1.
×‘×©× ×” שעברה הייתי עוזרת הור××”, בקורס שביקש ×ž×”×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×œ× ×ª×— ×ת חוקיות ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ של שירי×. ×¨×•×‘× ×œ× ×”×‘×™× ×• מה ×¨×•×¦×™× ×ž×”× – מה סוג ×”×“×‘×¨×™× ×©×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×—×©×‘ חוקיות של ×¢×•×œ× ×ž×™×•×¦×’. בדרך–כלל היתה ×œ×”× ×¨×©×™×ž×” בת שלוש תויות, “חוקיות של תודעה", “חוקיות רי×ליסטית" ו"חוקיות ×¤× ×˜×¡×˜×™×ª", וכיוון שהכריחו ×ות×, ×”× × ×™×¡×• לבחור לכל שיר תוית ×”×•×’× ×ª כמיטב יכולת×. ×’× ×× ×™, ×× ×™ ×ž×‘×™× ×” עכשיו, ×œ× ×›×œ כך ×”×‘× ×ª×™ מה ×¨×•×¦×™× ×ž×”×; לרוב יעצתי לה×, טעות ×“×™×¡×¦×™×¤×œ×™× ×¨×™×ª שכמותי, לחשוב על חוקיויות של תתי–עולמות ×©×•× ×™× (“מה היית מצפה ×œ×ž×¦×•× ×‘×‘×™×ª חולי×, ××™×–×” ×× ×©×™×, ××™×–×” ×“×‘×¨×™× ×¡×‘×™×¨ שיקרו, ××™×–×” תוצ×ות סביר שיהיו לה×? ×יך ×–×” ×©×•× ×” מבית משוגעי×?”).
הבעיה, כך × ×¨××” לי עכשיו – מחוץ למטזבעייתיות התי×ורטית של “חוקיות של ×¢×•×œ× ×ž×™×•×¦×’” כמושג, מחוץ למטזבעייתיות התי×ורטית של ×œ× ×¡×•×ª ×œ× ×¢×•×¥ ×¢×•×œ× ×ž×™×•×¦×’ בסיכה ×›× ×’×“ הקיר ×›×ילו ×–×” דבר שפשוט × ×ž×¦× ×©×; הבעיה ×©×©× ×¢×•×“ ×œ×¤× ×™ ×”×ž×˜× – ×”×™× ×œ× ×¨×§ שחוקיויות של עולמות ×ž×™×•×¦×’×™× ×™×›×•×œ×•×ª להיבדל זו מזו ×œ× ×¤×—×•×ª לעומק מסוגי חיות ב×× ×¦×™×§×œ×•×¤×“×™×” ×”×¡×™× ×™×ª, ×•×œ× ×¨×§ הגמישות הפרוט×ית של עד כמה הן מקיפות (כלומר ×¨×œ×•×•× ×˜×™×•×ª לכל ×”××œ×ž× ×˜×™× ×‘×¢×•×œ×), ×ו עקביות (כלומר מתקיימות בכל ×”×ž×§×¨×™× ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™×™×), ×ו קלות ×œ× ×™×¡×•×— מילולי, ×ו גלויות (כלומר ×œ× ×ž×¡×•×•×ª ×ת עצמן ×›'רי×ליז×'). הבעיה ×”×™× ×©×›×ž×¢×˜ ××£ ×¤×¢× ×ין ×‘×¢×•×œ× ×¨×§ חוקיות ×חת. בדרך כלל ×”×¢×•×œ× ×¢×©×•×™ טל×יזטל××™× ×©×œ חוקיויות ×©×•× ×•×ª, ×שר דמויות ×©×•× ×•×ª, ××œ×ž× ×˜×™ עלילה ×©×•× ×™×, ×ž× ×™×™×¨×™×–×ž×™× ×œ×©×•× ×™×™× ×©×•× ×™×, שהוש×לו כל ×חד ×ž×ž×§×•× ×חר, ×¡×•×—×‘×™× ×‘×¢×§×‘×•×ª×™×”× ×œ×ª×•×š הסיפור, כמו שה×יש הקטן ×¢× ×”×©×™×¢×¨ ×”×רוך סוחב בעקבותיו ×בק וגורי ×—×ª×•×œ×™× ×•×ž×§×œ×•×ª ×רטיק.
והרי ×’× ×”×¢×•×œ× ×”×œ×–×ž×™×•×¦×’ שהקור×ות חיות בו ×”×•× ×ž×§×•× ×©×—×•×§×™×•×™×•×ª כל הזמן מיטלטלות בו ×× ×” ו×× ×” בעקבות ×“×‘×¨×™× (×•×ž×ª× ×’×©×•×ª זו בזו וקורסות). ×ולי ×ž×©×•× ×›×š יש משהו מושך במיוחד, יפה ומטריד במיוחד, בעולמות ×”×ž×™×•×¦×’×™× ×©×ž×¦×™×’×™× ×œ×¨×ווה ×ת העובדה שיש לה×, ×ו ×©×”× ×ž×ª×§×¨×‘×™× ×›×›×œ ×”×פשר לכך שתהיה לה×, חוקיות ×חת, מקיפה ועקבית וגלויה. ×”× × ×“×ž×™× ×›×ž×ž×©×™×™× ×™×•×ª×¨ מעולמות ×חרי×, ×¢×•×ž×“×™× ×™×•×ª×¨ ×‘×¤× ×™ ×¢×¦×ž× (×“×•×•×§× ×‘×–×›×•×ª ×”××™–רי××œ×™×–× ×©×œ×”×), ×¢×•×œ×ž×™×™× ×™×•×ª×¨, ×פשר לומר, ×§×¨×•×‘×™× ×™×•×ª×¨ ל×רכיטיפ. ×”× × ×•×ª× ×™× ×‘×™ ×ת ×”×¨×•×©× ×©×ין לי מושג מה לעשות ××™×ª× ×•×©×× ×™ יודעת לגמרי מה לעשות ×ית×, בה–בעת.
2.
היפותזה: החוקיות ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ של "×¡×™× ×§×“×•×›×”, × ×™×• יורק" ×”×™× ×ž×§×™×¤×” ועקבית וקלה ×œ× ×™×¡×•×—: ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ ×”×•× ×¡×™× ×§×“×•×›×” לעולמו ×”×¤× ×™×ž×™ של קיידן. קיידן ×”×•× ××“× ×¨×’×™×œ לגמרי לפי כל ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×•×ª של הדרמה ההוליוודית, ×•×”×¢×•×œ× ×ž×¡×‘×™×‘×•, מהרגע הר×שון ×בל ב×ופן הולך ומתגבר בהדרגה, ×ž×’×©×™× ×‘×“×™×•×§ ×ת התפיסות ו×ת ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª (הסיוטיות לרוב) של קיידן עליו – ×‘×ž×œ×•× ×”×§×™×¦×•× ×™×•×ª והגרוטסקיות (הרגילות לגמרי) שלהן.
