×× ×§×“×•×˜×”
×¤×™× ×ª עישון × ×¢× ×¢, ×œ×¤× ×™ שלוש ×©× ×™× ×ו משהו ×›×–×”
תומר: מספר משהו ×©×”×•× ×‘×‘×™×¨×•×¨ סימולציה.
מיטל: × ×•, ×–×” בודרי×ר קל×סי.
×יתמר ותומר × ×§×¨×¢×™× ×ž×¦×—×•×§.
מיטל חושבת לעצמה: מה, זו ×œ× ×¡×™×ž×•×œ×¦×™×”? ××”, שיט, ×”× ×¦×•×—×§×™× ×¢×œ הפומפוזיות.
מיטל מצטרפת לצחוק (×× ×™ מקווה לפחות שהצטרפתי לצחוק. ×בל ×× ×™ ×œ× ××ª×¤×œ× ×× ×¡×ª× ×™×©×‘×ª×™ ש×, הסמקתי וזעפתי).
ומ××–, "×–×” בודרי×ר קל×סי" ×”×™× ×ž×˜×‘×¢ לשון.
סימולציה
הרעיון של בודרי×ר ×‘× ×•×’×¢ לתרבות ×©×‘× ×•×™×™×” ×ž×“×‘×¨×™× ×•×ž×—×™×§×•×™×™× ×ž×¢×•×•×ª×™× ×©×œ ××•×ª× ×“×‘×¨×™× ×”×•× ×œ× ×¨×¢×™×•×Ÿ חדש. ×”×•× ×œ× ×—×“×© לתרבות הקל×סית, ×•×œ× ×œ×ª×¨×‘×•×ª הפופול×רית ×”×ž×•×“×¨× ×™×ª. ההבדל היחיד בין שתי התרבויות ×”×לו ×”×•× ×œ× ×‘×§×™×•× ×”×¡×™×ž×•×œ×¦×™×” בתוכן, ××œ× ×‘×ž×©×ž×¢×•×ª הערכית שהן ×ž×¢× ×™×§×•×ª לו: בעוד התרבות הקל×סית כיבדה במיוחד ×ת הדיוק שבחיקוי והתירה ××—×•×–×™× ×ž×•×¢×˜×™× ×‘×œ×‘×“ של ×©×™× ×•×™, הרי שתרבות הפופ מכבדת במיוחד ×ת ×לו ×©×™×•×“×¢×™× ×œ×§×—×ª ×ת כל מה שעשו ×œ×¤× ×™×”×, לזרוק ב×וויר, ולתפוס ליצירת צורה חדשה ×ž×”×¨×›×™×‘×™× ×”×§×™×™×ž×™×.
ל××—×¨×•× ×” × ×ª×§×œ×ª×™ בשתי דוגמ×ות לסימולציה שכזו; ×”×חת ×”×™× ×‘×¡×¤×¨×• של ×ופיר טושה גפלה (×”×יש × ×©×‘×¢ שזהו שמו ×”×מיתי) "הקטרקט ×‘×¢×™× ×™ הרוח". ×–×” ×œ× ××™×–×” ספר מבריק, ×בל ב×חד ×”×§×˜×¢×™× ×©×, מתו×ר מישהו שחווה כל העת דז'×”-וו. המצב שלו כל כך מתדרדר עד ×©×”×•× ×œ× ×ž×¦×œ×™×— לתפקד בעול×, ×ž×©×•× ×©×›×œ רגע × ×—×•×•×” כרגע שכבר × ×—×•×•×” בעבר, ×•×”×•× ×œ× ×ž×¦×œ×™×— להבחין כלל בין מצי×ות לשעתוק. בודרי×ר קל×סי, ×›×מור. מה עושה הגיבור? ×”×•× ×ž×—×œ×™×˜ לכתוב מחדש יצירות קל×סיות. כך ×”×•× ×™×•×¦×¨ משהו כמו ×”×ידיוט של דוסטייבסקי מ×ת [×©× ×”×’×™×‘×•×¨]
הדוגמה ×”×©× ×™×™×” לקוחה מהסרט ש×× ×™ כל כך רוצה שכבר יתחיל להציג: be kind, rewind.
