(זהירות, מ×וד תי×ורטי)
×œ× ×ž×–×ž×Ÿ חויתי ×ת ×חת ×”×ž×™× ×™-×”×רות היותר מושלמות ×סתטית שהיו לי ××™ פע×, והיחידה ×©×”×™× ×¤×¡×™×ž×™×ª ו×ופטימית ב×ותה מידה עצומה, ש×ותה ×חלוק ×תכ×, שוד יו צ'וז טו ×קספט ×יט.
קר×תי מ×מר על ×ž×¡×¤×¨×™× (narrators) ×•× ×™×¡×™×ª×™, כרגיל, למיין ×ת התחושה המטרידה שלי שמשהו פשוט ממש ×œ× ×‘×¡×“×¨ ×©× ×‘×ופן בסיסי לקבוצות מסודרות יפה של בעיות × ×¤×¨×“×•×ª. בסוף הגעתי ×œ×ž×¡×§× ×” שרוב הבעיות ×”× ×¤×¨×“×•×ª × ×•×‘×¢×•×ª מזה ש×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” ×œ×”× ×™×— ×ת × ×›×•× ×•×ª×• ×”×ובייקטיבית, ×ו ×פילו הדיפולטית, של המודל המקובל למערכת ×”×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ ×”×¦×“×“×™× ×”×ž×©×ª×ª×¤×™× ×‘×קט התקשורת הסיפורי: כלומר, המודל הסימטרי ×”× ××” וההיררכי שבקצה העליון שלו × ×ž×¦× ×ž×—×‘×¨, ו××– מחבר מובלע, ו××– מספר, ו××– דמויות, ו××– ×§×•×¨× ×ž×•×‘×œ×¢, ו××– קור×, בקצה התחתון. ליתר דיוק, קשה לי ×¢× ×”×מצע שלו, שלושת ×”×©×œ×‘×™× ×ž×—×‘×¨ מובלע, מספר, דמויות.
במודל ×”×ובייקטיבי-הדיפולטי שלי, כלומר ×–×” ש×× ×™ מפעילה בפועל בלי לחשוב על ×–×” כש×× ×™ × ×™×’×©×ª לקרו×, יש ×©× ×¨×§ שתי רמות, מחבר מובלע מצד ×חד ודמויות מצד ×©× ×™, והמספר ×”×•× ×™×©×•×ª ×œ× ×§×©×•×¨×” שיכולה ×œ×”×ª×§×™×™× ×ו ברמה ×”×–×ת ×ו ברמה ×”×–×ת – ולרוב קל לגלות ב×יזו.
×ת ×–×” ידעתי כבר קוד×, ×בל תמיד ×”× ×—×ª×™ כמובן מ×ליו ×©×›×•×œ× ×ž×§×‘×œ×™× ×‘×¢×¦× ×ת המודל שלי ×›×©×”× ×§×•×¨××™× ×‘×¤×•×¢×œ, ורק ×›×©×”× × ×™×’×©×™× ×œ×ª×™×וריזציה ×”× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ מודל תלת שלבי, כסוג של הפשטה × ×•×—×” ×¢× ×’×•×•×Ÿ של כיסתוח, ×›×™ ×›×›×” ×פשר לדבר ביתר הכללה, על שתי קבוצות ×”×ž×§×¨×™× ×‘×¢×–×¨×ª מודל ×חד, – מודל שעושה המון בעיות בלי ספק, ×בל ×יכשהו ×›×•×œ× ×ž×¡×ª×“×¨×™× ×¢× ×–×” בקלות ורק ×× ×™ ל×.
(קצת כמו שתמיד התייחסתי להבדלה בין המחבר המובלע למחבר, בתור הפשטה × ×•×—×” לצורכי תי×וריה וסוג של כיסתוח ×ž×¤× ×™ ר×יות ביוגרפיות, ×בל ×œ× ×”×‘×“×œ×” ש×תה ב×מת עושה בתור ×§×•×¨× ×¤×¨×˜×™.)