כמה דוגמ×ות, ברשותכן, ×× ×תן ×œ× ×ž×¤×—×“×•×ª מספוילרי×:
תחשבו רגע על ×‘×•×¨×’× ×™ ××ž×¨×™×§× ×™ ×©×ž× ×ž×Ÿ, ×מן במשבר גיל ×”××¨×‘×¢×™× ×©×שתו, ×©×’× ×”×™× ××ž× ×™×ª, ×•×”×™× ×™×¤×” וחזקה ×ž×ž× ×•, עוזבת ×ותו ×›×™ ×”×™× ×ž×וכזבת ×ž×ž× ×•; מה ×”×•× ×ž×¤×—×“ שיקרה? של×שתו ×™×”×™×” יותר טוב בלעדיו ×•×”×™× ×ª×©×›×— ×ž×ž× ×•. מה יקרה ל×שתו ב×מת, ×× ×¤×—×“×™×• יתגשמו, ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ של הדרמה ההוליוודית הסמוכה לביתכ×? – סביר ×œ×”× ×™×— ×©×”×™× ×ª×ž×¦× ×ת ×ושרה ×‘× ×™×©×•×ין ×¢× ×¢×•×¨×š דין שרירי ×•×‘×œ×•× ×“×™× ×™ בן ××¨×‘×¢×™× ×©×ž×¨×•×•×™×— יותר ולבוש ××•×¤× ×ª×™ יותר. מה קורה לה ב"×¡×™× ×§×“×•×›×”, × ×™×• יורק"? – ×”×™× ×¢×•×‘×¨×ª לברלין, ×—×™×” ×‘×§×•×ž×•× ×ª סקס ××•×•× ×’×¨×“×™×ª ×¢× ×‘×¢×œ×™×” ×”×™×™× ×¥ ופ×בל וכמה ×חרי×, מצטלמת ×›×לילה ×ž×•×“×¨× ×™×ª ×‘×‘×’×“×™× ×ž×¢×•×¦×‘×™× ×•×‘×›×•×ª×¨×•×ª ×וּבּר–×ופטימיות על שערי ×ž×’×–×™× ×™×, זוכה לתהילה כלל–עולמית ×›××ž× ×™×ª ×•×¢×•× ×” לקיידן, ×›×©×”×•× ×ž×¦×œ×™×— להתקשר ×ליה, משהו מעין “מי ×תה? מה? קיידן? מי ×–×”? ×œ× ×—×©×•×‘, ×× ×™ חייבת לצ×ת, ×× ×™ כל כך מפורסמת ומ×ושרת פה, ×›×•×œ× ×¨×•×¦×™× ×œ×”×™×•×ª ×יתי!”. (השווי: “×ª×¦×˜× ×Ÿ ותמות. כן.”) זו ×œ× ×¨×§ ×”×§×¦× ×” של תימת "ל×שתו יותר טוב בלעדיו" ביחס לדרמה ההיפותטית; ×”"טוב בלעדיו" שלה מוקצן בדיוק ×ל ×”×›×™×•×•× ×™× ×©×‘×”× ×ž×ª×ž×§×“×™× ×¡×™×•×˜×™×• ×”××™× ×¤× ×˜×™×œ×™×™× ×©×œ הגבר ×”×‘×•×¨×’× ×™ ההוליוודי הרגיל.
×ו הפסיכולוגית של קיידן, ×©×”×™× ×‘×¢×™× ×™×• מן התגלמות סוג ×ž×¡×•×™× ×©×œ ×שת ×¢×¡×§×™× ×מריק×ית ×ž×•×“×¨× ×™×ª, ××ª× ×™×•×“×¢×™×, מסך דק של מושלמות ×—×™×¦×•× ×™×ª וחיוך ללזרבב שמ×חוריו תהומות ×ž×©×ª×•×œ×œ×™× ×©×œ ת×וות בצע וכולי. בדרמה רגילה, כדי להעביר ×ת × ×§×•×“×ª התצפית המשולבת (משימה מורכבת בצורה ×ž×¢× ×™×™× ×ª ×‘×§×•×œ× ×•×¢, ×›×©×—×•×©×‘×™× ×¢×œ ×–×”), כלומר בעת ×•×‘×¢×•× ×” ×חת ×ת הפסיכולוגית של קיידן כפי ×©×”×™× ×‘×¢×•×œ× ×•×ת הדרך שבה קיידן תופס ×ותה (ש×מורה בדרמה כזו להיות תו×מת למצי×ות במידה סבירה), היו ×ž×¡×ª×¤×§×™× ×‘×—×œ×™×¤×” שלה, ×‘×‘×œ×•× ×“, בחיוך, בקליש×ות ×©× ×מרות קצת מהר מדי, בהתמקדות של המצלמה על ההצצות הכמעט מוסוות בשעון; ב"×¡×™× ×§×“×•×›×” × ×™×• יורק" ×œ× ×¨×§ שכל ×–×” גלוי ומוקצן עד לגרוטסקה, ××œ× ×™×© לה כל הזמן ×¤×¦×¢×™× ×‘×•×œ×˜×™× ×‘×›×¤×•×ª הרגליי×, × ×¤×™×—×•×™×•×ª מוגלתיות מסביב לרצועות הדקות, ×”××œ×’× ×˜×™×•×ª, של × ×¢×œ×™ העקב. (ו×חר–כך ההופעה שלה במטוס.)
המקרה ×©×”×•× ×›× ×¨××” ×”×›×™ מובהק ×”×•× ×”×¡×¦×™× ×” שבה הייזל עוברת לגור בתוך הבית הבוער–תמיד. ×”×¡×¦×™× ×” ×”×–×ת מתרחשת יחסית בתחילת הסרט, ו××– ×”×™× ×ž×¤×•×¨×©×ª על ידי הצופה (כמעט מיד, ולמרות ×©×”×™× ×ž×ª×¨×—×©×ª בלי הפרדה בתוך רצף של ×¡×¦×™× ×•×ª 'רי×ליסטיות') בתור תי×ור של ×¤× ×˜×–×™×” ×ו של סיוט של קיידן. ×בל בהמשך מסתבר ×©×”×™× ×‘×מת קרתה בעול×, והייזל ממשיכה לגור בבית ×”×”×•× ×¢×“ מותה מש×יפת עשן. ×•×›×•×œ× ×œ×’×ž×¨×™ בסדר ×¢× ×”×ש ×•×ž×ª×™×™×—×¡×™× ×ליה כמו ×ל חלק ×”×’×™×•× ×™ ×‘×¢×•×œ× (×’× ×‘×ž×”×œ×š ×”×¡×¦×™× ×” עצמה).
