[×©×‘×¨×™× ×©×œ משהו שתקוע לי בקצות ×”×צבעות זמן רב מדי והיה ×מור ללבוש צורה ×חרת לגמרי]
*
×”×›×ילו-פרדוקס של הצימר:
מצד ×חד, הצימר כולו שימושיות מושלמת, הכל בו מציע לך ×ת עצמו בשפה ש××™× ×” משתמעת ×œ×©× ×™ ×¤× ×™× – חלוקי-×”×מבטיה על שפת ×”×’'קוזי, בולי-×”×¢×¥ ×”×§×¦×¨×™× ×”×ž×¢×•×’×œ×™× ×‘××—, המר××” המוצבת ב××¨×‘×¢×™× ×•×—×ž×© מעלות מעל למיטה, זוג ×”×’×‘×™×¢×™× ×”×ž×ž×ª×™× ×™× ×¢×œ השולחן לבקבוק היין ×©×ž×•× ×— במקרר הזעיר ×”×ž×¡× ×•×•×¨ ×‘×œ×•×‘× ×• לצד קרטון חלב קטן בשביל ×ž×›×•× ×ª-×”×ספרסו ×ו כל ×חד משבעת סוגי התה.
מצד ×©× ×™, הצימר כולו רתיעה חרֵדה, ×ž× ×•×¡×” מבוהלת, ×ž×¤× ×™ כל מה שמעיד על שימוש: ×פשר להכין תריסר סוגי שתיה חמה ×בל ××™ ×פשר לבשל ×‘×›×™×¨×™×™× ×”×–×¢×™×¨×™× ×©×¢×œ המקרר הזעיר הריק כמעט – הכל × ×§×™, הכל ×ž×¡× ×•×•×¨ ×‘× ×™×§×™×•× ×•, ×בל ×ין בצימר חומרי × ×™×§×•×™, ×ין מדיח לספלי-×”×ספרסו ×ו ×ž×›×•× ×ª כביסה ×œ×¡×“×™× ×™× ×•×—×œ×•×§×™× ×©×™×•×›×ª×ž×•, ×”× ×‘×—×•×¥ במחסן – הכריות תו×מות, מסגרת המר××” מסולסלת, מסגרת החלון מסולסלת ובתוכה ×”× ×•×£ הפסטורלי המובטח, והג'קוזי ×”×•× ×ž×–×‘×— של שיש ×©× ×¨×•×ª לשימוש המ××ž×™× ×™× ×¤×–×•×¨×™× ×¢×œ×™×• בתוך מחזיקי מתכת מסולסלי×.
כמו-ק×× ×˜: הצימר ×”×•× ×©×™×ž×•×©×™×•×ª-לל×-שימוש. ×ת × ×›× ×¡×ª לצימר לר××©×•× ×” ומיד × ×§×¨×¢×ª בין הת×ווה לעשות הכל להשתמש בהכל בבת ×חת, לבין ××™ הרצון ×œ×¤×’×•× ×¤×’×™×ž×” ר××©×•× ×” בסדר ×”×ž×•×©×œ× ×•×œ×”× ×™×— ×ת התיק שלך. הצימר מסודר בשלמות, ×ין בו ערימות של ×“×‘×¨×™× ×ž×•×¢×™×œ×™× ×–×¨×•×§×™× ×‘×ž×§×•× ×©×”×–×“×ž×Ÿ לה×.
*
הצימר × ×•×œ×“ מתוך מיתוס קפיטליסטי, מתוך המיתוס הקפיטליסטי ×‘×”× ×”×™×“×™×¢×”, ×–×” שרו××” בעבודה ×ת ×”×’×™×”×™× ×•× ×•×‘×¦×¨×™×›×” ×ת גן העדן. הצימר ×”×•× ×”×ª×’×©×ž×•×ª של ×”×¤× ×˜×–×™×” ×”×ולטימטיבית ×©× ×•×‘×¢×ª מתוך המיתוס ×”×–×”: כולו צריכה ×œ×œ× ×¢×‘×•×“×” – ×œ×”×•×¦×™× ×ž×™× ×™×ž×•× ×©×ין לחמוק ×ž×ž× ×•.
לכן ×פשר להכין עשרות סוגי שתיה חמה בצימר, ×פשר ל×כול ×ž×ž×ª×§×™× ×•×¤×™×¨×•×ª בצימר, ×בל ××™ ×פשר לבשל בו; לכן ×פשר להזדיין בצימר, ×פשר להזמין עיסוי בצימר, ×פשר לעשות ×’'קוזי בצימר, ×בל ××™ ×פשר להת×גרף בו; לכן יש בצימר תמיד מערכת סטרי×ו, יש בו ×œ×¤×¢×ž×™× ×˜×œ×•×•×™×–×™×” בלוויין ומשחקי לוח, ×בל ×œ×¢×•×œ× ×ין בו ספרי×. ×©×•× ×¢×‘×•×“×”, פיזית ×ו ×¨×¢×™×•× ×™×ª, רק צריכה – והצריכה לפיכך מוגבלת לצריכה של ×”× ×ות ×—×•×©× ×™×•×ª חומריות פסיביות. ו×כן, הצימר מציע כמעט כל ×”× ××” ×—×•×©× ×™×ª חומרית פסיבית שתוכלי להעלות בדעתך. בין הש×ר ×”×•× ×ž×¦×™×¢ ×’× ×œ×¢×™×Ÿ ×”× ××” ×—×•×©× ×™×ª חומרית פסיבית, ×סתטיקת-קיטש שמתבט×ת ×‘×¡×œ×¡×•×œ×™× ×•× ×¨×•×ª וכו'.
