The Wire, ×מרו לי כול×, ×”×™× ×¡×“×¨×” רי×ליסטית. מה רי×ליסטית? ×ולטרה-רי×ליסטית, ×וּבֵּר רי×ליסטית; סדרה שחושפת ×ת המצי×ות כהווייתה. ו×כן, זו סדרה רי×ליסטית, לפחות במובן ×”×ž×©×•× ×” שבו ×× ×• ×ž×’×“×™×¨×™× ×¨×™×ליז×.
דיוויד סימון, יוצר הסדרה, ביסס ×ותה על ספרו "The Corner", שעוקב ×חר ×©× ×” ×‘×¤×™× ×ª רחוב שבה × ×ž×›×¨×™× ×¡×ž×™×. ×–×” מסוג ×”×¡×¤×¨×™× ×©×›×ž×¢×˜ ו×ין ×œ× ×• ×›×ן, ספר של ×¢×™×ª×•× ××™ הבוחן סיטו×ציה חברתית, ×•×œ× ×ת המערכת הפוליטית. ×”×¢×•× ×” הר××©×•× ×” בסדרה, מספרות השמועות, מבוססת על הספר, שבעצמו מבוסס על המצי×ות.
××– מה עושה ×ת The Wire לרי×ליסטית? כמעט כל מה שהופך ×ת הרי××œ×™×–× ×‘×” למובחן. רוצה לומר, יצירה יכולה להיות רי×ליסטית מבלי שזה ×™×”×™×” הדבר העיקרי ש×× ×©×™× ×™×מרו עליה, ×•×œ× ×–×” המצב ב-The Wire. יש יצירות ×©×”×¢×•×œ× ×‘×”×Ÿ משרת ×ת הסיפור, ויש יצירות שהסיפור בהן משרת ×ת העול×. The Wire שייכת לסוג ×”×©× ×™, יחד ×¢× ×¡×¤×¨×™× ×›×ž×• "שוגון" ו"מלך עכברוש", ולהבדיל ×ž×¡×¤×¨×™× ×›×ž×• "××‘× ×’×•×¨×™×•", למשל.
×בל ×©×œ× ×›×ž×• "שוגון" ×ו "מלך עכברוש", בסדרה של סימון ×ין ×¢×•×œ× ×—×“×©, ××˜×œ× ×˜×™×¡ מזרחית שמגלה גיבור מערבי. ×”×¢×•×œ× ×”×•× ×‘×•×œ×˜×™×ž×•×¨, וכל ×¢×•× ×” בסדרה סוקרת ×זור/סיטו×ציה ××—×¨×™× – סחר ×”×¡×ž×™× ×‘×¤×™× ×•×ª, ×”× ×ž×œ, המערכת הפוליטית, מערכת ×”×—×™× ×•×š ×•×”×¢×™×ª×•× ×•×ª, בסדר ×–×”. כדי להפוך כל ×–×ת לחדש, ליפן של המ××” ×”-17, צריך לעשות דבר מה ×חרת. ב- The Wire ×–×” ×ž×ª×‘×˜× ×‘×¦×™×œ×•×ž×™× ×ž×œ×•×›×œ×›×™× ×•×©×™×ž×•×© מרהיב בשפת דיבור ×•×‘×ž×•× ×—×™× ×ž×§×¦×•×¢×™×™×; ×גב, להבדיל מסדרות ×חרות, ×›×ן ×œ× ×˜×•×¨×—×™× ×œ×”×¡×‘×™×¨ לך בעקיפין מה ×”×ž×•× ×—×™× ×”×œ×œ×• ×ומרי×, לעז×זל. כמה זמן לקח לי להבין ש-OT ×”×•× ×§×™×¦×•×¨ של Over-Time, שעות × ×•×¡×¤×•×ª.
