×‘×‘×¨×™×˜× ×™×” שורץ זוג ××—×™×, ×’'ייק ×•×“×™× ×•×¡ צ'פמן, ×©×œ×”× ×™×© ×ספירציות ××ž× ×•×ª×™×•×ª כלשהן. ×”×ª×ž×—×•×ª× ×©×œ ×”×©× ×™×™× ×”×™×, כמסתבר, בתי×ור ×¡×¦× ×•×ª של ×¢×™× ×•×™×™× ×ו הטלת מו×. ×”×”×ª×¢× ×™×™× ×•×ª ×©×œ×”× ×‘×ª×—×•× ×—×•×¨×’×ª מכלל התעללות בחומרי ×’×œ× ×©××™× × ×ž×¡×•×’×œ×™× ×œ×”×’×™×‘: ×’'ייק צ'פמן דיבר על "×”×¢×•× ×’ הליבידי" שבצפיה ×‘×ª×ž×•× ×” של ××“× ×חר ×ž×¢×•× ×”, ו×ל רוצחיו של הפעוט ×’'יימי בולגר – רצח שזעזע ×ת ×‘×¨×™×˜× ×™×” – ×”×•× ×”×ª×™×™×—×¡ ×›"מי שבצעו שירות חברתי חשוב". על ×¤× ×™×•, התשובה המתבקשת צריכה להיות "× ×•, שיהיה": ××£ ×חד ×œ× ×ž×›×¨×™×— ×ותי לצפות בזוועות שלה×, ובשוק חופשי, ×–×›×•×ª× ×©×œ ×©×•×˜×™× ×œ×©×œ×©×œ ×ž×¦×œ×¦×œ×™× ×œ×§×•×¤×ª× ×©×œ בהמות כמו הצ'×¤×ž× ×™× ×”×™× ×›×ž×¢×˜ מקודשת.
××œ× ×©×œ×ž×¨×‘×” הצער, כמות ×”×ž×¨×©×¨×©×™× ×”×ž×¦×•×™×” ×‘×›×™×¡× ×©×œ הצ'×¤×ž× ×™× ×¢×•×ž×“×ª ביחס הפוך ×œ×˜×¢× ×”×˜×•×‘ שלה×. ל××—×¨×•× ×” ×”× ×¨×›×©×• סדרה של ×¦×™×•×¨×™× ×©×œ ×מן ×•×™× ××™ ×–× ×•×— למדי, ×חד ×דולף היטלר. עד ×›×ן, זכות×.
××œ× ×©×‘×¡×•×£ מ××™ החלו ×”×©× ×™×™× ×œ×”×¦×™×’ ×ת ציוריו של היטלר, ל×חר שהתעללו בה×, ×›×¦×™×•×¨×™×”× ×©×œ×”×. תחת הכותרת "If Hitler was a Hippy, how Happy Would we Be", הצ'×¤×ž× ×™× ×”×¢×œ×• מחדש ×ת ציוריו של היטלר, ×›×©×”×¤×¢× ×ž×¦×•×¨×¤×•×ª ×œ×”× ×ž×©×™×—×•×ª מכחול פסיכדליות. ×”×¦×™×•×¨×™× ×”×ž×§×•×¨×™×™×, ×”× ×”×¡×‘×™×¨×•, משעממי×. ×’'ייק – בעליל הדפוק ×ו חובב השערוריות שבין ×”×©× ×™×™× – טען ש"הרעיון לג×ול ×ת היטלר ×”×•× ×¨×¢, הרעיון לג×ול ×ת עבודתו ×”×•× ×’××•× ×™×•×ª עוצרת × ×©×™×ž×”".
