ×—×™×¦×•× ×™ וכן הל××”. ×בל ×”×ž×’×œ×•×ž× ×™×” של ×ברמוביץ ×”×™× ×œ× ×“×• משמעית כמו של בקט ×ו של ×’'ויס. ×”×™× ×¢×©×ª×” עבודה שתועדה בסרט ×‘×©× Seven Easy Pieces שבו ×”×™× ×ž×‘×¦×¢×ª 7 יצירות מפתח ×‘×ª×—×•× ×”×ž×™×¦×’ (למשל "×יך ×ž×¡×‘×™×¨×™× ×ª×ž×•× ×•×ª ל××¨× ×‘×ª מתה?" של בויס, וסידבד, עבודת ×”××•× × ×•×ª של ××§×•× ×¦'×™, ×•×©×ª×™× ×ž×©×œ עצמה 🙂 ), שזה ×ž×‘×—×™× ×” מ×גית כמו להשתלט ×•×œ× ×›×¡ ×ת ××ž× ×•×ª המיצג, ×•×’× ×—×™×“×•×© ×•×ª×§×“×™× ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×¦×’ שבו ×œ× ×ž×—×œ×™×¤×™× ×¢×‘×•×“×•×ª, ולעומת ×–×ת, ×”×™× ×’× "שכרה" 36 פרפורמרי×, שישחזרו ×ת ×”×ž×™×¦×’×™× ×©×œ×” מ×רבעת ×”×¢×©×•×¨×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×‘×ž×¡×’×¨×ª רטרוספקטיבה במומה, עוד דבר ×©×ž×¢×•×œ× ×œ× × ×¢×©×”. ×”×™× ×œ×§×—×” ×ת ×”×ž×’×œ×•×ž× ×™×” שלה כל כך רחוק ×©×”×™× ×”×¤×›×” לחומר ××ž× ×•×ª×™, ×œ×ž× ×•×£ יצירתי, ×”×™× ×’×–×¨×” ×ž×ž× ×” שפה ××ž× ×•×ª×™×ª, וזה די × ×¤×œ× ×× ×—×•×©×‘×™× ×¢×œ ×–×”, ×•×’× ×ž×¦×—×™×§.
×“×•×•×§× ×צל בורדייה הציר ×”×–×” ×§×™×™× ×‘×¦×•×¨×” רופפת בהרבה. ×’× ×‘×©×“×” הייצור ×”×ž×¦×•×ž×¦× ×תה יוצר עבור ×× ×©×™×, והטרחה שבהיבדלות × ×¨×ית לי בדיוק כמו ×חד מכללי ×”×ל-תעשה של כתיבה מעצמך. ובגלל ×–×” העמדה שלי ×¨×•×ž× ×˜×™×ª כל כך, ולכן ×”×™× ×’× ×ž×¤×—×™×“×” ×ותי. ×”×“×•×’×ž× ×”×™×—×™×“×” שיש לי בר×ש לכתיבה מעצמך ×”×™× ×”×§×˜×¢ ×”×”×•× ×ž"הרימו ×ת קורת ×”×’×’, × ×’×¨×™×", שבו סימור מסביר לב×די שכדי לכתוב ×”×•× ×¦×¨×™×š רק לחשוב על ××™×–×” -סיפור ×”×•× ×”×™×” רוצה לקרו×.
ולכן ×’× ×”×ª×¨×—×§×ª×™, × ×™×¡×™×ª×™ להתרחק, מהמחבר בפוסט. יותר מדי בל×גן, לפחות בשביל הטיעון ×”×ž×¡×•×™× ×©×œ×™.
יכול מ×וד להיות. ×× ×™ ספרתי ×¢×ž×•×“×™× ×‘×™×•×œ×™×¡×¡ כמו ×ž× ×™×ק,. ×בל זו קצת ×”× ×§×•×“×”, בעצ×, ל×? כלומר, שהיצירה היתה ×ª×•×‘×¢× ×™×ª ×’× ×¤×¢×, רק ×©×¤×¢× ×”×™×™×ª ×ž×•×›× ×” ללכת עליה בכל ×–×ת. כלומר, ×× ×™.
