תקציר ×”×¤×¨×§×™× ×”×§×•×“×ž×™×: ×חת, ×בישג חייק, כתבה טור ×‘× ×¨×’'. ×חד, ×יתמר ש., קר×, התפלץ, וביקש מגולשי הסיפור להתמודד ×יתו. גולשי הסיפור ×˜×¢× ×• שזו פרודיה. ×יתמר ש. טען של×. ×œ× ×™×¦× ×ž×–×” משהו ×ž×¢× ×™×™×Ÿ. ×יתמר ש. ×ž× ×¡×” שוב.
1.
הטקסט של חייק ריתק ×ותי ×›×™ קר×תי ×ותו כמעט מיד כטקסט סימפטומטי, שפחות ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לדוש ×‘×›×•×•× ×” שמ×חוריו כמו ×‘×¢×•×œ× ×©×”× ×‘×™×¢ ×ותו, שבתוכו ×”×•× ×פשרי. עכשיו, כל טקסט ×”×•× ×¡×™×ž×¤×˜×•×ž×˜×™, כמובן. כל טקסט מעיד על ×”×¢×•×œ× ×©×‘×ª×•×›×• ×”×•× × ×•×¦×¨, ×בל ×ין הרבה ×˜×§×¡×˜×™× ×›×ž×• ×–×” של חייק. ×× ×™ × ×•×˜×” להיזהר בקרי×ות סימפטומטיות של טקסטי×. ××œ×ž× ×˜×™× ×‘×˜×§×¡×˜ ×™×›×•×œ×™× ×œ×©×¨×ª מטרות רבות – עלילתיות, סמיוטיות, ××™× ×¤×•×¨×ž×¦×™×•× ×™×•×ª – וקשה לי להכריע ×× × ×™×ª×Ÿ ×œ× ×ª×§ ×ת ×”××œ×ž× ×˜ ×”×ž×¡×•×™× ×ž×ª×•×š רשת המטרות שבה ×”×•× ×©×‘×•×™, ולהתייחס ×ליו כדבר מה שמעיד על ×”×¢×•×œ× ×ו המחבר. לכן ×’× ×§×©×” לי מ×וד ×¢× ×§×¨×™×ות פסיכו×× ×œ×™×˜×™×•×ª, למשל, ×•×¢× ×”×§×œ×™×œ×•×ª שבה רבות מהן ×ž× ×ª×§×•×ª ×ת חלקי הטקסט מהקשר×.
×בל הטקסט ×”×–×”, ספציפית, תובע בדיוק קרי××” מהסוג ×”×–×”. מצד ×חד, המטרות הרטוריות שלו שקופות לגמרי, ולכן פחות ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לדבר עליהן ויותר ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לדבר על מה שהן מייצגות. מצד ×©× ×™, ×פשר לומר ×ת ×ותו הדבר בדיוק על כל טור דעה, ×•×œ× ×›×œ טור דעה זוכה ×œ×©× ×™ ×¤×•×¡×˜×™× ×‘×¨×¦×£ בסיפור.
תשובה ×חת: "×™×•×ž× ×™ ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×” ×”×—×•×©× ×™×ª" ×”×•× ×œ× ×‘×“×™×•×§ טור דעה. ×”×•× ×¡×™×¤×•×¨ בדוי שרק בסופו, בתפירה גסה, הופך לטור דעה. כלומר, ×”×•× ×¡×™×¤×•×¨ שמטרותיו הרטוריות שקופות לחלוטין, ו×ין לו ×ת ההידוק הרטורי שיש ×œ×¡×™×¤×•×¨×™× ×חרי×. ×”×•× ×¡×™×¤×•×¨ דידקטי, ול×לו יש × ×˜×™×™×” לומר ×œ× ×• משהו על ×”×¢×•×œ× ×©×‘×• ×”× × ×•×¦×¨×•.
תשובה × ×•×¡×¤×ª: "×™×•×ž× ×™ ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×” ×”×—×•×©× ×™×ª" ××™× ×• ב×מת סימפטומטי. בפוסט הקוד×, ×”×™×” רוב ×œ× ×§×˜×Ÿ ×œ×˜×¢× ×” שזו פרודיה, ×•×œ× ×œ×—×™× ×. ×× ×™ ×§×•×¨× (עדיין) ×ת "×™×”× ×©×ž×™ ×’× ×˜× ×‘×™×™×Ÿ" של מקס פריש, ולמרות שהספר × ×”×“×¨, ××™ ×פשר ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×”×©×•×‘×™× ×™×–× ×©×œ×•. ×בל הספר × ×›×ª×‘ ××™ ××– ב×מצע המ××” העשרי×, בשוויץ, ×•×”×˜×¢× ×” שהספר סימפטומטי לחברה ×©×ž×ž× ×” פריש ×‘× ×©×§×•×œ×”, פחות ×ו יותר, ×œ×˜×¢× ×” שפריש ×•×‘× ×™ תקופתו ×œ× ×¨×ו ×ת ×”×©×•×‘×™× ×™×–× ×©×× ×™ רו××”. ×›×שר ×× ×™ טוען ×©× ×™×ª×Ÿ ×œ×§×¨×•× ×™×¦×™×¨×” ×›×¡×™×ž×¤×˜×•× ×œ×—×‘×¨×”, ×× ×™ טוען ×©×™×©× ×• מרחק קטן בלבד בין ×”× ×•×¨×ž×•×ª שעולות ×ž×ž× ×” לבין ×”× ×•×¨×ž×•×ª של הקור××™× ×•×”×™×•×¦×¨×™× ×‘×ותה חברה. הטור של חייק ××™× ×• ×›×–×”. ×”×•× ×‘×•×˜×” מדי. כל הקישקע בחוץ. ולכן ×’× ×”×•× × ×ª×¤×¡ כפרודיה, במידת מה.
×× ×›×‘×¨, קל יותר להתייחס לטקסט ×”×–×” כסימפטומטי לכותבת עצמה. כמו שטור דעה ×מור לעשות, ×’× ×”×˜×•×¨ ×”×–×” ×ž×‘×˜× ×ת מה שחייק חושבת. הפרודיה, ×× ×™×©× ×”, × ×ž×¦×ת בחייק עצמה, ב×ופן שבו ×”×™× ×ž×ž×“×œ×ª ×ת העול×. יותר מכל דבר ×חר, × ×¨××” שחייק הטמיעה חלק ×ž×”× ×—×•×ª היסוד של השיח הישר×לי ×•×”×§×¦×™× ×” ×ותן. כך, ×× ××—×ž×“×™× ×’'×ד × ×ª×¤×¡ ×›×ן ×›×©×•× × ×™×©×¨×ל, מובן מ×ליו ×©×”×•× ×’× ×× ×˜×™×©×ž×™. ×× ××—×ž×“×™× ×’'×ד ×× ×˜×™×©×ž×™, מובן מ×ליו ×©×”×•× ×ž×¦×“×™×¢ במועל יד, מובן מ×ליו ×©×”×•× ×ž×ª×’×¨×” מהערות ×× ×˜×™×©×ž×™×•×ª.
2.
