× ×ª×—×™×œ מהתחלה; כלומר, × ×ª×—×™×œ מהערה ×רוכה ×‘×¡×•×’×¨×™×™× ×ž×¨×•×‘×¢×™×; כלומר, ×ž×ž×‘×•× ×פולוגטי:
[×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ דבר בתי×וריה של ×¦×™×œ×•× ×ו ציור. קר×תי ×ת ×œ×¡×™× ×’ וזהו. ×¤×¨×©× ×•×ª של ×¦×™×•×¨×™× ×•×¦×™×œ×•×ž×™× ×ª×ž×™×“ × ×¨×תה לי מפוקפקת. קר×תי כמה ×¤×¨×©× ×•×™×•×ª מעולות, והרגשתי ×œ× ×‘× ×•×—. ×× ×œ×ª×ž×œ×œ ×ת ×”×¨×¦×™×•× ×œ×™×–×¦×™×”, הרגשתי שהמעבר ×ž×”×ž×“×™×•× ×”×•×•×™×–×•×לי ×œ×ž×“×™×•× ×”×œ×©×•× ×™ צריך להיעשות – ×× ×”×•× ×›×‘×¨ × ×¢×©×” – ב×יפוק. ×× ×™ יודע ×©×™×©× ×” מסורת ×רוכת ×©× ×™× ×©×œ ווירבול הוויזו×ליה; ×× ×™ יודע ש×× ×™×©× ×” מסורת ×¤×¨×©× ×™×ª, ×™×©× ×” ×’× ×ž×¡×•×¨×ª ציור מקבילה, ×©× ×•×¦×¨×” בהתייחס ×ליה. כלומר, ×¦×™×•×¨×™× ×ž×¦×•×™×¨×™× ×ž×ª×•×š ×”×ª×›×•×•× ×•×ª ×œ×¤×¨×©× ×•×ª מסוג מסוי×; כלומר, ההסתייגויות שלי, לגבי ×יפוק, מפוקפקות משהו. ועדיין, ×œ× × ×•×— לי. ××– הסתובבתי ×¢× ×”× ×§×•×“×” ×”×§×˜× ×” הזו מתגלגלת לי בר×ש כבר זמן מה, והרגשתי כמו טמבל להעלות ×ותה ×›×ן. ×בל ×ולי יש בה משהו. ו×× ×ין, ×שמח לגלות למה]
××’× ×§×•×ž×•, כפי ×©×”×•× ×ž×©×ª×§×£ מווילה קרלוטה. ×יטליה. (rita crane, flickr) |
1.
×”×¢×•×œ× ×™×¤×”. הכל יפה ומורכב. הכל × ×¢ בת ×חת, ×•× ×•×©×, ומתפזר ב×לפי ×•×§×˜×•×¨×™× ×§×˜× ×™× ×œ×›×œ כיוון. הכל יפה. הכיעור ×’×. ×’× ×”×¡×ª×ž×™. ×’× ×¢×ž×•×“×™ החשמל. במיוחד עמודי החשמל, בעצ×.
2.
×בל ×× ×™ כותב ×–×ת עכשיו, כך ש×× ×™ חש צורך להדגיש. ו×× ×™ חש בצורך ×”×–×” ×›×™ ×œ×¤×¢×ž×™× ×©×•×›×—×™×. ×¨×‘×™× ×©×•×›×—×™× ×œ×¨×•×‘. × ×¡×¢×ª×™ ב××•×¤× ×™×™× ×œ×¤× ×™ כמה ימי×, ושמעתי ילד ×ומר בפלי××” "בלון", ו×מו, בקול מתקתק מזיוף, ×ומרת "××™×–×” יופי". ××™×–×” יופי.
3.
