[×—× ×Ÿ הזמין, ×× ×™ × ×¢× ×”]
תחושת הזמן שלי מקולקלת. ×œ×¢×•×œ× ××™× ×™ בטוח ×× ×“×‘×¨ מה קרה לי ×œ×¤× ×™ חודש ×ו חודשיי×; ×× ×™ ×œ× ×–×•×›×¨ כמה זמן ×× ×™ עובד ×‘× ×¢× ×¢10; וד××™ ש××™× ×™ זוכר מתי התחלתי לעבוד ש×. מ×ותה סיבה, התכווץ לו כל גיל העשרה שלי למספר 16. וכך, כשהייתי בן 16 יזהר עזר לי להבין מוזיקה קל×סית.
×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ×ילו מוזיק××™× ×× ×™ ×והב מ×ילו סיבות. ×œ×¢×ª×™× ×§×¨×•×‘×•×ª מדי ××ž× ×•×ª שמשה ×ותי ככלי למיתוג עצמי. ×¢× ×”×–×ž×Ÿ הצטברו סיבות × ×•×¡×¤×•×ª, ×בל ×–×” קרה ×¢× ×”×–×ž×Ÿ. ×× ×™ מקווה שזה כך ×’× ×¢× ×חרי×, ×חרת קשה לי להסביר ×ת המשיכה שיש ×œ×¨×‘×™× ×›×œ כך מ××ª× ×• למוזיקת עיירות ×”×¤×•×¢×œ×™× ×”×‘×¨×™×˜×™×•×ª. וכך, בגיל 16 שמעתי בעיקר Death ו-Doom. ד×רק-גיק ×ž×”×’×™×”×™× ×•×.
×בל יזהר, ש×חר כך חזר בתשובה, ושהיה ×‘×¢×¦× ×”×ž×§×•×¨ לכל מוזיקת המט×ל ×”×”×™×, החליט ללמוד ×¤×¡× ×ª×¨. ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— למה ×”×•× ×”×—×œ×™×˜ ×©×”×•× ×¨×•×¦×” להתעסק ×¢× ×ž×•×–×™×§×” קל×סית, ×בל ×ולי ×’× ×–×” קשור למיתוג עצמי. ×œ× ×’×Ÿ ×ת המ××¡×˜×¨×™× ×”×’×“×•×œ×™× ×”×™×©× ×™×. קצת כמו גיטריסט ×©×¤×•× ×” ×œ×¤×œ×ž× ×§×•. ××– יזהר החל ×œ× ×’×Ÿ מוזיקה קל×סית, ו×× ×—× ×• קצת ×¦×—×§× ×• עליו, ×בל מהר מ×וד × ×”×™×” לו מבט ×›×–×” ×‘×¢×™× ×™×™×, ×•×”×•× ×”×›×¨×™×— ××•×ª× ×• לשמוע ×ותו ×ž× ×’×Ÿ יצירות קל×סיות פשוטות.
כלב ×™× ×™×-×ª×™×›×•× ×™ מצוי |
ו××–, ×™×•× ×חד, ×”×•× × ×™×’×Ÿ ×ת החלק הר×שון של ×¡×•× ×˜×ª ×ור-ירח של בטהובן. ×”×™×•× ×× ×™ יודע שזה ×‘× ×לי. ××– ×–×” ×”×™×” מוזיקה, קל×סית. וזה ×”×™×” מקסי×. ×”×™×” לו חדר קטן בקיבוץ, ×¢×™×¨×•× ×ž×ª×ž×•× ×•×ª (למעט ×ª×ž×•× ×” ממוסגרת של כלב ×™×, שהצחיקה ×ותו). ×•×¤×¡× ×ª×¨ ×”××™×˜×•× ×’ שלו ×’×¨× ×œ×—×“×¨ לרעוד. ×חר כך ×”×•× ×œ×ž×“ ×ת החלק השלישי של ×”×¡×•× ×˜×”, והחדר כמעט ×œ× ×¢×ž×“ בזה.
