המשך ×ª×¨×’×•× ×”×¨×יון ×¢× ×“×™×™×•×•×™×“ סימון ×©×¤×•×¨×¡× ×‘-The Believer
—
× ×™×§ ×”×•×¨× ×‘×™: ו×יך ×ž×›×¨×ª× ×ת ×–×”?
דייוויד סימון: מכרתי ×ת "הסמויה" ל-HBO ×›×× ×˜×™-סדרת-משטרה, סוג של מרד × ×’×“ כל ×”×—×¨× ×©×œ ×ª×›× ×™×•×ª ×”×”×œ×™×›×™× ×”×ž×©×˜×¨×ª×™×™× ×”×ž×™×™×¡×¨×•×ª של הטלוויזיה ×”×מריק×ית. ×× ×™ ×ž×ª× ×’×“ ב×ופן × ×ž×¨×¥ ל×יסור על סמי×; מה שהחל כמלחמה ×‘×¡×ž×™× ×‘×œ×ª×™ ×—×•×§×™×™× ×œ×¤× ×™ דורות הפך ×‘×™×ž×™× ×• למלחמה במעמדות ×”× ×ž×•×›×™× ×©×œ ×מריקה, ומה ×©×”×¡×ž×™× ×œ× ×”×¨×¡×• ×‘×¢×¨×™× ×©×œ× ×•, המלחמה × ×’×“× ×”×¨×¡×”. ×מרתי ל-HBO – שעד ×ותו זמן הפיקה דרמות ×—×“×©× ×™×•×ª שעסקו ×‘× ×•×©××™× ×©×”×˜×œ×•×•×™×–×™×” ×‘×›×‘×œ×™× ×œ× ×™×›×œ×” לעסוק ×‘×”× (×”×¡×•×¤×¨× ×•×¡, סקס והעיר הגדולה וכו') – ×©×”× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×¨×—×™×‘ ×ת העמדה ×©×œ×”× ×‘×מצעות ×ימוץ ×ª×›× ×™×ª המשטרה ×”×¡×˜× ×“×¨×˜×™×ª של ×”×›×‘×œ×™× ×•×©×™× ×•×™ הפורמט שלה. ×‘×ž×§×•× ×”×ž×‘× ×” הרגיל של ×”×˜×•×‘×™× ×¨×•×“×¤×™× ×חרי הרעי×, ×פשר להעלות ש×לות ×ודות התיוג של טוב ורע ולתהות ×”×× ×כן מדובר ×‘×¨×¢×™×•× ×•×ª ×ž×•×¡×¨×™×™× ×¢×ž×•×§×™× ×›×œ כך.
×‘×ž×§×•× ×–×ת, ×”×ª×›× ×™×ª תעסוק ×‘×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×œ×œ× ×¨×¡×Ÿ ×©×™×¦× ×ž×©×œ×™×˜×”, ב×ופן שבו הכוח והכסף ×ž× ×•×•×˜×™× ×ת ×¢×¦×ž× ×‘×¢×™×¨ ×”×מריק×ית ×”×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™×ª, ובסופו של דבר, בש×לה מדוע ×× ×—× ×• ×›×× ×©×™× ××•×¨×‘× ×™×™× ×›×‘×¨ ×œ× ×ž×¡×•×’×œ×™× ×œ×¤×ª×•×¨ ×ת הבעיות ×©×œ× ×• ×ו ×œ×¨×¤× ×ת ×”×¤×¦×¢×™× ×©×œ× ×•. ×‘×©×œ×‘×™× ×ž×•×§×“×ž×™× ×©×œ יצירת הדרמה, ×ד ×‘×¨× ×¡ ו×× ×™ – כמו ×’× ×‘×•×‘ קולסברי ×”×ž× ×•×—, יוצר ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×ž×•×©×œ× ×©×©×™×ž×© כמפיק ×ž×‘×™×™× ×•×™×¦×¨ ×ת ×”×“×’× ×”×•×•×™×–×•×לי של "הסמויה" – ×—×©×‘× ×• על סדרה שתחתוך פלח × ×•×¡×£ מהעיר ×”×מריק×ית בכל ×¢×•× ×”, כך שבסוף הסדרה כולה ×פשר ×™×”×™×” לר×ות בולטימור בעלת ריבוי-×¤× ×™× ×©×ª×™×™×¦×’ ×ת ×מריקה ×”××•×¨×‘× ×™×ª, ו×פשר ×™×”×™×” להתייחס לכל הבעיות המהותיות של ×”××•×¨×‘× ×™×•×ª.