×בל ×–×” יותר מזה. הצימר צריך להשכיח ממך ×ת השימוש של השימושיות, ×ת העבודה שמ×חורי הצריכה – ×œ×¤× ×™×” ו×חריה ×’× ×× ×œ× ×‘×”-עצמה. וכיוון שבתוך הזמן יש עבודה ×œ×¤× ×™ ו×חרי הצריכה, כיוון שבתוך הזמן צריך לדפוק × ×•×›×—×•×ª, לכן בצימר ×ין זמן, ×”×•× ×ž×§×•×-לל×-זמן. [לדוברי ב××—×˜×™× ×™×ª: ×”×›×¨×•× ×•×˜×•×¤ של הצימר, כמו ×–×” של ×”×ידיליה – והצימר ×”×•× ×¡×•×’ ×§×™×¦×•× ×™ של ×ידיליה קפיטליסטית – ×”×•× × ×˜×•×œ זמן, זמן בתור מה-שעובר, מה ש××™×¨×•×¢×™× (הופעות והעלמויות) ×ž×ª×¨×—×©×™× ×‘×•, זמן שיש בו סיבות ותוצ×ות, למשל המוצר כתוצ××” של הייצור.] הצימר צריך ×œ× ×¨×§ להיר×ות במיטבו ×‘×ª×ž×•× ×•×ª-סטילס ××œ× ×œ×”×™×•×ª ×ª×ž×•× ×ª סטילס ש×פשר לשהות בה. ×’× ×ת ×–×” עושה ×”×סתטיקה שלו. (שהרי כדברי חכמי×, החווייה ×”×סתטית ×”×™×, ו×ולי רק ×”×™×, מחוץ-לזמן.)
*
×יך עובדת ×סתטיקה של ×“×‘×¨×™× ×©×™×ž×•×©×™×™×?
הרי ×סתטיקה ×”×™× ×ª×›×œ×™×ª, ×ו תחליף-תכלית, מה-שב×-בהעדר-תכלית. ×יך ×”×™× ×ž×ª×ž×•×“×“×ª ×¢× ×”×ª×›×œ×™×ª ×”×חרת, ×”×¤× ×™×ž×™×ª, הפשוטה, של הדבר השימושי – כלומר, השימוש? ב××™×–×” יחס ×”×™× ×¢×•×ž×“×ª ×ל השימוש?
×”×™× ×™×›×•×œ×” להתייחס ×ליו ×›× ×ª×•×Ÿ, כמגבלה, ×›×תגר ×¦×•×¨× ×™: ×–×” כיס×, בסדר, יש ×œ×§×™×™× ×ª× ××™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™×, יש לעשות שיהיה ×פשר ×œ×”× ×™×— עליו תחת במ×וזן לרצפה – ×בל ×‘×ž×¡×’×¨×ª× ×פשר לממש ×ת ×”×סתטיקה, ×ª×”× ×שר תה×. במקרה ×”×–×” התכלית ×”×סתטית מכריעה תחתיה ×ת התכלית השימושית, גוברת עליה. ×בל ×ž×¢× ×™×™× ×™× ×™×•×ª×¨ ×”×ž×§×¨×™× ×©×‘×”× ×”×סתטיקה עומדת ביחס ×¤× ×™×ž×™ ×ל השימוש: ×ž×™×ª×•×¡×™× ×©×œ ×סתטיקה שימושית, ×•×œ× ×ž×™×ª×•×¡×™× ××¡×ª×˜×™×™× ×©×ž×ž×•×ž×©×™× ×‘×“×‘×¨×™× ×©×™×ž×•×©×™×™×.
הצימר מציע מיתוס ×חד ×›×–×”: מיתוס של ×סתטיקה של שימושיות מושלמת. ×× ×™ ×ומרת מיתוס [×’×] ×›×™ שימושיות מושלמת פירושה שהדבר השימושי מתקרב (מגיע) ×ל ×”×ידי××” של הדבר השימושי כפי ×©×”×™× ×ž×ª×§×™×™×ž×ª בתודעה הקולקטיבית ×©×œ× ×•: המיטה בצימר ×”×™× ×”×ž×™×˜×” ×‘×”× ×”×™×“×™×¢×” [המיטה-בשביל-עצמה, ×”×™×™× ×• ×ומרי×], עצומה ורכה ×¢× ×¡×“×™× ×™× ×œ×‘× ×™× ×•×ž×¨××” למעלה, הכריות התו×מות הן חלק מזה, ×בל עיקר ×”×סתטיקה × ×•×‘×¢ ×ž×”×”×¨×ž×•× ×™×”, מכך ×©×›×œ×•× ×œ× ×—×¡×¨. ב×סתטיקה ×”×–×ת ×›×ª× ×¢×œ הסדין ×”×•× ×¡×•×’ של חסר, ×¤×’× ×‘×™×™×¦×•×¨ (ולפיכך בצריכה). ×”×סתטיקה של השימושיות המושלמת, כמו ×”×סתטיקה של ×מן הזן היורה בקשת, × ×•×‘×¢×ª מהעובדה, ×”×™×-×”×™× ×”×¢×•×‘×“×”, שהעבודה הדרושה לייצור הדבר השימושי התבצעה בשלמות ×›×–×ת עד שמחקה ×ת עקבות עצמה. הדבר השימושי המושל×, כמו ×מן הקשת המושל×, משליך מ×חוריו כסול×/רפסודה ×ת המ×מץ (×ת הזמן) המושקע בו.
מיתוס ×חר, במובן ×ž×¡×•×™× ×ž× ×•×’×“ ובמובן ×חר מקביל, של ×סתטיקה-של-שימושיות, ×”×•× ×סתטיקה של שימושיות עירומה, ×ž×™× ×™×ž×œ×™×–× × ×מר. (× ×’×™×“ ×™×¤× ×™×ª ×ו פס×ודו-×™×¤× ×™×ª.) זו ×סתטיקה ×©× ×‘×¨×ת מתוך סילוק ×ž×•×©×œ× ×©×œ כל המיותר והותרת השימושי בלבד, ההכרחי בלבד, בלי ×©×•× ×“×‘×¨ שיכול להצטבר עליו ולהפריע לו. ב×סתטיקה ×”×–×ת ×›×ª× ×¢×œ הסדין ×”×•× ×¡×•×’ של יתר (של מיותר), לכלוך. ×’× ×–×• ×סתטיקה ×˜×”×¨× ×™×ª, ×סתטיקה-של-מושלמות, ××ž× × ×ž×¡×•×’ ×חר. ×œ× ×”×ž×™×˜×”-המושלמת במובן של כל-מה-שצריך-להיות-במיטה, ××œ× ×”×ž×™×˜×”-המושלמת במובן של בלי-שו×-דבר-של×-צריך-להיות-במיטה.