×× ×× ×™ צל×, והכל יפה, ו×× ×™ רוצה לומר שהכל יפה, ×ין לי ממש ×יך. ×¦×™×œ×•× ×ž×ž×¡×’×¨, וזה × ×”×“×¨. מסגור ×ž×¤× ×” תשומת לב. ×בל המסגור הבסיסי ×œ× ×ž×¡×¤×™×§. ×× ×ª×¨×¦×” ×œ×¦×œ× ×™×•×¤×™, ×תה כבול ×œ×¦×™×œ×•× ×“×‘×¨×™× ×™×¤×™× – כלומר, ×“×‘×¨×™× ×©× ×—×©×‘×™× ×œ×™×¤×™× – ×ו, שתי×לץ ×œ× ×¡×•×ª להדגיש. ו×יך תדגיש? ב×מצעות זווית ופוקוס, ב×מצעות משחק ×¢× ×”×¦×‘×¢. כלומר, תיקח ×ת כל היפה ×”×–×”, ותעמיד ×ותו בזווית יפה, כך ×©×›×•×œ× ×™×¨×ו כמה ×–×” יפה, מהזווית הזו, שבה ×¨×’×™×œ×™× ×ž×ž×™×œ× ×œ×¨×ות ×ת היופי שבדבר. ×תה כבול לזוויות ×©× ×ª×¤×¡×•×ª כיפות ממיל×, ×•×œ×“×‘×¨×™× ×©× ×ª×¤×¡×™× ×›×™×¤×™× ×ž×ž×™×œ×. הצורך לתקשר יופי ×¢× ×§×”×œ לוכד ×ת כל היופי ×”×–×” לקליש×ות של יופי.
4.
וזו, בעצ×, הבעיה שלי ×¢× ×¤×œ×™×§×¨.
×–×ת קליש××” להגיד שבפליקר ×פשר ×œ×ž×¦×•× ×¨×§ קליש×ות (-;
×›×ן
http://2point8.whileseated.org/?p=104
וכ×ן
http://2point8.whileseated.org/?p=240
וכ×ן
http://alecsoth.com/blog/2007/08/08/where-are-the-great-pictures-on-flickr/
תי×רתי לעצמי, ×בל ×–×” ×œ× ×‘×מת פוסט על פליקר 🙂
× ×›×•×Ÿ. ×–×” פוסט על תלמידי ×©× ×” ר××©×•× ×” בצילו×.
ו×ולי ×–×” ×’× ×”×¤×•×¡×˜ ש×× ×™ ×œ× ×›×•×ª×‘ הרבה זמן על למה ×× ×™ ×ž×¦×œ× ×¤×—×•×ª בזמן ×”×חרון ולמה ×× ×™ ×œ× ×ž×¢×œ×” ×ת ×”×ª×ž×•× ×•×ª לפליקר.
ו×ולי ×’× ×–×”
http://info.org.il/kites/hanan/gallery/what_a_beauty_beach.jpg
×× ×™ חשבתי שזה פוסט על זן ועל ×”×ž×“×™×•× ×”×•×•×™×–×•×לי.
×× ×™ ×œ× ×”×‘× ×ª×™ למה הכל יפה. וה×× ×™×¤×”-מכוער ×”×•× ×›×ž×• יפה-יפה. ומה ×¢× ×”×× ×©×™× ×”×לה ×©×”× ×œ× ×™×¤×™× ×בל ×”× ×™×¤×™× ×›×©×”× ×ž×“×‘×¨×™× ×ו ×–×–×™×, כלומר ×©×”×ª× ×•×¢×” עושה ××•×ª× ×™×¤×™×.
יש כל ×ž×™× ×™ ×¡×•×’×™× ×©×œ "יפה", בטח ×›×©×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×¦×™×œ×•× ×•×–×•×•×™×•×ª ×¦×™×œ×•× ×•×§×•×ž×¤×•×–×™×¦×™×” ×•×“×‘×¨×™× ×©××™× ×™ בקי××” בה×. ויש יפה של מי שיודע "לקרו×" סוג ×ž×¡×•×™× ×©×œ יפה, וזה בכלל ×œ× ×™×¤×” ××œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ × ×’×™×“ ×ו מה. יפה-×—×›× × ×’×™×“. ויש יפה-×פקטיבי, בטח ×‘×ª×ž×•× ×•×ª.
בקיצור, ×œ× ×בין ל×ן חתרת.
×× ×™ חושב שיש ל×סתטיקה קשר הדוק ×¢× ×ž×•×¨×›×‘×•×ª. והכל מורכב בצורה בלתי × ×ª×¤×¡×ª. ברגע ×©×©×ž×™× ×œ×‘ לזה, ×ž×’×œ×™× ×¢×“ כמה ×’× ×”×›×œ יפה.