ופת××•× × ×¤×œ לי ×”×סימון שזה ×œ× ×›×›×”, ושהכותבת *ב×מת* מחזיקה במודל התלת-שלבי, ב×מת קור×ת בעזרתו, ושהעובדה ×”×–×ת × ×’×¨×¨×ª מתוך-, למעשה לגמרי ××§×•×•×™×•×œ× ×˜×™×ª ל-, ×˜×¢× ×ª×” שבבדיון ×קט התקשורת תמיד בדוי (ממש כמו פעולות הדמויות) לעומת ×“×•×§×•×ž× ×˜×¦×™×” שבה ×קט התקשורת ××™× ×• בדוי (שוב, ממש כמו פעולות הדמויות). עד עכשיו פשוט ×¡×™× × ×ª×™ ×ת ×”×˜×¢× ×” ×”×–×ת ב××œ×’× ×˜×™×•×ª מהמערכת שלי, בדיוק ×›×™ ×ž×‘×—×™× ×ª×™ ×•×ž×‘×—×™× ×ª המודל שלי ×”×™× ×œ× × ×›×•× ×”, ×œ× ××™× ×˜×•×יטיבית, ×ין לי מושג מ×יפה ×”×™× ×‘××”.
ופת××•× (עכשיו הפ×× ×¥' ליין) ×”×‘× ×ª×™ מ×יפה ×”×™× ×‘××”. ×”×™× ×‘××” ×ž×”× ×—×ª ×”×ž×•×¦× ×”×œ× ×ž× ×•×¡×—×ª שלפיה המספר, תמיד, ×œ× ×™×•×“×¢ שהדמויות שלו בדויות (ומכ×ן ×©×”×•× ×—×™ ב×ותו ×¢×•×œ× ×›×ž×•×”×Ÿ, להבדיל מהמחבר (/המובלע) והקור×); וליתר דיוק, שלב ×חד הל××” – ×ž×”×”× ×—×” המט×פיזית הל×-×ž× ×•×¡×—×ª ש×× ×תה ×ומר "מישהו עשה משהו" ××– ×–×” ב×מת; שבשביל להגיד "מישהו עשה משהו" ×תה צריך לדעת ×ו לחשוב שהמישהו ×מיתי והמשהו ×מיתי, ×ו ש×תה משקר ומרגע שהשקר ייחשף ××£ ×חד ×œ× ×™×¨×¦×” להקשיב לך. ××– ×× ×תה ×ומר "מישהו עשה משהו" למרות שברור ש×ין מישהו ו×ין משהו ×‘×¢×•×œ× ×©×œ×š ××œ× ×¨×§ ×‘×¢×•×œ× ×‘×“×•×™, צריך שזה ×œ× ×ª×”×™×” ×תה ש×ומר ×ת ×–×”, צריך שזה ×™×”×™×” מישהו ×חר ×©×ž×‘×—×™× ×ª×• ×–×” כן ×‘×¢×•×œ× ×©×œ×•, ולכן צריך תמיד עוד שכבה של מספר, ולכן ×”×•× ×ª×ž×™×“ × ×‘×“×œ מהמחבר המובלע ×¢×§×¨×•× ×™×ª ×פילו ×× ×”×•× ×–×”×” לו מכל ×‘×—×™× ×” ×חרת, ולכן יש שלוש רמות.
×–×” ×ולי × ×©×ž×¢ טריווי×לי, ×בל ×בוי, ×–×” ×œ× ×˜×¨×™×•×™×לי לי בכלל, ×›×™ בדיוק ב(×”× ×—×” המט×פיזית? ×§×•× ×‘× ×¦×™×” מט×-×œ×©×•× ×™×ª?) ×”×–×ת ×× ×™ ×œ× ×ž×—×–×™×§×” ×•×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×—×–×§×ª×™ – ×›×™ ×ין לי ×©×•× ×‘×¢×™×™×” ×¢× ×œ×”×’×™×“ "מישהו עשה משהו" למרות שברור שזה מתרחש ×‘×¢×•×œ× ×‘×“×•×™: ולכן מ××– ומתמיד ×”×™×” ברור לי, מובן מ×ליו לי, שהמספר מודע ×œ×‘×“×™×•× ×™×•×ª של הדמויות, ××œ× ×× ×”×•× ×חת מהן (×פשרות × ×¤×•×¦×”, כמובן) ×ו ×× × ×מר ×חרת.
