התזה
×•×¢×•×‘×¨×™× ×›×ž×” ×—×•×“×©×™× ×©×œ הלק××” עצמית מייסרת ×•×”× ×” × ×›×ª×‘×ª לה ההצעה לתזה, ומגיע הרגע המזהיר מכול×. בלי צחוק. ×”×•× ×‘×מת מזהיר. יש לך רשימת ×¡×¤×¨×™× ×©×ת הרכבת לגמרי בעצמך. ויש לך זמן. וכל מה ש×ת ×מורה לעשות עכשיו, ×–×” לפקוח ×ת ×”×¢×™× ×™×™× ×•×œ×¨×ות ×יך ×”×ž×‘× ×” התי×ורטי שלך × ×‘× ×” בתודעתך. ×יך משפט מצטרף לפסקה שחוברת לרעיון וביחד ×”× ×™×•×¦×¨×™× ×מירה ×©×”×™× ×œ× ×’×“×•×œ×” מדי, כדי שתוכלי לכתוב ×ותה, ×•×œ× ×§×˜× ×” מדי, כדי שיהיה מה לכתוב, ×בל מקורית, כדי ×©×œ× ×ª×”×™×™ מובכת ×חרי שתכתבי. וזה ×’× ×”×¨×’×¢ ש×ת מחפשת מישהי להתייעץ ×תה. ×›×™ יש הרבה ×¨×¢×™×•× ×•×ª. ו×ת קצת טובעת בתוכ×. קשה לך לבד להפריד בין המוץ לתבן. ×ת בטוחה ש×ת ×œ× ×™×•×“×¢×ª מה × ×—×©×‘ מקורי. ו×ין לך מושג מה ×–×” גדול מדי ×ו קטן מדי. ו×ת ×’× ×—×©×” ש×ת ×œ× ×¦×¨×™×›×” לעשות ×ת ×–×” לבד. ×©×”×œ× ×‘×©×‘×™×œ ×–×” בחרת ×ת ×”×ישה ×”×–×ת, שיודעת כל כך הרבה על מה ש×ת קור×ת.
××– ×ת כותבת לה מייל, ×•×”×™× ×‘×מת × ×¤×’×©×ª ×יתך, לרבע שעה, × ×•×ª× ×ª לך ספר מספריה, ו×ומרת לך: תחזרי ×ליי כשיהיה לך פרק כתוב. ×בל רגע, ×ת מבקשת למחות, מה פרק כתוב, ×ין לי ×פילו צל צלה של התחלה של פרק. ×ין לי שלד לעבודה. ×יך פרק כתוב? ×בל ×”×™× ×›×‘×¨ מעלעלת ×‘× ×™×™×¨×•×ª×™×”, וה×, ×× ×‘×˜×•×—×”, יותר ×—×©×•×‘×™× ×ž×ž×š.
×•×¢×•×‘×¨×™× ×—×•×“×©×™×. ×לו שתי ×ž×œ×™× ×§×˜× ×•×ª. ×בל ×לו ×—×•×“×©×™× ×ž×”×—×™×™× ×©×œ×š ×©×¢×•×‘×¨×™× ×ª×—×ª ×”× ×˜×œ ×”×–×”, של מחקר. זהו × ×˜×œ כפול: ×”× ×˜×œ הר××©×•× ×™ ×”×•× ×”×ž×—×§×¨ עצמו, ×©×”×•× ×œ× ×”×“×‘×¨ ×”×›×™ קשה ביקו×, ×בל ×”×•× ×‘×›×œ ×–×ת מצריך שעות ×רוכות של התרכזות ×‘×˜×§×¡×˜×™× ×œ× ×ª×ž×™×“ ×”×›×™ קלי×, ×œ× ×ª×ž×™×“ ×”×›×™ ×¨×œ×•×•× ×˜×™×™×, ×œ× ×ª×ž×™×“ בלתי ×ידיוטיי×. ×”× ×˜×œ ×”×©× ×™×•× ×™ ×”×•× ×”× ×˜×œ של התדמית. תו×ר ×©× ×™ בספרות. כמה קשה ×–×” יכול להיות. ×‘×ž×§×•× ×œ×‘×›×•×ª כל ×”×™×•× ×¢×œ כמה קשה לך, פשוט תקר××™ כמה ספרי×, תכתבי כמה שורות וי×ללה, תגמרי ×¢× ×–×”. ×פשר לגמור ×ת ×–×” בכמה חודשי×. למה ×ת × ×ž×¨×—×ª ×¢× ×–×”, לעז×זל. ולמה ×ת ×œ× ×¤×•× ×” ×œ×ž× ×—×” שלך לעזרה ×× ×ת מתקשה? ולכי תסבירי, ששלחו ×ותך לחזור ×¢× ×”×¤×¨×§ הר×שון, ו×ת ×œ× ×™×•×“×¢×ª ×יך לדרוש עזרה, ו×ין לך מישהי ×חרת לדבר ×תה, ×•×ž×™×œ× ×”×˜×§×¡×˜×™×, ×בל מעבד ×”×ª×ž×œ×™×œ×™× ×©×œ×š מפחיד כמו ×©×œ× ×”×™×” מעול×.