צפו בטריילר ותר×ו ×יך החיוך הרחב של "בודרי×ר קל×סי" מתפשט ×œ×›× ×¢×œ ×”×¤× ×™×, ×›×שר מתברר ×›×™ ×”×’×™×‘×•×¨×™× ×”×•×œ×›×™× ×œ×¢×©×•×ª גרסה מחודשת לקל×סיקות ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×ž×•×“×¨× ×™×•×ª, ל×חר שכל קלטות הוידי×ו × ×ž×—×§×•. ×”×ופציות שזה פותח ×‘×¤× ×™ יוצרי הסרט ×•×”×¦×•×¤×™× ×‘×• הן כמעט ××™× ×¡×•×¤×™×•×ª. ×גב, ×× ×™ ×’× ×™×•×“×¢×ª "קר×טה של רובוטי×".
שתי הדוגמ×ות ×”×לו לכ×ורה צועקות ××™× ×˜×¨× ×˜, כפי שהיטיב להסביר ×יתמר. מישהו התחיל משהו, מישהו הגיב על ×–×”, ×•× ×•×¦×¨ משהו שלישי ×©×”×•× ×ž×¡×¤×™×§ רחוק כדי ליצור בעצמו תגובת שרשרת חדשה לחלוטין. ×œ× ×—×™×¤×©×ª×™, ×בל ×× ×™ בת ×–×•× ×” ×× ×ין ב×יזשהו ×ž×§×•× ×›×‘×¨ ×תר "ספרות מעריצי×" לסרט של ×’×•× ×“×¨×™×™, שיוצר עוד ועוד ועוד ×¡×¨×˜×™× ×©×¦×•×œ×ž×• מחדש.
סימולקרה
ההבדל בין סימולציה לסימולקרה, גורס בודרי×ר, הו×: סימולקרה ×”×™× ×¡×™×ž×•×œ×¦×™×” ש×יבדה ×ת המקור שלה. ×יבוד מקור מוחלט ×œ× ×™×›×•×œ להתרחש ×‘×¢×•×œ×ž× ×•, ×ומר בודרי×ר, ולכן סימולקרה ×œ× ×‘×מת יכולה ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×ž×¦×™×ות, ×בל דוגמ×ות קרובות להחריד יש ×’× ×™×©. ×× × ×©×ª×ž×© בדוגמה פופול×רית: × ×¢×œ×™×™× "×יטלקיות" שמיוצרות ב×רצות-הברית הן סימולציה, ×ž×©×•× ×©×™×•×“×¢×™× ×ž×” החיקוי ומה ×”×מיתי. מלון ×•× ×¦×™×ן בל×ס וג×ס, ×©×‘× ×•×™ כמו חיקוי של המהות ×”×•× ×¦×™×× ×™×ª, כפי שתופסת ×ותה התרבות וכפי ×©×ž× ×¡×—×™× ×—×•×§×™ ×”×§×¤×™×˜×œ×™×–× ×”××ž×¨×™×§× ×™, ויותר מכך, מלון ×•× ×¦×™×ן במק×ו, ×©×”×•× ×—×™×§×•×™ של מלון ×•× ×¦×™×ן בל×ס וג×ס, רק בהת×מה לכ×ורה למוח המזרח-רחוקי (×–×” ×œ× ×‘×מת עובד), ×”× ×¡×™×ž×•×œ×§×¨×•×ª. לך תדע ×יפה ×–×” מתחיל ו×יפה ×–×” × ×’×ž×¨.