וכולי וכולי: קיומו של סמי, התגלגלות ×”×™×—×¡×™× ×¢× ×§×œ×™×™×¨, ×—×™×™×” של הייזל וגורלה של ×וליב, הכל ×•×›×•×œ× ×ž×‘×™××™× ×œ×§×™×¦×•× ×™×•×ª ×ת ×ª×¤×§×™×“× ×‘×¢×•×œ×ž×• של קיידן: ×ת הדרך שבה קיידן תופס ×ות×, ×ת היחס שלו ×ליה×, ×ת ×”×¤× ×˜×–×™×” (הסיוטית) שלו עליה×. וכמובן, ×’× ×§×™×™×“×Ÿ ×”×•× ×ž×™×ž×•×© של ×”×¤× ×˜×–×™×” של קיידן על קיידן.
3.
בעצ×, יש בסרט ×”×–×” רק ×©× ×™ ×“×‘×¨×™× – ×¤×•× ×§×¦×™×” ופרמטר, ×פשר לומר.
הפרמטר ×”×•× ×”×ישיות ×”'×¤× ×™×ž×™×ª' של קיידן, ×©×”×™× ×”×ª×’×œ×ž×•×ª ×”×§×•× ×‘× ×¦×™×” ההוליוודית של ×”××“× ×”×¨×’×™×œ התוהה על חייו, ×”×ª×‘× ×™×ª ×”×¦×•×¨× ×™×ª–הטהורה של הסובייקט ההוליוודי. (×פשר, ×× ×ª×¨×¦×• (×ותי ×–×” הצחיק), להשוות ×ותו לסובייקט של ×”× ×ורות, ×©×”×•× ×’× ×›×Ÿ ×¦×•×¨× ×™ לגמרי, כללי וחסר ×ישיות ×•×ž×ª×‘×•× ×Ÿ–מבחוץ: ×¨×¦×™×•× ×œ×™×•×ª טהורה; הסובייקט ההוליוודי, לעומת ×–×ת, ×”×•× ×¨×—×ž×™× ×¢×¦×ž×™×™× ×‘×•×¨×’× ×™×™× ×˜×”×•×¨×™×.)
×”×¤×•× ×§×¦×™×” ×”×™× ×”×¢×™×§×¨×•×Ÿ ×”×™×¦×¨× ×™ שתו×ר לעיל, כלומר ×–×” ×©×”×¢×•×œ× ×”×—×™×¦×•× ×™ (כולל קיידן ×”×—×™×¦×•× ×™) ×ž×’×©×™× ×ת ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª של קיידן הסובייקט ההוליוודי על ×”×¢×•×œ× ×”×—×™×¦×•× ×™. ×ž×©× ×–×” פשוט מתגלגל. (×’× ×¨×§×•×¨×¡×™×‘×™×ª: ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª של קיידן, כולל קיידן עצמו, מסתובבות ×‘×¢×•×œ× ×•× ×ª×§×œ×•×ª זו בזו, ותוצ×ות ההיתקלות ×”×–×ת לגביהן יגשימו ×ת ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª של קיידן על תוצ×ות ההיתקלות ×”×–×ת לגביהן, וחוזר חלילה)
(וככל שהסרט מתקד×, התהליך מוקצן, וההעמדה של ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ כולו על ×©× ×™ היסודות ×”×לו מתחדדת: ×”×¢×•×œ× ×©×œ קיידן הופך להיות יותר ויותר קיידן, וקיידן עצמו הולך ומתרוקן לכדי הקליפה)
4.
מה ×©×™×•×¦× ×ž×–×” ×–×” ×©×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ בסרט ×”×•× ×ž×¦×“ ×חד מופרע, גרוטסקי, ×œ× ×”×’×™×•× ×™, בטח ×œ× ×¨×™×ליסטי – ומצד ×©× ×™ – מרגע ×©×ž×‘×™× ×™× ×ת העיקרון (היחיד) – קל מ×וד ×œ×”×‘× ×”, ×”×’×™×•× ×™ לגמרי, מוכר לעייפה.
מה שעוד ×™×•×¦× ×ž×–×” ×–×” שהסרט ×”×•× ×›×ž×¢×˜ ריק. ×ין בו, למשל, ××£ דמות.
ומה שעוד ×™×•×¦× ×ž×–×” ×–×” שכל החלק ×”×חרון של הסרט, כל ×”× ×™×¡×™×•×Ÿ של קיידן ×œ×”×•×¦×™× ×ת עצמו לעול×, לשבור ×ת הגבול בין ×¢×•×œ× ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª שלו לבין ×”×¢×•×œ× ×•×חיו ×‘× ×™–×”×ד×, ×”×•× ×ž×¦×“ ×חד מתבקש, ומצד ×©× ×™ מיותר לגמרי. ×›×™ קיידן, במקרה, כלומר ×œ× ×‘×ž×§×¨×” ×בל ב×מת ×©×œ× ×‘×שמתו, ×—×™ ×‘×¢×•×œ× ×ž×™×•×¦×’ ×©×‘× ×•×™ על ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª שלו. מר×ש ×ין לו סיכוי.
5.
כלומר, היפותזה: הבעייה של "×¡×™× ×§×“×•×›×”, × ×™×• יורק" ×”×™× ×©×§×ופמן ×”×›× ×™×¡ לתוך ×”×¤×•× ×§×¦×™×” ×ת הפרמטר ×”×œ× × ×›×•×Ÿ.
×חת ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª המרכזיות, ×ולי ×¤× ×˜×–×™×™×ª–העל של הסובייקט ההוליוודי ×”×™× ×œ×—×¨×•×’ מגבולות ×¢×•×œ× ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª ×”××’×•×¦× ×˜×¨×™ שלו ×ל ×”×¢×•×œ× ×”×מיתי. ×”× ×¡×™×•×Ÿ החוזר ×•× ×©× ×” ×œ×”×’×©×™× ×ת ×”×¤× ×˜×–×™×” ×”×–×ת, ×©×ž×¡×ª×™×™× ×ª×ž×™×“ בכישלון (×›×™ ×”×¤× ×˜×–×™×” העומדת בבסיסו מתלווה ×œ× ×™×¡×™×•×Ÿ ב×שר ילך ולכן הגבול ×œ×¢×•×œ× ×œ× ×™×›×•×œ להיחצות), ×”×•× ×חת הטרגדיות המרכזיות בחייו של הסובייקט ההוליוודי, ומקור בלתי–× ×“×œ×” ×œ×—×•×ž×¨×™× ×¢×œ×™×œ×ª×™×™× ×•×ª×™×ž×˜×™×™×.