וכ×מור, ממש ×œ× ×‘× ×œ×™ לקשקש ×× ×œ×™×–×” פסיכולוגית, ×בל הטקסט ×ž×ª×—× ×Ÿ לזה, ב×מת ×ž×ª×—× ×Ÿ. בין הכותבת לדמות ×§×™×™× ×™×—×¡ ברור של דמיון, שמקבל ×’× ×‘×™×˜×•×™ ×œ×©×•× ×™. בהתחלה ×–×” × ×¨××” כמו טעות. "×”×™× ×¨×ž×–×” לו ×‘×”× ×™×—×” ×צבעה על פיו, ×©× ×¤×¡×™×§ לרגע ×ת הלהג ×”×¨×™×§× ×™". הטקסט עובר ב×ותו משפט לגוף ר×שון, ×בל ×פשר לקוות שזו עילגות ×¡×ª× (השימוש ב"ש" כקיצור ל"בכדי ש", למשל). ×חר כך, ×–×” כבר × ×¨××” מכוון לגמרי: "לפתע ×”×™× ×ž×‘×—×™× ×” בגוש מתכתי זוהר על ×©×•×œ×—× ×”. ×”× ×™×™×“ שלה מצלצל ×ת צלצולו ×”×¦×•×ž×¨× ×™ כבר ×¤×¢× ×¢×©×™×¨×™×ª. התעוררתי".
××– × ×›×•×Ÿ, חייק מת×רת חלו×, ולכן החפיפה הזו × ×¨×ית טבעית. ×בל קשה מ×וד להתכחש ל×ופי ×”×ž×™× ×™ של כל הסיטו×ציה. המרגלת שבסיפור שוכבת עירומה ×¢× ××—×ž×“×™× ×’'×ד ב×מבטיה, לעז×זל. ו××™ ×פשר להתכחש שלצד כל ×”×ž×™× ×™×•×ª הזו יש הרבה מדי גועל, מעבר להגיון. ו××™ ×פשר להתכחש למהירות שבה מה ש×מור ×”×™×” להפוך ל×קט ×ž×™× ×™ מותמר למין ל×ומי – חדירת מטוסי חיל ×”×וויר ×œ×ª×—×•× ×”×›×•×¨ ×”×טומי והפצצתו.
3.
ומצד ×©× ×™, ××™ ×פשר לדעת ×ילו מה××œ×ž× ×˜×™× ×‘×˜×§×¡×˜ ×ž×›×•×•× ×™×. ×›×™, בכל ×–×ת, חייק מת×רת חלו×. ×”×× "לועו ×”×ž×˜×•× ×£ פלט ריר ×רסי" ×”×•× ×¤×©×•×˜ חלק ×ž×¢×•×œ× ×”×—×œ×•×, ו×מור לרמוז לו? ו×ולי כך רו××” חייק ב×מת ×ת ××—×ž×“×™× ×’'×ד? ×ו ×’×‘×¨×™× ×”×œ×”×•×˜×™× ×œ×ž×™×Ÿ? ו×ולי ×’× ×•×’× ×•×’×?
×•×“×•×•×§× ×ž×›×™×•×•×Ÿ שמדובר בטקסט, ובכן, ×œ× ×˜×•×‘, קשה עוד יותר לדעת. כמה קרדיט ×פשר לתת לחייק? ככל ×©× ×•×ª× ×™× ×™×•×ª×¨, כך × ×™×ª×Ÿ יותר ×œ×”× ×™×— שה××œ×ž× ×˜×™× ×‘×˜×§×¡×˜ × ×•×¢×“×• לשמש מטרות כלשהן. ×בל ×¢× ×”×˜×§×¡×˜ ×”×–×”, ××™ ×פשר לדעת. ×›×™, מצד ×חד, ×× ×™ ×œ× ×ž×¡×•×’×œ לחשוב על ×©×•× ×ž×˜×¨×” שהתפרצות סמיוטית כמו "לי××•× ×¨×“×• דה-×•×™× (×)צי" יכולה לשרת. ומצד ×©× ×™, ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שחייק פשוט השפריצה ×ת הטקסט ×”×–×”. ××– ל×, לפחות בחלק מהמקרי×, פשוט ××™ ×פשר לדעת.
4.
הערת שוליי×: כד××™ ×œ×©×™× ×œ×‘ לשימוש החופשי במילה "×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª". ×œ× × ×¨××” שלכותבת יש מושג מה הן, ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª ×”× "ל, ×בל הן × ×§×©×¨×•×ª ×צלה ×œ×›×•×¨×™× ×’×¨×¢×™× ×™×™×. ×× ×™ ×ž× ×™×— שזה × ×›×•×Ÿ לגבי רוב הישר×לי×. ×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª × ×›× ×¡×•×ª לשדה ×”×¡×ž× ×˜×™ של "גרעין" ×× ×תה ×§×•×¨× ×ž×¡×¤×™×§ כותרות. ×בל רק במעט מ×וד ×˜×§×¡×˜×™× ×”×©×™×ž×•×© ×‘×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª ×”×•× ×›×œ כך חופשי כמו ×צל חייק. בטור ×”× "ל, ל×חר שהמרגלת ממוססת ×ת ××—×ž×“×™× ×’'×ד בחומצה, × ×›×ª×‘ כך: "שלל ×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª ירקרקות החלו להציף ×ת ×”×ž×™× ×‘×מבט". בטור ×חר, ×˜×•×¢× ×ª חייק שהשמ×ל הרדיקלי מ×מין ש×× × ×™×¡×•×’ ×ž×”×”×ª× ×—×œ×•×™×•×ª, "××—×ž×“×™× ×™×’'×ד יזמין ××•×ª× ×• לערב ×’×‘×™× ×•×ª ברוטב ×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×” ויין ×‘× ×™×—×•×— ×’×¨×¢×™× ×™, ב××•×œ× ×”×›× ×¡×™× ×”×ž×¤×•×ר בכור בבושהר".
× ×™×ª×Ÿ להסביר בדוחק ×ת ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª הללו כמשחקי מלי×, ×בל החזרה עליהן, שוב ושוב, ×”×™× ×›×ž×• ×¡×™×›×•× ×¨×“×™×§×œ×™ של כל הידיעות שהתפרסמו ×”×©× ×” על הגרעין ×”×יר×× ×™. ×× ×™×© גרעין, יש ×’× ×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×”, ×ª×”× ×–×• ×שר תה×.
5.
לצד תי×ורי ××—×ž×“×™× ×’'×ד, יש משהו מ×וד מוכר בתי×ור הצד הישר×לי בסיפור. מוכר, בין היתר, ×ž×©×•× ×©×–×• ×¤× ×˜×–×™×™×ª הריגול הקל×סית. ×בל מוכר ×’× ×›×™ זו ישר×ל של סיפורי הילדי×, שרק מחכה בצד מ××– מבצע ×× ×˜×‘×” והפצצת הכור העיר×קי, כדי לחזור לזירה.
בעצ×, ×× ×™ חושד שזה מה שב×מת הטריד ×ותי בטקסט ×”×–×”, הקרבה ×”×ž×©×•× ×” בין ×”×¢×•×œ× ×©×œ ספרי הריגול לבין ×¢×•×œ× ×”×¦×œ×œ×™× ×©×œ המוסד. הקרבה הזו מסומלת ×’× ×¡×’× ×•× ×™×ª: ריבוי הת×רי×, למשל, המין הזול (מלכודת דבש, בספרי ריגול), כל ×”"ליבה החל ×œ×¤×¢×•× ×‘×—×•×–×§×”" וש×ר הטרר×.