××– ×ת כותבת לה מייל, ×•×”×™× ×‘×מת × ×¤×’×©×ª ×יתך, לרבע שעה, × ×•×ª× ×ª לך ספר מספריה, ו×ומרת לך: תחזרי ×ליי כשיהיה לך פרק כתוב. ×בל רגע, ×ת מבקשת למחות, מה פרק כתוב, ×ין לי ×פילו צל צלה של התחלה של פרק. ×ין לי שלד לעבודה. ×יך פרק כתוב? ×בל ×”×™× ×›×‘×¨ מעלעלת ×‘× ×™×™×¨×•×ª×™×”, וה×, ×× ×‘×˜×•×—×”, יותר ×—×©×•×‘×™× ×ž×ž×š.
×•×¢×•×‘×¨×™× ×—×•×“×©×™×. ×לו שתי ×ž×œ×™× ×§×˜× ×•×ª. ×בל ×לו ×—×•×“×©×™× ×ž×”×—×™×™× ×©×œ×š ×©×¢×•×‘×¨×™× ×ª×—×ª ×”× ×˜×œ ×”×–×”, של מחקר. זהו × ×˜×œ כפול: ×”× ×˜×œ הר××©×•× ×™ ×”×•× ×”×ž×—×§×¨ עצמו, ×©×”×•× ×œ× ×”×“×‘×¨ ×”×›×™ קשה ביקו×, ×בל ×”×•× ×‘×›×œ ×–×ת מצריך שעות ×רוכות של התרכזות ×‘×˜×§×¡×˜×™× ×œ× ×ª×ž×™×“ ×”×›×™ קלי×, ×œ× ×ª×ž×™×“ ×”×›×™ ×¨×œ×•×•× ×˜×™×™×, ×œ× ×ª×ž×™×“ בלתי ×ידיוטיי×. ×”× ×˜×œ ×”×©× ×™×•× ×™ ×”×•× ×”× ×˜×œ של התדמית. תו×ר ×©× ×™ בספרות. כמה קשה ×–×” יכול להיות. ×‘×ž×§×•× ×œ×‘×›×•×ª כל ×”×™×•× ×¢×œ כמה קשה לך, פשוט תקר××™ כמה ספרי×, תכתבי כמה שורות וי×ללה, תגמרי ×¢× ×–×”. ×פשר לגמור ×ת ×–×” בכמה חודשי×. למה ×ת × ×ž×¨×—×ª ×¢× ×–×”, לעז×זל. ולמה ×ת ×œ× ×¤×•× ×” ×œ×ž× ×—×” שלך לעזרה ×× ×ת מתקשה? ולכי תסבירי, ששלחו ×ותך לחזור ×¢× ×”×¤×¨×§ הר×שון, ו×ת ×œ× ×™×•×“×¢×ª ×יך לדרוש עזרה, ו×ין לך מישהי ×חרת לדבר ×תה, ×•×ž×™×œ× ×”×˜×§×¡×˜×™×, ×בל מעבד ×”×ª×ž×œ×™×œ×™× ×©×œ×š מפחיד כמו ×©×œ× ×”×™×” מעול×.