מיתוס ×סתטיקה-של-שימושיות ×ž× ×•×’×“ ב×ופן ×חר ×”×•× ×–×” של מה ש×פשר ×œ×§×¨×•× ×œ×• ×× ×˜×™-×סתטיקה ×ו ×סתטיקה של הכיעור. × ×’×™×“ הרבה מה×סתטיקה ×”×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™×ª, הרבה ×סתטיקה של ×ž×›×•× ×•×ª ושל גרוט×ות ושל לכלוך (ב×סתטיקה ×”×–×ת ×”×›×ª× ×”×•×-×”×•× ×”×סתטי): ×“×•×•×§× ×”×ž×מץ, ×“×•×•×§× ×”×™×™×¦×•×¨, ×“×•×•×§× ×”×–×ž×Ÿ הקפו×-ל××•×§×•× ×™×ª, ×“×•×•×§× ×”×¡×™×¨×•×‘ ×”×’× ×¤×¨×•×¢-הבלורית לכל התייפייפות שהי×. כל ×–×”.
כל ×”×סתטיקות-של-שימושיות ×”×לו, ו×חרות שכמותן, הן ×סתטיקות של מושלמות, ×סתטיקות ×˜×”×¨× ×™×•×ª.
יש ×’× ×חרות. ×™×©× ×• למשל הו×בי ×”×™×¤× ×™: יופיו של הפגו×, של המשומש, ×“×•×•×§× ×ž×©×•× ×©×”×•× ×¤×’×•× ×•×ž×©×•×ž×© – כלי הכסף שהתעמעמו, השולחן שהשימוש חרץ בו ×—×¨×™×¦×™× ×›×ž×•-ב×קר××™. ×™×©× ×• למשל היופי שב×לתור, היופי שבשימוש הל×-צפוי, המפתיע, יופי של דירות ×¡×˜×•×“× ×˜×™×, של ×¨×”×™×˜×™× ×©× ×ž×¦×ו ברחוב והוסבו למשהו ×חר, של ×¢×¦×™×¦×™× ×ž×¦× ×¦× ×•×ª. ×™×©× × ×œ×ž×©×œ כל ×ž×™× ×™ סוגי יופי ×¤×¨×˜×™×™× ×©×ž×¢×•×’× ×™× ×‘×¡×™×ž×‘×•×œ×™×§×” פרטית, ×‘×–×›×¨×•× ×•×ª, הקדשות, ×¨×¤×¨×•×¨×™× ×¤×¨×˜×™×™×, בדיחות פרטיות.
×”×סתטיקות ×”×לו ×’× ×”×Ÿ × ×•×‘×¢×•×ª מתוך הזמן, ×בל הזמן ×”×חר, הזמן ש×חרי: ×œ× ×–×ž×Ÿ הייצור ××œ× ×–×ž×Ÿ הצריכה. ×–×” זמן ש××™× ×• עוד תכליתי-שימושי כולו כזמן הייצור, ולכן ×œ× × ×‘×¨×ת בו מושלמות כמו ב×סתטיקות-של-השימושיות שהוזכרו לעיל, ×בל ×”×•× ×’× ×œ× ×ž× ×•×ª×§ מהתכלית-שימוש כמו ב×סתטיקות-הזרות ש×פשר לכפות על החפץ השימושי מבחוץ. כלומר: ×–×” הזמן ×©×”×•× ×’× ×ª×›×œ×™×ª×™ ×•×’× ×—×•×¤×©×™-מקרי, ולכן ×”×•× ×ž×˜×©×˜×© ×ת ההפרדה בין ייצור וצריכה. בצימר ×ין זמן-של-צריכה, הצריכה מצויה בו מחוץ לזמן, כיוון שהעבודה והצריכה צריכות להיות × ×‘×“×œ×•×ª בו ב×ופן חד, והר××©×•× ×” להעדר כליל. ×בל מי שמשתמש בשולחן ×’× ×¢×•×‘×“ ×•×’× ×¦×•×¨×š.
*
הבדל רדיקלי: ×סתטיקות של מושלמות ×”× ×•×‘×¢×ª כך ×ו ×חרת מתוך ×”[×ž×•×›×•×•× ×•×ª ל]תכלית [החוץ-×סתטית], מול ×סתטיקות של חוסר מושלמות ×”× ×•×‘×¢×ª כך ×ו ×חרת מתוך ×”[שימוש ב]תכלית [החוץ-×סתטית].
[דיגרסיה לרגע בשביל לפרוץ חזרה מעורף ×”×ויב בכוחות ×ž×—×•×“×©×™× ×”× ×œ× ×™×‘×™× ×• מ×יפה ×–×” ×‘× ×œ×”×: ×× ×—× ×•, חלק מ××™×ª× ×•, ×ž×“×‘×¨×™× ×”×¨×‘×” על ×ž×—×‘×¨×™× ×ž×•×‘×œ×¢×™× ×•×§×•×¨××™× ×ž×•×‘×œ×¢×™×, ×©×ž×ª×§×™×™× ×‘×™× ×™×”× ×¡×•×’ ×ž×¡×•×™×™× ×©×œ סימטריה. ×בל ×× ×œ×—×–×•×¨ למחבר הממשי ×•×œ×§×•×¨× ×”×ž×ž×©×™ ×בל מבלי ×œ×”×–× ×™×— ×ת הטל×ולוגיות של היצירה, ×“×•×•×§× ×ž×ª×•×š מודעות לטל×ולוגיות של היצירה, ××– הסימטריה ×”×–×ת × ×בדת. ×–×ת כיוון שבסיטו×ציית התקשורת ×ין סימטריה. ×”×•× ×חד ×•×”× ×¨×‘×™×, ×”×•× ×ž×“×‘×¨ ×•×”× ×©×•×ª×§×™×, ולכן ×”×•× ×›×¤×•×™ ×œ×‘× ×•×ª ×§×•×¨× ×ž×•×‘×œ×¢ כללי ולהת××™× ×ליו ×ת יצירתו התכליתית ו×ילו ×”× ×—×•×¤×©×™×™× ×œ×ž×ž×© מימוש ×§×•× ×§×¨×˜×™ חדפעמי ×ת התכלית ×©×”× ×ž×–×”×™×, כפי ש×× ×©×™× ×©×•× ×™× ×™×•×©×‘×™× ×‘×ª× ×•×—×•×ª ×©×•× ×•×ª על ×”×›×™×¡× ×©×ž×”× ×“×¡ שוודי ×–×”-×ו-×חר עיצב עבור תחת ×’× ×¨×™. (×× ×™ מקווה ש××ª× ×¡×‘×•×¨×™× ×›×ž×•× ×™ שזו עקיפה ××œ×’× ×˜×™×ª של ב×רת בסיבוב ×•×œ× ×”×ª×¨×¡×§×•×ª מתחת לגלגליו.)]