ותודה 🙂
×‘×ž×œ×™× ×חרות, ב×מת שהגיע הזמן ש×× ×™ ×דע יותר על מה ×× ×™ כותב 🙂
×œ× ×ž×¡×›×™×ž×” 🙂 בשדה הייצור המצומצ×, ובמשחקי היבדלות בכלל, ×סור לך לכתוב עבור ×× ×©×™×, המעמד שלך × ×§×‘×¢ לפי מידת יכולתך להיות "קובע טע×", כלומר לכתוב ×ת מה ש×תה רוצה ×œ×§×¨×•× – לכתוב יצירה שקובעת ×ת ×ª× ××™ הקרי××” שלה כך ×©×”× ×™×”×™×• ×ª× ××™ הקרי××” ש×תה רוצה.
רק ×× ×”×™×¦×™×¨×” הזו ממוקמת היטב בתוך השדה. ×”×ª× ××™ ×”×•× ×œ× ×©×ª×›×ª×‘×™ ×ת מה ש×ת רוצה לקרו×, ××œ× ×©×ž×” ש×ת רוצה ×œ×§×¨×•× ×™×•×›×œ לקבל ×ž×§×•× ×˜×•×‘, מבודל היטב (×—×—×—), בתוך השדה.
מיטל, הספירה ××™× ×” פוגמת ×‘×¨×•×ž× ×˜×™×§×”, להפך. ×–×” כמו שתל×ות מסוימות מוסיפות הילה למסע. ×× ×™ ספרתי ×©× ×™×•×ª וטיפסתי על הקירות בconversions של ××§×•× ×¦'×™, ×–×” חלק מהחוויה.
ו×יתמר, ×ל תתעצב. ×ž× ×¡×™×•×Ÿ, הצורך ×‘×ª×•×‘×¢× ×•×ª מתחדש, כמו רעב.
קצת מתחבר למה שמיטל כתבה – ×× ×™ חושב ש-"קרי××” פע×" ו-"קרי××” היו×" ×œ× ×©×•× ×•×ª רק במידת היכולת ×©×œ× ×• להקדיש זמן ×•×¡×‘×œ× ×•×ª לקרי××”, ××œ× ×’× ×‘×™×›×•×œ×ª ×©×œ× ×• *להבין* ×ת מה ש×× ×—× ×• קור××™×. ×× ×™ קר×תי ×ת "מובי דיק" בגיל 15 ובדיעבד ברור לי שהחמצתי ×—×œ×§×™× ×¢× ×§×™×™× ×ž×”×¡×¤×¨. ברור שקר×תי כל מלה (וספרתי עמודי×. הו, כמה שספרתי עמודי×), ×בל קר×תי יותר כדי ש×× ×™ ×וכל להגיד לעצמי "קר×ת ×ת מובי דיק!" ופחות ×›×™ ב×מת הצלחתי ×œ×”×¤× ×™× ×ת הרומן. בדומה לכך, ×× ×™ חושב ×©×œ× ×”×™×” ×˜×¢× ×©×× ×™ ××§×¨× ×ת "מסע ×ל קצה הלילה" ×œ×¤× ×™ גיל 25 לערך, ו×× ×™ שמח שהגעתי ×ליו רק ×חרי שחוויתי כמה ×“×‘×¨×™× ×‘×—×™×™× ×©×œ×™ ש×פשרו לי להבין ×יך סלין יכול ×œ×©× ×•× ×›×›×” ×‘× ×™ ×ד×.
×¡×¤×¨×™× ×©×”×©×ירו עלי ×—×•×ª× ×ª×ž×™×“ ×§×©×•×¨×™× ×’× ×œ×ž×¦×‘ ×”× ×¤×©×™ ×”×ישי שלי בזמן שקר×תי ×ות×, ×•×”× ×›×ž×•×‘×Ÿ השפיעו עליו. לכן ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש לי המון × ×•×¡×˜×œ×’×™×” ל×יך שקר×תי ×¤×¢× – הייתי × ×¢×¨ מטופש ומעצבן למדי, ו×× ×™ חושב שחלק גדול ×ž×”×¡×¤×¨×™× ×©×§×¨×תי עד שהגעתי ל××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” × ×§×¨×ו בצורה מ×וד בעייתית.
מה ש×× ×™ כן מתגעגע ×ליו ×–×” קרי×ת ספרי ×™×œ×“×™× ×‘×ª×•×¨ ילד. החוויה של ×œ×§×¨×•× ×ת ×ריך ×§×¡×˜× ×¨ ×ו מיכ×ל ×× ×“×” ×‘×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” בגיל המת××™× ×”×™× ×ž×©×”×• ש××™ ×פשר לשחזר. ×ולי ×× ×™×”×™×• לי ילדי×.