×”×•×•× ×“××œ×™×–× ×©×œ ×”×‘×•×¨×’× ×™× ×”×ž×¤×•× ×§×™× ×œ× × ×¢×¦×¨ בהיטלר. ב-2003, ×”× ×”×˜×™×œ×• ×ž×•× ×‘×¡×“×¨×ª ××™×•×¨×™× ×©×œ גויה – שיש ×œ×©× ×™ ×”×—×¨×˜×˜× ×™× ×™×•×ª×¨ מדי כסף, כבר ×מרתי? – והוסיפו ×œ×”× ×¤× ×™ ×œ×™×¦× ×™×. השחתת ×”×¦×™×•×¨×™× ×©×œ גויה, כתב ×’'וה×ן ×”×רי במ×מר ×§×˜×œ× ×™ וחשוב, ××™× × ×” מקרית: ×”×™× ×ž×›×•×•× ×ª כהתרסה ×›× ×’×“ תקופת ×”× ×ורות, ×•×”×™× × ×©×¢× ×ª על היפוך-המחשבה הצפרדעי ×”×ž×›×•× ×” פוסט-×ž×•×“×¨× ×™×–×. ×©× ×ת ×”××“× ×©×œ ×˜×™×¤×•×¡×™× ×›×ž×• בט××™ ×ו פוקו הפכה, ×•×œ× ×‘×ž×§×¨×”, ×“×•×•×§× ×ת דה ס×ד (שה×רי מזכיר יפה, ×•×ž×“×”×™× ×©×™×© צורך בתזכורת הזו, שהיה "×× ×¡ ×ריסטוקרטי שצד × ×©×™× ×ž×ž×¢×ž×“ העובדי×") לגיבור של המ××” ×”-18, ל"חוצה גבולות".
לקח לי הרבה זמן לכתוב ×ת ×–×”. ×תה חושש להיר×ות בלתי מבין, בור, שמרן – ×בל, לעז×זל, שיהיה: מה בדיוק ההבדל בין ×”"××ž× ×•×ª" של הצ'×¤×ž× ×™× ×•×‘×™×Ÿ ו×× ×“×œ×™×–× ×¤×©×•×˜? ×”× ×œ×§×—×• יצירות קיימות והרסו ×ותן. ×ילו רצו לצייר ×ת גויה ×‘×¢×¦×ž× ×•×œ×”×•×¡×™×£ פרצופי ליצן – לגיטימי לחלוטין. ×בל ×ž×ª×’× ×‘ החשד ×©×”× ×œ× ×ž×¡×•×’×œ×™× ×œ×¦×™×™×¨ כמו גויה, ×ו ×פילו לחקות ×ת ציורי הרחוב ×”×©×’×¨×ª×™×™× ×›×œ כך של שיקלגרובר – ×•×©×’× ×× ×”×™×• מסוגלי×, "יצירות" ×›×לו היו מעוררות רק פיהוק, ווד××™ ×œ× ×”×™×• ×ž×›× ×™×¡×•×ª.
×œ×”×’× ×ª ×”×•×•× ×“××œ×™× ×”×ž×§×•×¨×™×™×, שבט גרמ×× ×™ ×©×œ× ×”×™×” סימפטי פחות ×ž×©×‘×˜×™× ×חרי×, ×פשר לפחות לומר ×©×”× ×œ× ×”×™×• ×ž×•×“×¢×™× ×œ×ž×” ×©×”× ×¢×•×©×™×: היו ×©× ×™×¦×™×¨×•×ª ××ž× ×•×ª ×©×”× ×œ× ×”×‘×™× ×•, שהיו עשויות ×ž×—×•×ž×¨×™× ×™×§×¨×™×, ××– ×”× ×”×ª×™×›×• ×ותן ×ו השתמשו ×‘×¡×¤×¨×™× ×›×—×•×ž×¨ בערה. הצ'×¤×ž× ×™× ×™×•×“×¢×™× ×”×™×˜×‘ מה ×”× ×¢×•×©×™×, וה×רי מציין ×©×”× × ×©×¢× ×™× ×¢×œ מסורת מכובדת של ×× ×˜×™-×× ×•×©×™×•×ª שמגיעה יפה עד מישל פוקו, מעריצו המושבע של ×—×•×ž×™×™× ×™, שמילת הביקורת היחידה שלו על רוצח ×”×”×ž×•× ×™× ×”×–×” היתה ×©×”×•× ×—×•×©×© ×©×”×•× ×™×¤× ×” לדמוקרטיה, ×›×™ ×›×•×œ× ×™×•×“×¢×™× ×יך ×–×” × ×’×ž×¨.
ר×וי לציין שסדרת המ××ž×¨×™× ×”×ž×ª×œ×”×‘×™× ×©×œ פוקו מ×יר×ן של ×©× ×•×ª הסוף ×”×©×‘×¢×™× ×œ× ×ª×•×¨×’×ž×” לעברית ×ו ×× ×’×œ×™×ª. ×›× ×¨××” שחסידיו השוטי×, שלמרבה ×”×סון עדיין × ×•×ª× ×™× ×ת הטון (×× ×›×™ מתקבל ×”×¨×•×©× ×©×”××•×¤× ×” ×”×”×¨×¡× ×™×ª הזו מתחילה לחלוף מן העול×), ×œ× ×¨×¦×• שה××ž×•× ×•×ª הפוליטיות ×”×מיתיות שלו ×ª×™×—×©×¤× ×”.