×בל ×חרי ש×ת מתיי×שת ומוותרת על ההתיי×שות ושוב ושוב ושוב, משהו בכל ×–×ת × ×›×ª×‘. ×¢×©×¨×™× ×¢×ž×•×“×™× ×ו משהו ×›×–×”. ×•×œ×¦×™×“× ×©×œ×“ קטן, מבוייש, של מה שתהיה פע×, כשתהיי גדולה, התזה שלך. ו××– מתחיל ×”×¤×™× ×’ ×¤×•× ×’. ×ת שולחת. ×”×™× ×ž×בדת. ×ת שולחת. ×”×™× ×™×•×¦×ת ×œ×©× ×ª שבתון. מדי פע×, ×”×™× ×ž×¢×™×¨×” הערות ×דומות על ×”×“×¤×™× ×©×ת שולחת לה. ×בל ב×ופן כללי, ×ין לה זמן ×לייך. ×ת ×œ× ×”×›×™ ×ž×¢× ×™×™× ×ª ×ותה. יש לה תלמידות לדוקטורט. יש לה תלמידות יותר ×הובות. ×œ× ×™×•×“×¢×ª מה. ×בל ×ין לה זמן ×לייך.
××– ×ת עושה כמיטב יכולתך. ×œ× ×ª×ž×™×“ ×ת מצליחה. הרבה ×¤×¢×ž×™× ×¢×•×‘×¨×™× ×©×‘×•×¢×•×ª ×œ×¤× ×™ ש×ת מתקדמת ×פילו במילימטר. ×œ×¤×¢×ž×™× ×ת מתקדמת קצת ×•× ×¡×•×’×” הרבה. רוב הזמן ×ת במריבה ×¢× ×¢×¦×ž×š ×•×¢× ×”×קדמיה. ×בל הזמן, ההחלטה הר××©×•× ×™×ª שלך לעשות ×ת ×–×”, והרצון ×œ× ×œ×כזב ×ת ×”×ž× ×—×” הדגולה, ×©×‘×™× ×ª×™×™× ×ž×¡×ª×‘×¨ ×©×œ× ×”×›×™ שמה עלייך, מבי××™× ×ותך קדימה. ×•×”× ×”, בלי ששמת לב, עברה עוד ×©× ×”. ×”×©× ×” שבה היית ×מורה ×œ×¡×™×™× ×ת התזה שלך. ו×ת, ×ת רחוקה מזה כרחוק ××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” בריטית ×ž×ž×¡×“×¨×•× ×•×ª סור×סקי, וכרחוק המרצה הדגולה לשעבר שלך ×ž×”× ×—×™×™×” ×ישית.
×בל × ×• מיל×, ×ת כבר בחצי הדרך, ××– ×ת חורקת ×©×™× ×™×™× ×•×ž×ª×§×“×ž×ª ב×יטיות מורטת ×¢×¦×‘×™× ×§×“×™×ž×”. ×•×”× ×•×©× ×›×‘×¨ כל כך מ×וס עלייך, ×©×‘× ×œ×š ×œ×”×§×™× ×¢×œ×™×•. ×‘× ×œ×š לקחת ×ת הספרי×, ×ת כל צילומי המ×מרי×, ×ת כל ×”×¤×ª×§×™× ×”×§×˜× ×™× ×‘×”× ×¡×™×ž× ×ª ×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×”×¡×¤×¨×™× ×©××•×ª× ×ת חוקרת, לקחת ×ת כל ×לו ולזרוק לפח מתחת לביתה של המרצה הדגולה.
×•×”× ×” ×–×” קורה. ×ת מגישה ×ת התזה שלך. שלוש ×©× ×™× ×חרי ×¡×™×•× ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×”×¤×¨×•× ×˜×œ×™×™× ×©×œ×š. ממש ברגע שבו ×ת מגישה ×ת כבר יודעת, ×™×•× ×חד ×× ×™ ×כתוב פוסט ובו ×× ×™ ×ספר ×œ×›×•×œ× ×©×ין מה לעשות תו×ר ×©× ×™ בספרות ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª תל ×ביב. ×× ××ª× ×ž×—×¤×©×™× ×©×ר רוח, ×× ××ª× ×ž×—×¤×©×™× ×œ×”×¢×ž×™×§ ×ת ההשכלה שלכ×, ×× ××ª× ×ž×—×¤×©×™×, כמו ש×מר יקיר הבלוג ×סף דבורי, להיות ×ž×¢× ×˜×©, ×ל תהיו ב×קדמיה. ×©× ×§×™×™× ×¨×§ המירוץ לבגרות מן התיכון.
