חלק ר×שון: על המסלול – השיעבוד לבדיון בר××™ דמותה של ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×”×יד×לית
בעבר ×× ×™ × ×ž×œ×˜×ª ×ל העתיד.
בעתיד ×× ×™ בורחת ×ל העבר.
ובהווה, העבר והעתיד ×¨×•×“×¤×™× ×ותי.
מי ×× ×™?
×× ××™ ×¤×¢× ×¦×œ×œ×ª ×›×ž×•× ×™ למעמקיה של סדרה בת-×¢×•× ×•×ª מרובות (ו×תה ×—×™ במ××” ×”×–×ת ××– בוד××™ שזה קרה לך), ××–×™ ×תה מכיר ולו בחוש ×ת התופעה שבה ×דון עתה. ×–×” ×œ× ×§×•×¨×” לך בפרק הר×שון ×•×’× ×œ× ×‘×©× ×™, ×בל בפרק החמישה-עשר של ×”×¢×•× ×” הר××©×•× ×” תחושת הקלישות שמגרדת ×‘×‘×˜× ×š מתחילה להסגיר ×ת ×–×”. למרבה המזל, בשלב ×”×–×” עדיין ×פשר להימלט ×ž×ž× ×”; ×× ×—× ×• ×¢×•×‘×¨×™× ×œ×¤×¨×§ הב×, ×•×ž×ž× ×• ×ל ×–×” ש×חריו. ×”×¢×•× ×” ×”×©× ×™×™×” כבר הסתיימה, ×בל עדיין ×œ× ×’×ž×¨× ×•. הרי ×”×™×™, ×”×וזן פתוחה – וכך המרדף ממשיך… ×¢×•× ×” ×חרי ×¢×•× ×”, ××¨×‘×¢×™× ×•×©×ª×™×™× ×“×§×•×ª רודפות ××¨×‘×¢×™× ×•×©×ª×™×™× ×“×§×•×ª.
וכבר עכשיו ×פשר לעצור ולתהות, מי מתחקה ×חרי מה?
תחושת הקלישות הולכת וגוברת ומגיעה לשי××” המצופה רק ×‘×¢×•× ×” השישית ×ו השביעית, כשהסדרה שכבר × ×ž×ª×—×” הרבה יותר מכפי ש×שת הגומי הייתה חולמת להימתח מסתיימת. ברגע ×”×–×”, ל×ור הסוף שצורתו התעוותה בגלל השימוש ×”×ž×•×’×–× ×œ×”×¤×œ×™× ×©×œ יוצריה רודפי הממון בחומרי ×”×’×œ× ×”×–×•×œ×™× ×©×œ העלילה (× ×©×™×ž×ª× ×• כבר × ×¡×—×˜×” כל כך הרבה פעמי×) – ל×ור הסוף ×”×–×”, ××™× × ×• ×™×›×•×œ×™× ×©×œ× ×œ×ª×”×•×ª, מדוע ×‘×–×‘×–× ×• ×ת ×–×ž× × ×• ×›×›×”? ולרגע ×חד קצר ×× ×• ×ž×ª×‘×•× × ×™× ×‘×מת על ×—×™×™× ×• בהווה. למרבה המזל חבל ההצלה תמיד בהישג-יד; מ×ות סדרות חדשות רק מצפות ×©× ×©×œ×•×£ ×ותן מהמדף, ×•×’× ×× ×‘×ž×§×¨×” שבת ×”×™×•× ×”×¨×™ בכל ×–×ת ×ת הכול, ברוך הש×, ×פשר להשיג (הרבה יותר בזול) ב××™× ×˜×¨× ×˜.