(×בל במידה מסוימת ×פילו ×× × ×מר ×חרת: למשל, תמיד התייחסתי בסוג של העלמת-עין ×¡×œ×—× ×™×ª-× ×‘×•×›×” להצהרות של ×ž×¡×¤×¨×™× ×›×œ-×™×•×“×¢×™× ×¢×œ ×”×מיתיות של הדמויות ×©×œ×”× (למשל ×צל בלז×ק ב××‘× ×’×•×¨×™×•), ומצד ×©× ×™, קיבלתי בשמחה ×•×‘×¢×•× ×’ הצהרות של ×ž×¡×¤×¨×™× ×›×œ-×™×•×“×¢×™× ×¢×œ ×”×‘×“×™×•× ×™×•×ª של הדמויות ×©×œ×”× (למשל ×צל ×§×•× ×“×¨×” בקלות הבלתי × ×¡×‘×œ×ª), בעוד ש×צל ×× ×©×™ המודל התלת-שלבי המצב ×™×”×™×”, ×× ×× ×™ צודקת, הפוך ×ž×‘×—×™× ×” זו (ומכל ×ž×™× ×™ ×‘×—×™× ×•×ª ×ž×¢× ×™×™× ×•×ª ×חרות)).
ולכן המודל שלי ×”×•× ×“×•-שלבי ×•×”×ž×¡×¤×¨×™× ×©×œ×™ ×ž×ª×¤×¦×œ×™× ×“×™×›×•×˜×•×ž×™×ª לכ×לה ×©×—×™×™× ×‘×¢×•×œ× ×©×œ הדמויות וכ×לה של×, כלומר, למספרי×-שה×-דמויות ולמספרי×-שה×-המחבר-המובלע, ולכל סוג של מספר יש ×ת ×וסף ×”×ª×›×•× ×•×ª הדיפולטי שלו, ולכן כל התי×וריה על בסיס המודל התלת-שלבי × ×¨×ית לי מוזרה ומזוית עקומה ×יכשהו.
×× ×™ פשוט ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” להעביר ×ת עוצמת ההתפעמות שלי מזה שכל כך הרבה בעיות × ×¤×¨×“×•×ª שהיו לי ×•× ×¨×ו תופעתיות ×•× ×§×•×“×ª×™×•×ª לגמרי התבררו ×›× ×•×‘×¢×•×ª ×ž× ×§×•×“×ª-×ž×•×¦× ×‘×¡×™×¡×™×ª ×©×•× ×” מן היסוד, ×ž× ×§×•×“×ª ×ž×•×¦× ×ž×˜×פיזית ×©×•× ×” לגבי ×”×“×‘×¨×™× ×©×פשר לדבר ×¢×œ×™×”× – ומזה שהצלחתי לחשוף פיסה מהמט×פיזיקה של עצמי ושל ש×ר ×”×¢×•×œ× ×¢×œ ידי ×‘×—×™× ×” של בעיות תופעתיות ×•× ×§×•×“×ª×™×•×ª לכ×ורה.
ומצד ×©× ×™ ×ת עוצמת הזוועה מהגילוי ש×× ×™ קור×ת ספרות ב×ופן ×©×•× ×” ×¢×§×¨×•× ×™×ª מ×× ×©×™× ××—×¨×™× (×× ×›×™ ×ולי ×”×ž×“×’× ×§×˜×Ÿ מדי), במן מרחב × ×¨×˜×•×œ×•×’×™ ×-×וקלידי ו×ולי ×ין לי מה לחפש ×‘× ×¨×˜×•×œ×•×’×™×” ×”×וקלידית הרגילה.
ומצד שלישי ×ת ×”×¡×™× ×ª×–×” המבעיתה של התפעמות וזוועה למחשבה ש×ולי הכשל ×”×›×”-בסיסי ×”×–×” (=×”× ×—×ª היסוד שלי שפרט ל×מירת ×מת ו×מירת שקר יש צורה לגיטימית שלישית של ×מירת בדיון ש×ין בה ×©×•× ×‘×¢×™×” והדובר עומד מ×חוריה ×‘×œ× ×¤×—×•×ª שלמות מ×שר מ×חורי צורות ×חרות) × ×•×‘×¢, כמו כל כך הרבה ×›×©×œ×™× ×חרי×, מזה שקר×תי יותר מדי וחייתי פחות מדי בגיל המכריע, ו×× ×›×Ÿ, ××– ×œ×§×¨×•× ×™×•×ª×¨ מדי ×יכשהו דפק קצת מן היסוד (×œ× ×¨×§ ×ת היכולת שלי לחיות כמו ×חרי×, ××œ× ×’×) ×ת היכולת שלי ×œ×§×¨×•× ×›×ž×• ×חרי×.