ולכן, הדוגמ×ות ×”×לו הן ×œ× ×‘×מת ××™× ×˜×¨× ×˜ ויש לכך שתי סיבות מרכזיות: המחבר והזמן והמרחב. הסרט והספר × ×”×’×•, × ×›×ª×‘×• ×•× ×—×ª×ž×• על ידי ×™×•×¦×¨×™× ×ž×¡×•×™×™×ž×™×. ולכן, העלילה המתרחשת, על כל פיתוליה, סגורה. ××™ ×פשר להוסיף עוד ×¡×¤×¨×™× ×©×™×™×›×ª×‘×• מחדש על ידי ×ותו ×יש דז'×”-וו, ×ž×©×•× ×©×ופיר טושה גפלה חשב על כל ×”×פשרויות הגלומות במשחק ×”×–×”, שיחק ×ותן, ×•×¤×¨×¡× ×ת הספר. הסימולציה שיצר קרויה על שמו, ×•×”×™× ×—×ª×•×ž×” במספר ×”×פשרויות שהמוח שלו ×פשר לו להגיע ×ליהן. ×”××™× ×˜×¨× ×˜, לעומת ×–×ת, ×”×•× ×›×ž×• סיפור ×¢×. יש ×ת השיר × ×•×ž×” × ×•×ž×” ×”×™×™ (×× ×™ יודעת, ×ולד סקול. ובכן, ×× ×™ עדיין רוצה להיות ×”×•× ×›×©××”×™×” גדולה). ויש ×ת ×”×’×רי ברלסומה ×”×–×” שהפך ×ת השיר לתופעת ××™× ×˜×¨× ×˜. ×בל התופעה × ×•×¦×¨×” רק הודות לכל מחקי ×’×רי ברלסומה ש×ין ×œ×”× ×©× ×•×¤× ×™×, שעשו ××™× ×¡×¤×•×¨ גרס×ות של ×’×רי וכך הגדילו פי ××™× ×¡×¤×•×¨ ×ž×•× ×™× ×ת ×פשרויות המשחק. ולכן, לתופעת × ×•×ž×” × ×•×ž×” ×”×™×™ ×ין מחבר ×חד, ××œ× ×לפי מחברי×.
הזמן והמרחב, ×ו ליתר דיוק חוסר הזמן ועודף המרחב, ×ª×•×¨×ž×™× ×’× ×”× ×œ×”×™×•×•×¦×¨×•×ª תופעות ××™× ×˜×¨× ×˜. כמו שיודע כל מי שהתלהב ממשהו ב××™× ×˜×¨× ×˜ רק כדי לקבל ×ת הפרצוף המזלזל של "×–×” × ×•×¨× ×™×©×Ÿ", ××™ ×פשר ב×מת לדעת מה חדש ומה ישן ב××™× ×˜×¨× ×˜, ×›×™ הכל ×ž×•× ×— ×©× ×œ× ×¦×—. ב×ותה מידה, יש ב××™× ×˜×¨× ×˜ כל כך הרבה דברי×, עד שהכל ב×מת תלוי ×‘× ×ª×™×‘×™ הגלישה שלך. ×”×¢×•×œ× ×”×§×™×‘×¨× ×˜×™ (×—×—×—) ×”×•× ×›×œ כך גדול, ×©×”× ×™×¡×™×•×Ÿ ליצור לו מרכז ×”×•× ×‘×œ×ª×™ ×פשרי ב×ופן ×ž×‘× ×™.
×לפי ×”×ž×—×‘×¨×™× ×•×”×‘×•-×–×ž× ×™×•×ª של הזמן והמרחב ×”×•×¤×›×™× ×ת הסימולציות של ×”××™× ×˜×¨× ×˜ לסימולקרות, ×ž×©×•× ×©×ין ××£ ×ž×§×•× ×חד ×©×ž×ž× ×• יוצ××™× ×”×—×™×¦×™× ×œ×¢×‘×¨ התיבה שבה כתוב "התופעה". ×ו כמו ש×מר מגיב מספר 89 לקליפ המעולה והבודרי×ר-קל×סי של eurotrash girl (ותודה לדולי): See, this is why You Tube was created.
