יותר מידי זמן ×× ×™ ×¡×˜×•×“× ×˜, הרבה יותר מידי. ×יכשהו, בלי ×œ×©×™× ×œ×‘ מצ×תי ×ת עצמי הופך מהבטחה מדעית ×¦× ×•×¢×”, ×‘×¢×™× ×™ עצמי לפחות, ל×חד ×ž×”×“×™× ×•×–××•×¨×™× ×”×ž×©×•× ×™× ×”×לה, ×“×•×§×˜×•×¨× ×˜×™× × ×¦×—×™×™× ×©× ×“×ž×” ×›×ילו ימשיכו לרחף בין ×ž×¡×“×¨×•× ×•×ª ×”××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” ×œ× ×¦×—, ×›×ילו היו ×©× ×ž××– ומעול×. ר×יתי ×ת כל הטעויות ×”×פשריות שיכול תלמיד מחקר לבצע בדרכו לקו הגמר, מה ×–×” ר×יתי? ×ת רובן הספקתי לעשות בעצמי.
עכשיו, ×›×©×”×©×‘×‘×™× × ×ספי×, והקצוות × ×¡×’×¨×™×, ×•×”×¤×™× ×•×ª מתעגלות, והמ××ž×¨×™× × ×›×ª×‘×™×, כשכבר ×פשר להרגיש ×ת הרגע שבו ×וכל להדביק ×ת ר×שי התיבות ×”×ž×™×•×—×œ×™× ×”×”× ×œ×›×¨×˜×™×¡ הביקור הוירטו×לי שלי ×”×’×™×¢ הזמן לחלוק מעט ×ž× ×¡×™×•× ×™ העגו×, לעצור ×ולי ×ת הטעויות ×”×¤×•×˜× ×¦×™×ליות של ×× ×©×™× ×חרי×.
×× ×œ×”×•×“×•×ª על ×”×מת, מתוך כל ×”×©× ×™× ×”×רוכות שעשיתי ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª תל ×ביב רק סמסטר ×חד חרג מגבולות הפקולטה ×œ×ž×“×¢×™× ×ž×“×•×™×™×§×™×, כך שיש ×œ×”× ×™×— ×©×—×œ×§×™× × ×™×›×¨×™× ×ž×ž×” ש×כתוב ×›×ן ×¨×œ×•×•× ×˜×™×™× ×™×•×ª×¨ לתלמידי חלקו המזרחי של הקמפוס (×”× ×“×¡×”-×ž×“×¢×™× ×ž×“×•×™×™×§×™×-מדעי ×”×—×™×™×) ועדיין, ×ולי ×’× ××—×¨×™× ×™×›×•×œ×• להפיק ×ž×ž× ×• דבר ×ו ×©× ×™×™×. המדריך ×”×–×” ×’× ××™× ×• מיועד למי שכבר ×‘×©× ×” ×' ידע ×ת × ×•×©× ×¢×‘×•×“×ª הדוקטורט שלו ובילה ×§×™×™×¦×™× ××¨×•×›×™× ×‘×¤×¨×•×™×™×§×˜×™× ××§×“×ž×™×™× ×¢× ×”×ž× ×—×” לעתיד, ×”×•× ×ž×™×•×¢×“ למי ×©×ž×•×¦× ×ת עצמו מבולבל בסוף התו×ר הר×שון, מתלבט בין לימודי המשך, עבודה בתעשייה, ×¤× ×™×™×” ×œ×—×™× ×•×š ×ו טיול ×רוך בקצה העול×.
העובדה שכל כך הרבה ×©× ×™× ×חר כך ×× ×™ עוד זוכר ×ת ×”×™×•× ×”×”×•× ×‘×‘×”×™×¨×•×ª חייבת להיזקף לזכותו. ×ולי ×–×” ×”×ופי שלו, והדבקות ×‘×¢×§×¨×•× ×•×ª ×¤×“×’×•×’×™×™× ×™×©× ×™×, ×ולי היכולת ×”× ×“×™×¨×” בקרב ×× ×©×™ סגל להבין ×ת המצב ×©×œ× ×• ב×ותו רגע, ×¦×¢×™×¨×™× ×חרי צב×, משהו ב×ופן שבו ×”×•× ×‘×—×¨ ×œ×”×›× ×™×¡ ××•×ª× ×• ללימודי התו×ר הר×שון × ×©×ר ×יתי עד היו×.