×¢×•× ×” ר××©×•× ×”: חוסר התוחלת של המלחמה ×‘×¡×ž×™× ×•×”× ×•×©× ×”×ž×ª×ž×©×š של מוסדות ×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™×™× ×©×ž×ª×—×–×§×™× ×ת ×¢×¦×ž× ×•×˜×•×¨×¤×™× ×ת ×”×× ×©×™× ×©××•×ª× ×”× ××ž×•×¨×™× ×œ×©×¨×ª. ×¢×•× ×” ×©× ×™×™×”: מות העבודה ופירוק מעמד ×”×¤×•×¢×œ×™× ×‘×מריקה של עידן הפוסט-תעשייתי, שעבורה ×”×•×¡×¤× ×• ×ת × ×ž×œ בולטימור. ×¢×•× ×” שלישית: התהליך הפוליטי וה×פשרות של רפורמה, ×©×¢×‘×•×¨× ×”×•×¡×¤× ×• ×ת רכיב מועצת העיר. ×¢×•× ×” רביעית: ×”×–×“×ž× ×•×ª שווה, שעבורה ×”×•×¡×¤× ×• ×ת מערכת ×”×—×™× ×•×š הציבורית. ×”×¢×•× ×” החמישית וה××—×¨×•× ×” תעסוק בתקשורת וביכולת ×©×œ× ×• לזהות ×ת המצי×ות שבה ×× ×—× ×• ×¢×¦×ž× ×• ×—×™×™×, שעבורן ×”×•×¡×¤× ×• ×ת רכיבי העיתון היומי והטלוויזיה.
×”×× ×¡×™×¤×¨× ×• על ×”×ª×›× ×™×•×ª ×”×’×¨× ×“×™×•×–×™×•×ª ×”×לה ל-HBO בהתחלה? ל×, ×”× ×”×™×• ×¦×•×—×§×™× ×¢×œ×™× ×• כבר בפגישת המכירה. ×‘×ž×§×•× ×–×ת, ×“×™×‘×¨× ×• רק על ההיפוך של ×ª×›× ×™×ª המשטרה ועל בדיקה מדוקדקת של המלחמה ×”×œ× ×™×¢×™×œ×” בסמי×. ×בל ×œ×¤× ×™ ×©×¢×‘×¨× ×• ×œ× ×ž×œ ×‘×¢×•× ×” ×”×©× ×™×™×”, ישבתי ×¢× ×”×ž× ×”×œ×™× ×©×œ HBO והצגתי ×‘×¤× ×™×”× ×ת הרעיון של ×‘× ×™×™×ª עיר ×מריק×ית וחקירת ×”× ×•×©××™× ×œ×¢×™×œ במהלך ×”×‘× ×™×™×”. ועל כן ×× ×—× ×• ×™×•×©×‘×™× ×›×ן.
× ×™×§ ×”×•×¨× ×‘×™: ×× ×™ חושב שלבולטימור הייתה עליי השפעה מקצועית רחבה יותר מכל עיר ×מריק×ית ×חרת, עכשיו כש×× ×™ חושב על כך. בהחלט ב"× ××ž× ×•×ª גבוהה", ×חד ×ž×”×“×‘×¨×™× ×©× ×™×¡×™×ª×™ לעשות ×”×•× ×œ×©×œ×‘ בין ב×רי ×œ×•×™× ×¡×•×Ÿ ו×ן טיילר. ×œ×•×™× ×¡×•×Ÿ, טיילר, הסמויה, ×’'ון ווטרס. × ×“×ž×” ×›×™ ×”×× ×©×™× ×”×לו ×œ× ×—×•×œ×§×™× ×פילו מבע ×סטתי, ובכל ×–×ת יש גוף יצירה מובחן בהחלט שמגיע מהעיר שלך. ×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×™×™×ª×™ ש×, למרות שהייתי רוצה לבקר. ×”×× ×ª×•×›×œ להסביר ×יך העיר מפיקה ×ת גוף היצירה ×”×–×”?
