שיחת מייל שהתקיימה ב×מת:
מיטל:
יש לך כמה ×™×ž×™× ×‘×œ×™ × ×¢× ×¢ ממש בקרוב. ×פילו ×× ×ž×“×•×‘×¨ ×‘×™×ž×™× ×ž×©×¤×—×ª×™×™×.
לפחות ת×כל ותישן כמו חזיר.
×יתמר:
×–×ת ×‘×›×•×•× ×ª×™ לעשות. לפחות ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”×©×™× ×”. ×פילו לקחתי ×ת "יצרי×" של ×× ×˜×•× ×™×•× ×™, למקרה שממש ×œ× ×צליח להירד×.
מיטל:
×× ×™ הגעתי ×œ×ž×¡×§× ×” שכל ×”×¡×¨×˜×™× ×”×לו ×–×” כמו ×‘×’×“×™× ×‘×—× ×•×ª יד ×©× ×™×™×”. לכ×ורה, ×”× ×ž×’× ×™×‘×™× ×•×¨×˜×¨×•××™× ×•×™×¤×™× ×¢× ×”×“×¤×¡×™× ×¡×•×¤×¨ קוליי×. ×בל ××– ×תה × ×•×’×¢ ×‘×”× ×•×ž×‘×™×Ÿ ×©×¤×¢× ×”×©×ª×ž×©×• ×‘×‘×“×™× ×”×›×™ ×œ× × ×¢×™×ž×™× ×‘×¢×•×œ×. והיו×, ×¢×•×©×™× ×ת ×ותו הדפס על בד שפותח ×‘× ××¡× ×•×”×•× ×™×•×“×¢ ×’× ×œ× ×©×•×, ×•×œ× ×¨×§ להזיע. ×›×›×”, כל ×”×¡×¨×˜×™× ×”×לו ×”× ××™×˜×™×™× ×›×ž×• ×”×’×™×”× ×•×, ו×תה יודע שיש ×‘×”× ×—×œ×§×™× ×™×¤×™× ×בל ×‘× ×œ×š למות ×ž×”×¨×’×¢×™× ×‘×™× ×™×”×.
×יתמר:
×× ×™ זוכר ×ת "המדבר ×”×דו×". × ×¨××” לי שסיפרתי לך על ×–×”. ×יטי ל×ללה, ×בל בצפיה ×©× ×™×” ×”×•× ×”×™×” מרתק. מצד ×©× ×™, ב×מת שר×יתי ×ותו מזמן, ×•×¤×¢× ×”×¡×™×‘×•×œ×ª שלי ×œ×¤×œ×¦× ×•×ª היתה גבוהה בהרבה.
מיטל:
×× ×—× ×• פשוט ×”×¤×¡×§× ×• ב×מצע ההיצ'קוק בחוג ×¡×¨×˜×™× ×§×œ××¡×™×™× ×©×”×™×” ×‘×™×•× ×©×‘×ª.
🙂
×יתמר:
ב×מת? ××™×–×” בעסה
×× ×™ עוד זוכר ×ת ×”×כזבה המטורפת מה×זרח קיין
מיטל:
לגמרי ב×סה.
×ורי ממש × ×¨×“×.
×–×” ×”×™×” ×”×›×™ קרוב לשפיכה מוקדמת שחוויתי ×ž×‘×—×™× ×” תרבותית.
כמו השיר ההו×: מיטה ×חת, הרבה שתיקה.
×יתמר:
:)!
××™×–×” היצ'קוק?
מיטל:
north by north west
×× ×™ חושבת שבעברית קור××™× ×œ×• מזימות ×‘×™× ×œ×ומיות.
×יתמר:
וו×לה? ×”×•× ×מור להיות סרט ×¢× ×§.
××™×–×” פ××§×™× ×’ בעסה היסטרית.
מיטל:
×ת ×ורי שברה ×”×יטיות.
×ותי ×“×•×•×§× ×©×‘×¨×” הקומדית טעויות שעליה ×”×•× ×ž×‘×•×¡×¡.
×× ×™ ×œ× ×¡×•×‘×œ×ª קומדיות טעויות. ×–×” עושה לי ××™ × ×—×ª פיזית.
×œ× ×’×“×œ×ª×™ מ××– ×”×™×ž×™× ×©×¦×¢×§×ª×™ לחתול שמיל בטלוויזיה: תסתכל מ×חוריך
×יתמר:
×× ×™ מבין ×ותך לגמרי. ××£ ×¤×¢× ×œ× ×§×œ×˜×ª×™ ×יך ×× ×©×™× × ×”× ×™× ×œ×¨×ות ×× ×©×™× ××—×¨×™× ×ž×•×‘×›×™× ×‘×˜×œ×•×•×™×–×™×”.
עוד טיעון חזק בזכות יכולת ההזדהות ×”×× ×•×©×™×ª
מיטל:
בזכות יכולת ההזדהות?