××– ×”×ª×—×œ× ×• לשמוע מוזיקה קל×סית. בהתחלה ×©×ž×¢× ×• בעיקר בטהובן, שופן וליסט. ×חר כך קצת שוברט. ו××– יזהר החל לסחוב לכיוון המ××” העשרי×, מה שהת××™× ×œ×˜×¢× ×”×¡×¤×¨×•×ª×™ שהתחלתי לפתח. ×›× ×¨××” ×©×œ× ×”×™×™×ª×™ עוד בן 16. ×× ×™ ×œ× ×–×•×›×¨. ×™×©×‘× ×• בחדר המוזיקה של הקיבוץ, ×•×©×ž× ×• ×ª×§×œ×™×˜×™× ×©×œ ×¨×—×ž× ×™× ×•×‘ וברטוק. יזהר ×ž×¦× ×ª×ž×•× ×•×ª ×©×œ×”× ×‘×יזו ×× ×¦×™×§×œ×•×¤×“×™×” – ××™× ×˜×¨× ×˜ ×”×™×” בעיקר ×”-BBS ש×לכס שיחק בו – ×•×¨×—×ž× ×™× ×•×‘ × ×¨××” כמו ×סיר משוחרר. ×”×§×œ×˜× ×• ×§×˜×¢×™× ×ž"קול המוזיקה", ×”×—×œ×¤× ×• קלטות, ×•×œ× ×”×¦×œ×—× ×• לקלוט כל כך ×ת שוסטקוביץ'.
×חר כך יזהר חזר בתשובה. בשלב ×ž×¡×•×™× ×”×•× ×¤×™×–×¨ ×ת כל המוזיקה שלו, ו×× ×™ קיבלתי ×ת רוב קלטות המוזיקה הקל×סית. ×ס×, ×× ×™ חושב, קיבל הרבה מט×ל. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ מה קרה ×œ×¤×¡× ×ª×¨. מיזהר לקחתי ×ת הצורה ×”× ×•×›×—×™×ª של החדר שלי – ×¢×™×¨×•× ×ž×ª×ž×•× ×•×ª. ×’× ×œ×œ× ×ª×ž×•× ×ª כלב ×™×. מוזיקה קל×סית ×œ× ×©×ž×¢×ª×™ כבר ×©× ×™×. ×× ×™ שומע עכשיו בעיקר ק×× ×˜×¨×™-ווסטרן ופולק. ×–×”, ×›× ×¨××”, כבר ×œ× ×§×©×•×¨ למיתוג. ×–×” ×¡×ª× ×ž×“×’×“×’ לי במקומות ×”× ×›×•× ×™×. ×¢× ×™×–×”×¨ ×× ×™ כבר ×œ× ×‘×§×©×¨.
×× ×™ מזמין:
• ××¡× ×•×•×œ×¤×¡×•×Ÿ
• מיטל שרון (כתבה)
• ××™×” (כתבה)
• יוסי גורביץ
• תומר ליכטש
• דורה ×§×™×©×™× ×‘×¡×§×™
כל כך מדויק הביטוי מיתוג עצמי. לקח לי ×©× ×™× ×œ×”×•×“×•×ª ×‘×¤× ×™ עצמי שצ'יק קורי××” ×œ× ×‘×מת מדבר ×לי. הפסדתי הרבה ×©× ×™× ×©×œ ×”× ××” ממוסיקה.
🙂
×§×˜×¢×™× ×›×לה ×ž×¨×’×©×™× ×ותי הרבה יותר ממ××ž×¨×™× ×ž×ª×¤×œ×¡×¤×™×, דידקטיי×, ×§×¨×™× ×•×©×›×œ×ª× ×™×™×. ×›× ×¨××” ×©×¢× ×”×’×™×œ ×¢×•×©×™× ×—×©×‘×•×Ÿ × ×¤×© ×•× ×¤×¨×“×™× ×ט ×ט מהקליפות ומגלדי המיתוג העצמי.
× ×•×¨× ×™×¤×” כתבת, ×יתמר.
×גב, להזכירך,
יש לי בלוגגג
×œ× ×¨×¦×™×ª×™ לקשר ×ליו בלי רשותך. גוגל ×¢×™× ×• פקוחה.
