צילומי הת××•×ž×™× ×”×§×•×¨×¡×™× ×©×•×“×¨×• שוב ושוב במהלך ×”×™×ž×™× ×©×œ×חר הפיגוע. ×ין לי ×›×™×•× ×˜×œ×•×•×™×–×™×” ×בל ×× ×™ מעריך ×©×’× ×”×™×•× ×”×Ÿ משודרות במסגרת סיקורי ×ירועי ×”×©× ×” ל-9.11.
ב××–× ×™ חברי כבר הבעתי מספר ×¤×¢×ž×™× ×ת דעתי, ש×× ×™ עדיין מחזיק בה, שהפיגוע ×”×™×” ×חד מהמר×ות היותר ××¡×ª×˜×™×™× ×©×—×–×™×ª×™ בה×, ולו רק מפ×ת סדר הגודל. ×יתמר הצביע ×‘×–×ž× ×• על חוסר הרגישות שב×מירה זו, הברורה מ×ליה – ×ירוע בו × ×¨×¦×—×• ×לפי ×× ×©×™× ×”×•× ×œ× ×”×“×‘×¨ הר×וי ביותר לתי×ור ×›×סתטי.
×”×•× ×¦×“×§, כמובן, ×•×’× ×˜×¢×”.
המר××”, ×›×©×”×•× ×ž× ×•×ª×§ ×ž×”×§×•× ×˜×§×¡×˜ שלו, ×”×•× ×כן מר××” ×סתטי, ×•× ×™×ª×Ÿ ×œ×ž×¦×•× ×ת ×”×סתטיקה ×’× ×‘×ž×ורעות ×§×©×™× ××£ יותר ×ž×ž× ×•. ×בל בכל ×–×ת ×œ× ×”×™×™×ª×™ × ×—×¤×– ×œ×¤×¨×¡× ×¢×‘×•×“×” ×קדמית על ×”×סתטיקה של הפתרון הסופי. ×× ×™ ×œ× ×ž×•×¦× ×ת הערך של ×–×”. ערך ×קדמי ×ולי ×ין בזה – ××ž× ×•×ª×™, לדעתי לפחות, יש.(ויסכימו ×יתי ×’× ×¤×™× ×§ פלויד)
מיטל כתבה על ×¡×•×•×™× ×™ טוד, ותהתה למה ×”×“× ×”×•× ×“× ×©×œ תי×טרון, למה רו××™× ×©×–×” צבע? ×× ×™ חושב שזה בדיוק למען ×ותה הפרדה – ל×לימות ×ין ערך ×סתטי ×‘×¢×•×œ× ×”"×מיתי" ×בל ×‘×¢×•×œ× ×©×™×•×¦×¨×ª היצירה, ×–×” ש××™× ×• ×מיתי יש ×ת החופש להציג ×ת ההיבט ×”×סתטי של ×”×לימות. ×× ×™ מתייחס לכל ×¤×¢× ×©×¤× ×™ × ×¢×•×•×™× ×ל מול ×“× ×ו ×לימות בסרט כסוג של כשלון שלי כצופה (×ו ×ולי כישלון של יוצרי הסרט?) – ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ לייצר ×ת ההפרדה בין ×©× ×™ העולמות ×”×לה, לכן ×”× ×תי מהיצירה × ×¤×’×ž×”.
למרות ×–×ת, × ×“×™×¨×™× ×‘×¢×™× ×™ ×”×¡×¨×˜×™× ×”×˜×•×‘×™× ×שר ×ž×¡×ª×ž×›×™× ×¨×§ על ×”×סתטיקה של ×”×לימות. בדרך כלל ×”×לימות בהופעתה הרי×ליסטית משמשת לצורכי ייצוג העול×, כמו "×וז" שמייצג ב×ופן מוקצן מצי×ות ×לימה (×× ×™ מקווה בשביל ×סירי ×רה"ב שזה מוקצן), ×ו ייצוג ×ופי, כמו ×¡×¦×™× ×ª חתיכת ×”×וזן בכלבי ×שמורת. ×©× ×™ ×ž×§×¨×™× ×‘×”× ×”×לימות ×סתטית להחריד – ×× ×”×™×™×ª×™ חוזה ×‘×”× ×‘×ž×¦×™×ות, הייתי ×›× ×¨××” מתעלף.
