"ל×בד ×בדות ×בודות" (×בידן, ×ž× ×ª קרב)
1.
×× ×ª×ª×—×™×œ×• לבצע הזרה למצי×ות, ותעסקו בכך ×‘×¨×¦×™× ×•×ª חמורה, פחית קולה תהפוך ×œ× ×•×–×œ×™× × ×™×©××™× ×‘×§×•×¤×¡×”. זבל ×™×”×™×” יתרת חשבון. ×ž×˜×•×¡×™× – ×מצעי תחבורה.
×× ×ª×ª×—×™×œ×• לבצע הזרה למצי×ות, ותעסקו בכך ×‘×¨×¦×™× ×•×ª חמורה, קופסה ×œ× ×ª×”×™×” עוד קופסה, וחשבון ×œ× ×—×©×‘×•×Ÿ, ותחבורה – תחבורה. מלי×, לעתי×, יתפוררו ל×בק. ×¡×™×¤×•×¨×™× – למילי×.
וכשתיסעו ב×וטובוס ×ו ב××•×¤× ×™×™×, והעיר תרוץ ל×חור, ×”×‘× ×™×™× ×™× ×”×’×“×•×œ×™× ×™×¨×ו כמו חומות עצומות ×©× ×‘× ×• על חלומות ×¢×¦×•×ž×™× ×©× ×‘× ×• על טעויות עצומות, ×ž×—×¤×™× ×¢×œ טעויות הכרה. ×•×œ× ×ª×¦×œ×™×—×• לקרו×. ×ו שתצליחו, ×ך ×¢× ×ž×¢×˜ ×”× ××”. תקר×ו "רצון", ותר×ו כוח משיכה. תקר×ו ×›×ב, ותר×ו סבל.
2.
"×”× [ההיסטוריה והספרות] × ×‘×“×œ×™× ×–×” מזה בכך שההיסטוריון מספר על מה שקרה, ו×ילו המשורר על מה שעשוי לקרות. לכן ××•×ž× ×•×ª השירה פילוסופית יותר ×•× ×¢×œ×” יותר מההיסטוריה. שכן השירה מספרת יותר על הכללי, ו×ילו ההיסטוריה על הפרטי" (×ריסטו, הפו×טיקה. עמ' 29. בתרגומו המכעיס של יו×ב ×¨×™× ×•×Ÿ)
×”×•× ×˜×¢×”. המשורר ××™× ×• מספר על מה שעשוי לקרות. ×”×•× ×ž×¡×¤×¨ ב×מצעות הכללות, ו×לו, כמעט תמיד, שגויות מ×וד. ×”×•× ×™×¡×¤×¨ ×œ×›× ×¢×œ סבלו המיותר של הגיבור, ש××™× ×• גיבור, ×›×™ ×’×™×‘×•×¨×™× ×ין. ×”×•× ×™×¡×¤×¨ ×œ×›× ×¡×™×•× × ×”×“×¨, ודבר – ×œ×¢×•×œ× – ××™× ×• מסתיי×. ×”×•× ×™×›×¤×” ×¢×œ×™×›× ×›×œ×œ×™ משחק ×כזריי×, וכדי להתרגש ×™×”×™×” ×¢×œ×™×›× ×œ×§×‘×œ×. ×”×•× ×™×©×§×¨.
ו×× ×ª×ª×—×™×œ×• לבצע הזרה למצי×ות, ×‘×›× ×•×ª ול×ורך זמן, רשת ×”×¡×™×ž× ×™× ×©×”×•× ×˜×•×•×” – כבוד ו×ומץ ומוות ו×הבות – תיר××” ×›×יפור זול ו×פור. ו××ª× ×ª×§×¨×ו, מבלי שזה ×™×’×¨×•× ×œ×“×‘×¨, מלבד חמלה, ×ולי, ×¢×œ×™× ×•.
3.
×× ×™ ×œ× ×›×–×”. רק לפעמי×. ×בל יותר ויותר לפעמי×. ולזמן מה הפסקתי לה×מין בספרות.
4.
"עכשיו ×בידן דוד
גוזר על עצמו שכחה
×•× ×–×›×¨ בעצמו מחדש
בעוד ××œ×¤×™×™× ×©× ×”
ועולה מן המוות חלש
×‘×¢×™× ×™×™× ×“×‘×•×§×•×ª ×ž×©Öµ× Ö¸×”" (×בידן, ×ž× ×ª קרב)
5.