רומן הריגול, ×× ×™ חושב, ×”×•× ×–'×× ×¨ יחסית חדש, ×©× ×ª×¤×¨ למידות המלחמה הקרה. ×‘×¢×•×œ× ×©×‘×• כבר פסעו ב×× ×˜×¨×˜×™×§×” וב×פריקה, הריגול הצליח להחזיר ×§×¡× ×•×ž×ª×—. חוקי ×”×–'×× ×¨ תמיד היו × ×–×™×œ×™× ×™×—×¡×™×ª, ×בל כמו כל ×–'×× ×¨, ×’× ×”×•× ×œ×§×— ×ž×”×¢×•×œ× ×¨×§ ×ת מה שעובד עבורו. עלילות זקוקות למתח ולהפתעה, והמצי×ות ×œ× ×ª×ž×™×“ מספקת ××•×ª× ×‘×ž×™× ×•×Ÿ ×”× ×›×•×Ÿ. ××– × ×•×¦×¨ מעין ×¢×•×œ× ×ž×ž×•×“×œ, ×©×‘× ×•×™ על ×”×¢×•×œ× ×©×œ× ×•, ×בל מוגבר: ×”×ž×¨×’×œ×™× × ×•×©××™× ×קדח, ×”×ž×¤×¢×™×œ×™× ×©×œ×”× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×•×¦×™× ××•×ª× ×‘×ž×”×™×¨×•×ª ממזרח ×’×¨×ž× ×™×”, ×•×›×•×œ× ×ž×ª× ×§×©×™× ×‘×›×•×œ×. ×–×” ×œ× × ×›×•×Ÿ לגבי כל רומן ריגול, ×בל ×–×” בהחלט × ×›×•×Ÿ לגבי ×”×–×•×œ×™× ×©×‘×”×. ספרי הריגול, ×©× ×‘× ×• בהתבסס על מצי×ות המלחמה הקרה, הפכו להיות חלק ×ž×ž× ×”. ×”× ×ª×™×רו ×ת ×¤× ×˜×–×™×•×ª ×”× ×™×¦×—×•×Ÿ ×”×פשריות היחידות ×‘×¢×•×œ× ×©×‘×• יש גרעין, והתי×ור, ×ž×•×’×–× ×•×ž×¢×•×‘×“ ככל שיהיה, חלחל.
×’× ×˜×•×¨×™ דעה ×ž×ž×“×œ×™× ×¢×•×œ× ×›×œ×©×”×•, ×בל ×”×¢×•×œ× ×”×–×” צריך להיתפס לפחות בקרב חלק מה×וכלוסיה ×›××§×•×•×™×•×•×œ× ×˜×™ ×œ×¢×•×œ× ×”×מיתי. ×בישג חייק טורפת ×ת ×©× ×™ העולמות הללו ליצירה ×חת, במסווה דק של חלו×. ×¢×•×œ× ×¡×¤×¨×™ הריגול ×”×–×•×œ×™× ×”×•×¤×š להצעה ×ופרטיבית. ×•×”×•× ×™×›×•×œ להפוך לכזה רק ×ž×©×•× ×©×”×•× ×“×•×ž×” ב×ופן מחשיד לדרך שבה ישר×ל ×והבת להסתכל על עצמה. ×”×¤× ×˜×–×™×” של חייק, ×ž×’×œ×•×ž× ×™×ª ככל שתה×, ×”×™× ×¤× ×˜×–×™×” ×§×˜× ×” מ×וד. ×”×™× ×ž×§×‘×™×œ×” ×œ×¤× ×˜×–×™×•×ª ×”×™×©× ×•×ª ×©×œ× ×•, על ישר×ל זעירה וחכמה, ×¤× ×˜×–×™×•×ª שהצמיחו ×œ× ×• ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×ž×‘×¨×™×§×™× ×›×ž×• חיזוק החמ×ס. הגרעין ×”×יר×× ×™ מחזיר ××•×ª× ×• לש×. ×›×™ ×× ×™×© ל×יר×× ×™× ×’×¨×¢×™×Ÿ, ××™ ×פשר עוד לשלוח ×ת השריון. מוטב כבר, ×× ×›×Ÿ, ×©× ×œ×š ×‘×§×˜× ×•×ª.
ועכשיו תורכ×. ×× ×™ הולך להתקלח.
×”×ª×§×˜× × ×•×ª: ×תה מ××©×™× ×ת חייק בעילגות, ×בל מתקן ×ת "טעותה" בשגי××” × ×•×¡×¤×ª ["'×”×™× ×¨×ž×–×” לו ×‘×”× ×™×—×” ×צבעה על פיו, ×©× ×¤×¡×™×§ לרגע ×ת הלהג ×”×¨×™×§× ×™'". הטקסט עובר ב×ותו משפט לגוף ר×שון, ×בל ×פשר לקוות שזו עילגות ×¡×ª× (השימוש ב"ש" כקיצור ל"בכדי ש", למשל)]. המלה "בכדי" ×”×ž× ×•×§×“×ª בחיריק פירושה ×œ×—×™× ×, לשוו×.
×× ×™ ×œ× ×”×ª×¨×’×©×ª×™ מהטקסט, ×œ× ×‘×™×§×•×¨×ª×™×ª ×•×œ× ×ž×›×œ ×‘×—×™× ×” ×חרת – הזימה ×œ× ×”×“×œ×™×§×” ×ותי מספיק כדי לקור×ו עד תו×. בכל ×–×ת, × ×¨××” לי ברור שהכותבת רו××” ×ת הטקסט שכתבה ×›"פרוזה", ולכן מרשה לעצמה ×ž× ×™×™×¨×•×ª של ×¡×’× ×•×Ÿ חופשי. זו שהצבעת עליה ×›×ן ×œ× × ×¨×ית לי דוגמה לעילגות ××œ× ×¨×§ ×œ×¡×˜×™×™×œ×™× ×’, ×× ×’× ×§×œ×•×§×œ.
×–×ת ועוד:
×× ×™ גמכן בעד ×©× ×œ×š ×‘×§×˜× ×•×ª, ומ×ד ×הבתי ×ת המשפט: "שלל ×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª ירקרקות החלו להציף ×ת ×”×ž×™× ×‘×מבט" :))
×תה מבזבז הרבה יותר מדי × ×•×™×¨×•× ×™× ×¢×œ חייק. ×¤× ×˜×–×™×•×ª ל××•×ž× ×™×•×ª ×–×” הפורטה שלה. ר××” ×ת ×”×”×–×™×” הזו, שבה ×”×™× ×ž×•×—×§×ª ×ת כל ×”×—×œ×§×™× ×”×œ× × ×¢×™×ž×™× ×©×œ מלחמת ×™×•× ×”×›×™×¤×•×¨×™× ×œ×ž×¢×Ÿ שמירה על ×”×ון הישר×לי:
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/163/698.html
×× ×™ ×¢× ×יתמר. ×–×” כמו פליטת פה ×¢× ×§×™×ª מהתת מודע הקולקטיבי.
המלה "בכדי" פירושה ×œ×—×™× ×? ב×מת?
ג'יזס.
×× ×”×™×™×ª קור×ת ×ת הטקסט עד הסוף, היית מגלה שימוש × ×•×¡×£ וזהה ב"ש". כד××™ לך, שווה פלוס. 🙂
×’× ××‘× ×¨ כרמלי ×”×™×” חזק ×‘×¤× ×˜×–×™×•×ª ל××•×ž× ×™×•×ª, ועדיין ×× ×—× ×• ×ž×ª×™×™×—×¡×™× ×œ×˜×§×¡×˜×™× ×©×œ×• ×›×˜×§×¡×˜×™× ×©××•×ž×¨×™× ×ž×©×”×• על התרבות ×©×ž×ž× ×” ×”× ×™×¦×ו.