× ×—×–×•×¨ לטוד – יש המון ×“× ×‘×¡×¨×˜, ×בל המון. להבו של טוד משסף ×’×¨×•× ×•×ª ×¨×‘×™× ×‘×ž×•× ×•×˜×•× ×™×•×ª מבחילה ×•×ž×‘×—×™× ×ª×™ ×–×” משרת ×ת העלילה – ×ž×“×’×™× ×ת התדרדרות דמותו של טוד עד גרוטסקה. ×•×“×•×•×§× ×›×ן בחר ברטון ליצור ×לימות ×œ× ×¨×™×ליסטית – מעיין דרך ×‘×™× ×™×™×, ×’× ×ר××” ×לימות ×סתטית ×•×’× ×חוס על הקהל ו×עדן ×ת ×”×¤× ×™× ×”×¤×—×•×ª ××¡×ª×˜×™×™× ×©×‘×”. ×× ×™ ×הבתי.
בדיוק יצ×תי מדיון זריז על ×ותו ×”× ×•×©×, שבו × ×©×ž×¢×• שתי ×˜×¢× ×•×ª ×©×•× ×•×ª ×›× ×’×“ ×סתטיזציה של ×לימות. ×תחיל ×¢× ×”×˜×¢× ×” ש××™× ×” שלי, ×בל ש×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×יתה מ×וד (וש×× ×™ ×ž× ×¡×— ×›×ן ×‘×ž×œ×™× ×©×œ×™, כמובן):×מן פועל בחברה. ××ž× ×•×ª פועלת בחברה. ×סתטיזציה של ×לימות מזיקה חברתית.
עכשיו, ×–×” ×כן מדרון חלקלק. ×בל ×‘×•× ×•× ×¡×ž×•×š לרגע על ×–×” ×©×›×•×œ× ×• ×× ×©×™× ×¨×¦×™×•× ×œ×™×, ×•×œ× × ×”×¤×•×š למשטר ×”× ×צי רק בגלל ש×× ×• ×ž×‘×™×¢×™× ×©×ט × ×¤×© מיצירה מסוימת.
והטיעון שלי: ×לימות יכולה להיות ×סתטית מ×וד. ××– מה. ××– מה. ×–×” – ×יך לומר – משעמ×. ×× ×™ ממש ×œ× ×–×§×•×§ לסרט × ×•×¡×£ שי×מר לי ש×לימות יכולה להיות ×סתטית. ×× ×™ יודע ×ת ×–×”. ××™× ×¡×•×£ ×¡×¨×˜×™× ×˜×•×¢× ×™× ×–×ת, שוב ושוב ושוב, ו×× ×™ ×œ× ×ž×•×¦× ×‘×–×” ×©×•× ×¢× ×™×™×Ÿ.
×ת הטיעון ×”×©× ×™ ×פשר ×œ×”×‘×™× ×‘× ×•×’×¢ לכל דבר ×חר. ×’× ×¤×¨×—×™× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×•×ª ××¡×ª×˜×™×™× ×•××™× ×¡×¤×•×¨ ×¡×¨×˜×™× ×ž×ž×—×™×©×™× ×ת ×–×” – ×”×× ×סתטיזציה כשלעצמה ×”×™× ×“×‘×¨ משעמ×?
לגבי הטיעון הר×שון, ×כן ×–×” יכול להזיק, ×בל ×–×” יכול ×’× ×œ×”×•×¢×™×œ. ×–×” תלוי ×§×•× ×˜×§×¡×˜. ×”×× ×”×—×•×ž×” מזיקה? (יכולתי ×œ×ž×¦×•× ×“×•×’×ž× ×˜×•×‘×” יותר, ×× ×™ יודע…) מי שיקח ×ת פזמון השיר ×•×”×ª×ž×•× ×•×ª של שריפת בית הספר בלבד יוכל ×ולי להגיע ×œ×ž×¡×§× ×” הזו, מי שיתיחס ×œ×ª×ž×•× ×•×ª ×”×™×œ×“×™× ×‘×ž×˜×—× ×ª הבשר ×ולי ייקח מזה מסר מועיל. שוב, ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שה×סתטיזציה כשלעצמה ×”×™× ×”×’×•×¨× ×”×ž×–×™×§.