דייויד סימון: ×× ×™ קצת מתקשה להסביר ×ת כוח המשיכה הסיפורי של בולטימור. הדבר ×”×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×›×•×œ× ×• ×—×•×ª×›×™× ×—×ª×™×›×•×ª ×©×•× ×•×ª מ×ותה עיר. המעמד החברתי המפוקפק ש×× ×™ עוסק בו ×”×•× ×‘×”×—×œ×˜ ×œ× ×”×‘×•×œ×˜×™×ž×•×¨ של ב×רי ×œ×•×™× ×¡×•×Ÿ ×ו של ×’'ון ווטרס ×‘×ž×•× ×—×™ ×§×•×œ× ×•×¢, ו××£ ×חד מ××™×ª× ×• ×œ× ×ž×ª×§×¨×‘ ל××–×•×¨×™× ×›×—×•×œ×™ ×”×“× ×©×œ פ×רק ×¨×•×œ× ×“ על פי ×ן טיילר. לורה ליפמן × ×¢×” בכל רחבי העיר, ×בל ×”×¨×•×ž× ×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×©×œ×” ×ž×ª×‘×¡×¡×™× ×‘×¢×™×§×¨ על מחוז בולטימור, ×©×”×•× ×”×¤×¨×‘×¨ שמקיף ×ת העיר בולטימור. ×”×™× ×‘×™×§×¨×” במקומות כמו טוסון ופ××“×•× ×™×” ו××•×™× ×’×¡ מילס, ש××œ×™×”× ×¢×‘×¨×• הרבה ×ž×”×¢×©×™×¨×™× ×‘× ×™ המעמד ×”×‘×™× ×•× ×™.
דבר ×חד ×× ×™ כן חושב ×•×”×•× ×©×‘×מצעות היצי××” מהמקומות ×”×ž×¡×•×¨×ª×™×™× ×›×ž×• × ×™×•-יורק, לוס-×× ×’'לס, ×•×•×©×™× ×’×˜×•×Ÿ, שיק×גו, ×›×•×ª×‘×™× ×ž×§×‘×œ×™× ×”×–×“×ž× ×•×ª טובה לדבר על ×”×ª× ××™× ×©×ž×™×™×¦×’×™× ×”×¨×‘×” ×ž×”×¢×¨×™× ×”×œ×-כל-כך-ייחודיות ×ו ל×-כל-כך-×’×¨× ×“×™×•×–×™×•×ª. × ×™×•-יורק, לוס-×× ×’'לס, שיק×גו, ×•×•×©×™× ×’×˜×•×Ÿ הן כולן ×¢×¨×™× ×™×™×—×•×“×™×•×ª, ×‘×ž×•×‘× ×™× ×©×œ גודל, עושר ו××¡×¤×§×˜×™× ×ž×™×•×—×“×™× ×‘×ª×¨×‘×•×ª שלהן (× ×™×•-יורק כבירת הכלכלה, ×”××•×¤× ×” והתי×טרון וכסמל תרבותי, ×•×•×©×™× ×’×˜×•×Ÿ כעיר הממשלה, ×ו לוס ×× ×’'לס כבירת ×”×§×•×œ× ×•×¢ של ×”×ž×“×™× ×”). בולטימור ×”×™× ×¢×™×¨ פוסט-תעשייתית, תחובה בין ×•×•×©×™× ×’×˜×•×Ÿ הבירה לפילדלפיה ×•× ×בקת כדי ×œ×ž×¦×•× ×ת עתידה ×•×œ×©×§× ×ת עברה. במובן ×–×”, ×”×™× ×“×•×ž×” ×œ×¡×™×™× ×˜ לו×יס ×•×œ×§×œ×™×‘×œ× ×“ ולפילדלפיה ולהרבה מערי התעשיה ×”×מריק×יות, ולכן ×œ×¡×™×¤×•×¨×™× ×©×ž×’×™×¢×™× ×ž×ž× ×” יש סיכוי לדבר על משהו ×©×”×•× ×ž×¢×‘×¨ לבולטימור עצמה. ייתכן ×›×™ ×”×¡×™×¤×•×¨×™× ×©×ž×¡×¤×¨×™× ×¢×œ ×”×ž×§×•× ×”×–×” ×”× ×ž×¤×•×¨×˜×™× ×œ×ž×“×™ ×ž×‘×—×™× ×ª ×’×™×וגרפיה מקומית ותרבות, ×בל ×”× ×ž×™×ª×¨×’×ž×™× ×‘×§×œ×•×ª לכל ×ž×§×•× ×חר, ועל כן ×™×›×•×œ×™× ×œ×–×›×•×ª בתוספת ×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª.