תודה. כבר התחלתי לחשוב ש×× ×™ היחיד 🙂
×וי ווי. מסתבר שהכרתי ×ותה פע×. ו×פילו × ×לצתי לחוות דעה על × ×¡×™×•× ×•×ª הכתיבה הר××©×•× ×™× ×©×œ×”. ×”×“×‘×¨×™× ×©×”×“×—×§×ª×™, ×לוהי×.
×וי ווי. מסתבר שהכרתי ×ותה פע×. ו×פילו × ×לצתי לחוות דעה על × ×¡×™×•× ×•×ª הכתיבה הר××©×•× ×™× ×©×œ×”. ×”×“×‘×¨×™× ×©×”×“×—×§×ª×™, ×לוהי×.
עד הקטע ×”×חרון הרגשתי ש×תה ×¡×ª× ×ž×ª×¢×œ×§ על העילגות שלה [מתעלג על העילקות שלה?], ×בל ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×¢× ×—×–×¨×ª ×¤× ×˜×–×™×™×ª הריגול ×”×•× ×‘×”×—×œ×˜ ×œ×¢× ×™×™×Ÿ. ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לבחון ×ת ×”×ž×¦×‘×™× ×‘×”× × ×•×¦×¨×ª כתיבה כזו, ל×ו ×“×•×•×§× ×‘×”×§×©×¨ של המלחמה הקרה ××œ× ×™×•×ª×¨ ב×יזור הישר×לי של ×“× ×™-דין, חסמבה וכו'.
× ×¨××” ×’× ×©×™×© הבדל בין כתיבה ×©×ž×›×•×•× ×ª במוצהר לילדי×, שבה ×”×¤× ×™×™×” ×ל ×”×§×˜× ×•×ª מ×פשרת לשתף ××•×ª× ×‘×“×¨×ž×”, לבין כתיבה ×œ×ž×‘×•×’×¨×™× ×©×¢×©×•×™×” לשקף מצב כללי יותר של התיילדות. בסיטו×ציה ×”× ×•×›×—×™×ª × ×¨××” לי שזה × ×•×‘×¢ מהתחושה שהכוחות הל××•×ž×™×™× ×”×’×“×•×œ×™× ×ž×’×œ×™× ×ין-××•× ×™× ×›× ×’×“ הצוררי×, ולכן יש צורך ×‘×¤× ×˜×–×™×” על ×”×ון ×”×ž×¤×¢× ×‘×ž×¡×ª×¨×™×, במרתפי המוסד. היו כמה כתבות פרידה מר×ש המוסד הפורש ×©×œ× ×”×™×• ×©×•× ×•×ª בהרבה ×‘×¡×’× ×•×Ÿ הכתיבה ×©×œ×”× ×ž×”×§×˜×¢ ×”×–×”.
×× ×™ ממש מתפעל שהצלחת ×œ×§×¨×•× ×ותה. בכל ×¤×¢× ×©×™×¦× ×œ×™ להגיע ×œ×©× ×¡×™×™×ž×ª×™ ×ת הטור מתלבט ×× ×œ×—×‘×§ ×ת ×”×סלה ×ו לחבק ×ת ×”×‘×¨×›×™×™× ×•×œ×”×ª× ×“× ×“ קדימה ו×חורה.
מעבר לחוסר יכולות פרוז×יות, ×”×˜×§×¡×˜×™× ×©×œ×” תמיד מל××™× ×‘×¤×תוס פטריוטי על גבול ×”×סטטיקה הפ×שיסטית (הטור שגורביץ מתייחס ×ליו למעלה, לדוגמה) חסר דמיון ×ו תלות במצי×ות. "ו××– ×”× ×›×ž×¢×˜ × ×™×¦×—×• ××•×ª× ×• ×בל ××– ×× ×—× ×• × ×™×¦×—× ×•". ×¡×’× ×•×Ÿ של ילד בכיתה ד'.
××£ ×¤×¢× ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×יך קיבלו ×ותה לכתיבה. בסוף הגעתי ×œ×ž×¡×§× ×” ×©×”× ×¦×¨×™×›×™× ×§×•× ×˜×¨×” ×œ×§×¨× ×™ ×לדד.
×× ×™ ממש מתפעל שהצלחת ×œ×§×¨×•× ×ותה. בכל ×¤×¢× ×©×™×¦× ×œ×™ להגיע ×œ×©× ×¡×™×™×ž×ª×™ ×ת הטור מתלבט ×× ×œ×—×‘×§ ×ת ×”×סלה ×ו לחבק ×ת ×”×‘×¨×›×™×™× ×•×œ×”×ª× ×“× ×“ קדימה ו×חורה.
מעבר לחוסר יכולות פרוז×יות, ×”×˜×§×¡×˜×™× ×©×œ×” תמיד מל××™× ×‘×¤×תוס פטריוטי על גבול ×”×סטטיקה הפ×שיסטית (הטור שגורביץ מתייחס ×ליו למעלה, לדוגמה) חסר דמיון ×ו תלות במצי×ות. "ו××– ×”× ×›×ž×¢×˜ × ×™×¦×—×• ××•×ª× ×• ×בל ××– ×× ×—× ×• × ×™×¦×—× ×•". ×¡×’× ×•×Ÿ של ילד בכיתה ד'.
××£ ×¤×¢× ×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×יך קיבלו ×ותה לכתיבה. בסוף הגעתי ×œ×ž×¡×§× ×” ×©×”× ×¦×¨×™×›×™× ×§×•× ×˜×¨×” ×œ×§×¨× ×™ ×לדד.
×× ×™ ×“×•×•×§× ×הבתי ×ת "הרוח המתבדרת בגופה".
שותפה לזעזוע, ×בל ×צלי ×”×•× × ×‘×¢ ×ž×”×¤×¨×¡×•× ×‘×תר סמי לגיטימי ומהתגובות ×”×והדות (×ž×ª× ×—×ž×ª במחשבה שמדובר ×‘×—×‘×¨×™× ×•×‘× ×™ משפחה).
×× × ×‘×˜×œ ×ת העובדה שמדובר בטקסט שזכה להתפרס×, ×•× ×‘×œ×™×’ על עלגות הלשון והבורות העובדתית, הרי ×©×œ×¤× ×™× ×• ×¤× ×˜×–×™×” פטישיסטית מובהקת של ×‘×˜×—×•× ×™×–× ×רוטי . ×”×¦× ×˜×¨×¤×•×’×•×ª ×”× ×¤×œ×˜×•×ª ×ל ×”×ž×™× ×”× × ×•×–×œ הזרע של הצורר ×”× ×צו-ערבי, המרעיל ×ת מי ×”×’'קוזי. שלושת ×ž×˜×•×¡×™× ×• ×ž×ª×”×“×¨×™× ×‘×ž×’×™× ×™ דוד ×¢× ×§×™×™×. ×¢× ×§×™×™×!