×בל כל ×לה ×œ× ×”×™×• ×¢×•×©×™× ×—×¦×™ מהעבודה, ×œ×•×œ× The Wire ×‘× ×ª×” ×ת ×”×¢×•×œ× ×חרת. ×חרת, כלומר × ×‘×“×œ×ª ×ž×™×™×¦×•×’×™× ××—×¨×™× ×©×œ ×ותן מערכות וסיטו×ציות. ×”×¢×•×œ× ×‘×¡×“×¨×” רקוב. המשטרה עובדת בעיקר כדי להשיג סטטיסטיקות טובות, ×•×ž×•×›× ×” ×œ×©× ×›×š לוותר על חקירה של סוחרי ×¡×ž×™× ×’×“×•×œ×™× ×›×“×™ לקבל יותר ×ž×¢×¦×¨×™× ×©×œ דגי רקק (שזה ×ולי הביטוי החמוד ביותר ש×× ×™ מכיר בעברית); סוחרי ×”×¡×ž×™× ××™× × ×‘×¨×™×•× ×™× ×ž×’×•×©×ž×™×, ×ך ×”× ×’× ×œ× ×ž×•×—×•×ª-על ×¢× ×ž×‘×˜× ×× ×’×œ×™; המשטרה כפופה למערכת הפוליטית, שכבולה לכוחות משלה, לסטטיסטיקות משלה, לדרישות משלה; ×•×©×•× ×“×‘×¨ ×œ× ×¢×•×‘×“ כמו שצריך.
×–×” ×œ× CSI, "חוק וסדר" ו×פילו ×œ× "רצח מ××“×•× ×œ×©×—×•×¨". הסדרה, למעשה, × ×‘× ×™×ª על ההבדל ×‘×™× ×” לבין הסדרות הללו. ×”×¢×•×œ× ×‘×” × ×¨××” ×œ× ×• רי×ליסטי, והרי××œ×™×–× ×©×œ×• × ×¨××” מודגש, בעיקר בגלל ×©×”×•× ×ž×•×‘×—×Ÿ ×ž×”×¢×•×œ× ×‘×¡×“×¨×•×ª הללו. ובה בעת, מרגע שר××™× ×• ×ת The Wire, שוב ××™ ×פשר לר×ות ×ת הסדרות ×”×לו מבלי לפקפק ב××ž×™× ×•×ª×Ÿ.
××– למרות שיש ×˜×¢× ×œ×¤×’× ×‘×›×š ש×× ×• ×ž×ª×™×™×’×™× ×›×¨×™××œ×™×–× ×›×œ ייצוג שלילי של המצי×ות, יש ×›×ן משהו ×ž×’× ×™×‘. ×›×™ רי××œ×™×–× ××™× ×• רק תי×ור ×¢×•×œ× ×ž×¡×•×’ מסוי×, ×”×•× × ×¢×©×” לרי××œ×™×–× ×¨×§ ברגע שבו ×”×•× ×”×•×¤×š ×ת ×”×™×™×¦×•×’×™× ×”×§×•×“×ž×™× ×©×œ ×ותו ×¢×•×œ× ×œ×™×™×¦×•×’×™× ×–'×× ×¨×™×™×. כדי להיתפס ×›×מיתי, עליו להרוג ×ת ×”×™×™×¦×•×’×™× ×”×§×•×“×ž×™× ×œ×•. וזה כל כך מזכיר ×ת התפיסה של דה-סוסיר לגבי טבע הסימן, וכל כך מזכיר ×ת הדיבור הפורמליסטי הישן על הזרה, שהת×ורטיקן שבי צווח ×‘×ª×¢× ×•×’.
הזרה מבוססת על ×”×”× ×—×” שהספרות ×”×™× ×ž×¢×¨×›×ª כמעט ××•×˜×•× ×•×ž×™×ª, שפועלת מתוך עצמה. ביטוי ×ž×¡×•×™× ×ž×—×œ×™×£ ביטוי ישן ×œ× ×‘×©×œ ×©×™× ×•×™×™× ×‘×™×‘×•× ×”×ª×‘×•××” לרוסיה במ××” ×”-19, × × ×™×—, ××œ× ×‘×’×œ×œ שהביטוי ×”×§×•×“× ×”×ª×‘×œ×”. ×לה שטויות, מ×חר ש×ין ××•×˜×•× ×•×ž×™×” מלבד ×‘×¢×•×œ× ×¢×¦×ž×•. ובכל ×–×ת, כמה מלבב לר×ות ×©×“×•×•×§× ×‘×ž×§×•× ×©×‘×• המצי×ות היתה צריכה להיות בעלת הכוח, בדיבור על ייצוג רי×ליסטי ו×מיתי, ×× ×• ×ž×“×‘×¨×™× ×‘×¢×¦× ×¢×œ "רי×ליסטי יותר" ו"×מיתי יותר" ×ו על "רי×ליסטי, ×‘× ×™×’×•×“ ל". ומלבב ×פילו יותר לר×ות ×©×”×˜×¢× ×” ×”×™×©× ×” של דה-סוסיר לפיה ערכו של המסומן × ×§×‘×¢ ביחס ×œ×ž×¡×•×ž× ×™× ×חרי×, יכולה להת××™×, ×‘×©×™× ×•×™×™× ×§×œ×™×, ×’× ×œ×ª×™×ור מערכות ×™×™×¦×•×’×™× ×’×“×•×œ×•×ª בהרבה מ×שר המילה הבודדת.