××– ×ת עושה כמיטב יכולתך. ×œ× ×ª×ž×™×“ ×ת מצליחה. הרבה ×¤×¢×ž×™× ×¢×•×‘×¨×™× ×©×‘×•×¢×•×ª ×œ×¤× ×™ ש×ת מתקדמת ×פילו במילימטר. ×œ×¤×¢×ž×™× ×ת מתקדמת קצת ×•× ×¡×•×’×” הרבה. רוב הזמן ×ת במריבה ×¢× ×¢×¦×ž×š ×•×¢× ×”×קדמיה. ×בל הזמן, ההחלטה הר××©×•× ×™×ª שלך לעשות ×ת ×–×”, והרצון ×œ× ×œ×כזב ×ת ×”×ž× ×—×” הדגולה, ×©×‘×™× ×ª×™×™× ×ž×¡×ª×‘×¨ ×©×œ× ×”×›×™ שמה עלייך, מבי××™× ×ותך קדימה. ×•×”× ×”, בלי ששמת לב, עברה עוד ×©× ×”. ×”×©× ×” שבה היית ×מורה ×œ×¡×™×™× ×ת התזה שלך. ו×ת, ×ת רחוקה מזה כרחוק ××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” בריטית ×ž×ž×¡×“×¨×•× ×•×ª סור×סקי, וכרחוק המרצה הדגולה לשעבר שלך ×ž×”× ×—×™×™×” ×ישית.
×בל × ×• מיל×, ×ת כבר בחצי הדרך, ××– ×ת חורקת ×©×™× ×™×™× ×•×ž×ª×§×“×ž×ª ב×יטיות מורטת ×¢×¦×‘×™× ×§×“×™×ž×”. ×•×”× ×•×©× ×›×‘×¨ כל כך מ×וס עלייך, ×©×‘× ×œ×š ×œ×”×§×™× ×¢×œ×™×•. ×‘× ×œ×š לקחת ×ת הספרי×, ×ת כל צילומי המ×מרי×, ×ת כל ×”×¤×ª×§×™× ×”×§×˜× ×™× ×‘×”× ×¡×™×ž× ×ª ×“×‘×¨×™× ×¢×œ ×”×¡×¤×¨×™× ×©××•×ª× ×ת חוקרת, לקחת ×ת כל ×לו ולזרוק לפח מתחת לביתה של המרצה הדגולה.
×•×”× ×” ×–×” קורה. ×ת מגישה ×ת התזה שלך. שלוש ×©× ×™× ×חרי ×¡×™×•× ×”×œ×™×ž×•×“×™× ×”×¤×¨×•× ×˜×œ×™×™× ×©×œ×š. ממש ברגע שבו ×ת מגישה ×ת כבר יודעת, ×™×•× ×חד ×× ×™ ×כתוב פוסט ובו ×× ×™ ×ספר ×œ×›×•×œ× ×©×ין מה לעשות תו×ר ×©× ×™ בספרות ב××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª תל ×ביב. ×× ××ª× ×ž×—×¤×©×™× ×©×ר רוח, ×× ××ª× ×ž×—×¤×©×™× ×œ×”×¢×ž×™×§ ×ת ההשכלה שלכ×, ×× ××ª× ×ž×—×¤×©×™×, כמו ש×מר יקיר הבלוג ×סף דבורי, להיות ×ž×¢× ×˜×©, ×ל תהיו ב×קדמיה. ×©× ×§×™×™× ×¨×§ המירוץ לבגרות מן התיכון.
×וי. שוב עצוב.
×בל בעוד הפוסט ×”×§×•×“× ×©×™×§×£ × ×›×•×—×” ×ת רעותיה החולות של ×”×קדמיה בכללי, ×›×ן משתקפת דמותה ×”×§×˜× ×” של המרצה הספציפית ×”×”×™×. כלומר, ×יך לומר, ×ולי פשוט × ×¤×œ×ª רע. וזה ×ולי ×’× × ×›×•×Ÿ ×©×¨×‘×™× ×”×ž×¨×¦×™× ×•×¨×‘×•×ª המרצות ×©×”× ×•×”×Ÿ ×›×›×”, ×בל וד××™ ×œ× ×›×•×œ×. לפחות כך זכור לי מהתו×ר ×”×©× ×™ שלי. ×‘×™×¨×•×©×œ×™× ×™×© כמה ×ž×¢× ×˜×©×¢×Ÿ.
