"I am Legend" ×”×•× ×¡×¨×˜ רע. ×”×•× ×ž×¦×˜×‘×¨ ×•× ×‘× ×”, ו××– × ×—×ª×š ×œ×¡×™×•× ×¡×ª×ž×™. ×בל הסרט ×‘× ×•×™ על ספר, ×©×™×¦× ×œ×ור ב-1954, ×•×”×¡×™×•× ×©×œ×• ×©×•× ×” לגמרי, ומטריד בדרך ×חרת לחלוטין. למי ×©×ž×¢×•× ×™×™×Ÿ, ×פשר ×œ×ž×¦×•× ×ת הספוילר ×›×ן.
הסוף המקורי של הסרט דמה לזה של הספר, ×•×œ× ×§×©×” לר×ות שרוב הסרט מוביל לכיוון ×”×–×”. הסיבה שהסוף ×©×•Ö¼× ×” ×”×™× ×§×”×œ ×”× ×¡×™×™× ×™×, שצפה בסרט ×œ×¤× ×™ ששוחרר, ×•×ž×¦× ×ת ×”×¡×™×•× ×”×ž×§×•×¨×™, כצפוי, עוכר שלווה. ××ž× ×, מטרת היצירה המקורית היתה להגיע לכדי שלווה ×©× ×¢×›×¨×”, ×ך בהפקה החליטו שזו ××™× ×” מטרה ר×ויה עבור סרט ב-2007, 2008 ובכלל.
תהליך דומה עובר ×’× ×¢×œ הפופ, ×©×¡×•× ×ª×– לדעת הקהל בידי קבוצות מיקוד ×•×’×¨×¤×™× ×¡×˜×˜×™×¡×˜×™×™×. כסף רוצה כסף, ו×× ××ž× ×•×ª ×”×™× ×”×›×œ×™ להשגתו, הכסף יחדד ×ותה כך שתקלע למטרה. ×–×” עגו×, ×בל ×œ× ×—×“×©.
תחושת מרחבי×
×תמול × ×¡×¢×ª×™ ל××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” ב×וטובוס, ××–× ×™×•×ª על ××–× ×™×™×, מקשיב ללקט ק×× ×˜×¨×™-ווסטרן. תחושת מרחבי×. דבר מוזר, כיצד ×”×ופק × ×¢×©×” לחלק בלתי × ×¤×¨×“ מה××ž×¨×™×§× ×”. שיר מסע ×חר שיר מסע, ו×חריו שיר על מדורה, ×›×•×›×‘×™× ×•×¡×•×¡. חצי שעה ×רוכה של ×ופק, של חלומות × ×“×•×“×™×. מסע ×”×•× ×חד ×ž×”×“×‘×¨×™× ×©×œ× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ×™×”× ×›×שר ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×”×—×œ×•× ×”××ž×¨×™×§× ×™. ×”×—×œ×•× ×”××ž×¨×™×§× ×™ ×מור לעסוק ×‘×§× ×™×™×Ÿ. צבירה הדרגתית של רכוש והתחייבויות. מסע ×”×•× ×”×”×¤×š הגמור; ×”×•× ×”×©×œ×”, התערטלות ×ž×›×‘×œ×™× ×©×œ חובה והכרות ורכוש. חצי שעה ×רוכה, ובקושי יכולתי לרדת מה×וטובוס, ×œ×”×™×›× ×¡ ל××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×”, ×œ×”×™×›× ×¡ לשיעור.
×ולי בגלל ×–×” ×× ×—× ×• ×ž×•×›× ×™× ×œ×§× ×•×ª יצירות ש××™× ×Ÿ ××œ× ×”×¡×—×ª דעת, יצירות ×œ×œ× ×™×•×¦×¨, ×©× ×‘× ×• כך שית×ימו בדיוק לקהל היעד, ש×ין בהן דבר משל עצמן, רק טווייה מחודשת של רגשות ×•×¨×¢×™×•× ×•×ª מוכרי×. יצירות מיקרוגל. ×›×™ ×–×” קשה. להיפתח. להסכין לתקשורת. יש לך חובות, חלומות ×©× ×‘× ×• בקפידה, רכוש והתחייבויות. הרי בסוף עליך להכריע, ולרדת מה×וטובוס; ×תה ×œ× ×™×›×•×œ להרשות לעצמך להיסחף ברוח. ובכל ×¤×¢× ×©××™× ×š × ×¡×—×£, בכל הכרעה כזו, משהו בך עלול להתכווץ ולמות.