×©× ×” ×' בלימודי פיזיקה ×”×™× ×‘×™×Ÿ ×”×©× ×™× ×”×¢×ž×•×¡×•×ª ביותר שיודעת ×”××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” להציע, וד××™ למי שמשלב ×ת ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×¢× ×—×•×’ × ×•×¡×£, קורסי בחירה ×”× ×”×‘×˜×—×” עמומה ומרוחקת שתידחה ×œ×©× ×” השלישית. כך קרה שחלק מרכזי במפגש ×”×–×”, ×–×” שבו ×”×™×™× ×• ××ž×•×¨×™× ×œ×ž×œ× ×ת טופס ×”×¨×™×©×•× ×œ×§×•×¨×¡×™× ×”×¤×š לטקס מרתק בו ×לה ששמות המשפחה ×©×œ×”× ×ž×ª×—×™×œ×™× ×‘-×'-ל' ×ž×ª×‘×§×©×™× ×œ×¡×ž×Ÿ ×ת קבוצת התרגול 02 ו×לה ששמות המשפחה ×©×œ×”× ×ž×ª×—×™×œ×™× ×‘-מ'-ת' לסמן ×ת קבוצת התרגול 03.
×חרי שהוסר המכשול ×”×–×” ×–×›×™× ×• לקבל ×ת × ××•× ×”×”×›× ×” המדובר. במרכזו עמדה הבטחה לשלוש ×©× ×™× ××™× ×˜× ×¡×™×‘×™×•×ª של ×“× ×™×–×¢ ודמעות (הבטחה שקויימה במלו××” ×—×™×™×‘×™× ×œ×¦×™×™×Ÿ). ×בל רגע ×œ×¤× ×™ הפ×תוס הייתה פתיחה ×ž×™× ×•×¨×™×ª בהרבה.
"×‘×¨×•×›×™× ×”×‘××™× ×œ××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª תל ×ביב, ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×›×ן ×”× ×©×•× ×™× ×ž×”×œ×™×ž×•×“×™× ×©×”×›×¨×ª× ×‘×‘×™×ª הספר, ההבדל הר×שון ×”×•× ×©××¦×œ× ×• כל שיעור מתחיל עשר דקות ×חרי שעה עגולה ×•× ×ž×©×š ×—×ž×™×©×™× ×“×§×•×ª." ×–×” ×”×™×” המשפט הר×שון, ציון של עובדה טריווי×לית, כזו שהיתה מתבהרת לכל ×חד מ××™×ª× ×• ×חרי ×©×¢×ª×™×™× ×œ×›×œ היותר ×‘×™×•× ×”×¨×שון ללימודי×. במבט ל×חור ×× ×™ חייב להכיר בגדולה של הפתיחה הזו, ×פשר הרי ×”×™×” לפתוח בהסבר על הפער בין ×”×ž×©×—×§×™× ×©×›×•× ×• לימודי מתמטיקה ופיזיקה לבגרות לבין מה שייפול ×¢×œ×™× ×• עכשיו, ×פשר ×”×™×” להציג ×ת ×”×ž×‘× ×” של קבוצות הרצ××” וקבוצות תרגול × ×¤×¨×“×•×ª, ×בל ×“×•×•×§× ×”×‘×—×™×¨×” בזוטות היתה דרך מדוייקת בהרבה להבהיר שהכל, ×בל ב×מת הכל, ×”×©×ª× ×”.