כד××™ לציין שהשעבוד לבידיון ××™× ×• מתרחש רק בתחומי הסדרות ×”×©×•× ×•×ª. בקלות ×פשר לר×ות שהסדרה רק ×“×•×’×ž× ×חת טובה מבין רבות ×‘× ×•×ª ×–×ž× × ×•. ×—×œ×§× ×• ×ž×›×œ×™× ×ת מיטב השעות ×‘×™×ž×™× ×לה על משחקי מחשב מופל××™× ×‘×יכות×. ובמה ×‘×¢×¦× ×©×•× ×” כל כך ×”×רי פוטר (1-6) מכל ×לה? ולמען הגילוי ×”× ×ות ××™ ×פשר ×œ×”×ž× ×¢ מלהצביע ×’× ×¢×œ פרוסט ו×בידן – ×’× ×”× ×ž×ž×œ××™× ×¢×‘×•×¨ ×¨×‘×™× ×ž××™×ª× ×• תפקיד דומה. הרבה ×¤× ×™× ×™×© לו לשעבוד. ×¢×™×ª×•× ×™× ×•×ž×מרי×, קטעי הגות ×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™×™× ×©××™× × ×‘×מת ×ž×©×ž×¢×•×ª×™×™× ×¢×‘×•×¨× ×•. ×ת ×›×•×œ× ×ž×¡×ž×Ÿ הרגע ×”×–×” של הסוף: כשסדרת הטלויזיה הסתיימה, כשהמשחק × ×’×ž×¨ ×ו מוצה, כשהמי×וס ×ž×”×¢×™×ª×•× ×™× ×”×’×™×¢ ×œ×©×™× ×‘×œ×ª×™-× ×¡×‘×œ, ×›×©×”×¤×¡×§× ×• לרגע ×חד ×œ× ×¡×•×ª להבין ×ת ק×× ×˜ ×•×œ×©× ×™×•×ª מעטות ×ž×™×§×ž× ×• ×ת ×¢×¦×ž× ×• בעול×; בחדר ×”×–×”, בכיתה ×”×–×ת, במשרד ×”×–×”, ×•×”×‘× ×• ×©×©×•× ×“×‘×¨ ×œ× ×”×©×ª× ×” ××¦×œ× ×•. הספר ×œ× ×ž× ×¢ מ××™×ª× ×• להיות כמו ×”×”×•×¨×™× ×©×œ× ×•, ×•×œ× ×”×¤×š ××•×ª× ×• ×œ×—×›×ž×™× ×™×•×ª×¨, ×•×œ× ×œ×˜×•×‘×™-לב יותר – ובעיקר – בעיקר ×œ× ×œ×× ×©×™× ×ž××•×©×¨×™× ×™×•×ª×¨. ×”×•× ×¨×§ ×”×¢× ×™×§ ×œ× ×• הפוגה קצרה ובלתי מספקת מכל ×–×”. ×œ×ž×–×œ× ×•, הרגע ×”×–×” ×”×•× ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×™×•×ª×¨ ממה שהו×. רגע קצר ×חד שבו ××™× × ×• ×©×§×•×¢×™× ×‘×”×‘×œ×™ הבידיון. ×חד מתוך תקופות ×רוכות של בהייה, × ×‘×™×¨×” וחיטוט.
רק רגע ×חד שבו ההצמדות ל××•×‘×™×™×§×˜×™× × ×—×œ×©×ª, ובו ×× ×—× ×• × ×לצי×, לעלות חזרה מתוך מצולות הבדיון ×ל המצי×ות, וההכרה העגומה שבמצי×ות ×”'מ×הבת' ×©×œ× ×• קצת יותר רחבה ×ž×ž×•× ×™×§×”, וקצת פחות חזקה מב×פי, והרבה פחות ×©× ×•× ×” מק×רי. רק רגע ×חד שבו המרדף ×חרי הריגוש הב×; הדיעה החדשה ×ו הספר החדש, ×”× ×¢×œ×™×™× ×”×—×“×©×•×ª ×ו העגיל החדש, יצירת המופת החדשה ×ו הבית החדש, התגלית החדשה וכו'; שבו המרדף ×”×–×” × ×‘×œ×. ו××– ×›×מור, × ×לצי×, לצוף מתוך מצולות הבדיון ×ל המצי×ות.
××™-×פשר להימלט. מכל ×ž×§×•× ×–×” מזרזף ודולף ומטפטף ××œ×™× ×•. ××™× ×˜×œ×§×˜×•××œ×™× ×קדמ××™×, × ×•×˜×™× ×œ×ž×¦×•× ×ž×—×¡×” תחת המטריה השברירית של ק×× ×•×Ÿ ×›×–×” ×ו ×חר; ×בל מטריות × ×•×˜×•×ª להיות שבריריות מ×וד, ו××£ ×× ×œ× ×ª×©×‘×¨× ×” ברוח ובגש×, הרי שעדיין הן × ×•×˜×•×ª ללכת ל×יבוד מהר מ×וד. כך הולכות להן יצירות מופת. כך ××•×‘×“×™× ×•×ž×¡×ª×¨×¡×™× ×¨×¢×™×•× ×•×ª מופל××™×, ושיטות פילוסופיות חובקות כל… ×›×•×œ× ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×©×¢×ž× ×•×œ×”×ª×¢×•×•×ª – הזמן שובר ×ות×. כך ×בד הקלח על ×©×¤×™× ×•×–×”, ו×בד הקלח על ק×× ×˜. ×”×™×•× ×“×œ×– ומחר ב×טלר.
