הספר "חרפות וגידופי×" של ×מילי × ×•×ª×•×ž×‘, בתרגומו של יהושע ×§× ×–, × ×¤×ª×— ב×ידיליה [פ×רודית?]; ×–'ולייט ו×מיל יוצ××™× ×¡×•×£ סוף ×œ×¤× ×¡×™×” בכפר מרוחק, ×•×”× ×¨×©××™× ×œ×”×ª×‘×•×“×“ ×–×” ×¢× ×–×” כל הימי×, כפי שש×פו מ××– היו ×‘× ×™ 6 ×ו משהו, כשהכירו והת×הבו לר××©×•× ×”. ×”× ×ž×•×•×“××™× ×”×™×˜×‘ ×›×™ הבית מרוחק מכל ×ž×§×•× ×™×™×©×•×‘, ×•×©×ž×—×™× ×›×©×ž×ª×’×œ×” ×œ×”× ×©×™×© ×œ×”× ×¨×§ שכן ×חד, ועוד רופ×. מה עוד זוג ×¤× ×¡×™×•× ×¨×™× ×™×›×•×œ לבקש לעצמו.
×™×ž×™× ×ž×¡×¤×¨ ל×חר ×©×”× ×ž×’×™×¢×™× ×œ×‘×™×ª, השכן ×‘× ×œ×‘×§×¨×. מר ×‘×¨× ×¨× ×“×Ÿ, שמו. וליתר דיוק, פ×ל×מד ×‘×¨× ×¨×“×Ÿ. ×”×יש ×‘× ×‘×רבע בדיוק. ישב ×©×¢×ª×™×™× ×¡×ª×•×ž×•×ª, במהלכן ×œ× ×™×–× ×©×™×—×” ×•×¢× ×” קצרות וזועפות על כל ש×לה ×©× ×©×ל, ושב לביתו. ביקור × ×™×ž×•×¡×™×Ÿ מעיק ×ך חד פעמי, ×—×•×©×‘×™× ×–'ולייט ו×מיל, המ××•×©×¨×™× ×¢×“×™×™×Ÿ. ×והו, ×יך ×©×”× ×˜×•×¢×™×. ×ידיליה ×‘×¢×ž×•×“×™× ×”×¨××©×•× ×™×, ××ª× ×™×•×“×¢×™×, ×œ× ×ª×—×–×™×§ מעמד. ו×כן מר ×‘×¨× ×¨×“×Ÿ, ו×שתו הגרוטסקית ×ך מכמירת הלב ××£ יותר ×ž×ž× ×•, ×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×•×•×ª ××™×•× ×¢×œ ××•×©×¨× ×©×œ ×”×©× ×™×™×. ×–×” כתוב יפה, ××– ×× ×™ ×œ× ×הרוס, ×בל ×ומר רק המצב הולך ומחמיר, וז'ולייט ו×מיל × ××œ×¦×™× ×œ×”×ª×ž×•×“×“ ×¢× ×’×‘×•×œ×•×ª ×”× ×™×ž×•×¡ שלה×, ×¢× ×’×‘×•×œ×•×ª התרבותיות, ×¢× ×’×‘×•×œ×•×ª ×”×× ×•×©×™×•×ª, כל ×–×ת מבלי שמר ×‘×¨× ×¨×“×Ÿ ×ו ×שתו היוו ×יזשהו ××™×•× ×¢×œ ×©×œ×ž×•×ª× ×”×’×•×¤× ×™×ª של ×–'ולייט ו×מיל.
הסיפור ×”×–×” מזכיר ×ת הסרט "מחבו××™×", של מיכ×ל ×”× ×§×”. במחבו××™× ×™×© ×ת ×–'ורז' ו×ן, ×’× ×”× ×–×•×’ ×‘×•×¨×’× ×™ ×ידילי, ועוד ×›×–×” ×¢× × ×˜×™×•×ª ×ידי×ולוגיות. ×’× ×©× ×—×•×“×¨ סוג של שכן, המצלמה, ×ל ×‘×™×ª× ×•×ž×¤×¨ ×ת שלוות × ×¤×©× ×•×“×•×—×£ ××•×ª× ×œ×›×“×™ ×ž×¢×©×™× ×§×™×¦×•× ×™×™×, שמ××—×•×¨×™×”× ×¢×•×ž×“ ×ולי ××™×–×” מסר פוליטי, ×©× ×¢×“×¨ לחלוטין מסיפורה של × ×•×ª×•×ž×‘.
