(מוקדש לתל-××‘×™×‘×™× ×‘×שר ×”× ×©×) חשדה של גיתית ×™×× ×’×ž×Ÿ התעורר ×›×שר חברה לספסל הלימודי×, ×¢.ב.[1], הצהיר ×‘×¤×¢× ×”×©× ×™×”, ×‘× ×—×™×©×•×ª יוצ×ת דופן, ×ך תוך חוסר-יכולת ממזרי להסתיר ×–× ×‘-חיוך, ×©×”×•× ×¢×™×§×© בדעתו להיות × ×•×›×— ×”×©× ×” בטקס ×™×•× ×”×–×›×¨×•×Ÿ לחללי צה"ל של בית-הספר[2]. "×× ×™ חושב שזה חשוב" ×מר בפשטות, "×לו בכל ×–×ת בוגרי בית-הספר ×©× ×¤×œ×• במלחמות, ×”× ×”×§×¨×™×‘×• ×ת ×—×™×™×”× ×‘×©×‘×™×œ ש×× ×—× ×• × ×•×›×œ להמשיך ×ת ×©×œ× ×•, וזה ×”×ž×™× ×™×ž×•×, לדעתי, ש×× ×™ יכול לעשות בשביל×."[3] במ×מר מלומד שפרסמה תוך שבוע בבט×ון בית-הספר[4], ×”×™× ×‘×™×©×¨×”, ×›× ×§×‘×ª-× ×©×¨ ×רוכת-רו××™, ×ת לידתו של ההפוך-על-הפוך: "×‘× ×¡×™×•×Ÿ × ×•×ש להחלץ מקליש××”, להתחמק מכל מה שכבר × ×מר, × ×¢×©×”, × ×—×•×•×”, × ×—×©×§ – ו××£ שוכפל ושובט – ×—×•×–×¨×™× ×לו מ××™×ª× ×• שמחוייבי×, ×ž×˜×¢× ×¢×¦×ž×, למ×בק ל"××•×ª× ×˜×™×•×ª" ×•×œ×§×™×•× "מקורי" (×× ×›×œ×œ × ×™×ª×Ÿ עוד להשתמש ×‘×ž×™×œ×™× ×”×œ×œ×•[5]) ×ל הקליש×ות הקל×סיות, הבסיסיות ביותר, שמכיוון שמעמדן כקליש×ות ותיק כל-כך, ×“×•×•×§× ×ימוצן המחודש מעיד על סוג סוטה של מקוריות. ×›×שר ×”×§×•× ×¦× ×–×•×¡ עצמו, תוך × ×¡×™×•× ×•×ª ×¤×ª×˜×™×™× ×ž×©×œ×• להיות "IN"[6] – דוחה בלעג × ×›×¡×™-צ×ן-ברזל ×©×•×¨×©×™×™× (לדוגמ×, מצהיר ×›×™ ×”×•× ×¨×•×¦×” להיות ×’'×•×‘× ×™×§, ×ו, כמובן, ×›×™ ×›×£ רגלו ×œ× ×ª×“×¨×•×š בטקסי יומ"×– ×ו שו××”), חייב ×”×ווג×רד לשעוט עוד קדימה – ××œ× ×©×ž×›×™×•×•×Ÿ שקדימה יותר ×ין[7], מבצע החלוץ ×“×•×•×§× ×”×™×¤×•×š ל×חור ורוכב ×©× ×™×ª ×ת ×”×ידיליה ×”×¡×•×›×¨×™× ×™×ª של ילדותו. זהו, רבותי, ×חד מביטוייו ×”×¢×™×§×¨×™×™× ×©×œ ההפוך-על-הפוך."[8] המורה שהיה ×חר××™ על ההעמדה ×‘×©× ×” שעברה ×”×™×” ×חר××™ ×’× ×”×©× ×”, ולכן הטקס כולו הדהד כמעין מחווה ×—× ×¤× ×™×ª לזה ד×שתקד. ×¢× ×–×ת, התלמידה ששרה ×ת ××—×™-הצעיר-יהודה התעלתה על עצמה, ×•×’× ×לו ששרו למי-ש××™× ×•-מ×מין-קשה-לו-לחיות-×”×©× ×” היו ×ž×¦×•×™× ×•×ª. משורת ×”×”×•×¨×™× ×”×©×›×•×œ×™× × ×©×ž×¢×• ×§×™× ×•×—×™-××£. ×¢.