×ך ×›×מור ×–×” המרדף ×•×œ× ×”×”×¤×•×’×” ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ ××•×ª× ×•. ההפוגה רק ×ž×¡×ž× ×ª ×ת המרדף. המרדף ×”×–×” ×”×•× ×ž×¨×“×£ עתיק יומין. ×בל ×›×ן × ×“×•×Ÿ רק בציביון היחודי ×©×”×•× ×œ×•×‘×© ×‘×™×ž×™× ×•. צביון ×–×” ×ž×ª×’×œ× ×”×™×˜×‘ בדמותה ×”×יד×לית של ×”×“×•×’×ž× ×™×ª. ×”×“×•×’×ž× ×™×ª בלתי-× ×¤×¨×“×ª ×”×™× ×ž×–×•×”×¨×• של הזרקור. ×ור הזרקור עוטף ×ותה. ממון ותשוקה ×ž×¦×˜×‘×¨×™× ×¡×‘×™×‘×”; לכן, ×œÖ·×¢×•×œ× ×”×™× ×ž×•×¤×™×¢×” תמיד כיותר מעצמה- יותר מ×ד×. חשוב מזה, ×פילו עבור עצמה ×”×ž×¡×›× ×” מופיעה כיותר ממה שהי×. לכן העתיד רודף ×ת ×”×“×•×’×ž× ×™×ª. ×”×“×•×’×ž× ×™×ª יודעת שמעברו של הזמן מצביע על התעמעמותו ×”×יטית והבלתי-× ×ž× ×¢×ª של זוהר הזרקור שלה, ויחד ×יתו כל ×שר ×”×‘×™× ×¢×™×ž×•. ×”×œ× ×™×•×¤×™×” המוגדר של ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×”×יד×לית ×”×•× ×ž×” שיש לה. חיותה, × ×¢×•×¨×™×”, ×‘×˜× ×” המתוחה וחיוכה המשוייף, ×”× ×›×œ מה שיש לה. לפיכך מהלכת ×”×“×•×’×ž× ×™×ª על חבל דק. קמט קט, דוק של עצב, קפל שומן ומיד חדלה ×”×“×•×’×ž× ×™×ª להיות ×“×•×’×ž× ×™×ª. ומה הייתה ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×œ×¤× ×™ שהייתה ×“×•×’×ž× ×™×ª?
יש להודות – ש××¤×ª× ×•×ª ש×ולי × ×“×ž×™×ª יחודית ממבט ר×שון ×בל למעשה ×”×™× ×ª×•×¤×¢×” שכיחה ×”×™× ×©×™×¦×¨×” ×ת ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×©×œ× ×•. ×œ× ×‘×›×“×™ ריכזה סביבה הערכה, תשומת לב ×•×ž×–×•×ž× ×™× ×‘×œ×™ שהדבר יעלה לה במשהו. סביב ×יכות מולדת, בלתי-מוסברת. סביב ×”×—×™×¦×•× ×™. ×”×™× ×ž×¨×’×©×ª בלי מ×מץ. ×”×™× ×ž×•×©×›×ª בלי שתצטרך ×פילו לקרוץ. מצמוץ ×חד שלה ×•×”×¢×•×œ× ×¦×•×”×œ. ×•×”× ×”, מקור כוחה ×”×•× ×ž×§×•×¨ חולשתה. ×”×™× ×–×•×›×¨×ª ×ת ×”×§×™×•× ×”×¢×œ×•×‘ שהיה לה ×œ×¤× ×™ שהילת ×”×–×¨×§×•×¨×™× ×פפה ×ותה, ומתעבת ×ותו. מ××– ילדותה חשקה רק לעלות על המסלול ולהת×חד ×¢× ×”×”×™×œ×”.