"×–×” הזמן ×©×”×•× ×’× ×ª×›×œ×™×ª×™ ×•×’× ×—×•×¤×©×™-מקרי": להבדיל מתכליתיות-מושלמת, מהחתירה של הגרעין ×ל ×”×¢×¥, של המיטה ×ל ×”×ידי××”-של-המיטה, של הרוח ×ל הצורה – להבדיל מהחתירה ×ל התכלית, ×ל הצורה, ×ל המיתוס; ולהבדיל, מצד ×©× ×™, מ×× ×˜×™-תכליתיות, מshape without form, ×ž×”×§×•× ×§×¨×˜×™ לחלוטין שפשוט × ×ž×¦× ×©× ×•×œ× ×”×•×œ×š ×œ×©×•× ×ž×§×•× ×•×œ×›×Ÿ מחוץ-לזמן (הצריכה ×›× ×™×’×•×“×• של הייצור, השימוש שמחוץ לזמן); להבדיל ×ž×©× ×™×”×, זמן-השימוש, ×©×”×•× ×ª×ž×™×“ ×’× ×™×™×¦×•×¨, ×”×•× ×ž×©×—×§ ×‘×§×•× ×§×¨×˜×™×–×¦×™×” של הצורה – ב×פשרות ×•×œ× ×‘×”×›×¨×—.
הצימר ×”×•× ×¨×§ הגשמה של המיתוס. כל ×”×¦×™×ž×¨×™× × ×¨××™× ×ותו דבר. בצימר המעבר ממסמן למסומן, מצורה למימוש, מחפץ לשימוש, ×”×•× ×ž×™×™×“×™. כל מה שבצימר ×”×•× ×”×›×¨×—×™ לחלוטין, הכרחי לחלוטין שיהיה ממש כפי שהו×. ×חדות. מושלמות. ×ין ×ויר.
*
ממש ממש מהר:
×ž×™×ª×•×¡×™× ××ž×™×ª×™×™× ×”× ×œ× ×›×לה. המיתוס ×”×מיתי ×”×•× ×פשרות בעלת חיות ×¤× ×™×ž×™×ª רבה כל-כך ×©×”×™× ×”×•×¤×›×ª להכרח, ×ירוע ×§×•× ×§×¨×˜×™ שה×יר ב×ור חזק כל כך עד שהפך לצורה, עד שהטיל ×לפי ×¦×œ×œ×™× ×‘×¦×œ×ž×•. (×”×ודיסי××” בר××” ×ת סיפור השיבה, הצליבה ×ת סיפור הצליבה, ×œ× ×œ×”×¤×š. ישו של הבשורות ו×ודיסי×וס של הומרוס-×©×˜×¨× ×‘×¨×’ ×”× ×× ×©×™× ×§×•× ×§×¨×˜×™×™× ×ž×וד.)
ההפך מזה, הפס×ודו-מיתוס, ×”×•× ×”×§×œ×™×©××”, הקיטש, הסטרי×וטיפ, מה ש××™× ×• ××œ× ×”×’×©×ž×” של צורה רדי-מיידית ש×ין לה ×§×•× ×§×¨×˜×™×•×ª. הסרט ההוליוודי (כסטרי×וטיפ, ×ין סרט הוליוודי ×©×”×•× ×œ×’×ž×¨×™ סרט הוליוודי), הצימר. ההכרח × ×˜×•×œ-×”×פשרות, מה ×©×”×•× ×¢×§×¨×•× ×™×ª ל×-מפתיע (המיתוס ×”×מיתי מפתיע-לחלוטין).
×יפשהו ב×מצע, בין ×”×§×•× ×§×¨×˜×™-ההופך-לצורה והצורה-ש×ין-בה-×§×•× ×§×¨×˜×™, יש ×ת מה ×©×”×•× ×”×’×©×ž×” ×§×•× ×§×¨×˜×™×ª של צורה, מה שיכול-להפתיע. המשחק על הסטרי×וטיפי×, על ההגדרות, על הגבולות. [×–×” קשור ×ולי חזרה לדיבור ×”×”×•× ×¢×œ דיבור.]
זה הפוסט משובח-הפרוזה ביותר בתולדות הבלוג.
הפ×× ×¦'ליין ×”×•× ×›×‘×¨ של ב×רת מ"מיתולוגיות", ל×? ×œ× ×—×©×•×‘, ×צלך יותר יפה.
מעולה, עד כמה ש××“× ×©××™× ×• דובר ב××—×˜×™× ×™×ª יכול לשפוט.
וזה: "הצימר צריך ×œ× ×¨×§ להיר×ות במיטבו ×‘×ª×ž×•× ×•×ª-סטילס ××œ× ×œ×”×™×•×ª ×ª×ž×•× ×ª סטילס ש×פשר לשהות בה" – משפט לחיי×.
×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×יפה בשפה השימושית מתחב××™× ×¦×™×ž×¨×™× ×ž×™×œ×•×œ×™×™×, למשל ×›×¨×•× ×•×˜×•×¤.
בשורה שלוש עשרה צריך להחליף ×ת המקף בפסיק.
חוץ מזה מושל×.
(×™×•× ×¨×שון ×× ×™ בצימר, עכשיו ×™×¦× ×œ×™ כל החשק. ×–×” מרגיש כמו ללכת ל×כול חומוס ×חרי כולבוטק ×”×”×•× ×¢× ×”×§×•×œ×™×¤×•×¨×ž×™×, ×בל ×ž×‘×—×™× ×” פילוסופית ×œ× ×‘×¨×™×ותית. ×¦×™×ž×¨×™× ×ª×ž×™×“ ×ž×’×¢×™×œ×™× ×ותי, ×”× × ×¨××™× ×›×ž×• בתי בובות ×ž×˜×•×¤×©×™× ×‘×’×•×“×œ טבעי. כמו ×“×™×¡× ×™×œ× ×“ של בודרי×ר, ×”× × ×¨××™× ×›×ž×• קריקטורה של מושלמות כדי ×œ×©×›× ×¢ ××•×ª× ×• ×©×”×—×™×™× ×©×œ× ×• בזבל, סימולקרה וכו' וכו')
×œ× ×”×‘× ×ª×™ כלו×. ××§×¨× ×©×•×‘, ×•×œ× ×‘×¢×‘×•×“×”.
×”×”, עכשיו ×× ×™ מרגישה הרבה יותר טוב. ×פילו ×יתמר ×œ× ×”×‘×™×Ÿ!