הממסד ×”××ž× ×•×ª×™ הבריטי ×§×•× ×” ×ת ×”"יצירות" של הצ'×¤×ž× ×™× ×›×ž×• ×œ×—×ž× ×™×•×ª חמות, ומבקרי ×”××ž× ×•×ª מתמוגגי×. ××£ ×חד ×œ× ×§×•×¨× ×œ×”×’×Ÿ על יצירות ×”××ž× ×•×ª של ×”×¢×•×œ× ×ž×ž×¡×¢ ×”×•×•× ×“××œ×™×–× ×”×ž×›×•×•×Ÿ והמדויק של ×©× ×™ ×”×‘×¨×‘×¨×™× ×—×“×•×¨×™ ×”×ידי×ולוגיה, ××£ ×חד ×œ× ×§×•×¨× ×œ××¡×¤× ×™× ×•×œ×ž×•×–×™××•× ×™× ×œ×”×¤×¡×™×§ למכור ×œ×”× ×™×¦×™×¨×•×ª מופת, להפסיק ל×פשר ×œ×”× ×œ×”×©×יר ×ת ×—×•×ª×ž× ×”× ×œ×¢×’ על ההיסטוריה ×©×œ× ×•. כמה ×©×ž×¨× ×™× × ×œ×¢×’×™× ×ª×•×œ×©×™× ×ת שערותיה×, וזהו.
ויש בזה × ×—×ž×” מסוימת, ×›×™ הגלגל מסתובב, וה××—×™× ×¦'פמן ×”× ×”×”×•×›×—×” הסופית שמה שהתחיל בקומץ של משת"×¤×™× × ××¦×™× – היידיגר, פול דה מ×ן – והוכתר בתרועה כמהפכה חשיבתית, ×”×•× ×‘×¢×¦× ×”×ž×©×›×”, ב××ž×¦×¢×™× ×“×•×ž×™× ×œ×”×¤×œ×™×, של ×ותה מהפכה ×©×•× ×ת ×ד×, ×ותה ×¨×•×ž× ×˜×™×§×” פרימיטיביסטית מ×כלת ×ª×‘×•× ×”, ×ותה הערצת להט, ×ותה כמיהה ×œ× ×™×”×™×œ×™×–× ×•×œ×—×•×¨×‘×Ÿ סופי, ×ותו ×™×וש מן התרבות. הצ'×¤×ž× ×™×, לצער×, ××™× × ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×’×“×™×¨ כל ××ž× ×•×ª ש××™× × ×” ×¢×•× ×” על ×˜×¢×ž× ×”×–×¢×™×¨ ×‘×•×¨×’× ×™ ×›"××ž× ×•×ª ×—×•×œ× ×™×ª", ול×סור עליה ×ו להשמידה; על כן ×”× ×§×•× ×™× ×ותה ×•×ž×©×ž×™×“×™× ×ותה. ו×ת סופה של חגיגת ×”×©×•×˜×™× ×”×–×• כבר × ×™×ª×Ÿ לר×ות.
×“×•×’×ž× ×™×•×ª×¨ טובה לדעתי –
http://www.notes.co.il/orit/44644.asp
×× ×–×” ×כן ×מיתי
×œ× ×©×× ×™ בהכרח מסכימה ×¢× ×ž×” ×©×”× ×¢×•×©×™×, ×בל: היפוך-המחשבה הצפרדעי ×”×ž×›×•× ×” פוסט-×ž×•×“×¨× ×™×–×?
צפרדעי?
Lets just get this right: Yosi Horvitz accuses the Chapman brothers of vandalism: He is angry that they defaced some of the paintings of Hitler and blames them for anti-humanism. He calls on the museums and the art collections of the world to stop selling art to the Chapmans. Hitler must be very pleased to know that his mediocre attempts at painting attract such impassioned defence from a little country in the middle east.