×›×™ היפה ××™× ×• ××œ× ×ª×—×™×œ×ª×• של ×”× ×•×¨×
(והמשפט ×”×–×” ×”×•× ×§×œ×™×©××” לדיון ×”×–×”, ו×ולי ×’× ×ª×—×™×œ×ª×• של פוסט תשובה, שייכתב ××™ ש×, לכשיהיה זמן תחת הת×× ×” והגפן). עוד ×שוב.
שבו ×ך בדוחק × ×¢×ž×•×“
×ין לך עוד הרבה זמן ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×” 🙂
יפה ×מרת.
×יתמר: היפה ×”×•× ×וטובוס?
מיטל: טוב שיש מי שסופרת. כמה זמן × ×•×ª×¨?
🙂
כבר במספר 1 ×תה כותב ×ת המילה ×”×˜×¢×•× ×” "יפה". בכלל ×œ× ×‘×¨×•×¨ לי למה ×תה מתכוון כש×תה כותב "יפה", וה×× ×ž×” ×©× ×ª×¤×¡ ×›×›×–×” ×‘×¢×™× ×™×š ×”×•× ×›×–×” ×‘×¢×™× ×™. ×•×’× ×× ×”×¡×›×ž× ×• על ×יזשהו "יופי", ×”×× ×”×™×•×¤×™ שבכיעור והיופי שביופי ×”× ×‘×›×œ×œ ×ותו יופי? ×”×× × ×›×•×Ÿ להשתמש ב×ותו מושג ×œ×©× ×™ ×“×‘×¨×™× ×›×œ כך ×©×•× ×™×? ×× ×™ מ×וד ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×” ×¢× ×”×”× ×—×” שהכל סובייקטיבי, ×בל יופי ×”×•× ×חד ×ž×”×ž×•× ×—×™× ×”×לו ×©×ž×§×©×™× ×¢×œ×™ ×œ×”×ª× ×’×“ ×œ×¡×•×‘×™×™×§×˜×™×‘×™×¡×˜×™× ×•×œ×¨×œ×˜×™×‘×™×¡×˜×™× ×œ×ž×™× ×™×”×.
×’×
×× ×™ חושב – ×ו מרהיב לחשוב – ×©×“×•×•×§× ×‘×¨×•×¨ לך למה ×× ×™ מתכוון כש×× ×™ כותב "יפה". לכל הפחות, ×™×©× × ×“×‘×¨×™× ×©×ת ×ž×›× ×” יפי×. ×× ×™ ×œ× ×ž×ª× ×’×“ ×œ×¡×•×‘×™×™×§×˜×™×‘×™×–× ×•×¨×œ×˜×™×‘×™×–× ×©×œ ×”×סתטי, ×× ×™ ×פילו מציין ×–×ת די במפורש ("×תה כבול ×œ×¦×™×œ×•× ×“×‘×¨×™× ×™×¤×™× â€“ כלומר, ×“×‘×¨×™× ×©× ×—×©×‘×™× ×œ×™×¤×™×"), ×× ×™ פשוט חושב ×©× ×™×ª×Ÿ לר×ות יופי בכל דבר, ×× ×‘× ×œ×š. וזו ×”× ×§×•×“×”. עזבי "הכל יפה", ×–×” ×œ× ×—×©×•×‘. ×× ×‘× ×œ×š לומר "X יפה", ו-X ××™× ×• חלק ממה ×©× ×ª×¤×¡ יפה בתרבות שלך, ×יך תציגי ×ת ×–×” בצילו×? זו ×”× ×§×•×“×” כולה.
× .ב.
ובכל ×–×ת, הכל יפה.
ובכן – ×–×” ×œ× ×ž×©× ×” ×יך תציג ×ת ×–×” בצילו×, ×–×” מה ש×× ×™ ×ומרת. ×’× ×× ×ª×¢×©×” הכל כדי להציג ×ת ×–×” כדבר ×©× ×ª×¤×¡ יפה בתרבות שלך, יהיו ×× ×©×™× ×©×œ× ×™×ª×¤×¡×• ×ת ×–×” כיפה. ולהיפך – ×× ×ª×¦×œ× ×ת ×–×” כפי שזה, יהיו ×× ×©×™× ×©×™×ª×¤×¡×• ×ת ×–×” כיפה. בגלל ×–×” ×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™× ×” ×ת הש×לה שלך. ×× × ×—×“×“.