×חד המ××ž×¨×™× ×¢×•×›×¨×™-השלווה ×”×˜×•×‘×™× ×‘×™×•×ª×¨ שקר×תי ל××—×¨×•× ×”. תודה.
×× ×›×‘×¨ הזכרת ×ת הסוף החלופי
http://www.firstshowing.net/2008/03/05/must-watch-i-am-legends-original-ending-this-is-amazing/
לפחות ב×חד ×”×¡×¨×˜×™× ×”××—×¨×™× ×©× ×¢×©×• על פי הספר, The Last Man On Earth ×¢× ×•×™× ×¡× ×˜ פרייס, ×¢× ×™×™×Ÿ ×”×גדה מורגש יותר, ×בל ×–×” סרט גרוע בהרבה ×ž×•×‘× ×™× ×חרי×.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Man_on_Earth_(1964_film)
סרט מד"ב ×יטלקי! סרט מד"ב ×יטלקי! ×¢× ×§!
×•×’× ×¢×œ ×©× ×™ ×¡×¨×˜×™× ×§×•×“×ž×™× ×©× ×¢×©×• לפי הספר של מתיסון.
המ×וחר יותר מ 1971 ×¢× ×¦'רלטון הסטון, ×•×”×ž×•×§×“× ×•×”×ž×•×¦×œ×— מ×ד מ 1964 ×¢× ×•×™× ×¡× ×˜ פרייס
http://www.youtube.com/watch?v=i4mYireNvcg&v3
(×¢× ×¨×•×ž× ×©×œ ×מצע ×©× ×•×ª ×”×©×™×©×™× ×›×¢×™×¨ ערפדי×\×–×•×ž×‘×™× ×‘×©×—×•×¨ לבן הסרט × ×¨××” ×œ×¤×¨×§×™× ×›×ž×• המשכון ×”×ימה של לה דולצ'×” ויטה)
וכן, סרטי מסע די × ×¢×œ×ž×• ×ž× ×•×£ ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×מריק××™.
××œ× ×× ×ž×—×©×™×‘ ×ת ×ž×¡×¢×•×ª×™×”× ×©×œ הרולד וקומ×ר – למימוש זכות ×”×§× ×™×™×Ÿ על המבורגרי ווייט ק×סל ובסרט ההמשך הרחק ממפרץ גו×× ×˜× ×ž×•.
תודה
פחות טוב ממה שזה × ×©×ž×¢, ×× ×–×” × ×©×ž×¢ טוב בכלל
×“×•×•×§× ×”×™×™×ª×” תעשייה פורחת למדי, המד"ב ×”×יטלקי.
http://dir.salon.com/story/ent/movies/feature/2002/05/21/spaghetti/
למה ××£ ×חד ×œ× ×¡×™×¤×¨ לי על ×”×“×‘×¨×™× ×”×לו?