But despite Mr. Horvitz’s passion for Hitler’s art and his desire to preserve it intact for posterity, his logic leaves a lot to be desired: While accusing the Chapmans of vandalism, he forgets that the real vandal in this story is Hitler, and vandalising the painting of a vandal is surely and act of combating vandalism.
Defacing Hitler’s paintings, covering them with hippy slogans and ridiculing them draws attention to the anti-humanism of Hitler himself. This is the whole point of the Chapman’s work.
So what all the fuss is about? Why the attention of Mr. Yosi Horvitz to the Chapmans? Is it because of their art? Most certainly no. For Mr. Horvitz the Chapmans are representative of ‘post-modernism’ which he identifies with a sick and primitivst psychic. What a delicious analogy between Mr. Horvitz’s wholesale condemnation of post-moderinty, and the Nazi condemnation of “degenerate art†(synonymous with Jewish art) – a label they used to justify their destruction of modernist 20th century art and the persecution of artists.
The other reason for Mr. Horvitz’s attack on the Chapmans is because they dared to use Hitler’s paintings in their work. Forget Goya, this time the Chapmans truly crossed a red line, this time broke the biggest taboo of all. How dare they use Hitler’s paintings in their art? Don’t they know that Hitler is a precious national resource of a country that has very little else to cling to for its survival. Using Hitler without a written permission from the Israeli authorities is bordering on polluting one of the main sources of inspiration of the Israeli occupation.
The Chapmans are passionately anti-fascist, anti occupation and anti imperialist. Their artistic interventions are designed to draw shock, irritate and awaken. This is a message that Mr. Horvitz does not want to be heard.
ככל הידוע לי, ההתעללות של ×”××—×™× ×¦'פמן ×‘×ª×—×¨×™×˜×™× ×©×œ גויה ×ž×¢×•×œ× ×œ× × ×’×¢×” ×œ×ª×—×¨×™×˜×™× ×¢×¦×ž×, ×”×ž×•×¦×’×™× ×ž×חורי זכוכיות ×ž×©×•×¨×™×™× ×•×ª במוזי×ון הפר×דו במדריד. ×”"התעללות" ×©×œ×”× ×”×™×™×ª×” בסך הכל חיקוי. ×œ× ×•× ×“×œ×™×–× – פ×רודיה (×•×’× ×¡×•×’ של מחווה).
×›×›×” יגמר ×”×¢×•×œ× ×¢× ×”×¤×•×¡×˜ ×ž×•×“×¨× ×™×¡×˜×™× ×™×ž×©×™×›×• לשלוט בכיפה.
ומה ×–×” העיצוב ×”×–×”? לכבוד שבוע ×”×’×ווה?
Daniel: you didn't understand Yossi's post. Nor can you spell his name.
× ×ž×¨×•×“: ×× ×™ שומע מה ש×תה ×ומר, וזה × ×©×ž×¢ לי כמו "×ווווו, הפומו××™× ×”×ž×¤×—×™×“×™× ×”×לה, ×וי, תצילו ×ותי, ×וי, ×”× ×¤×™×¨×§×• לי ×ת כל ×”×חדויות, ×× ×™ כל כך מסכן". פחח.
"צפרדעי?" צרפתי, כמובן. ×•×“× ×™×ל, תלמד ×יך קור××™× ×œ×™ – ×–×” ×œ× ×ž×¡×•×‘×š – ו×חרי ×–×” תחזור ×לי.
חפשו בגוגל chapman goya. ×œ× ×¤×רודיה ××œ× ×•× ×“××œ×™×–× ×œ×©×ž×•. ×•×œ×“×•×’×ž× ×§×™×©×•×¨ מהג×רדי×ן:
http://arts.guardian.co.uk/critic/feature/0,,931774,00.html
×בל רגע, ×•× ×“××œ×™×–× ×–×” ×¢× ×™×Ÿ של × ×§×•×“×ª מבט, ל×? ×ולי זו ×‘×¢×¦× ×™×¦×™×¨×ª×™×•×ª, ל×?
××– זהו, של×. קרי×תו של גויה ×”×™× ×›× ×’×“ ברבריות ו×לימות, וקרי××ª× ×©×œ ×”××—×™× ×¦'פמן ×”×™×,,,
×× ×ž×™×©×”×• עדיין ×œ× ×”×‘×™×Ÿ, ×¦× ×•×œ×ž×“ לחשוב בעצמך, ×ד×.