כך שהעבר רודף ×ותה ממש כמו העתיד. ×”×™× ×¨×•×¦×” להיות כל ×—×™×™×” כמות ×©×”×™× ×›×¢×ª: על המסלול ×ו על המגזין, כשכל ×”×¢×™× ×™×™× ×©×•×ª×•×ª ×ותה. לכן, ×× ×™ ×ומר, ×©×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×”×™× ×ª×ž×™×“ בשי×. תמיד ×”×™× ×ž×¢× ×˜×–×ª על המסלול ×¨×¦×•× ×•×©×•×‘. למרבה הצער, הידיעה שהזרקור מסתובב בקלות ×œ×¢×•×œ× ××™× ×” משה ב×מת מליבה. מעת לעת כש×ור הזרקור ×ž×•×¤× ×” ×ל ×חרת ×”×™× ×”×•×¤×›×ª מודעת יותר לזה שבסיבוב ×”×‘× ×™×ª×›×Ÿ שהזרקור ידלג עליה. ×בל ×’× ×‘×¨×’×¢×™× ×©×‘×”× ×”×ימה כמעט קשה ×ž× ×©×•× ×”×™× ×–×•×§×¤×ª ×ת ×”×—×–×” ומותחת ×ת החיוך. בגלל ×–×” ×”×™× ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×”×יד×לית. ×”×™× ×חד ×”××œ×™×œ×™× ×©×œ ×‘× ×™ ×–×ž× × ×•. ×”×™× ×ž×§×™×™×ž×ª מופת ×¢×‘×•×¨× ×•; ×× ×—× ×• ×ž×§× ××™× ×‘×’×•×¨×œ×”, ×—×•×©×§×™× ×‘×ž×¢×ž×“×” ו×ימתה מרטיטה ×ת ×œ×™×‘× ×•. ×ותה ×ימה שמתעוררת בה בכל ×¤×¢× ×©×”×–×¨×§×•×¨ מרצד לרגע ×ו ×›×©×”×•× ×—×•×œ×£ מעליה. ×ותה ×”×ימה שמבריחה ××•×ª× ×• ×ל הסרטי×, ×ל הסדרות, ×ל המשחקי×, ×ל ×”×¡×¤×¨×™× ×•×ל ×”×¢×™×ª×•× ×™×. ×ותה ×ימה ×ž×ª×“×ž×™×ª× ×• העצמית המשי××” ××•×ª× ×• ×œ× ×•×¡ לעבר ×—×™×™× ××—×¨×™× – לעבר ×©×™× ×©×”×•× ×ª×ž×™×“ מחוץ להישג יד. לעבר ×—×™×™× ×™×¤×™× ×ž×©×œ× ×•, ×—×›×ž×™× ×ž×©×œ× ×• ×•×˜×•×‘×™× ×ž×©×œ× ×•, ומעל לכל – מ××•×©×¨×™× ×ž×©×œ× ×•. ×”×œ× ×”×©×™× ×ª×ž×™×“ מחכה מעבר ×œ×¤×™× ×”. בלעדי הצפייה ×œ×©×™× – הסדרה תפסק בשעה ×©×”×™× × ×ž×©×›×ª, המשחק יחזור להיות ×סופה של ×ורות ×•×¦×œ×™×œ×™× ×•×”×¡×¨×˜ יהפוך בחזרה לגיבוב של ×ª×ž×•× ×•×ª.