×–×” ×“×•×•×§× ×ž×¨××” ההיפך, ל×?
×ו שזה × ×מר ב××™×¨×•× ×™×”?
×יתמר:
ל×, בלי ××™×¨×•× ×™×”. ××™-×”× ×—×ª הפיזית ש×ת חשה ×”×™× ×”×–×“×”×•×ª. ו×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— בכלל ש×× ×©×™× ××—×¨×™× ×œ× ×—×©×™× ×ת ×ותה ××™-× ×—×ª, ×”× ×¤×©×•×˜ ×™×•×“×¢×™× ×יך להפוך ×ותה למשהו ×חר. ×ולי.
מיטל:
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª.
×× ×™ ×œ× ×¨×•××” ××™×–×” תהליך יכול להפוך ××™ × ×—×ª לצחוק.
וזה מה שקורה לרוב ×”×× ×©×™×.
×יכשהו, × ×¨××” לי, ש×צל רוב ×”×× ×©×™× ×™×© גבול ברור יותר ש×ומר "×–×” סרט", והמשמעות שלו ×”×™× ×—×•×¡×¨ הזדהות.
×יתמר:
יכול להיות, ×בל ×× ×™ מכיר די הרבה ×× ×©×™× ×©×ž×•×‘×›×™× ×’× ×›×Ÿ מקטעי מבוכה, ומבוכה,בד"×›, קל לתעל לצחוק. ×× ×–×” מביך, הדרך היחידה ×œ×”×•×¦×™× ×ת ×–×” החוצה ×–×” לצחוק.
מיטל:
×œ× ×™×•×“×¢×ª מה להגיד על ×–×”.
×× ×™ רק יודעת ש×צלי ×–×” בכלל ×œ× ×ž×‘×•×›×”.
ו××œ×•×”×™× ×™×•×“×¢ שיש לי קילומטרז' × ××” בצחקוקי מבוכה.
×יתמר:
××– מה זו התחושה הפיזית?
מיטל:
×–×” ××™ ×”× ×—×ª שתוקפת ×ותך כש×תה רו××” מישהו מפצח ×’×¨×¢×™× ×™× ×•×–×•×¨×§ ×ת הקליפות מה×וטו.
×–×” ×–×¢× ×¢×œ ×לימות שוו×.
×יתמר:
וו×לה? ×œ× ×—×©×‘×ª×™ על ×–×” כך. תמיד ×”× ×—×ª×™ ש×× ×™ מובך ממבוכת המובך שבסרט.
מובך זו מילה מצחיקה
מיטל:
כן, זו מילה מצחיקה 🙂
לדעתי ×–×” ממש ×¢×¦×‘×™× ×¢×œ ×–×” שמישהו עושה עוול מכוון למישהו ×חר.
×יתמר:
יכול להיות שזה ×©×•× ×” ×צל ×©× ×™× ×•.
×‘× ×œ×š להעלות ×ת השיחה הזו כפוסט?
מיטל:
סבבה.
×בל ×תה עושה ×ת ×–×” 🙂
×יתמר:
בעסה.
טוב.
×× ×™ ×¢× ×ž×™×˜×œ – ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”"×–×” רק סרט"
×× ×™ מכיר ×חד ×©×œ× ×™×›×•×œ לצפות ×‘×¡×¨×˜×™× ×›×ž×• קיל ביל בגלל ×”×לימות וכו'. בשבילו העובדה שזה רק סרט ×œ× ×ž×©× ×”.
מצד ×©× ×™ לי ×ין בעיה לצפות ב×לימות כזו ×›×™ ×–×” רק סרט ×בל ×’× ×× ×™ ×©×•× × ×œ×¨×ות ×× ×©×™× ×ž×•×‘×›×™×.
×ולי ×× ×™ ×¡×ª× ×‘×Ÿ ××“× ×ליׅ
×לימות ×”×™× ×“×•×’×ž× ×˜×•×‘×”. ×’× ×œ×™ ×ין בעיה מיוחדת לצפות ב×לימות (×× ×›×™ ×”×לימות ב'קיל ביל' היתה קשה ×’× ×‘×©×‘×™×œ×™), ועדיין מבוכה ×‘×¡×¨×˜×™× ×¢×•×©×” לי חררה. ×–×” עדיין ×œ× ×”×•×¤×š ×ת מיטל לצודקת (!), ×–×” פשוט ×ומר ש××œ×ž× ×˜×™× ×©×•× ×™× ×ž×™×™×¦×¨×™× ××¤×§×˜×™× ×©×•× ×™×, ×•×©×”×¦×œ×—× ×• ליצור × ×ª×§ בין ×לימות להזדהות, ×ולי בגלל שה×פקט המשוער ×”×•× ×§×©×” מדי.