× ×•×ª×•×ž×‘ קופצת על ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª
×בל ×›×ן ×•×’× ×›×ן מככב ×ותו שכן לכ×ורה ×œ× ××œ×™× ×©×ž×¦×™×§ ומציק ומציק עד ×©×”×•× ×ž×›×¨×™×— ××•×ª× ×•, ×›×¦×•×¤×™× ×•×›×§×•×¨××™×, לש×ול ×ת ×¢×¦×ž× ×•, עד מתי × ×”×™×” ×ž× ×•×ž×¡×™×, עד ××™×–×” גבול תחזיק התרבותיות, ומה ×‘× ×חריה? ×”×× ×™×© ×œ× ×• בכלל ×›×œ×™× ×œ×”×ª×ž×•×“×“ ×¢× ×לימות-ל×-×לימות-×›×–×ת? ×”×× ×œ× ×¦×— תחזיק מעמד מסכת השמ××œ× ×™×•×ª הליברלית של ×—×™×” ותן לחיות ומה קורה ×›×שר ×ž×¡×™×¨×™× ×ותה?
× ×“×ž×” ×›×™ × ×•×ª×•×ž×‘ ×•×”× ×§×” ×—×•×§×¨×™× ×ת ×”× ×•×©× ×”×–×” שוב ושוב. × ×•×ª×•×ž×‘ עושה ×–×ת ×’× ×‘"חומצה ×’×•×¤×¨×™×ª× ×™×ª", ×›×שר ×”×™× ×ž×›× ×™×¡×” ×× ×©×™× ×œ×ª×›× ×™×ª רי×ליטי על ×ž×—× ×” ריכוז, ומותירה ×ת ×”×‘×•×¨×’× ×™× ×ž×¦×§×¦×§×™× ×ך פסיביי×. ×•×”× ×§×” עשה ×–×ת ×’× ×‘"משחקי שעשוע", ×›×שר פרץ ל×ותה שלווה ×‘×•×¨×’× ×™×ª חביבה ובלתי מזיקה ×¢× ×–×•×’ חביב ומזיק עד מ×ד.
×–×” ×œ× ×—×“×©, ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ ×”×–×” להרעיד ×ת ×¢×•×œ×ž× ×©×œ ×”×‘×•×¨×’× ×™×. וזהו ×’× × ×™×¡×™×•×Ÿ ברור למדי, בהתחשב בכמה ×©×”×™× ×ž×¢×¦×‘× ×ª, השלווה הזו שלה×, וכמה שקל לקרוע ×ותה מעליה×. ×בל מה שמוזר לי ×•×ž×¢× ×™×™×Ÿ לי בכל העסק ×”×–×” ×”×•× ×©×”× ×™×¡×™×•× ×•×ª ×”×לו ב××™× ×ž×Ÿ החוץ. כלומר, ×”×™×” ×ת הגל ×”×–×” ×‘×©× ×•×ª ×”×ª×©×¢×™× × ×“×ž×” לי, של "×מריקן ביוטי" ושל "×”×—×’×™×’×”" ושל "חרפה" וכ×לו, שבו × ×”× ×• להר×ות ×יך מה ×©× ×¨××” מבחוץ כמו משפחה כל-××ž×¨×™×§× ×™×ª ×ו כל-×“× ×™×ª ×ו ×œ×‘× ×™× ×‘×פריקה זו ×‘×¢×¦× ×—×‘×•×¨×” של ×× ×©×™× ×¢× ×¡×˜×™×•×ª עמוקות וסודות ×פלי×. ובגל ×”×–×”, ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª קרסה ×ל תוך עצמה, ×”×‘×•×¨×’× ×™× ×¢×¦×ž× ×”× ×לו ×©×œ× ×¢×ž×“×• עוד בהסתרה ובהעמדת ×”×¤× ×™×, ובגלל ×–×” ×”× × ×לצו ×œ×–× ×•×— ×ת סיר הבשר לטובת זעזוע כלשהו. ו×ילו ×›×ן, ×צל × ×•×ª×•×ž×‘ ×•×”× ×§×”, זהו מישהו מבחוץ שכופה ×¢×œ×™×”× ×ת ×‘×—×™× ×ª הגבולות, ××™×–×” "×חר" שמציב מר××” שקשה ×œ×”×ª×¢×œ× ×ž×ž× ×”.
×ª×ž×”×ª× ×™, ×”×× ×™×© פה ×©× ×ת ×‘×•×¨×’× ×•×ª ×חרת ×ו רק ×מצעי רטורי ×חר?
LOL על הכותרת.
×œ× ×›"×› ×”×‘× ×ª×™ ×ת התמיהה שבסוף. ×‘× ×œ×š לפתח ×ת ×–×” קצת?
×גב, ×× ×× ×™ ×œ× ×˜×•×¢×” הר×שון שעשה משהו דומה לזה, ובצורה הרבה יותר ×ž×¢×•×“× ×ª, ×”×™×” מלוויל בברטלבי. ל×?
