כך מת××¨×™× ×ת הספר ×‘×¨×¡×œ×™× ×’: בספרו הפרדיגמטי ×•×”×¤× ×•×¨×ž×™ "הסיפור והל×ו×" מציע ×—× ×Ÿ חבר, מתוך פרספקטיבה תי×ורטית רחבה, ×¤×¨×©× ×•×ª רדיקלית של ההיסטוריוגרפיה ×”×”×’×ž×•× ×™×ª של הספרות העברית ×”×ž×•×“×¨× ×™×ª. דרך ×ª×—× ×•×ª מרכזיות מר×שית המ××” ×”-20 ועד סופה מציג הספר חקירה ביקורתית, ×שר × ×¡×ž×›×ª על התי×וריה הפוסט-×§×•×œ×•× ×™×לית ועל "שיח המיעוטי×", החותרת תחת הק×× ×•×Ÿ העברי ותחת המבט ×”×¦×™×•× ×™ על תולדות הספרות העברית. ×ל מול ×”×”×™×©×¢× ×•×ª על המט×-× ×¨×˜×™×‘ ×”×¦×™×•× ×™ הספר מצביע על שורת ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×•×ª ספרותיות שמייצרת ההיסטוריוגרפיה ש××™× ×” מכפיפה עצמה ×œ×”×™×¢× ×•×ª למט×-× ×¨×˜×™×‘ ×–×”.
×•×‘×ž×œ×™× ×חרות: חבר משתמש בתי×וריה הפוסט-×§×•×œ×•× ×™×לית כדי לבדוק ×ת הספרות העברית מר×שית המ××” ×”-20, ולבחון עד כמה פתחה ×ת התחת ×‘×¤× ×™ המט×-× ×¨×˜×™×‘ ×”×¦×™×•× ×™ ×ו עד כמה פתחה ×ת התחת של המט×-× ×¨×˜×™×‘ ×”×¦×™×•× ×™.
כעת,
×× ×™ ×והבת ×ת ×—× ×Ÿ חבר. ×”×•× ×—×›×, ×”×•× ×‘×”×™×¨, ×•×”×•× ×ž×›×™×¨ ומוקיר ×ת הספרות העברית. ×פשר להתווכח ×ו ×œ× ×¢×œ × ×›×•× ×•×ª הקרי××” שלו, ×בל ×”×˜×§×¡×˜×™× ×©×”×•× ×ž× ×¤×™×§ ××™× × ××•× ×¡×™× ×ת הטקסט, ××œ× ×ž× ×¡×™× ×œ×œ×˜×£ ×ת חמוקיו. ×× ×™ ×ž×•×›× ×” להתערב שחבר ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×™×’×™×“ ×©×’× ×¡×™×Ÿ ×”×™×” הומו, ו×× ×™ ×ž×•×›× ×” ×’× ×œ×©×™× ×ת ידי ×”×™×ž× ×™×ª על ×–×” שחבר ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×”×™×” משתמש במשפט "×¤×¨×©× ×•×ª רדיקלית של ההיסטוריוגרפיה ×”×”×’×ž×•× ×™×ª של הספרות העברית ×”×ž×•×“×¨× ×™×ª"
×× ×™ ×והבת ×’× ×“×™×•× ×™× ×¢×œ המט×-× ×¨×˜×™×‘ ×”×¦×™×•× ×™. למעשה, חלק × ×™×›×¨ מהתזה שלי עוסק ביחס שבין המט×-× ×¨×˜×™×‘ ×”×¦×™×•× ×™ לבין × ×¨×˜×™×‘×™× ×©×œ ×ימהות מתות ×©× ×›×ª×‘×• בעברית. לפעמי×, במקלחת, ×× ×™ מזמזמת לעצמי מט×-× ×¨×˜×™×‘ ×¦×™×•× ×™. מייד ×× ×™ חושבת על ××™×–×” גרשון שקד, ×©×‘×“×ž×™×•× ×™ תמיד מוצב בפסיפס על הקיר בסוזן דלל, ×¢× ×©×¤× ×•×ª×¨×‘×•×©, ×›×©×”×•× ×ž×”×ž×”× ×œ×¢×¦×ž×•, בדרכו מחדרו ×ž×œ× ×”×¢×•×‘×© ×ל ×הובתו צחת הבשר.