×× ×™ מת×ר לעצמי, בהתבסס על הבורות הכללית שלי, שסיפור שמתרחש ×‘×œ×•× ×“×•×Ÿ ×”×•× ×¡×™×¤×•×¨ על ×œ×•× ×“×•×Ÿ, ש××™ ×פשר להעביר ×ותו ×œ×©×•× ×ž×§×•× ×חר ×‘×‘×¨×™×˜× ×™×”, ×ž×‘×—×™× ×ª הסביבה המתו×רת. ×בל סיפור שמתרחש ×‘×ž× ×¦'סטר יכול בקלות להדהד ×ת לידס ×ו ×ת ליברפול ×ו ×ת × ×™×•×§×סל ×ו כל ×ž×§×•× ×חר. ×× ×—× ×• ×ž×¦×™×’×™× ×ת עצמו כייחודי×, ו×× ×—× ×• ב×מת ×ž×¢×¨×™×›×™× ×ת כל מה ×©×”×•× ×ª×•×¦×¨ ייחודי של בולטימור, ×בל ברמה ×חרת, ×× ×—× ×• כל-עיר.
דיוויד סימון. ×œ× ×—×¨× ×”×•×œ×™×•×•×“×™. (×ª×ž×•× ×”: viceland)
× ×™×§ ×”×•×¨× ×‘×™: יש חלק ברומן של ×ן טיילר, × ×“×ž×” לי, שבו הדמויות מבולבלות ×‘× ×’×¢ לש×לה ×× ×‘×•×œ×˜×™×ž×•×¨ ×”×™× ×¢×™×¨ דרומית ×ו ×¦×¤×•× ×™×ª – ×× ×™ בטוח שזה ×’× ×ž×•×¡×™×£, העמימות, ×× ×ž× ×¡×™× ×œ×”×™×ž× ×¢ ×ž×”× ×˜×™×™×” ×œ×¢×¨×™× ×’×“×•×œ×•×ª שעליה דיברת…
דייוויד סימון: כן, השורה ×”×–×ת ×ודות העיר הדומית ×”×›×™ ×¦×¤×•× ×™×ª ×ו העיר ×”×¦×¤×•× ×™×ª ×”×›×™ דרומית מוכרת היטב לכל בולטימורי. ×ž×¨×™×œ× ×“ (ובולטימור) הייתה מפולגת מ×ד ×¢× ×¤×ª×™×—×ª מלחמת ×”××–×¨×—×™× ×•×”× ×©×™× ×œ×™× ×§×•×œ×Ÿ × ×לץ ל×סור ×ת ×”×ž×—×•×§×§×™× ×”×¢×™×¨×•× ×™×™× ×•×œ×›×œ×•× ××•×ª× ×œ×œ× ×›×ª×‘ ××™×©×•× ×‘×ž×¦×•×“×ª ×ž×§×”× ×¨×™ כדי ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×”×ž×“×™× ×” לפרוש ולהצטרף ×œ×§×•× ×¤×“×¨×¦×™×”. הדהוד של גוו××˜× ×מו. החוף המזרחי (בצד ×”×©× ×™ של מפרץ צ'ספיק) תמך בעבדות, כמו ×’× ×“×¨×•× ×ž×¨×™×œ× ×“ והרבה מתושבי בולטימור. מערב ×ž×¨×™×œ× ×“ הייתה בעד ×”×יחוד. ×•×”×—×œ×œ×™× ×”×¨××©×•× ×™× ×©×œ מלחמת ×”××–×¨×—×™× × ×”×¨×’×• ברחוב פר×ט במרכז בולטימור, בשעה ש××–×¨×—×™× ×”×ª×¤×¨×¢×• וזרקו ××‘× ×™× ×¢×œ חטיבת מסצ'וסטס שצעדה ×ž×ª×—× ×ª רכבת ×חת ×œ×©× ×™×™×” במסעה דרומה לחיזוק וושיגטון בתחילת המלחמה. ××”, וג'ון וילקס בות', שרצח ×ת ×œ×™× ×§×•×œ×Ÿ, ×”×™×” בולטימורי ומשפחת ×”×©×—×§× ×™× ×”×™×“×•×¢×” שלו, ×’× ×’'ון וילקס עצמו ×”×™×” שחקן, קבורה בעיר, בבית הקברות ×’×¨×™× ×ž××•× ×˜.