×בל בשביל שיהיה לזה סיכוי לקרות, ×תה צריך לכתוב ×ת מה ש×תה רוצה לקרו×, ×ו לפחות להיר×ות ×›×ילו ×תה עושה ×ת ×–×”. הפרדוקס ×”×•× ×‘×“×™×•×§ ש×תה צריך להיות ×”××“× ×”× ×›×•×Ÿ בזמן ×”× ×›×•×Ÿ, ×–×” ×©×ž×ž×•×§× ×”×™×˜×‘ בתוך השדה, ×בל ב×ופן ××•×ª× ×˜×™, ×œ× ×ž×ª×•×š × ×™×¡×™×•×Ÿ 'פוליטי' ×œ×ž×œ× ×—×œ×œ (×ו לפחות ×œ× ×¨×§ מתוכו). כל ×–×” ×”×•× ×¨×§ תי×ור 'מ×חורי הקלעי×" של ×תוס ×”×’×ון ×”×¨×•×ž× ×˜×™; ×©×œ× ×ž× ×¡×” 'להיות ×’×ון', 'לכתוב טוב', ××œ× ×–×” ×‘× ×œ×• טבעי.
×œ×¤× ×™ ש×× ×™ ×ž× ×¡×” להגיב, וקצת בשביל גבולות גזרה: ×ת שר הטבעות היית מצליח ×œ×§×¨×•× ×”×™×•×?
×× ×™ מ×וד מסכי×, כמובן. ×× ×™ ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×—×œ×§×™× × ×¨×—×‘×™× ×ž×™×•×œ×™×¡×¡. ועדיין, יכולתי לו. ×גב, ×ריך ×§×¡×˜× ×¨ עדיין גדול, ×’× ×‘×§×¨×™××” עכשווית. × ×¡×” ×ת "×›×שר הייתי × ×¢×¨ קטן".
למען ×”×מת, ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ ×œ×§×¨×•× ×ותו בגיל 16, ××– ×× ×™ ×ž× ×™×— שהתשובה ×”×™× ×œ×.
××– זהו – ש×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— מה ההישג הגדול בקרי××” כזו. ×× ×™ ×ž×©×•×›× ×¢ שחלק מהעובדה שיכולתי למובי דיק ××– × ×‘×¢×” מהעובדה שקרי××” בלי ×”×‘× ×” ×–×” קצת כמו שמירה בצב×. ×תה מפתח ×ת ×”×”×¨×’×œ×™× ×©×™×פשרו לך להעביר ×ת העמודי×, ×›×™ ×›×›×” צריך כדי להגיע לסוף. ×”×™×•× ×›×©×× ×™ ×§×•×¨× ×¡×¤×¨ ממש טוב ×× ×™ ×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×•×ª צריך להפסיק ב×מצע ולחשוב על מה שקר×תי, ×ו ש×× ×™ מגיע ×œ×§×˜×¢×™× ×‘×”× ×× ×™ מתעכב ×›×™ ×”× ×ž×¢×ž×™×¡×™× ×¢×œ×™ ×ž×‘×—×™× ×” רגשית.
×× ×™ חושב שזה חלק משמעותי מהקושי ×œ×§×¨×•× – העובדה שפת××•× ×”×¡×¤×¨×™× ×”×•×¤×›×™× ×œ×”×™×•×ª מתי×ור של ×¡×ª× ×ž×¡×¢ ×פי ×‘×™× ×¢× ×”×ž×•×Ÿ ת×ורי ×œ×•×•×™×ª× ×™× ×œ×ž×©×”×• שמדבר ×’× ×¢×œ×™ ×”×™×•× ×•×¢×œ ההתמודדות שלי ×¢× ×”×™×•×-×™×•× ×©×œ×™ ×•×¢× ×”×¤×—×“×™× ×©×œ×™. ×‘×¢×¦× ×–×”×• פן × ×•×¡×£ של ×ותו ×¤× ××™ × ×¤×©×™ ש×תה מזכיר בפתיחת הפוסט.
×בל ×ולי ×–×” רק ×× ×™. כל ×חד מתבגר בקצב שלו ו×× ×™ מ×מין שבהחלט ×™×©× ×Ÿ × ×¢×¨×•×ª שיכולות ×œ×§×¨×•× ×ת טולסטוי ולהבין ×ותו. ×× ×™ ×œ× ×”×™×™×ª×™ ×›×–×”, ו×× ×™ רו××” ×ת הקרי××” ×”×יטית שסיגלתי לעצמי ×”×™×•× (בחלק מהסוגות. יש עדיין ×¡×¤×¨×™× ×©×× ×™ ×§×•×¨× ×‘×¨×™×¦×”) ×“×•×•×§× ×‘×ª×•×¨ יתרון. ××– ליוליסס ×× ×™ ×›× ×¨××” ×œ× ××’×™×¢. ×× ×™ ×סתפק בזה שמתישהו ×× ×™ סוף סוף ×תחיל ×ת "Gravity's Rainbow".