×ממ, חשבתי שהפוסט ×”×–×” קצת מחפיר. ×¤×™×œ×™×¡×˜×™× ×™×–× ×ž×××××’× ×™×‘ של ×™×לה-למי-יש-כוח כל עוד ×–×” ×œ× ×¢×œ ×”×ž×“×™×•× ×©×‘×• ×ž×ª×ž×—×™× ×קדמית. ×יכס, ו×חר כך עוד מתב××¡×™× ×©×”×קדמיה ×–×” ××¡×¤× ×™ ×‘×•×œ×™× ×ו שירה ×–×” ××¡×¤× ×™ ×‘×•×œ×™× — מה ×”×¤×œ× ×× ××£ ×חד ×œ× ×©× ×–×™×Ÿ על ×”×פשרות לקחת ×‘×¨×¦×™× ×•×ª משהו שמחוץ למקצוע שלו.
×–×” ×œ× ×¤×™×œ×™×¡×˜×™× ×™×–× ×ž×’× ×™×‘ בכלל. לפחות ×–×” ×œ× × ×™×¡×” להיות. ×בל עלית על ×”× ×§×•×“×”, ×× ×™ חושב. ××£ ×חד ×œ× ×©× ×–×™×Ÿ על ×”×פשרות לקחת ×‘×¨×¦×™× ×•×ª משהו שמחוץ למקצוע שלו. זו ×œ× ×‘×”×›×¨×— ×שמת ×לו ×©×œ× ×©×ž×™× ×–×™×Ÿ. כלומר, עשית משהו ×ובסקורי ומעורפל ×•×ž×’× ×™×‘? קח בחשבון שתדבר בעיקר ל×× ×©×™× ×ž×”×ª×—×•×.
שירה, ×גב, ×œ× ×—×™×™×‘×ª להיות כזו.
בכלל בכלל בכלל ל×.
×× ×™ ב×מת × ×™×¡×™×ª×™ לצ×ת ×ž×”×ª×—×•× ×©×œ×™ וללכת לרוחב.
×–×” ×©× ×›×©×œ×ª×™ ×œ× ×ומר דבר על ×”×›×•×•× ×•×ª שלי.
וחוץ מזה, מה ×”×™×” קורה לו הייתי כותבת על ספר שהפסקתי ב×מצע ×›×™ סיפור המעשה הטריד ×ותי. ×œ× ×ž×©×”×• עמוק כמו סוג הרטוריקה ×ו התקבולות ×”×›×™×סטיות ×ו משהו ×‘×©× ×” ב', ××œ× ×ž×©×”×• ×”×›×™ רדוד כמו גודל ×”×¤×•× ×˜ ×ו משהו ×›×–×”?
×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” למה ×תה מייחס ×ת ×–×” להליכה לרוחב.
פוסט מעולה.
×•×’× ×× ×™ מובך ממבוכת המובך. כלומר ×–×” לדעתי ×”×¢× ×™×™×Ÿ, ×•×œ× ×לימות ×”×—×™× ×. ×× ×™ ×גב ×’× ×ž×•×‘×š ×›×שר המובך ××™× ×• מובך, כמו בתי×טרון. ממש מביך ×ותי לר×ות ×ž×‘×•×’×¨×™× ×¦×•×¢×§×™× ×חד על ×”×©× ×™ בצחוק, ומצד ×©× ×™ ×× ×™ כל הזמן מפחד ×©×”× ×¢×•×“ ישכחו ×ת הטקסט ו××– ×™×”×™×” ×פילו עוד יותר מביך. לכן ×× ×™ ×œ× ×”×•×œ×š לתי×טרון.
×בל ×ת "מזימות ×‘×™× ×œ×ומיות" ר×יתי כמה ×¤×¢×ž×™× ×•×ž×ž×© ×הבתי.
×× ×™ ×¢× ×¤×œ××™. ×בל ×× ×™ ×œ× ×ž×•×¡×™×¤×” קטילות משל עצמי, ×–×” ×× ×˜×™-ק×רמתי בעליל לגבי ערב ×—×’. פל××™, ×תה צריך ×œ×”×¡×›×™× ×œ×”×¢×œ×•×ª כפוסט ×ת הצ'ט ×”× ×¨×טולוגי המוטרף ×©×¢×©×™× ×• ××–, בתור ×קט מח××”.
לחץ חברתי!!!
טוב, הבעיה ×”×™× ×‘×“×™×•×§ ש×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שזה ×”×™×” קורה, לפחות ×œ× ×›×š בדיוק.