×œ× ×–×•×›×¨×ª בדיוק. ×©×‘×•×¢×™×™× ×›×›×”.
1.
××– × × ×™×— שיש לי סלולרי ×¢× ×ž×¦×œ×ž×” למרות ש×ין לי, ×•× × ×™×— ש×× ×™, מדי פע×, שולף ×ותו במהירות, כמו ×קדוחן מערבון, ומצל×, משהו, ×פילו בלי להסתכל לכיוון. ו××– ×× ×™ יושב בבית, ויכול להסתכל על כל ×”×ª×ž×•× ×•×ª ×”×קר×יות (×•×”×œ× ×ž×˜×•×©×˜×©×•×ª, לסלולרי ×”×“×ž×™×•× ×™ שלי יש מהירות ×¦×ž×¦× ×’×‘×•×”×” מ×וד), ולר×ות ×ת היפה בכל ×ª×ž×•× ×”. כל ×”×¤×¨×˜×™× ×”×§×˜× ×™×, הזוויות ×”×קר×יות והמופל×ות ×©×‘×”× × ×ª×¤×¡×• ידה ידה ידה. יופי.
2.
ועכשיו × × ×™×— שבדיוק ×›×ž×•× ×™ יש המון ×× ×©×™× ×©×¢×•×©×™× ×ותו דבר. ועכשיו × × ×™×— ×©×›×•×œ× ×• ×ž×¢×œ×™× ×ת ×–×” ל×תר מיוחד של ×ª×ž×•× ×•×ª ×קר×יות: rkcilf. עכשיו, × ×¨××” לך ×©×”×•× ×™×”×™×” יותר ×ו פחות מוצלח מפליקר? ×× ×™ חושב שפחות, ×בל ×× ×™ ×œ× ×¡×’×•×¨ על ×–×”.
ובדיוק ×רמדיל מוצי××™× ×’×œ×™×•×Ÿ ×‘× ×•×©× ×™×•×¤×™. ×ž×’× ×™×‘
http://www.armadil.net/list.asp?volume=10
×”×× ×“×•×¡×˜×•×™×™×‘×¡×§×™ ×”×™×” כבול ×œ×ž×™×œ×™× ×™×¤×•×ª?
הכל ×›× ×¨××” ש×לה של כשרון ויכולת הבעה. רוב ×”×˜×§×¡×˜×™× (×ª×ž×•× ×•×ª, סרטי×, ספרי×) מש××™×¨×™× ×ותי די ×דיש, ×œ×¤×¢×ž×™× ×ž×’×™×¢ משהו שפותח לי ×—×œ×•× ×œ× ×§×•×“×ª מבט חדשה. ×“×‘×¨×™× ×›×לה × ×¢×©×™× ×‘×¢×“×™× ×•×ª, בדיוק ובכשרון.
×ולי ×ת צודקת. סביר ×œ×”× ×™×— ש×ת צודקת. ×בל ×¦×™×œ×•× ×•××ž× ×•×ª בכלל ×™×›×•×œ×™× ×œ×›×•×•×Ÿ ×ותך ל×פקט מסוי×, למרות הסובייקטיביות ×”×× ×•×©×™×ª. הבעיה שלי ×”×™× ×©×× ×™ ×œ× ×ž×¦×œ×™×— לר×ות דרך ליצור ×‘×¦×™×œ×•× ×פקט מסוג מסוי×, ×פקט של הצבעה ו×מירת "וו×ו".
LOL
(הבדיחה הזו מה ×–×” עברה לי מעל הר×ש)
×× ×™ חושב שפחות ×’×. ×›×™ ×× ×תה ×ž× ×¡×” לתקשר יופי ×¢× ×× ×©×™× ×חרי×, לצ×ת מהמעגל שבו ×תה המוען ×•×”× ×ž×¢×Ÿ ביחד, ×תה צריך ×œ×¢× ×•×ª על ×›×œ×œ×™× ×ž×¡×•×™×ž×™×. ×•×‘×ž×“×™×•× ×”×•×•×™×–×•×לי, ×”×›×œ×œ×™× ×”×לו × ×•×§×©×™× ×ž×וד, לפחות ×ž×”×‘×—×™× ×” הזו.
הופה!