ו××– הלכתי לר×ות ×ת "המ××” השלושי×" בתי×טרון עכו. ×©×—×§× ×™× ×ž×©×•×¨×¨×™× ×ת ×בידן. רק ×ת ×בידן, ×בידן בלי ×ž×œ×™× × ×•×¡×¤×•×ª. שלושה ×× ×©×™× ×ž×“×‘×¨×™× ×©×™×¨ ×חד, שמתפצל, כתוצ××” מכך, ×œ×¡×›×™×–×•×¤×¨× ×™×” ×חת, ל××“× ×¢× ×©×œ×•×©×” קולות. ×ישה שרה ×ת "הרחובות ממרי××™× ×œ×ט". ×יש × ×•×× ×ת × ××•× ×”×‘×—×™×¨×•×ª ×œ× ×©×™×ות ×רצות הברית של ×¡×™× ×ž×¨×™×§×”. ×”× ×ž×ª×¤×¦×œ×™× ×œ×ž×•× ×•×œ×•×’×™×, ומת××—×“×™× ×œ×¦×¨×‘×¨×•×¡ מדברר, והכל שקרי×. ×בל ×©×§×¨×™× ×›×•××‘×™× ×ž×וד. ושווה לקבל עליך ×ת כללי המשחק. לפחות לפעמי×.
ומלבד ×–×ת, ××ª× ×™×•×“×¢×™×.
×–×” × ×•×¨× ×™×¤×”. (וזה × ×¡×™×•×Ÿ לשימוש מדויק ×‘×ž×™×œ×™× ×•×œ× ×‘×‘×™×˜×•×™ שגור).
×–×” מקסי×.
×–×” פשוט ×דיר.
תודה לכ×
×œ×¨×’×¢×™× ×—×©×©×ª×™ ש×תה מצטרף לקרי×תו של ×פלטון לגרש ×ת המשוררי×. בסוף × ×¨×’×¢×ª×™. וב×ופן כללי ×הבתי : )
(וכדי ש×לה ×œ× ×ª×”×™×™× ×” ×¡×ª× ×ž×™×œ×™× ×ציין מה שהתרחש: התחלתי לקרו×, ו××– ×מרתי לעצמי: ×”×™, ×–×” יפה ×•×ž×¢× ×™×™×Ÿ ו×ולי ×’× ×—×©×•×‘! ××– כיביתי ×ת הדיסק ×©×”×ª× ×’×Ÿ ושבתי לקרי××”. ×–×” מה שגרמת לי: לעצור מוזיקת רקע!)
🙂
ר×יתי ×ת ההצגה ורציתי לכתוב עליה פוסט, ×בל חברתי ×¨×™×¡× ×” ×ותי ×ž×©×•× ×ž×”.
הגדולה של ההצגה לדעתי ×”×™× ×‘×›×š ×©×”×™× ×—×•×©×¤×ª ×ת העושר המילולי-×¨×¢×™×•× ×™-שירי ×”××‘×™×“× ×™ ×ל ציבור רחב יותר ×•× ×•×ª× ×ª לו ×ת החומר ×”×–×” ש×בידן ×§×¨× ×œ×• "××‘×™×“× ×™×•×" בתוך כדור עטוף דבש.
×–×” ב×מת יפה, מ×וד ×פילו.
×בל, מצד ×©× ×™, רגע. ×œ× ×מר מישהו ×ž×”×˜×•×‘×™× ×¤×¢× ×©×”×–×¨×” ×•×œ× ×× ×˜×™-הזרה ×–×” ×“×•×•×§× ×ž×” שהספרות ×מורה לעשות? ×œ× ×”××ž× ×• לו לפחות במידת מה?
– כך חשבתי ×גב קרי××” והתבלבלתי לרגע. ×œ× ×–×›×¨×ª×™ ×יך ×”× ××ž×•×¨×™× ×œ×”×ª×™×™×©×‘. ×ולי ×”× ×œ× ×ž×ª×™×™×©×‘×™×. מצד ×©× ×™, ×ולי כן דווק×. ×›×™ ×”×יפור הזול וה×פור ×”×•× ×‘×“×™×•×§ ×–×” – ×יפור שדהה – המשגה שדהתה – הזרה ש×יבדה ×פקטיביות. ×›×™ הרי ×’× "× ×•×–×œ×™× × ×™×©××™× ×‘×§×•×¤×¡×”" ×–×” מושג. ×תה מחליף ×ת המושג המשומש של "פחית קולה" במושג משומש פחות, ש×ולי כולל בתוכו ×“×‘×¨×™× ×©×”×ž×•×©×’ ×”×§×•×“× ××™× ×• כולל, ו×ולי ×פילו יותר ×“×‘×¨×™× ×ž×שר המושג הקוד×, ×בל תמיד יהיו ×“×‘×¨×™× ×—×©×•×‘×™× ×©×™×™×©×רו בחוץ. מחוץ למושג כלומר.