ו×× ×œ×”×ž×©×™×š בשיעור ההסטוריה חסר התועלת ×”×–×”, ייתכן ש×תה זוכר ×›×™ מצודת ×ž×§×”× ×¨×™ הייתה ×”×ž×§×•× ×©×‘×• × ×›×ª×‘ ×”×”×ž× ×•×Ÿ הל×ומי ×©×œ× ×• בידי בחור ×‘×©× ×¤×¨× ×¡×™×¡ סקוט קי, שהיה ×סיר על ××•× ×™×” בריטית שהפציצה ×ת המצודה במהלך מלחמת 1812. ××ª× ×”×‘×¨×™×˜×™× ×©×¨×¤×ª× ×ת ×•×•×©×™× ×’×˜×•×Ÿ ו×ת פילידלפיה ×•×”×ª×›×•×•× ×ª× ×œ×”×‘×¢×™×¨ ב×ש ×ת בולטימור, ×•×”×¢×‘×¨×ª× ×’×“×•×“×™× ×¡×ž×•×š לעיר. ×בל חיל ×”×™× ×™×›×•×œ ×”×™×” להפליג ×ל ×”× ×ž×œ ולהשתתף בפלישה, רק ל×חר שהמצודה ×”×•×›× ×¢×”. בבוקר, הדגל זרוע ×”×›×•×›×‘×™× ×¢×“×™×™×Ÿ ×”×ª× ×•×¡×¡ מעל ×ž×§×”× ×¨×™ ×•×§×™×‘×œ× ×• משהו לשיר בתחילת ×ירועי ספורט, ×•×”×¦×‘× ×”×‘×¨×™×˜×™, ל×חר ×©× ×›× ×¢ ×‘×ª×•× ×§×¨×‘ ×”× ×§×•×“×” ×”×¦×¤×•× ×™×ª, חזר ×œ×¡×¤×™× ×•×ª הוד מלכותו והפליג לדרכו.
מה ×©×ž×‘×™× ×ותי לרגע המכוער ביותר שלי ×›×מריק××™, רגע שבו ×× ×™ מתעקש להתג×ות. ×œ×¤× ×™ ×©× ×™× ×˜×™×™×œ×ª×™ בקתדרלת ×¡×™×™× ×˜ פול ×‘×œ×•× ×“×•×Ÿ והר×ו ×œ× ×• ×ת כל ×”×’× ×¨×œ×™× ×©×–×›×• להיקבר סביב ×œ×•×•×œ×™× ×’×˜×•×Ÿ. והמדריך הקטן ×•×”×ž×§×¡×™× ×”×–×”, שכבחור צעיר עמד על ×’×’ הקתדרלה בזמן הבליץ והעיף ×ž×ž× ×” ×ת ×”×’×™×¦×™× ×›×“×™ להציל ×ת ×”×ž×‘× ×” המפו×ר, קרץ ×‘×¢×™× ×• ו×ומר "×§×•×œ×•× ×™××œ×™×¡×˜×™× ×©×›×ž×•×›× ×•×“××™ ירצו לר×ות ×ת ×ž×§×•× ×§×‘×•×¨×ª×• של ×”×לוף רוס, ששרף ×ת עיר הבירה ×©×œ×›× ×‘-1812". ×•×”×•× ×”×™×” ש×. והקבר שלו, ×× ×× ×™ זוכר × ×›×•×Ÿ, ×מר: "×ž× ×¦×— הקרבות על ×•×•×©×™× ×’×˜×•×Ÿ ועל פילדלפיה. פעל בקרב על בולטימור".