×ובסקורי ומעורפל כמו ×”×™'צקוק? ×× ×—× ×• ×œ× ×ž×“×‘×¨×™× ×›×ן על סיבולת ל××•×•× ×’×¨×“, ××œ× ×¢×œ החתך מסוגל לר×ות רק ×¡×¨×˜×™× ×—×“×©×™× \ מסוגל לר×ות קל×סיקות, ×©×”×•× ×—×ª×š שלצ×ת בצד ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי שלו דורש בערך ×ת ×ותה כמות רעב ומסירות שדרושה כדי לצ×ת בצד ×”××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי של ×§×•×¨× ×¨×§ מד"ב\ ×§×•×¨× ×’× "ספרות יפה".
×× ××ª×¢×œ× ×ž×”×”×¢×¨×” ×”× ×•×¨×ית על ×”×זרח קיין (פ×ק, ×יך ×פשר להתעל×, מדובר ב×חת מיצירות המופת המופל×ות בהיסטוריה! ×ž×™×œ× ×”×™×¦'קוק, ×–×” ×œ×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×•×œ×™×œ×•×ª של ערוץ הסרטי×, ×בל קיין.. × ×•, טוב) ההערה על ×”×‘×’×“×™× ×™×“ ×©× ×™×” הייתה × ×”×“×¨×ª. ×× ×›×™ ×–×” בדיוק מה ש×× ×™ ×והב, ×ין לי ×©×•× ×—×™×‘×” ×œ× ×ס"× ×× ×™ ×והב ×ת ×”×’'יפה והרבה ×ž×ž× ×”. בגדי×/סרטי×/×× ×©×™× × ×§×™×™× ×ž×“×™ ×ž×©×¢×ž×ž×™× ×ותי. ×•×‘×¢× ×™×™×Ÿ ההזדהות ×× ×™ ×¢× ×יתמר.
×¤×¢× ×ž×–×ž×Ÿ, בתחילת ×©× ×•×ª ×”×ª×©×¢×™× ×›×©×œ×ž×“×ª×™ ×§×•×œ× ×¢, × ×™×¡×™×ª×™ להסביר למורה שלי סרז' ×× ×§×¨×™ ×©×’×¨×ž×œ×™× ×¡ 2 סרט הרבה יותר מוצלח מפוטיומקין.
בסופו של דבר, ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ של יו×. יש ×™×ž×™× ×‘×”× ×™×© ×¡×‘×œ× ×•×ª ליומרה ו×פשר ×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ ולר×ות ×ת ×”×ª×›× ×™× ×•×”×ž×¡×¨ מעבר לה, ויש ×™×ž×™× ×©×”×™×•×ž×¨×” עצמה מעפילה על הכל.
×בל כל ×–×” ×‘×¢×™× ×™ ×”×ž×‘×•× ×Ÿ, ×•×”×ž×ª×‘×•× ×Ÿ ××™× ×• מוגמר.
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שזה ×”×™×” סרט ×™×•×ž×¨× ×™ כלל.
×בל ×–×” × ×›×•×Ÿ שיש ×™×ž×™× ×¢× ×¡×‘×œ× ×•×ª גבוהה יותר ×œ×™×•×ž×¨× ×•×ª.
×× ×™ חושבת ש×תה ×œ× ×ž×ª×ž×§×“ במה ש×× ×™ רו××” כעיקר הפוסט.
עיקר הפוסט ×”×•× ×”×“×™×•×Ÿ בקומדיה של טעויות. וזה בכלל ×œ× ×ž×”×–'×× ×¨ של ×™×ללה-למי-יש-כוח. ×ותי ×–×” הפתיע לגלות שיש עוד ×‘× ××“× ×©×¡×•×‘×œ מהן.
×–×” ×œ× ×‘×“×™×•×§ ×’'יפה ×ל מול × ×§×™.
יש לי ממש בד ספציפי בר×ש כש×× ×™ מדברת על ×–×”. לדעתי קור××™× ×œ×• גברדין. ×ו ש×ולי ×–×” רק ×”×©× ×©×œ ×”×ž×›× ×¡×™×™×. ×–×” דבר ×¡×™× ×˜×ª×™ לחלוטין, ×©×œ× ×ž×ª×§×ž×˜ לעול×. ×פשר להגיע ל×ותן תוצ×ות ×¢× ×¤×—×•×ª סבל פיזי. ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ של ×“×‘×¨×™× ×©×× ×—× ×•, ×›×™×¦×¨× ×™ ×‘×’×“×™× ×›×ž×•×‘×Ÿ, ×™×•×“×¢×™× ×›×™×•× ×©×œ× ×™×“×¢× ×• ××–. ב×ותה מידה, בסרט של היצ'קוק, ×›×©×”× × ×•×¡×¢×™× ×‘×ž×›×•× ×™×ª, וכל כך ברור ×©×”× ×•×£ מ××—×•×¨×™×”× ×ž×•×§×¨×Ÿ על מסך כחול ו××™× ×• × ×•×£ ×מיתי, ×–×” ×œ× ×§×©×•×¨ ×œ×©×•× ×“×‘×¨ חוץ ×ž×œ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” פחות מפותחת.