×בל ×‘×¢×•× ×” השלישית, בערך, קורה משהו חדש. פת××•× ×”×¢×•×œ× ×›×‘×¨ ×œ× ×ž×¤×ª×™×¢ ×ותך. ×תה מקבל ×ותו ×›× ×ª×•×Ÿ, ומתחיל לעקוב בעיקר ×חר העלילה. פת××•× ×©×•×˜×¨ ×©×ž×¢×œ×™× ×’×•×¤×” × ×¨××” לך כמו דבר סביר, ופוליטיק××™ שמרמה סוחר ×¡×ž×™× ×”×•× ×”×¦×¢×“ העלילתי המתבקש. מרגע מסוי×, ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ × ×¢×©×” למובן מ×ליו.
ו×ולי התהליך ×”×–×” דומה לתהליך ההטמעה של הכוח הפוקוי×× ×™ ×ו המיתוס של רול×ן ב×רת. ×× ×• פשוט מקבלי×, משלב מסוי×, ×ת ×”×¢×•×œ× ×›× ×ª×•×Ÿ. ומרגע ×©×¢×©×™× ×• ×–×ת, ×× ×• ×’× ×¨×•××™× ×ותו ×›×”×’×™×•× ×™, כל×-יכול-להיות-×חרת. ×”×¢×•×œ× ×—×“×œ מלהפתיע, ×•× ×•×ª×¨×•×ª רק העלילות שבתוכו. ו×ולי ×–×” מה שקרה ×’× ×‘×¡×“×¨×•×ª קודמות. ×× ×™ זוכר ×ת תחושת הרי××œ×™×–× ×‘"רצח מ××“×•× ×œ×©×—×•×¨". ×× ×™ זוכר ×ת הריח של הדי×לוגי×. ועתה התחושה הזו × ×¨×ית לי כמעט ×ž×’×•× ×”.
×× ×™ צריך לר×ות ×ת הסדרה הזו.
הב לי ×“×™×¡×§×•× ×§×™, ×•×ª×¦× ×ž×•×¨×•×•×—
×¢× ×›×œ הכבוד ×œ×¡×•×¤×¨× ×•×¡, THE WIRE זו הסדרה ×”×›×™ טובה ×©× ×•×¦×¨×”
תשמע, ×‘× ×ד×, ×–×” יופי של פוסט.
ובכלל, × ×¨××” לי, של×ט ל×ט ×תה מוותר על ×”×”×‘×—× ×” הקצת מיותרת בין פוסט תי×וריה לפוסט מוצר תרבות, וזה עושה טוב ×œ×¤×•×¡×˜×™× ×©×œ×š.
הו עומר,
המהפכן ×”×מיתי!
הו עומר.
סחתיקה. ו×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×œ×’×ž×¨×™ ×¢× ×ž×™×˜×œ
רק שזה ×œ× ×›×•×— ההתמעה ×”×¤×•×§×•×™×™× ×™ ×•×’× ×œ× ×”×ž×™×ª×•×¡ של ב×רת (×ו, יותר × ×›×•×Ÿ ×™×”×™×” לומר שזה ×”×, רק שזה × ×מר ×œ×¤× ×™×”×).×–×” פשוט טבעו של רחש ×”×’×œ×™× ×”×™×•×ž×™×•×ž×™ (כמו שהגדירו ×ותו ×”×¤×•×¨×ž×œ×™×¡×˜×™× ×¢×¦×ž×). ות×מין לי, כל ×™×•× ×‘×©× ×” ×”××—×¨×•× ×” ×× ×™ ×ž× ×¡×” לשמוע ×ותו מחדש. רק ×œ×¢×™×ª×™× × ×“×™×¨×•×ª ×× ×™ מצליח.
T – לגמרי
מיטל – תודה תודה. ×× ×›×™ ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— ש×ת צודקת. פשוט ×œ× ×›×ª×‘×ª×™ תי×וריה × ×˜×• כבר זמן מה (×©×œ× ×œ×“×‘×¨ על ×–×” ×©×œ× ×›×ª×‘×ª×™ כבר זמן מה)
יו – ?