בעעע.
יש לי היפותזה בשקל. יש לך שקל?
×›×›×”. ×™×¦× ×œ×š ×¤×¢× ×œ×¦×¤×•×ª בסרט ×לי×, מותח ×ו מפחיד במיוחד, ×¢× ××ž× ×©×œ×š? יש מ×פיין דורי ×›×–×”, ×©×’×•×¨× ×œ×” להתבעת, להימתח ולהירתע יותר, ולך ל×חד ×ת המספר ×¢× ×”×ž×—×‘×¨ המובלע, ×œ× ×œ×”×¤×¨×™×“ ×‘×™× ×™×”× – לך ×–×” ×œ× "שקוף", הטקסט ×”×§×•×œ× ×•×¢×™ ×”×–×” בדוי. ברור. ××™× ×¡×˜×™× ×§×˜×™×‘×™×ª. ×•×’× ×”×ž×¦×™×ות × ×—×•×•×™×ª כך, כמובן.
××– ×›×›×”, ×™×•×¦× ×©×ת ב×ת ×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™×ª מהבית. ×œ× ×‘×’×œ×œ שקר×ת יותר מדי ספרי×. כלומר כן, ×’×; בטח ×œ× ×‘×’×œ×œ ×©×œ× ×—×™×™×ª מספיק. מה ×–×” ×‘×¢×¦× ×ומר, לחיות מספיק? המצי×ות ×‘×ž×™×œ× ×‘×“×•×™×”.
:d
פוסט ×ž×¢× ×™×™×Ÿ. ממש. ×יפה היית עד עכשיו??
*×יתמר, שלח לה ×ת עבודת ×”×ž×•× ×•×œ×•×’ ×”×¤× ×™×ž×™ שלך*
שכחתי לש×ול. ×מרת בתחילת הפוסט שהה×רה בו ×–×ž× ×™×ª ×ופטימית ופסימית. Kindly elaborate
× ×¤×œ×, ×בל ש×לה: ×”×× ×–×• ×œ× ×—×•×œ×©×” קצת חריפה של המודל ×©×”×•× ×”×•×¤×š דמויות ×ž×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ ×©×¤×•× ×•×ª ×ל הקור××™× ×œ×¡×•×’ של ×סון ×§×•×’× ×˜×™×‘×™ בלתי × ×™×ª×Ÿ ×œ× ×™×”×•×œ? הרי, ×–×” מ×וד × ×¤×•×¥ בספרות, ומ×וד מ×וד מ×וד × ×¤×•×¥ ×‘×§×•×œ× ×•×¢.
זו ב×מת × ×©×ž×¢×ª ×”×‘× ×” מפוצצת מוח, כזו ש×תה מתהלך ×יתה כמה ×™×ž×™× ×‘×—×“×•×•×” מהולה בזעזוע.
× ×›×•×Ÿ.
(קשור ×’× ×œ×”×‘×“×œ שהתגלה ×‘×™× ×™ לבין יו×ב בתגובות לפוסט ×”×§×•×“× ×©×œ×•, × ×“×ž×” לי)
×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×‘×™×›×•×œ×ª לשקר, × ×›×•×Ÿ? כלומר, ×× ×©×™ המודל התלת-שלבי ×ž×›×¤×™×œ×™× ×ת ×קט התקשורת בכל רגע שבו מתבצע שקר. ×× ×ž×™×©×”×• שיקר, הרי ×©×”×•× ×”×§×™× ×œ×¢×¦×ž×• מספר. ×× ×™ חושב שיש בזה משהו. שקר ×”×•× ×ª×ž×™×“ מקרה של פיצול בין ×”×“×‘×¨×™× ×”× ××ž×¨×™× ×œ×‘×™×Ÿ הידע שבו מחזיק הדובר, ולכן × ×•×— להתייחס ×ליו ×›×ל מצב שבו מועמד דובר בדוי. מצד ×©× ×™, המחבר המובלע (כסך ×”× ×•×¨×ž×•×ª של הטקסט), במקרה ×”×–×”, ×–×”×” לדובר הבדוי – ×©× ×™×”× ×ž×¢×•× ×™×™× ×™× ×©×”× ×ž×¢×Ÿ יקבל ×ת ×”×“×‘×¨×™× ×›×מת. כך ש×ולי ×œ× × ×›×•×Ÿ לדבר על יחס בין מספר למחבר מובלע, ויש ×›×ן פיצול ×©×”×•× ×™×•×ª×¨ מפיצול בתוך מודל תקשורתי, ×”×•× ×¤×™×¦×•×œ בין שתי מערכות ×©×•× ×•×ª: המספר/מחבר מובלע (מודל תקשורת, שתקף למבע × ×ª×•×Ÿ) וה××“× ×”×ž×“×‘×¨ ×”×§×•× ×§×¨×˜×™, על כל הידע ×•×”×›×•×•× ×•×ª שלו. יופי, גרמת לי ל×כול סרטי×.