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש הישג גדול בקרי××” כזו. ×× ×™ חושב שיש הישג ×‘×ž×•×›× ×•×ª לקרי××” כזו. ×œ×¤× ×™ כמה ×—×•×“×©×™× ×”×¤×¡×§×ª×™ ב×מצע ×ת "×”×—×™×™×: הור×ות שימוש", ×ž×©×•× ×©×œ× ×”×™×” לי ×ת הכוח ×”× ×¤×©×™ ×œ×¡×™×™× ×ותו. וזה ספר × ×”×“×¨.
×•×’× ×–×” ×œ× ×”×¢× ×™×™×Ÿ, בעצ×. ×œ× ×¨×¦×™×ª×™ לשבח ×ת קרי×ת גיל 16, ו×ולי ×פילו ×œ× ×œ×§×•× ×Ÿ על קרי×ת גיל שלושי×. יותר קיוויתי להבין מהו ההבדל, ×‘×¢×™× ×™, בין ×¡×•×’×™× ×©×•× ×™× ×©×œ ספרי×. יצ××” לי ××‘×—× ×” קצת גסה, ×בל ×”×™× ×–×• ×©×¢× ×™×™× ×” ×ותי.
×©× ×™×”, ×–×” ×©×’× ×ת ×•×’× ×× ×™ ×§× ×™× ×• ×ת היצי××” ×”×”×™× ×©×œ ס××œ×™× ×’'ר (לכתוב ×ת מה ש×תה רוצה לקרו×) ×œ× ×ומר שזה מה שקורה ב×מת. ל×?
כיוון ×©×”×•×¦×™× ×¢×¦×ž×• מן הכלל – כפר בעיקר!
טוב, כמו, תמיד, ×× ×™ חושב שבשלב ×ž×¡×•×™× ×”×©×¤×” הכלכלית פשוט מ×בדת תוכן חוץ מ×ווירת ×”× ×›××™× ×”×›×לה ×©×”×™× ×ž×©×œ×™×˜×”. מה ×‘×¢×¦× ×”×”×‘×“×œ בין מה ש×מרת לבין לומר "יש קור××™× ×©××•×”×‘×™× ×©×ž××ª×’×¨×™× ×ות×, ויש (יותר) קור××™× ×©×œ× ××•×”×‘×™× ×©×ž××ª×’×¨×™× ×ות×, ויש ×¡×¤×¨×™× ×©×–×•×›×™× ×œ×הדה מהר××©×•× ×™× ×•×¡×¤×¨×™× ×©×–×•×›×™× ×œ×הדה מה××—×¨×•× ×™×?"
×›×ילו, הדרך היחידה שבה התי×וריזציה הכלכלית הייתה יכולה להיבדל מלהיות ×¡×ª× ×“×¨×š מדכ×ת לת×ר ×ת ×ותו תוכן בדיוק שתי×ור ×‘×ž×•× ×—×™ "יש ×× ×©×™× ×©××•×”×‘×™× ×œ×›×ª×•×‘ ×•×œ×§×¨×•× ×›×š, ויש ×× ×©×™× ×©××•×”×‘×™× ×œ×›×ª×•×‘ ×•×œ×§×¨×•× ×חרת," ×”×™× ×× ×œ× ×”×™×™×ª×” בחירה בשדה, ××œ× ×”×™×™×ª ×ž×•×©× ×‘×©×“×” ×חד ×•×œ× ×‘×חר על ידי ×’×•×¨×ž×™× ×—×™×¦×•× ×™×™× ×•×‘×œ×ª×™-× ×™×ª× ×™× ×œ×©×™× ×•×™, ו××–, מתוך הרצון להשיג ×ת הפרס של ל×-×ž×©× ×”-××™×–×”-שדה, שבגלל המגבלות ×”×—×™×¦×•× ×™×•×ª ש×תה × ×ª×•×Ÿ בהן הופך פרגמטית לרצון להשיג ×ת הפרס-של-השדה-ש×תה-× ×ª×•×Ÿ-בו, ×תה מ×מץ ×ת חוקי משחק-ההיבדלות (×ו משחק-××™-ההיבדלות) שמ×פשר ×œ× ×¦×— בשדה-ש×תה-× ×ª×•×Ÿ-בו. ×בל הרי ×œ× ×–×” המצב — בחירה בשדה הייצור ×©×ž×›×•×•× ×™× ×ליו ×”×™× ×חת הבחירות ×”×›×™ פתוחות וקלות ×œ×©×™× ×•×™, ו×× ×©×™× ×’× ×ž×—×œ×™×¤×™× ×©×“×•×ª כל הזמן. ××– ×™×•×¦× ×©×ž×” ש×ת ×ומרת בשפת שוק ×”× ×›×¡×™× ×”×¡×ž×œ×™×™× ×”×•× ×ž×ž×© ×–×”×” ×ª×•×›× ×™×ª ללומר שיש כל ×ž×™× ×™ ×¢×¨×›×™× ××¡×ª×˜×™×™× ×•×™×© ×× ×©×™× ×©×“×•×’×œ×™× ×‘×חד ויש ×× ×©×™× ×©×“×•×’×œ×™× ×‘×חר.