×תה חושב שזו הזדהות? ×’× ×™×© הבדל בין מבוכה ×‘×ª×›× ×™×•×ª רי×ליטי ×ו ×ª×›× ×™×•×ª ×¤×¡×¤×•×¡×™× ×ו ×“×‘×¨×™× ×›×לו לבין קומדיה של טעויות. בקומדיה של טעויות, ×יש ××™× ×• מובך מלבד הצופה. ×‘×¢×•×œ× ×©×œ הדמויות בקומדיה של טעויות (משקל ×ž×’× ×™×‘ ×™×¦× ×œ×™), ×”×¢× ×™×™×Ÿ ××™× ×• מבוכה, ××œ× ×—×•×¡×¨ ××•× ×™× ×ž×¦×“ ×”×יש שבו ×˜×•×¢×™× ×•×–×¢× ×ž×¦×“ ×”×יש הטועה. ×‘×ª×›× ×™×•×ª רי×ליטי ×ו ×¤×¡×¤×•×¤×™× ×כן הדמות המשתתפת יודעת ×©×”×™× ×‘×ž×‘×•×›×” (×’× ×× ×œ× ×‘×ž×”×œ×š הצילומי×, ××– לפחות בין ×”×¦×™×œ×•×ž×™× ×œ×‘×™×Ÿ ×”×§×¨× ×ª×).
ל×, ×›×™ קטילות פ×סיביות ×–×” מעולה לק×רמה 🙂
×•×’×¨×ž×œ×™× ×¡ 2 ×”×•× ×חד הטובי×.
×× ×™ דיברתי בכלליות, ×œ× ×¢×œ היצ'קוק. וכמו שמיטל ×¦×™×™× ×”, ××£ ×חד מ××™×ª× ×• ×œ× × ×ž× ×¢ מסרטי מופת.
הו!
צדקתי.
×ת ×יתו רקכי ×”×•× ×ž×¡×›×Ÿ ×‘× ×™×•-יורק. הודי בכך, × ×™× ×’'×”.
×ין לך מושג כמה זמן חיכיתי לר×ות ×ת "×”×זרח קיין", וב×יזו בעסה סיימתי לר×ות ×ותו. הרגשתי שעבדו עלי. ×”×•× ×œ× ×”×™×” ×ž×¨×©×™× ×›×ž×¢×˜ ×ž×©×•× ×‘×—×™× ×”, וממש הת×מצתי ×©×”×•× ×™×¨×©×™× ×ותי.
לגמרי.
וחוצמזה, × ×¨××” לי שפל××™ מסרב להעלות ×ת הצ'ט ×”×”×•× ×›×™ ×”×•× ×ž×¤×¡×™×“ בו.
×× ×™ ×¢× ×¤×œ××™ ו××™×”.
×× ×™ מבין ×©×œ×¤×¢×ž×™× ×œ× ×ž×¦×œ×™×—×™×. למשל – תפיסת ×”×¢×•×œ× ×צל דוסטויבסקי עולה לי על ×”×¢×¦×‘×™× ×‘×¨×ž×” ×›×–×ת שכמעט ×•×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ ×œ×§×¨×•× ×©×•× ×¡×¤×¨ שלו עד הסוף. וזה כולל ×ת ×לה שהייתי מוכרח לקרו×.
×”×’×‘×¨×™× ×©×œ ש"×™ ×¢×’× ×•×Ÿ ×’×•×¨×ž×™× ×œ×™ להטיח ×ת ×”×¡×¤×¨×™× ×‘×§×™×¨, ×בל ×× ×™ ממשיך בגלל שזה כל כך יפה.
היצ'קוק ×ž×‘×—×™× ×ª×™ ×¨×¢× ×Ÿ כמלפפון צעיר, ×’× ×‘×œ×•×ו ×פ וה×זרח קיין, ובמצב הרוח ×”× ×›×•×Ÿ ×× ×™ מרגיש ×›×›×” ×פילו כלפי ×—×œ×§×™× ×©×œ ספרות יוון העתיקה (×‘×ª×¨×’×•× ×‘×ª×¨×’×•×, בכל ×–×ת – מדובר ×‘×ž×•×©×‘× ×™×§, ×œ× ×‘××™×–×” פריבליג'ד ב×סטרד מ×וקסרידג').
חלוץ הקומיקס ×•×™× ×“×–×•×¨ מקיי (על ×¤× ×™×Ÿ ×ž×“×™×•× ×¤×•×¤×•×œ×¨×™ ×•× ×’×™×©) הזדקן × ×•×¨× ×‘×¨×ž×ª הכתיבה והעלילה, למרות שה××ž× ×•×ª עצמה מפילה.
יותר מדי דקויות בעסק הזה.