×× ×”×œ×›×ª יחד ×יתי עד לכ×ן ×תה יכול כבר לר×ות שהתלות בזרקור ×”×™× ×ž×” ×©×ž×›×•× ×Ÿ ×ת הפן ×”× ×•×¨× ×‘×¡×™×¤×•×¨×” של ×”×“×•×’×ž× ×™×ª. הזרקור ×”×•× ×ž×” ×©× ×ž×¦× ×ž×—×•×¥ לשליטתה. המרחב ×שר בו ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×”×™× ×™×•×ª×¨ מ×שר ××“× ×ž×©×•×¨×˜×˜ על ידי ×ורו של הזרקור. הזרקור ×”×•× ×ž×” שמ×שר ×ת הווייתה של ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×›×“×•×’×ž× ×™×ª. עבור ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×”×ור ×”×ž×¡× ×•×•×¨ של הזרקור ×”×•× ×›×ž×• שהקוגיטו בשביל דיקרט – ×× ×™ קיימת, ×× ×™ × ×ž×¦×ת, ×›×™ ×× ×™ ×“×•×’×ž× ×™×ª. ×”×ור מן ×”×¢×•×œ× ×”×—×™×¦×•×Ÿ, ×ור התהילה, החשק ×•×”×ž×–×•×ž× ×™×, מתקף ×ת ×”×“×•×’×ž× ×™×ª; ב×ותה צורה ש×ותו משחק-מחשב, שעליו השחקן מכלה ×ת ימיו ולילותיו, מתקף ×ת השחקן ×›×©×”×•× ×ž× ×¦×— למשל יריב ×“×™×ž×™×•× ×™. ×דון עתה בעוד ×©× ×™ ×”×™×‘×˜×™× ×”×ž×©×•×ª×¤×™× ×œ×¤×Ÿ ×”×–×” בחוויית השחקן ×•×”×“×•×’×ž× ×™×ª, ×•×”× ×”×ž×©×•×ª×¤×™× ×œ×—×•×•×™×™×ª× ×©×œ כל ש×ר ×ובדי הדרך שטבעו יחד ××™×ª× ×• במצולות הבידיון; מל×כותיות ×•×—×™×¦×•× ×™×•×ª.
×ת המל×כותיות × ×™×ª×Ÿ לזהות די בקלות. ×× ×—× ×• ×ž×ª×¨×’×©×™× ×ž×“×‘×¨×™× ×©×œ× ×§×™×™×ž×™×. השחקן במשחק המחשב מרגיש טוב ×›×™ דמות מצויירת כרעה ×רצה וכתובת מלוטשת ×”×ומרת × ×™×¦×—×ª הופיעה על המסך. רק בעמקי ליבו ×ומר לו קול קטן ×©×œ× ×‘×מת הביס ×ת 'כוחות הרשע', ושהלכה למעשה כילה שעות מובחרות מיומו ×•×ž× ×” גדושה מכוח הפעולה העומד לרשותו לריק. בכל ×¤×¢× ×©×”×•× ×ž×•×¨×™×“ ×ת ×¢×™× ×™×• מהמסך ומעבירן ×ל הכיור הגדוש ×‘×›×œ×™× ×ž×œ×•×›×œ×›×™× ×ו ×ל כותרות ×”×¢×™×ª×•× ×™× ×ž×‘×©×¨×•×ª הרעות הופך הקול הקטן ×œ×¨×¢×©× ×™ יותר ומטריד יותר. בכל ×¤×¢× ×ž×•×“×™×¢ לו הקול ×”×–×” שבמשחק ×”×מיתי ×”×•× ×ž×¤×¡×™×“ – שוב ושוב. כמוהו ×’× ×”×“×•×’×ž× ×™×ª, המופת ×©×œ× ×• – ×’× ×”×™× ×™×•×“×¢×ª שיופיה ×”×•× ×¡×•×’ של ×שליה, כמו חייו של פרפר כפרפר. ×”×™× ×™×•×“×¢×ª שהזרקור ××™× ×• יודע מי ×”×™× ×•×ž×” ×”×™×, ושכמו שהגיע ×ליה כך ×”×•× ×™×›×•×œ ללכת. ×”×™× ×™×•×“×¢×ª היטב, ×יך ×ומרי×, 'ש××™× ×©×˜×™×™×Ÿ ×”×™× ×œ×' – ×©×œ× ×”×¨×•×•×™×—×” ×ת ×”× ×™×¦×—×•×Ÿ שלה. ×œ×¤×¢×ž×™× ×”×™× ×ž×‘×™×˜×” במר××” ויודעת ש×ין כל סיבה לכל הרעש ×©×ž×§×™×ž×™× ×¡×‘×™×‘×”; ×וחזת בשדיה ×”×§×˜× ×™× ×•×ž×’×—×›×ª על מ××ž×¦×™×”× ×”×ª×¤×œ×™× ×©×œ צלמי הפפ×רצ'×™. זהו הפן של המל×כותיות ×©×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×”×יד×לית ×”×™× ×”×ª×’×œ×ž×•×ª מוחשית שלו. ההסתפקות ×‘× ×™×¦×—×•× ×•×ª ×œ× ×מיתיי×, בסיפורי ×הבה ש×ין ×œ× ×• כל חלק בה×, בעצב על ×¡×‘×œ× ×× ×©×™× ×”×§×™×™×ž×™× ×¨×§ בין דפי הספר. כל ×–×ת בשעה ×©×”×¢×•×œ× ×ž×ª×¨×—×§ והולך מ××™×ª× ×•, ו×× ×—× ×• ×”×•×œ×›×™× ×•×©×•×§×¢×™× ×‘×“ בבד ×‘×©×™×’×™×•× ×•×ª×™× ×•.