ובכל ×–×ת, בלעע
וכל ×–×ת למה?
×›×™ כמה ×פשר? כמה?
לפתוח ×ת הספר, להתרגש מהכריכה, לרפרף על רשימת ×”× ×•×©××™×, להגיע מייד לעמוד ×”×חורי כדי להיזכר כמה ×¢×ž×•×“×™× ×™×© בספר. לקרו×, ×œ×§×¨×•× ×©×•×‘, להשוות למה שכבר יודעי×, להשוות למה שעוד ×œ× ×™×•×“×¢×™×, להסכי×, ×œ× ×œ×”×¡×›×™×, להתרגש, להת×כזב, לכתוב, לדון, לסקול, לשבח, להלל, לקלס.
מספיק. ×”×’×™×¢ הזמן ×œ×”×™×›× ×¢ לתחושת הקבס ×©× ×’×¨×ž×ª מ×כילת יתר של ×‘×•×˜× ×™× ×•×‘×™×™×’×œ×” ומקרי××” יתרה בספרי×. יש להקשיב לחלקיקי השומן המוקשה ×”×ž×˜×¤×¡×™× ×‘×ž×¢×œ×” הגרון ×•×œ×¢×ž×•×“×™× ×”×ž×ž×•×¨×˜×˜×™× ×•×”×ž×§×œ×“×ª העייפה, ×©×ž×ª×—× × ×™×: ×”× ×™×—×• ×œ× ×•. לצ×ת ×ל הרחוב, ×ל ×”×™×, ×ל ×”×’×™× ×”, ×ל בית הקפה, להותיר מ×חור ×ת הספרי×, ×ת המקלדת ו×ת המסך. לחיות.
ביטול: מיטל שרון: הספר והל×ו×
טוב, ×–×” מצחיק וכל ×–×” ו×פילו זרמתי ×יתך עד לפסקה ×”××—×¨×•× ×”. עכשיו ×× ×™ מבולבלת. הלוו××™ שמישהו מהקור××™× ×¤×” ×œ× ×™×–×§×•×£ לרעתי ×ת העובדה ש×× ×™ ×ž× ×¦×œ×ª ×ת התגובה ×”×–×ת להזמין ××ª×›× ×œ"×™×•× ×œ×™×ž×•×“×™× ×¤×ª×•×— לכל למען הזכות החברתית להשכלה", ×©× ×¢×¨×š ×”×™×•× ×ž-10 בבוקר עד 20 בערב בשד' רוטשילד ×¤×™× ×ª ×©× ×§×™×Ÿ. פשוט, ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ להת×פק.
http://www.student.co.il/?CategoryID=268&ArticleID=816&Page=1
××™×” ×”×™× ×˜×¨×•×œ, ××™×” ×”×™× ×˜×¨×•×œ.
×”×מת, × ×¨××” לי ×ž×’× ×™×‘, השיעור בשדרה.
×•×‘×¨×¦×™× ×•×ª, חשבתי שצריך להגיד פה ×יפשהו שהספרות וה×קדמיה הורסות ×œ× ×• ×ת ×”×—×™×™×, כל ×חת בדרכה.
יש למרזי מורית די×טת ×¡×¤×¨×™× ×ž×™×•×—×“×ª, המבוססת על ×—×•×ž×¨×™× ×˜×‘×¢×™×™× ×‘×œ×‘×“, ×ž×¨×–×™× ××¦×œ× 20 ×¡×¤×¨×™× ×‘40 ימי×.
×œ×¤× ×™ ש×ת ×–×•× ×—×ª ×ת ספרייך ופורשת לסיציליה בחברתו של × ×¢×¨ ×©×¢×©×•×¢×™× ×ž×§×•×ž×™ – ×ולי כמה ×ž×™×œ×™× ×¢×œ ×¢× ×™×™×Ÿ ×”×מהות המתות? ×–×” מסקרן מ×ד. יש לי כמה מחשבות ×‘× ×•×©×, ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×× ×× ×™ בכיוון.