קיידן ×œ× ×©×•× ×” בכך מכל סובייקט הוליוודי ×חר. ×בל ×”×¢×•×œ× ×©×§×™×™×“×Ÿ ×—×™ בו ×”×•× ×¢×•×œ× ×©×›×œ×œ ×œ× ×ž×ª×§×™×™× ×‘×• גבול ×›×–×”. ×–×” מ×פשר, כמובן, ×œ× ×¡×™×•×Ÿ של קיידן לחצות ×ת הגבול ×”×œ×–×§×™×™× ×œ×”×™×•×ª ×פילו יותר סיזיפי, ×בל ×–×” ×’× ×”×•×¤×š ×ת ×›×©×œ×•× ×•×ª×™×• ×”×—×•×–×¨×™× ×•× ×©× ×™× ×œ×¤×רסה.
ל×ורך הסרט, ×בל בעיקר לקר×ת סופו, מופיעה כמה וכמה פעמי×, ×‘× ×™×¡×•×—×™× ×©×•× ×™×, ×בל בעיקר ×‘× ×™×¡×•×— ×”×–×”, ×”×˜×¢× ×” ×”× ××” ש"×ין ×‘×¢×•×œ× × ×™×¦×‘×™×, כל ××“× ×”×•× ×”×’×™×‘×•×¨ של הסיפור שלו"; ובכל ×¤×¢× ×©×”×™× ×ž×•×¤×™×¢×”, קיידן ×ž× ×¡×” לה×מין בה, לרגע, ו×חרי רגע × ×›×©×œ, ומרפה ×ž×ž× ×”; והכישלון המימטי ×”×–×” ×”×•× ×›×ילו הצלחה רטורית, ×›×™ ×–×” מה שקיידן ×מור לעשות, להיכשל ב×ופן ×”×–×” שוב ושוב; ×בל ×יכשהו ×–×” כישלון ×’× ×•×‘×¢×™×§×¨ רטורית, ×›×™ ×’× ×”×¦×•×¤×” × ×›×©×œ×ª לה×מין בה, מהסיבה הפשוטה ×©×”×™× ×œ× × ×›×•× ×”, ×œ× ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ של "×¡×™× ×§×“×•×›×”, × ×™×•–יורק". (× ×¨××” לי שזו ×¡×™× ×§×“×•×›×” טובה לכישלון הרטורי של הסרט.)
6.
×ולי ×פשר ×œ×’×ž×’× ×¢×œ ×”×פשרות להסביר ×ת הכישלון הרטורי של הסרט בדמיון–לכ×ורה המתעתע בין קיידן וק×ופמן. ×©×”×œ× ×× ×”×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ של "×¡×™× ×§×“×•×›×”, × ×™×•–יורק" ×”×•× ×ž×ª×•×§×£ חוקיות ×¤× ×™×ž×™×ª מימוש של ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª של קיידן עליו, ×”×•× ×’×, ור×שית כל, מתוקף חוקיות עוד יותר בסיסית, מימוש של ×”×¤× ×˜×–×™×•×ª של ק×ופמן עליו. ובכך ×”× ×›×ž×¢×˜ ×”×•×¤×›×™× ×œ×חד. ×ž×©×•× ×›×š, בין הש×ר, מתבקש כל כך שקיידן ×™×”×™×” במ××™, כמו ק×ופמן, ושכמו ק×ופמן, ×’× ×”×•× ×™×‘×™×™× ×ž×™×©×”×• ×©×”×•× ×›×ž×•×”×•, וכן הל××”, בבבושקה ××™× ×¡×•×¤×™×ª, פירסי×× ×™×ª, של ×× ×œ×•×’×™×•×ª ×§×˜× ×•×ª והולכות –
(צידן ×”×©× ×™ של ×”×× ×œ×•×’×™×•×ª ×”×לו ×”×•× ×”×”×ª×¨×—×‘×•×ª הל××” והל××” של ×”×ª×•×‘× ×•×ª של קיידן/ק×ופמן, למשל לגבי העדר ×”× ×™×¦×‘×™× ×‘×¢×•×œ×, כמו ×צל הגל ×בל ל××™× ×¡×•×£, ×›×™ כל × ×¡×™×•×Ÿ כושל לחרוג מן ×”×¤× ×˜×–×™×” ×ל ×”×¢×•×œ× ×ž×ª×•×•×¡×£ מיד ×ל ×”×¤× ×˜×–×™×”, כלומר ×ל ×”×“×‘×¨×™× ×©×™×© לשלול ××•×ª× ×•×œ× ×¡×•×ª לחרוג ×ž×”× ×‘×¤×¢× ×”×‘××” – ×ילוסטרציה מ×לפת, עבור ×”×’×™×œ×ž× ×יות ×©×‘×™× ×™× ×•, לבעייתיות שב×ידי×ל הפוקוי×× ×™ של שחרור כחריגה מן הגבול ב×מצעות ביקורת) –
×בל יש ×›×ן טעות, ×›×™ קיידן וק×ופמן ×œ× ×“×•×ž×™× ×–×” לזה, כלל וכלל ל×. והסיבות ל××™–היכולת ×”×¢×§×¨×•× ×™×ª ×©×œ×”× ×œ×ž×¦×•× ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ של "×¡×™× ×§×“×•×›×”, × ×™×•–יורק" משהו שחורג ×ž×”×¤× ×˜×–×™×•×ª ×©×œ×”× ×”×Ÿ ×©×•× ×•×ª לגמרי. קיידן ×—×™ ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ של הסרט, ו×ילו ק×ופמן ×”×•× ×–×” ×©×‘×¨× ×ותו. לקיידן ×תרע המזל לחיות ×‘×¢×•×œ× ×ž×™×•×¦×’ שיש בו חוקיות ×חת, מקיפה ועקבית וגלויה. ×”×¢×•×œ× ×”×œ×–×ž×™×•×¦×’ שק×ופמן ×—×™ בו ובתוכו ×”×•× ×‘×•×—×¨ ×ת בחירותיו הרטוריות ×”×•× ×ž×§×•× ×©×—×•×§×™×•×™×•×ª כל הזמן מיטלטלות בו ×× ×” ו×× ×” בעקבות ×“×‘×¨×™× (×•×ž×ª× ×’×©×•×ª זו בזו וקורסות).
שימו לב: תגובה ×œ×¤× ×™ קרי××”, ובכל ×–×ת מוצדקת.
שמתי לב שהרשומה מדברת על סרטו החדש של ק×ופמן ×ותו ×× ×™ משתוקק לר×ות. ×”×× ×”×™× ×›×•×œ×œ×ª ×¡×¤×•×™×œ×¨×™× ×ž×”×¡×¨×˜?
בתודה מר×ש.
כן.
הפסקה ×”××—×¨×•× ×” ×”×™× ×ž×ž×© ×ž×ª× ×”. תודה.