×‘×¢× ×™×™×Ÿ גויה – ×× ×›×‘×¨, המעשה של הצ'×¤×ž× ×™× ×”×•× ×”×”×ž×©×š הישיר של מה שעשה גויה כשיצר ×ת ×”×ª×—×¨×™×˜×™× ×”×”×. המטרה של גויה היתה להחריד ×ת ×©×œ×•×•×ª× ×©×œ שוחרי ×”××ž× ×•×ª ×”×©×œ×•×•×™× ×‘×™×™×¦×•×’ מזעזע של מור×ות המלחמה. המטרה של הצ'×¤×ž× ×™× (למיטב ×”×‘× ×ª×™) להצביע על הצביעות של קהל שמצקצק בהתפעלות תרבותית מול "מור×ות המלחמה" של גויה במוזי×ון וב×ותה עת מגלה ×דישות תהומית כלפי מור×ות המלחמה שהממשלה שלו מחוללת במקומות ×ž×¨×•×—×§×™× ×ž×”×¢×™×Ÿ והלב (עיר×ק, × × ×™×—). להר×ות ל×× ×©×™× ×›×ž×” ×”× ×ž×–×“×¢×–×¢×™× ×‘×¨×’×¢ שמישהו מחלל ×ת ×וצרות התרבות ×©×œ×”× (וה×וצר ×›×ן, בו×ו ×œ× × ×™×ª×ž×, ××™× ×• רק ×וצר תרבותי ××œ× ×וצר ששווה הרבה הרבה כסף. הרבה מהזעזוע × ×•×‘×¢ מכך), ×ך × ×•×ª×¨×™× ××“×™×©×™× ×œ× ×•×›×— ×”×ž×•×ž×™× ×©×ž×•×˜×œ×™× ×‘×× ×©×™× ×‘×©×¨ וד×.
למען הסר ספק – ×’× ×‘×¢×™× ×™ תחריטי מור×ות המלחמה של גויה ×”× ×ž×¤×¡×’×•×ª היצירה ×”×× ×•×©×™×ª. ×’× ×× ×™ הזדעזעתי. ×בל ×‘× ×™×’×•×“ ליוסי גורביץ ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª שלזעזע ×ותי ×ו לפגוע ביצירות תרבות שיקרות ללבי ×–×” הפשע ×”×›×™ גדול ש×פשר לבצע.
ו×גב, חשוב לציין שהצ'×¤×ž× ×™× ×”×©×—×™×ª×• תדפיסי×. כלומר, יש עוד ×¢×•×ª×§×™× ×©×œ היצירות ×”×לה. ×œ× ×ž×“×•×‘×¨ במשהו חד פעמי, כמו ×—×™×™ ×ד×, × × ×™×—.
×œ× ×‘××™× ×œ×”×’×™×“ שו×-דבר. פשוט צמד ××™× ×¤× ×˜×™×œ×™× ×©×ž×©×ª×¢×©×¢×™× ×œ×”×, והקהל בולע ×ת ×–×”. המערכת ×שמה, כל ××•×ª× ×˜×ž×‘×œ×™× ×©×§×•× ×™× ×•××•×¡×¤×™× ××ž× ×•×ª ו×ין ×œ×”× ×¨×’×© לדברי×, ×”× ×ž×¢×¨×™×›×™× ×”×›×œ ×‘×ž×•×©×’×™× ×©×œ ×˜×¨× ×“×™× ×•×©×œ "קרי××” ××ž× ×•×ª×™×ª". יש ×œ×”× ×¢×™× ×™×™× ×בל ×ין ×œ×”× ×¨×’×©, ×”× ×œ× ×™×•×“×¢×™× ×ž×” ×–×” ××ž× ×•×ª. ××™-×פשר לרדת על ×”××—×™× ×¦'×™×¤×ž× ×§, ×בל מצד ×©× ×™ ××™-×פשר ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×”×¢×•×‘×“×” המסריחה ×©×”×¢×•×œ× × ×”×™×” ×ž×©×¢×ž× ×™×•×ª×¨ ויותר ×•×ž×©×•× ×›×š ×× ×• ×”×•×¤×›×™× ×œ×—×–×™×¨×™× ×‘×“×ž×•×ª ×”"××ž× ×™× ×”×•× ×“×œ×™×¡×˜×™×", ×ו בכל ×ž×™× ×™ דמויות ×חרות, שכולן מייצגות ×ת החזירות ×©×œ× ×•. ×× ×• חזירי×, רבותיי, חזירי×. ×פילו ×§×•×¤×™× ×œ× ×–×›×™× ×• להיות בתקופה ×”×–×ת. ××ª× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ "×”×•×ž× ×™×–×"? המטרה של ×›×•×œ× ×• ×›×—×–×™×¨×™× ×”×™× ×œ×כול כמה שיותר כמה שמהר, ×œ× ×ž×©× ×” מי ×× ×—× ×•, ×× ×× ×• ××ž× ×™× ×ו ×¡×•×—×¨×™× ×‘×©×•×§ ההון. ולבסוף, תזכורת ×ž× ×™×˜×©×”, כשהו מדבר ×‘×©× ×–×¨×˜×•×¡×ª×¨×, שמציג ×ת "הסופר-מן", וב×ותו ×ž×•× ×•×œ×•×’ ×”×•× ×ž×“×‘×¨ על ×–×” ×©×”×•× ×ž×¢×¨×™×š ×ת ×”××“× ×©×‘× ×œ×”×¨×•×¡ ×ת העבר ×ו ×ת הקיי×, כדי ×œ×©× ×•×ª ×•×œ×”×©×ª× ×•×ª. ×”× ××¦×™× ×œ×§×—×• ×ת ×–×” ×‘×¨×¦×™× ×•×ª. ×בל × ×™×˜×©×”, ×›× ×‘×™× ×©×¨× ×ת החורבן וההרס של המ××” העשרי×, ×œ× ×”×ª×›×•×•×Ÿ לסוג ×›×–×” של חורבן, ×œ× ×ž×” ×©×”× ××¦×™× ×ž×¦×ו ×œ× ×›×•×Ÿ ×•×œ× ×ž×” שהצ'×¤×ž× ×™× ×ž×¦×ו ×œ× ×›×•×Ÿ לת×ר כהרס וכחורבן. × ×™×˜×©×” מתכוון להרס של כל מה ×©×ž×•× ×¢ מבן-×”××“× ×›××™× ×“×™×‘×“×•×ל, להשיג מטרה ×× ×•×©×™×ª × ×©×’×‘×ª, ×‘×ª× ××™ שזה מכוון כלפי עצמו ×•×œ× ×›×œ×¤×™ ×”×חר, הרי ×œ× ×”×™×” כמו ×והב ××“× ×›×ž×• זרטוסתר×. ××, למשל, הצ'×¤×ž× ×™× ×”×™×• ב×מת ×¨×•×¦×™× ×œ×”×’×™×“ משהו ×‘× ×•×¡×— מה שזה/זו למעלה × ×™×¡×— "המטרה של הצ'×¤×ž× ×™× (למיטב ×”×‘× ×ª×™) להצביע על הצביעות של קהל שמצקצק בהתפעלות תרבותית מול "מור×ות המלחמה" של גויה במוזי×ון וב×ותה עת מגלה ×דישות תהומית כלפי מור×ות המלחמה שהממשלה שלו מחוללת במקומות ×ž×¨×•×—×§×™× ×ž×”×¢×™×Ÿ והלב (עיר×ק, × × ×™×—). " ×× ×–×• היתה מטרת×, היו ×ž×©×™×’×™× ×ותה ×× ×”×™×• ×©×•×¨×¤×™× ×ת היצירות ×•×ž×©×ž×™×“×™× ×ות×, ×ת ×–×” ×”×™×” × ×™×ª×Ÿ לתעד, ×בל ×¢×¦× ×”×”×©×ª×ª×¤×•×ª ×©×œ×”× ×‘×ž×©×—×§ ×”×–×”, והרצון ×©×œ×”× ×œ×”×¨×•×•×™×— ×ž×ž×¢×©×™×”× ×”×¢×œ×•×‘×™×, רק מצביע על ×”×™×•×ª× ×¦×‘×•×¢×™× ×›×ž×• כל ×לו ×©×”× ×›×‘×™×›×•×œ ×œ×•×¢×’×™× ×œ×”×.
תודה לכ×.
מה ההבדל ×‘×¢×¦× ×‘×™×Ÿ מה ×©×”× ×¢×•×©×™× ×œ×‘×™×Ÿ ×”×ž×•× ×” ליזה של מרסל דוש×ן?