למה לעולל לה כזה דבר?
×ת חושבת שב×מת יש מ×פיין דורי ×›×–×”, ×©×”×¢×•×œ× ×™×•×ª×¨ בדוי עכשיו ×ž×©×”×•× ×”×™×” פע×? ×œ× ×™×•×“×¢×ª. ×× ×›×Ÿ ××– ×–×” ממש ×ž×’× ×™×‘. ×בל × ×¨××” לי של×, ×ו לכל היותר רק עבור ××™×–×” "×× ×—× ×•" ערטיל××™ ומצומצ×, ×›× ×¨××” ×ותו ×× ×—× ×• של ×לה-שקור××™×-יותר-מדי, ×בל בדורות ××—×¨×™× ×”×™×• × ×¤×’×ž×™× ×‘××•×¤× ×™× ×חרי×. לפחות, × ×¨××” לי שרוב ×”×—×‘×¨×™× ×©×œ×™ ×—×•×•×™× ×ת ×”×¢×•×œ× ×‘×”×™×‘×˜ ×”×–×” יותר כמו ××™×ž× ×©×œ×™ מ×שר ×›×ž×•× ×™.
*×יתמר, שלח לי ×ת עבודת ×”×ž×•× ×•×œ×•×’ ×”×¤× ×™×ž×™ שלך.*
×ופטימית ופסימית כמו ההתפעמות והזוועה מסוף הפוסט – ×ופטימית ×›×™ ×–×” ממש ×ž×’× ×™×‘ שיש ×ª×•×‘× ×•×ª ×›×לו שרובצות ×‘×¢×•×œ× ×•×©×פשר להגיע ×ליהן ×›×›×” ו×ולי יהיו ×חרות, פסימית ×›×™ ×–×” ×’×¨× ×œ×™ לפקפק (יותר כשזה התרחש, עכשיו קצת פחות) ב×פשריות של הש×יפות ×”×קדמיות שלי בת"× ×‘×¤×¨×˜ ×•×‘× ×¨×˜×•×œ×•×’×™×” בכלל.
קצת כן, ×בל פחות מ×יך ש×תה ×ž× ×¡×— ×ת ×–×” – ×ולי ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” בדיוק למה ×תה מתכוון, ×בל × ×¨××” לי שיש ×ž×§×¨×™× ×©×‘×”× ×”×¤× ×™×•×ª ×”×לו ×œ× ×™×”×™×• ×סון בלתי × ×™×ª×Ÿ ×œ× ×™×”×•×œ (מספר דמות מוצדק מימטית) ×•×ž×§×¨×™× ××—×¨×™× ×©×‘×”× ×”×Ÿ יהיו ×סון בלתי × ×™×ª×Ÿ ×œ× ×™×”×•×œ ×’× ×‘×©×‘×™×œ×š (דמות שעד ×›×” ×”×ª× ×”×’×” כדמות רגילה ×œ× ×ž×•×“×¢×ª ×œ×‘×“×™×•× ×™×•×ª×” ופת××•× ×¤×•× ×” ×ל הקור×).