×בל ×× ×™ חייבת להעיר: הבעיה שכמו ×¢× ×ž×”×¤×›×•×ª מדעיות, לחוקיויות יש × ×˜×™×” להשתלט על המרחב. כלומר × ×›×•×Ÿ שחוקיות יכולה לקרוס בעקבות מפגש ×¢× ×—×•×§×™×•×ª ×חרת, ×בל בחוויה שלי לפחות הרבה ×¤×¢×ž×™× ×”×—×•×§×™×•×ª החדשה בולעת ×ת ×”×™×©× ×”.
ר×שית, ×× ×™ חייבת לספר שר×יתי שעלה פוסט חדש בדיוק ברגע שבו × ×›× ×¡×ª×™ הביתה בידיעה שיש לי בר×ש פוסט על ×¡×™× ×§×“×•×›×” × ×™×• יורק ו×× ×™ הולכת לכתוב ×ותו. ××– צפוי פוסט × ×•×¡×£ 🙂
×©× ×™×ª, יופי של פוסט. כל ×”×ž×•× ×—×™ × ×¨×˜×•×œ×•×’×™×” ×”×לו ×©×œ×›× ×§×¦×ª ×ž×¢×¨×¤×œ×™× ×œ×™ ×ת ×”×”×‘× ×”, ×× ×™ חייבת להגיד, וקצת ×’×•×¨×ž×™× ×œ×™ לרצות למשוך לך בשרוול ולהגיד ××– רגע, ×הבת ×ת הסרט ×ו ל×, ×בל יפה ×מרת. לחלוטין.
×. פוסט מבריק, ×× ×™ חושב, ו××לץ ×œ×§×¨×•× ×ותו שוב.
ב. ×× ×™ חייב לר×ות ×ת הסרט המזדיין
כמה מחשבות שעלו ל×חר הקרי××”:
1. חוקיויות זו מילה מצחיקה.
2. רגע של ×ושר – בחלק ×”-3 בו עברת ×ž×¤× ×™×™×” ×ž×¨×“× ×™×ª בלשון × ×§×‘×” במן טבעיות ×œ×¤× ×™×™×” ×‘×¨×‘×™× ×”×©×™×•×•×™×•× ×™ ("×פשר, ×× ×ª×¨×¦×•"), הסב לי × ×—×ª.
3. ×œ× ×¨×יתי ×ת הסרט ×בל מן הכתוב (המצויין) עולה ×›×ילו ק×ופמן × ×™×¡×” להציג ×ת המ×בק בהת××‘× ×•×ª ×”×™×™×¦×•×’×™× ×©×œ× ×• בדרך של שבירת כלי×. מכיוון שהייצוגיות עובדת כדרך של בבושקות, ×ו בצל ×× ×œ×‘×—×•×¨ בדימוי טחון יותר, ו×ין דרך להימלט ×ž×ž× ×” – ×’× ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×¦×™×ות – × ×™×ª×Ÿ רק להצביע עליה על ×ž× ×ª להתחיל ×ת המעבר לצורה ×חרת של תפיסה. בכדי לחדש × ×™×ª×Ÿ רק, כדברי תומ×ס מן, לעשות פ×רודיה על הקיי×. ×–×ת ×ומרת שהמעבר לחוקיות ×חרת יכול להיעשות ×ך ורק על ידי שבירת השפה המייצגת, כפי ×©× ×“×ž×” לי שק×ופמן ×ž× ×¡×” לעשות, ×’× ××, כפי שהר×ית, ×œ× ×‘×”×¦×œ×—×” מוחלטת.
4. פוסט × ×¤×œ×. ×× ×™ קד ×‘×¤× ×™ הישות שתודעתה מסוגלת להתהלך ×‘× ×™× ×•×—×•×ª בתוך ×¢× × ×™ ערטיל×ות מושגית כמו ×לו.
×–'× ×™×”, ב××™×–×” מובן? במובן ש×× ×™ חשבתי עליו, תחשבי כמה חוקיויות ×©×•× ×•×ª יש, למשל, רק ל'×יך ×ž×“×‘×¨×™× ×¢× ×× ×©×™×'; ×œ× ×¨×§ במובן (המכריע ×‘×¤× ×™ עצמו) של ×יך יש סיטו×ציות ×©×•× ×•×ª ולכל ×חת חוקיות משלה; ×’× ×‘×ž×•×‘×Ÿ של ×יך בכל סיטו×ציה צריך ×œ×™×™×‘× ×›×œ ×ž×™× ×™ חוקיויות ×©×•× ×•×ª של '×יך ×ž×“×‘×¨×™× ×¢× ×× ×©×™×', ובכל ×ž×™× ×™ ×¨×’×¢×™× ×™×© קדימות ל×חת על ×¤× ×™ ×חרת, ויש כל ×ž×™× ×™ ×‘×™×˜×•×™×™× ×©×ž×™×™×‘××™× ××™×ª× ×ת ×©×œ×”× (החוקיות של להזכיר פת××•× ×ת מזג ×”×ויר, החוקיות של ברכות שלו×). – זו ×›×ילו גלישה ל'כללי×' ×•×œ× ×œ×—×•×§×™×•×™×•×ª במובן של '×יך ×”×¢×•×œ× ×¢×•×‘×“'. ×בל ×›×œ×œ×™× ×”× ×—×œ×§ מ×יך ×©×”×¢×•×œ× ×¢×•×‘×“, ובעיקר, רוב×, × ×“×ž×” לי, ×’× × ×•×©××™× ××™×ª× ×ž×¢×¨×›×ª של ×”× ×—×•×ª לגבי העול×, לגבי ×× ×©×™× (×יך ×ת ×ž×“×ž×™×™× ×ª ×ת ×”××“× ×©×ž×•×œ×š חושב בסיטו×ציות מסויימות, בסיטו×ציות ×חרות). וב×ותו זמן, ב×ותה סיטו×ציה, כל החוקיויות מסוג ×חר לגמרי כמו החוקיות של חייך-שלך, ×ו של התקופה ×”×–×ת, ×ו של המקו×.
כל ×–×” ×™×¦× × ×•×¨× ×ž×‘×•×œ×‘×œ. ×× ×™ ×ž×ª×›×•×•× ×ª ×ולי פשוט ל×יך שבשיחה ×חת ×¢× ×—×‘×¨×” ×©× ×¤×¨×“×” מבת-זוג מתעללת (× × ×™×—) תש×בי ממ×גר ×©×œ× ×©×œ חוקיויות ×œ×”×¡×‘×¨×™× ×©×œ ×”×ª× ×”×’×•×ª של ×× ×©×™× (פרוידי×× ×™×ª, ××‘×•×œ×•×¦×™×•× ×™×ª, רומן-×¨×•×ž× ×˜×™×ª, ×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™×ª מכל ×ž×™× ×™ סוגי×, ועוד הרבה שפחות × ×™×ª× ×•×ª לסיווג במילה). ובהמשגה שלך ×‘×™× ×š לבין עצמך של מה שקרה ×× ×ת זו ×©× ×¤×¨×“×” מבת-הזוג המתעללת – ×’× ×›×Ÿ. ×•× ×¨××” לי ש×ותו דבר קורה, ב×ופן יותר מתון, ×’× ×‘×¡×™×˜×•×ציות פחות ×ž×•×‘×—× ×•×ª.