דד לד – מה ש×תה ×מרת.
סדרה ×ž×¦×•×™× ×ª. גמעתי ×ת כולה, עד שהגעתי לפרק הר×שון ×‘×¢×•× ×” החמישית.
התרסקות התקווה – ממש ×’×¨× ×œ×™ להפסיק לר×ות.
×›× ×¨××” ש×× ×™ רוצה סוף טוב.
**זהירות ×¡×¤×•×™×™×œ×¨×™× ×‘×¤× ×™× – למרות ש×× ×œ× ×¨××™×ª× ×ת הסדרה מעול×, סביר ×©×”× ×™×™×ž×“×¨×•×¤×™× ×’ ×œ× ×™×’×™×“ ×œ×›× ×“×‘×¨**
×ין ספק שמדובר ביצירת מופת – הסידרה הטובה ביותר שר×יתי ××™ ×¤×¢× (שב×מת גורמת לרצח מ××“×•× ×œ×©×—×•×¨ להחוויר). ×× ×™ כרגע ב×מצע ×”×¢×•× ×” החמישית, ×©×”×™× ×œ×ž×¨×‘×” הצער טיפה פחות טובה מהקודמות, בעיקר בשל ×”×§× ×•× ×™×” המקושקשת של פרימן ×•×ž×§× ×•×œ×˜×™ שממש ×œ× ×ž×ª×ימה ל×ופי הסדרה.
על ×©× ×™ ×“×‘×¨×™× ×× ×™ ×œ× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ ×ž×¡×›×™× ×יתך. הר×שון ×”×•× ×©×ž×“×•×‘×¨ ×‘×¢×•×œ× ×¨×§×•×‘ – הסדרה ××ž× × ×ž×¦×™×’×” ×ת ×”×¦×“×“×™× ×”××¤×œ×™× ×©×œ החברה, ×•×œ× ×ž×¢×˜ דמויות סובלות בעל ×›×•×¨×—× (סיפורו של ×¨× ×“×™ צובט לב במיוחד). ×בל לצד השרירותיות שתוקפת בעיקר ×‘×¢×•×œ× ×—×¡×¨ ×”×—×•×§×™× ×©×œ ×”×¤×•×©×¢×™× ×•×”×ž×¡×•×ž×ž×™×, × ×™×ª×Ÿ לר×ות ×œ× ×ž×¢×˜ דמויות ששולטות ×‘×’×•×¨×œ× – הצרות של ×ž×§× ×•×œ×˜×™ × ×•×‘×¢×•×ª, בין הש×ר מחוסר יכולתו לשמור על הת××™× ×”×ž×©×¤×—×ª×™×™× ×©×œ×•, ×’× (**ספויילר!**) × ×¤×™×œ×ª× ×©×œ ברקסדייל ×•×¡×˜×¨×™× ×’×¨ בל × ×‘×¢×” ×ך ורק מחוסר ×™×›×•×œ×ª× ×©×œ× ×œ×—×ª×•×¨ ×יש תחת רעהו. מהעבר ×”×©× ×™, ×œ× ×ž×¢×˜ דמויות – פרז שמתגבר על ×”×–×¢× ×©×œ×• ×•×ž×•×¦× ×ת מקומו בעול×, פרימן שכישוריו מבי××™× ×ותו בחזרה ×œ×ž×§×•× ×©×œ כבוד בכוח המשטרה ובעיקר ×“× ×™×לס, ×›× ×¨××” הדמות החיובית ביותר בסדרה, שזוכה להצלחה מסחררת כמפקד ישר בתוך משטרה מושחתת – מצליחות בזכות החלטות טובות וכשרון. כן, יש המון שרירותיות ×‘×¢×•×œ× ×©×œ The Wire, ×•×©×•× ×“×‘×¨ ×œ× ×ž×•×‘×˜×— – ×בל ×–×” רחוק ×ž×”×¢×•×œ× ×©×œ "×וז" לדוגמ×, ×©× ×¢×©×ª×” יותר ויותר מגוחכת ×›×©×”×‘× ×ª שברגע שדמות כלשהי רו××” ×ת ×”×ור, ×–×” הרגע שבו ×”×™× ×ª×¨×¦×—/תעשה טעות גורלית/ת×בד כל שביב תקווה.