עבר זמן מ××– שקר×תי ×ת חרפות ×•×’×™×“×•×¤×™× (היחיד שלה שקר×תי), ×בל זכור לי ×©×“×•×•×§× ×הבתי ×ותו. ×× ×™ תוהה ×יפה ×לפרידה ×™×œ×™× ×§ × ×•×¤×œ×ª במפה שלך, ו×יפה תומס ×‘×¨× ×”×¨×“.
בווד××™ ש×רחיב על התמיהה. × × ×™×— שיש פה ×©× ×™ סוגי×, כמו ×©× ×™×¡×™×ª×™ למפות: ב×חד ×ž×”× ×”×¡×™×‘×” לקריסה × ×•×‘×¢×ª ×ž×‘×¤× ×™×, ×•×‘×©× ×™ הסיבה × ×•×‘×¢×ª מבחוץ, בעזרתו של ×”×חר. הקריסה, ×בל, ×”×™× ×§×¨×™×¡×” בכל ×חד מהמקרי×. ×× ×™ תוהה ×”×× ×”×©×™×ž×•×© ב×חר, השימוש בכוח ×—×™×¦×•× ×™, ×”×•× ×¤×©×•×˜ ×מצעי רטורי ×©× ×•×¢×“ ×œ×”×‘×™× ×ל ×ותה קריסה, ×ו שמדובר בשתי קריסות ×חרות ×ž×‘×—×™× ×ª המחברי×.
×ת בלטלבי ×œ× ×§×¨×תי. ×× ×™ יודעת, ×× ×™ יודעת. ×× ×™ צריכה. ×”×¤×¡× ×ª×¨× ×™×ª של ×™×œ×™× ×§, שזה היחיד שלה שהצלחתי לגמור, × ×•×¤×œ, ×× ×™ חושבת, בקגוריית הקריסה מתוך ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª. עד כמה שזכור לי, ×–×” ×œ× ×©×‘× ××™×–×” מישהו ×—×™×¦×•× ×™ ודופק להן ×ת העול×.
וחרפות וגידופי×, ×–×” ספר טוב. מטריד מ×ד.
שקלתי בדבר קצת, והחלטתי ×œ×”×ª×¢×œ× ×œ×’×ž×¨×™ מהש×לה החותמת שלך, פשוט ×›×™ ×ין לי מושג. ×”× ×™×—×•×© שלי ×”×•× ×מצעי רטורי ×חר, ×בל ×œ× ×§×¨×תי ×ת ×”×¡×¤×¨×™× ×•×œ× ×¨×יתי ×ת הסרטי×, וחיי ל××—×¨×•× ×” ×”× × ×¨×˜×™×‘ ×רוך ומייגע של חיפוש ×חר זמן ×¤× ×•×™.
מה שכן ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי ×”×•× ×¢× ×™×™×Ÿ הקריסה. ×× ×§×“×•×˜×” שווד××™ כבר סיפרתי: קבוצת ×”×ž×¢×©× ×™× ×‘×ž×§×•× ×¢×‘×•×“×” ×§×•×“× ×ž×¢×©× ×ª בחוץ. עובד ×חר, מעשן ×’× ×ך ×œ× ×ž×”×ž××’× ×™×‘×™×, × ×™×’×© ומתחיל לספר כיצד ×”×•× × ×ª×§×¢ ×‘×¤×§×§×™× ×ž×—×™×¤×” לתל ×ביב. ב×מצע הסיפור, ×חד המ××’× ×™×‘×™× ×§×•×˜×¢ ×ותו. "שמע, ××£ ×חד ×›×ן ×œ× ×¨×•×¦×” לשמוע על ×”×¤×§×§×™× ×‘×—×™×¤×” ×ו על ×”× ×¡×™×¢×” שלך לכ×ן". ציטוט מהזיכרון. הל×-מ××’× ×™×‘ עוצר, מחייך במבוכה, ועובר × ×•×©×. לרגע היתה ×פשרות של יצי××” ×ž×”× ×•×¨×ž×œ×™×•×ª, של מכות ×ו עצבי×. ×”×™×” ק×זוס בלי. ×בל ×¨×•×‘× ×• ×œ× ×¨×•×¦×™× ×œ× ×¡×•×ª להגיע ×œ×ž×§×•× ×”×–×”, ××– ×× ×—× ×• מחפי×, מבליגי×, מתעלמי×, כדי ×©×œ× × ×’×™×¢ ×œ×ž×§×•× ×©×‘×• ×”×—×•×§×™× ×”×—×‘×¨×ª×™×™× ×œ× × ×›×ª×‘×• עדיין, ומי יודע מה יכול לקרות.