×חד ×”×¨×’×¢×™× ×”×ž×•×–×™×§××œ×™×™× ×”×ž×©×ž×¢×•×ª×™×™× ×©×œ×™ ×”×™×” ×‘×§×•× ×¦×¨×˜ של צ'יק קורי××”.
עד ×”×™×•× ×× ×™ זוכר ×ת ההתרגשות.
×ו לפחות מספר ×ותה.
כבר סיפרתי ×‘×ž×§×•× ×חר על הזיכרון שלי של מחלקת ×˜×™×¨×•× ×™× ×¦×•×¢×“×ª בשלשות לחדר ×”×וכל ושרה ×ת ספיין בקולי קולות. עתוד××™×, × ×•, ×œ× ×’×•×œ× ×™.
ו×הבתי ×ת ×”××‘×—× ×” על הזיכרון שסופר כל כך הרבה ×¤×¢×ž×™× ×¢×“ שהמקור × ×©×—×§ לגמרי. תשמע, × ×—×ž×“ ב×תר ×”×–×”. 🙂
×× ×™ ×והב להתפלפל
×“×‘×¨×™× ×ž×©×•× ×™× ×›×œ כך ×ž×ª×¨×—×©×™× ×©× ×‘×¦×¤×•×Ÿ, ××”?
לגמרי
רציתי להגיב ×‘× ×•×’×¢ ל×מרה "×”×™×•× ×× ×™ יודע שזה ב×× ×לי", בהתיחסותך ×œ×¡×•× ×˜×ª ליל ירח של בטהובן, ולש×ול למה ×תה מתכוון?
×ל תבין ×ותי ×œ× × ×›×•×Ÿ. זו ×¡×•× ×˜×” מעולה. ×בל לשמוע ×ותה, בהקשר של מוזיקה קל×סית, שקול ללהקשיב ל"חומה" של ×¤×™× ×§ פלויד בהקשר של רוק.
סליחחחחה (×—' ×’×¨×•× ×™×ª), ×בל החומה ×–×” עדיין ××™×–×” דבר. ×œ× ×œ×–×œ×–×œ בחומה, ×–×” ×œ× ×”×›×œ "×•×•×™× ×•× ×™× ×•" ו"×”× ×¢×™×ž×” ×ž×¤×™× ×§ פלויד".
×× ×™ ×והב ×ת "החומה". מ×וד. ועדיין, זו קליש×ת רוק.
ומה רע כל כך בקליש×ות רוק? ×× ×™ ×™×•×¦× ×›×ן בקרי××” לביטול מושג הקליש××”.
×•×œ×œ× ×§×©×¨ – יש לבלוג בעיה ×¢× ×’×•×’×œ רידר? ×”× ×˜×•×•×™×‘×¡ קולט והרידר ל×.
×ין רע בקליש×ות רוק. ×יכשהו ×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×— להסביר ×ת עצמי. מה ×©× ×™×¡×™×ª×™ להעביר ×–×” ×ת הפער בין תחושת החשיבות העצמית שהיתה לי ××–, שומע ×ת ×”×¡×•× ×˜×” הזו, לבין העובדה ששמעתי משהו ×ולטרה-מוכר. ×–×” הכל. ×ין ×›×ן שיפוט, ב×מת.
ולגבי גוגל רידר – ×× ×™ כבר ×œ× ×™×•×“×¢.
×¢×§×¨×•× ×™×ª ×× ×™ מעדיפה מ××ž×¨×™× ×ž×ª×¤×œ×¡×¤×™×, דידקטיי×, ×§×¨×™× ×•×©×›×œ×ª× ×™×™×, ×בל ×–×” כתוב × ×¤×œ×. ×•×’× ×ž×¦×•×œ×-×ילוסטרציה × ×¤×œ×, ×יכשהו.
🙂
תגיד, וב×מת ובלי ×œ×”×ª×—×›× (יתר על המידה),
×תה יכול ×œ×©×™× ×ת ×”×צבע על ×”×ž×§×•× ×”×ž×“×•×™×™×§ שבו מיתוג עצמי הופך להיות הגדרה עצמית?