×”×¤×©×™×–× ×ž×פשר סיפוק ×œ×™×‘×™×“×™× ×œ×™ שהליברליז×, ×‘×§×•× ×¤×œ×™×§×˜ ×”×¤× ×™×ž×™ שלו, ×œ× ×ž×¡×¤×§. בתפיסה הפשיסטית הדיכוטומיה ×–×•× ×”/קדושה מתורגמת ל××ž× (לדור המשך של חיילי×)/ ××ž×–×•× ×” לוחמת (×”×ž× ×¦×œ×ª ×ת ×ž×™× ×™×•×ª×” לחיסול ×”×ויב). ×בישג חייק ×”×¡×•×›× ×ª החש×ית (קשה לה×מין ×©×”×©× ×מיתי. ×‘×¨×¦×™× ×•×ª? – "יבקשו ל××“Ö¹× ×™ המלך × ×¢×¨×” בתולה ועמדה ×œ×¤× ×™ המלך ותהי לו ×¡Ö¹×›Ö¶× Ö¶×ª, ושכבה בחיקך ×•×—× ×œ××“× ×™ המלך") מבי××” ××•×ª× ×• לקתרזיס המוחלט של הכור המתפוצץ, ×‘×—×•×¨× ×• ×”××ž×™×¦×™× ×•×”×¢×•×œ× ×›×•×œ×• המ××©×™× ×‘×¨×¡×Ÿ משולח ביד ×חת וביד ×”×©× ×™×” מכסה ×ת פיו בתדהמה מהתעוזה. ×”×•× ×”×™×” מת ל××•× ×Ÿ ×¢×œ×™× ×•, ×”×¢×•×œ× ×”×–×”, ×בל מתחסד.
בקיצור, ×–×” מה שמדליק ×ותה. שיהיה לה לברי×ות. ×בל ×יך ×–×” התפרס×? ×יך? ×× ×™ ×œ× × ×¨×’×¢×ª מזה…
קר×תי ×ת הטקסט על מלחמת ×™×•× ×›×™×¤×•×¨, הפסקה ×”××—×¨×•× ×” תפסה ×ותי:
"בו×ו × ×–×§×™×£ ×ת ×”×—×–×”, × × ×©×•× ×¢×ž×•×§, × ×‘×™×˜ לו ×‘×¢×™× ×™×™× ×‘×œ×‘ גדוש ב×הבה ×•× ×§×¨× ×œ×• בשמו ×”×מיתי ל×חר ×©×œ× ×”×’×™× ×• ×ותו על ×©×¤×ª×™× ×• 37 ×©× ×”, ×›×™ הגרון × ×—× ×§ ×¢× ×›×œ × ×¡×™×•×Ÿ. בו×ו × ×§×¨× ×œ×• שוב "×”×¦×‘× ×”×—×–×§ בעול×". ×¦×‘× ×™×§×¨, המלחמה הייתה צריכה להיגמר על פי התרחיש ×”× "ל, וכך בלבד. ×›×™ רק לתרחיש ×”×–×” ×תה ב×מת ר×וי. ×¡×œ×—× ×•."
מדובר ×‘×“× ×™×לה וייס ×§×˜× ×”.
מצד ×חד, יש לך טיעון ×ž×©×›× ×¢ כש×תה ×ומר ×”×—×¨× ×”×–×” ×©×”×™× ×¤×œ×˜×” על הדף מסמל ב×ופן כלשהו ×ת הקצה של מה שישר×ל יכולה לחשוב על עצמה. (כמו ספרי ריגול ב×מת, שהיו הקצה של מה ש×מריקה יכלה לחשוב על עצמה. ×ו ×‘×¢×¦× ×פילו ×œ× ×”×§×¦×”. רק בלי ×”× ×™×ž×•×¡×™×).
מצד ×©× ×™, ב×מת ×–×” כל כך עילג ×•× ×•×¨×, שקשה לי להתייחס לזה ×‘×¨×¦×™× ×•×ª ×•×‘× ×œ×™ להגיד שזה ×œ× ×ž×¡×ž×œ ×›×œ×•× ×—×•×¥ מזה שיש בחורות ×©×œ× × ×•×¨× ×™×•×“×¢×•×ª לכתוב ×•×¢×•×¨×›×™× ×©×œ× × ×•×¨× ×™×•×“×¢×™× ×œ×‘×—×•×¨ ×ת ×”×˜×§×¡×˜×™× ×©×œ×”×.
×. ×× ×™ מת×פק עכשיו ×œ× ×œ×›×ª×•×‘ × ×™×ª×•×— של הטקסט שלך עכשיו, ×ו יותר × ×›×•×Ÿ – להבין ×ת הצורך שלך להשקיע מ×מץ ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי בפיסת טקסט, ×©×’× ×חרי ×©× ×™×ª×—×ª ×ותה, × ×¨×ית × ×‘×•×‘×” ורדודה (××£ ×× ×˜×™×¤×” יותר מושקעת) מהכותרות ×”×יוולות ×•×”×¡× ×¡×¦×™×•× ×™×•×ª של ×¢×™×ª×•× ×™ ערב × ×’×“ ישר×ל ל×ורך ×”×©× ×™×.
×× ×›×‘×¨ התחלת ×œ× ×ª×—, ×× ×™ חושב שמרוב ×¢×¦×™× ×¤×™×¡×¤×¡×ª ×ת היער. הסיפור ×”×–×” ×”×™×” רוצה ×œ×”×ª×¤×¨×¡× ×‘×¢×ž×•×“ בולט בעיתון, ×”×•× ×”×™×” רוצה להיות "קול הרע"× ×ž×ª×œ ×ביב" של המ××” ×”-21, לעזור בכ×ילו למ×מץ הלוחמה הפסיכולוגית בטהרן.
ב. ×בל הטור ההזוי ×”×–×” של חייק × ×›×ª×‘ ×œ×œ× ×ž×¢×¦×•×¨×™× ×©×œ ××“× ×¤×™×›×— (לפחות ×œ× ×ž×¦×“ העורך ×›× ×¨××”), בהתפלשות ×ישית של ×שליית גדלות ושליטה ×ž×™× ×™×ª כתגובה לפחד מה××™×¨× ×™×. ×ין ×›×ן הרבה יותר עומק מזה, עד כמה ש×× ×™ קור×. ×¡×ª× ×§×ª×רזיס הזוי ×©×™×¦× ×ž×©×œ×™×˜×” ובצורה ×œ× ×ž×•×¡×‘×¨×ª ×”×’×™×¢ לכדי פרסו×. ר×יתי של ל×בישג יש ×—×™×™(ד)ק במות ×•×”×™× ×ž×•×¦×ת ×ת הבוטות הזו × ×›×•× ×” ור×ויה ורצויה ×¢"×™ הקהל הישר×לי. ×ולי ×”×™× ×פילו צודקת ×›×™ ×× ×™ ו×תה ×œ× ×ž×™×™×¦×’×™× ×ת הממוצע ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי של קור××™ × ×¨×’', ×•× ×¨×’' יפרסמו כל מה ×©×™×‘×™× ×œ×”× ×§×•×¨××™× ×•×œ×™× ×§×™×, והטור ×”×–×” קצר הצלחה מסחררת לפי ×”×¤×¨×ž×˜×¨×™× ×”×לו.
×× ×™ מצטרפת למיטל ולעיר×: ××™×£, ×ין לך על מה לבזבז ×ת ×–×ž× ×š? ×¡×ª× ×¢×•×“ ×חת שעושה לעצמה × ×¢×™× ×‘×˜×•×˜×” ×¢× ×¦×‘×× ×• ×”×דיר (×ו ורי×ציה על ×”× ×•×©×), יש כמותה כמוזבל, ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על ×× ×©×™× ×©×›×•×ª×‘×™× ×¨×¢, שכ×לה יש ×פילו יותר ×ולי. ×–×” ×œ× ×¨×§ וודפ, ×–×” הו גיבז × ×¤×ק.