דוסטוייבסקי ×”×™×” כבול ×œ×“×‘×¨×™× ×חרי×. מלי×, ×ž×¢×¦× ×˜×™×‘×Ÿ, ממסגרות ומדגישות. הן מת×רות ××œ×ž× ×˜×™× ×ž×”×ž×¦×™×ות, וזורקות ×ת כל הש×ר החוצה. זו ×œ× ×‘×¢×™×” לומר שהכל יפה במלי×. ×תה צריך רק לומר "הכל יפה".
×בל ×’× ×× ×‘×¦×™×œ×•× ×™×© דרך לעשות ×ת ×–×”, ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי לדעת ×יך.
×× ×™ ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ למה ×¦×™×œ×•× ×•×¤×œ×™×§×¨ ×”× ×ž×§×¨×™× ×™×™×—×•×“×™×™× ×‘×¢×™× ×™×š. העריצות של ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×” קיימת בכל מדיו×, ×•×”×›× ×™×¢×” לה ×”×™× ×ž×”×•×¨×™×• של הקיטש. יש הרבה ×“×¨×›×™× ×œ×•×ž×¨ "הכל יפה" ×’× ×‘×›×ª×™×‘×” שהן ×œ× ×ž×¢× ×™×™× ×•×ª ב×ותה מידה כמו ×¦×™×œ×•× ×—× ×¤× ×™.
הדבר היחיד שקורה ברשתות חברתיות של ×™×•×¦×¨×™× ×–×” שהן מעלות ×ת ×”×¡×›× ×” של ×™×•×¦×¨×™× ×¤×—×•×ª ×ž×•×¦×œ×—×™× ×ו פחות ×ž× ×•×¡×™× ×œ×”×ª×ž×›×¨ לפידבק ×©×”× ×ž×§×‘×œ×™× ×›×©×”× ×ž×ª×ž×¡×¨×™× ×§×•× ×•×•× ×¦×™×” ×ו למ×× ×™×™×¨×™×–× ×©×œ עצמ×, ×›×™ ×œ× ×ž×©× ×” מה תעשה, ×× ×”×¨×©×ª מספיק מסועפת מישהו יחשוב שזה ××™×–×” יופי.
התהליך ×”×–×” מצרף עוד רעש לרעש. ×”×•× ×œ× ×ž×©×¤×™×¢ על תדירות ×”×ות.
בקיצור – פליקר ×œ×¦×™×œ×•× ×”×•× ×›×ž×• במה חדשה לכתיבה. ×–×ת תופעת לוו××™ של דמוקרטיזציה, ולמרות ×–×ת – ×”×¡×™×ž× ×™× ×ž×‘×§×™×¢×™× ×ת הרעש.
זן ×•×”×ž×“×™×•× ×”×•×™×–×•×לי. בדיוק בדיוק. ×× ×™ מ×וד ×ž×¡×›×™× ×יתך שבסופו של דבר הכל יפה. ×× ×—× ×• פשוט ×œ× ×¨×•××™× ×ת היופי שברוב הדברי×, ×•×¢×™× ×™× ×• × ×ž×©×›×•×ª ×œ×ª×‘× ×™×•×ª ויזו×ליות שסיפרו ×œ× ×• שהן יפות. ×בל ×× ×ž×¦×œ×™×—×™× ×œ×”×©×ª×—×¨×¨ ולו לרגע מהשעבוד שלהן ×פשר לר×ות שהכל יפה.
×”× ×” מה שקרה לי ×œ× ×ž×–×ž×Ÿ כבלעתי משהו שהמליץ לי עליו ד"ר לירי: פת××•× ×”×ª×—×œ×ª×™ מ×וד מ×וד ×œ×”×ª×¢× ×™×™×• בכל דבר קטן שהיה סביבי, ובכל דבר גיליתי יופי ××™× ×¡×•×¤×™, שצללתי לתוכו יותר ויותר עמוק, ועדיין ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ לרדת לעומקו.