×× ×™ ×’× ×œ× ×ž×¡×›×™× ×©×”×¢×•×œ× ×©×œ הסדרה משרת ×ת הסיפור. יותר × ×›×•×Ÿ להגיד ×©×”×¢×•×œ× ×©×œ The Wire מרגיש ×›×ילו ×”×•× ×ž×ª× ×”×œ מעצמו, בלי קשר למצלמה, והמצלמה מתעדת ×ת ×”×—×œ×§×™× ×©×ž×¢× ×™×™× ×™× ×ותה ב×ותו הרגע. ×–×” × ×©×ž×¢ כמו ×”× ×—×” טריווי×לית בכל ×¢×•×œ× ×‘×“×™×•× ×™. ×בל The Wire ×”×™× ×”×¡×“×¨×” היחידה שמרשה לעצמה ×œ×”×›× ×™×¡ ×œ×¡×¦×™× ×” קצרצרה דמות ר×שית ×©× ×¢×œ×ž×” ×œ×¢×•× ×” וחצי (ברקסדייל), ולגלות ×©×œ× ×‘×ž×¤×ª×™×¢ מלך ×”×¢×•×œ× ×”×ª×—×ª×•×Ÿ לשעבר הפך לדמות משפיעה בתוך בית ×”×›×œ× – ולהזכיר ×‘×©× ×™×•×ª בודדות שלמרות העובדה שהסדרה התעלמה ×ž×ž× ×• במשך זמן ממושך, הסיפור של ברקסדייל (ממש כמו ×–×” של × ×™×§ סבוטקה ×•×¨× ×“×™, ×©×ž×•×¤×™×¢×™× ×’× ×”× ×œ×”×¨×£ עין ×‘×¢×•× ×” החמישית) עשוי להיות ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×œ× ×¤×—×•×ª מזה שסופר למעשה.
× ×™×¨ – הסוף סבבה
× ×ž×¨×•×“ –
×”×¢×•×œ× ×‘-the wire ××™× ×• חסר תקווה. ×תה צודק לגמרי, ×–×” ×œ× ×וז. ×בל התקווה הזו ×”×™× ×¤×¨×™ ×™×›×•×œ×ª× ×©×œ ×× ×©×™× ×œ×”×ª×¢×œ×•×ª מעבר ×œ×¢×•×œ× ×©×‘×• ×”× ×—×™×™×. הבעיה ××™× ×” ×”×¢×•×œ× ×—×¡×¨ ×”×—×•×§×™× ×©×œ ×”×¤×•×©×¢×™× ×•×”×ž×¡×•×ž×ž×™×, עיקר ×”×ימפקט ×”×•× ×‘×¢×•×œ× ×”×—×•×§ עתיר החוקי×. ×חת הסיבות העיקריות שבשלן × ×”× ×™×ª×™ מהסדרה הזו כל כך ×”×™× ×”×ª×—×•×©×” שזה ××™× ×• סיפור של ×× ×©×™×, ××œ× ×¡×™×¤×•×¨×Ÿ של מערכות. בכל ×¢×•× ×” – ×× ×›×™ החמישית קצת ×©×•× ×” בכך – × ×בקות זו בזו שתי מערכות ×ו יותר. המשטרה מול ×›× ×•×¤×™×™×ª ב×רקסדייל, היחידה של ×“× ×™×לס מול ×”× ×ž×œ מול ×”×™×•×•× ×™×, וכו' וכו'. ולכל מערכת חוקי×, וכל חוק × ×™×ª×Ÿ לכופף ×ו ×©× ×™×ª×Ÿ להתגמש דרכו.
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×”×¢×•×œ× ×©×œ הסדרה משרת ×ת הסיפור. ×× ×™ חושב, ×× ×›×‘×¨, שזה הפוך. ×¢× ×–×ת, מתישהו ×‘×¢×•× ×•×ª ×”××—×¨×•× ×•×ª הסיפור × ×¨××” לי יותר ויותר חשוב, ×•×”×¢×•×œ× ×”×¤×š לפחות מודגש.
ומלבד ×–×ת, ×‘× ×ד×, ×חלה תגובה 🙂
×× ×™ חייבת להגיד,
ש×חרי כל ההתלהבות ששמעתי מ×× ×©×™× ×•×™×¨×˜×•××œ×™×™× – הלכתי (בהש×לה) לבדוק על מה מדובר
והסדרה הזו, ×œ× ×¨×§ ×©×”×™× ×œ× ×™×•×ª×¨ טובה ×ž×¡×•×¤×¨× ×•×¡, ×”×™× ×’× ×™×•×ª×¨ גרועה.