הפוסט ×”×–×” ×ž×’× ×™×‘ ×ותי ×›×™ ×”×•× ×ž×“×’×“×’ ×ת ×”×ž×§×•× ×”×–×”. לכן ×’× ×‘×רטלבי ×”×•× ×”×¢×¨×” ×ולטרה-×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª. ×œ× ×›×œ כך ×כפת לי ×”×× ×ž× ×¡×™× ×œ×œ×›×œ×š על ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª – ×œ× ×›×¨×’×¢, לפחות. לכש××”×™×” ×‘×•×¨×’× ×™, ×¢× ×›×¡×£ והכל, ×חשוב על ×–×” שוב – יותר ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי לדעת כיצד ×”×‘×•×¨×’× ×™× ×ž× ×¡×™× ×œ×ž× ×•×¢ ×ת הקריסה. ×œ×›×•×œ× ×• יש ×מצעי חיפוי ×›×לה, רטוריקות ×§×˜× ×•×ª שמחליקות ×ת המצי×ות חזרה ×ל תוך ×”× ×•×¨×ž×”, בלי ×”×©×¤×™×¦×™× ×”×—×“×™×. ×–×” ×ž×’× ×™×‘ כשמ××ª×’×¨×™× ×ות×, לפחות בספר. במצי×ות ×–×” יכול להיות די מכוער.
×וקיי, עכשיו ×”×‘× ×ª×™. לדעתי ×צל × ×•×ª×•×ž×‘ מדובר ב×מצעי רטורי ו×צל ×”× ×§×” בקריסה ×חרת. ×‘×¢×¦× ×¨×’×¢, ×›×™ יש יותר ×ž×”× ×§×” ×חד. במחבו××™× ×–×• קריסה מסוג ×חר, ×›×™ הזר ×”×•× ×œ× ×¡×ª× ×ž×™×©×”×• שפורע ×ת ×”×—×•×§×™× ×ו ×ž×ª×¢×œ× ×ž×”× ××œ× ×ž×™ ×©×ž×©×œ× ×ת מחיר ×”× ×™× ×•×—×•×ª ×”×‘×•×¨×’× ×™×ª. במשחקי שעשוע הזר ×”×•× ×œ× ×‘×מת זר ××œ× ×”×§×¦× ×” של יסודות ×ž×¡×•×™×ž×™× ×‘×ª×•×š ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª ולכן מדובר למעשה בקריסה ×¤× ×™×ž×”. לגבי × ×•×ª×•×ž×‘, למיטב ×–×›×¨×•× ×™ ×œ×–×¨×™× ×™×© ×ך ורק תפקיד רטורי, לשקף בצורה מעוותת ×ת ×”×—×•×§×™× ×©×œ ×”×¢×•×œ× ×”×‘×•×¨×’× ×™. ×”× ×œ× ×ž×™×™×¦×’×™× ×¡×§×˜×•×¨ ממשי שמצוי מחוץ ×œ×‘×•×¨×’× ×•×ª ×•×ž× ×•×¦×œ על ידה.
וברטלבי ×–×” ×œ× ×ž×©×”×• שצריך ×œ×§×¨×•× ××œ× ×ž×©×”×• שכד××™ לקרו×. ×–×” ×חד ×”×¡×™×¤×•×¨×™× ×”×ž×‘×¨×™×§×™× ×‘×™×•×ª×¨ ×©× ×›×ª×‘×• ב×× ×’×œ×™×ª ובכלל.
יפה × ×™×ª×—×ª!
יש לי הרגשה ×©×©× ×ת ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª מקבלת ×ופי ×חר בהת×× ×œ×ž×™×“×ª הקירבה של היוצר ×ליה. ×“×•×•×§× ×צל × ×•×ª'ומב וה×× ×§×”, המ××’× ×™×‘×™× ×•×”×× ×˜×™-×‘×•×¨×’× ×™×™× ×›×‘×™×›×•×œ, ×פשר לזהות בבירור חרדה ×›× ×” ו×מיתית, שמת×ימה יותר לקו המחשבה ×”×‘×•×¨×’× ×™, שעולמו שלו מתערער. ×’× ×‘×ª×™×ור ×”×’×•×¨× ×”×ž×¤×¨×§ ×›×‘× ×ž×‘×—×•×¥ ×•×’× ×‘×™×¦×™×¨×ª × ×¨×טיב ×©× ×§×¨× ×•× ×¨××” כתסריט ×ימה, × ×•×ª'ומב וה×× ×§×” ×ž×ª×—×‘×¨×™× ×œ×¤×—×“ ×”×‘×•×¨×’× ×™ העמוק ×ž×‘×¤× ×™× – ×›×ילו ×”×™×” ×§×™×™× ×‘×ª×•×›×.