בקיצור – הדי×לוג ×©×œ×›× ×× ×•×©×™, משעשע ומעורר הזדהות, ×בל ×ת התי×וריה בגרוש שבו – ×× ×™ ×œ× ×§×•× ×”.
×œ×¤×¢×ž×™× ×§×©×” לגשת לקל×סיקות, ×בל ×–×” שווה ×ת המ×מץ ×œ×¢×ª×™× ×§×¨×•×‘×•×ª. ×–×” פשוט דורש מצב × ×¤×©×™ ×חר.
×× ×™ מודה – מ××– שעזבתי ×ת ×”×קדמיה ×–×” ×œ× ×¢×™×§×¨ הדי×טה, ×בל עדיין × ×•×›×—.
כל ×–×” מזכיר לי ×וכל.
× ×¨××” לי ש×לך ל×כול משהו. ×ולי קל×סי, ×¢× × ×’×™×¢×” של ×’'×× ×§ פוד. (-:
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שיש ×›×ן מישהו שטען דבר מה ×›× ×’×“ קל×סיקות, ××œ× ×›× ×’×“ קל×סיקות מסוימות, וספציפית – קל×סיקות ×§×•×œ× ×•×¢×™×•×ª. ×ž×‘×—×™× ×ª×™, ×œ× ×ª×ž×™×“ ×–×” שווה ×ת המ×מץ. ×œ× ×¨×יתי עדיין ×ת "בלו×ו ×פ" ×ו ×ת היצ'קוק (כן, כן), ×בל "×”×זרח קיין" ×”×™×” סרט ×œ× ×˜×•×‘. ×× ×ž× ×™×—×™× ×ת חשיבותו ההיסטורית בצד לרגע, ×”×•× ×—×•×¨×§ בהמון רמות ×©×•× ×•×ª. בשיחה מ×וחרת יותר ×¢× ×¤×œ××™, ×גב, השוויתי ×ותו לבוק×צ'יו.
×”×זרח קיין ב×מת משעמ×. ×”××“× ×”×©×œ×™×©×™, לעומת ×–×ת, ×œ× ×”×ª×™×™×©×Ÿ ×›×”×•× ×–×”. × ×¨××” לי שהש×לה ×”×ž×¢× ×™×™× ×ª ×”×™× ×ž×” זו בדיוק ×”×ª×™×™×©× ×•×ª של יצירה. ×›×™ ×× ×™ חושבת ×©×›×•×œ× ×™×¡×›×™×ž×• שיש יצירות שזה ×œ× ×§×•×¨×” להן ××£ פע×, ויש ×›×לה שכן.
כלומר, ×× ×™ משערת שהייתי יכולה ×יכשהו ×œ×™×”× ×•×ª מה×זרח קיין ×× ×”×™×™×ª×™ עושה לעצמי ××™×–×” סוויץ' תרבותי, מעריכה ×ותו על רקע תקופתו וכו'. ×”× ×§×•×“×” ×”×™× ×©×–×” בכלל ×œ× × ×—×•×¥ (×ž×‘×—×™× ×ª×™) כדי ×œ×™×”× ×•×ª מה××“× ×”×©×œ×™×©×™. הש×לה למה.
כדי לדחות ×ת ×”×˜×¢× ×” שמדובר בחתך של עממי/×ליטיסטי, מהיר/×יטי, מעט עלילה/הרבה עלילה, ×ומר ש"×”×יש ×¢× ×ž×¦×œ×ž×ª ×”×§×•×œ× ×•×¢", למשל, מרתק ×ותי ×œ× ×¤×—×•×ª ממטריקס 1, ולעומת ×–×ת × ×™×¡×™×ª×™ לר×ות שוב ×œ×¤× ×™ כמה ×©× ×™× ×ת "מלחמת ×”×›×•×›×‘×™× 1" ×•× ×¨×“×ž×ª×™.
ו×ולי ×–×” ×¡×ª× ×¢× ×™×™×Ÿ של ×˜×¢× ×ישי, ×ו מצב רוח.
×‘×¢× ×™×™×Ÿ המבוכה ×× ×™ בצד של ×יתמר. הזדהות, לגמרי. ×–×” עושה לי ×פקט של ×¦×™×¤×•×¨× ×™×™× ×¢×œ לוח.
×’× ×œ×™ קשה הרבה יותר לצפות במבוכות מ×שר ב×לימות. ×× ×™ משער ×›×™ ×–×” בגלל שיש לי בר×ש כל ×ž×™× ×™ סיטו×ציות ×‘×—×™×™× ×©×”×™×™×ª×™ × ×•×¨× × ×‘×•×š, ו×פילו מושפל, ו×ין לי סיטו×ציות שסבלתי מ×לימות.
ש×לת ת×: לחצן "ריפליי טו דיס ×§×•×ž× ×˜" ×©×œ×›× ×œ× ×ž×ª× ×”×’ ×צלי כמו לחצן, ו×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×— לשרשר תגובה לתגובה. יש ×œ×›× ×ž×•×©×’ מה הבעיה? ומה עושי×?