× .ב. ב×מת יופי של רשומה. העבותות ×”× ×•×¡×˜×œ×’×™×™× ×‘×”× ×תה × ×œ×¤×£ בכל ×¤×¢× ×©×תה כותב על ×“×’× ×™×” ×ו על יזהר משיבי רוח, ×œ× × ×¢×™× ×œ×”×’×™×“.
×’× ×× ×™. משחקי השרביט ×”×לה בלתי × ×¡×‘×œ×™× ×‘×¢×™× ×™×™.
כן, ×× ×™ חושב שישר על ההתחלה. הסיבות ש×× ×—× ×• ×¢×•×©×™× ×“×‘×¨×™× ×œ× ×ª×ž×™×“ ×ž×©× ×•×ª מ×וד. ×”×¨×¦×™×•× ×œ×™×–×¦×™×•×ª ש××—"×› הופכות לחלק מהזהות ×©×œ× ×•.
ובכלל, הייתי צריך ×œ×”×¤× ×•×ª בפוסט ×”×–×” לכ×ן:
http://mymoney.nana10.co.il/Article/?ArticleID=533431&sid=130
×œ× ×¦×¨×™×š להיסחף. יש בווד××™ ×ª×—×•× ×פור שבו ×–×” × ×›×•×Ÿ, ×בל רק עד לגבול מסוי×. ×× ×”×™×• ×—×•×–×¨×™× ×¢×œ ×”× ×™×¡×•×™ מהכתבה ×¤×¢× ×©× ×™×” ושלישית ×¢× ××•×ª× ×¡×˜×•×“× ×˜×™×, סביר ×©×”× ×”×™×• ×ž×’×™×¢×™× ×œ×§×¦×” היכולת ×©×œ×”× ×œ×©×§×¨ לעצמ×. ×× ×©×™ השיווק ×ž× ×¦×œ×™× ×œ×¨×¢×” ×ת ×”×ª×—×•× ×”×פור ×”×–×”, ×בל ×’× ×”× × ×–×”×¨×™× ×œ× ×œ×¢×‘×•×¨ ×ת הגבול.
×× ×™ חושב שהדבר ×”×חרון ×©× ×™×ª×Ÿ לומר על רוב ×× ×©×™ השיווק ×”×•× ×©×”× "× ×–×”×¨×™×". ×בל ×ין ספק ×©×’× ×œ×“×™×¡×•× × ×¡×™× ×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™×™× ×™×© גבולות. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שבכתבה × ×˜×¢×Ÿ ×חרת..
ברעיון של מיתוג עצמי מובלעת ×”×”× ×—×” שיש הבדל בין החלק ×©×‘× ×• ×©×”×•× ××•×ª× ×˜×™ (× ×’×™×“, העובדה ש×× ×™ ×œ× ×‘×מת משתגע על המוסיקה של ×¡×™×™× ×˜×•×œ×•×’ ×–×” ×ו ×חר) לבין ×“×‘×¨×™× ×©×× ×—× ×• ×ž×§×‘×œ×™× ×¢×œ ×¢×¦×ž× ×• תוך כיפוף ×ž×”×•×ª× ×• ×”"×מיתית". ×וטרפה רמזה ×œ×”× ×—×” ההפוכה, ×ין הפרדה, הכל השפעות, ו×× ×ª×§×œ×£ ×ת כל השכבות של ×ž×™×ª×•×’×™× ×¢×¦×ž×™×™× ××– תיש×ר בסוף ×¢× ×›×œ×•×. ×–×” × ×›×•×Ÿ שקשה להגדיר בצורה חותכת ×יפה ×”××•×ª× ×˜×™ × ×’×ž×¨ והעמדת ×”×¤× ×™× ×ž×ª×—×™×œ×”, ×בל ×–×” שהגבול ×”×•× ×פור ×œ× ×ומר שההפרדה ×œ× ×§×™×™×ž×ª.