ב. פער ×¢×™× ×™×™× ×ž×¨×•×ª×§×•×ª ופיו מלמל "××™×–×” יופי, ××™×–×” יופי". במ×מרה ממשיכה ×™×× ×’×ž×Ÿ ומר××” כיצד "קירבה מחודשת זו ×ל מחוזות ×™× ×§×•×ª ××™× ×” ×–×”×” כלל[9] ל×ותה ××ž×•× ×” תמימה שעוררו ××•×ª× ×›×“×•×¨×™ × ×™×¨×ž×•×œ שוטפי-מוח, שכן ××– היו "×מיתות" ×לו ברורות ×•×ž×•×‘× ×•×ª מ×יליהן, תוקפן ×œ× ×¤×•×§×¤×§ ולו לרגע ומשמעותן לחיי ×›×•×œ× ×• פעמה ×‘×—×–× ×• ×¢× ×›×œ דפיקת לב. כעת, מ×ידך, החזרה ×ליהן ×”×™× ×ž×•×“×¢×ª, פקוחת-×¢×™× ×™×™× ×•× ×˜×•×œ×ª-תמימות, ×›×ל הורה קשיש, חיוור ומפרפר. לכן, ב×ופן ××™×¨×•× ×™, החוויה המתיימרת ל××•×ª× ×˜×™×•×ª ××™× ×” שלמה ו××•×¨×’× ×™×ª: ×ין ב×מת התרגשות של ××ž×•× ×” × ×יבית, ולמרות חותמת המקוריות על הבקבוק, ×ª×•×›× ×• מזוייף כחיוך מ×ולץ"[10]. "×× ×™ ×©×•× ×ת ×ותך" לחשה גיתית לע'. "ו×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×‘×™×•× ×›×–×” צריך להתעסק ×‘×—×™×›×•×›×™× ×ישיי×", הביט בה ×”×•× ×‘×¢×™× ×™ דבש. — [1] ×”×©× ×”×ž×œ× ×”×•× ×¢×•×ž×¨×™ בובסון. [2] בית-הספר מור-ילין, ק. ××•× ×•, הטקס של ×©× ×ª 98'. [3] כך ב×מת ×מר! [4] "לידתו של ההפוך-על-הפוך", לומדימסבבה, גליון 19, 11.5.98, עמ' 5-6. [5] "×•×¢×¦× ×”×¢×œ×ת הספק ועיטורן במרכ×ות מכשיר, כמובן, ×ת השימוש המילי×" – הערה שהוספה ×¢"×™ המחברת בכתב-יד על טיוטת המ×מר. [6] = ×ž×’× ×™×‘. [7] פולחן השטן דבילי מדי. [8] ש×,ש×. [9] הדגש במקור. [10] ש×,ש×.
יפה ×מרת!
קרעת ×ותי 🙂
תומר שלו×, מדוע ××™× ×š מריץ יותר כתבות? ×”×× ×תה עסוק בדבר מה ×חר , ×הבת מ×וד ×ת שיטת כתיבתך ו×פילו בכמה ×ž×§×¨×™× ×”×™×–×ª×”×ª×™ עימך , ×”×× ×תה חש בטוב? ×תה עדיין עוזר ×œ× ×¤×’×¢×™ ×”× ×¤×©? ×ולי תכתוב לי ל×מייל. תודה על ההקשבה.
יהודית,
×צלי הכל בסדר, תודה.
×× ×™ כותב ×œ× ×ž×¢×˜ – ×ת יכולה ×œ×§×¨×•× ×ותי בבלוג שלי: http://www.notes.co.il/tomer
×•×œ× ×ž×¦×תי ×ת המייל שלך כדי לכתוב לך ב×ופן ×ישי, סליחה.