סיכו×
וזו, ×× ×™ חושבת, התשובה לשלוש ש×לות:
1. למה ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×”×•× ×›×œ כך ×ž×’× ×™×‘ – סימולקרות מגרות ×ת ×”×—×•×©×™× ×”×¨×‘×” יותר ממקור –> חיקוי ×©×”×•× ×—×“-חד ערכי.
2. למה ×× ×™ מפחדת ×œ×¤×¨×¡× ×œ×™× ×§×™× ×‘"×’×-ש×": הרבה יותר קשה למרקר ×“×‘×¨×™× ×©×ין לך מושג ×× ×”× ×ž×—×“×©×™× ×ž×©×”×• למישהו.
3. למה מישהו חייב לקחת ×ותי לל×ס וג×ס!
ברשותך, ציטוט מה×ימייל:
×–×” ×חלה פוסט, לדעתי.
×ת יודעת, ככל שעובר הזמן, כך ×× ×™ מבין עד כמה ×× ×™ ב×מת ×œ× ×¡×’×•×¨ על כל ×¢× ×™×™×Ÿ הסימולקרות ×”×–×”. כלומר, ×’× ×”×ª×¨×‘×•×ª ×©×œ× ×• ×”×™× ×¡×™×ž×•×œ×§×¨×”, בלי קשר ×œ×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™×–×. ×”×ישה העיר×קית שחובצת פיתות עושה ×–×ת ×›×™ כולן עשו ×–×ת, וכולן עשו ×–×ת ×›×™ כולן עשו ×–×ת ×œ×¤× ×™×”×Ÿ. וזה ×פילו ×œ× ×ž×—×•×•×” ×ו משהו ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×לי, לפחות ×œ× × ×—×©×‘ כך, ×–×” פשוט × ×§×¨× ×ž×¡×•×¨×ª. ××– מה הופך ×ת הסימולקרה למשהו ×¤×•×¡×˜×ž×•×“×¨× ×™? הו, הקיו×!
חוסך הקלדות, ××”?
כמו שכבר ×מרתי במייל, ×’× ×× ×™ ×œ× ×¡×’×•×¨×” לחלוטין על ×¢× ×™×™×Ÿ הבודרי×ר ×”×–×”. ×בל ×× ×™ מסרבת להוסיף ×פולוגטיקות ×œ×¤×•×¡×˜×™× ×©×œ×™. ×–×” כל כך ×קדמיה ×©×‘× ×œ×‘×›×•×ª.
ובכל מקרה, ×חרי ×©×”×ª× ×¦×œ×ª×™ על ×–×” ש×× ×™ ×œ× ×ž×ª× ×¦×œ×ª, ×× ×™ חושבת שההבדל ×”×•× ×‘×›×•×•× ×”: העיר×קיות ×œ× ×ž× ×¡×•×ª להת××™× ×ת הדבר למצי×ות שלהן, ××œ× ×¤×©×•×˜ חוזרות ושוב ושוב על ×ותה פעולה. הן ×œ× ×ž×‘×¦×¢×•×ª â€×—יקוי“ במובן הב×טלרי של המילה, ××œ× ×¤×©×•×˜ עושות מה שלימדו ×ותן.
לגמרי 🙂
×× ×™ ×ž× ×¡×” לחשוב על ×–×”, וזה ×™×•×¦× ×“×™ מוזר. בהתחלה חשבתי ש×ולי החיקוי שלהן ××™× ×• ×מור לרמוז למשמעות, ×©× ×•×‘×¢×ª מהקשר בין ×©× ×™ ×”×˜×§×¡×˜×™× (במובן הרחב של המילה). ××—"×› חשבתי שסימולקרה ×œ× ×—×™×™×‘×ª לרמוז למשמעות ×יטרטקסטו×לית, בד"×› ×”×™× ×¤×©×•×˜ ×ž× ×¡×” ×œ×™×™×‘× ×§×•× ×•×˜×¦×™×•×ª הקשורות לטקסט המחוקה. למשל: מלון ×•× ×¦×™×ן; למשל: פרוטזת ר×ש מפוסלת, ר×ש ×œ×œ× ×יברי×, עשויה מגבס.