מיטל: ×œ× ×הבתי ×ותו בכלל, ×›×™ ×œ× ×”××ž× ×ª×™ לו בכלל, ×›×™ חשבתי כל הזמן, כמו ש×מרתי ליו×ב ×חרי הסרט, "×”×•× ×¡×¨×˜ ×‘×™× ×•× ×™ ×©×ž× ×¡×” להעמיד ×¤× ×™ סרט טוב ×•×œ× ×ž×¦×œ×™×—" (להלן "כישלון רטורי"). ו××– ×”×ž×©×›× ×• לדבר על ×–×”, וגיליתי שהסרט מ×פשר לי להשתכשך בכל ×”×ž×•× ×—×™ × ×¨×˜×•×œ×•×’×™×” ×”×לה שלה×, ועוד ב×ופן שמרגיש מועיל (×•×’× ×יכשהו לצ×ת, בהליכה על הצד, מתחושת המחויבות המוחלטת למחבר המובלע שגורמת לי לכעוס ולשלול לחלוטין ×× ×™×© בעיה ×¢×§×¨×•× ×™×ª). ו××– עכשיו ×× ×™ חצי ×והבת ×ותו. ×ולי ××£ שלושתרבעי.
×יתמר, ×תה ב×מת תי×לץ.
טל (× ×¢×™× ×œ×”×›×™×¨):
(1) × ×›×•×Ÿ? ×”×™× ×’× ×ž×וד יפה ×‘×¢×™× ×™, כמעט כמו 'זרתות'. (למען ×”×מת × ×“×ž×” לי שהצורה החוקית ×”×™× 'חוקוּיוֹת'.)
(2) ×”'תרצו' כתוב בלשון × ×§×‘×”, ×–×” פשוט × ×©×ž×¢ במקרה ×ותו דבר ×’× ×‘×œ×©×•×Ÿ זכר. (×בל ×©×™× ×œ×‘ ששמרתי על ×”×¡×˜×•×“× ×˜×™× ×–×›×¨×™× ×œ×’×ž×¨×™.)
(3) × ×“×ž×” לי שהבעיה שק×ופמן וקיידן מת××‘×¡×¡×™× ×יתה ×”×™× ×œ×ו ×“×•×•×§× ×‘×¢×™×™×ª הייצוג, ×”×סתטית-×פיסטמולוגית, ××œ× ×”×‘×¢×™×” ×”×תית (הקשורה ×ליה ××ž× × ×‘×œ×™ ספק) של ×יך לפעול מתוך ידיעה שיש ×©× ×“×‘×¨×™× ×מיתיי×, בעיקר ×× ×©×™× ×מיתיי×, מעבר ×œ×™×™×¦×•×’×™× ×©×œ× ×•. ×”×™×” ×פשר לה×ריך בזה יותר ×בל ×× ×™ רעבה.
(4) בתודעתה הערפילית, הישות קדה בתודה בחזרה.
×œ× ×ª×ž×™×“ ×× ×™ מבין מה ×ת כותבת, וזו וד××™ ×שמתי, ×בל בכמה × ×§×•×“×•×ª מצ×תי ×ž×™×œ×™× ×œ×—×œ×§ ×ž×”×“×‘×¨×™× ×©×”×¤×¨×™×¢×• לי מ×וד בסרט ×”×–×”, ×•×‘×”× ×”×ª×—×•×©×” שהמסע ×”××§×–×™×¡×˜× ×¦×™×ליסטי של ק×ופמן ×”×•× ×¤×©×•×˜ רמ×ות. (ו×× ×™ ×ž×ª× ×¦×œ מר×ש ×× ×× ×™ מפשט בצורה פושעת, ×בל ×œ×¤×¢×ž×™× ×ž×ª×—×©×§ לי לדבר ×‘×ž×™×œ×™× ×”×›×™ פשוטות בדיוק על הזן ×”×–×” של יצירות, ×©×ž× ×¡×•×ª ×•×œ× ×ž×¦×œ×™×—×•×ª ×œ×©×›× ×¢ שמורכבות × ×¨×טיבית בהכרח שווה עומק).
החיפוש של קיידן ×חרי "×¡×™× ×§×“×•×›×”" מושלמת ×œ× ×‘×מת ×§×™×™× ×צל ק×ופמן, ×©×‘× ×ž×¨×ש במטרה ×œ×”× ×¦×™×— ×ת המעגליות הסיזיפית ×”××™× ×¡×•×¤×™×ª שגלומה ×‘×¢×¦× ×”× ×¡×™×•×Ÿ – והופכת שקופה די מהר. ×”×•× ×œ×’×ž×¨×™ ×ž×ª×¢× ×’ על ×”×—×¨× ×”×–×”, מה ×©×ž×‘×—×™× ×ª×™ הפך ×ת הסרט לתגובה פיזיקלית ×ž×•×‘× ×ª מ×ליה ×יפשהו ב×מצע (מרגע ×©×ž×ª×—×™×œ×™× ×œ×”×‘×™×Ÿ ×ת ההגיון ×”×¤× ×™×ž×™). כמו תמיד ×צל ק×ופמן × ×–×›×¨×ª×™ בפיליפ ק. דיק ×•× ×™×¡×™×ª×™ להבין מה הופך ×ותו ליוצר כל כך הרבה יותר ×ž×©×›× ×¢ ×‘×¢×™× ×™, ו×ולי ×–×” ב×מת ×”×¢× ×™×™×Ÿ, ש×צל פק"ד, למרות ×©×”×§×•×¨× ×”×ž× ×•×¡×” יודע שהמחבר ×œ× ×™×•×‘×™×œ ×ת הגיבור לפתרון, יש תחושה של striving שמשותף ×œ×©× ×™×”×, ×•×œ× ×©×חד ×ž× ×¦×œ ×ת ×”×©× ×™ כדי לייצר "×פקט" מסוי×, ו×ולי ב×מת ×–×” ההבדל × ×©×ž×” יתרה ×•×¤×•×¨×ž×œ×™×–× ×¢×§×¨.