מזכיר במעט ×ת הפוסט ×”×חרון של יו×ב. ו×כן, הבלעע ל××—×¨×•× ×” חזק מתמיד. ×’× ×‘×קדמיה, ×גב.
וחוצמזה, ×× ×™ ×’×ון.
ובכן, בפרק ×”×–×” בתזה × ×™×¡×™×ª×™ לבדוק ××™×–×” × ×¨×˜×™×‘ ×ž×™×™×¦×¨×™× ×”×‘× ×™× ×œ×חר מות ×”×ימהות, ביחס למט×-× ×¨×˜×™×‘ ×”×¦×™×•× ×™: ×”×× ×”× ×‘×•× ×™× ×ת ×¢×¦×ž× ×ל תוך ×”×¦×™×•× ×•×ª בעזרת מות ×”×× (כמו ×™×•× ×ª×Ÿ גפן ב×ישה יקרה ועמוס עוז בסיפור על ×הבה וחושך) ×ו ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×ž×•×ª ×”×× ×›×“×™ ×œ× ×’×— ×ת ×”×¦×™×•× ×•×ª (כמו ×™×•×¨× ×§× ×™×•×§ בפוסט ×ž×•×¨×˜× ×ו מ×יר שלו בעשו).
ב××™×–×” כיוון היית ×ת?
כן, רק הרבה יותר קצר 🙂 למעשה, ×× ×™ חושבת ש×פשר לתמצת ×ת ההבדל ×‘×™× ×™ לבין יו×ב בהבדל בין ×©× ×™ הפוסטי×.
ו×תה ×כן ×’×ון.
הדימוי שעבר בר×שי ×”×•× ×©×œ רחל, ×”×× ×”×‘×•×›×” על ×‘× ×™×”, דימוי ש×ומץ ×¢"×™ ×”×¦×™×•× ×•×ª בחדווה יחד ×¢× ×¢×•×“ כמה ×“×™×ž×•×™×™× ×ª× "×›×™×™×. ×× ×ין ××, ×ין מי שתבכה, × ×¢×œ× '×”×’×•×¨× ×”×ž×¤×¨×™×¢' ×œ×›×™× ×•×Ÿ חברת-×‘× ×™×, שתוצ×תה ×”×פשרית ×”×™× ×ž×™×œ×™×˜×¨×™×–×¦×™×” מוחלטת של החברה. × ×•×›×—×•×ª ×”×× × ×ª×¤×¡×” ×צלי ×›× ×§×•×“×ª תורפה בדרך להגשמת ×”×—×œ×•× ×”×¦×™×•× ×™, ×”×× ×”×ž×’×•× × ×ª, ×ž× ×¡×” למזער ×ת החיכוך של צ×צ××™×” ×¢× ×”×•×•×™×ª העול×. בקיצור, ×”×× ×”×™× ×”×—×•×œ×™×” החלשה בסיפור ×”×¦×™×•× ×™ וסילוקה ×™×פשר דבקות רבה יותר במטרה. כמו בסיפור "דרך הרוח" שכתב עמוס עוז –
×”×× ×‘×¡×™×¤×•×¨ ×ž×ª× ×’×“×ª לגיוסו של ×‘× ×” ×œ×¦× ×—× ×™×, ×•×”×™× ×ומרת לחברתה:
"×ת יודעת ש××£ ×¤×¢× ×œ× ×”×¡×›×ž×ª×™ ×©×™×ª× ×“×‘ ליחידה ×”×–×ת. ××‘× ×©×œ×• כתב ל×לוף ש×× ×™ ×œ× ×™×¦×™×‘×” ×ž×‘×—×™× ×” רגשית. שמח שהילד הקטן והרגיש ×©×œ× ×• רוצה להפוך לגבר. ילד ×©×œ× ×ž×—×–×™×¨ מכות ××£ פע×. ×¢× × ×™×™×¨×•×ª זהב של ×‘×•× ×‘×•× ×™×™×¨×•×ª ×•×¢×œ×™× ×ž×™×•×‘×©×™× ×¢× ×ª×•×œ×¢×™ משי"
חשבתי ש×ת עוסקת בהרחקת ×”××/סילוקה ×›×’×•×¨× ×ž×¤×¨×™×¢ להגשמת החזון ×”×¦×™×•× ×™, כלומר קרוב יותר ל×פשרות הר××©×•× ×” שהצגת.