מדהי×
× ×©×‘×™×ª×™ בקסמי הפסקה העוסקת ב"תחושת המרחבי×". ×“×•×•×§× ×”×¨×‘×” מ×וד ×ž×”×¢×¨×›×™× ×©×œ ×”×“×¨×•× ×‘×רה"ב ×”× ×ž×—××” × ×’×“ ×”×תוס התחרותי והתעשייתי שהפך ל×ט למה ×©× ×§×¨× ×”×—×œ×•× ×”××ž×¨×™×§× ×™. קשה ×œ×ž×¦×•× ×©×™×¨ ק×× ×˜×¨×™ ×©×œ× ×ž×”×œ×œ ×ת ×”×—×™×™× ×‘×§×¦×‘ ×יטי, ×ו ×ת תחושת ×”× ×“×•×“×™× (rambling) ×”×ž×§× × ×ª בו. ×בל ×’× ×›×ן יש התקבעות, ויש פופ, ו×פילו ×ž×¡×•× ×ª×– ביותר, שמשחק בדיוק על הכרת ×”×¢×¨×›×™× ×”×œ×œ×•. הפחד משבירת ×”×¢×¨×›×™× ×’×“×•×œ ×פילו יותר במקרה ×”×–×” ×ž×©×•× ×©×–×• עדיין תרבות מח×תית, וציבור המ××–×™× ×™× ×ž×ª× ×’×“ עוד יותר וב×לימות לכל חריגה ×§×˜× ×˜× ×” ממה שמוכר וידוע ומקובל.
הבעייה ×”×מיתית ×”×™× ×©×œ×œ× ×”×ª×§×‘×¢×•×ª והת××‘× ×•×ª של פורמט/×–'×× ×¨/תרבות מסויימי×, ×œ× × ×•×›×œ ×œ×”× ×•×ª מן השבירה והמח××” הכל-כך ×ž×”× ×™× ×©×œ×”×.
הרי ×ותה "טוויה מחודשת של ×¨×¢×™×•× ×•×ª ורגשות מקובלי×" (משפט × ×¤×œ×) ×”×™× ×ž×” ×©× ×’×–×¨ ×¢×œ×™× ×• לעשות ×œ× ×¦×— ×›×‘× ×™ ××“× ×—×•×©×‘×™×. דרך ×חת לפיתרון תהיה הכללה והכרה בכל ×”×–'×× ×¨×™× ×•×”×¢×¨×›×™× ×”×§×™×™×ž×™×, ×בל ×‘× ×§×•×“×” זו ×ª×™×¢×œ× ×œ×ª×ž×™×“ רוח השבירה, ×ותה ×”×ª×¨×’×œ× ×• לזהות ×¢× ××ž× ×•×ª.
להתכווץ ולמות, ××”?
חזק.
×כן. הזכיר לי ×ת הסדרה ×”× ×©×’×‘×ª של cat and girl על הדרך ×ל הפשרה.
בהקשר ×–×” ×× ×™ מ×וד ממליצה על הסרט the assassination of Jesse James by the coward Robert Ford. מ×וד ×¨×œ×•×•× ×˜×™ ×œ×“×‘×¨×™× ×©×›×ª×‘×ª ×›×ן.
×”×›×™ קל לעשות ×¨×•×ž× ×˜×™×–×¦×™×” לחסר הגבולות, ×בל לסיפור ×”×–×” יש ×’× ×¦×“ ×©× ×™: ×’× ×‘×›×œ ×¤×¢× ×©×תה *כן
* × ×¡×—×£, בכל הכרעה כזו, משהו בך עלול להתכווץ ולמות. ×ותו דבר שחי בזכות מילוי החובות, הגשמת החלומות ×©× ×‘× ×• בקפידה, ×פילו צבירת הרכוש ומילוי ההתחייבויות.
וסליחה ש×× ×™ שוב לוקחת ×ת תפקיד מחרבת השמחות (-:
×ופס. מעבר שורה מיותר. תיקון, מישהו.
×ת (×תה?) צודקת, במובן ×”×–×” שהק×× ×˜×¨×™ ש×× ×™ שומע ×”×•× ×”×¤×•×¤ של הדרו×. ×בל בשבילי, בשבילי ×”×•× ×חר.
להתכווץ, ×כן 🙂
וו×לה. יכול מ×וד להיות שזה ×חד ×ž×”×“×‘×¨×™× ×©×’×¨×ž×• לי לכתוב ×ת ×–×”.
ו×× ×™ ×וריד. יברך ×”×ל ×ת ×”×˜×•×¨× ×˜.