בכל ×–×ת, מבעד לערפילי ××™ ×”×”×‘× ×” ×”×’×™×—×” ×סוצי×ציה משעשעת. כל ×¤×¢× ×©×¢×‘×¨×ª×™ למחשב ×¢× ×“×™×¡×§ קשיח גדול יותר היתה התקופה ×”×–×ת שבה × ×”× ×™×ª×™ ללחוץ על ×”"פרופרטיז" של הדיסק ×•×¡×ª× ×œ×‘×”×•×ª ×‘×”× ××” בגרף שמר××” ×יך 90% ×ž× ×¤×— הדיסק עדיין ריק. ×שכרה ×”×ª×§×ž×¦× ×ª×™ להוריד ×§×‘×¦×™× ×•×œ×”×ª×§×™×Ÿ ×ª×•×›× ×•×ª כדי ×œ× ×œ×§×œ×§×œ ×ת הבוהק ×”×–×”. ועכשיו שמת לי הדיסק הקשיח יש מצד ×חד ×בל על גיבוב ×”×§×‘×¦×™× ×•×”×ª×•×›× ×•×ª ש×בד – על המחשב שהפך ×¤×¨×¡×•× ×לי ושיקף ×ת ×”×—×™×™× ×©×”×¦×˜×‘×¨×• לי בשלוש ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª – ומצד ×©× ×™ שמחה שתכף ×™×”×™×” לי שוב מרחב ריק ובתולי ×›×–×”. ×פשר לומר ש×× ×™ קרועה בין שתי ×סתטיקות.
× ×•, ×¢×•×œ× ×”×“×™×ž×•×™×™× ×©×œ גיקי×.
יש לך ×›× ×¨××” ×צבעות ממש ×רוכות
קר×תי שוב. ×× ×™ חושב שמה שבלבל ×ותי ×”×•× ×”×‘×חטין, כרגיל, ×›× ×¨××”. יש לי בעיות קשות ×¢× ×ª×¤×™×¡×ª ×”×›×¨×•× ×•×˜×•×¤ שלו. למרות ×©×”×™× ×ž×“×’×“×’×ª לי כמשהו × ×›×•×Ÿ מ×וד, ×× ×™ ×œ× ×ž×ª×œ×”×‘ מהשימוש החופשי ×©×”×•× ×¢×•×©×” במושג ×”"זמן" ×ו ×”"מרחב". ובכל ×–×ת, פ××§×™× ×’ יופי של פוסט.
ו×חרי מחי×ות הכפיי×, כמה הערות ×œ× ×ž×¡×•×“×¨×•×ª:
1. "הצימר צריך להשכיח ממך ×ת השימוש של השימושיות, ×ת העבודה שמ×חורי הצריכה"
×”×× ×‘×מת הצימר צריך להשכיח ×ת העבודה שמ×חורי הצריכה, ×ו ×©×ž× ×—×œ×§ מהקטע ×–×” שמישהו ×חר עבד? כלומר, ×œ× ×”×™×™×ª×™ בצימר מעודי. ×× ×™ ×יש פשוט, כפי ×©× ×מר, ×בל ×‘×ž×œ×•× ×•×ª הייתי ×•×’× ×¢×‘×“×ª×™. ×•×‘×ž×œ×•× ×•×ª, חלק מהקטע ×”×•× ×”×©×™×¨×•×ª. ×תה ×§×•× ×” ×שליית מלוכה ×œ×™×•× (שהולכת ×•× ×©×—×§×ª ×ž×©×•× ×–×ž×™× ×•×ª×”). הכוח של ×”×ž×§×•× ×œ× × ×•×‘×¢ מהעדר עבודה, ××œ× ×ž×”× ×™×ª×•×§ ×‘×™× ×š לבין העבודה הדרושה. כלומר, העבודה × ×•×›×—×ª, ×”×™× ×¤×©×•×˜ של מישהו ×חר. מצד ×©× ×™, יתכן ×©×‘×¦×™×ž×¨×™× ×–×” ×œ× ×›×š, ×•×”×ž×©×¨×ª×™× ×‘×©×›×¨ × ×¢×œ×ž×™× ×ž×¢×™×Ÿ.
2. למה ×”×סתטיקה של הכיעור ×”×™× ×סתטיקה של מושלמות? ובמה ×”×™× × ×‘×“×œ×ª מהוו×בי?
3. "×ž×™×ª×•×¡×™× ××ž×™×ª×™×™× ×”× ×œ× ×›×לה. המיתוס ×”×מיתי ×”×•× ×פשרות בעלת חיות ×¤× ×™×ž×™×ª רבה כל-כך ×©×”×™× ×”×•×¤×›×ª להכרח, ×ירוע ×§×•× ×§×¨×˜×™ שה×יר ב×ור חזק כל כך עד שהפך לצורה, עד שהטיל ×לפי ×¦×œ×œ×™× ×‘×¦×œ×ž×•. (×”×ודיסי××” בר××” ×ת סיפור השיבה, הצליבה ×ת סיפור הצליבה, ×œ× ×œ×”×¤×š. ישו של הבשורות ו×ודיסי×וס של הומרוס-×©×˜×¨× ×‘×¨×’ ×”× ×× ×©×™× ×§×•× ×§×¨×˜×™×™× ×ž×וד.)" – חזק!
ועל ×”×›×¨×•× ×•×˜×•×¤, ×ולי, ×‘×¤×¢× ×חרת.
×’× ×œ×™ יש בעיות ×¢× ×”×›×¨×•× ×•×˜×•×¤, ×”×•× ×¡×•×’ של רובץ ב×מצע הדרך, כרגיל ×צל ב×חטין. הדרך מה××™× ×˜×•×יציה לתי×וריה, כלומר. ×בל × ×¨××” לי שזו דרך שמובילה ×œ×ž×§×•× ×©×•×•×” מ×וד, ו×ולי ×’× ×× ×™ ×כתוב על ×–×” עוד ×‘×¤×¢× ×חרת.