שלוש ×©× ×™× ×›×ž×¢×˜ מ×וחר יותר ×¢×ž×“× ×• ×œ×¤× ×™ סיומו של התו×ר הר×שון, והמודעות במסדרון הבטיחו ×œ× ×• "×™×•× ×¤×ª×•×—" לקר×ת לימודי התו×ר ×”×©× ×™. ×יזו ×ª×”×•× ×¤×¢×•×¨×” בין ×©× ×™ ×”×™×ž×™× ×”×לה בקצותיו של התו×ר. ×‘×™×•× ×”×¤×ª×•×— ×œ× ×˜×¨×— ××£ ×חד להזהיר ××•×ª× ×• בדבר ×”×©×™× ×•×™ ×”×¢×¦×•× ×©×™×—×•×œ עכשיו, ××£ ×חד ×œ× × ×™×¡×” לעורר ×‘× ×• תהיות על הסיבות ×•×”×©×™×§×•×œ×™× ×©×’×¨×ž×• ×œ× ×• להגיע לש×. בזה ×חר ×–×” חלפו ×ž×•×œ× ×• ×¤×¨×•×¤×¡×•×¨×™× ×•×©×˜×—×• ×ת ×ž×¨×›×•×œ×ª× ×ž× ×¡×™× ×œ×¤×ª×•×ª ××•×ª× ×• לבחור בחוג ×©×œ×”× ×œ×œ×™×ž×•×“×™ התו×ר ×”×©× ×™. ×”×™×•× ×× ×™ מבין עד כמה היתה חסרה ×©× ×’×™×©×” מעט מפוכחת יותר, ×ת החוסר ×”×–×” ×™× ×¡×” המדריך המפוכח לתלמידי מחקר להשלי×.
(×¤×•×¨×¡× ×‘×ž×§×•×¨ ×›×ן)
×כן, כל מילה בסלע. זר ×œ× ×™×‘×™×Ÿ ×ת ×ž×˜×—× ×ª הבשר של תו×ר ×‘×ž×“×¢×™× ×ž×“×•×™×™×§×™×, ובמיוחד בפיזיקה.
×תה יכול ×œ×”×ª× ×—× ×©×”×™×™×ª מתרגל מצויין – ×’× ×–×” משהו. בסופו של דבר, יש ×œ× ×• ×חד ×ת ×”×©× ×™.
×›×מור, ×× ×™ מחכה ×œ×¤×•×¡×˜×™× ×”×‘××™×. במדעי הרוח, ×גב, ×יש ×œ× ×˜×¨×— לעשות ×œ× ×• ×ת ההקדמה הזו. שזה, בעצ×, די צפוי.
פוסט ×ž×§×¡×™× ×•×©×•×¤×¢ חוכמת ×—×™×™× ×•×“×¢×ª.
×× ×™ מסכימה ×¢× ×יתמר, שיחד ×יתי עבר ×ת מדורי ×”×’×™×”× ×•× ×©×œ הפקולטה למדעי הרוח, וליתר דיוק של החוג לתורת הספרות הכללית (×–"ל).
על הפער בין מה שהובטח ובין מה שסופק בפועל ×פשר לכתוב ×לפי מילי×.
הזלזול המתמשך של המזכירות, ×טימות הלב של המערכת, ×—×¡×¨×•× × ×©×œ ×ž× ×—×™× ×œ×ª××¨×™× ×ž×ª×§×“×ž×™×, ×—×¡×¨×•× × ×©×œ × ×•×©××™ בחירה והתמחויות, הביורוקטיזציה של המערכת, ×©× ×¨××” ×›×™ ×”×™× ×”×•×œ×›×ª ומתעצמת ×ž×™×•× ×œ×™×•×.
דחיקתה לקרן זווית של ×”× ×¨×˜×•×œ×•×’×™×”, ×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על ×סכולות מחקר שלמות כמו ×ž×¨×§×¡×™×–× ×•×”×™×¡×˜×•×¨×™×•×’×¨×¤×™×”.
×’× ×× ×™ × ×—×©×‘×ª ×œ×“×™× ×•×–×ור ×¨×¦×™× ×™ בחוג. 11 ×©× ×™× ×ž×—×™×™ העברתי ×‘×ž×¡×“×¨×•× ×•×ª ×”××¤×¨×•×¨×™×™× ×‘×ž×™×¨×•×¥ לתו×ר ×”× ×›×¡×£. ר×יתי ×ª×œ×ž×™×“×™× ×‘×™× ×•× ×™×™× ×ך ×–×¨×™×–×™× ×–×•×›×™× ×‘×ž×©×¨×•×ª, ×‘×§×¨× ×•×ª ובמלגות. ר×יתי כיצד ×”×—× ×¤× ×•×ª, הפוליטיקה ×•×”×§×©×¨×™× ×”× ×¦×• השעה וה××’'× ×“×”.