ירדתי מה×וטובוס, ×œ× ×›×Ÿ? 🙂
ל×יתמר (×œ× ×ž×¦×œ×™×— להגיב ישירות לתגובתך) – ×œ× ×”×ª×›×•×•× ×ª×™ שה××–× ×ª ×“×•×•×§× ×œ××œ×ž× ×˜×™×™× ×”×¤×•×¤×™×™× ×ž×ª×•×š ×”×–'×× ×¨ (×ותו ×× ×™ ×גב ×והב, מ×ותן הסיבות שפירטת) – ××œ× ×©×”×ž×•×–×™×§×” שחווית כמרגשת ×•×©×•× ×” מן המוכר, ×’× ×”×™× ×‘×¡×•×¤×• של דבר מכילה ×’×•×¨×ž×™× ×©×›×œ ×ª×›×œ×™×ª× ×œ×”×ª×¢×œ×§ ולהתרפק על המוכר והידוע שבה, ובדרך ×”×•×¤×›×™× ×ת ×”×§×™×¦×•× ×™ לרדוד.
יש ×›×ן ×¤×•× ×§×¦×™×” של כסף, כמו שהר×ית, ולדעתי ×’× ×©×œ ×יזו חרדה גוברת מ××™×‘×•×“× ×©×œ ×ž×¡×•×ž× ×™× ×©×ª×•×›× × ×ž×§×•×‘×œ על ידי הכלל.
למיטל – לחלוטין להתכווץ ולמות.
×•×œ×©× ×™×›× – תודה על ×”×תר. מזמן רציתי לומר.
×œ× ×—×©×‘×ª×™ שרמזת לזה. × ×™×¡×™×ª×™ לומר ש×תה צודק, ×©×’× ×–×• מוזיקה שמתרפקת על המוכר, ×בל בשבילי, ×–×” ××™× ×• מוכר כלל.
ותודה על התודה. ×ž×¡×ž×™×§×™× ×›×ן.
"דבר מוזר, כיצד ×”×ופק × ×¢×©×” לחלק בלתי × ×¤×¨×“ מה××ž×¨×™×§× ×”". למה, ×›×™ ×–×” ×œ× ×ž×ª××™× ×œ×‘×•×“×¨×™×ר? ו×ולי ×“×•×•×§× ×“×‘×¨ מוזר ×יך התזזיתיות × ×¢×©×ª×” חלק בלתי × ×¤×¨×“ מ×מריקה? ו×ולי ×–×” ×œ× ×ž×•×–×¨ ×•×©× ×™ הכוחות ×§×™×™×ž×™× ×‘×ž×§×‘×™×œ? כמו ×יש ×¢× ××•×–× ×™×•×ª שבסוף יורד מה×וטובוס. הכל מתכווץ ומתמתח שוב, ×•×©×•× ×“×‘×¨ ×œ× ×ž×ª (×”×™×•× ×”×•× ×™×•× ×ופטימי, מסתבר).
הפסקה על ×”× ×“×•×“×™× ×¢×©×ª×” לי קווץ' קטן ×‘×¤× ×™×; ×”× ×“×•×“×™× ×”× ×”×—×œ×•× ×©×›×ž×¢×˜-כמעט, ×בל עדיין ×œ× ×œ×’×ž×¨×™, וויתרתי עליו.
תשובה משובחת
×× ×™ עדיין ל×. ×× ×™ עוד ×לך לשתול ×¢×¦×™× ×‘×§× ×“×”. ×ולי.
×תה כל כך צודק, הסוף הכפוי פשוט תולש ×ת כל המשמעות מהסרט.
×–×” מזכיר לי ×יך תמיד כל ספרי פיליפ ק. דיק ×©×ž×ª×•×¨×’×ž×™× ×œ×§×•×œ× ×•×¢ ×”×•×¤×›×™× ×œ×¤×ª×¢ לסרטי פעולה ×¢× ×¡×•×¤×™× ×ž×©×•× ×™×. (סליחה מר×ש ממעריצי בלייד ר×× ×¨ לדורותיהׅ)