××– מה כן עושה ×ת ×”×חד לסימולקרה ו×ת ×”×©× ×™ לחיקוי פשוט? ×ולי העובדה ×©×‘×©× ×™ החיקוי ×”×•× × ×•×¨×ž×ª שיח, חיקוי של "כך צריך", ×•×‘×©× ×™ ל×?
×× ×™ רוצה הביתה.
תסביר ×ת המשפט ×”×–×” בבקשה: ×ח“כ חשבתי שסימולקרה ×œ× ×—×™×™×‘×ª לרמוז למשמעות ×יטרטקסטו×לית, בד“כ ×”×™× ×¤×©×•×˜ ×ž× ×¡×” ×œ×™×™×‘× ×§×•× ×•×˜×¦×™×•×ª הקשורות לטקסט המחוקה.
כלומר, ×©× ×™ חלקי המשפט ×”× ×œ× ×ותו דבר?
ל×, ×בל בהחלט יכולתי ×œ× ×¡×— ×ת ×–×” ב×ופן ×¢×ž×•× ×¤×—×•×ª.
ב"משמעות ××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×לית" ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ למשמעות ×©× ×•×‘×¢×ª מהיחס בין ×©× ×™ ×”×˜×§×¡×˜×™× (×“×•×’×ž× ×ž×”×™×¨×”: פרודיה).
כמובן שב××™× ×˜×¨×˜×§×¡×˜×•×ליות הכל קשור ליחס בין ×©× ×™ טקסטי×, ×בל × ×¨××” לי שבמקרה של סימולקרה, ×ולי ו×ולי, המשמעות ××™× ×” × ×’×–×¨×ª ×ž×ª×‘× ×•×ª ×©× ×™ ×˜×§×¡×˜×™× ×–×” מול ×–×”, ××œ× ×ž×זכור של טקסט קוד×, והסתמכות על ההקשר שבו ×”×•× ×”×•×¦×‘. כלומר, ×–×” קצת כמו לומר "להיות ×ו ×œ× ×œ×”×™×•×ª" רק כדי לדבר ברגיסטר גבוה.
ו×ולי ×× ×™ טועה לגמרי. ×›× ×¨××” ש×× ×™ טועה לגמרי. ×× ×™ ממש צריך לבדוק ×ת ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×”, ×¤×¢× ×חת ולתמיד.
×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ סימולציות ×ו ×¢×•×©×™× ×ותן? כש××ª× ×ž×™×‘××™× ×œ×›×ן, קופי-פייסט, קטעי מייל (ו×× ×™ לגמרי בעד: ×ין ×ž×¢× ×™×™×Ÿ כמו המייל של מישהו ×חר, ובפרט של ×©× ×™×›×!), ×”×ין זו סימולציה, לפחות תחילה, של השיחה הפרטית ×‘×™× ×™×›×?
מה ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ לדעתי ×”×•× ×”×—×•×‘×” שמרגיש ×יתמר (במקרה ×–×”) להצביע על כך: "ברשותך, ציטוט מה×ימייל". ×’× ×œ×¤× ×™× ×× ×™ זוכר ×ž×©×¤×˜×™× ×›×ž×• "כפי ש×מרתי לך בע"פ…" ×ו משהו דומה.