"×ת שולחת. ×”×™× ×ž×בדת. ×ת שולחת. ×”×™× ×™×•×¦×ת ×œ×©× ×ª שבתון" – צחקתי קשות. ועכשיו ×× ×™ צריכה ללכת לשרטט קו שחור קטן על ×חת הרשומות בספר המש×לות שלי.
×וי, רגע, זהו?
×ין חלק שלישי?
בבקשה שיהיה חלק שלישי ×ופטימי.
×וף.
ב×מת ×¤×•×¡×˜×™× ×¢×¦×•×‘×™×.
×”×ž×¨×¦×™× ×©×œ×™ לתו×ר ×”×©× ×™ ×‘×§×•×œ× ×•×¢ ×œ× ×”×™×• ב×מת מה×קדמיה, ×”× ×‘×¢×¦× ×§×•×œ× ×•×¢× ×™× ×©××•×”×‘×™× ×’× ×œ×œ×ž×“ ×ו משהו ×›×–×”. יש לי רק ×ž×™×œ×™× ×˜×•×‘×•×ª להגיד עליה×, ×—×œ×§× ×ž×ž×©×™×›×™× ×œ×¢×–×•×¨ לי עד היו×, כמה ×©× ×™× ×˜×•×‘×•×ª ×חרי שהפסקתי לשרוץ על הדש×.
תגידו, יש משהו ×©× ×‘×קדמיה שמתפקד?
שביתות, ×ž×¨×¦×™× ×ž×—×•×¨×‘× ×™×, ×ž× ×—×™× ×פתיי×, תקציבי מחקר בק×× ×˜×™×, ×§×•×¨×¡×™× ×–×”×™×, גרירת רגלייׅ
יש ×’× ×ž×©×”×• חיובי להגיד על תו×ר ×©× ×™? חוץ מזה ×©×”×•× ×˜×¨×™×’×¨ ל×חלה בלוגי×?
תומר, ×× ×™ ×פילו ×œ× ×—×•×©×‘×ª שדמותה ×§×˜× ×”. ×× ×™ חושבת ×©×”×™× ×¤×•×¢×œ×ª בתוך ×וסף של × ×¡×™×‘×•×ª ×œ× ×פשרי. כלומר, ×›×•×•× ×ª×” טובה, ×•×”×™× ×כן ×ž×¢× ×˜×©, ×•×”×™× ×™×•×“×¢×ª שמה ×©×”×™× ×œ× ×ª×¢×©×” ×ין הרבה ××—×¨×™× ×©×™×¢×©×•, ×בל ×–×ž× ×” מוגבל. ולכן ×× ×™ מספרת עליה ×›×ן. כן, ×–×” × ×¢×™× ×œ×”×ª×ž×¨×ž×¨, ×בל ×œ× ×¨×§ בגלל ×–×”. ××œ× ×’× ×‘×’×œ×œ ש×× ×™ חושבת שהמשל ×”×–×”, יותר ×ž×©×”×•× ×¢×¦×•×‘ עליי, ×©×”×œ× ×× ×™ כבר סיימתי, מלמד משהו על המצב בכללותו.
הלו זוש. ×יזו מש×לה? ×יבדתי ×ותך 🙂
מקפיסטה, הכל ×ופטימי. תר××™, ×תמול ר×יתי קשת ומזמן קיבלתי תו×ר ×©× ×™.
×', × ×¨××” לי ×‘×§×•×œ× ×•×¢ ×–×” ×¢×•×œ× ×חר לגמרי, ל×?