×× ×‘-1985 הייתי מכיר ×ת ×”×ופציה להחזיק ×ת הזין בהתרסה הייתי עושה ×–×ת בזמן שמלמלתי: "×× ×™ מבולטימור. ו×× ×™ יכול לספר לך מה ×–×” 'פעל'. פירושו של דבר ×©×›×™×¡×—× ×• ×ותו". רגע של שקט חלף בקתדרלה, וה×מריק××™× ×”××—×¨×™× ×‘×˜×™×•×œ כמעט מתו. ב×ותו רגע, חשבתי שטוב ×©×œ× ×”×ž×©×›×ª×™ לומר ×ת מה שידעתי, ×ž×©×•× ×©×¨×•×¡ למעשה × ×¤×¦×¢ ×× ×•×©×•×ª בקרב ×”× ×§×•×“×” ×”×¦×¤×•× ×™×ª בידי ×©× ×™ תושבי בולטימור ×¢× ×¨×•×‘×™ צייד ×©×”×ª×’× ×‘×•, ירו בו, והפילו ×ותו מסוסו, ובכך הרגיזו מ×ד ×ת הבריטי×, ששלחו פלוגה שלמה של ×ž×¨×™× ×¡ כדי להרוג ×ת הצלפי×, ×©×©×ž× ×”×™×” וולס ×•×ž×§×§×•× ×¡ (×”× ×§×‘×•×¨×™× ×ª×—×ª ×× ×“×¨×˜×” בלב הגטו של מזרח בולטימור ויש רחובות ×”×§×¨×•×™×™× ×¢×œ ×©×ž× ×¡×ž×•×š למצודה).
"שקט", ×מר מדריך התיירי×, שחייך לעברי ×‘×¡×œ×—× ×•×ª, משועשע למדי. ×ו לפחות ×× ×™ ×והב לחשוב ×©×”×•× ×”×™×” משועשע למדי.
תודה על התרגו×, ×–×” ממש ×›×™×£ ×‘×™× ×ª×™×™× (ו×× ×™ ×ž× ×™×— ×©×’× ×”×¤×¨×§×™× ×”×‘××™× ×™×”×™×• טובי×).
הקטע על בולטימור ×ž×¢× ×™×™×Ÿ מ×וד. די ברור ×©×”×™× ×”×’×™×‘×•×¨×” הר×שית של הסדרה, יחד ×¢× ×”×ž×‘× ×” והכח של מוסדות ×•×ž×‘× ×™× ×—×‘×¨×ª×™×™×. ×× ×™ תוהה ×× ×‘×™×©×¨×ל ×פשר ×œ×ž×¦×•× ×ž×§×‘×™×œ×” לכך. די ברור שתל ×ביב וחיפה הן המקבילות הישר×ליות ×œ×¢×¨×™× ×”×ž×•×‘× ×•×ª מ×ליהן לכתוב עליהן (כמו × ×™×• יורק, ×•×•×©×™× ×’×˜×•×Ÿ, שיקגו ולוס ×× ×’'לס.) ×ולי חיפה יכולה להיות המקבילה לבולטימור? ×ו ש×ולי ישר×ל פשוט ×§×˜× ×” מדי בשביל ×–×”.
×•×’× ×× ×™ ×והב ×ת ב×× ×§. ×”×•× ×•×‘×•×די הן הדמויות ×”×הובות עלי בסדרה.
(ורק תהיה תרגומית ×חת לסיו×: למה בחרת ×œ×ª×¨×’× ×ת ×©× ×”×ž×§×•× × ×•×¨×ª' ×¤×•×™× ×˜?)
×× ×™×© מקבילה ישר×לית לבולטימור, × ×¨××” לי ×©×”×™× ×—×™×¤×”. ×בל ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” שיש ×œ× ×• פה ×ת סוג ×”×¢×¨×™× ×”× ×˜×•×©×•×ª ×”×לו שהקדמה שכחה מ×חור. כלומר, בטח ×’× ×—×™×¤×” הייתה ×¤×¢× ×–×•×”×¨×ª יותר, ×בל ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” עד כמה × ×’×™×“ ×”×©×™×¨×•×ª×™× ×”×ž×•× ×¦×™×¤×œ×™×™× ×©×œ×” ××—×¨×™× ×ž×לו של תל-×ביב. (×× ×™ ×œ× ×‘×מת מכירה ×ת חיפה ×בל).
ב×× ×§ שולת!
(×¡×ª× ×›×™ ×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨×” ×ת המקו×. ×‘×ž×œ×™× ×חרות, טעות 🙂 )
×ולי עכו? סמי×, ×¢×•× ×™, ספרי ציון ובתיה של גלילה רון פדר.