××– למה ×× ×—× ×• ×ž×¨×’×™×©×™× ×¦×•×¨×š להודות שמה ש×× ×—× ×• ×¢×•×©×™× ×¢×›×©×™×• ×”×™×” כבר, כלומר שזה סוג של חיקוי? ×”×× ×œ× ×ž×©×•× × ××ž× ×•×ª ×¢×§×©× ×™×ª ל×יזו ×מת? ל×מת של המקור שהיה, ול×מת שעליה מבוססת מערכת ×”×™×—×¡×™× ×‘×™× ×™× ×•, כלומר ×‘×™× ×™×›× ×œ×§×”×œ הקור××™×? ××ª× ××•×ž×¨×™× ×œ×•: שמע, הקטע הספציפי ×”×–×” הופיע כבר, ×”×•× ×—×™×§×•×™ של מקור, ×בל ×ž×¤× ×™ ×©×”×•× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×× ×—× ×• מבי××™× ×ותו ×›×ן שוב, ×בל דע לך שזה כעת החיקוי, ×× ×›×™ בקרוב מיטל תשיב תשובה חדשה, והדיון יתחיל להיות מקור ×‘×¤× ×™ עצמו וכו'.
×”× ××ž× ×•×ª ×”×–×ת ל×מת ×”×™× ×‘×¢×™× ×™ מ×וד חשובה ומ×וד חיובית. יש (×ž× ×™ צרפתי×) שי×מרו ×©×”×™× ×¢×¦×ž×”, כמו ×”×מת, תוצר של ×”×ª× ×™×™×” תרבותית, ולכן, בעצ×, ×œ× ×מיתית. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שזה לגמרי כך, ×בל ×–×” דיון ×חר ו×רוך.
×œ×¢× ×™× ×™× ×• ×›×ן, ×ולי ×פשר להבין מזה למה ×”××™× ×˜×¨× ×˜ כל כך ×ž×’× ×™×‘: ×›×™ רוב הזמן ×ין ×œ× ×• ×ת הרגשת המחוייבות ×”×–×ת. ×›×™ ב×מת ברור ×œ× ×• שרוב מה ש×× ×—× ×• רו××™× ×”×•× ×—×™×§×•×™, ×ו חיקוי של חיקוי, ולכן ×’× ×× ×—× ×• ×™×›×•×œ×™× ×œ×—×§×•×ª ×ותו, ×ו לפחות ×œ×”× ×•×ª ×ž×ž× ×• ברגע ×–×” ×œ×œ× ×ž×—×©×‘×” על מ×יפה ×‘× ×•×ž×™ עשה ולמה. יש ×›×ן ×יזו הרגשה של חופש, ל×? עול המקור ×œ× ×¨×•×‘×¥ על ×›×ª×¤×™× ×•. ×ותו עול של × ××ž× ×•×ª. וההשלכות של ×–×” ×¢×œ×™× ×• יכולות להיות גדולות, לטוב ולרע.
(×× ×™ רק מקווה ×©×œ× ×’×¨×ž×ª×™ עכשיו לכך שתפסיקו ×œ×”×‘×™× ×—×™×§×•×™×™× ×©×œ מקורות. ×ל תפסיקו: מגזין תרבות ×¢× ×“×™×•× ×™× ×‘×¡×•×£ מ×מריו יותר טוב מ×חד בלי)
×יתמר, ×ž× ×’× ×•×Ÿ הערפול ×”×וטומטי שהושתל בר×ש שלי כדי ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×ž× ×™ להתקרב ×œ×©×˜×¨× ×‘×¨×’ הופעל. ×ין לי שמץ של מושג מה ×תה רוצה 🙂
תומר, ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×¢× ×”×ž×™×™×œ × ×”×™×” עוד יותר מסובך ×›×©×—×•×©×‘×™× ×¢×œ ×–×” שרוב הפעמי×, המקור × ×•×¦×¨ רק כדי שיהיה לו חיקוי. כלומר, ×× ×—× ×• ×¢×•×¨×›×™× ×©×™×—×•×ª על ×”×¤×•×¡×˜×™× ×¨×§ כדי ×©×”×¤×•×¡×˜×™× ×™×¢×œ×• לפה ×‘×¦×•×¨×ª× ×”×ž×©×•×¤×¨×ª. כמובן שבש×ר הזמן ×× ×—× ×• ×’× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×¢× ×™×™× ×™× ×קדמיי×, ×•×œ× × ×’×™×“ ×¢×•×¡×§×™× ×‘×›×ž×” ×¢×•×œ×™× ×©×“×™×™× ×œ×”×¨×›×‘×” ×•×‘×’×™×§×™× ×‘×ž×¡×™×‘×•×ª של ×“×•×’×ž× ×™×•×ª.