×בל מה ×©×”×“×”×™× ×ותי ×”×›×™ הרבה ×”×•× ×©×“×•×•×§× × ×ž×©×›×ª×™ לכל ×ž× ×™ זוטות שכרגיל ×œ× ×”×™×• ×ž×¢× ×™×™× ×•×ª ×ותי כלל. כלומר מצ×תי ××™×–×” שבלול, ו×מרתי לעצמי: "וו×ו, ××™×–×” ×ž×’× ×™×‘ ×™×”×™×” להביט בסלסול של ×”×›×•× ×›×™×”", וזה ×”×™×” ×ž×’× ×™×‘, ×בל הרבה הרבה יותר ×ž×’× ×™×‘ ×”×™×” להסתכל על ××™×–×” סדק בריצפה. סדק ×œ×œ× ×›×œ צורה מסודרת ×ו ברורה ×ו כזו ש×מורה להיות יפה. × ×¨××” ×”×™×” ×›×ילו יצ×תי ×œ×§×™×¦×•× ×™×•×ª ×”×©× ×™×™×”, ופת××•× ×›×œ מה שהכי מסוטט ×”×•× ×”×›×™ סתמי, ומה שהכי ×‘× ×לי ×”×•× ×”×›×™ יפה.
"העריצות של ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×” קיימת בכל מדיו×, ×•×”×›× ×™×¢×” לה ×”×™× ×ž×”×•×¨×™×• של הקיטש" (משפט יפה ל×ללה, ×גב).
×œ× ×˜×¢× ×ª×™ ×חרת. מה שכן × ×™×¡×™×ª×™ לעשות ×–×” לת×ר קצת מ×יך ×©× ×¨××” לי שזה פועל.
"התהליך ×”×–×” מצרף עוד רעש לרעש. ×”×•× ×œ× ×ž×©×¤×™×¢ על תדירות ×”×ות.
בקיצור – פליקר ×œ×¦×™×œ×•× ×”×•× ×›×ž×• במה חדשה לכתיבה".
כן, כמובן. ×œ× ×‘×תי ×œ×§×¨×•× ×œ×¡×’×™×¨×ª פליקר. ×בל ×× ×™ חושב שבפליקר מתרחש תהליך ×ž×¢× ×™×™×Ÿ, ×›×™ קל מ×וד, יחסית, ליצור ×ª×ž×•× ×” ש×ומרת יופי. ו×× ×™ הייתי רו××” ×ª×ž×•× ×•×ª יפות בפליקר, ×•×œ× ×ž×¦×œ×™×— להבין מה מפריע לי, מה מבדיל ×‘×™× ×Ÿ לבין ×ª×ž×•× ×•×ª יפות ×חרות. ×•× ×¨××” לי שזה מה שהפריע לי.
(וכל ××™ ×”×”×‘× ×•×ª הללו של הפוסט שלי ×ומרות די הרבה, בעצ×, על הדרך הכושלת שבה × ×™×¡×—×ª×™ ×ותו)
×תה יודע על מה ×× ×™ מדבר! ×›× ×¨××” בגלל, בין היתר, ההמלצות של הד"ר.
מהתי×ור שלך מסתבר להפתעתי ש×× ×™ ×—×™×” בטריפ תמידי.
×× ×™ חושב ש×פשר, ×בל ×œ× ×ספר ×יך. ×‘×ž×™×œ× ×™×¦×תי ×›×ן ההיפי של הבלוג.
רק תיקון קטן: ×™×¦× ×›×ילו ×מרתי שהיופי היומיומי ×©×œ× ×• ×”×•× ×ª×•×¦××” של ×”×‘× ×™×•×ª חברתיות בלבד, ו×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×›×›×”. ×× ×™ חושב שלרוב יש בו משהו ×מיתי. רק ×©×”×•× ×œ× ×¡×•×£ הסיפור, ×–×” הכל. כתבתי על ×”×– קצת ×›×ן:
http://www.notes.co.il/tomer/39201.asp
×יתמר, × ×©×™×§×•×ª!
×× ×™ זוכר ×ת הפוס ההו×. פוסט משובח
× ×“×ž×” לי ×©× ×“×ž×” לך שהצלחת להתחמק מלש×ול ×ת ש×לת-המיליון "מה ×–×” יופי", ועל ×חת כמה וכמה ×ž×œ×¢× ×•×ª לה. ובכן, הרשה לי לצטט לך ×ת לסקלי: טעות.
ר×שית, ×תה מקבל ×ת התשובה החלקית (והמקובלת) שיופי ×”×•× ×¡×•×’ ×ž×¡×•×™×™× ×©×œ חווייה, כלומר סוג של משהו שמתרחש במישהו ביחס למשהו ברגע מסויי×.