×× ×”× ×§×•×¨××™× ×œ×¢×¦×ž× "×—×ª×¨× ×™×", ××– צר לי לבשר ×œ×”× ×©×”×—×ª×¨× ×•×ª ×©×œ×”× ×¢×•×“ מעט בת מ××”…
×ת ×”×ª×¨×’×•× ×œ×× ×’×œ×™×ª של מ×מרי פוקו ×”×ž×•×–×›×¨×™× ×œ×¢×™×œ, ר×וי לציין ×©×”× ×“×•×•×§× ×›×Ÿ תורגמו והוצ×ו ל×ור ×–×” מכבר. × ×™×ª×Ÿ ×œ×ž×¦×•× ××•×ª× ×‘×ž×œ×•××, ×¢× ×”×¢×¨×•×ª, ×‘× ×¡×¤×— לספר:
Foucault and the Iranian Revolution :‎ gender and the seductions of Islamism /‎ Janet Afary and Kevin B. Anderson.‎
‫ מו"ל ‬ Chicago : University of Chicago Press, 2005
×œ× ×‘×“×§×ª×™ ב××•× ' תל-×ביב, ×בל לפחות בספריה של ×”××•× ' העברית בהר-×”×¦×•×¤×™× ×–×” × ×ž×¦×.
לעת עתה ×ין לי זמן לתגובה ×רוכה יותר ×‘×©× ×”×¦×¤×¨×“×¢×™×
××‘×œ×©×•× × ×• ×כן ×רוכה מ×וד, ב×סטר
× ×• , מה ×פשר לצפות מהדיוטות . שיתחילו להבין פת××•× ×‘××ž× ×•×ª?
הצ'×¤×ž× ×™× ×ž×‘×¨×™×§×™×
×ž×¢× ×™×™×Ÿ, הצלחת לצייר ×©×¤× ×œ××—×™× ×¦'פמן. הרי ×œ× ×”× ×ž×¢× ×™×™× ×™× ×ותך ב×מת. ×תה × ×”× ×” ×œ×§×¨×•× ×œ×”×™×™×“×’×¨ ודה-מ×ן משת"×¤×™× × ×צי×, ×›×©×’× ×¢×ž×™×ª×™×”× ×”×™×”×•×“×™× (דרידה למשל) ×œ× ×™×¡×›×™×ž×• ×œ×¡×›× ××•×ª× ×›×š. ×תה ×’× × ×”× ×” ×œ×§×¨×•× ×œ×¦×¨×¤×ª×™× ×¦×¤×¨×“×¢×™×, ×ולי כמו ש××—×¨×™× × ×”× ×• ×œ×§×¨×•× ×œ×¢×ž×™× ××—×¨×™× ×—×¨×§×™×, עכברושי×, ×’'×•×§×™× ×‘×‘×§×‘×•×§. מט×פורות × ×”×“×¨×•×ª. ×›× ×¨××” ×œ×™×”×•×“×™× ×ž×•×ª×¨, ×ו לפחות חשיבה פוץ-×¦×™×•× ×™×ª גורסת כך. פוקו ×’× ×›×ª×‘ ×ך ורק מ××ž×¨×™× ×ž×יר×ן, ×•×”× ×”×מת הצרופה של תפיסתו. ספרו על הכל×, תפיסת ההטרוטופיה שלו, "×”×ž×™×œ×™× ×•×”×“×‘×¨×™×", כל ×לה ×œ× ×™×¤×¨×™×¢×• לך ×œ×¡×›× ×ותו ×›×—×•×ž×™×™× ×™×¡×˜. ל×ט ובהדרגה × ×“×ž×” ש×תה × ×”× ×” יותר ויותר להיות שמרן, ×•×œ× ×”××ž× ×•×ª, ××œ× ×ולי ×”×¦×™×•× ×•×ª ×”×™× ×–×• שבעיקר מעסיקה ×ותך. בסופו של דבר, ×תה כותב ×›×ן מ×מר פוליטי ×—×™×¨×•×ª× ×™×§×™ במסווה של מ×מר על ××ž× ×•×ª. שמח בחור ×‘×©×ž×¨× ×•×ª×š, ×× ×™ מקווה ש×תה מרגיש צודק יותר ×œ× ×¨×§ ביחס ל××ž× ×•×ª, ××œ× ×’× ×‘×™×—×¡ להפצצות על ×¢×–×”.