ההיבט ×”×©× ×™ ×©×ž×ª×’×œ× ×‘×–×¨×§×•×¨ ×”×•× ×”×ª×œ×•×ª ×‘×—×™×¦×•× ×™. ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×”×™× × ×¨×§×•×ž× ×™×ª, ההילה ×”×™× ×”×¡× ×©×œ×” והזרקור ×”×•× ×”×“×™×œ×¨ שלה. על ×רבע ×”×™× ×ª×›×¨×¢ בשבילו. ×ת גופה ×”×™× ×ª×¢×¨×˜×œ ותערסל כדי ×©×™× ×’×” עליה; יופיה, שלמותה העצמית, הווייתה ×”×¦×‘×¢×•× ×™×ª, ×ת כל ×לה מזין לה הזרקור כמו ××™× ×¤×•×–×™×”; ×ורו השופע של הזרקור מעביר ×ליה ×ת ×¢×™× ×™×™ ×”×’×‘×¨×™× ×ž×œ××™ הת×ווה ו×ת מבטי ×”×§× ××” של ש×ר ×”× ×©×™×, ×ת ×ª×ž×•× ×•×ª השער במג××–×™× ×™× ×•×ת ריחו של הכסף – ×ת כל ×לה ×”×™× ×ž×•×¦×ת ב×ורו השופע של הזרקור שמ×יר ×ת הילוכה ×”×—×™× × ×™ ו×ת רגליה ×”×רוכות. ×”×™× ×ž×©×•×¢×‘×“×ª להילה ותעשה הכול כדי להשהות ×ת ×ור הזרקור הלוהט ×•×”× ×•×˜×£ על גופה לעוד כמה רגעי×. כמוה שחקן המחשב ×©× ×œ×—× ×‘×¢×“ עוד ×¨×’×¢×™× ×©×œ תהילה בשביל ×ותו קול ×ž×›× ×™ ×©×ž×•× ×” ×ת × ×™×¦×—×•× ×•×ª×™×•. ×’× ×”×•× ×™×¢×©×” כל שביכולתו כדי ×œ×’×¨×•× ×œ×ž×©×—×§ להמשך רק עוד כמה דקות. ×›×ž×•×”× ×”×ž×ª×œ×ž×“ הש×פתן, הכותב מ×מר ועוד מ×מר, העובר בין כתב-יד ×חד ל×חר, כדי ×©×¢×™× ×™×• המעריכות של הממסד ×™×•×¤× ×• ×ליו; ×”×•× ×›×‘×¨ ×œ× ×ž×ª×¨×›×– במשמעות עבודתו – בטיבה של היצירה ××œ× ×‘×™×™×¦×•×¨ עצמו ובתוצ×ותיו ×”× ×§×•×“×ª×™×•×ª. ההישג הבדוי × ×™×¦×‘ מעל לחווייה כפי שהי×, ×”× ×™×¦×—×•×Ÿ מ×פיל על התוצ××” והריגוש חשוב בהרבה מההרגשה.
זהו ×‘×¢×¦× ×ž×¦×‘× ×• עכשיו. עכשיו, ×חרי שהעשייה עצמה שקעה תחת מימי הבדייה. ועלי להודות ×©×œ×¢×™×ª×™× ×× ×™ תמה ×”×× ×›×œ מה ×©× ×•×ª×¨ ×œ× ×• ×”×•× ×œ×¤×¨×¤×¨ ביי×וש ולפלל להפסקת חשמל ×מיתית.