מובן ×©×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ ×‘×¡×•×¤×¨× ×•×¡ ××™× ×• רי×ליסטי ויש בו דרמטיזציה, ×בל בזה × ×ž×¦× ×›×œ הערך של הסדרה, ×”×™× ×›×ž×• הצגת תי×טרון ממש ממש ממש טובה, ×”×™× ×ž×‘×•×™×ž×ª בצורה מעולה, מצולמת בצורה ×œ× ×˜×œ×•×™×–×™×•× ×™×ª (במובן החיובי) ×•×”×©×—×§× ×™× ×˜×•×‘×™× ×¢×“ מ×וד.
כלומר – זהו מוצר סוג × ×‘×¢×œ ערך תרבותי.
הסמויה, מ×ידך, ×מור לייצג ×¢×•×œ× ×ž×¦×™×ותי, ×בל ×”×¢×•×œ× ×”×–×” פשוט ×œ× ×§×•× ×” ×ותי, הדמויות די ×ž×•×§×¦× ×•×ª ו×× ×©×™× ×”× ×¤×©×•×˜ ×œ× ×›×לה ×‘×¢×•×œ× ×”×מיתי, כמובן × ×ª×•×Ÿ שהסדרה ×œ× ×ž×ª×רת כל ×©× ×™×” ×•×©× ×™×” מחייו של ××“× ××œ× ×¨×§ ×¨×’×¢×™× ×©×—×©×•×‘×™× ×œ×¢×œ×™×œ×”, ×בל עדיין. ×‘×¢×•× ×” הר××©×•× ×” – עוד ×יכשהו×, ×בל עכשיו הגעתי ×œ×¢×•× ×” השלישית וזה פשוט מעלה בי מחשבות של "מה לעז×זל". × ×›×•×Ÿ – יש ×©× ×“×ž×•×™×•×ª שובות לב, × ×›×•×Ÿ יש ×©× ×ž×¡×¨ – ×›× ×¨××” תפקידו של המסר יותר חשוב מחשיבות ×קט העברתו ×ו משהו×, קשה לי ×œ×©×™× ×ת ×”×צבע על מה בדיוק ×œ× ×˜×•×‘ בסדרה הזו, ×בל ×–×” ×œ× "×–×”".
×”×™×™ ×יתמר
×הבתי ×ת המ×מר.
×× ×™ חושב שהרבה ×ž×¢×¨×™×¦×™× ×ž×ª××¨×™× ×ת הסמויה כסדרה מצי×ותית ×’× ×‘×’×œ×œ ×’'×× ×¨ הר×ליטי שהשתלט על לוח ×”×©×™×“×•×¨×™× ×פילו על עורכי לוח השידורי×.
× ×ž×¨×•×“ הזכיר פה ×©×œ× ×”×›×œ שחור. ×“×•×•×§× ×¤×” החליטו ×”×™×•×¦×¨×™× ×œ×¢×“×Ÿ קצת ×ת המצי×ות. ×”×יש עליו מתבססת דמותו של בבלס × ×¤×˜×¨ מ×יידס. ×”×•× ×”×™×” מודיע של המשטרה ×•×’× ×ž×§×•×¨ ×¢×™×ª×•× ××™ והיה ההומלס הר×שון ו×ולי ×”×חרון בהיסטוירה שזכה למודעת פטירה בעיתון.
פצחתי בבלוג חדש בו ×× ×™ ×ž× ×¡×” לכתוב פרשת שבוע על פי פרקי הסדרה ×©×œ× ×œ×מר עשיתי מהבשורה ×§×¨×“×•× ×œ×—×¤×•×¨ בו. ×שמח ×× ×ª×‘×•× ×œ×”×¦×™×¥.
weelythewire.blogspot.com
סיימתי הרגע לצפות ×‘×¢×•× ×” הר××©×•× ×” והטקסט שלך פשוט מעלה בי ×ושר על כך שהצלחת להמשיג ×•×œ× ×¡×— ×ת ×”×ª×•×‘× ×” הזו שהייתה בי ×ך ×œ× ×”×¦×œ×—×ª×™ לפרט ×ותה.