×‘× ×™×’×•×“ מוחלט לכך, ×¡×¨×˜×™× ×›×ž×• ×מריקן ביוטי, ×ו ×”×¡×¨×˜×™× ×©×œ טוד ×¡×•×œ×•× ×“×– (×× ×™ מ×מין ×©×”×•× ×ž×ª××™× ×œ×ª×‘× ×™×ª, ו×ת "חרפה" ו"×”×—×’×™×’×”" ×œ× ×”×¡×¤×§×ª×™), שמת××¨×™× ×§×¨×™×¡×” ×ž×‘×¤× ×™× ×©×œ ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª על ידי ×”×רת ×”×¦×“×“×™× ×”×§×¨×•×¢×™× ×•×”×¨×¦×•×¦×™× ×©×‘×”, ××™ ×פשר לזהות חרדה של ממש ××œ× ×™×•×ª×¨ ×”×¤× ×™×™×ª ×צבע מ×שימה. ×‘× ×™×’×•×“ ל×ווירת ×”××™×ž×™× ×©×œ ×”×× ×§×”, ×”× ×ž×©×“×¨×™× ×ž×Ÿ עצבות קרה ומרירה, כמו דיבור על ת××•× ×” הרבה ×חרי ×©×”×™× ×”×ª×¨×—×©×”. ×›×ילו ×”× ×œ× ×ž×–×”×™× ×‘×¢×¦×ž× ×ת הדבר ×ותו ×”× ×ž×‘×§×¨×™×.
×œ× ×ž×›×™×¨ ×ת × ×•×ª×•×ž×‘, ×בל ×חת ×”×“×¨×›×™× ×œ×§×¨×•× ×ת ×”×× ×§×” ×”×™× ×‘×ª×•×¨ "×מריקן ביוטי" ×¢× ×–×•× ××וט. ×× ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×מריק××™ של ×”×©× ×™× ×”××—×¨×•× ×•×ª מתעד ×ת קריסת ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª, ×”×× ×§×” מתעד ×ת קריסת ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª + ×ת ×”×§×•×œ× ×•×¢ ×”×מריק××™ מתעד ×ת קריסת ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª.
×יתמר, לול גדול על "וחיי ל××—×¨×•× ×” ×”× × ×¨×˜×™×‘ ×רוך ומייגע של חיפוש ×חר זמן ×¤× ×•×™". זו ×¤×•×œ× ×™×•×ª ל×קדמיי×. ו×תה צודק ממש. ×–×” מדהי×, ×”× ×’×™×¢×” הזו בקצוות של ×”×—×•×§×™× ×”×—×‘×¨×ª×™×™×. וזה ×’× ×ž×¢×•×¨×¨ ×ימה ממש. ×חרי משחקי שעשוע, ממש הלכתי ביי×וש כמה ימי×, ×›×™ ידעתי ×©×’× ×× ×™, לו הייתי ×‘×ž×§×•× ×”×’×™×‘×•×¨×™×, ×œ× ×”×™×™×ª×™ עושה דבר. (ו×יתמר, תקרב רגע, ×תה ×‘×•×¨×’× ×™. ×•×’× ×× ×™. × ×•×›×—×•×ª הכסף בחשבון ×”×‘× ×§ שלך ×”×™× ×œ× ×”×ž×“×“ היחיד, ו×תה יודע ×ת ×–×” :))
×–'× ×™×”, ×–×” יפה מה שמ×רת על משחקי שעשוע! ×œ× ×—×©×‘×ª×™ על ×–×” ×›×”×§×¦× ×” של יסודות מסויימי×, ×בל ×–×” ממש × ×›×•×Ÿ. ×‘× ×•×’×¢ ×œ× ×•×ª×•×ž×‘, ×בל, ×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×” ×יתך. ב"חרפות וגידופי×" יש משהו שחומק מתפיסתי כל הזמן. ×”×¨×•×¤× ×”×–×”, ×”×•× ×›×ילו התגלמות ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª. ו×ין ×‘×©×•× ×ž×§×•× ×”×¡×‘×¨ ×œ×”×ª× ×”×’×•×ª הזו שלו. כמו ש×ין הסבר למערכת ×”×™×—×¡×™× ×”×§×¦×ª מעוותת בין ×–'ולייט ו×מיל. ×–×” ×›×ילו ×”×™× ×›×ª×‘×” ×©× ×™ דברי×; ×ת הסיפור המרכזי, ועוד כמה קצוות ×œ×¡×™×¤×•×¨×™× ×חרי×. ×œ× ×™×•×“×¢×ª להסביר ×ת ×–×”.