×’× ×× ××£ ×חד ×œ× ×ž×ª×›×•×•×Ÿ לבקש ממך, ×•×”×•× ×‘×”×—×œ×˜ ×œ× ×ž×ª×›×•×•×Ÿ לבקש ממך, כל הגדרה ×ו ×יפיון לסוג החווייה ×”×–×”, עדיין מתבקשת מכ×ן הש×לה, מה צריך ×œ×”×ª×§×™×™× ×œ×’×‘×™ מישהו [ברגע מסויי×] ומה צריך ×œ×”×ª×§×™×™× ×œ×’×‘×™ משהו [ברגע מסויי×] כדי שהמישהו יחווה ×ת המשהו כיפה [ב×ותו רגע], ווט×בר דט ×ž×™× ×–.
ובכן, ×תה ×¢×•× ×” ×’× ×œ×©×לה ×”×–×ת. והתשובה שלך לש×לה ×”×–×ת × ×ž×¦×ת בקצה קצהו של הקוטב ×”×חד, ×•×”×¦×•×¨× ×™ לגמרי, של קשת התשובות ×”×פשריות. ×תה ×ומר: ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×ª×§×™×™× [רק] ×“×‘×¨×™× [מסויימי×] לגבי המישהו, ו××– ×”×•× ×™×¨××” ×ת המשהו, ×™×”× ×שר ×™×”×, כיפה.
(זו התשובה ×”×ž× ×•×’×“×ª במדויק לתשובה העתיקה, ×”×ª×•×›× ×™×ª-×ž×”×•×ª× ×™×ª לגמרי: ×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×ª×§×™×™× [רק] ×“×‘×¨×™× [מסויימי×] לגבי המשהו, ו××– כל מישהו, ×™×”× ×שר ×™×”×, ×× ×”×•× ×œ× ×¢×™×•×•×¨ / דפוק / ל×-בן-תרבות, יחווה ×ותו כיפה.)
×בל ×תה ×ומר ×’× ×™×•×ª×¨ מזה, הולך עוד צעד ×חד לתוך ×”×¦×•×¨× ×™×•×ª. ×תה ×ומר ×’× ×ž×” סוג ×”×“×‘×¨×™× ×©×¦×¨×™×›×™× ×œ×”×ª×§×™×™× ×œ×’×‘×™ המישהו. ×תה ×ומר: הדבר היחיד שצריך ×œ×”×ª×§×™×™× ×”×•× ×”×”×—×œ×˜×” לר×ות ×ת המשהו כיפה, הבחירה להפעיל ×ת חוויית היפה של עצמך.
טוב, ×× ×™ כידוע ××“× ×˜×”×¨× ×™, ולכן התשובה ×”×–×ת בטהרת ×”×¦×•×¨× ×™×•×ª המוחלטת שלה ×”×™× ×‘×¢×™× ×™ תשובה מ×וד יפה (!) , ×בל כמו צידו ×”×©× ×™ של המטבע, × ×•×‘×¢×ª מכ×ן בהכרח ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×•× ×œ×™×•×ª המוחלטת, השרירותיות המוחלטת של חוויית היופי, ×”"לר×ות ×›×™×¤×™× ×¨×§ ×“×‘×¨×™× ×©× ×—×©×‘×™× ×›×™×¤×™×".
× ×•×‘×¢ מכך ש××“× ×™×—×•×•×” יופי ברגע ×©×”×•× ×™×™×ª×Ÿ לעצמו, ×ו מישהו ייתן לו, ×ו משהו ייתן לו, ×יזשהו ×ות ×©×”×•× ×”×—×œ×™×˜, שרירותית, שפירושו "הפעל ×ת חוויית היופי שלך". ×”×ות ×”×–×” יכול להיות ×§×•× ×‘× ×¦×™×” כללית לגמרי (כמו שזו ×§×•× ×‘× ×¦×™×” כללית שפירושו של ×”×ות "כוס×מ×שך ×™× ×‘×Ÿ ×–×•× ×”" ×”×•× "הפעל ×ת חוויית ההיעלבות שלך"), ×•×”×•× ×™×›×•×œ להיות ×§×•× ×‘× ×¦×™×” פרטית לגמרי (כמו המשפט המילולי "הפעל ×ת חוויית היופי שלך" עבור ×יתמר), ×•×”×•× ×™×›×•×œ להיות ×§×•× ×‘× ×¦×™×” כללית-במידת-מה, ×בל ×”×•× ×ª×ž×™×“ ×™×”×™×” ×§×•× ×‘× ×¦×™×”, כלומר שרירותי.