(×’× ×”×”×©×•×•××” ללוין במקומה, בהקשר של ×”×¨×¢×™×•× ×•×ª ×”×™×¦×¨× ×™×™× ×©×יתמר דיבר עליה×, ×בל בהבדל מהותי ×חד – ×צל לוין, ×ו שבת××™ לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ, הרעיון ×”×™×¦×¨× ×™ × ×•×ª×Ÿ מסגרת ×©×”×”×ª× ×”×œ×•×ª בתוכה ×ו הסטייה ×ž×ž× ×” מייצרות ×ת המתח ×”×ž×¢× ×™×™×Ÿ ב×מת. ×צל ק×ופמן הרעיון ×”×™×¦×¨× ×™ ×”×•× ×›×œ מה שיש)
×’× ×× ×™ חושב שהפוסט × ×¤×œ×. ובמיוחד הסוף – כלומר כל ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×¢× ×”×“×ž×™×•×Ÿ ×בל ×”×©×•× ×™ בין ק×ופמן לקיידן.
×בל ×× ×™ ×’× ×œ× ×ž×¡×›×™× ×¢× ×ž×©×”×• שעלול, ×בל ×œ× ×‘×˜×•×—, להיות הכרחי לכל הטיעון שלך:
מרגע שעלית על ×”×¤×•× ×§×¦×™×”, × ×“×ž×” ×©× ×¡×—×¤×ª ×חריה עד לכדי ×”×מירה הפותחת של הפוסט – ×©×”×¤×•× ×§×¦×™×” ×”× "ל ×”×™× ×”×—×•×§×™×•×ª היחידה ×‘×¢×•×œ× ×”×ž×™×•×¦×’ של הסרט. ×ת ב×מת חושבת ×›×›×”? למה להתעקש על היותה היחידה?
(חוץ מהעובדה שזה מוביל לטיעון ×”×ž×”×ž× ×©×œ סוף הפוסט, ש×ותו ×× ×™ עדיין ×ž× ×¡×” לעכל)
יכול להיות שההבדל ×‘×™× ×™ ×œ×‘×™× ×š (×•×›× ×¨××” ×’× ×‘×™× ×™ לבין ×’×•× ×§×œ) ×”×•× ×©×× ×™ מ××ž×™× ×” לק×ופמן. ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘×ª ×©×”×•× ×¡×דיסט שמתעלל בדמות שלו. ×œ× × ×¨××” לי ×©×”×•× ×—×•×©×‘ ×©×”×•× ×—×›× ×ž×§×™×™×“×Ÿ ×ו מג'ו×ל ב×ריש ×ו מכל הדמויות הר×שיות ×”×חרות שבר×. ×× ×™ מ××ž×™× ×” לו ×›×™ ×× ×™ מכירה מעצמי ×ת ×”×¨×’×¢×™× ×”×לה ×©×‘×”× ×—×•×§×™×•×ª ×חת ×כזרית בולעת ×ת כל ×”×חרות ומשתלטת על העול×. ×‘×¨×’×¢×™× ×”×לה כל ×”×“×‘×¨×™× ×©×ת ×ומרת והדוגמ×ות ש×ת × ×•×ª× ×ª ×œ×¡×•×’×™× ×©×•× ×™× ×©×œ חוקיות מ××‘×“×™× ×›×œ משמעות. ×”×¢×•×œ× ×›×•×œ×• × ×¦×‘×¢ בצבע ×חד. ×•×œ×¤×¢×ž×™× ×”×¨×’×¢×™× ×”×לה ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×ž×©×š ×©× ×™×, ×ו ×—×™×™× ×©×œ×ž×™×. ×–×” ×œ× ×ž×¦×‘ ×‘×¨×™× ×•×ž×וזן, ×× ×™ מסכימה ×יתך. ×–×ת מחלה, וק×ופמן מיטיב מ×וד לת×ר ×ותה. הבעיה בסרט ×”×–×” (×‘× ×™×’×•×“ לשמש × ×¦×—×™×ª, למשל) ×”×™× ×©× ×•×¦×¨×ª תחושה ×›×ילו ×”×•× × ×¢×©×” ×ž× ×§×•×“×ª מבטו של ×”×¨×•×¤× ×ו המומחה, ×•×œ× ×ž× ×§×•×“×ª מבטו של החולה. ×ולי ×–×” ×ž×¤× ×™ שק×ופמן ×œ× ×™×›×•×œ להתגבר על הדחף ×œ×”×ª× ×›×¨ לעצמו – דחף ×©×”×•× ×—×œ×§ מהמחלה. חבל מ×וד ×©×”×•× ×œ× ×”×ª×’×‘×¨ עליו, ×›×™ ×חרת ×”×™×” ×™×•×¦× ×¡×¨×˜ ש×× ×™ הייתי ×והבת יותר.
×¢× ×™×™×Ÿ החוקיות שבולעת ×’× ×§×¦×ª × ×©×ž×¢ כמו ×”×™× ×“×•××™×–× ×©×›×œ דרך/ מושיע חדש מסתפח ×ליה.
×‘×•×“×”× ×”×¤×š ×ל ×”×™× ×“×™ כדי ×©×œ× ×™×‘×¨×—×• ×ליו מ××ž×™× ×™× (×”×™× ×“×™×). הכל תחת ×ותה המטריה ו×ין צורך לחפש ×“×¨×›×™× ×—×“×©×•×ª ו×חרות, הכל כבר × ×ž×¦×.
××– ×יפה ×× ×—× ×• תגידי ? ב××™×–×” פוסט של הפוסט פוסט, פוסט ×ž×•×“×¨× ×™×–× ×× ×—× ×•? הממ,
×¡×™× ×§×“×•×›×” ×–×” ×©×•× ×“×‘×¨ ×©×œ× ×¨××™× ×• בחמש דק' קליפ (בצ'לורט) של ביורק, והיטבת לומר "מרגע ×©×ž×‘×™× ×™× ×ת העיקרון (היחיד) – קל מ×וד ×œ×”×‘× ×”, ×”×’×™×•× ×™ לגמרי, מוכר לעייפה." בעיקר לעייפה.
ק×ופמן מטפל ×‘×¡×™× ×§×“×•×›×” ב×ותו חור שחור בתודעה של ×’'ון מלקוביץ', ברגע שמלקוביץ' × ×›× ×¡ בעצמו ×¤× ×™×ž×” לתודעתו שלו, הכל מלקוביץ' וכל ×”×¢×•×œ× ×‘×ž×” של ×¡×™× ×›×“×•×›×” × ×™×• יורק.
הצפיה ×‘×¡×™× ×§×“×•×›×” עבורי היתה ×חד ×ž×”×ž×§×¨×™× ×”×œ×œ×• שבו צריך להתמודד ×¢× ×¨×’×©×•×ª סותרי×,
כמו הייפ, שברגע ×©×”×•× ×ž×’×™×¢ ×”×•× ×›×‘×¨ ×œ× ×©×. ×ו ×× × ×¨×¦×” – סיפוק קצר מ×וד.