×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨ כל כך ×ת עכו, ×בל ×”×™× × ×¨×ית לי ×§×˜× ×” מדי ול×-עיר מספיק. ×חד ×ž×”×“×‘×¨×™× ×”×—×©×•×‘×™× ×‘×‘×•×œ×˜×™×ž×•×¨ של The Wire זו העובדה שזו עיר ×¢× ×–×”×•×ª מ×וד מוגדרת וש×× ×©×™× ×™×›×•×œ×™× ×œ×‘×œ×•×ª בה ×ת כל ×—×™×™×”× ×‘×§×œ×•×ª. כמו שבו×די × ×•×¡×¢ לפילדלפיה בתחילת ×”×¢×•× ×” ×”-2 ומופתע לגלות שיש ×©× ×ª×—× ×•×ª רדיו ×©×•× ×•×ª (×›×™ ×”×•× ××£ ×¤×¢× ×œ× ×”×™×” מחוץ לבולטימור), ×ו וו×ל×ס ×©×œ× ×ž×¡×•×’×œ לחיות בפרברי בולטימור.
בשביל ×ª×›×•× ×” כזו צריך ממש עיר, משהו ×©×’× ×›×›×” × ×ž×¦× ×‘×ž×—×¡×•×¨ ב×רץ. ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— שעכו יכולה ×œ×ž×œ× ×ת ×–×”.
טוב, עוד ×œ× ×¨×יתי ××£ פרק (×× ×™ בדרך) כך ש×ין לי מושג של ממש על מה ×× ×™ מדבר ×בל × ×“×ž×” לי שיש ×œ× ×ž×¢×˜ ×¢×¨×™× ×”×•×œ×ž×•×ª בישר×ל. קרית-גת, קרית-×©×ž×•× ×” ×שדוד, ב×ר-שבע, ×ולי ×פילו כרמי×ל (×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×©×¢×›×• ×”×™× ×‘×¢×™×™×ª×™×ª, ×בל ×œ× ×ž×”×¡×™×‘×•×ª שיובל ×ž× ×”). ×× ×™ משער ש×× ×—× ×• ×¨×’×™×œ×™× ×œ×—×©×•×‘ על ×”×¢×¨×™× ×”×לה רק מהפרספקטיבה התל ×ביבית, ×•×ž×‘×—×™× ×ª× ×• ברור ×©×’× ×ª×•×©×‘×™×”×Ÿ ×ž×’×“×™×¨×™× ×ת ×¢×¦×ž× ×‘×™×—×¡ לתל ×ביב. ×בל ×œ× × ×¨××” לי שזה ×›×›×” ב×מת, ×•×’× ×©× ×™×© ×× ×©×™× ×©×¢×•×‘×¨×™× ×©× ×ת כל ×”×—×™×™× (×ולי ×œ× ×¤×©×•×˜×• כמשמעו).
×’× ×—×™×¤×” ×•×’× ×¢×›×• הן ×¢×¨×™× ×©×§×¤×ו בזמן. מסיפוריה של חברה עכו×ית ×× ×™ מקבלת ×ת התחושה שהעכו××™× ×¢×¦×ž×, על ××£ ×©×‘× ×• ×¢×•×œ× ×ª×¨×‘×•×ª×™ (×¢× ×¡×œ×‘×¨×™×˜××™×™× ×ž×§×•×ž×™×™× ×•×”×›×œ), עדיין × ×•×©××™× ×ת ×¢×™× ×™×”× ×”×—×•×¦×” מתוך הכקה שהכל ×œ× ×™×›×•×œ לקרות ש×.
בחיפה, ×’× ×‘×’×œ×œ העבר המפו×ר ×•×’× ×›×™ ×”×™× ×‘×מת עיר גדולה הרבה יותר, × ×•×›×—×ª יותר ההבטחה שהחומצה. ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לר×ות ×ž×‘× ×™× ×™×©× ×™× ×‘×יזור ×”× ×ž×œ, ×ו ×ת בית ההסתדרות ×”×¢× ×§ ×•×”× ×˜×•×© – ×”× ×ž×¢×‘×™×¨×™× ×ª×—×•×©×” שמזכירה ×ת בולטימור של הסמויה.