×‘× ×™, כן, מתחת לכל ×”×“×‘×¨×™× ×”×¨×¢×™× ×©×§×•×¨×™× ×›×©×ž×•×¨×™×“×™× ×ž×©×”×• ש×תה ×והב לתחתית סדר העדיפויות, עדיין × ×©×ר הדבר ש×תה ×והב: מ××ž×¨×™× ×˜×•×‘×™×, שעה וחצי פה ושעה וחצי ×©× ×©×œ הרצ××” מרתקת, וכמובן, ×חלה בלוג 🙂
מיטל, ×œ× × ×¨××” לי ש×פשר להפיל הכל על המערכת, ולו בגלל ש×× ×™ (ו×חרי×) חוויתי חוויה ×חרת לגמרי ×¢× ×”×ž× ×—×” שלי (×‘× ×™×’×•×“ ×œ×”× ×”×•× ×™ ההסכמה בקשר לקורסי×). ×©×œ× ×™×•×‘×Ÿ ×œ× × ×›×•×Ÿ – ×œ× ×”×™×• לי ×—×™×™× ×§×œ×™×. ליתר דיוק, קרעו לי ×ת התחת. ×בל בדיוק בדרך שבה ×ת ×ž×“×ž×™×™× ×ª שבה ×§×•×¨×¢×™× ×ת התחת ב×קדמיה: 'הטיעון ×›×ן ×œ× ×ž×•×¦×œ×—. צריך להחליף ×ותו ×ו לחזק ×ותו'.
××– ברור שזה ×œ× ×”×ž×§×¨×” השכיח, ×•×’× ×× ×™ שמעתי ××™× ×¡×¤×•×¨ ×¡×™×¤×•×¨×™× ×¢×œ ×”×ž× ×—×” שבודקת פרק שהושקעו בו שעות רבות, מש×ירה ×ותו ×צלה למשך חודשיי×, ו××– מחזירה ×ותו ×¢× ×ž×™×œ×” ×חת: 'ל×!'. ×בל ×פשר ×’× ×חרת.
(×–×” ×œ× ×‘× ×œ×”×’×™×“, דרך ×גב, ×©×”×ž× ×—×” שלך ×”×™× ×ישה רעה ×ו מרצה רעה. כמו ש×ת בעצמך ×מרת, ×”× ×—×™×” ×–×” חלק קטן מ×וד מהעבודה שלה)
ולחשוב ש×× ×™ הייתי ×יתך בתוך כל ×–×” ×•×œ× ×”×™×” לי ×©×•× ×“×‘×¨ ×ž× ×—× ×œ×”×’×™×“ חוץ מ"×™×•× ×חד ×–×” ייגמר". × ×¨××” לי ×©×’× ×”×™×•× ×× ×™ ×ומרת ×ת ×ותו הדבר, ×בל תוהה ×ולי (×ולי ×ולי) ×–×” רק ××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×ª תל ×ביב שכל כך בעיתית. ×ולי מוסדות ××—×¨×™× ×§×¦×ª פחות רקובי×.
דוקטורט בב×ר שבע, מה ×ת ×ומרת?
×יתמר צודק, ×–×” ×›× ×” ×•×¢×’×•× ×œ×”×—×¨×™×“. וכמובן כתוב × ×¤×œ×.
וכל מה שיש לי להגיד להגיד לך ×™×¦× ×“×—×•×¡ מדי. ×›×›×” שויתרתי עליו. ×בל ×× ××™ ×¤×¢× ×ª×§×™×ž×™ חבורה ספרותית, ותחפשי ××™×–×” מלצר ×ו כתבן, × ×¨××” לי ש×× ×™ ×שמח. ו×ולי ×’× × ×“×¡×§×¡ על ××™×–×” דבר ×ו ×©× ×™×™× ×‘×“×¨×š. ושוב, תודה.
× .ב.
ו×ולי רק ש×לה ××—×¨×•× ×”: ל×ן ×”×•×œ×›×™× ×ž×¤×”, ×ו ×ולי מש×?
דרומי, ×”× ×§×•×“×” ×”×™×, ×ו ×”× ×§×•×“×” כפי ×©× ×¨××” לי ×©×”×™× ×›×¨×’×¢, ש×ין ×©×•× ×ž× ×’× ×•×Ÿ מוסדר שבודק מה קורה, יש מעט ×ª×§×¦×™×‘×™× ×•×ž×¢×˜ ×ž× ×—×™×, ×•×ž×¢×•×“×“×™× ×ת ×›×•×œ× ×œ×¢×©×•×ª תו×ר ×©× ×™. ×–×” יוצר מצב שבו ×–×” מקרה שמצליח לך ליפול על ×”× ×—×™×” טובה, ×•×œ× ×œ×”×™×¤×š.