ו×ולי ×›×ן × ×›× ×¡×™× ×”××¤×§×˜×™× ×”×œ×-×ž×™×ž×˜×™×™× ×©×œ ספרות. ו×ולי לכן ההצגה דווק×, ×ו המוזיקה ×“×•×•×§× (כמו הדרך היפהפיה-ב×מת ×©×”×™× ×©×¨×” ×ת הרחובות ממרי××™× ×œ×ט), הן הולמות כל כך, ×›×™ הן מבליטות ומוסיפות על החלק ×”×–×” של ×בידן, מגדילות ומממשות ×ת ×”×¤×•×˜× ×¦×™×ל ×”×–×”. ×בל ×”×•× ×§×™×™× ×’× ×‘×בידן עצמו.
המישהו ההו×, מהטובי×, ×’× ×‘ ×ת הרעיון מקולרידג', ×× ×× ×™ ×œ× ×˜×•×¢×”. ×•×”×•× ×§×¦×ª טעה.
×בל ×ת יודעת, × ×•×–×œ×™× × ×™×©××™× ×‘×§×•×¤×¡×” ×”× ×כן מושג, ומושגי×, בכתיבה, ×–×” כל מה ×©× ×™×ª×Ÿ לשחק ×יתו. וכך עשיתי הזרה חלקית, כמו כל הזרה, בעצ×. ×›×™ ×’× ×× ×”×™×ª×” מילה טובה לכל ×–×”, ×”×™× ×”×™×ª×” מתבלה ומתה מיד, כמו ×™×•×¤×•×ž×™×–×ž×™× ×œ×©×™×¨×•×ª×™×.
ולגבי ההצגה – לגמרי. פשוט הרגשתי ש×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ לכתוב עליה יותר, ×•×’× ×ž×” שכתבתי ×”×™×” מוגז×. ×œ×¤×¢×ž×™× × ×¨××” לי כן יותר להיש×ר טמון בביטחון היחסי של הסופרלטיב.
×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— כמה דבש ×”×™×” ש×. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ כמה ×ž×”×¦×•×¤×™× × ×”× ×•, כמה מהציבור ×”×™×” × ×”× ×”, וכמה הגלולה הומתקה. ×בל ×ומר ×–×ת: לו כך היו × ×¨××™× ×¢×¨×‘×™ שירה, ×ולי היתה שירה.
יפה.
גרמת לי ×œ×”×¨×™× ×ת "משהו בשביל מישהו" שוב מהמדף.
כבוד.
×× ×™ ×”×•× ×–×” שעיבד ×•×‘×™×™× ×ת ההצגה.
תודה על תגובותיכ×.
×¨×™×’×©×ª× ×ותי.
וו×ו.
×פשר לש×ול משהו? מישהו ×ž×ª×›× ×Ÿ ×ולי להעלות ויד×ו של ההצגה לגוגל-ויד×ו? חבל שזה ×™×¢×œ× ×›×š.
ויד×ו??? חלילה!
להציג שוב — בווד××™.
×עדכן כשיהיה משהו חדש.
×× ×™ שמח על הדיון סביב השירה הדרמטית על פי ×ריסטו. × ×™×¡×™×ª×™ להסביר ×œ×¤× ×™ כמה זמן ל×× ×©×™ תי×טרון על בחירתי ×œ× ×œ×”×©×ª×ž×© ×‘×—×•×ž×¨×™× ×“×¨×ž×˜×™×™×. ×ולי היית × ×”× ×” מהשיחה.
למה חלילה?
ו×× ×ª×¨×¦×”, תוכל לכתוב ×ת השיחה הזו ×›×ן, כפוסט. ×× ×—× ×• יותר ×ž× ×©×ž×—.
×× ×¡×” ×œ×”×™×¢× ×•×ª ×œ×”×–×ž× ×ª×š מבלי להטריח ××ª×›× ×ž×“×™.
ובכן בדבר ה-"חלילה":
×× ×• בתי×טרון בכלל וב"מ××” השלושי×" ×’× ×‘×¤×¨×˜, ×¢×•×¡×§×™× ×‘×ž×œ××›×” מתכלה מטבעה. ×’× ×”××™× ×˜×¨×¤×˜×¦×™×” הבימתית ×©×œ× ×• ×œ×—×•×ž×¨×™× × ×¢×©×ª×” ברוח זו ותחת ×”×”× ×—×” ×›×™ ×”×¨×’×¢×™× ×‘×”× × ×œ×›×“×™× ×ž×™×œ×™× ×•×”× ×”×•×¤×›×™× ×œ×ž×¢×©×” ולמצי×ות, × ×¢×œ×ž×™× ×‘×ותו הרף עין כלעומת שב×ו. החד פעמיות של כל מופע (על ××£ ×”×˜×§×¡×˜×™× ×©×—×•×–×¨×™×) ××™× × ×” ×ž×–×ž×™× ×” ×”× ×¦×—×”.