×בל בסך הכל, × ×¨××” לי שסתירות ××•× ×˜×•×œ×•×’×™×•×ª בלתי מתיישבות בעולמות ×ž×™×•×¦×’×™× ×”×Ÿ הרבה פחות מפחידות ממה ש××ž× ×•××‘× ×ž×¡×¤×¨×™× ×œ× ×•. כמו ש×יתמר ×מר פע×, בסופו של דבר ×× ×—× ×• ×ž×¡×•×’×œ×™× ×œ×¦×¤×•×ª בפ×מילי ×’××™ די בקלות, המעבר בין מודעות-×œ×‘×“×™×•× ×™×•×ª והתכחשות לה (בין הקבצות של ×”× ×ž×§×•×ª מימטיות ורטוריות ×ולי) ×”×•× ×¢× ×™×™×Ÿ מ×וד גמיש. מה שכן, ×× ×œ× ×¡×— היפותזה בשקל משלי, × ×¨××” לי שיש הבדל × ×™×›×¨ בין ×”×ופן שבו ×× ×—× ×• קור××™× ×™×¦×™×¨×•×ª ×©×”×›×œ×œ×™× ×”××•× ×˜×•×œ×•×’×™×™× ×©×œ×”× ×ž×•×’×“×¨×™× ×”×™×˜×‘ ×•×ž×ª×§×‘×œ×™× ×¢×œ ×“×¢×ª× ×•, כך ש×× ×—× ×• ×œ× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×ª×¢×¡×§ ×‘×”× ×”×¨×‘×” במודע, ל×ופן שבו ×× ×—× ×• קור××™× ×›×לה ×©×œ× â€“ ויהיו יצירות שעבורי יהיו ×›×לה ועבורך ×›×לה, ולהפך.
×וף, ×™×¦× ×¤×¢×ž×™×™× ×ž×ž×© ×ž×’× ×™×‘ בשתי תגובות רצופות, ×œ× ×ž×’× ×™×‘ בכלל. סליחה, השעה.
×× ×”×‘× ×ª×™ × ×›×•×Ÿ ×ת מה ש×תה ×ומר, ××– ×ת מה ש×תה עושה בצד ×”×©× ×™ ×× ×™ מבצעת מטה-×œ×©×•× ×™×ª עוד ×œ×¤× ×™ הצד הר×שון: ×ž×‘×—×™× ×ª×™ ××•×¤× ×™ הדיבור ×”×‘×¡×™×¡×™×™× ×”××¤×©×¨×™×™× ××™× × ×”×–×•×’ "לדבר ×מת" ו"לשקר", ××œ× ×”×©×œ×©×” "לדבר ×מת", "לשקר", "לדבר בדיון".
× ×“×ž×” לי ×’×, ×× ×›×™ כרגע ×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×” להבהיר לעצמי בדיוק ב××™×–×” ×ופן.
×בל קרן- ×× ×¡×ª×™×¨×•×ª ×›×לה הן ×œ× ×›×œ כך מפחידות, ××– למה כל כך קשה לך מקבל מספר ש××™× ×• חלק ×ž×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ ×בל ××™× ×• מודע ×œ×‘×“×™×•× ×™×•×ª×•?
רק כדי להבהיר- ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ מלחתחילה שההבדל בין הגישות ×©×œ× ×• ×”×™× ×©×× ×™ מוכן לקבל שביסוד צורת הסיפר ×”×›×™ × ×¤×•×¦×” בספרות (המספר הכל יודע ×©×œ× ×ž×•×–×›×¨×ª בפירוש עמדתו ביחס ×œ×‘×“×™×•× ×™×•×ª העול×, ו×× ×™ מפרש ×ותו כמתייחס ×œ×¢×•×œ× ×‘×מיתי) עומד פרדוקס ××•× ×ª×•×œ×•×’×™ × ×•×¨× ×¢×˜×•×£ ×‘×§×•× ×•×•× ×¦×™×”, ולכן ×ין לי בעיה ×’× ×¢× ×”×¤×¨×“×•×§×¡×™× ×¢×˜×•×¤×™ ×”×§×•× ×•×•× ×¦×™×” של דמויות ×‘×“×™×•× ×•×ª שמדברות ×ל הקור××™× ×™×©×™×¨×•×ª.
×ת מעדיפה לפרש ×ת הצהרות ×”××ž×•× ×” ב×מיתות מפי ×ž×¡×¤×¨×™× ×›×œ ×™×•×“×¢×™× ×›×¡×•×’ של הלצה כדי ×œ×”×™×ž× ×¢ ×ž×œ×”× ×™×— ×§×™×•×ž× ×©×œ ×¤×¨×“×•×§×¡×™× ×§×•× ×•×•× ×¦×™×•× ××œ×™×™× ×©×¢×•×ž×“×™× ×‘×™×¡×•×“×” של צורת סיפר × ×¤×•×¦×” ×©×œ× × ×ª×¤×¡×ª ×›"פרדוקסלית".