×¢× ×ª×©×•×¡×˜×¨, × ×¨××” לי שעכשיו תורי להגיד "×™×•× ×חד ×–×” ייגמר", ל×?
×ת יודעת, תודה. ×× ×™ קצת בבחילה מהפוסט ×”×–×” כרגע, ×בל ×–×” קורה לי תמיד, בערך ×™×•× ×ו ×™×•×ž×™×™× ×חרי שפוסט עולה. עזוב חבורה ספרותית, ×‘×•× ×¤×©×•×˜ × ×“×¡×§×¡.
×•× ×¨××” לי ×©×”×•×œ×›×™× ×‘×“×™×•×§ לפה, ולמקומות דומי×, ×©×‘×”× ×פשר להמשיך ללמוד, בלי קשר ל×קדמיה. חשבתי על ×–×”, ×‘×™×•× ×”×חרון, ×•×”×‘× ×ª×™ פת××•× ×©×§× ×™×ª×™ ספר של ב×חטין. ×œ× ×”×™×™×ª×™ עושה ×ת ×–×” ×‘×—×™×™× ×‘×œ×™ ×”×¤×•×¡×˜×™× ×©×œ ×יתמר. ×‘×™×•× ×©×‘×• ××§×¨× ×ותו, ×× ×™ חושבת ש"×”×”×" יפתחו מסלול לתו×ר.
×’× ×œ×™ המרוץ לבגרות מן התיכון זכור בעיקר כמשהו עצוב. ×•×’× ×ž×” ש×ת מת×רת פה. ×•×œ×¤×¢×ž×™× ×’× ×”×ª×•×ר הקטן והכמעט גמור שלי. ולמרות שזה ב×מת עצוב לשמוע מישהי שכבר עברה ×ת המרוץ ×”×–×” ×ž×›× ×” ×ותו ×›×›×–×”, ×œ× × ×¢×™× ×œ×”×’×™×“, ×–×” ×’× ×§×¦×ª משמח. ×©×œ× ×”×—×œ×˜×ª לייפות ×ת בדיעבד ×ת העבודה הקשה. סיימת ×¢× ×–×” ו×ת עדיין חושבת שזה ×œ× ×”×ž×§×•×.
ההחלטה לתו×ר ×©× ×™ כן ×ו ×œ× ×œ×ž×” ומתי עוד ×œ×¤× ×™, ×•×”× ×” עוד קו ×חד בצד השלישי של הטבלה.
×גב, ×פשר לש×ול על מה התזה?
×¢× ×‘×™, רק ×× ×™ חייבת לציין, כמו ×©×›×•×œ× ×ž×–×›×™×¨×™× ×¤×”, המקרה שלי ×”×•× ×¤×¨×˜×™ ו×ולי מלווה בביש מזל גדול יותר מן המקובל.
התזה ×”×™× ×¢×œ "×ימהות מתות בספרות העברית". ×”×™× ×¤×” בבלוג ×יפשהו, ×× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותך.
× ×›×•×Ÿ, תו×ר ×©× ×™ ב×קדמיה ×–×” קשה. ×•×œ× ×ª×ž×™×“ ×™×•×“×¢×™× ×ž×יפה להתחיל ו×יך להתחיל. ×•×’× ×œ× ×יך להמשיך. ויש המון תסכולי×. ×בל ×–×” עוד ×œ× ×”×•×¤×š ×ת ×–×” ×œ×´×œ× ×‘×¡×“×¨×´. ×–×” רק ×ומר שזה משהו ×©×œ× ×›×œ ×חד יכול לעשות. ×ž× ×—×™× ×‘××•× ×™×‘×¨×¡×™×˜×” ×”× ×’× ×—×•×§×¨×™×, ×ž×¨×¦×™× ×•×ž× ×—×™× ×©×œ כמה וכמה ×¡×˜×•×“× ×˜×™×. ×”× ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×•×’× ×œ× ××ž×•×¨×™× ×œ×”×—×–×™×§ ×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×™×“ ביד ×ž× ×§×•×“×ª ההתחלה ×œ× ×§×•×“×ª הסיו×.