וחוץ מזה, ×תמר צודק. הרי מקובל מ×וד לדבר על ×¤×™× ×˜×¨ שמשחק ×¢× ×”×ž×‘×§×¨×™×, ×ו ל×רס פון טרייר ומיכ×ל ×”×× ×§×” ×©×ž×ª×¢×œ×œ×™× ×‘×§×”×œ, ×ו ×‘×¡×¨×˜×™× ×©×œ גוד×ר ×©×ž× ×”×œ×™× ×™×—×¡×™ ×הבה-×©× ××” ×¢× ×קט התקשורת ×”×§×•×œ× ×•×¢×™.
ילד! × ×§×•×“×•×ª חן!
רגע, "ילד! × ×§×•×“×•×ª חן!" ×–×” ×ומר כן ×ו ×ומר ל×?
××”, וכמו שב××•×•× ×’×¨×“ יש ×’× ×™×•×¦×¨×™× ×‘×§×˜×’×•×¨×™×ª הביטוי-העצמי ×•×’× ×™×•×¦×¨×™× ×‘×§×˜×’×•×¨×™×ª התקשורת-×¢×-הקהל (ו×פשר ב×מת ממש להבדיל ×›×›×” בין ×ž×©×•×¨×¨×™× ×©×”× ×ž×ž×© ×“×•×ž×™× ×ž×›×œ ×‘×—×™× ×” ×חרת, כמו × ×’×™×“ ×’'ון ×שברי מול צ'×רלס ×‘×¨× ×©×˜×™×™×Ÿ), כך ×’× ×‘×¤×•×¤, ×ו ב"שוק הייצור הרחב": מחד יש ×ת ×’'סטין טימברלייק וליידי ×’××’×, × ×’×™×“, ×©× ×ª×¤×¡×™× ×œ×’×ž×¨×™ ×›×ž×”× ×“×¡×™ פופ, ומ×ידך יש ×ת טיילור סוויפט ×ו ×§× ×™×™×” ווסט, ×©× ×ª×¤×¡×™× ×œ×’×ž×¨×™ ×›×™×•×¦×¨×™× ×©×œ ביטוי-×ישי. × ×¨××” לי שקרן מ×חדת בין כמה ×“×‘×¨×™× × ×•×¨× ×©×•× ×™×: יש הבדל בין יצירה שמות×מת לקהל במובן ×–×” ×©×”×™× ×‘× ×•×™×” כדי לעורר תגובה מסוימת בקהל (×ו × ×ª×¤×¡×ª בידי הקהל ×›×›×–×ת), לבין יצירה שמות×מת לקהל במובן ×–×” ×©×”×™× ×‘× ×•×™×” לרצות ×ת דרישות הקהל (×ו × ×ª×¤×¡×ª בידי הקהל ×›×›×–×ת). ×›×ילו, ×’× ×¢×œ×‘×•×Ÿ ×”×•× ×“×™×‘×•×¨ מוכוון-× ×ž×¢×Ÿ, ×œ× ×¨×§ ×—× ×•×¤×”. וב×מת יש הבדל, ×‘×¢×™× ×™, בין מחד יצירה ×©×”×™× ×ו ×‘× ×•×™×” לרצות ×ת הקהל ×ו ×‘× ×•×™×” לבלבל ×ותו, לבין יצירה ש×תה ממש מקווה ש×× ×ª×¤×¨×¡× ×ותה יהיו לה ×יפושהו קור××™× ×©×™×‘×™× ×• ×ותה, ×בל ×תה יודע שהסיכוי קטן, ו×ולי ××£ תוותר על ×œ× ×¡×•×ª ×œ×¤×¨×¡× ×ותה (ובהת××, יש הבדל בין לתפוס יצירה כיצירה מהסוג ×”×חד לבין לתפוס יצירה כיצירה מהסוג ×”×חר, וההבדל ×”×–×” ×œ× ×™×•×©×‘ על החתך שבין שדה ייצור ×ž×¦×•×ž×¦× ×œ×¨×—×‘, ×ו ×פילו על החתך בין ××•×•× ×’×¨×“ לל×-××•×•× ×’×¨×“).