הערה פרווקטיבית
כדי להעביר ×ª×•×‘× ×” ב×מת ×•×‘×ª×ž×™× ×™×© לעשות הרבה יותר מ×שר לכתוב ×ותה, ו×פילו כדי ×œ×”×¤× ×™×ž×” (×™××ž×™× ×• לי ×ו ×œ× ×”×קדמ××™× ×ž×‘×™× ×™×›×) יש לעשות הרבה יותר מ×שר לכתוב ×ותה. ×“×‘×¨×™× ×לה ××™× × ×™×•×ª×¨ מ×שר תמרור המצביע לעברה, ו××£ ×× ×“×‘×¨×™ הסיטו ×ותך לרגע מהמסלול שעליו ×× ×—× ×• ×¦×•×¢×“×™× ×חרי ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ××™× ×™ תולה ×‘×”× ×ª×§×•×•×” רבה; ×‘×™×ž×™× ×לה ×¨×•×‘× ×• ×¢×•×¡×§×™× ×‘×¢×™×§×¨ בלהתרגש ×ž×ª×•×‘× ×•×ª ובמריבות ×יתן, ×ž×¢×˜×™× ×ž××™×ª× ×• ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×”×Ÿ ×•×ž×—×›×™×ž×™× ×ž×”×Ÿ. ××– ×× × ×ž×ž×š – ×ל ×ª× ×™×— לי להפריע לך – עבור לפוסט הב×.
× ×¡×¤×—: ×”×“×•×’×ž× ×™×ª ×¤×•× ×” למ×הבה
×תה ×ž×”×ž× ×ותי
×× ×™ מ×והבת בך
×תה מרגש ×ותי
×× ×™ מביטה בך משת×Ö²×”
×תה ×ž×¢× ×’ ×ותי
×× ×™ ×ž×ª×¢× ×’×ª
×תה מפסיק ××–
×× ×™ הולכת
×תה ×œ× ×× ×™
×× ×™ ×× ×™
🙂
<×–×” הסמיילי היחיד ש×× ×™ יודע לעשות. ×חרת הייתי בוחר סמיילי יותר × ×—×¨×¥>
×œ× ×¨×•×¦×” ×•×œ× ×¨×•×¦×” לעבור לפוסט הב×, מה תעשה לי?
🙂
תודה על פוסט מרתק וכתוב היטב.
רק רציתי להוסיף ולציין שלשקיעה בבדיון יש ×’× ×ª×¤×§×™×“ חיובי, ×‘×¢×™× ×™, כמ×פשרת הרפיה והפוגה ממצי×ות קשה.
הומף. ×”×× ×× ×™ היחידה ×›×ן ×©×œ× ×ž×ž×© מ××ž×™× ×” ×‘×”×‘×—× ×” חדה בין בדיה למצי×ות?
×ל תפריעו לעצמכ×, ×× ×™ ×חזור לשחק בשקט בבובות שלי.
×× ×× ×™ מכלה שעות במשחקי מחשב, מה ש×ומר ש×× ×™ כמו ×“×•×’×ž× ×™×ª, ××– ×× ×™ יכולה בבקשה להחליף ולהיות ×“×•×’×ž× ×™×ª? ×× ×™ בעצמי ×œ× ××™×™× ×©×˜×™×™×Ÿ, ועדיין הזרקור ×פילו ×œ× ×¢×•×‘×¨ ×‘×—×œ×§×™× ×©×œ העיר ×©×‘×”× ×× ×™ מסתובבת.
בתודה מר×ש.
!-) מה דעתך על זה?
טוב – ×–×” ×™×¦× × ×חס. שכח מזה 🙂
ובכן, 🙂 סבבה – ×‘×§×•× ×’ פו ×× ×—× ×• ×œ× ×ž×›×¨×™×—×™× ××£ ×חד לעשות ×©×•× ×“×‘×¨. ×ת ×ž×•×–×ž× ×ª להש×ר בפוסט ×”×–×” עד ×שר ב×ופן טבעי תתגלגלי לעבר פוסט ×חר.
×›×ן רק רציתי (בין היתר) להצביע על ×”× ×˜×™×•×ª –
לעבור הל××”, ×œ× ×œ×”×©×ר הרבה זמן ×‘×ž×§×•× ×חד, ×œ× ×œ×”×©×ª×ž×© ×‘×ª×•×‘× ×•×ª ×•×œ×”×¤× ×™×ž×Ÿ ××œ× ×œ×”×ª×¨×’×© מהן ו××– להותיר ×ותן מ×חור וכו'.