והרעיון שלך על ×”×מת ×”×•× ×ž×§×¡×™× ×ž×§×¡×™× ×ž×§×¡×™×. ולטעמי ×’× × ×›×•×Ÿ. ו×ולי ×–×” מה שיוצר ×ת תחושת החוסר במבוגר ×חר××™.
יופי של פוסט! מעורר מחשבה. קר×תי ×ותו כמה פעמי×.
תודה תודה.
לפי ×ותו ההגיון (תומר)
×פשר להוסיף ×’× ×˜×¨×§×‘×§ ×œ×¢× ×™×™×Ÿ הקופי פייסט.
×ולי ריפרור דומה ×œ×‘× ×™×ª סדרה צילומית שבה
×¦×™×œ×•× ×œ×™×“ ×¦×™×œ×•× ×ž×™×™×¦×¨ משמעות ×©×œ× × ×ž×¦×ת בכל ×¦×™×œ×•× ×›×©×œ×¢×¦×ž×•. – ×”×ž×•× ×” ליזה של דוש×ן ליד (×œ× ×¤×™×–×™×ª) ×”×ž×•× ×” ליזה.
מ×ידך ×‘×œ×™×¤×¡×™× ×§ ××™× ×˜×¨× ×˜×™ וכל הש×ר הירקות, × ×¢×“×¨ המימד הביקורתי, × ×©×ר עדר ×œ×œ× ×¨×•×¢×” ×ו ××ž× ×•××‘× ×‘×—×•"ל ×פשר להשתולל בבית.
×× ×™ בכלל חושב שכל ×–×” × ×•×‘×¢ מתרבות ×¦×¨×›× ×™×ª, "×מ×, ×’× ×× ×™ רוצה ×›×–×”" ועצלות/ × ×™×•×•×Ÿ מחשבתי, כשעל כל ××œ× ×ž× ×¦×—×ª הטלויזיה ×›× ×¦×™×’×ª ×”××— הגדול של ×”×קסלי ×‘×¢×•×œ× ×—×“×© מופל×.
×פילו בשיח ×”×–×” ×× ×™ מרגיש שכל ×–×” כבר × ×מר ש×× ×™ חוזר על ×“×‘×¨×™× ×©× ×מרו, ×ולי על עצמי, ומדבר בקליש×ות חבוטות.
×פרופו בודרי×ר, ×’× ×ž×” שיובל ×מר 🙂
*×ת ×”×ž×•× ×— טרקבק
× ×¨××” לי שזה ההבדל בין ×”××•×¤×˜×™×ž×™×™× ×œ×¤×¡×™×ž×™×™× ×‘× ×•×’×¢ ל××™× ×˜×¨× ×˜: ×לו ×—×•×©×‘×™× ×©×ž×“×•×‘×¨ בכר × ×¨×—×‘ למשחקיות ו×לו ×—×•×©×‘×™× ×©×ž×“×•×‘×¨ בכר × ×¨×—×‘ לשיווק.
×›× ×¨××” ×©×œ×¢×•×œ× ×œ× × ×“×¢ מי צודק, ×בל כן × ×“×¢ ×©×œ× × ×’×™×“ על ×’×רי ברלסומה ×©×”×•× ×¢×•×©×” ×œ×™×¤×¡×™× ×§ בלי ביקורתיות 🙂
ותודה.