להערות:
1. התשובה הפשוטה ×”×™× ×›×Ÿ, יש הבדל בין ×¦×™×ž×¨×™× ×œ×ž×œ×•× ×•×ª. ×œ× ×¨×§ ×©×”×ž×©×¨×ª×™× ×‘×©×›×¨ × ×¢×œ×ž×™× ×ž×”×¢×™×Ÿ, מי ש×תה ×‘× ×יתו במגע-×•×ž×©× ×”× ×‘×“×¨×š כלל ×”×‘×¢×œ×™× (בעלת-הבית), ×•×”× ×™×ž×” ×”×“×•×ž×™× × ×˜×™×ª בתקשורת ×”×™× ×¤×¡×ודו-חברית יותר מ×שר שירותית. ×–×” חלק מהבדל ממשי במיתוס ×”×ž×›×•× ×Ÿ בין ×¦×™×ž×¨×™× ×œ×ž×œ×•× ×•×ª-פ×ר, ×›×ž×“×•×ž× ×™. תחשוב ×’× ×¢×œ ההבדל הדרסטי, המהותי, במספר החדרי×, ×ו על ×–×” ש×× ×©×™ ×¢×¡×§×™× ×‘× ×¡×™×¢×•×ª מת××›×¡× ×™× ×‘×ž×œ×•×Ÿ, ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×‘×¦×™×ž×¨, ×ו על ×”×‘×“×œ×™× ×‘×בזור, ×ו על לוח ×”×–×ž× ×™× ×‘×ž×œ×•× ×•×ª, ×”×ª× ×•×¢×” שרוחשת ×©× ×ª×ž×™×“, ×ו על הטקס של לתלות ×ת השלט ×”×–×” של â€×œ× להפריע“ ×× ×תה ×œ× ×¨×•×¦×” ×©×™× ×§×• לך ×ת הדלת, מה שבצימר ×ין כלל. כל ×–×” מסתכ×, × ×“×ž×” לי, בזה שהמלון ×œ× ×ž×ª×›×—×© לייצור, להפך – המלון בטוהרו ×‘× ×•×™ לגמרי כמפעל, מפעל לייצור של מלוכה-ליו×, ×•×”×”×ª×¢× ×’×•×ª ×”×™× ×¢×œ כך שמפעל מפו×ר ×›×–×” עובד ×œ×ž×¢× ×š, מייצר ×ת ×”×¢×•× ×’ שלך. ו×ילו בצימר ×”×¤× ×˜×–×™×” ×”×™× ×©×œ מקלט, של פוס-משחק ויצי××” החוצה, של יצי××” ×ž×¢×•×œ× ×”×™×™×¦×•×¨ ×œ×¢×•×œ× ×“×•×ž× ×©×œ צריכה בלבד.
×בל ×–×” יותר מורכב מזה כמובן. ×’× ×‘×ž×œ×•×Ÿ ×תה ×œ× ×¨×•×¦×” ×©× ×™×§×•×™ החדר יימשך זמן רב מדי ×ו ×™×”×™×” רועש מדי, ו×ילו ×‘× ×§×™×•× ×• וסדרו של הצימר מתגלמת, ולפיכך מורגשת, העבודה שהושקעה ש×, כפי שכתבתי ×’× ×‘×¤×•×¡×˜ (דוגמ×ות ×œ× ×× ×œ×•×’×™×•×ª זו לזו, ×›×™ ×לו בכל ×–×ת ×“×‘×¨×™× ×©×•× ×™×). ××– ההפרדה ×œ× ×—×“×”.
×”×™×” צריך לומר פה משהו על ×–×” ש“מלצר טוב ×”×•× ×ž×œ×¦×¨ ×©×œ× ×ž×¨×’×™×©×™× ×ותו“, כלומר כן ×ž×¨×’×™×©×™× ×בל בשוליי×, כלומר ×ž×‘×—×™× ×™× ×ž×“×™ ×¤×¢× ×‘×–×•×•×™×•×ª העין ×יך ×”×•× ×¢×•×ž×“ ×“×•×ž× ×‘×–×•×•×™×•×ª החדר כמו עוד ×ž× ×•×¨×” שחורה וזקופה ומחכה שכוס היין שלך תתרוקן, ו××– לפתח ×ת ×–×”. ×בל ×–×” מוביל בקו ישר ×œ×ž×™× ×¢×ž×•×§×™× ×ž×“×™.
2. ×סתטיקה של כיעור, ×יך שהגדרתי ×ותה ×›×ן, ×”×™× ×”×סתטיקה שצומחת מתוך הסירוב ×”× ×—×¨×¥, המוחלט, כלומר המושל×, ×œ×”×›× ×™×¡ ×©×™×§×•×œ×™× ×–×¨×™× ××¡×ª×˜×™×™× (×ו ×חרי×) לתוך ×”×ž×•×›×•×•× ×•×ª-לתכלית המושלמת של ×”×ž×›×•× ×”. (כמו הספורט××™ שמוריד ×’× ×ת טבעת ×”× ×™×©×•×ין שלו בבוקר המרוץ.) זו ×סתטיקה של ייצור ×× ×›×Ÿ, ×סתטיקה שצומחת מתוך ×”×ž×•×›×•×•× ×•×ª המושלמת לתכלית, ל×ידי××”. וו×בי ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ ×חר לגמרי, הפוך במובן מה. החפץ שייצורו כבר הושל×, שה×ידי××” כבר התגלמה בו, ושעכשיו ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×•, ×ž×©×—×§×™× ×‘×•, ×ž×ž×ž×©×™× ×ותו מימוש ×§×•× ×§×¨×˜×™ ×–×” ×ו ×חר, והמימוש, השימוש, מותיר בו ×ת ×ותותיו הייחודיי×, ×”×× ×˜×™-×ידי×ליי×, הכמו-×קר××™×™× ×ž× ×§×•×“×ª מבט תכליתית.
תחשוב על ×”×ורגזמות ×©×”×¤×•×˜×•×¨×™×¡×˜×™× ×§×™×‘×œ×• מרכבות, ×ž× ×•×¢×™×, ×ž×¤×¢×œ×™× ×—×“×©×™× ×ž×‘×”×™×§×™× ×ž×ž×ª×›×ª: ×סתטיקה של כיעור, בלי ×©×•× ×•×•×בי. תחשוב על שטיח-של-סב×-×•×¡×‘×ª× ×¤×¨×•×-קצוות ישן ×©× ×ª×™×‘×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™×, ×לו ×©×ž×•×‘×™×œ×™× ×ž×”×¡×œ×•×Ÿ לחדר-×”×וכל ×ו מהספה ×ל הטלויזיה, דהו והיטשטשו בו: ×סתטיקה של וו×בי, בלי ×©×•× ×›×™×¢×•×¨. (ב×תי לכתוב â€×•×›×ž×•×‘ן, ×’× ×”×©×™×œ×•×‘ ×פשרי“ ×בל ×× ×™ פת××•× ×œ× ×‘×˜×•×—×” ×× ×›×Ÿ ×ו ל×.)