× ×ª×—×™×œ ×¢× ×”×˜×™×¢×•×Ÿ הר×שון קוד×, ברשותך: החומה ×”×™× ×“×•×’×ž× × ×•×¨×ית. החומה משתמשת ב×לימות, ×בל ×”×™× ×œ× ×¢×•×©×” ×סטיזציה ×œ×©× ×סתטיזציה שלה. ועל ×–×” ×™×¦× ×”×§×¦×£.
לגבי הטיעון ×”×©× ×™: ×סתטיזציה כשלעצמה ××™× ×” משעממת, ×בל יצירות פועלות בתוך הקשר. כיו×, ×סתטיזציה של ×לימות ×”×™× ×¢×¡×§ די משמי×.
××– קח ×ת ×”×“×•×’×ž× ×©×œ×¡×¦×™× ×ª הפתיחה בלהציל ×ת טור××™ ר×יין – לכ×ורה ×œ× ×”×™×” ורך בתי×ור כל כך ×¤×¨×˜× ×™ של מעיי ×”×—×™×™×œ×™× ×”× ×©×¤×›×™×. יש ×›×ן ×סתטיזציה של ×”gore שיוצרת הרגשה רי×ליסטית מ×וד. המבט ל×חור הטיעון שלי ×”×•× ×©×’× ×סתטיזציה ×œ× ×”×›×¨×—×™×ª תורמת ל×פקט של היצירה.
×× ×™ חושב ש×תה קצת מפספס ×ת מה ×©× ×™×¡×™×ª×™ לומר. ×–×” ×œ× ×›×œ כך הגון לקחת יצירה, לפרק ×ותה לחלקי×, להצביע על ×חד ×ž×”× ×•×œ×–×¢×•×§ "×סתטיזציה". מלבד ×–×ת, ×”×¡×¦×™× ×” הר××©×•× ×” ב"טור××™ ריי×ן" ×”×™× ×”×›×œ מלבד ×סתטיזציה של ×”×לימות. ×”×™× ×¢×©×•×™×” היטב, ×–×” × ×›×•×Ÿ, ×בל ×”×™× ×œ× ×”×•×¤×›×ª ×ת ×”×לימות ×œ× ××” יותר. להיפך.
×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×™×¦×™×¨×•×ª פועלות כמכלול. ×•×œ×¢×ª×™× ×™×©× ×Ÿ יצירות ×©× ×¨××” ×›×ילו המכלול כולו × ×•×¢×“ לשרת מטרה ×חת. ×œ×¢×ª×™× ×”×ž×˜×¨×” הזו ×”×™× ×סתטיזציה. ×œ×¢×ª×™× ×”×™× ×סתטיזציה של ×”×לימות. ×›×מור, הבעיה ×”×™× ×¢× ×סתטיזציה ×œ×©× ×סתטיזציה.
מה שיפה ×‘×¡×¦×™× ×ª ×”×וזן בכלבי ×שמורת ×”×•× ×©×‘×¨×’×¢ שהסכין יורדת על ×”×וזן המצלמה לוקחת פ×ן שמ×לה בדיוק בדיוק בדיוק ברגע בו הצופה מסיט ×ת המבט. ולכן, בשוט ×”×–×” יש למעשה דיון מוסווה (×‘×¢×™× ×™×™) בש×לה ×”×–×ת עצמה; ×”×× ×•×¢×“ כמה × ×—×•×¦×” ×”×לימות המדוייקת. ×œ× ×”×ž×•×ž×©×œ×ª, ××œ× ×”×חד ל×חד.
וזה מגלגל ×ותי ×סוצי×טיבית לסרט ×חר (וסליחה על העירוב של קודש וחול) בסרט במבי של ×“×™×¡× ×™ ×œ× ×¨×•××™× ×ת ××ž× ×©×œ במבי חוטפת ×ת הכדור של ×”×¦×™×™×“×™× ×•×ž×ª×”. ×©×•×ž×¢×™× ×ת היריה ורו××™× ×ת במבי רץ לבד ומבין ש××ž× ×©×œ×• ×œ× ×ª×—×–×•×¨. למרות ×–×” הרבה ×× ×©×™× ×©×¨×ו ×ת הסרט ×‘×™×œ×“×•×ª× ×‘×˜×•×—×™× ×©×™×© ×¡×¦× ×” (×•×©×”×™× ×כזרית ומיותרת) בה רו××™× ×ת ×”××ž× × ×”×¨×’×ª.