"ההבדל בין סימולציה לסימולקרה, גורס בודרי×ר, הו×: סימולקרה ×”×™× ×¡×™×ž×•×œ×¦×™×” ש×יבדה ×ת המקור שלה" – ×ת בטוחה? חשבתי – דרך סימולציות של בודרי×ר שקר×תי, ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ ×œ×§×¨×•× ×ת המקור – שסימולקרה ×”×™× ×ž×©×”×• שמעמיד ×¤× ×™× ×©×™×© לו מקור ××£ ×©×ž×¢×•×œ× ×œ× ×”×™×” לו – ×–×” ×œ× ×©×ž×œ×•×Ÿ ×•× ×¦×™×ן ×יבד ×ת המלון ×”×•× ×¦×™×× ×™ ×©×”×•× ×ž×‘×•×¡×¡ עליו, ×”×•× ×œ× ×ž×‘×•×¡×¡ על מלון ×•× ×¦×™×× ×™, למרות ×©×”×•× ×¢×•×©×” ×ת עצמו כן.
ילדי×, הזהרו ממקור-המעמיד-×¤× ×™-חיקוי! ובודרי×ר הרי××§×¦×™×•× ×¨ ×”×–×”, ×¢× ×”×ובססיה ×”×× ×לית שלו למקור, ל××™×–×” דימוי בדוי של ×מת ×בודה "קיימת ב×מת" ×œ× ×—×•×©×‘ שזה ×ž×’× ×™×‘ בכלל. ×בל ×–×” כן ×ž×’× ×™×‘. ×›×™ ×‘×¢×¦× ×”×¨×™ ×ין מקורות ××œ× ×¨×§ סימולקרות (××™× ×˜×¨×˜×§×˜×•×ליות, וזה). ולכן ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×ž×’× ×™×‘, והפוסט ×”×–×” ×ž×’× ×™×‘ ממש, ובודרי×ר פחות.
×× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ×” להתחייב על ×–×”, ×× ×™ חוששת. ××ž× × ×§×¨×תי ×ת בודרי×ר, ×בל ×–×” ×”×™×” ×œ×¤× ×™ זמן מה, ×•×’× ×‘×¢×ª התרחשותה זו הייתה חוויה מבלבלת. ×”×ופציה שלך × ×©×ž×¢×ª יותר טוב.
×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” ש×× ×™ מסכימה לחלוטין ×¢× ×”×ž×©×¤×˜: "×‘×¢×¦× ×”×¨×™ ×ין מקורות ××œ× ×¨×§ סימולקרות", ×בל תודה 🙂
פוסט יפה. ×× ×™ ×¢× ×§×¨×Ÿ לגבי ההבדל בין סימולציה לסימולקרה.
תודה.
×× ×™ × ×•×˜×” לה×מין ש×תה מומחה בודרי×ר גדול ×ž×ž× ×™. ××– ×›× ×¨××” שקרן צודקת.
"××™×–×” ×©×™×¨×™× ×תה כותב?"
"בעיקר של בי×ליק"
×“×•×’×ž× ×”×¨×‘×” יותר ×™×©× ×”, הרבה ×œ×¤× ×™ ×”××™× ×˜×¨× ×˜
(פוסט מצויין, ד"×.
× ×›×•×Ÿ. ××£ ×¤×¢× ×œ× ×—×©×‘×ª×™ על הבדיחידוד ×”×–×” בהקשר ×”×–×”.
ותודה.
הגעתי לכ×ן ×חרי ×©× ×™× ×©×”×“×‘×¨ ×”×–×” × ×›×ª×‘ ….. כסף מחברת יקרה ×œ× ×”×™×” קשור לזהב כבר די הרבה זמן – לכי לוויקיפדיה :
כסף פי×ט ×”×•× ×¡×•×’ של מערכת ×›×¡×¤×™× ×‘×” ערכו של הכסף ×§×™×™× ×ž×ª×•×§×£ חוק ×ž×“×™× ×”…..
הש×ר ×¡×ª× ×œ× ×ž×“×•×™×™×§