כרמי×ל × ×¨×ית לי בעיתית ×›×™ ×”×™× ×—×“×©×” מדי, ×•×œ× ×”×¡×¤×™×§×” לצבור עוד מספיק היסטוריה טר×גית (כמו ×©× ×•×¢×” כתבה למטה: תחושה של הבטחה שהוחמצה). קרית ×©×ž×•× ×” היתה ×ופציה טובה מ×וד לו ×œ× ×”×™×ª×” ×§×˜× ×” מדי. ×שדוד קרובה יתר על המידה לתל ×ביב לדעתי, ×בל ב×ר-שבע ×”×™× ×ž×•×¢×ž×“×ª ×ž×¦×•×™× ×ª, ו×ולי ×’× ×שקלון.
×× ×›×‘×¨ ×¢×•×©×™× ×¡×“×¨×” × ×•×¡×— הסמויה בישר×ל, צריך לעשות ×ותה בשטחי×, ×¢× ×§×•×•×™ סיפור של חיילי×, ×¤×œ×¡×˜×™× ×™×, ×ž×ª× ×—×œ×™×, עובדי NGO's, ×¢×™×ª×•× ××™× ×•×¢×•×“ ×›×”× ×” ×•×›×”× ×”.
×œ× ×”×™×™×ª×™ בעכו בעשור ×”×חרון. ×בל × ×¨××” לי שעיר שיש בה ××¨×‘×¢×™× ×לף ×ª×•×©×‘×™× ×ª×ž×™×“ דומה ×œ×¢×¨×™× ×חרות שיש בהן ××¨×‘×¢×™× ×לף תושבי×, וכיוון שגדלתי ב×חת כזו, ×× ×™ × ×•×˜×” לחשוב שהן ××£ ×¤×¢× ×œ× ×›×¨×š ×¢× ×פלולית. ×•× ×“×ž×” לי שה×פלולית הזו ×—×™×•× ×™×ª לתחושת ×”××“× ×©×”×¤×¡×™×“ לגורלו. ×›×ילו ×—×™×™×‘×™× ×ת התפ×ורה הזו כדי ×œ×”× ×’×™×“ ×ותה למכת הברק הזוהרת ×©×ž× ×™×—×ª×™× ×¢×œ×™×• המוסדות.
ועל כן × ×¨××” לי שחיפה.
×בל יכול להיות ×“×•×•×§× ×©×¡×™×ž×•×Ÿ טועה ×›×©×”×•× ×ž×“×‘×¨ על כל-עיר. ×ו ש×ולי ×”×•× ×ž×“×‘×¨ על כל-עיר ב×רצות-הברית, וזו חוויה ש××™ ×פשר לשחזר ×ותה ×‘×ž×“×™× ×” כמו ישר×ל.
זה הרעיון הכי מבריק ששמעתי כבר הרבה זמן.
ועוזי וייל צריך לכתוב ×ת ×–×”.
בלי לספיילר, ×בל הפסקה הר××©×•× ×” מ×וד ×ž×¢× ×™×™× ×ª בהקשר ×œ×¢×•× ×” השלישית.
בכלל, ר×יון מרתק והמון תודה על התרגו×. × ×•×ª×¨×• לי עוד ×©× ×™ ×¤×¨×§×™× ×œ×¡×•×£ הסדרה, ו×× ×™ כולי בעצב ×ž×”×¡×™×•× ×”×ž×ª×§×¨×‘. רק הבוקר קר×תי ב"×”×רץ" שהתובע הכללי של ×רה"ב מבקש להשיב ×ת הסדרה לטלוויזיה, ושרשויות החוק משתמשות ×‘×¤×¨×§×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× ×›×“×™ ללמד ×ת ×× ×©×™×”×Ÿ על ×ž×¦×‘×™× ×—×‘×¨×ª×™×™× ×©×•× ×™×:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1230956.html
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שיש מקבילה ישר×לית לבולטימור. ×”×רץ ×§×˜× ×” מדי, ×•× ×¢×“×¨×ª ×ת רמת ×”×ª×—×›×•× ×©×œ ×ª×ž× ×•×Ÿ ×¡×ž×™× ×¢×™×¨×•× ×™ כלל-×©×›×•× ×ª×™ ורב זרועות, ו×ת העזובה ×”×§×™×¦×•× ×™×ª ורמת הפשיעה הגבוהה כמו ב×רה"ב.
ב×ר שבע