×× ×™ רוצה לומר ×©×’× ×›×שר ×”×לימות ×”×™× ×¨×§ כמעט מצולמת (מה ×©× ×§×¨× ×‘×§×•×œ× ×¢ "×ליפסה", ×× ×× ×™ ×œ× ×˜×•×¢×”) ×”×™× ×¢×œ×•×œ×” להיתפס כברוטלית מדי.
יש ×–×¨× ×©× ×§×¨× "וירטו××™×–×", וש×× ×× ×™ ×œ× ×˜×•×¢×” משווה מוסר ו×סתטיקה, ×‘×˜×¢× ×” שמעשה מוסרי מעורר ×‘× ×• ×ת ××•×ª× ×¨×’×©×•×ª שמר××” ×סתטי מעורר ×‘× ×•. ×¢× ×–×ת, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—×” שזה עובד ×‘×©× ×™ ×”×›×™×•×•× ×™×: ×’× ×× × ×§×‘×œ ×ת ×”×˜×¢× ×” שהמוסרי ×”×•× ×סתטי, ×× ×™ בכלל ×œ× ×‘×˜×•×—×” ×©×”×œ× ×ž×•×¡×¨×™ ×”×•× ×œ× ×סתטי.
מצד ×©× ×™, ×× ×™ כן מסכימה ×¢× ×–×” ש×לימות ×œ×©× ×”×סתטיקה בלבד ×–×” סוג של ×וקסימורון. ×× ×–×” ×¡×ª× ×לימות, ×–×” ×œ× ×סתטי. × ×§×•×“×”. ×לימות יכולה לשרת צורך ×סתטי בתוך ×§×•× ×˜×§×¡×˜, בתוך סיפור, ×œ× ×›×œ×©×¢×¦×ž×”, ×’× ×œ× ×‘×ž×¡×’×¨×ª יצירת ××ž× ×•×ª. ××– ×ולי יש משהו בוירטו××™×–× ×”×–×” בכל ×–×ת.
בעיקרון, ×× ×™ מסכימה ×¢× ×יתמר. ×œ×”×¢× ×™×§ ערך ×סתטי ל×לימות ×–×” לקרב ×ת ×”×לימות לרצוי. ×¢× ×¡×™×™×’×™× ×ž×ª×‘×§×©×™×, ×× ×™ חושבת שזו ×˜×¢× ×” די תקפה.
×בל הבעיה שלי ×”×™× ×¤×©×˜× ×™×ª הרבה יותר ומוסרית הרבה פחות. ×–×” משעמ×!!!! מ××– ×¨×•×¦×—×™× ×ž×œ×™×“×” (×ולי ×פילו ×œ×¤× ×™, ×בל ×–×” בהחלט סרט שיצר גל של חיקויי×, למרות ×©×”×•× ×œ×¤×—×•×ª עשה משהו ×¢× ×”×לימות שבו) כל ××™×–×” פליץ שחושב ×©×”×•× ×ž×‘×™×Ÿ משהו ×‘×¡×˜×™×™×œ×™× ×’ דופק ×œ×™×˜×¨×™× ×©×œ ×“× ×¢×œ המסך, תופר סביב ×–×” ××™×–×” × ×¨×˜×™×‘ קלוש, וי×ללה, בויז, ×ª×™×”× ×•.
×”×¡×¨×˜×™× ×”×לו ×ž×ª×—×œ×§×™× ×œ×›×ž×” סוגי×: ××ž× ×•×™×•×ª הלחימה, הבי-מובי ×‘×›×•×•× ×” והגותיי×. ו×חרי ×–×”, מבקרי ×”×¡×¨×˜×™× ×ž××•× × ×™× ×¢×œ ×ª× ×•×¢×ª המצלמה, והכל כשר ומוכן לעוד סבב של ×¡×¨×˜×™× ×›×לו. כל ×חד ×ž×”×¡×•×’×™× ×ž×¢×¦×‘×Ÿ בדרכו, ×בל ×›×•×œ× ×‘×™×—×“ ×ž×©×¢×ž×ž×™× ×ותי.