×œ× ×™×•×“×¢×ª ×× ×תה ×¦×™× ×™ פה ×ו ל×. מה ×©× ×™×¡×™×ª×™ לומר ×”×•× ×©×ין "בכדֵי" בעברית. יש רק "בכדִי", ×•×”×•× ×œ× ×ž×ª××™× ×›×ן. (×’× "כדי" ×œ× ×”×›×™ מת××™×. ×× ×”×™×™×ª×™ עורכת ×ותה הייתי מציעה לה, כדי לשמור על ×”×›×•×•× ×” המקורית, ×œ×©× ×•×ª למשהו כמו "×”×™× ×¨×ž×–×” לו, ×‘×”× ×™×—×” ×צבעה על פיו, להפסיק לרגע ×ת הלהג ×”×¨×™×§× ×™"). ופיתוייך ×œ×§×¨×•× ×‘×˜×§×¡×˜ עד ×ª×•× ×œ× ×ž×©×›× ×¢×™× ×ותי ×חרי ×©×›×•×œ× ×“×™×•×•×—×• בטוויטר שמדובר בטקסט טר×ומטי למשתמש.
!
×וף, × ×ž×—×§×” לי התגובה. טוב, תקציר הדברי×.
הטקסט עצמו, כמו ש×מרו קוד×, פשוט גרוע.
הסימפטומטיות × ×ž×¦×ת לדעתי ×‘×¢×¦× ×¤×¨×¡×•×ž×•. ×–×” שטקסט ×›×–×” × ×ª×¤×¡ כר×וי ×œ×¤×¨×¡×•× ×ª×—×ª מדור חדשות(!) ודעות, כמו ×’× ×”×ª×’×•×‘×•×ª להצגה של חייק ×‘×œ×™× ×§ ששחר ×”×‘×™× ( http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/806798.html ), ×”× ×”×¡×™×ž×¤×˜×•×.
×× ×™ ×ž× ×™×— ×©×˜×§×¡×˜×™× ×’×¨×•×¢×™×, ל××•×ž× ×™×™× ×•×¤×˜×™×©×™×¡×˜×™×™× ×™×© ×œ× ×ž×¢×˜. מה שמטריד ×”×•× ×©×˜×§×¡×˜ ×›×–×” מחלחל כמשהו × ×•×¨×ž×˜×™×‘×™.
×”×‘× ×ª×™! סוף סוף ×”×‘× ×ª×™! מדובר בסטל××’. ×–×” כל הסיפור. ×ž×™× ×™×•×ª בשילוב ×¢× ×ויב מוחלט. מעבר לזה, ×× ×™ ×“×•×•×§× ×›×Ÿ חושב שיש מידה של פרודיות בטקסט, ××œ× ×©×œ× ×ž×”×¡×•×’ הס×טירי. תחשבו על ×§×•×ž×™×§×¡×™× ×מריק××™×™× ×ž×ž×œ×—×”"×¢ ×”×©× ×™×™×”, ×©×‘×”× ×”×™×˜×œ×¨ ×”×•× ×’×ž×“ שמקבל בעיטות בתחת. ××– ×›×–×”. ×›×מור ×פשר ×”×™×” לעשות ×ת הכל בצורה קצת יותר מתוחכמת, ×בל ×–×” ×œ× ×˜×§×¡×˜ ×©× ×•×¢×“ להיות מתוחכ×.
העצוב ×”×•× ×©× ×¨××” שחייק כותבת ל×יזהשהו קהל מדומיין לטקסט ×”×–×”. קהל שהליבידו שלו ×”×•× ×œ×ומי. ×× ×™ מפחד לחשוב ×©×”×™× ×¦×•×“×§×ª
שכחתי מהבכדי המזדיין. ×לוהי×.
ו×ת ×œ× ×—×™×™×‘×ª לקרו×, ×× ×›×™ חבל.
🙂
בלי ×œ×™× ×§ ×–×” ×œ× ×§×¨×”, ×תה יודע 🙂
ברור לי שהטקסט ×”×–×” ×ומר ×’× ×“×™ הרבה על × ×¨×’', ×בל ×œ× ×—×©×‘×ª×™ שיש ×˜×¢× ×œ×›×ª×•×‘ עבור ×–×” פוסט.
עוד ×œ× ×”×¡×¤×§×ª×™ ×œ×§×¨×•× ×ת הטקסט על ×™×•× ×›×™×¤×•×¨, ×•× ×¨××” עכשיו ש×ין ב×מת ברירה.
×–×” עילג מכדי להיות מייצג ב×מת. ×בל הטקסט ×”×–×” ממש × ×¨××” כמו פרודיה על ×”×ופן שבו השמ×ל תופס ×ת הדרך שבה ×”×ž×“×™× ×” תופסת ×ת עצמה. וזה ×©×”×•× ×‘× ×ž×™×ž×™×Ÿ ×–×” פשוט היסטרי.
×¢×™×¨× ×•×ª×ž×¨: ×ותי ×–×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ. ברור לי שזה טור רע. ברור לי ×’× ×©×”×•× ×ומר יותר על × ×¨×’' מ×שר על החברה הישר×לית, × × ×™×—. בה בעת, ×”×•× ×”×ª×¤×¨×¡×, לעז×זל, ו×פילו × ×¨×’' ×œ× ×™×›×•×œ להסביר ×ת ×–×”.
לפי התגובות ×‘× ×¨×’', ×”×™× ×כן צדקה.
וכן, יש מידה של הומור, ×בל ×פילו ×”×•× × ×¨××” כמו ××™×–×” גרעפס שפלטה ×¤× ×˜×–×™×” ל××•×ž× ×™×ª, כך ש×פילו ×”×•× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ.
×וקיי, עכשיו קר×תי. ××œ×•×”×™× ×™×©×ž×•×¨.