ובהש×לה:
"השירי×, כדרכ×, ××™× × ×ž×’×œ×™×
××œ× ×ת ×”× ×ª×Ÿ לה×מר במילי×,
ולכן ×ת ×¢×¦×ž× ×ž×¨×שצוק מפילי×
×ל ×”×™× ×”×’×“×•×œ, ×•×©× ×”×’×œ×™×
×¢×•×œ×™× ×•×™×•×¨×“×™×, ×™×•×¨×“×™× ×•×¢×•×œ×™×."
(דוד ×בידן, מתוך: ייפוי כוח)
תיעוד ויד×ו ×’× ×œ× ×™×•×›×œ לרגע לת×ר ×ת החשמל ב××•×œ× (×ו ×ת העדרו) וחמור מכך – יבחר עבורך הצופה במה ×œ×”×ª×‘×•× ×Ÿ. ×לה היו 60 ×©× ×™×•×ª על סלידתי מתיעודי מופע לצורכי תחליף צפייה. ×שמח לפתח דיון רחב יותר ×× ×™×© בכך ×¢× ×™×™×Ÿ.
ב×שר ל×ריסטו (היקר מכל) ולדרמה:
×‘×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª ×× ×™ תוהה ×”×× ×”×ž×¡×•×¨×ª הדרמטית × ×•×’×¢×ª ×œ× ×• ×‘× ×™ ×”×ž× ×˜×œ×™×•×ª העברית כלל. ×–×ת, ×œ×œ× ×§×©×¨ ל×הבה ולמשיכה שלי לדרמה.
המסורת הדרמטית ×ž×‘×—×™× ×” בין דמויות × ×¢×œ×•×ª ולדמוית × ×ž×•×›×•×ª – ×יתמר, ×›×ן ×× ×™ מרגיש בדיוק כמוך: ×ין ×œ× ×• גיבורי×.
×ריסטו מצפה מן המשורר הדרמטי לספר ×ת שעשוי ×”×™×” להיות, כלומר לתת ×œ× ×• ×ž× ×” גדושה יותר מן ×”×—×™×™× ×¢×¦×ž×. היש משהו שיכול להיות יותר ×—×™×™×-פורטה מהכותרת של מחר בבוקר? מה כבר עשוי להיות בעידן שהכל כבר קרה ×ו עתיד להיות. ×× ×• ×ž×©×•×¢×ž×ž×™× ×ž×”×¨×¢×™×•×Ÿ שהכל עשוי כבר להיות.
××™× × ×™ יודע ×× ×™×© לי תשובה לש×לת הדרמה בעברית.[סיבות רבות × ×•×¡×¤×•×ª יש לתמיהתי], ×בל רציתי להצטרף לשורת ×™×•×¦×¨×™× ×©×ž× ×¡×™× ×œ×—×¤×© טקסט ×חר ×ž×ž× ×• ×× ×• ×¢×•×©×™× ×ª×™×טרון. ×× ×™ מקוה להמשיך ולש×ול ×’× ×‘×¢×ª×™×“: מהו התי×טרון ×©×œ× ×•?
היו ×ž×‘×§×¨×™× ×©×˜×¢× ×• שההצגה "המ××” השלושי×" ××™× × ×” תי×טרון כלל. בין כך ובין כך, ישבו-X ×× ×©×™× ×‘×ž×©×š Y זמן וצפו ב-Z ×× ×©×™× × ×¢×™×, ×©×¨×™× ×¤×•×¢×œ×™× ×•×“×•×‘×¨×™× ×‘×ž×™×œ×•×ª×™×• של ×בידן.×יך קור××™× ×œ×–×”? × ×©×יר ×–×ת ל××¡×ª×˜×™×§× ×™×.
זו היתה השיחה בקפסולה ×§×˜× ×”.
תודה.
×רי
פוסט יפה ל×ללה
way to go
×× ×›×‘×¨ × ××•× ×‘×—×™×¨×•×ª ×œ× ×©×™×ות ×רצות הברית של ×¡×™× ×ž×¨×™×§×” , ××– כך:
http://www.youtube.com/watch?v=OBnSHwfj0_g