כן, ×סתטיזציה ×‘×¤× ×™ עצמה ×”×™× ×“×‘×¨ משעמ×. כשזה כל מה שיש ש×. וכשמדובר ב×לימות ×ž×ª×œ×•×•×™× ×œ×–×” ×’× ×”×¦×“×“×™× ×”×¤×—×•×ª × ×¢×™×ž×™× ×©×יתמר מצביע עליה×, ו××– ×–×” ×’× ×ž×©×¢×ž× ×•×’× ×ž×˜×¨×™×“.
ולכן ×× ×™ ×“×•×•×§× ×œ× ×ž×—×¡×™×“×™ ×˜×¨× ×˜×™× ×• וברטון. ×©× ×™×”×, בסופו של דבר, די ×ž×©×¢×ž×ž×™× ×ותי בדרך כלל. ×ž×§×¦×•×¢× ×™× ×œ×¢×™×œ× ×•×œ×¢×™×œ×, ×ין ויכוח. ×בל יש ×‘×”× ×ž×©×”×• חלול. (×צל ברטון ×פילו יותר מ×צל ×˜×¨× ×˜×™× ×•). ×¨×™×§× ×•×ª, ×לימות שב××” לחפות על מוות רגשי. חוסר ×מירה ×©×ž×ª×—×‘× ×ž×חורי ×”×”×ª×¢× ×’×•×ª על ×”×סתטיזציה של ×”×לימות.
×œ×¢×•×ž×ª× ×§×•×¤×¥ לי לר×ש דיויד ×§×¨×•× × ×‘×¨×’. ×’× ×œ× ×™×© ×ת ×”× ×¤×™×œ×•×ª שלו, ×בל ×”×לימות והביז×ר ×©×”×•× ×ž×‘×™× ×ž×§×‘×œ×™× (ברגעיו הטובי×) × ×¤×— ×ž×©×œ×”× ×•×™×•×¦×¨×™× ×מירה בעלת משמעות. ובכך ×”×•× ×—×•×¨×’ ×ž×”×©×¢×ž×•× ×•×”×¨×™×§× ×•×ª של ×˜×¨× ×˜×™× ×• וברטון.
×גב, לגבי החומה, ×“×•×•×§× ×©× ×”×¢×™×§×¨ ×”×•× ×”×מירה ×•×œ× ×”×סתטיזציה. ×”×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ מגוייסת. ×× ×›×‘×¨, הבעיה של החומה ×”×™× ×™×œ×“×•×ª×™×•×ª-משהו בחלק מהדימויי×. למרות שבהתחשב ב×ופי הפסיכולוגי-פריימלי של היצירה, ×–×” × ×¡×œ×— ו××£ מתבקש.
×›×•×œ×›× ××•×ž×¨×™× ×ž×©×¢×ž×. ×בל ×”×× ×–×” ×œ× ×ומר, בהכרח, שזה ×’× ×¤×—×•×ª ×סתטי? משהו ×©×”×•× ×סתטי ×מור לרגש, ×œ× ×œ×©×¢×ž×. ×× ×™ חושבת שזה מחזק ×ת ×”×˜×¢× ×” ש×לימות ×œ×©× ×”×לימות ×œ× ×™×›×•×œ×” להיות ×סתטית.
×סתטי ×מור לרגש? ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×—. מ×ד תלוי בהגדרה של ×סתטי. ×ולי בהתייחסות ×”×§× ×˜×™×× ×™×ª ל×סתטי ×–×” × ×›×•×Ÿ. ×בל בשימוש העממי יותר יש (לדעתי) הבדל בין ×סתטי למרגש. ×× ×—× ×• ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×’×™×“ על משהו ×©×”×•× ×סתטי ×בל קר ×ו משעמ×. קחי ×œ×“×•×’×ž× ×¡×•×’×™× ×©×•× ×™× ×©×œ מוזיקה ××œ×§×˜×¨×•× ×™×ª ×ž×ª×—×•× ×”-braindance. ×–×” מ×ד ×סתטי. ×–×” ×’× ×™×›×•×œ להיות ×ž×©×¢×ž× ×‘×˜×™×¨×•×£. (למרות שיש ×¨×‘×™× ×©×™×—×œ×§×• עלי).
רגע, ×”×•× ×§×¨× ×œ×™ ×§× ×˜×™×× ×™×ª? *מתעלפת*