×× ×™ ×“×•×•×§× ×—×•×©×‘ שהקרי××” שלך בטקסט ×”× "ל ×”×™× ×œ× "בזבוז של זמן" וכן מעלה כמה ש×לות ×ž×¢× ×™×™× ×•×ª. חלק מהש×לות ×œ×œ× ×¡×¤×§ × ×•×’×¢×•×ª לכך שהרבה מהתגובות מגיבות ×‘×–×¢× ×¢×œ ×¢×¦× ×”×”×ª×¢× ×™×™× ×•×ª שלך בטקסט וב×חת מהן ×פילו × ×›×ª×‘ שהטקסט "טר×ומטי", ×בל לזה ×× ×™ ××’×™×¢ בסוף. ×× ×™ חושב ש×פשר לתת פה ×¤×¨×©× ×•×ª חצי ל×ק×× ×™×× ×™×ª לטקסט, ×× ×™ ×× ×¡×” על רגל ×חת: ×–'×× ×¨ הריגול משחק תפקיד × ×•×¡×£ לחיזוק ×”×תוס הל×ומי ×•×”×•× ×™×¦×™×¨×ª ×”×שלייה, שלעומת כל הש×ר, ×× ×—× ×• ×©×•×œ×˜×™× ×‘×ž×¡×ž× ×™× ×©×œ× ×•. כלומר, בעוד שבשביל ×”×וייב המרגל ×”×•× ×‘×¢×œ מסומן שקרי, ×× ×—× ×• ×™×•×“×¢×™× ×ž×” המסומן ×”"×מיתי" בעל הקשר ×”"טבעי" למסמן. הרעיון ×”×–×” תמיד בתהליך של פירוק, בין הש×ר מפ×ת החוסר ההכרחי ×©× ×•×¦×¨ ×¢"×™ ×”"ממשי" (×× ×™ מקווה ש×× ×™ ×œ× ×˜×•×¢×” בצורה × ×•×¨×ית, ×ª×™×§×•× ×™× ×™×ª×§×‘×œ×• בשמחה) וה×ובייקט ×ותו ×× ×—× ×• ×ž×¦×œ×™×—×™× ×›×‘×™×›×•×œ לשמר מה"ממשי" ×”×•× ×” objet petit a (התשוקה מעורבת בו ב×ופן גלוי) שבמקרה ×”×–×” ×”×•× ×”×’×¨×¢×™×Ÿ ×•×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×”. על-×ž× ×ª לממש ×ת ×”×¤× ×˜×–×™×” ×”× ×•×™×¨×•×˜×™×ª ×©×œ× ×• של חד-משמעיות ×¢×œ×™× ×• להטמיע ×ת ×”×ובייקט, ובמקרה ×”×–×”, להשמידו. (×פשר עוד לדבר על הרב-משמעיות של הפיתוי, ×בל ×–×” × ×¨××” לי כבר מת×רך) כמובן שמימוש ×מיתי של ×”×¤× ×˜×–×™×” ×”×•× ×סון ולכן ×™×©× ×” מה ×©× ×§×¨× ×צל ×–'×™×–'ק "בריחה למצי×ות" והגיבורה מתעוררת. ×× ×™ הייתי רוצה להתעכב ×’× ×¢×œ ×©× ×™ ×”××•×‘×™×™×§×˜×™× – הגרעין ×•×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×”. ×× ×™ חושב ×©×”× ×ž×™×™×¦×’×™× ×ª×”×œ×™×š כפול ×©× ×™×ª×Ÿ לר×ות ×’× ×‘×¤×•×¡×˜ עצמו ובתגובות לו. הגרעין מייצג ×ת המהותי, המקורי והעמוק (והמילה "לעומק" משחקת תפקיד חשוב בבלוג ×”×–×”) בעוד ×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×” ×”×™× fuga a centro – ×ž× ×•×¡ מהמרכז. ×פשר לר×ות ×’× ×©×”×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×” ×”×™× ×ž×¡×ž×Ÿ צף, המשמש לכל ×ž×™× ×™ מטרות של × ×§×ž×” וכוח, ×ך ×œ×œ× ×ª×•×›×Ÿ ×¡×ž× ×˜×™ ברור (× ×“×ž×” שזה כמעט במכוון). כלומר התשוקה וה××™×•× ×”× ×›×¤×•×œ×™×, היקבעות יתר ופיזור מוחלט. ×”×× ×”×˜×§×¡×˜ ס×טירי ×ו ל×? ומה ×× ××™-×פשר להכריע? השיח קורס ×œ× ×¡×™×•×Ÿ להפטר מהטקסט המלוכלך כמה שיותר מהר. ×× ×™ רוצה ×œ×¡×™×•× ×œ×¢×¨×¢×¨ על הקביעה ×©× ×—×©×£ ×œ×¤× ×™× ×• הל×-מודע הקולקטיבי של ×”×חר, הל×-××™× ×˜×œ×§×˜×•×ל, הל×-שמ××œ× ×™, ×©×œ× ×• כל-כך ברור מ×ליו שזה כבר קליש××” (!), ולחשוב ×ולי קביעה כזו משחקת תפקיד בל×-מודע ×©×œ× ×• ×¢×¦×ž× ×•.
רגע! ×× ×™ ×œ× ×ž×ª× ×’×“×ª לזה ×©×ª×ª×¢× ×™×™×Ÿ ×‘×“×‘×¨×™× ×ž×¢×¤× ×™×. ××œ×—× ×¢×œ זכותך ×œ×”×ª×¢× ×™×™×Ÿ ×‘×“×‘×¨×™× ×›×לה!
כן, ×חרי הדיסקליימר: ×–×” טקסט כל כך גרוע ש×× ×™ חושבת שההתייחסות ×ליו × ×•×ª× ×ª לו קרדיט ש×ין לו. ×–×” × ×¨×’', בחייך. ×œ× ×©×× ×™ חושבת ××™×–×” ×“×‘×¨×™× ×˜×•×‘×™× ×‘×ž×™×•×—×“ על ×¢×™×ª×•× ×™× ×‘×›×œ×œ ובפרט, ×בל × ×¨×’' ×–×” כמו ×œ×¤×¨×¡× ×‘×¢×œ×•×Ÿ ×ª× ×•×¢×ª רוכבי החדקרן.
×יתמר, ×× ×™ חושבת ×©×”× ×™×ª×•×— של ×מיר ×”×•× ×‘×“×™×•×§ מה שהגיע לך
🙂 🙂
(×›×›×” ייעשה ל××™"ש שמתקן ×‘×”×ª× ×©×ות שגי×ות, × ×ž×¦× ×‘×¢×¦×ž×• טועה ×•×ž×ª× ×©× ×¢×œ ×”×ž×ª×§× ×ª)
×גב, ×מיר, ×œ× ×מרתי שהטקסט "טר×ומטי" ××œ× ×¨×§ ערכתי פרפר××–×” ל××—×¨×™× ×©×מרו ×ת ×–×”. ו×× ×™ ב×מת חושבת ש×ין ×©×•× ×“×‘×¨ ×ž×¢× ×™×™×Ÿ במיוחד בכך שטקסט ×›×–×” × ×›×ª×‘, ×•×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ רק שפרסמו ×ת ×–×” ×‘× ×¨×’'. ×× ×™ פשוט משתעממת מלחפור בזה. הכל ×›"×› ×©×‘×œ×•× ×™, וכו' וכו'.
××™×”, החלק הר×שון של התגובה ×”×•× ×‘×¢×“×™ ×ו × ×’×“×™? ×œ× ×”×‘× ×ª×™.
בכל מקרה, ×פילו ×× ×ת ×œ× ×מרת שהטקסט טר×ומטי ×›× ×¨××” שמישהו חשב ×›×›×” ×ו שזה × ×¨×ž×– ×ו מה ×©×œ× ×™×”×™×”, מה ×©×’×¨× ×œ×š לעמוד בפיתוי של ×יתמר.
×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×”"ו×× ×™ ב×מת חושבת…" קשור למה ש×× ×™ כתבתי, ×בל × ×¨××” לי שזה ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לפחות ×œ×©×™× ×œ×‘ לכמה תגובות יש פה שיוצ×ות מגדרן לציין שזה כל-כך ×ž×©×¢×ž× ×•×©×‘×œ×•× ×™ וכו' וכו' בצורה כזו ×ו ×חרת (×פשר ×’× ×œ× ×—×© שה"כו' וכו'" ×”×–×” ×”×•× ×¤×¨×פרזה על תגובות קודמות. כלומר, ×”×™×” כל-כך הרבה, כבר × ×ž×ס) ×›×©× ×¨××” לי יותר סביר פשוט ×œ× ×œ×”×’×™×‘. ×ž× ×¡×™× ×œ×”×¦×™×œ ×ת ×יתמר ממשהו? ×ו שזה פשוט ×¢×œ×™×”×•× ×¢×œ הבחורה שכתבה ×‘× ×¨×’'?
רגע, ×בישג חייק ×–×” כמו צ×לה ×›×¥, רק של ×™×ž× ×™×? ×›×™ ×”×™×” לי רגע "קייזר סוזה" ×›×ן, ×§×•×“× ×›×©× ×•×¢×” למעלה בתגובות הזכירה ×œ× ×• מי היתה ×בישג ×”×ª× "כית, ו××– כשקר×תי ×ת הביקורת של ×”× ×“×œ×–×œ×¥ על ההצגה שלה ור×יתי ש"עיצוב וביצוע תפ×ורה: חייק במות". קו××™× ×¡×™×“× ×¡? לי ×–×” × ×¨××” כמו "Kobayashi Porcelain Company" שוב פע×.