התזה כולה ×”×™× ×¢×œ ×ימהות מתות, ולכן ×‘×¡×™×¤×•×¨×™× ×›×לו ×”×× ×œ× ×¦×¨×™×›×” להיות מורחקת ב×ופן ×קטיבי. רק ×ופן ×‘× ×™×™×ª ×”× ×¨×˜×™×‘ של ×—×™×™×” ומותה יכול להעיד על התפקיד שהיה לה, ועל התפקיד שמותה ממל×.
×בל כן, הכיוון שלך × ×©×ž×¢ בחהלט ×”×’×™×•× ×™. ×× ×–×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותך, יש ספר של פסיכו×× ×œ×™×–×” שמדבר בדיוק על ×–×”: על ×‘× ×™×™×ª תרבות שבה ×”×’×‘×¨×™× ×ž×ž×œ××™× ×ת כל ×”×ª×¤×§×™×“×™× ×•×”×™× ×—×¡×¨×ª ×ימהות.
×–×” ברור ש×יך ש×× ×™ ×שלח ×ת התגובה ×× ×™ ×זכר ×יך קור××™× ×œ×•. ו×× ×œ×, ייתכן ש×זכור לבדוק בבית.
ובכל ×–×ת, ×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ×” ×©×œ× ×œ×ª×”×•×ª למה ×“×•×•×§× ×”×¡×¤×¨ ×”×–×” עורר ×ת הפוסט ×”×–×”.
×גב, בתגיות כתבת "×—× × ×—×‘×¨". לתשומת לבה של ×”×× ×œ×™×˜×™×§× ×™×ª שלך 🙂
(×”×™×™, ×ין ×©×•× ×—×™×“×” בדרך לשליחת התגובה!)
×”×× ×œ×™×˜×™×§× ×™×ª שלי וד××™ תשמח לשמוע על הקרבה המקלדתית בין × ×œ-ן. 🙂
×× ×™ חושבת שהספר ×”×–×” מכיל פער גדול בין ×”×¢× ×™×™×Ÿ ש×× ×™ מוצ×ת ×‘× ×•×©× ×œ×‘×™×Ÿ היכולת שלי לדמיין ×ת עצמי קור×ת ×ותו. ×œ× ×§×•× ×” ×ותו. קור×ת ×ותו.
טוב, ×“×¨×›×™× ×• × ×¤×¨×“×•×ª עוד הרבה קוד×. התגובה שלי ×œ×¡×¤×¨×™× ×›×לה דומה לתגובה שלך לקומיקס. ×בל לי יש ×’× × ×™×ž×•×§ להי×טמות שלי. מהתי×ור שציטטת, הספר × ×©×ž×¢ כמו מקרה קל×סי של לזרוק מטבע מתחת ×œ×¤× ×¡ ו××– לחפש ×ותו ש×.
×וי – מעולה!
×בל ×יך, ×יך × ×’×ž×œ×™× ×ž×ותה תחושת דוּדה-×ž×¦×¤×•× ×™×ª ש×× ×œ× ×§×•×¨××™× ×”×¨×‘×” חוט××™× ×›×œ×¤×™ ×ידי×ת הטוב העליון?
לו ידעתי, ×”×× ×–×” הבלוג שהייתי פותחת?
🙂
××ª× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×¢×©×•×ª מתישהו פרוייקט של "הסיפור ×”×מיתי והמזעזע של ×יך ספרות רבה מדי הפכה ×ותי ל××“× ×“×¤×•×§ לגמרי".
× ×¨××” לי שכבר פצחת בו בפוסט הקוד×, ל×?
×כן התעייפתי כבר מכל ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×”. ×הבתי ×ת ההשוו××” ×œ×‘×•×˜× ×™×. קליעה בול.
× ×• יופי, עכשיו ×’× ×¦'יקי מצטרף..