×× ×œ×“×•×Ÿ לגופו של ×¢× ×™×™×Ÿ × ×“×ž×” שכל ×–×” בגלל ש×× ×—× ×• דור מוצף. ×œ× ×™×•×“×¢, ×ולי ×× ×™ ×¡×ª× ×ž×§×©×§×©
ק×ופמן ×ž×‘×™×™× ×¤×” יצירת מופת.
ביקורת ×ž×¢× ×™×™× ×ª על הסרט × ×™×ª×Ÿ ×œ×ž×¦×•× ×‘×‘×œ×•×’ http://a-2da-z.blogspot.com/2009/05/blog-post_15.html
כולל הקבלות ×ž×¢× ×™×™× ×•×ª ליצירתו של ×–'ורז' פרק
בדיוק ממש כרגע ×œ× ×ž×–×ž×Ÿ סיימתי לצפות ×‘×¡×™× ×“×•×›×” ויצ×תי לשוטט ×חרי ביקורות ×ו × ×§×•×“×•×ª מבט וכך הגעתי . שמחתי ×‘×”×–×“×ž× ×•×ª הצפיה ×ž×©×•× ×©×¡×•×¤×• של התהליך שיחרר ×ž×ž× ×™ ××”×”!גדול של ×”×‘× ×”.
×”×‘× ×” והסכמה
שכן פת××•× ×ž×¦×תי צידוק ×™×•×¦× ×ž×Ÿ הכלל לכל ××•×ª× ×¡×¨×˜×™× ××™×•×ž×™× ×•×’×¨×•×¢×™× ×©×יתרע מזלי לר×ות בימי חלדי . ×”× ×›×•×œ× ×”×›×™× ×• ×ותי ×ו ×œ×©× ×“×™×•×§ ××™×ž× ×• ×ת ×מת מידת ×”×˜×¢× ×©×œ×™ לקר×ת הגרוע מכל: ×¡×™× ×§×“×•×›×” × ×™×• יורק.
×ž×¢×•×œ× ×œ× ×—×–×™×ª×™ ×•×œ×¢×•×œ× ×× ×™ מקווה ×©×œ× ××—×–×” שוב במפגן ר××•×•×ª× ×™ ×™×•×ž×¨× ×™ ×¨×™×§× ×™ חלול ×•×‘×–×‘×–× ×™ של ×× ×¨×’×™×™×ª ×—×™×™× ×›×¤×™ שעלה מתוך הסרט.
×× ×™ סבור בכל ×”×›× ×•×ª שכותבת הפוסט × ×”×’×” בחסד מופלג ×¢× ×ž×¢×¨×›×ª התימות הבעייתית של ק×ופמן- ש×ותה × ×™×ª×Ÿ ×œ×¡×›× ×‘×ž×©×¤×˜×• ×”×למותי
של דה × ×™×¨×• בבלתי משוחדי×{×ל ק××¤×•× ×”} הצורח ×ל עבר ×§×•×¡×˜× ×¨{×ליוט × ×¡}:
"יו ×’×ט × ××˜×™× ×’!!!× ××˜×™×ž× ×’ יו ×’×ט!!"
ו×ידך?
×”×•× ××™× ×¤× ×˜×™×œ-כיוון שהעמדה ×ž×ž× ×” × ×•×¨×•×ª כל ×”"תודעות" בסרט מל×כותית כמו ×”×ª×ž×•× ×•×ª וכמו ×”×עלק ××™×•×•×™× ×©×œ הגיבור
×”×•× ×¨×©×œ×Ÿ-×›×™ ×”×™×” לו בק×סט ×ת השחקן הטוב ×‘×¢×•×œ× ×”×™×•×-סימור הופמן שהלב ×™×•×¦× ×ליו ×‘×¨×—×ž×™× ×¢×œ המקצוע ועל עוד כל ×ž×™× ×™ זוועות שבווד××™ חלפו עליו במהלך הצילומי×
×”×•× ×ž×‘×œ×‘×œ ×ת המוח-×›×™ בחצי השעה ×”××—×¨×•× ×” של הסרט ×תה רוצה .×œ× ×¨×•×¦×”.משתוקק שהקיידן ×”×–×” יילך כבר בדרך כל בשר-בשתיקה
×”×•× ×—×§×™×™×Ÿ -וב××•×ž× ×•×ª ×ין ×—×˜× ×’×“×•×œ מזה -×¢"×¢ ×ž×•×œ×”×•×œ× ×“ דרייב ו×מפייר ××™×™×œ× ×“
×”×•× ×‘×›×™×™×Ÿ- "×וה..מה לעשות ..×—×™×™× ×¨×§ ×¤×¢× ×חת…×’× ×תה ×•×’× ×× ×™…וב×מת ש×× ×™ מצטער על כך מ×וד ש×ין לי ×ת ×”× ×¦×— ×œ×ž×œ× ×ותו בדמעותיי ובדכדוכי הכבד.."
×”×•× ×¡×˜×œ×Ÿ: ×”×¡×¦×™× ×” של קיידן ×”×ž×ª×•×•×“× ×œ×›×ורה על ×™×—×¡×™× ×’××™× × ×›×ª×‘×” בהשר×ת מעורר כימי מולטי הזייתי ×•×ž× ×ª×§
×”×•× ×˜×¨×—×Ÿ: הזמן..×™× ×—×‘×™×‘×™…×ולי ×–×•×¨× ×›×ž×• ×ž×™× ×בל זו ×œ× ×¡×™×‘×” להש×יר ×ת הממטרות עובדות.
להתר×ות ×‘×›×•×•× ×•×ª טובות
×–×” סרט כבד ×•×™×•×ž×¨× ×™ ×בל ×ž×¢× ×™×™×Ÿ וחשוב. לדעתי ×”× ×™×ª×•×— שלך ×™×•×ž×¨× ×™ ×פילו יותר מהסרט, ×‘× ×¡×™×•× ×š ×œ× ×ª×— ×ת הבמ××™ עצמו ×›×©×¢× ×›×œ הכבוד, ×ת ×œ× ×™×›×•×œ×” להגיד ×× ×”×•× ×“×•×ž×” לקיידן ×ו ×œ× ×›×™ ×–×” הכל ×‘×¢×™× ×™×™× ×©×œ ק×ופמן בסופו של דבר. יש עוד ×“×‘×¨×™× ×‘×¡×¨×˜ מעבר לחוקיות, ×•×¢×¦× ×”×™×•×ª הסרט עמוס ×•×™×•×ž×¨× ×™ ×–×” ×œ× ×”×•×¤×š ×ותו לריק…