התוסף ×”×–×”, מסיבה ×œ× ×‘×¨×•×¨×”, מעדיף פיירפוקס, ×©× ×ין ×ת הבעיה הזו.
×ין לי ×©×•× ×“×‘×¨ × ×’×“ קל×סיקות. ×× ×™ בעדן. בספרות כמו ×’× ×‘×§×•×œ× ×•×¢. ×× ×™ בטוחה שזה ×˜×¢× × ×¨×›×©, בעיקר ×× ×תה עובר מספרות ×œ×§×•×œ× ×•×¢. ולכן, ×× ×™ בהחלט ×ž×ª×›×•×•× ×ª להמשיך ×ת חוג ×”×§×•×œ× ×•×¢ הקל×סי שלי. רק חבל ש××™ ×פשר להחיל ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” ×חורה ×ו ש×× ×™ ×œ× ×ž×¡×¤×™×§ חובבת ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×” כדי ×œ×™×”× ×•×ª ×’× ×ž×”×¦×¤×™×™×” בהתפתחותה.
ודבר ×חד ×× ×™ ×©×•× ×ת: קומדיית טעויות. ×’× ×ת ×—×œ×•× ×œ×™×œ קיץ ×× ×™ ×©×•× ×ת.
בקיצור, ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” מה ×›×•×œ×›× ×¨×•×¦×™×.
×× ×™ ×יתך לגמרי ×‘×¢× ×™×™×Ÿ העובדה המצערת שיש קל×סיקות ×©× ×•×ª×¨×•×ª ×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª וכ×לו של×.
×בל ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” ×יך ×©× ×™ חלקי המשפט ×”×חרון ×§×©×•×¨×™× ×–×” לזה. ×¦×™×¤×•×¨× ×™×™× ×¢×œ לוח גורמות לתחושה של הזדהות?
תר×ו מה ×–×”, ×©×™×¡×™×ª× ×ותי בת×גידי×, ו×פילו בלי להתכוון.
×œ×¢× ×™×™× × ×•, ×©× ×™ ×”×©×™×œ×™× ×’ שלי: × ×¨××” לי שהזמן מעדיף יצירות "שלמות" ×ž×‘×—×™× ×” ×ª×•×›× ×™×ª ×ו ×¦×•×¨× ×™×ª על פריצות דרך פורמליסטיות. "×”×זרח קיין" ×”×•× ×¤×¨×™×¦×ª דרך פורמליסטית מהמון ×‘×—×™× ×•×ª, והמון ×ž×”×˜×›× ×™×§×•×ª שוולס שיכלל ×ו ×”×ž×¦×™× ×‘×• הן ×”×œ×—× ×•×”×—×ž××” של ×”×§×•×œ× ×•×¢ המערבי עד היו×. במובן ×”×–×”, "קיין" ×“×•×•×§× ×œ× ×”×ª×™×™×©×Ÿ, כלומר ההשפעות שלו עדיין × ×™×›×¨×•×ª ובעלות משמעות, ××œ× ×©×•×•×œ×¡ משך ××– כמות ×דירה של תשומת לב ×œ×¢×¦× ×”×¢×•×‘×“×” ×©×”×•× ×©×•×‘×¨ ×§×•× ×•×•× ×¦×™×•×ª בסרט ×”×–×”, וכיוון ×©×›×™×•× ×”×’×‘×•×œ×•×ª ×”×לה כבר פרוצי×, יש משהו מ×וד מיושן בתוצ××” הסופית. "×”××“× ×”×©×œ×™×©×™", לעומתו, ×”×•× ×¡×™×¤×•×¨ עלילה ×§×•× ×•×•× ×¦×™×•× ×œ×™ שמשתמש ×‘×›×œ×™× ×™×•×ª×¨ "בסיסיי×" של המדיו×, וככזה, ×”×•× ×ž×¨×’×™×© פחות שייך ×œ×–×ž× ×•. ×–×”, ×גב, ×’× ×חד הסודות של "×”×¡× ×“×§", הסרט ×”×הוב בכל ×”×–×ž× ×™× – חרף חשיבותו ×‘×›×¨×•× ×•×œ×•×’×™×” ההסטורית של ×”×§×•×œ× ×•×¢, ×”×•× ×ž×¨×’×™×© ×ž× ×•×ª×§ לחלוטין מההוויה ×”×§×•×œ× ×•×¢×™×ª של ×–×ž× ×•, עד כדי כך שהייתי צריך להבהיר לפל××™ ×œ× ×ž×–×ž×Ÿ ש"×”×¡× ×“×§" ×–×” ×œ× ×ª×—×™×œ×ª ×”× ×™×™× ×˜×™×–. ×§×•×œ× ×•×¢ ×”×•× ×ž×“×™×•× ×™×—×¡×™×ª חדש, ×©×ž×©×œ×™× ×¨×§ ×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª ×ת סט ×”×›×œ×™× ×‘×רגז הבסיסי שלו. כמה מהיצירות ×”× ×—×©×‘×•×ª בתולדותיו היו ×›×לה שהוסיפו ×›×œ×™× ×œ×רגז ×”×–×”, ×בל העוצמה שלהן מתפוגגת ×¢× ×›×œ שימוש × ×•×¡×£ (×•×œ×¢×ª×™× ×ž×©×•×›×œ×œ יותר) בכלי. היצירות ×”×הובות על הקהל ממרחק ×©× ×™× ×”×Ÿ הרבה ×¤×¢×ž×™× ×œ×ו ×“×•×•×§× ×לה שהרחיבו ×ת גבולות המדיו×.