טוב,
קצת הרגשתי רע שכתבתי ×ת התגובה בלי ×œ×§×¨×•× ×ת הסיפור המדובר, ××– הלכתי וקר×תי ×ותו. והתגובה ×œ× ×”×©×ª× ×ª×”.
×כן, הסיפור × ×§×¨× ×ž×œ×›×ª×—×™×œ×” כמו ביקורת שמ×לית על ×”×“×ž×•× ×™×¦×™×” הדוהרת של ×יר×ן ו××—×ž×“×™× ×™×’'×ד, ×¢× ×“×™×ž×•×™×™ השטן וכל ×–×”. בסופו של דבר, ×‘×ž×§×•× ×”×‘×™×§×•×¨×ª על התופעה ול×ן ×”×™× ×ž×•×œ×™×›×”, ×תה מקבל ×ת התוצ××” של התופעה – ×בישג רו××” ×ת ×”×ž× ×”×™×’ ×”×יר×× ×™ דרך כל הקליש×ות של ×“×‘×¨×™× ×ž×¨×•×©×¢×™×: ×”×•× × ×¨××” כגוש פסולת ×’×¨×¢×™× ×™×ª, לובש גלימת שטן, יש לו טפרי×, ×”×•× ×ž×¦×‘×™×¢ במועל יד. ×”×™× ×©×›×—×” לכתוב של×שתו קור××™× ×–×¨×©.
מצד ×©× ×™, יכולות הכתיבה שלה די × ×ž×•×›×•×ª. ×’× ×‘×—×œ×§ ×”×חרון ×”×™× ×¢×•×‘×¨×ª פת××•× ×ž×’×•×£ שלישי ("לפתע ×”×™× ×ž×‘×—×™× ×”…") לגוף ר×שון ("התעוררתי"). יותר מטריק ספרותי כלשהו, יש ×›×ן מישהי שכתבה חלק, עשתה הפסקה וחזרה לכתוב, ובסוף פרסמה בלי ×œ×§×¨×•× ×ת הכל ולבדוק ×§×•×”×¨× ×˜×™×•×ª.
×‘× ×™×™×ª סיפור ×”×’×™×•× ×™ – ×”×× ×œ×¤×™ הסיפור שלה × ×©×™× ×יר×ן גר בכור? ב×מת?? כן, כן, ×‘×—×œ×•× ×”×›×œ יכול לקרות.
וזה × ×›×•×Ÿ ×’× ×œ×’×‘×™ ×”×‘× ×ª השפה. ×יתמר כר ציין ×ת השימוש ב"ש.." לציין "כדי ש…". מי ×©×™×§×¨× ×ת הטור "×מריקה, ×—×™×™×›×™, ×כלת ×ותה" יגלה ש×× ×—× ×• "קור××™× 'חמ×ס' על תרבות הכלו×". ×פילו ×× ×פשר לקבל ×ת 'קור××™×' ×‘×ž×§×•× 'צועקי×', השימוש ב'חמ×ס' ×‘×ž×§×•× 'חמס', כמו ×‘×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª, מר××” על מילה ×©× ×§×œ×˜×” בתודעה בצורה לקויה. ×× ×™ ×כן מ×מין ש×בישג רו××” ×ת "×¦×•×¢×§×™× ×—×ž×¡" כקשור ×יכשהו ×œ×ª× ×•×¢×ª החמ×ס.
מה שכן, הטור על ×מריקה הבהיר לי כמה ×“×‘×¨×™× ×©×”×™×• לי בר×ש ×•×œ× ×™×“×¢×ª×™ ×œ× ×¡×—. ×× ×™ מבין עכשיו למה × ×•×ª× ×™× ×œ×” במה. ×”×™× ×‘×—×•×¨×” (ו×פילו די מצודדת, לפי ×”×ª×ž×•× ×”, וסליחה על ×”×©×•×‘×™× ×™×–×), ×•×”×™× ×ž×וד ×גרסיבית כלפי מוש××™ הכתיבה שלה. ×‘×ž×“×™× ×” שבה ×”×ª×—×•× ×©×ž×•×¨ ×œ×ž× ×—× ×‘×Ÿ ו×ר×ל סגל, ×–×” ×ומר יותר ×›× ×™×¡×•×ª (×ž×©×•× ×ž×”, קשה לי לה×מין שה×× ×©×™× ×©×›×•×ª×‘×™× ×œ×” ×˜×•×§×‘×§×™× ××•×”×“×™× ×—×•×©×‘×™× ×©×”×™× ×¤×•×œ ×וסטר הב×).
×•×”×™× ×™×•×“×¢×ª להשתלח ×‘×“×‘×¨×™× ×©×”×™× ×ž×‘×§×¨×ª ×צל ××—×¨×™× ×‘×רסיות חומצית (×•×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×œ×™×ª) תוך התעלמות עיוורת ×œ×“×‘×¨×™× ×”×“×•×ž×™× ×©×§×•×¨×™× ×‘×—×¦×¨ שלה. × ×ª×§×œ×ª×™ כבר ×‘×“×•×‘×¨×™× ×ž×”×¡×•×’ בזה. ×›×ן ב×מריקה קור××™× ×œ×”× ×¤×•×§×¡ × ×™×•×–.
×’× ×× ×™ חושב ש×תה מבזבז יותר מדי × ×•×™×¨×•× ×™× ×¢×œ הטקסט ×”×–×”. ×”×•× ×›×ª×•×‘ כל כך גרוע, כל כך עלוב, כל כך קליש×תי במובן ×”×›×™ שחוק של המילה כך שמלבד ×”×›×ב ×œ×§×•×¨× ×‘×• – ×”×•× ×’× ×œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ. ×× ×™ ×œ× ×ž×©×•×›× ×¢ שמדובר ×›×ן בהצצה לתת המודע הקולקטיבי. השימוש ×‘×¤× ×˜×–×™×™×ª הריגול ×›×ן ×”×•× ×¤×©×•×˜ ×˜×›× ×™×§×” ×ž×¢× ×™×™× ×ª-×לק לסופרת-×לק. ×”××™× ×˜×¨× ×˜ סופג הכל ×•×œ× ×›×œ דבר ×”×•× ×ª×•×¤×¢×” מייצגת. לשון ×חר – הטקסט ×”×–×” (של חייק) ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לי ת'×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×”.
ל×, × ×©×™× ×יר×ן בסיפור ×œ× ×’×¨ בכור ×”×’×¨×¢×™× ×™! ×›×ילו ד××”, ×”×•× ×ž×—×–×™×§ דירת פ×ר מצופת זהב בקומה השלישית של הכור, בדיוק בשביל ×¡×˜×•×¦×™× ×›×לו! הרי ××ª× ×œ× ×ž×¦×¤×™× ×©×™×™×§×— ×ותה הביתה.
×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ ×œ×§×¨×•× ×ת הזוועה ×”× ×“×•× ×”, ×בל "שלל ×¦× ×˜×¨×™×¤×•×’×•×ª ירקרקות החלו להציף ×ת ×”×ž×™× ×‘×מבט"? קל×סיקה.
ממבט מהיר על כמה ×˜×•×¨×™× ×©×œ×” (http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/145/369.html למשל) מדובר על מישהי ש×× ×”×™×ª×” כותבת קצת פחות גרוע ×ולי היתה יכולה להתקבל לדר שטירמר בתקופה ×חרת. ××– ×œ× ×ž×¤×ª×™×¢ שמעריב ×ž×¤×¨×¡× ×ותה.