[הבהרה ×חרי קרי××” ×©× ×™×™×” של עצמי: ×× ×™ ×ž×ª×›×•×•× ×ª שרירותי כמו ×”×ž×¡×ž× ×™× ×צל דה-סוסיר, כן? כמו ש××£ צליל ×”×•× ×œ× ×™×•×ª×¨ חתולי-מהותית מצליל ×חר, ולכן הבחירה ב"חתול" ×›×ות לחתול ×”×™× ×©×¨×™×¨×•×ª×™×ª כמו כל בחירה ×חרת, כך ×צלך ×©×•× ×“×‘×¨ ×”×•× ×œ× ×™×•×ª×¨ יפה-מהותית מדבר ×חר, ולכן הבחירה בעלי×-יבשי×-מתערבלי×-על-הכביש ×›×ות ליופי ×”×™× ×©×¨×™×¨×•×ª×™×ª כמו כל בחירה ×חרת.]
זו ×œ× ×‘×¢×™×™×” של פליקר. זו הבעיה של ×”×סתטיקה ×”×¦×•×¨× ×™×ª שבה ×תה מחזיק.
×בל ×ין לי בעיה ×¢× ×©×¨×™×¨×•×ª×™×•×ª. כלומר, ×ין לי בעיה ×¢× ×§×•× ×‘× ×¦×™×”. יש לי בעיה ×¢× ×—×•×¡×¨ היכולת להרחיב ×ת ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×”. לומר: ×’× ×–×” יפה.
מה ×תה, פסיכולוג ×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™? ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×•×ª ×ž×©×ª× ×•×ª, ובפרט מתרחבות, כל הזמן
×וסיף מילה: יש לי בעיה ×¢× ×—×•×¡×¨ היכולת להרחיב ×ת ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×” בצילו×.
×–×” מה שקרה כשחשבתי על ×יתמר ש×לתי×ל ב×רוחת הערב
http://www.flickr.com/photos/hanan_cohen/2244259587/
יפה! 🙂
×דרב×. ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×•×ª, בפרט בצילו×, ×ž×©×ª× ×•×ª, ובפרט מתרחבות, כל הזמן. מה הן היו, לעומת עכשיו, ב1890? ב1960? ב2000? למען הש×, ב××£ ×חד מהשלושה הן ×œ× ×›×œ×œ×• פוטושופ.
×× ×™ ×œ× ×ž×“×‘×¨ על פוטושופ, ×× ×™ מדבר על ×§×•× ×‘× ×¦×™×•×ª של מיקוד והדגשה.
×גב, פוטושופ ×”×•× ×“×¨×š × ×”×“×¨×ª ליצור משהו ×חר.
לגמרי יפה.
טוב, יתכן והתגובה הר××©×•× ×” שלי הייתה סוג של התחמקות. ×‘×¢×¦× ×× ×™ די חושש ×ž×œ×”×›× ×¡ ×œ× ×•×©× ×”×–×”, ×›×™ ×–×” משהו ש×× ×™ עוסק די ב××™× ×˜×¡×™×‘×™×•×ª כבר יותר מעשור.
עבורי ×¦×™×œ×•× (×גב, לדעתי ×¦×™×œ×•× ×¡×˜×™×œ×¡ ×”×•× ×¦×•×¨×ª ××•×ž× ×•×ª די × ×—×•×ª×” שמתקשה לרגש ×ותי)מתיישב בין ×”×ž×™×œ×™× ×œ×ž×•×¡×™×§×”. מצד ×חד ×”×•× ×™×©×™×¨ – פעולתו על הצופה ×”×™× ×ž×™×™×“×™×ª ובלתי ×¨×¦×•× ×™×ª, ומצד ×©× ×™ ×”×•× ×œ× ×ž×•×¤×©×˜, ××œ× ×§×•× ×§×¨×˜×™ כמו משפט.