טל, תודה 🙂 ×× ×™ מסכימה מ×ד. יש פה הבדל בין חרדה לבין ×”×¤× ×™×™×ª ×צבע מ×שימה. ×× ×™ רק ×œ× ×‘×˜×•×—×” שזה × ×•×‘×¢ ממידת הקרבה של היוצר ×ל ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª. יכול להיות שזה × ×•×‘×¢ מבחירת ×”×–'×× ×¨. ×ושר, ×מריקן ביוטי, ×”×—×’×™×’×”, וכל ×לו, ×”× ×œ× ×¡×¨×˜×™ ×ימה. ×× ×™ חושבת ×©×’× ×ž×©×—×§×™ שעשוע, ×’× ×ž×—×‘×•××™× ×•×’× ×—×¨×¤×•×ª ×•×’×™×“×•×¤×™× ×‘× ×•×™×™× ×‘×ž×‘× ×” קל×סי של ספרות ×ימה, וזה מכתיב ×’× ×—×œ×§ מהתגובה ×ליה×.
×’×•× ×§×œ, רעיון ×ž×’× ×™×‘!
×œ× ×ž×ž×© קשור, ×בל × ×–×›×¨×ª×™.
×œ×¤× ×™ כמה ×©× ×™× ×¡×•×“×¨×” בערוץ1 סדרה בריטית ×‘×©× "×“×•×¤×§×™× ×©×¢×•×Ÿ" (×ו משהו דומה) על מפעל טקסטיל ×‘×ž× ×¦'סטר(?).
הפרק ×”×חרון של ×חת ×”×¢×•× ×•×ª עסק במשבר ×מצע ×”×—×™×™× ×©×œ בעל המפעל, ×”×‘×•×¨×’× ×™ המצליח שקץ ×‘×¨×™×§× ×•×ª של חייו ושל משפחתו ×•×ª×›× ×Ÿ לברוח ב×יזו ×¡×¤×™× ×ª ×ª×¢× ×•×’×•×ª ×¢× ×”×ž×”×הבת שלו. כל מי שעבר ×ת ×”×ª× ×™×™×ª קריסת ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª לתוך עצמה יכול ×”×™×” לצפות ×œ×¡×™×•× ×©×‘×• × ×¨××” ×יך ×”×¨×™×§× ×•×ª רודפת ×ותו ×’× ×ל הסיפון שטוף השמש ×ו החוף הקריבי ×ליו ×”×’×™×¢, ×ו לחילופין ×“×•×•×§× ×œ×”×¦×œ×—×” שלו לברוח מעצמו ומכבליו.
×‘×ž×§×•× ×–×” התמקדו ×¡×¦×™× ×•×ª ×”×¡×™×•× ×“×•×•×§× ×‘×¢×©×¨×•×ª ×”×¤×•×¢×œ×™× ×©×ž×’×™×¢×™× ×‘×‘×•×§×¨ לעבודה ×•×ž×’×œ×™× ×ת שערי המפעל × ×¢×•×œ×™×.
חשבתי ××– שיש בפרק ×”×–×” ×מירה ×’××•× ×™×ª על ×”×¤×™× ×•×§ הבלתי × ×¡×‘×œ שיש בכל משחקי קריסת ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª ×ל עצמה.
וחוץ מזה, טווין פיקס.
שחר, כן, ×”×¤×™× ×•×§ הבלתי × ×¡×‘×œ. כמו ×”×× ×¨×›×™×–×. כמו ילדי ×”-G8.
×œ× ×הבתי ×ת טווין פיקס ×›×©×”×•× ×©×•×“×¨, ומ××– גיליתי ש×× ×™ ×œ× ×והבת ×ת ×œ×™× ×¥', ××– ×œ× ×˜×¨×—×ª×™. מה יש ש×?
×œ× ×‘×“×™×•×§ כמו ילדי ×”-G8 ×× ×™ חושב, ×בל ×ולי כן.
לגבי טווין פיקס: ×§×•×“× ×›×œ × ×©×לת הש×לה מה ×’×¨× ×œ×š להחליט ש×ת ×œ× ×והבת ×ת ×œ×™× ×¥', ×›×™ יש ×œ×œ×™× ×¥' ×œ× ×ž×¢×˜ יצירות ×ž×—×•×¨×‘× ×•×ª למופת ש××™× ×Ÿ סיבה לוותר על ×”×חרות (כלומר על ×”×¢×•× ×” הר××©×•× ×” של ט"פ, על סיפור פשוט, ועל ×ž×œ×”×•×œ× ×“ דרייב, ×¢× ×פשרות ×œ× ×”×›×¨×—×™×ª לקטיפה כחולה).