1. וו×לה, ×ž×’× ×™×‘.
2. ×ž×’× ×™×‘!
3. ועדיין, ×ž×’× ×™×‘ ×ž×’× ×™×‘, ×בל ×× ×™ צריך עוד לחשוב על ×–×”. ×–×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ מ×וד מה ש×מרת 🙂
כמה הערות קלות ×œ×¢× ×™×™×Ÿ הצימר ×× ×™×•×ª×¨ לי.
ר×שית, ×“×•×•×§× ×”×§×¤×™×˜×œ×™×–×, וכמעט שרק הקפיטליז×, מקדש ×ת העבודה, שימי לב ×יך ×× ×©×™ ×”×¢×¡×§×™× ×”×’×“×•×œ×™× ×™×§×¤×™×“×• תמיד להזכיר ×œ× ×• ×יך ×”× ×¢×•×‘×“×™× ×›×ž×• ×—×ž×•×¨×™× ×’× ×”×™×•× ×›×©×™×© ×œ×”× ×ž×™×œ×™×•× ×™× ×¢×œ גבי ×ž×™×œ×™×•× ×™× (ו×גב, ×¨×•×‘× ×‘×מת ×ž×ž×©×™×›×™× ×œ×¢×‘×•×“ כמו ×—×ž×•×¨×™× ×ž×¡×™×‘×•×ª פתולוגיות ×›×לה ו×חרות), וב×ותה מידה שימי לב ×יך ×—×’ ×”×¢×•×‘×“×™× ×›×‘×¨ כמעט ו××™× ×• × ×—×•×’ ×‘×©×•× ×ž×§×•× ×‘×¢×•×œ×, ×בל ×רצות הברית ממשיכה לחגוג ב×דיקות ×ת ×—×’ העבודה, ×›×™ ×”×¢×•×‘×“×™× ×”× ×–× ×™×—×™× ×‘×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×בל העבודה ×”×™× ×ž×§×•×“×©×ª.
בהיפוך ×ž×¢× ×™×™×Ÿ × ×“×ž×” ×©×“×•×•×§× ×“×•×¨ ההמשך של ×”×ž×™×œ×™×•× ×¨×™×, ופריס הילטון ×”×™× ×›×ž×•×‘×Ÿ השי×, ×ž×‘×˜× ×ת המעבר ×”×–×” שדיברת עליו לקידוש הצריכה והבוז לעבודה, ×בל ××– ב××™× ×”×”×•×¨×™× ×•×ž× ×©×œ×™× ×ותה מהירושה, ×›×™ ×œ× ×¨×וי לו לקפיטליסט לקדש ×ת הצריכה, ×›×™ לכסף יש תפקיד חשוב ×חד, לייצר עוד ועוד כסף, ×•×“×•×•×§× ×”×‘×–×‘×•×– שלו ×”×•× ×”×—×˜× ×”×§×¤×™×˜×œ×™×¡×˜×™ הגדול. ו××£ על פי כן, ×—×’ העבודה ×”×מריק××™ ×”×•× ×›×ž×•×‘×Ÿ, מעל הכל, תרוץ × ×¤×œ× ×œ×ž×‘×¦×¢×™ ×¢× ×§ ולחגיגת ×©×•×¤×™× ×’ חסרת מעצורי×.
×•×‘× ×•×’×¢ לצימר עצמו, ×•×œ×ž×™× ×™-דיון ×©×”×ª× ×”×œ ×›×ן ×¢× ×יתמר קוד×. × ×“×ž×” לי ×“×•×•×§× ×©×”×¢×‘×•×“×” ×”×™× ×—×œ×§ ממיתוס הצימר, ×›×™ החופשה בצימר ×”×™× ×”× ××” ששמורה בעיקר ל×× ×©×™× ×¢×•×‘×“×™×, ×”×”×’×¢×” לצימר תמיד × ×•×©×ת בחובה ×יזו רמיזה לשבועות העבודה ×”×ž×©×•×’×¢×™× ×©×§×“×ž×• לה ושיבו×ו ×חריה, ×œ× ×•×¤×©×™ הצימרי×, ×× ×©×™× ×¢×•×‘×“×™×, יש רתיעה בסיסית מהסיטו×ציה שבה ×”× × ×—×™× ×•×¦×•×¤×™× ×‘×ž×™×©×”×• ×חר משרת ××•×ª× ×•×“×•××’ לכל צרכיה×, ולכן כל תהליכי העבודה בצימר ×”× ×¡×ž×•×™×™× ×›×›×œ ×”×פשר, לכן ×’× ×”×™×—×¡ הכמו חברי. ל×× ×©×™ ×ž×œ×•× ×•×ª הפ×ר ×ין רתיעה כזו, ×”× ×’×“×œ×• ×¢× ×”×ª×—×•×©×” ×©×”× ×¨××•×™×™× ×œ×›×š שישרתו ×ות×, ×”× ×œ× ×™×¨×’×™×©×• מבוכה כשמישהו ×™×™×›× ×¡ ליישר ×ת ×”×ž×¦×¢×™× ×•×œ× ×§×•×ª ×ת ×”×מבטיה ×‘×¢×•×“× ××•×›×œ×™× ×ת ×רוחת הבוקר שלה×, להפך, ×–×” רק ×™×שש ×ת התחושות הטבעיות שלה×, ולכן ×‘×ž×œ×•× ×•×ª ×”×לה עבודת הצוות מודגשת, ×‘×¤× ×™×•×ª פורמליות ×•×‘×ž×“×™× ×ž×’×•×—×›×™×.
××™×–×” יופי, תודה רבה.
לגבי קידוש העבודה בקפיטליז×, מצד ×חד ×תה צודק לגמרי, ×•×œ× × ×¨××” לי שזה "דווק×" – ×ין סתירה [הסטורית] בין ×”×תוס מקדש העבודה ל×תוס הצריכה; מן ×”×¡×ª× ×‘×ž×©×”×• ×›×” חובק-כל וחודר-כל ומתמשך הסטורית יתפתחו ××ª×•×¡×™× ×©×•× ×™× ×•×¡×•×ª×¨×™× ×‘×ž×”×œ×š הזמן.