×”×יד××œ×™×–× ×©×יתו התחלתי הפך ×œ×¦×™× ×™×•×ª ומרירות. ×’× ×–×ª×™ ×ת ×”×—×œ×•× ×œ×”×™×•×ª ×קדמ×ית. יצ×תי ×œ×¢×•×œ× ×”×’×“×•×œ. ×”×קדמיה × ×™×¦×—×” ×ותי ×ך הפסידה ×ותי.
×× ×—× ×• מכירי×?
×× ×™ ×’× ×–×•×ž×ž×ª פוסט דומה כש××¡×™×™× ×ת התזה שלי. ××ž× × ×× ×™ רק תלמידה לתו×ר ×©× ×™, ×בל ×’× ×œ× ×• יש זכויות 🙂
חוץ מזה, פוסט מעולה ו×× ×™ מחכה כבר להמשך.
מהצד הפחות מזרחי של הקמפוס, חייו של תלמידי ×”×—×•×’×™× ×”×¢×©×™×¨×™× ×œ×ž×“×¢×™×, ×”×—×•×’×™× ×”× ×—×•×¦×™×, × ×¨××™× ×ž×©×”×• משהו.
תודה לכל המשבחי×, ×שתדל לחרוג ×ž×ž× ×”×’×™ ×‘×ž×§×¨×™× ×›×לה וב×מת לכתוב עוד כמה ×¤×•×¡×˜×™× ×‘×¡×“×¨×” (מה ×’× ×©×—×œ×§× ×œ×¤×—×•×ª כבר די ×‘×¨×•×¨×™× ×œ×™).
בכל מקרה, × ×“×ž×” לי שהפוסט ×”×–×” × ×§×¨× ×ž×¢×˜ ×חרת ממה ×©×”×ª×›×•×•× ×ª×™, חלקית וד××™ ב×שמתי, וחלקית כיוון שכל ×¡×˜×•×“× ×˜ ×™×§×¨× ×œ×ª×•×š פוסט ×›×–×” ×ת × ×¡×™×•× ×• ×”×ישי. למעשה יש בפוסט ×”×–×” מעט מ×וד ביקורת, ×× ×‘×›×œ×œ, על ×”×ž× ×’× ×•×Ÿ ×”××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜××™, והרבה יותר ביקורת על ×יזו רוח כללית שדוחפת הרבה מ×וד ×× ×©×™× ×œ×”×ž×©×™×š ללימודי מחקר כמעט כברירת מחדל, בלי להבין ×‘×¤× ×™ מה בדיוק ×”× ×¢×•×ž×“×™×, רוח ×©× ×•×‘×¢×ª מ×יזו תחושה רווחת ×©×”×™×•× "תו×ר ר×שון כבר ×œ× ×©×•×•×” ×›×œ×•× ×›×™ ×œ×›×•×œ× ×™×©". למעשה, בשורה ×”×ª×—×ª×•× ×”, יש מעט מ×וד ×©×”×ž× ×’× ×•×Ÿ ×”××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜××™ יכול לעשות ×חרת ממה ×©× ×”×•×’ ×”×™×•× ×‘×›×œ ×”× ×•×’×¢ ×œ×¢×¦× ×”×¨×™×©×•× ×•×”×§×‘×œ×” ללימודי מחקר, ××œ× ×× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ מהפכה ××¨×’×•× ×™×ª כוללת. ×בל יש הרבה מ×וד ×“×‘×¨×™× ×¤×©×•×˜×™× ×œ×ž×“×™ שמי ששוקל לימודי המשך צריך לחשוב עליה×, ושלרוב × ×•×˜×™× ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×”×. ×לה בדיוק ×”×“×‘×¨×™× ×©××œ×™×”× ×× ×¡×” להקדיש ×ת הסדרה הזו.