עוד משהו: מה שמטריד ×ותי ×‘× ×™×¡×•×™ שתו×ר קשור ×“×•×•×§× ×‘×“×™×¡×•× × ×¡ ×©×œ× ×ž×–×›×™×¨×™× ×ותו, בין ×”×©×¢×ž×•× ×©×œ ×”× ×™×¡×•×™ לבין ×”×˜×¢× ×” של המרצה ×©×”×•× ×”×™×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ושצריך להפיץ ×ת ×”×˜×¢× ×” ×”×–×ת הל××”. ×× ×œ×¡×˜×•×“× ×˜×™×, כולל ×לה של הדולר, ×œ× ×”×™×ª×” ×›×–×ת הערצה עיוורת לסמכות, ×”× ×œ× ×”×™×• ×ž×§×‘×œ×™× ×¢×œ×™×”× ×ת המשימה ×•×ž×ž×™×œ× ×œ× ×”×™×” מתעורר ×”×“×™×¡×•× × ×¡ ×”×©× ×™, ×–×” של מה פת××•× ×× ×™ מוכר ×ת ×”×—×‘×¨×™× ×©×œ×™ תמורת דולר ×חד עלוב.
×–×” ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ מה שרמזתי ×ליו. ×× ×™ מוכרחה להודות ש×× ×™ ×œ× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ בטוחה ×יפה עובר הגבול בעצמי. בעוד שהגדרה עצמית × ×•×‘×¢×ª ×ž×“×‘×¨×™× ×ž×”×¦×•×¨×š ×©×œ× ×• לזהות ×‘×¢×¦×ž× ×• ×ת ×שר טבעי, × ×•×— ו××•×¤×™×™× ×™ יותר ×œ×¢×¦×ž× ×• ו××– ×œ×ª×¨×’× ×ת ×–×” ×œ×ž×•× ×—×™× ×œ×‘×¨×ª×™×™× ×•×ž×•×“×’×©×™× ×™×•×ª×¨ — מיתוג עצמי יותר דומה ×œ×“×‘×¨×™× ×©× ×¨××” ×œ× ×• שכד××™ ×©× ×”×™×”, ש××– ×× ×• ×¡×•×¤×’×™× ×”×©×¤×¢×•×ª חברתיות ×‘×ž×§×•× ×œ×¤×–×¨ ×ותן.
כך שבעוד שמיתוג עצמי די מתיישב ×¢× ×”× ×™×¡×•×™ של ×¤×¡×˜×™× ×’×¨ ×•×¢× × ×’×–×¨×•×ª×™×•, הגדרה עצמית – יש בה לתת יותר קרדיט לפסיכולוגיה ×”×× ×•×©×™×ª בכלל ולמודעות עצמית שמת×ווררת בתדירות מספקת, בפרט.
×× ×™ ×œ× ×ž× ×™×— ××•×ª× ×˜×™×•×ª. טוב, ×ולי כן, ×בל ×œ× ×‘×›×•×•× ×”. ×× ×™ ×œ× ×ž×מין שיש מוזיקה שמיועדת לך, למהותך ×”× ×¡×ª×¨×ª. ×–×” בולשיט. ×בל ×× ×™ כן מ×מין שהרבה מ×וד ×¤×¢×ž×™× ×—×œ×§ מחוויית ×”×”××–× ×”/קרי××”/צפיה מהול ברפלקסיביות ש××™× ×” קשורה ליצירה עצמה, ××œ× ×œ×ž×—×•×œ ×”×©×“×™× ×”×ª×¨×‘×•×ª×™ שסובב ×ותה. כלומר, ×× ×™ מ×זין למוזיקה קל×סית. ×× ×™ ×והב מוזיקה קל×סית, עד היו×. ×בל כש×× ×™ מ×זין למוזיקה קל×סית, ×× ×™ ×’× ×—×•×©×‘: הו, ×× ×™ מ×זין למוזיקה קל×סית. ×–×” ×œ× ×§×©×•×¨ למהויות, ×–×” קשור למורכבות של החווייה ×”×סתטית.
×•×‘×ž×œ×™× ×חרות, מה ש×וטרפה ×מרה.
לגבי ×”× ×™×¡×•×™, ×× ×™ חושב שכד××™ ×œ×”×ž× ×¢ מקפיצה ×œ×ž×¡×§× ×•×ª. ×”× ×™×¡×•×™ תו×ר בכתבה בקצרה, וקשה על סמך התי×ור ×”×–×” להסיק על בעיות מתודולוגיות.