מצד ×©× ×™, × ×¨××” לי ש×תוס הצריכה ש×× ×™ מת×רת ×”×•× ×“×•×ž×™× × ×˜×™ יותר ×›×ן ועכשיו מ×תוס העבודה ש×תה מת×ר. ×תוס העבודה ש×תה מת×ר, ×× ×œ×©×œ×•×— יד ×‘×’× ×ולוגיה-בשקל, × ×“×ž×” לי שמקורו מצד ×חד ×‘×¤×•×¨×™×˜× ×™×–× ×•×‘×¢×¨×›×™× ×©× ×©×רו ×ž×ž× ×•, שבלי ספק ×¤×¢×™×œ×™× ×¢×“×™×™×Ÿ ובלי ספק ×§×¤×™×˜×œ×™×¡×˜×™×™× ×‘×ž×§×•×¨×, ×בל בדעיכה ויחסית ×–× ×™×—×™×-בחשיבות×;
ומצד ×©× ×™ במיתוס של הצדק הקפיטליסטי, מיתוס ×”"כל ×חד יכול ומי שעובד מספיק קשה × ×”×™×” עשיר", מיתוס ×©×”×¢× ×™×™× ×–×§×•×§×™× ×œ×”×™××—×– בו כדי לקוות לטוב ושהעשירי×-מ×וד ×–×§×•×§×™× ×œ×”×™××—×– בו ×ולי יותר מכל, כדי להצדיק ×ת ×¢×¦×ž× ×œ×¢×¦×ž× – ×בל מיתוס שיש לו פחות חשיבות לגבי פרולטריון-הצמרת, המעמד ×”×‘×™× ×•× ×™, ×× ×©×™× ×©×—×™×™× ×‘×¨×•×•×—×” יחסית ×בל ××™× × ×‘×¢×œ×™-הון, ×לו ×©×”×•×œ×›×™× ×œ×¦×™×ž×¨×™×.
לעומת ×–×ת, המיתוס של "העבודה ×”×™× ×’×™×”×™× ×•× ×•×”×¦×¨×™×›×” גן עדן" ×”×•× ×”×ž×™×ª×•×¡ ×”×ž×›×•× ×Ÿ ×•×”×“×•×ž×™× × ×˜×” של ×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×”×ž×וחר, משתי סיבות. ×חת מהן ×”×™× ×©×”×›×œ×›×œ×” ×”× ×™×ו-קל×סית, כלכלת ×”×ž×™×™× ×¡×˜×¨×™×, זו ×©×ž×œ×ž×“×™× ×‘××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ות, זו של פקידי ×”×וצר, כלומר תפיסה ×©×”×™× ×ž×וד בעלת השפעה ×‘×¢×•×œ× ×”×™×•× (×•×’× ×ž×¦×•×™×” עמוק במערכת המט×פורות הכלכלית ×©×“×•×ž×™× × ×˜×™×ª בהרבה ×©×™×—×™× ×חרי×) – הכלכלה ×”×–×ת מבוססת על המיתוס ×”×–×” בדיוק. הסיבה ×”×©× ×™×” ×”×™× ×©×× ×—× ×• (×× ×—× ×• ×”×”×•×œ×›×™× ×œ×¦×™×ž×¨×™×) ×—×™×™× ×‘×ª×¨×‘×•×ª צריכה, שהכלכלה ×©×œ× ×• מבוססת על ×–×”, ×©×”×ž×‘× ×” החברתי-תרבותי והזהות העצמית ×©×œ× ×• ×ž×ª×‘×¡×¡×™× ×¢×œ ×–×” יותר ויותר, וכן הל××”, כל ×”×§×™× ×•×ª ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª.
(ב×מת ש×ין לי מושג שברי-×¨×¢×™×•× ×•×ª של מי ×× ×™ מצטטת פה, ובטח ש×ין לי הוכחות לכלו×, ×בל בטח ×”× ×ž×•×›×¨×™× ×’× ×œ×š ולכן יישמעו ×’× ×œ×š ×”×’×™×•× ×™×™×.)
×‘× ×•×’×¢ לצימר, × ×¨××” לי שהעובדה שהחופשה בצימר ×”×™× ×”× ××” ששמורה בעיקר ל×× ×©×™× ×¢×•×‘×“×™× ×”×™× ×‘×“×™×•×§ הסיבה לתופעה ×©× ×™×¡×™×ª×™ לת×ר – כל ×”×¢× ×™×™×Ÿ של הצימר ×”×•× ×”×¦×’×ª×• ×›×× ×˜×™×ª×–×” מובהקת ומוחלטת לעבודה. בשבועות ×œ×¤× ×™ ו×חרי עובדי×, ×œ×¦×¢×¨× ×•, וכ×ן ×× ×˜×™-עובדי×, ×›×ן ×¦×•×¨×›×™× ×‘×œ×‘×“. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שזה × ×•×‘×¢ מכך של×× ×©×™× ×¢×•×‘×“×™× ×™×© רתיעה בסיסית מהסיטו×ציה שבה ×”× × ×—×™× ×•×¦×•×¤×™× ×‘×ž×™×©×”×• ×חר משרת ×ות×, ×× ×™ מכירה הרבה ×× ×©×™× ×¢×•×‘×“×™× ×©×“×•×•×§× × ×”× ×™× ×ž×–×” מ×וד (×œ× ×¨×§ ×× ×©×™ ×¢×¡×§×™× × ×•×¤×©×™× ×‘×ž×œ×•× ×•×ª-פ×ר ×ו ×—×™×§×•×™×™× ×©×œ ×ž×œ×•× ×•×ª-פ×ר, תחשוב על תרבות ×”× ×•×¤×©-ב×ילת, ×“×•×•×§× ×”×¨×‘×” יותר עממי מצימרי×), ×–×” פשוט סוג ×חר של ×”× ××”.
×”×™ קרן, קר×תי ×œ×¤× ×™ זמן מה ×ת "צילו של הצימר" ב × ×¢× ×¢ והתמוגגתי ×ž× ×—×ª, ×•×’× ×¢×›×©×™×• ×חרי קרי××” ר××©×•× ×” של הדבר הצפוף ×”×–×”. יכולה ×œ×ª×¨×•× ×”×™×¡×˜×•×¨×™×–×¦×™×” של חווית הצימר ( של ×”×סטתיקה של הצימר) × ×–×›×¨×ª×™ למשל בחורשה דוממת בשיר היקו עתיק, במקדש מעולף סוד, ובמושב × ×™×“×— ומעולף ×—×•× ×©×”×™×•× ×ž×ª×¤×¨× ×¡ יפה מצימרי×
ההבדל היחיד שיש בן צימר למלון ×”×•× ×”×©×!!!