ל×, ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ שסיטו×ציות מביכות שקורות למישהו ×חר מעוררות בי ×ותה תחושה של רצון ×¢×– להיות ×‘×ž×§×•× ×חר כמו חריקה של ×¦×™×¤×•×¨× ×™×™× ×¢×œ לוח 🙂
×œ× ×‘×מת ×”×™×” ×פשר להבין ×ת ×–×” מהתגובה הקודמת 🙂
× ×•, ××– התחושה הזו ×”×™× ×”×–×“×”×•×ª? ל×. ×›×™ הרי ×”×יש בקומדיית טעויות ××™× ×• רוצה להיות ×‘×ž×§×•× ×חר.
חוץ מזה, ×יתמר ×œ×¢×•×œ× ××™× ×• צודק. ×”×ž×§×¡×™×ž×•× ×”×•× ×¦×•×“×§ ×–×ž× ×™×ª.
×”×™×™ 🙂
×œ× ×ª×מין, ×בל תוך כדי כתיבת התגובה שלי חלפה במוחי ×‘×ž×¢×•×ž×¢× ×”×פשרות שהצעת, ×©×—×™×“×•×©×™× ×˜×›× ×™×™× ×’×¨×™×“× ×ž××‘×“×™× ×ת רוב ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×©×‘×”× ×‘×¨×’×¢ ×©×”× × ×˜×ž×¢×™× ×•×”×•×¤×›×™× ×œ×œ×—×-וחמ××” של המדיו×, ×בל התעצלתי לפתח ×ותה… בכל ×ופן, ×הבתי ×ת המשפט ×©×”×§×•×œ× ×•×¢ ×ž×©×œ×™× ×¨×§ עכשיו ×ת סט ×”×›×œ×™× ×”×‘×¡×™×¡×™ שלו, ×בל ×× ×™ ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ בטוחה ×©×”×•× ×ž×“×•×™×§, כלומר ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” שכשמדובר ×‘×ž×“×™×•× ××ž× ×•×ª×™ ×פשר ב×מת לדבר על השלמה של "סט ×”×›×œ×™× ×”×‘×¡×™×¡×™". מתי ×”×•×©×œ× ×¡×˜ ×”×›×œ×™× ×”×‘×¡×™×¡×™ של המוזיקה, למשל? ×ו של המחול?
מה שכן, ×פשר לדעתי לחדד מדבריך ×ž×¡×§× ×” ×חת, ×•×”×™× ×©×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª ×•×¨×¢× × ×•×ª ל×ורך זמן ×œ× ×ª×œ×•×™×•×ª בשבירת ×§×•× ×•×•× ×¦×™×•×ª ×•×œ× × ×•×‘×¢×•×ª משבירת ×§×•× ×•×•× ×¦×™×•×ª. ×בל ×–×” ×œ× ×ומר (לדוגמה) ×©×”×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª של ×”××“× ×”×©×œ×™×©×™ לעומת ×”×זרח קיין × ×•×‘×¢×ª ×“×•×•×§× ×ž×”×§×•× ×•×•× ×¦×™×•× ×œ×™×•×ª היחסית שלו.
למה ×œ× ×”×–×“×”×•×ª? ×ילו ×× ×™ הייתי ש×, ×¢× ×”×ž×•×“×¢×•×ª שלי למבוכה של הסיטו×ציה, הייתי רוצה לברוח.
×חלה תגובה, לעז×זל.
×× ×™ פשוט חושבת ×©×”×ž× ×™×¢ העיקרי של הדמות במקרה ×›×–×” ×”×•× ×”×¨×¦×•×Ÿ לסדר ×ת ×”×¢× ×™×™× ×™×. משהו כמו × ×•×¨×ות הבירוקרטיה. ×ו חוסר ×”××•× ×™× ×©×‘×œ×”×•×›×™×— ש×ין לך ×חות. ול×ו ×“×•×•×§× ×ž×‘×•×›×”.