מ×וד משמח ×ותי שהפוסט ×”×–×” עשה לך משהו, ×•×©×’× ×˜×¨×—×ª להגיד לי. בשביל ×–×” פרסמתי ×ותו, ××– תודה בחזרה.
×œ×¢× ×™×™×Ÿ התפקיד החיובי של השקיעה בבידיון: לכל דבר שמתרחש ×‘×¢×•×œ× ×™×›×•×œ להיות תפקיד חיובי בהקשר מסויי×. ×œ×¢×™×ª×™× ×§×¨×™××” ×ו צפייה בב×פי יכולות לעזור ל××“× ×œ×©×ž×•×¨ על שפיותו. ×בל ×–×” ×œ× ×ž×©× ×” ×ת ×–×” שהפן השלילי ×©× ×™×¡×™×ª×™ לה×יר במ×מר ×”×•× ×“×•×ž×™× × ×˜×™ ×‘×ª×§×•×¤×ª× ×• – ×”×ž×•× ×™ ×× ×©×™× ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×‘×“×™×•×Ÿ כדי לשקוע, לברוח, לקבל רווח ×—×™× × ×•×›×“' 🙂
×–'× ×™×” יקירה,
ברור שלמרות ש×× ×—× ×• ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×ותן ×ž×™×œ×™× ×”×ž×©×ž×¢×•×™×•×ª הן ×©×•× ×•×ª. ×’× ×”×”×¤×¨×“×” בין בדייה למצי×ות ××™× ×” ×”×•×ž×•×’× ×™×ª – ×”×™× ×©×•× ×” ×צל ×× ×©×™× ×©×•× ×™×, ×•×ž×©×ª× ×” ×¢× ×”×–×ž×Ÿ. ×”×™× ×’× ×™×›×•×œ×” להתחדד כתוצ××” ממ×מץ מכוון ×ו להתקהות.
בגסות, ×× ×™ חושב ×©× ×¡×›×™× ×¢×œ כך שהמ×הבת ×ו המ×הב ×©×œ× ×• ×ž×ž×©×™×™× ×™×•×ª×¨ מ×שר דמות של מ×הבת ×ו מ×הב ב××™×–×” ספר ×ו סרט. ל×?
×ללי, ×ת ×œ× ×“×•×’×ž× ×™×ª?
יש לי רעיון ×יך לטפל בבעיה: × ×’×¨×© ×ת המימיק××™× ×ž×”×¤×•×œ×™×¡.
קצת הת×כזבת פל××™; מגדול ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•××œ×™× ×‘×רץ ציפיתי לתגובה קצת יותר ×הממ… עשירה. ×בל ×ולי שיעור הקומה ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי ×›×ן × ×ž×•×š עד כדי כך שדיון משמעותי (בין ××™× ×˜×œ×§×˜×•××œ×™× ×œ×¤×—×•×ª) ×”×•× ×›×‘×¨ בלתי ×פשרי 😉
× ×•, ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ לרמוז ש×× ×™ חושב ש×תה מציג ×›×ן חיתוך ××œ×™× ×ž×™×“×™ בין ×“×‘×¨×™× ×©×תה בוחר ×œ×›× ×•×ª "×”×—×™×™×" ×•×“×‘×¨×™× ×©×תה בוחר ×œ×›× ×•×ª "בריחה מהחיי×".
תודה פל××™. ×ž×‘×—×™× ×•×ª רבות יש צדק בדבריך, ×בל בכל ×–×ת ×™×©× × ×”×‘×“×œ×™× ×‘×•×œ×˜×™× ×‘×™×Ÿ מי שמטפס על הר גבוה למי שמדמיין ×©×”×•× ×ž×˜×¤×¡, ×ו ×§×•×¨× ×¢×œ טיפוס ×ו צופה במטפס ×”×¨×™× ×‘×˜×œ×•×™×–×™×”.
בחיבור ×”×–×” ×œ× × ×™×¡×™×ª×™ להטיח ×”×שמות ×‘×¦×¨×›× ×™ התרבות ××œ× ×¨×§ להצביע על מצוקה ×ו בעייה של ×¦×¨×›× ×™ תרבות ש×× ×™ חש בה על בשרי מעת לעת.
×ולי ×–×” ×œ× ×”×ž×¦×‘ לגביך 🙂