מה ש×× ×™ ×ž× ×¡×” להר×ות ×–×” ש×ת ×œ× ×™×›×•×œ×” להתחמק ×œ× ×¦×— מההכרה בכך שיש ×¤×¨×“×•×§×¡×™× ×§×•× ×•×•× ×¦×™×•× ××œ×™×™× ×‘×¦×•×¨×•×ª סיפר ×©× ×ª×¤×¡×•×ª ×›"× ×•×¨×ž×œ×™×•×ª" לחלוטיין, מכיוון שדמות ×ž×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ ×©×¤×•× ×” ×ל הקור××™× ×§×™×™×ž×ª בהמון המון יצירות שבבירור ×ין ×œ×”× ×©×•× ×פקט של ×ž×™×™× ×“ פ×ק ×•×”×™× × ×—×©×‘×ª ×œ× ×•×¨×ž×לית בעליל, ו×ת ×œ× ×™×›×•×œ×” ×œ× ×§×•×ª ×ž×ž× ×” ×ת הפרדוקס כמו ש×ת עושה לגבי ×ž×¡×¤×¨×™× ×›×œ ×™×•×“×¢×™× ×—×™×¦×•× ×™×™× ×©×ž×¦×”×™×¨×™× ×©×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ ×מיתי.
× ×©×ž×¢ כל כך ×›×™×£ ××¦×œ×›× ×©×œ×¨×’×¢ ×× ×™ מצטער על ×©× ×˜×©×ª×™ ×ת גילמן ×חרי סמסטר קצר ×חד. טוב, עבר הרגע.
×”×מת ×”×™× ×©×œ× ×‘×˜×•×— שזה ×¢× ×™×™×Ÿ דורי, ובכלל × ×¨××” לי שרוב ×”×× ×©×™× ×§×•×¨××™× ×¢× ×©×›×‘×” ×חת של מספר=מחבר=מחבר מובלע. כן, ×× ×™ מדבר עוד ×¤×¢× ×¢×œ ×”×¦×“×§× ×™× ×©×”×ª×§×™×¤×• ×ת × ×‘×•×§×•×‘, ×בל ×œ× ×¨×§. ×× ×™ מדבר על ×”×× ×©×™× ×©×ž××ž×™× ×™× ×©×”×“×•×‘×¨ בכל שיר ×”×•× ×”×–×ž×¨ עצמו, ועל ×”×× ×©×™× ×©×—×•×©×‘×™× ×©×פשר להסיק מכ×ן ×ת הביוגרפיה שלו. על ×”×× ×©×™× ×©×—×•×©×‘×™× ×©×× ×–×ž×¨ × ×©×•×™ כותב שיר ×הבה חייבת להיות לו מ×הבת, ×לה ×”×× ×©×™× ×©×›×œ יצירה מט×-ספרותית × ×¨×ית ×œ×”× ×ž×¨×’×™×–×” וחורגת מגבולות מה ×©×”× ×ž×•×›× ×™× ×œ×§×‘×œ. ברור לי ש×× ×ª×¦×™×‘×™ ×‘×¤× ×™×”× ×©×לות ×¢× ×™×™× ×™×•×ª ×”× ×™×•×“×• שחייב להיות ×יזשהו פער בין המחבר לבין המספר, ×בל ב×ופן כללי ×”× ×ž×¢×“×™×¤×™× ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×ž× ×• ככל ×”×פשר.
×ž×‘×—×™× ×ª×™ לדבר בדיון ×”×•× ×ª×ª-סוג של לשקר 🙂
×בל ×ולי שווה להיות מוטרד ×ž×”× ×•×¨×יות של ×”×¤×¨×“×•×§×¡×™× ×”××•× ×ª×•×œ×•×’×™×™× ×‘×—×œ×§ מהיצירות בעול×, כדי להיפטר ×ž×ž× ×” מכל וכל בחלק ×”×חר.
תודה קרן !
עשית לי סדר בר×ש. ×× ×™ עכשיו כותבת עבודה על המחבר המובלע, וסוף סוף ×“×‘×¨×™× ×”×ª×—×™×œ×• להתחבר. ×× ×™ בטוחה ש××§×¨× ×ת מה שכתבת עוד כמה וכמה פעמיׅ
שוב תודה,
×יריס
Stlelar work there everyone. I'll keep on reading.