בכל מקרה, ×מריקן ביוטי תמיד מושווה לט"פ ××– תהיתי תוך כדי קרי××” ב××™×–×” סוג של קריסה ×—×–×™× ×• בט"פ והגעתי ×œ×ž×¡×§× ×” שיש ×©× ×˜×©×˜×•×©, ×ולי מכוון, בש×לה ×× ×”×’×•×¨× ×œ×§×¨×™×¡×” ×”×•× ×—×™×¦×•× ×™ ×ו ×¤× ×™×ž×™.
I liked the post very much, i guess because it echos some of my current thoughts. and then the responses took in a completely different directions. It's always funnt to see how differently people think, even in the framework of such a well formulated discussion…
I agree with what seems to be the consensus: the fall of the burgeois is the core, and whethere it is triggered from the outside or the inside is not so relevant. What I would like to stress is that it doesn't really matter that it's the Bourgeois, it could as well have been the Anarchists or the Working Class. The point is that we are all human beings living in a certain society which is different from being animals living in a group of animals where the only rules are about survival. in human societies survival is no longer an issue and therefore, in order to fill out the time and the bored consiousness, we invent other rules. Indeed burgeois (in the strict definition which does have something to do with how much money you have in your bank account), have less "real" trouble to worry about and therefore their problems become more "boring" (or interesting, depends on how you look at it), and their social rules and structures more intricate and superficial, and thus more "fun" to blow up. but basically you could do the same with other social groups, and it could be just as interesting.
i'm just sorry i can't think of an example right now. I'm sure you could help me out 🙂
שחר, ר×יתי ×ת סיפור פשוט ×•×”×•× ×©×¢×ž× ×ותי. ×ž×œ×”×•×œ× ×“ דרייב ממש הכעיס ×ותי עד כדי לצ×ת ב×מצע. ×בל ספר לי רגע, ×× ×™ בורה ב×מת ×‘×¢× ×™×™× ×™ ×§×•×œ× ×•×¢. למה ×”×•× ×ž×•×©×•×•×” לט"פ? מה יש ש×?
×× ×™ ×œ× ×ž××ž×™× ×”. שרה פה. ××™×–×” ×›×™×£. ×בל ×× ×™ ×œ× ×ž×¡×›×™×ž×” ×יתך בכלל 🙂 ×× ×™ חושבת שיש משהו ×ž×‘× ×™ ×‘×‘×•×¨×’× ×•×ª שמ×פשר/מזמין ×ת הקריסה הזו. משהו בשילוב בין זמן ×¤× ×•×™, מגבלות חברתיות × ×•×§×©×•×ª, וש×יפה ל×ושר, שיכול ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×‘×•×¨×’× ×•×ª, ×•×œ× ×™×›×•×œ ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×ž×¢×ž×“ הפועלי×, למשל (×›×™ ×”× ×¢×¡×•×§×™× ×‘×œ×¢×‘×•×“ מכדי להת×מץ לשמור על העמדת ×¤× ×™×). ×× ×¨×›×™×¡×˜×™×, צר לי לומר, עוד ×œ× ×”×•×›×™×—×• לי ×©×”× ×œ× ×‘×•×¨×’× ×™× ×‘×ž×¡×•×•×”. (×œ× ×—×©×‘×ª×™ על ×–×”, ×בל ×–×” ב×מת פוסט בשבילך :))
פוסט מרתק ×•×’× ×”×“×™×•×Ÿ. ×× ×™ רק ש×לה: מ×יפה ×”×ª×ž×•× ×”? ×”×™× × ×¨×ית כמו הילדה ממשפחת ×ד×מס ×©×ž× ×¡×” ×œ×©×•×•× ×œ×©×—×§ ×ת ×”×¨×ž×™×•× ×™ ×’×¨×™×™× ×’'ר.
×¡×ª× ×¨×¦×™×ª×™ לציין ש×מילי × ×•×ª×•×ž×‘ סופרת ×ž×¦×•×™× ×ª וחרפות ×•×’×™×“×•×¤×™× ×¡×¤×¨ מעולה.
קרן, תודה. ×× ×™ ×’× ×‘×ª×™ מפה:
http://www.liveinternet.ru/users/1085517/post66949418
×בל יש לי תחושה ×©×’× ×”×•×/×”×™× ×’× ×‘ ×ת ×–×” מ×יפשהו.
עידו, ×œ×¤×¢×ž×™× ×”×™× ×’×•×œ×©×ª לרדידות קלה, ×בל כן, חרפות ×•×’×™×“×•×¤×™× ×–×” ספר מצויין.