טוב, ×× ×™ רוצה להגיב עוד תגובה כללית לגבי על ×¢× ×™×™×Ÿ ×”×”×ª× ×’×“×•×ª-×œ× ×™×ª×•×—-בורדזי×× ×™ ש×× ×™ × ×•×¤×œ ×ליו ×›×ן. ×›×ילו, ×–×” ×œ× ×©×× ×™ חושב שהתי×וריה של בורדייה ×œ× ×˜×•×‘×” — ×”×™× ×ª×™×וריה מ×וד, מ×וד טובה של שוק ×”× ×›×¡×™× ×”×¡×ž×œ×™×™× ×›×©×•×§. ×× ×™ פשוט חושב ×©×œ× ×ª×ž×™×“ יש לה כוח הסברתי לגבי ×”×¡×•×›× ×™× ×•×”××•×‘×™×™×§×˜×™× ×©×ž×¨×›×™×‘×™× ×ת השוק ×›×¤×¨×˜×™× ×©×ין ×’× ×œ×ª×™×ור פשוט של ×”×¡×•×›× ×™× ×›×‘×¢×œ×™ מטרות ×סתטיות מסוג זו ×ו ×חר. ×œ× ×™×ª×•×—×™× ×¢×œ הון סימבולי יש כוח הסברתי גדול לגבי ×¤×¨×˜×™× ×›×©×”×”×•×Ÿ הסימבולי ×”×•× ×©×™×ž×•×©×™ ×’× ×œ×ž×˜×¨×•×ª ש××™× ×Ÿ רק השגת עוד הון סימבולי מ×ותו סוג. ×‘×ž×§×¨×™× ×©××™× × ×›×לה, הדיבור על הון סימבולי והדיבור על העדפות\ש×יפות ××•×ž× ×•×ª×™×•×ª × ×¢×©×™× ×‘×¢×œ×™ תוכן ×–×”×”.
×›×שר הייתי × ×¢×¨ קטן ×–×” הספר ×”×›×™ יפה של ×ריך ×§×¡×˜× ×¨! והכי מצחיק, והכי עצוב.
×œ× ×”×’×‘×ª×™ עד עכשיו לפוסט ×”×–×”, ×›×™ מה ×גיד? ×× ×™, ×©×¤×¢× ×§×¨×תי ×¢×’× ×•×Ÿ ×•×˜×¨×™×¡×˜×¨× ×©× ×“×™ וברלין ××œ×›×¡× ×“×¨×¤×œ××¥, ×בל ×‘×¨×’×¢×™× ×לה ממש ×ž× ×¡×” לכתוב פוסט על ×”×¢×•× ×” החמישית של דוקטור הו (כן. ר×ו הוזהרת×). בקיצור, ×תה ×œ× ×œ×‘×“.
חוץ מזה, ×× ×›×‘×¨ ×× ×™ ×›×ן, ××– מרית לגמרי שיחקה ×ותה ×¢× ×”×“×™×ž×•×™ של ×”×©×™×¢×ž×•× ×›×ליהו ×”× ×‘×™× ×‘×ª×—×¤×•×©×ª, ו×× ×™ חותמת על ההגדרה של עדיה, של ×¡×¤×¨×™× ×©×”× ×—×‘×¨×™× ×©×œ×”. ×”×ž×™× ×•×— שלי ×”×•× ×¡×¤×¨×™× ×©×”× ×¢×œ×™, ×בל × ×“×ž×” לי ש×× ×—× ×• ×ž×ª×›×•×•× ×•×ª ל×ותו דבר.
×× ×™ ×œ× ×ž××ž×™× ×” שקר×ת ×ת יוליסס. ו×× ×§×¨×ת ×œ× ×”×‘× ×ª ×ותו