×× ×™ חושב ש×ותן "מגבלות חברתיות × ×•×§×©×•×ª" הן ×לו שגורמות לקריסה ×”×¤× ×™×ž×™×ª כמו ×’× ×”×—×™×¦×•× ×™×ª של ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª. ×”× ×•×§×©×•×ª מבי××” לכך ש××£ ×‘×•×¨×’× ×™ ×œ× ×™×›×•×œ להיות ב×מת ×‘×•×¨×’× ×™ מושל×, מבי×ות ל××•×ª× ×©×§×¨×™× ×•×”×¡×ª×¨×•×ª ×•×©×œ×“×™× ×‘×רון ×©×ž×¨×§×™×‘×™× ×ת ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª ×ž×‘×¤× ×™× ×•×’×•×¨×ž×™× ×œ×§×¨×™×¡×ª×”. ×בל ×”×‘×•×¨×’× ×™× ×’× ×ž×—×•×™×™×‘×™× ×›×œ כך ×œ×§×•×“×™× ×”×—×‘×¨×ª×™×™× ×©×œ×”×, ×× ×‘×’×œ×œ הרגל ו×× ×ž×›×™×•×•×Ÿ ×©×”× ×ž×–×”×™× ×ת הציווי ×חר הקוד כדבר היחיד שיכול ×œ×”×‘×™× ×œ×ושר, עד שכ×שר ×”× × ×ª×§×œ×™× ×‘××™×•× ×—×™×¦×•× ×™, ×ין ×œ×”× ×™×›×•×œ×ª ×œ×–× ×•×— ×ת ×”×”×ª× ×”×’×•×ª ×”"תרבותית" ולהגיב. ×”×‘×•×¨×’× ×™× ×ž×˜×™×œ×™× ×¢×œ ×¢×¦× × ×•×¨×ž×•×ª ×©×œ× ×‘×מת × ×™×ª×Ÿ ×œ×”×ª× ×”×’ לפיהן, ×בל ×”× ×’× ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×œ× ×˜×•×© ×ת ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ.
×œ× ×—×©×‘×ª×™ על ×”×ספקט ×”×–×”, ×©×œ× ×™×›×•×œ להיות ×‘×•×¨×’× ×™ מושל×. ×–×” טיעון יפה.
×× ×œ×”×’×™×“ ×ת ×”×מת, ×œ× ×¨×יתי ×ת ×”× ×§×” ×•×œ× ×§×¨×תי ×ת × ×•×ª×•×ž×‘. ×בל ב×שר לש×לתך ×× ×™ יכול ×œ× ×¡×•×ª ולהציע ×¤×¨×©× ×•×ª. ×¤×¨×©× ×•×ª ×©× ×ž×¦×ת ×’× ×‘×ª×©×•×‘×” שלך ל×יתמר, וג×, בצורה ×חרת – ×‘×“×‘×¨×™× ×©×›×ª×‘×” סיוון. × ×“×ž×” לי ×©×”×‘×•×¨×’× ×•×ª פועלת, לפחות במידה מסויימת ×›×ž× ×’× ×•×Ÿ חברתי, כמו ×”× ×¦×¨×•×ª: ×”×™× ×ž×¡×¤×—×ª ×ליה עוד ועוד ×§×”×œ×™× ×©×•× ×™× ×ª×•×š כדי ×דפטציות ×§×˜× ×•×ª שמעמעמות ×ת ההגדרה המל××” שלה (ולכן חלק מ××™×ª× ×• עדיין מוצי××™× ×ת ×¢×¦×ž× ×• מתוך ××•×ª× ×‘×•×¨×’× ×™×, למרות שזה מגוכח). ×× ×™ חושב שכיו×, ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×¢×¨×‘×™, ×ין כמעט יכולת ×מיתית להיות מחוץ ×œ×‘×•×¨×’× ×•×ª ×”×–×ת ×× ×™×© לך זמן לחשוב ולפתח רפלקסיה. ×›×™ כמו ש×מרו דלז וגו×טרי – ×× ×—× ×• ×œ× ×ž×ž×© ×™×›×•×œ×™× ×œ×¦×ת מתוך הקפיטליז×. ×–×” קרה (בצורה הגורפת והסופית שלו, ×•×œ× ×›×”×ª×—×œ×” של תהליך) ×‘×©× ×•×ª התשעי×, כשהתרבות קרסה ב×ופן סופי לשוק הסחורות וייצרה סוג של גזור והדבק תרבותי, ×•×œ× ×™×¦×™×¨×ª×™. ומכ×ן, ל×חר תהליך עיכול ×רוך, × ×•×œ×“×” ×ותה ×©× ××” ×©×•× ×” של ×”×‘×•×¨×’× ×•×ª.